Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Hopen dat we uiteindelijk aansluiting krijgen bij Europese subtop'

Laatste update:
/

Frank de Boer vindt het nog te vroeg dag om te beoordelen of de revolutie bij Ajax, die vier jaar geleden plaatsvond onder Johan Cruijff, wel of niet geslaagd is. De eerste talenten die maximaal hebben geprofiteerd van de wijzigingen in de jeugdopleiding komen er namelijk nu pas aan. “Jaïro Riedewald is bijvoorbeeld van voor de revolutie”, verduidelijkte de hoofdcoach vrijdagmiddag.

Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny zijn de eersten die volgens de nieuwe criteria mogen worden beoordeeld, zei De Boer. “Je kunt nu nog helemaal niet beoordelen of het nut gehad heeft. Het plan was ook om met meer eigen jeugd te spelen. Dat heb ik gedaan en dat is niet slecht gegaan, want we zijn vier keer kampioen geworden”, tekende Voetbal International op.

De Boer heeft al te kennen gegeven dat hij openstaat voor een nieuwe uitdaging. Dat zou kunnen betekenen dat hij er zelf niet meer is als de huidige talenten uit de A-jeugd definitief klaar zijn voor het grote werk. Hij gunt het een eventuele opvolger echter van harte. “Want ik ben Ajacied. Laten we hopen dat we uiteindelijk aansluiting krijgen bij de Europese subtop.”

Denk jij dat Ajax de aansluiting met de Europese subtop hervindt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jonk was en is de ideale opvolger van Hem

20 november 2015 om 18:08

Hear, hear! Helemaal met je eens.
Helaas zullen we dat nooit meer mee gaan maken, ben ik bang.
De andere "heren" zullen hun posities niet opgeven zonder slag of stoot en er alles aan blijven doen om Jonk buiten de deur te werken en hem daar te houden..

21 november 2015 om 00:12

Dat weet je niet, trainer zijn van een elftal is iets heel anders dan hoofd opleidingen. Zeker gezien de communicatieve problemen die al anderhalf jaar spelen, is het echt maar de vraag of het goed gaat met een eerste elftal onder je hoede.

Daarnaast, wie ook trainer wordt na de Boer, je wordt toch vergeleken met vier kampioenschappen en een tweede plaats en wellicht dit jaar zelfs een vijfde titel. Er zijn maar weinig trainers die dat kunnen brengen, de meeste zijn na twee jaar al over hun houdbaarheidsdatum heen..

Utopie...het zal een incident zijn als een nederlandsche club weer eens iets leuks laat zien in Europa.

We moeten accepteren dat we een UEFA cup land zijn en moeten zelfs waken dat we niet NOG verder weg zakken.

20 november 2015 om 20:15

Utopie als in prijzenpakken zeker, maar dat is alleen voor de top weggelegd. Als je bedoeld overwinteren zal psv je verbazen. En dat met enkele gerichte aankopen na de leegloop..

20 november 2015 om 20:46

Zal PSV mij verbazen?
Kom op zeg, eerst zien dan geloven.
Paar jaar geleden was Ajax ook zo goed als door...we weten wat er destijds in Zagreb is gebeurd met Dynamo - Lyon.

20 november 2015 om 20:15

Utopie als in prijzenpakken zeker, maar dat is alleen voor de top weggelegd. Als je bedoeld overwinteren zal psv je verbazen. En dat met enkele gerichte aankopen na de leegloop..

20 november 2015 om 20:18

Wat noem je iets leuks? PSV doet het niet onaardig en Ajax heeft het in de CL ook verdienstelijk gedaan.
De EL is een ander verhaal maar toch er zitten Europees wel degelijk lichtpuntjes tussen.

Er schijnt inderdaad bijzonder talentvolle spelers aan te komen. Voor aansluiting met de Europese subtop zijn 2 dingen nodig: 1) Eigen spelers net wat langer vasthouden, niet op hun 20e al weg, maar ergens tussen hun 23e en 25e. En 2) Alleen investeren in per jaar 1 Echt goede speler met Echt toegevoegde waarde. Dus geen aankopen meer van niveau Sinkgraven, vd Hoorn, Duarte. Onder die 2 voorwaarden zie ik ajax nog wel tegen de Europese subtop aan kruipen.

20 november 2015 om 17:24

Subtop is absoluut realistisch en haalbaar, maar eerst werd er gesproken van topclubs aansluiting, moest er heel hard om lachen!

20 november 2015 om 17:32

En die ene ''echte goede speler'' zal je meer dan die ''1 miljoen per jaar'' moeten gaan betalen.
Je zal gewoon uitzonderingen moeten maken die je wel 1,5 á 2,5 m. betaald. Zal niet makkelijk worden om die voor Ajax te laten spelen maar daar moet je wel heen wil je mee met de subtop van Europa. Met 2 van zulke spelers in je team krijg je ook weer meer aanzien.

20 november 2015 om 17:37

Nee dat mag niet volgens de visie van Cruijf.

20 november 2015 om 18:15

Ben je wel op de hoogte van wat plan Cruijff überhaupt is. Cruijff is de eerste die zegt dat er 2 á 3 grote spelers bij moeten, ook al kost dat meer geld. Dat moet aangevuld worden met de talenten van de Toekomst.

20 november 2015 om 18:16

De visie van Cruijf is gebaseerd op nostalgie. Het hedendaagse voetbal is in handen van het grote geldven clubliefde is een suggestief begrip.

20 november 2015 om 20:49

Mag wel van Cruijff, Cruijff heeft zelfs die stelling tegengesproken.
Je heb ervaring nodig, ervaring waar je wat aan heb.
Dus een 25-29 jarige die ook nog kwalitatief een stuk toevoegt.
Hier moet voor betaald worden, en dat mag ook.
Je hoef niet iedereen 2 miljoen te geven zoals in de periode 2007-2009 van Ajax.

de top 3 spelers moet je gewoon max 2 miljoen geven in mijn ogen.

21 november 2015 om 00:14

Twee miljoen bruto is tien procent van wat een Sergio Ramos verdiend. Daarvoor kan je dus geen topper van 25-29 krijgen die ook nog eens wat moet toevoegen aan het eerste elftal. Helaas, die tijden zijn echt definitief voorbij.

Als je dat zo graag wilt, moet je in iedere linie een karakterspeler hebben staan die over lijken gaat. Dus bv. Moreno, Guardado en De Jong. PSV snapt dat en heeft daardoor een goede kans op overwintering in de CL. Nu Ajax nog.

20 november 2015 om 17:44

Ja want door Moreno, Guardado en De Jong is PSV stukken beter dan de rest van Nederland. Dit is gewoon onzin. Moreno is gewoon een prima Eredivisie speler en brengt het niveau niet omhoog.
Guardado begint al op leeftijd te raken en zal je niets meer aan verdienen dus die zou Ajax nooit mogen halen en de Jong die is mislukt in het buitenland dus is maar de vraag of hij het niveau aan kon.

20 november 2015 om 18:07

Het gaat ook om er ervaring. Als er bij Ajax bijvoorbeeld een buitenspelers wordt verkocht komt er gelijk een jeugdspeler die deze plek weer opvult. PSV doet dat niet. Toen Memphis werd verkocht kwam Lestienne en werd niet gelijk Bergwijn een basisspeler. Dit zou bij Ajax wel het geval zijn en deze ervaring komt Ajax nou juist tekort wat vooral te zien is in Europese duels en topwedstrijden in de Eredivisie.
Daarom is een speler van kaliber als Guardado, Moreno of de Jong gewoon erg belangrijk.

20 november 2015 om 18:17

Zo zo sterke counter kuch kuch! PSV speelt in de CL veel volwassener dan Ajax in de afgelopen jaren en wanneer ze de volgende ronde halen heb jij met jouw visie (duidelijk niet objectief) geen poot om op te staan! Ajax is kleuterclub geworden, of vind jij het allemaal wel prima dat ze onderaan staan in hun Europa League poule lol?

20 november 2015 om 19:49

@Andres13, dat is niet helemaal waar. Bergwijn is ongeveer net zo jong als Nouri en Van Beek. PSV haalt Lestiene ipv Bergwijn door te laten stromen en Ajax Gudelj en Sinkgraven. Deze jongens zijn nog te jong en dat zien Ajax en PSV beiden. Enige verschil is dat Ajax puur op restwaarde inkoopt, waar PSV meer naar toegevoegde waarde en ervaring kijkt.

20 november 2015 om 21:49

Dat is lekker objectief hoe jij de wedstrijden van Ajax en Psv op CL niveau naast elkaar legt. Zeggen dat ze veel volwassener spelen terwijl ze in een veel zwakkere poule zitten dan Ajax de afgelopen jaren gehad heeft. Ajax lootte Real meerdere malen, Barca 2x, Milan, Dortmund, City en Psg. Vaak 2 van die grootmachten in 1 poule... Het is zeker waar dat Ajax er meer uit had kunnen halen, maar het spel maken tegen Barca, City en goed weerstand geboden tegen de rest is anders dan winnen van een Utd dat legendarisch weinig scoort, Wolfsburg dat absoluut niet in goede vorm steekt en zelfs pak slaag riskeerde tegen Cska.

Ik vind dat Psv het goed door hoor, maar je doet de prestaties van Ajax de afgelopen jaren tekort, ook al leidde het helaas niet tot overwintering.

En ja, Ajax op dit moment is absolute stront, daar geef ik je gelijk in

20 november 2015 om 22:44

@cjdaanti Ik sluit me helemaal aan bij jou reactie! Ajax heeft hij vrijwel nooit slecht gedaan in de Champions League. Ajax heeft het ongeluk gehad vrijwel altijd in de zwaarste poules te zitten. Toch is Ajax in de 5 keer dat ze CL speelde 2 keer héél dichtbij de volgende ronde gekomen, ik meen 2010 (Lyon-Zagreb) en 2013 met AC Milan die toen in de laatste minuut een penalty kreeg tegen Ajax. De overige drie jaren met elke keer minstens twee van de grootmachten Barca, Bvb, PSG of Man City.

Iedereen die PSV nu de hemel in prijst over hun prestaties in de CL moet onthouden dat hun poule zeer matig is en zij geluk hebben gehad met de nieuwe lotingsstijl.

Ik gun PSV overigens al het succes in Europa daar niet van, maar ik vind dat Ajax' prestaties in de Champions League onterecht ondermijnt worden.

20 november 2015 om 19:28

Ook PSV zit en zal niet op dat niveau komen. Bij Europese subtop heb je het over clubs als FC Porto, Zenit, Dortmund en Roma. En als je nog iets meer kritisch kijkt kun je clubs als City, Arsenal, Atletico Madrid etc daar ook toe rekenen. Ook daar zouden de door jou genoemde spelers geen basisspeler zijn. Wel ben ik het met je eens dat PSV het slimmer aanpakt dan Ajax qua aankopen en broodnodige ervaring binnenhalen.

Met een paar normale aankopen ipv dat wanbeleid van Overmars hadden ze al een stuk verder geweest.

En zijn uitspraak bevestigd eigenlijk mijn beeld; Denken dat het goed gegaan is omdat je 4 keer kampioen geworden bent. Blind geworden door succes. Terwijl het niveau verder afgegleden is, terwijl het spel slechter is geworden, en we vorig seizoen dramátisch slecht waren. Terwijl we nu al verslagen worden door Rapid, Celtic en Fener terwijl we een paar jaar geleden nog konden winnen van City en Barcelona.

Maar het gaat niet slecht hoor..

20 november 2015 om 17:40

Normale aankopen, noem eens namen want iedereen roept maar wat over normale aankopen maar niemand komt met spelers die echt meerwaarde zijn en onder de 1 miljoen verdienen.

21 november 2015 om 00:17

De spijker op zijn kop heet dat. Geen enkele speler die in het eerste van Ajax van meerwaarde zou kunnen zijn komt voor de salarissen die Ajax betaald.

21 november 2015 om 01:24

Juist, dat is juist het dillema voor Ajax. Maar aan de andere kant kun je ook niet met een te krappe selectie zonder enige ervaing zitten, bedoel we zitten nu al krap en Boer, Heitinga, Serero, Viergever, Schone zijn niet van wereldniveau maar ze zijn wel een van de weinige spelers met wat ervaring.

21 november 2015 om 13:15

@ Shikamaru

Alsof vd Hoorn, Viergever en consorten aan het max. salaris van 1 miljoen zitten? Zeker niet, dus ze hadden blijkbaar wel naar hogere bomen kunnen kijken..

En ik ben geen directeur spelersbeleid die 6 dagen per week op zoek zou kunnen zijn, om vervolgens met spelers aan te komen die je op basis van studio sport scout.

Daarbij is er voorbij gegaan aan geen dan wel negatieve scoutingsverslagen, waarbij je dus onverantwoorde risico's neemt. Als die spelers dan allemaal mislukken, is dat gewoon zeer kwalijk.

Kijk eens naar het slagingspercentage van Brands. Mertens, Strootman, Luuk de Jong leveren die club enorm veel op. Tadic (en nu Ziyech) leveren Twente enorm veel op. Bony leverde Vitesse enorm veel op. Die verdienden allemaal al enorme salarissen in de eredivisie? En dan ken ik de wereldwijde spelersmarkt nog niet eens, waar spelers in sommige landen een stuk goedkoper zijn. Daarvan hebben we toch een directeur spelersbeleid? Om ervoor te zorgen dat hij ze kan vinden? Om niet te gokken met geld van supporters?

Mede dankzij Frank zal die fluwelen revolutie niet doorgezet worden, het is nog maar de vraag wat er straks gaat gebeuren in de jeugdopleiding. Ze willen nota bene Kreek van Almere city Jonk laten opvolgen. Nou dan weet je al van tevoren dat het niveau in de jeugdopleiding achteruit zal hollen.

20 november 2015 om 17:42

Frank is gewoon realistisch, als je nu zonder spelers als Gudelj, Sinkgraven, Milik, Younes zou spelen en op de Bank geen spelers als v/d Hoorn, Serero, Viergever had speelde je nu voor de 5e plaats. Met alleen talenten kom je er niet en met een te smalle selectie ook niet.

21 november 2015 om 01:21

Juist! Plus het is niet zo dat talenten geen kans krijgen. Ik weet niet maar 7-8 van de 11 komen uit de opleiding van de basis. Cillessen is een hele goede aanvulling, top keeper nu. En de rest van de aankopen vind ik ook een versterking (sommigen in de breedte).

21 november 2015 om 01:20

De revolutie komt oa. door Frank op gang. Hij heeft in een chaos het onmogelijk gepresteerd en 5x de CL bezorgd en een klap geld voor oa. de opleiding. Plus dat hij veel oog voor talent heeft en die beter heeft gemaakt (anita, Blind bv.).

Waarom zou Kreek het niet gelijkwaardig of zoniet beter als Jonk kunnen doen? Ook hij krijgt een grandioos budget waar niemand in NL en misschien wel europa aan kan tippen, zeker verhoudingsgewijs niet als je het europees vergelijkt.

Dit kan alleen gebeuren als je afstapt van de visie van Cruijf betreft financien.
Gooi het salaris plafond omhoog, alleen dan kan je aansluiting vinden, kun je spelers langer voor je houden en kan je spelers van buitenaf halen die van meerwaarde zijn.
Eerste stap is gewoon die salarissen omhoog en spelers duur verkopen, dan ga je de goede kant op.

20 november 2015 om 18:11

Lees eerst maar eens wat dat plan inhoudt voordat je zo'n uitspraak doet.

21 november 2015 om 01:18

Cruijff en visie op gebied van financiën? Wat ik heb gemist? De man is geweldig als het aankomt op opleiden en voetbalinzicht, het financiële gebied moet je vooral niet aan hem over laten. Probleem is alleen wel dat het financiële gebied op dit moment steeds belangrijker is, kortom daar botst het oa. in mijn ogen ook met mensen zoals Overmars en de Boer die wel met deze dagelijkse realiteit te maken hebben.

Een Cardozo halen? Lukt niet of nauwelijks. Van der Vaart wil niet kunnen we ook niet betalen. Eens dat het salaris omhoog moet, maar dan moet je eerst meer inkomsten genereren of kosten reduceren want op dit moment kan ajax dat met een EL begroting niet betalen.

21 november 2015 om 13:19

Ook hier weer (financiën) onduidelijkheid. Met het TH hadden ze het plan verder invulling kunnen geven.. maar ze hebben Jonk stelselmatig genegeerd, sms besluitvoering zonder raadplegen scouting toegepast, en er een amateurbende van gemaakt waarin niemand kritiek mocht leveren, waarin niemand duidelijkheid creërde.

Als Overmars zo'n sterke onderhandelaar (een van zijn taken) was geweest dan had hij met de vuist op tafel geslagen toen hij beschimpt werd om zijn miskopen. Maar hij bleef volhouden dat het goed ging, en zie nu..

Graag aanvallend voetbal Frank. Niet puur op balbezit de bal rondspelen.

21 november 2015 om 00:19

Ik zou zeggen, kijk eens een wedstrijd van Ajax dit jaar in plaats van maar wat te roepen. 31 goals in 11 wedstrijden, gemiddeld 2,8 goal per wedstrijd. hoe aanvallend wll je het hebben?

Simpel zat eigenlijk. Kijk eens, de Champions League gaat Ajax niet meer winnen maar een Europese subtopper zouden ze wel kunnen worden. Dan moet je echter wel investeren in je team:
1) Je laat je beste spelers niet zomaar gaan.
2) Je koopt geen talenten maar volwassen spelers. (voorbeeld->) Sinkgraven niet, Ziyech wel.
3) Je koopt een karakterspeler die gerust meer mag verdienen dan Klaassen. (voorbeeld->) Nigel de Jong.

Op die manier creëer je een team met kwaliteit en mentaliteit.
Op dit moment is Ajax een talentencentrum, dan doe je Europees niet mee.

21 november 2015 om 00:23

1) Om dat te kunenn doen moet je na het eerste contract met een speler vanuit de jeugd binnen twee jaar zijn contract verlengen. Waarom zou een speler zich voor een salaris onder de miljoen na zijn doorbraak zich langdurig willen vastleggen als de speler ook nogeens moeilijk weg kan?

2) Dat is scorebord journalistiek, toevallig breekt Zyech door en Sinkgraven nog niet. Destijds moest Ajax Maher halen, daarvoor was het Narsingh, Achteraf weet iedereen het goed te voorspelen maar doe het maar eens vooraf. Noem maar eens een speler voor de komende zomer transferperiode.

3) En als zo'n speler dan tegenvalt, hoe verleng je dan de contracten van jonge spelers als die beter zijn dan jouw karakter speler?

Ajax doet Europees nog niet mee omdat eerst de salarissen behoorlijk omhoog moeten. Dat kan pas als je finacieel zeer stabiel bent. Die tijden beginnen nu ongeveer pas aan te breken.

Om Europees potten te breken, moet je investeren. Iets wat niet alleen betekend dat je dure spelers moet kopen, maar ook hogere salarissen moet aanbieden. Als het salaris plafond 1 miljoen is, dan kan je gewoon geen spelers halen die overal ter wereld meer kunnen verdienen. Ik heb van iemand binnen de voetbalwereld gehoord dat Luuk de Jong 1,8 miljoen verdiend bij PSV. En volgens mij heeft PSV ook naar buiten gebracht dat ze een bepaald salaris plafond hebben. Spelers die echt een toegevoegde waarde zijn voor je elftal moet je ook iets extra's kunnen geven. En dan niet aankomen met het argument dat het scheve gezichten binnen je selectie creëert, want dat is nou eenmaal hoe de wereld in elkaar zit. In elke branche verdienen de mensen die het meer toevoegen aan een team dan andere meer geld. Dus stel Ajax haalt Nigel de jong, en geeft hem 2,5 miljoen salaris (zomaar een bedrag) dan moeten de "sterkhouders" als Klaasen en Veltman, dit gewoon accepteren. Het lijkt mij vrij logisch dat iemand die 10 jaar meer ervaring heeft, recht heeft op meer salaris dan een broekie die net twee jaar in het eerste van Ajax speelt. Ondanks dat spelers als
Klaasen en Veltman nu al het team "dragen", zijn het globaal gezien, nog steeds broekies.

21 november 2015 om 00:27

Het argument scheve gezichten gaat echt wel op. bij contractverlengingen gaat het direct spelen, zeker als de betreffende speler beter presteerd als de grootverdiener. Je hebt geen enkele garantie dat een Nigel de Jong, die bij Milan steeds meer en meer op de bank zit, bij Ajax in zijn nadagen ineens weer gaat presteren.

Je kan wel afgeven op 'broekies' die pas twee jaar spelen, zodra ze overstappen naar Engeland gaat hun salaris een factor drie, vier omhoog. En dat weten die gasten drommels goed. Dus gaan die niet verlengen als een banzkitter 2,5 miljoen verdiend tenzij zij dat ook krijgen.

21 november 2015 om 01:14

@bruno

Klopt maar dan moet je wel zorgen dat je dat verantwoord doet, dan kun je ook structureel een drie tal salarissen van 2 miljoen betalen. Kortom de inkomsten moeten hier voor de uitgaven gaan. Eerst meer geld binnenhalen of je moet je kosten reduceren.

Ajax heeft de laatste jaren flink meer geïnvesteerd in salarissen, maar dan wel vooral in ondersteund personeel op commercieel- en opleidingsgebied. Commercieel gaat het prima met Ajax, goede sponsordeals afgesloten. In de opleiding gaat het ook goed, maar dat zijn echt lange termijn investeringen in mensen.

Op de langere termijn kun je dat doen en dat lijkt mij ook goed voor Ajax om naar toe te werken, maar je wilt ook een superieure opleiding ernaast hebben. Die twee gecombineerd met een goed en slim aankoopbeleid, dan kun je best meedraaien met de europese subtop. De voorwaarden zijn hiervoor geschept, financieel (moet nog beter) en qua opleiding.

Europese subtop is een mooie ambitie, moet kunnen, al zal dat een flinke uitdaging worden. En inderdaad nu komen de eerste talenten pas echt door, ajax heeft in de tussenliggende tijd wel goede jeugdspelers aangetrokken en veel kansen gegeven aan talenten.

Mooie is dat de bankrekening goed gevuld is en ook financieel een paar stappen zijn gemaakt, komt omdat er eindelijk mensen wat langer op hun posities blijven zitten. Klein voorbeeldje is dat bv. de programmaboekjes niet meer gefinancierd hoeven te worden, maar dat er met Huawei een draadloos wifi netwerk is opgezet waar je ze kunt zien. Die is bovendien nog sponsor ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren