Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vader Neymar dreigt met vertrek: 'In dat geval wordt er niks verlengd'

Laatste update:
/

De toekomst van Neymar in het shirt van Barcelona is en blijft aan twijfel onderhevig. De sterspeler ligt in de clinch met de Braziliaanse autoriteiten, die vanwege vermeende belastingfraude jacht maken op de sterspeler. Onlangs bepaalde een rechtbank dat ruim veertig miljoen van de tegoeden van Neymar bevroren moeten worden. Hij zou tussen 2011 en 2013 vijftien miljoen euro aan belasting hebben ontdoken.

De perikelen buiten het veld laten de familie Neymar niet onberoerd, vertelt zijn vader op Cadena SER. “We zijn in gesprek over een contractverlenging bij Barcelona, maar dan moeten er wel wat zaken worden uitgesproken. We moeten weten of de Spaanse staat onze situatie accepteert. We worden van alle kanten aangevallen, zowel vanuit Brazilië als vanuit Spanje.”

De familie is vooral bang dat de speler in eenzelfde situatie terechtkomt als Lionel Messi, die vanwege vermeende fraude nog altijd moet vrezen voor een forse straf. “We voeren momenteel veel gesprekken, omdat we zeker willen zijn van onze zaak. We willen niet dat we over twee, drie, vier, vijf of tien jaar ineens gepakt worden omdat er iets niet klopt. Alles moet in orde zijn.”

“Als de situatie oncomfortabel dreigt te worden, kunnen we niet in Spanje blijven werken”, vervolgt de vader van de aanvaller. “In Brazilië waren de problemen nooit groot. Pas nadat we in Spanje aankwamen, begon alle heisa. Dat verspreidt zich nu ook naar Brazilië. We zullen het huidige contract bij de club respecteren, maar zonder een rustige gang van zaken wordt er niks verlengd.”

Denk jij dat Neymar zijn contract bij Barcelona verlengt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt mij dat als je keurig je belasting betaalt, dat je geen problemen hebt met de staat.

18 november 2015 om 09:47

Inderdaad, ik snap ook niet wat die pa hie rnu me ebedoeld. Barca kan er niks aan doen dat hij zelf dingenheeft gedaan die niet mogen.

Dit is een soort van dreiging naar Spanje, van als jullie achter mijn zoon aan gaan vertrekt hij hier. Net alsof zijn zoon boven de wet staat. Als dingen doet die niet mogen zal je gewoon gestraft worden ook.

18 november 2015 om 10:00

Er zal vast we ergens een gedoogbeleid zijn, waar men nu ineens moeilijk om gaat doen.

18 november 2015 om 10:28

Of papa heeft de illusie dat Spanje afhankelijk is van de inkomsten van Neymar en dat hij daarom vanuit een machtspositie handelt. Ik denk alleen dat de Spaanse overheid er geen seconde wakker van ligt als Neymar vertrekt (er komt wel weer een nieuwe grootverdiener in zijn plaats). Ze willen gewoon dat hij zijn belasting netjes afdraagt zoals ieder ander, zonder gekke constructies of uitzonderingen.

18 november 2015 om 10:34

Ypuh: Die man zit geloof ik in een waan wereld ja. Als Neymar vertrekt, waragatahij heen dan? Engeland, Duitsland?? Dan zal hij alleen maar meer moeten betalen.

Net als in Brazilië en dus ook in Spanje. En al komt er geen nieuwe groot verdiener, Spanje kan echt wel zonder Neymar en zijn geld. Heel vreemd wat deze vader allemaal regelt voor zijn zoon. Met de meest vreemde truckjes.

18 november 2015 om 10:53

Monaco

18 november 2015 om 09:51

Is in zekere zin natuurlijk ook zo, maar als je zo jong bent en zoveel binnen krijgt van allerlei verschillende instanties (sponsorgelden, clubsalaris, bonussen) dan heb je eerlijk gezegd geen idee meer wat er precies binnen komt. Dan zit daar zo'n slim en handig geldzakenmannetje op die allemaal constructies bedenkt, maar aan het einde van de rit is de speler zelf natuurlijk verantwoordelijk. Net zoals bij Messi, volgens mij hebben die gasten geen idee wat er precies binnen komt en wat ze precies moeten betalen. Die zijn meer het slachtoffer van een slechte finance manager.

18 november 2015 om 10:12

Westend

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Als ik begaafd had geweest met zo'n voetbal talent en bakken geld zou verdienen dan zou ik ook niet zelf mijn belastingpapieren invullen. In dit geval heb ik echter sterk de indruk dat papa Neymar de zaakjes en ook de belastingpapieren regelt. Wat mij betreft mag hij wel een toontje lager zingen. Zoals ik het zie doet papa discutabele zaken onder de naam van zijn zoon maar ik ben er uiteraard niet bij dus is het gissen.

Hoe dan ook, ik snap die gasten niet zo. Het zou mij geen moer uitmaken of ik 500 miljoen zou hebben of 1 miljard, opmaken kan je het toch niet tenzij je echt heel idioot ga doen.

18 november 2015 om 10:20

O zeker, maar ken je die reclame van de plus?

"je salaris doen we in box 1, dan gaat je bonus in box 2, dan mogen we het aftrekken van box 2,5 tegen een veel lagere rente!"

Je snapt er als leek geen bal van, maar het klinkt logisch toch? En wie wil nou meer belasting betalen dan nodig is? Heeft niks met 500 miljoen of 1 miljard te maken. Onnodig betalen doet niemand graag.

18 november 2015 om 10:58

Had hij een ander belastingmannetje moeten nemen. Of als blijkt dat dit echt is gedaan zonder zijn mede weten of zonder dat hij er geen inzage in had kunnen hebben als leek, zal de rechter daar ook anders over oordelen neem ik aan.

18 november 2015 om 11:01

Dan nog ben je verantwoordelijk voor wat voor financieel mannetje je binnenhaalt. Ga dan niet onnodig dreigen met een vertrek. Alsof de Spaanse belastingdienst dat geld over die periode niet meer wil. Maakt zichzelf hier belachelijk

18 november 2015 om 10:05

Deze belastingzaken lopen bij alle belangrijke personen in Barca. Messi, directeuren, Neymar enz. Toevallig dat er bij bijv. Real niemand een dergelijke fout maakt? Bij Barca denken ze dat het op ze gemunt is, daarom hoor je nu van beide Neymar en Leo dat ze mogelijk openstaan voor transfers.

18 november 2015 om 10:34

Of Barca gaat gewoon met elke gek in zee zo lang de voetballer die ze willen maar op het veld staat? Sommige spelers hebben zo'n grote naam dat ze met elke idiote zaakwaarnemer wegkomen. Als een Viergever met een louche makelaar of gekke constructies aan zou komen lachen ze hem vierkant in zijn gezicht uit en kiezen ze voor een ander.

Het enige slachtoffer lijkt me hier Neymar, die moeilijk zijn pa kan ontslaan omdat hij het niet vertrouwd. Het kan een voordeel zijn dat een familielid je zaakwaarnemer is omdat ze het beste met je voorhebben, maar het kan ook een nadeel zijn als hij zich niet aan de regels houd.

Lang verhaal kort, het was Real ook overkomen als ze de kans kregen om Neymar binnen te halen.

18 november 2015 om 11:10

Xabi Alonso, Casillas en Ramos (en nog meer Spaanse spelers en beroemdheden) hadden ook problemen met de fiscus. Maar daar lees je niks over.

Die pa is toch ook zijn zaakwaarnemer? Dan is het toch volledig aan hem te wijten dat er zoveel heisa om de persoon van zijn zoon is? Had hij het allemaal netjes voor elkaar gehad, was er niets aan de hand geweest. Ik weet niet van de hoed en de rand, maar volgens mij was er nogal wat geld van de transfer in zijn/hun bedrijf verdwenen.... Tja, om dan vervolgens de slachtofferrol aan te nemen is een klein beetje hypocriet.

Die vader van Neymar heeft volgens mij totaal geen positieve invloed op Neymars carriere..

18 november 2015 om 10:38

Speelt bij Barca, check.
Presteert naar verwachting, check.
Verdient een miljoenensalaris, check.
Immense marketing waarde, check.
Gewaardeerd als persoon in Brazilie, check.
Speler nationaal elftal, captain, check.

Kortom, die vader heeft ontzettend veel positieve invloeden op zijn zoon en zal ongetwijfeld het beste met hem voor hebben. Hij slaat er alleen een beetje in door schijnbaar en houd zich daarom niet aan de regeltjes.

18 november 2015 om 10:51

Hoe jij het nu verwoord lijkt het net of het allemaal de verdiensten van de vader zijn

18 november 2015 om 11:00

Hoe jij het verwoord is alsof Neymar op dit moment in de goot ligt met een spuit in zijn arm.

18 november 2015 om 13:14

Haha lekker overdreven Ypuh.. Volgens mij weet jij hoe Neymar smaakt aangezien je hem nogal ijpt

Met al dat gesjoemel heeft vader Neymar het toch echt over zichzelf uitgeroepen. En denkt hij nou werkelijk dat de Franse of Engelse autoriteiten er geen probleem van maken als hij flink wat geld achterover drukt via allerlei vage constructies.

18 november 2015 om 11:13

volgens mij moeten de spelers belasting betalen in land van herkomst, ik heb namelijk met engelsen gewerkt die in engeland belasting moesten betalen of ze dat deden laat ik in het midden.maar ik ga ervan uit dat het met voetballers ook zo is die uit een ander land komen

18 november 2015 om 11:25

Je betaald belasting geld waarvoor je werkt. Ik als Engelsman kan wel werken en wonen in Nederland maar als het voor Engels bedrijf is dan betaal ik mijn belasting in Engeland. Maar als ik als Engelsman werk voor een Nederlands bedrijf en woon in Nederland dan betaal ik Nederlandse belasting.
Zelfde dus voor Neymar woont en werkt voor spaans bedrijf in spanje dus betaald zijn belasting voor spanje of betaald dus niet eigenlijk.

18 november 2015 om 11:53

Ik denk dat het niet gaat over zijn inkomsten bij Barca, ik neem aan dat dat gewoon netjes volgens de Spaanse regels gaat, maar vooral over het hele gebeuren rond de Bv's waar het transfergeld heenging en zijn diverse sponsorinkomsten.

Edit: overigens betaal je binnen de EU bijna altijd alleen belasting in het land waar je woont, ook als je voor een bedrijf uit een ander EU land werkt.

Hij zegt volgens mij dat ze fraude hebben gepleegd en dat Barca het maar op moet lossen. Kinderachtig.

Waarom praten ze (laatst ook Messi, wel in de wandelgangen) alsof ze de slachtoffer zijn? Iets met brand en blaren?

Het kan aan mij liggen hoor maar ik geloof nooit dat Messi/ Neymar zijn eigen belastingformulieren invult. Die gasten hebben daar accountants voor en die moeten hier voor gepakt worden neem ik aan? Ik wil ook zo min mogelijk belasting betalen en daar zijn accountants voor om dat te regelen. Dat zij dan dingen doen die niet mogen is toch niet het probleem van de voetballer?

18 november 2015 om 10:11

Niet? Oh maar dan laat ik mijn belastingformulieren ook invullen door een accountant. Als ik dan een dikke naheffing krijg, kan ik gewoon naar de accountant wijzen en ben ik van de problemen af.

Natuurlijk is het wel het probleem van de voetballer, die moet ervoor zorgen dat wat in zijn naam ingediend wordt juist is. Hij is de eindverantwoordelijke... En in dit geval is zijn pa zijn zaakwaarnemer (geloof ik?) dus moet die er voor zorgen dat de accountant bekwaam is om goed werk te leveren.

18 november 2015 om 10:18

Ja dat krijg je dan. We hebben het hier over jonge mannen die minimaal zijn geschoold en waar allemaal verschillende stromen aan geld binnen komen (en die stromen zijn niet mis). Sponsorinkomsten, bonussen, salaris, persoonlijk reclame en noem het maar op. Dat is natuurlijk niet uit één jaaropgave te halen. Daarbij hebben die gasten nooit een gebrek aan geld, dus waarom zou je het dan ook nauwlettend in de gaten houden? Als iets geen probleem voor je is, dan maak jeje er ook niet zo snel druk over.

Dus ik geloof best dat die gasten een slimme accountant of financieel manager voor hun geld hebben (dat kunnen ze immers betalen en aangezien ze er geen verstand van hebben lijkt het me niet eens zo gek). Dan ben je als speler altijd eindverantwoordelijk voor wat die accountant precies uitvoert, maar zeg eens eerlijk: denk je dat Messi en Neymar precies weten of het klopt of niet?

18 november 2015 om 10:28

Nee, ik denk niet dat zij weten of het precies klopt.

Alleen moeten zij er wel voor zorgen dat de accountant die zij in dienst hebben de juiste gegevens aanlevert, dat blijft hun verantwoordelijkheid, net zo goed als dat de mijne is.

Ik heb zelf ook geen kaas gegeten van belastingen; met een gekocht huis, inkomsten uit meerdere betrekkingen, geïnvesteerd vermogen etc. Ik heb er echter wel voor gezorgd dat mijn accountant alles netjes regelt. Zo moeilijk is het niet, helemaal voor een voetballer die ook nog een zaakwaarnemer in dienst heeft.

18 november 2015 om 15:10

Ik heb werkelijk geen idee of het klopt wat mijn accountant invult. Ik moet papieren inleveren: jaaropgaaf, renteoverzicht, hypotheek overzicht enz en dan gaat hij aan de slag. Ik hoor wel of ik moet betalen of terug krijg. Je tekent ook een overeenkomst dat de accountant het voor jou invult. Daarmee kan je jezelf ook vrijwaren.

Maar je zal wel gelijk hebben anders was Messi/ Neymar hier ook wel allang opgekomen Maar ik vind het wel vreemd. Ik heb een contract waarin staat dat hij dat doet voor mij dus ik ben voor "fouten" niet verantwoordelijk.

Die vader is natuurlijk gewoon een geldbeluste boef. Kreeg zijn bedrijf niet iets van 40 miljoen voor de transfer van Neymar?

Als het inderdaad enkel over de jaren 2011-2013 gaat, snap ik eigenlijk niet wat de Spaanse autoriteiten met deze zaak te maken hebben. In die periode speelde hij namelijk voor Santos.

Wat ik niet snap is lossen die problemen dan op als je naar Engeland zou vertrekken? Als je schulden bij de belastingdienst van Spanje heb of geld moet terug betalen dan vinden ze je toch ook wel in Engeland?

En als die gasten gewoon netjes alles betalen zoals het hoort heb je ook geen problemen. Ik snap niet waarom dat gedaan wordt door die spelers, ze leven al super luxe.

Betaal die 15 miljoen en ben er klaar mee man! Al dat gedoe is het geld toch niet waard

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren