Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boze supporters van Ajax willen eerste helft tegen Cambuur boycotten

Laatste update:
/

SC Cambuur treedt zaterdag in een slechts ten dele gevulde Amsterdam ArenA aan tegen Ajax. De harde kern van de Amsterdammers blijft de eerste helft weg uit protest tegen het beleid van de club, zo is woensdagavond bekend geworden.

De vakken van de supportersverenigingen F-side en Vak410 blijven leeg. Supporters die wel naar binnen willen gaan, worden tegengehouden bij de ingang. F-side schrijft op de eigen Facebook-pagina: "Na overleg en afstemming met groeperingen doet de AFCA Supportersclub een oproep om a.s. zaterdag tijdens de eerstvolgende competitiewedstrijd de vakken op Zuid I en de vakken waar VAK410 op zit, gedurende de 1e helft LEEG te houden. Hiervoor zullen de ingangen op de desbetreffende vakken worden ‘geblokkeerd’."

"Wij verwachten de volledige medewerking van iedereen op de desbetreffende vakken. Verzoek is om instructies op te volgen, zodat iedereen de 2e helft binnen is en er geen problemen ontstaan tijdens de doorstroming. Alleen op deze manier kunnen wij laten zien dat wij als supporters de situatie totaal onaanvaardbaar vinden. Om met de woorden van een bekende oud-voetballer te spreken: Kappen met die shit!" Ajax wil de samenwerking met hoofd jeugdopleiding Wim Jonk verbreken. Een verbolgen Johan Cruijff maakte vervolgens bekend te stoppen als adviseur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat iedereen lekker zelf beslissen. Een statement maken is goed, maar mag elk individu aub zelf bepalen.

18 november 2015 om 21:33

Precies, volstrekt belachelijk om mensen tegen te houden. Die hebben betaald om voetbal te kijken.

18 november 2015 om 22:40

Ja nogal. Nu ben ik verplicht om in een ander vak plaats te nemen om daar stiekem naar de pot te kijken. Heel vervelend. Iedereen heeft zo ze mening over hoe Ajax geleid moet worden, maar om niet onze boys te supporteren voor 90 min vind ik vervelend

18 november 2015 om 23:34

Niemand is groter dan de club zeggen ze dan.

18 november 2015 om 21:35

Inderdaad, wat een enge bende zeg. Een actie is prima maar andere mensen verplichten daaraan mee te doen is gewoon eng.

18 november 2015 om 21:40

Jij werd zeker altijd gespest

18 november 2015 om 21:41

Ik denk niet dat veel supporters het er mee oneens zijn al helemaal niet op 410 dat is een hechte groep.
Maar als ze wel de hele wedstrijd willen zien stadion is groter als die twee vakken.

18 november 2015 om 22:22

Volledig mee eens, al hebben ze elke wedstrijd een brand alarm in de arena dus er verandert opzich niet zo veel.

18 november 2015 om 23:22

Maar kun je zo makkelijk je kaart laten omzetten naar een ander vak dan?

18 november 2015 om 23:30

Nou wat een hechte groep, 3 weken geleden stonden ze elkaar nog de hersens in te slaan op het vak. Kinderachtige ventjes. Blij dat ik in een vak zit waar niet van die hersenlozen zitten..lekker niet meer komen, heeft echt veel nut hebben we de afgelopen weken gezien...

18 november 2015 om 22:20

Dan hoop ik in dit geval dat ze met 0-3 achter komen te staan in de eerste helft en daar ze daar in de tweede helft niet mer bovenop komen. Dat is dan toch wat ze willen blijkbaar..... Wat heeft in godsnaam het erste elftal hier nou mee van doen. Het gaat al niet lekker, aantal geblesseerde begreep ik. Laat nou staan dat ze punten verspelen op zaterdag en op het einde van het seizoen komen ze 2 punten te kort voor het kampioenschap. Niet alleen de bij de beleidsvoerders is het een puinhoop, ook bij de supporters. Ik kan me nog een wedstrijd herinneren tegen Psv waar ook actie werd gevoerd. We weten allemaal hoe die wedstrijd verliep. De focus ligt bij Ajax echt helemaal niet op sportieve resultaten, maar op de Cruijff-filosofie: geld verdienen en jonge talenten opstellen. Doen ze dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

19 november 2015 om 00:05

@pukkiedukkie
Deze actie is bedoeld om een statement te maken richting RvC en het Technisch Hart. Zonder de sfeervakken is het doodstil in de Arena (buiten de North Up Alliance). In de 2e helft zullen de echte supporters weer als 12e man fungeren.

Of de supporters een 0-3 kunnen voorkomen. Als dat de ruststand is, zal het eerder aan De Boer liggen dat hij weer eens de verkeerde tactiek gebruikt of de verkeerde spelers opstelt.

Laat duidelijk zijn, de supporters maken de club, niet enkele individuen van het Technisch Hart of de Rvc.

In ieder geval een mooie hartverwarmende geste richting Johan Cruyff en Wim Jonk.

19 november 2015 om 07:51

Jullie supporters maken echt niet de club. Maken de club kapot ja. Als jullie er niet zouden zijn , zijn er 10.000 andere supporters die jullie plekjes opvullen. Je hoort je team te steunen ipv te laten vallen. Geeft misschien wel goed weer dat de meeste supporters inhet vak zitten voor hele andere redenen dan Ajax toe te zingen. Neem een voorbeeld aan jullie Rotterdamse collega's die nooit, maar dan ook nooit de rug naar het 1e elftal zullen keren. Zoals het hoort.

19 november 2015 om 08:14

De North Up Alliance(NUA, red.)?! Wat een grap is dat zeg! Zit er wekelijks in de buurt maar op wat vlaggen bij het betreden van het veld na is het muisstil op een paar individuele kreten na😅
Dat project(je) om voor meer sfeer te zorgen op Noord is naar mijn inzien wel een beetje geflopt.

19 november 2015 om 09:34

Jullie maken de club kapot? Zonder ons was er nooit een revolutie gekomen, zonder ons is de arena een dooie theaterzaal. Ik voel me niet meer of minder dan een andere supporter doe jij dat dan ook niet.

19 november 2015 om 22:20

Zonder 410 werd Ajax ook kampioen zonder 410 zat het ook vol en zonder 410 was er ook sfeer, in ieder geval niet meer of minder dan met.
410 Overschat zichzelf ongelofelijk. Met of zonder vak 410, Ajax haalt geen prijs minder. Hoogstens wat minder getrommel en wat minder blote bierbuiken in de Arena.

20 november 2015 om 21:04

klopt beginjaren arena was er een heerlijke sfeer! komop zeg, iedereen zag bij de boycot na het gezeik op de toekomst dat t een dooie boel was in de arena zonder 410.

18 november 2015 om 23:58

Klopt, ieder z'n menig, maar neem van mij aan, dat deze sfeermakers en die-hard supporters redelijk eensgezind zijn hierin. Ze hekelen het beleid en het getoonde voetbal. Dus er zullen weinig supporters staan te dringen bij die vakken om de 1e helft te kijken !

19 november 2015 om 07:17

Een statement maak je tegen het bestuur waar je van baalt,door 1 helft niet te kijken dupeer je je team en die kennen niks aan de machtsstrijd doen binnen de club. Maak een spandoek of zing maar je kan de spelers toch niet een halve wedstrijd niet supporten?

19 november 2015 om 07:54

Exact. Nepsupporters met grootheidswaanzin, zo komen jullie deze supporters op mij over. Steun je ploeg en uit op een ludieke wijze je onvrede richting bestuur. Maar blijf nooit weg uit het stadion om je onvrede richting bestuur te uiten.

19 november 2015 om 07:45

Gaan we weer. Denkt men dat Ajax het toestaat er welwillende voetbalsupporters niet naar hun eigen vak toe kunnen? Eerst de toekomst bezetten en dan huilen dat men opgepakt wordt en nu weer deze hersenloze actie. En dan straks verbaasd zijn dat er weer mensen worden afgevoerd worden. Misschien een tip om eens een opleiding te gaan volgen voordat onnozele en arrogante plannetjes gesmeed worden. Laat mij gewoon naar mijn plek gaan, dan beslis ikzelf wel of ik meedoe aan de actie.

De reden de toegang te blokkeren geeft overigens al aan dat men verwacht dat lang niet iedereen op deze zinloze actie zit te wachten. Deze vakken verdelen de supporters van Ajax in twee groepen omdat ze denken dat zij zelf de enige echte supporters zijn.....

19 november 2015 om 08:19

Ze vertonen nogal wat dictatoriale trekjes daar. En dan de ingang blokkeren, zodat anderen gedwongen aan jouw protest mee doen... wat een triest en kinderachtig zooitje is het geworden zeg.

Waarom zou je mensen tegenhouden? Ik snap dat het een groter statement is als er niemand zit, in plaats van de helft, maar nu verpest je een mogelijke mooie wedstrijd voor andere supporters. Bovendien kost zo'n kaartje (zelfs tegen een club als cambuur) behoorlijk wat geld. Om daar dan maar voor de helft te mogen genieten...
En sinds wanneer was de boycot afgelopen die eerst gaande was? Ik dacht dat ze alles zouden boycotten totdat de houding van ajax veranderde (wat ze ook nu als argument gebruiken).

18 november 2015 om 21:31

Kaartjes zijn vrij goedkoop ik kan er voor Tienn euro naar toe gewone fans voor 20€ dus kost niet veel , zou wel kloppen als het een grotere wedstrijd was

18 november 2015 om 21:40

Ben jij een superfan dan? Voor sommige gezinnen is 20 euro gewoon veel. Als je daar de helft van afpakt om een statement te maken waar zij niet aan mee willen doen, ben je slecht bezig als medesupporter.

18 november 2015 om 22:15

Sigi, ik was vorig jaar naar Ajax Cambuur of Go ahead geweest (1 van de 2), en toen was het al 30 euro voor een normaal tot matige plek.

Edit: heb het even opgezocht; lange zijde is 40 euro, achter het doel 20 euro. En dan moet je op tijd zijn en hopen dat die kaartjes nog niet weg zijn.

19 november 2015 om 06:56

Er zijn ook nog veel mensen die veel moeten reizen en dat kost ook nog veel geld. Lekker als je twee uur onderweg bent en dan maar 45 min kan zien.

Vakken zijn toch nooit vol.

Maar las dat ze deuren en ingangen willen blokkeren . Sowieso van 410. Tja die hebben een leider dus zullen mee doen.
Tis wel een zooitje daar zeg

18 november 2015 om 22:31

Hoe je het brengt ook, die hebben een leider! Net een sekte ofso! Ga er toch vanuit dat ook deze mensen slim genoeg zijn om hun eigen mening in stand te houden en niet als makke lammetjes hun "leider" volgen!

19 november 2015 om 08:22

Het zijn kuddedieren idd. Die leiders hebben daar echt macht en de rest zijn volgzame puppies zonder persoonlijkheid.
Ik erger me blauw aan dat volk. Dat ze sfeer brengen is prachtig maar al dat pseudo-stoere gedrag kan ik me kapot ergeren

@ Kink1984. Supporters die geen statement willen maken kunnen elders wel de gehele wedstrijd zien. Denk echter niet dat veel die hard supporters het oneens zijn met de actie van de supportersvereniging.

Zal dus geen probleem opleveren genoemde vakken voor een helft leeg te houden.

18 november 2015 om 21:57

Daarom snap ik het statement en de actie om mensen tegen te houden niet.
Wanneer, zoals jij stelt, een ieder in het vak er mee eens is, dan hoef je niemand tegen te houden.
Nu zet je mogelijk kwaad bloed bij medesupporters die gewoon de wedstrijd willen zien. Dat kan er ook nog wel bij.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind een statement van de supporters goed, maar niet dmv druk op medesupporters.

18 november 2015 om 22:02

Als iedereen het eens zou zijn dan zouden ze ook die ingang niet hoeven te blokkeren. Ik vind het triest.

Wat willen zij eigenlijk? Wat is het standpunt van de supporters in het hele gebeuren?

18 november 2015 om 22:09

Simpel; de supporters willen dat Cruijff serieus genomen wordt ... nu wordt er een spelletje gespeeld en Cruijff is daar klaar mee. Zijn naam (iedereen zegt visie Cruijff nog te volgen) wordt misbruikt doordat er beslissingen worden genomen die tegen het advies van Cruijff in gaan.

O.a. Jonk is daar nu klaar mee en die stapt op. Voor Cruijff overigens ook de druppel na tal van waarschuwingen aan het adres van het bestuur.

19 november 2015 om 06:22

De club heet afc Ajax en niet afc Cruijff. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf wat niet de oren kan laten hangen naar een oudwerknemer. Mocht er wat volledig fout gaan met het plan Cruijff is Cruijff nergens te vinden en op geen enkele manier aansprakelijk. Dat kan natuurlijk niet bij een beursgenoteerd bedrijf.

19 november 2015 om 08:02

Het is ook te idioot voor woorden dat een beursgenoteerd bedrijf wordt gerund door mensen zonder opleiding. Je kan wel leuk tegen een bal hebben getrapt, maar dat wil niet zeggen dat je een miljoenen bedrijf kunt runnen. Het is triest om een overmars en VD Sar zo in hun rol te zien worden gedrukt. Ze hebben nergens kaas van gegeten. Ze gewoon gediplomeerde bestuurders met veel gevoel voor soort daar neer ipv óud voetballers.....

En "wij willen dat er naar Cruijff geluisterd wordt" is ook slappe hap. Vertel dan wát je van Cruijff terug wil zien. Nu is het roepen vanuit de emotie, want Johan Cruijff zal wel weten hoe het goed moet. Als hij echt verandering had gewild, had hij geen adviseur maar bestuurslid moeten worden. Maar zo belangrijk vindt Johan het (terecht) ook allemaal niet.....

19 november 2015 om 10:27

Maar als een bedrijf een bepaalde visie besluit te gaan volgen dan moeten ze daar niet na 3-4 jaar weer langzaam aan vanaf stappen. Dat is pas onverantwoord!

En daarnaast is Cruijff niet zomaar iemand natuurlijk. Deels heb je wel gelijk, maar niet als je een aantal geleden met zijn allen heb geroepen dat Cruijff gevolgd zou worden.

19 november 2015 om 11:15

onzin Spartaajax

elk bedrijf herijkt zijn visie om de paar jaar.
We gaan over tachtig jaar toch niet nog steeds het plan Cruijjf volgen?

Het is zeker tijd voor actie maar ik denk niet dat het falende TH, RvC en Bestuursraad wakker liggen van een paar vakken die een helft leeg blijven. Mooier en krachtiger zou het zijn om in de 14e minuut massaal je stem te laten horen voor het aanblijven van Wim Jonk en het steunen van het plan Cruijff.

Je gaat supporters toch niet tegenhouden? Wat is dit voor rare actie. Prima dat ze een statement willen maken, maar laat mensen zelf beslissen als ze in de vakken willen plaatsnemen

Er was zoveel negatieve aandacht dat er in het Philips stadion twee spelers werden uitgefloten, maar dit kan wel? Zeker ook een fijn signaal naar de spelers en staff toe ja? En dan ook nog eens mensen die wel over een brein beschikken tegenhouden om het stadion in te gaan? Ajax is een grote grap geworden zeg.

18 november 2015 om 21:45

Ja maar eerlijk is eerlijk narsing en vooral maher is de laatste tijd niet om aan te zien dat kun je hiermee jiet vergelijken

18 november 2015 om 22:07

Dit is net bekend geworden, hadden we dan al van te voren met zijn allen verontwaardigd moeten zijn over dat dit zou gebeuren terwijl niemand er iets van wist? Kom op man, dit is zeiken om het zeiken. Je ziet aan de reacties dat iedereen het een belachelijke actie vindt, klaar. Waarom nou weer PSV erbij halen, beetje kinderachtig vind je niet?

18 november 2015 om 22:09

Ik denk dat je niet begrijpt dat dit protest niet om de spelers maar om het bestuur draait.
Verder is een actie bijna mislukt als er toch wel mensen gaan zitten, als je op zuid 1 of 410 staat weet je gewoon dat er dit soort dingen voorkomen anders is er plek zat op de lange zijde

18 november 2015 om 22:36

Beetje raar dat andere mensen bepalen of je wel of niet naar binnen mag, omdat zij Den statement willen maken.
Wanneer jij naar je favoriete restaurant gaat en mensen houden jou tegen, omdat zij het niet eens zijn met de manier van runnen, waardoor je slechts het dessert krijgt, terwijl je voor de volle pond betaald, dan vind je dat ook normaal?

19 november 2015 om 00:00

Het grootste deel van het stadion kan gewoon naar binnen.
Alleen zuid 1 en 410 niet, en in deze vakken is dat ook logisch aangezien dit de fanatiekere vakken zijn en je gewoon weet dat dit erbij hoort net zoals een tifo actie of iets dergerlijks..
Er moet gewoon iets gebeuren en bestuurders kan het geen moer schelen als er een liedje word gezongen ofzo.

19 november 2015 om 00:28

@afca410xxx

Maar het blijft raar dat dit soort dingen worden opgelegd van buitenaf. Als hier de fanatiekere fans zitten die daadwerkelijk willen protesteren, dan blijven ze uit zichzelf wel weg. Een eventuele fan die in deze vakken zit en het wel eens met de huidige bestuurlijke gang van zaken wordt op deze manier ontzegd zijn steun voor het beleid uit te spreken.

Tuurlijk moet er iets gebeuren, maar dring dat niet op aan de mensen die gewoon de wedstrijd willen zien of hun steun aan het bestuur uit willen spreken. Demonstraties en protestacties stellen alleen iets voor als iedereen die deelneemt dat uit vrije wil doet: door mensen toegang te ontzeggen ontneem je de hele actie zijn nut.. Mensen die zelf beslissen een helft te missen uit protest, die maken indruk en die dragen de boodschap over.

19 november 2015 om 08:26

Precies! Maar ik begrijp dat AFCA410 geen eigen mening heeft, maar klakkeloos die van een ander volgt.
Heb jarenlang op 410 gestaan, maar aan precies dit soort dingen stoorde ik me enorm.

19 november 2015 om 09:25

Gelukkig dat je er niet meer staat dan, komop man je weet toch dat als je op 410 staat dat dit soort dingen gebeuren deze actie heeft 0,0 zin als er een paar gasten op t verder lege vak gaan staan. Mensen zaten de afgelopen week constant te zeiken dat er actie moet komen vanuit de supportersgroepen nu is ie er en zijn mensen weer niet te tevreden.

19 november 2015 om 09:46

Als ze dan alleen de ingangen van het vak dichthouden is er geen probleem. Niet net als verleden keer buiten voor de ingang. Toen was het een kwartier en stond ik pas 2e helft binnen op 428 als dat nu weer is kom ik in blessuretijd pas op mijn plekje en is mijn begrip ook weg.

19 november 2015 om 09:52

Misschien moet je dan een andere actie overwegen. Veel supporters zullen hebben lopen klagen maar als dat niet geldt voor alle supporters uit het vak, dan is het nogmaals een kansloze actie waarbij de wil van een deel van de supportersgroep wordt opgedrongen aan de rest van de supportersgroep. Beetje zielig he.

Ik vind het raar waarom niemand van jullie de naam van Roberto Martinez opnoemt. Hij heeft/doet het toch goed gedaan bij Swansea, Wigan en Everton. Of deze trainer haalbaar is dat denk ik niet.

Eindelijk gaat er actie komen tegen de huidige falende beleidsbepalers, alleen is het de vraag of ze zich er wel wat van aantrekken want ze trokken zich ook niks van Jonk en Cruijff aan. Het kan dus wel even duren voor het tot ze doordringt dat ze slecht bezig zijn.

18 november 2015 om 22:59

Leuk dat je alle Ajaxsupporters nep noemt, omdat het niet elke wedstrijd vol zit. Ik kan het financieel gezien niet betalen en zit met school. Ben ik dan gelijk een nepsupporter omdat ik niet elke wedstrijd ga?

En ik snap niet wat het jou überhaupt boeit. Kennelijk is de situatie bij de aartsrivaal interessanter dan jouw eigen club. Je besteed zo te zien veel aandacht aan Ajax, dan aan je eigen club. Dat noem ik nou een nepsupporter.

Haha hou toch op man! Iedereen bepaald zelf wel wat hij of zij doet! kom je daar voor de wedstrijd aan, staan er een paar van die jokers de ingang te blokkeren ofwat haha? Ga toch weg gek met je verwachtingen! Verwachtingen resulteren meestal toch in teleurstellingen en dat zal ook deze keer niet anders zijn! Succes!

Leuke actie maar ik zet al mijn geld in op dat dit totaal geen invloed heeft op het reilen en zeilen bij de Ajax leiding. Die blijven gewoon hun eigen gang gaan zonder zich om Ajax te bekommeren.

Echte fans steunen een club ook in slechte tijden. Je zit er voor de spelers, niet voor een paar idiote directeuren met een dubbele agenda. Boycotten is dan een slecht statement. Als je dan zo'n grote mond hebt moet je de seizoenskaart inleveren en voortaan altijd thuis blijven.

Rare gang van zaken. Mensen tegenhouden die de wedstrijd willen zien? Laat ze dat lekker zelf bepalen aub. Deze jongens denken dat ze heel wat zijn. Ze denken dat zij de enige echte Ajax supporters zijn. Van deze vakken hoor je continu dat er weer een protest zal zijn. Zo vaak dat niemand er echt meer van opkijkt. Ook al is het een enorme bende bij Ajax (en ook ik baal daar van), mensen gaan tegenhouden omdat ze niet met een protestactie mee willen doen, gaat mij veel te ver. Ik vraag me af wie de club nu meer kapot maakt: het bestuur van Ajax of deze "harde" jongens.

19 november 2015 om 09:50

Vorige actie was kwartier ingang dicht en daarna naar binnen. Was toen pas in de rust op mijn plekje. Laat mensen gewoon naar binnen gaan en blokkeer ingang van het vak dan kan iedereen de 2e helft zien.

2e helft ook het hek dichthouden leren ze het wel af en de mensen beschermen die wel naar binnen willen

Een hele helft ?

Ik vond die 10 minuten tegen Excelsior al lang haha!

Voetbal bestaat door supporters. Komen supporters niet. Kan je beter je club gaan opheffen. Uiteindelijk is het allemaal voor de supporters.

Denk dat het bestuur van Ajax daar even over mogen nadenken.

Zelfde geldt soms ook wel eens voor ons bestuur maar dat wordt te offtopic.

19 november 2015 om 07:45

voetbal bestaat door supporters, het is eerder voetbal is voor supporters en liefhebbers, hier wordt geld mee verdiend en het bestuur moet er aan werken om een gezond bedrijf op te zetten en te houden. De supporters moeten eens na gaan denken wat ze nu precies willen, de ene keer schreeuwen ze om geld uit te geven en de andere keer moeten ze voor de jeugd gaan en dit doen ze al genoeg denk ik zo.

19 november 2015 om 08:11

Inhet stadion zitten nog 40.000 anders supporters hoor. Gezinnen met kinderen die de club veel meer opleveren dan stakende muitende supporters. Ik denk dat het niet legaal is om mensen in een voetbalstadion tegen te houden. Ajax zal dit niet accepteren dat er mensen worden tegen gehouden. Na het bezetten van de toekomst daadwerkelijk niets geleerd dus.

Intern binnen de vakken wordt nu zoveel druk uitgeoefend op de supporters die wel de wedstrijd willen zien, dat zij niet meer durven. Dat is ook laf

19 november 2015 om 12:03

het voetbal is al lang niet meer van de supporters

19 november 2015 om 13:57

Terecht dan dat ze protesteren!

19 november 2015 om 14:12

want ze pompen er ook miljoenen in?

Haha, lachen, ze leren het nooit, het is eigenlijk een betere soap dan GTST, ben benieuwd naar de aflevering van morgen ....

Waren afgelopen weken toch ook al in protest? Geen sfeer en gezang vanuit 410 of zoiets

Vragen om problemen dit. Vooral als je de ingang gaat blokkeren en de mensen tegenhouden. Dat is wachten op ruzies onder eigen supporters. Daarbij als iedereen opeens naar binnen wil de 2e helft gaat dat never nooit niet lukken met zovelen tegelijk.

Je bent supporter van een club waarvan het bestuur al jaren aan loopt te modderen. En dan kom je zelf met zo'n kul idee door toegang te blokkeren voor andere supporters. Echt niveau konijn dit.

Een hoop gezever als ze (onder andere) niet naar Utrecht mogen en dan zelf als actie medesupporters de toegang ontzeggen. Best wel hypocriet weer.

19 november 2015 om 09:31

Want dit vind jij vergelijkbaar met Utrecht uit?

19 november 2015 om 12:08

niet helemaal natuurlijk maar ik lees al een aantal weken dat de ajaxfans teleurgesteld zijn dat ze weer een wedstrijd zonder publiek moeten spelen en zo bijna geen wedstrijd meer kunnen bezoeken .
nu mogen ze na binnen en gaan ze zelf niet beetje hypocriet vind ik dat en ik vind ook dat de supporters niets te eisen hebben van de club de club bepaald en niet de fans van welke club dan ook

Associaal om mensen die wel naar binnen willen te blokkeren. Ze betalen een aardig bedrag voor de wedstrijd en mogen dan maar de helft zien omdat ze wordentegengehouden door een stelletje onverlaten die denken dat dit werkelijk effect gat hebben. Als mij dat zou overkomen zou ik echt woest zijn!

Goed statement, alleen moet je mensen die wel het stadion in willen niet de toegang ontzeggen. Waarschijnlijk staan de meeste mensen uit vak410 en de F-side hier toch wel achter en dus zullen die zich sowieso wel achter de actie scharen.

Alsof de "supporters" in die vakken voor het voetbal komen. Alleen maar slikken, blowen en elkaar overtreffen in gekrijs en gelal. De echte voetballiefhebber en het bestuur durven er al niets meer van te zeggen. Waar staat geschreven dat er zgn sfeer gemaakt moet worden . Ook in de Kuip zie ik hordes losgeslagen wilden totaal onbenaderbaar en niet voor rede vatbaar op en neer springen. Dit soort supporters merken niet eens of er gevoetbald wordt of dat er op het veld geschaatst wordt .

Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Het zou wat zijn als een bedrijf rekening zou moeten houden met een paar toeschouwers! Die moeten juist blij zijn dat ze gefaciliteerd worden om een wedstrijd live mee te mogen maken!

je zal maar met je zoontje naar ajax gaan .....kansloze aktie zeg

19 november 2015 om 06:07

Ja want 410 is the place to be met je zoontje....Je kunt toch echt gewoon ergens anders zitten. Plekken zat die niet gevuld zijn in de arena. 410 tickets kun je altijd omwisselen voor normale tickets als je bijvoorbeeld tegen de actie bent.

19 november 2015 om 08:19

Waar komt de arrogantie vandaan om aan anderen op te leggen dat ze ergens anders moeten gaan zitten? Grootheidswaanzin heet dat. Bah...

19 november 2015 om 10:22

Als je blijkbaar zo graag de wedstrijd wilt zien of niet soms? De meeste mensen die in vak 410 willen zitten, komen meestal toch voor de sfeer. De sfeer die er in de eerste helft niet is...

Misschien moet Ajax laten zien wie er de baas is en deze vakken helemaal niet open gooien? Mensen die de wedstrijd van af minuut 1 willen zien een andere plek geven en de rest voor het vak in zn sop laten gaar koken. Wat een arrogantie om te denken dat jij bepaald wie er wel of niet van zn favoriete club kan genieten.

Kom op zeg, laat iedereen in hun waarde en diegene die wel de hel wedstrijd willen zien, moeten ze gewoon binnen laten. Het probleem binnen ajax, zullen die hoge pieten moetten oplossen, want ik blijf er bij, waar twee ruzie hebben, hebben twee schuld en ook al vinden jullie dat Jonk moet blijven. Ik vindt dat onmogelijk, wanneer hij blijft weigeren om aan te schuiven, ook hij moet water bij de wijn doen, anders gewoon gaan en een ander het laten doen.
Wel moeten ze de koers aanhouden wat ze ingeslagen zijn, dus ik hoop echt dat dit goed gaat komen.
Wat er ook nog bij komt, is dat ze eerst schreeuwen om geld uit te geven en nu dat Jonk ontslagen wordt en cruijff stopt, komen ze voor de jeugd op, alsof Ajax de jeugd nu laat vallen, de boer gebruikt vaker de jeugd meer dan de ervaren en oudere spelers, kom op zeg.

Dit is gewoon een lichte vorm van terreur van deze "supportersgroepen". Bende van criminelen die bij allerlei conflicten binnen en buiten het voetbal betrokken is, de bekerfinale van vorig jaar compleet verneukt, en nu even een mes op de keel van het bestuur zet zodat ze hun zoveelste clubhuisje financiert. En het ergste is dat de gewone supporter hier nu ingesleept wordt en bij de ingang van het stadion tegengehouden wordt. Ik hoop dat het bestuur niet voor deze terreur zwicht. Maargoed de volgende stap is dat ze bij van der sar in de tuin staan gok ik.

Onzin actie van ze, heeft geen enkele zin en het is nu tijd te accepteren dat Cruijff exit is. Beter zo.
Kan je als supporters wel niet mee eens zijn, maar dit gaat 'm nooit meer worden, kan ook niet als je er niet bent.

Het blijft een bijzonder verhaal de club ajax. De filosofie van Cruijf is vrij helder maar word bijzonder slecht uitgevoerd door Ajax. Lees het rapport van Ling en dan wordt een te meer duidelijk dat de organisatie van Ajax niet functioneert.

Het is belachelijk dat een Speler als Sanogo alleen maar gehaald is omdat Wenger heeft gezegd dat ie aardig kan voetballen. Voor dit soort miljoenen beslissingen dient altijd van een goed onderbouwt rapport te worden opgesteld.

De supporters vormen samen een groot deel van de omzet en ze mogen dan ook verwachten dat er verstandig met hun geld wordt omgegaan. Echter bewijst het rapport van Ling dat de supporters gewoon voor de gek worden gehouden.

Wim Jonk is opnieuw de klokkenluider alleen wordt hij als lastig beschouwt en schoppen ze hem maar buiten. Echter heb ik het gevoel dat Wim Jonk een behoorlijk sterk verhaal heeft om aan de rechter te vertellen. Het rapport van Ling spreekt volledig in zijn voordeel. Sterker nog het geeft het wanbeleid met betrekking tot het aankopen van spelers goed weer. Daarnaast heeft Wim Jonk ook het mail verkeer naar alle gelederen in de club.

Naar mijn inziens maakt de directie momenteel zichzelf volstrekt ongeloofwaardig. Waardoor de huidige situatie waarschijnlijk vervelende gevolgen gaat krijgen terwijl er van alle kanten hulp is aangeboden om het netjes op te lossen. De directie van Ajax begeeft zich op glad ijs.

Alsof een statement enige verandering gaat brengen.
Het probleem is dat er teveel ego's met elkaar aan het bekvechten zijn.
Acties van supporters hebben ze lak aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren