Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ronaldo is niet geweldig in de kleine ruimte tegenover twee stoppers'

Laatste update:
/

Bernd Schuster adviseert collega Rafael Benítez om Cristiano Ronaldo tegen Barcelona niet als spits te gebruiken. De Duitser, die in het seizoen 2007/08 heel even aan het roer stond bij los Blancos, vindt dat daarmee de angel uit het spel van Real Madrid wordt gehaald.

“Met Cristiano alleen voorin is het lastig. Als hij als nummer negen speelt, is het voor de tegenstander veel eenvoudiger om hem te verdedigen”, stelt Schuster in gesprek met AS. “Hij krijgt veel minder ruimte en die heeft hij wel nodig. In de kleine ruimte is hij niet geweldig. Dat is de laatste weken vaak het geval geweest. Cristiano staat alleen tegen twee stoppers, zonder enige steun.”

Bij de tegenpartij zullen alle ogen waarschijnlijk gericht zijn op Neymar. De Braziliaan heeft zich bij absentie van de geblesseerde Lionel Messi ontpopt tot smaakmaker van Barcelona. “Hij heeft het team bij de hand genomen, maar Messi is nog steeds de allerbeste”, vindt Schuster. “Neymar heeft aangetoond dat hij wedstrijden voor de club kan winnen. Messi is echter niet te vervangen.”

Ben jij het met Bernd Schuster eens over Ronaldo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is messi fit genoeg voor clasico ofniet? Sommoge zeggen ja en sommige nee.

19 november 2015 om 18:01

Hij zal bij de selectie zitten, maar niet starten.

19 november 2015 om 18:07

Lekker politiek correct antwoord hahah

19 november 2015 om 19:30

Als jij ons er meer over kunt vertellen, graag!

19 november 2015 om 18:19

Mijn verwachting is dat Messi enkel als joker zal gebruikt worden.

Als het resultaat voor Barcelona goed is, dan blijft hij op de bank, bij een voorsprong van Real zal Enrique hem brengen om nog iets te forceren.

Iets gelijkaardigs deed zich al voor aan het begin van het seizoen tegen Atletico Madrid : toen zat Messi ook op de bank (ik dacht omdat hij net vader geworden was en niet genoeg rust had kunnen nemen) ; Atletico kwam voor en Messi werd ingebracht.

Toen pakte het goed uit voor Barcelona maar dat is dus geen garantie.

20 november 2015 om 01:31

Ik denk dat hij zal spelen!!

Maar nog steeds heeft Ronaldo een fenomenale techniek, beter dan de gemiddelde profvoetballer. Het wordt te vaak overdreven.. men doet net of Ronaldo alleen balletjes staat af te wachten en als een blind paard het veld over banjerd. Tuurlijk zit zijn techniek niet op het niveau van Messi, maar we moeten niet doen of Ronaldo een doorsnee goaltjesdief is.

19 november 2015 om 18:12

Tja no shit dat Ronaldo een betere techniek heeft dan de gemiddelde prof. Maar Ronaldo is inderdaad een fenomeen, die 40/50 goals lijken tegenwoordig normaal in Spanje, maar over een paar jaar schiet de topscorer er gewoon weer 23 in.

19 november 2015 om 18:15

Tuurlijk, als nr 9 is Ronaldo alsnog beter dan menig andere spits. Maar het gaat erom hoe de kwaliteiten van Ronaldo en Real Madrid het beste benut worden. En dat is naar mijn mening als Ronaldo vanaf de zijkant speelt; hij kan menig back tureluurs draaien met z'n acties en snelheid. Maar wanneer hij met z'n rug richting de goal wordt aangespeeld en er zit een voorstopper heel kort op hem dan heeft hij het moeilijker.

19 november 2015 om 18:57

Hij gebruikt het effectief maar hij is erg technisch hoor alleen als de wedstrijd het toe laat doet hij het. Hij doet niet meer van die show trucjes en is meer effectiever gaan voetballen met veel rendement. Ik heb laatst nog vaak hakjes en panna,s en trucjes van hem gezien. Alleen als het kan. In zijn United tijd kon het omdat niemand van hem veel goals eiste.

19 november 2015 om 19:36

Nou nou er wordt toch niet beweert dat de techniek niet goed zou zijn. Het gaat erom dat Ronaldo het beste tot zijn recht komt via de zijkant. Dat is gewoon ern feit. En natuurlijk kan hij ook op 9 spelen maar het beste is hij van links.

19 november 2015 om 19:55

Klopt. Ik doelde ook niet helemaal specifiek op dit bericht. Ik zie vaak zat reacties en hoor mensen zeggen dat Ronaldo alleen maar intikkers en penalty's maakt. Dat Ronaldo technisch helemaal niet zo goed is. Ronaldo heeft zich sinds zijn komst bij Real gewoon gericht op effectiviteit en laat de trucjes etcetera, die hij bij Manchester destijds wel liet zien, achterwegen.

Ik vind sowieso wel dat bij de meeste Clasico's het gevaar van andere spelers van Real komt.

Ik vind dat Ronaldo ook beter tot zijn recht komt als ie linksbuiten speelt. Maar gekeken naar de trainingen van Madrid, zal hoogstwaarschijnlijk Benzema starten, waardoor Ronaldo links en Bale rechts zullen spelen. Dus dat zit wel snor!

Echter, maak ik mij meer zorgen om de centrale verdedigers, zowel Pepe als Ramos heb ik op de trainingen niet gezien. Wat inhoud dat de centrale verdediging zal bestaan uit Varane en Nacho! Het is ook 99 procent zeker dat Navas niet meedoet!

Verder kan zowel Carvajal als Marcelo meedoen,en is de vraag of de trainer isco of James gaat opstellen. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar James, maar denk dat de trainer kiest voor isco!

Wat betreft de El Clasico, denk dat deze sportief zal verlopen, dit vanwege de aanslagen in Paris. Dat doet toch wel iets met een mens, en vooral voor mensen die een voorbeeldfunctie hebben.

Hala Madrid

19 november 2015 om 22:59

Zonder navas zijn we verloren met die verloren ziek in t doel wordt het dus niks

19 november 2015 om 22:59

Verloren ziel*

Het moet eens tijd worden dat Benitez goed moet nadenken over de positie van Ronaldo.

19 november 2015 om 18:54

Benzema gaat weer pelen kan Ronaldo mooi op links spelen dan zal je weer de oude Ronaldo terug zien. Ik zag laatst zijn lichaam hij oogt echt top fit fitst speler van de wereld.

19 november 2015 om 18:52

Ja en de 165 goals zijn tegen Barca N gemaakt zeker van Ronaldo. Ronaldo heeft vaak te laten zien dat hij ene kwelgeest is voor Barcelona. Hoe vaak heeft benz wel niet grote kansen gemist wat som tegen Barca ons duur kwam te staan.

https://www.youtube.com/watch?v=j7htfaarhba

de 15 goals tegen Barca.

19 november 2015 om 18:59

Benzema gaat gewoon spelen aanstaande zaterdag...

De beste man heeft eigenlijk maar 1 positie waarop hij wereldklasse is, aan de zijkant. En dat is dan de zogenaamd meest complete speler ter wereld volgens sommigen. Hij is waanzinnig goed in wat hij doet, maar verder vrij beperkt, dat geeft Schuster hier ook aan.

19 november 2015 om 19:07

Ja omdat hij geen spits is en altijd op de flank gespeeld, logisch dat hij in de spits minder is dat betekent niet dat je beperkt bent. Je zet een voorstopper toch ook niet op het middenveld.

19 november 2015 om 19:13

Ja knud heeft helemaal gelijk, je zet ook geen spits als Centrale Verdedeginde Middenvelder, of een keeper op de flanken

19 november 2015 om 19:32

Beperkt als in 'niet compleet'.*

19 november 2015 om 20:55

Een speler met tactisch inzicht snapt wat van hem gevraagd word op welke positie hij speelt. Het is een voor de hand liggende vergelijking, maar Messi speelde zijn eerste wedstrijden in Barca op de flank, maar werd onder Guardiola steeds meer als spits gebruikt. Doordat Messi tactisch sterker is wist hij als spits nog steeds de ruimtes te creeeren voor zijn dribbels, Ronaldo heeft dat tactische inzicht niet

19 november 2015 om 21:37

@knud

Wat jwiekens zegt.

Ik zeg ook niet dat je op verschillende posities exact even goed en evenveel rendement moet kunnen halen. Iedereen heeft een positie waarin hij het beste functioneert. Maar een complete speler kan ook op andere posities een meerwaarde zijn, en dat kan Ronaldo dus niet.

19 november 2015 om 21:41

Alaba is de meest complete speler dan. Hij kan spelen op LA, CV, RA, CVM, CM, CAM, RM, LM, RB, LB denk ik

19 november 2015 om 21:52

Klopt. Als we het over een verdedigende speler hebben, ken ik geen completere dan Alaba.

19 november 2015 om 22:13

Vind ik niet, vind hem pas de de linksback wereldklasse wat zijn positie ook is.

Ronaldo kan als spits alsnog voor veel gevaar zorgen door zijn loopacties voor de goal waardoor hij vrijheid creeert voor kopkansen en intikkers, alleen hij kan niet spelen zoals hij dat het liefst doet, vrij van de zijkant waar hij zijn acties kan doen en kan schieten zoals ronaldo dat kan.

19 november 2015 om 21:39

Precies! Jij hebt verstansd van voetbal

Daarom is messi beter speelt overal in de aanval geweldig hij niet

Zijn goal tegen galatasaray bewees wel anders

20 november 2015 om 00:27

Welke goal tegen Gala? Hij heeft wel vaker tegen ze gescoord.

En precies dit is de reden dat ronaldo dus geen 'completere' voetballer is dan messi. Bij messi maakt t namelijk geen reet uit waar je em neerzet, mits t maar in een offensieve rol is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren