Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind roept Locadia op voor het Nederlands elftal

Laatste update:

Eljero Elia haakt af bij het Nederlands elftal voor het oefenduel met Duitsland. Bondscoach Danny Blind heeft Jürgen Locadia van PSV als vervanger opgeroepen voor Oranje, zo meldt de KNVB via de officiële kanalen. Voor Locadia is het de eerste keer dat hij zich mag melden bij het keurkorps.

/

De 22-jarige Locadia is eigenlijk centrumspits en hij heeft meerdere keren aangegeven dat hij het liefst op die positie wil spelen. Bij PSV speelt Locadia echter tweede viool achter Luuk de Jong, waardoor trainer Phillip Cocu hem meestal gebruikt als vleugelaanvaller. Dit seizoen speelde Locadia tien duels in de Eredivisie, waarvan zes als basisspeler.

Voor Locadia is het dus de eerste keer dat hij is opgeroepen voor Oranje. In het verleden speelde hij wel zeven wedstrijden voor Jong Oranje. De naar Feyenoord teruggekeerde Elia meldde zich af met een lichte liesblessure.

Het is terecht dat Jürgen Locadia is opgeroepen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geef hem vertrouwen en het kan een grote worden

15 november 2015 om 13:25

Spits misschien, maar links buiten zeker niet. Doet het aardig zolang hij mag zwerven, maar mist de explosiviteit voor een echte flankspeler.

15 november 2015 om 13:49

Lekker op de bank zetten die jongen. Verder spelen met het 5-3-2 of 3-5-2 systeem en de schade zo beperkt mogelijk houden. Ik gok op een 4-0 voor onze Duitse vrienden.

Cilissen
Veltman
Bruma
Riedewald
Tete
sneijder
Clasie
Kongolo
Wijnaldum
Huntelaar
De Jong
16 november 2015 om 08:45

Waarom zou Duitsland, met een "aanslagwedstrijd" in de benen en de schrik er in, alles kunnen geven? Dit soort potjes zeggen mij daarbij nooit zoveel, voor hetzelfde wordt het 2-2. Frankrijk stond ook voor tegen het almachtige Duitsland...
Geloof niet in een enorme uitslag eigenlijk.

15 november 2015 om 14:53

Let op mijn woorden. Wat Martial kan dat kan Locadia ook. Psv heeft in de spits min of meer een luxe probleem waar Locadia op dit moment het slachtoffer van is.

15 november 2015 om 17:03

Ik denk dat locadia niet te vergelijken is met martial. Martial is een lenig, snel spelertje dat een neusje heeft voor de goal, terwijl ik locadia eerder vergelijk met diego costa: fysiek sterk, goed schot en kan de tegenstander enorm irriteren. En los van de verschillende speelstijlen: locadia zal nooit zover komen als martial.

Het lijkt erop dat Blind hiermee goodwill wil kweken bij psv en de rest van Nederland nadat hij het verwijt kreeg te veel ajacieden te selecteren. Locadia is leuk voor de toekomst, kan dan ook echt nummer 1 spits worden van het Nederlands elftal. Maar nu al? Nee. Had dan een buitenspeler opgeroepen ipv Elia, Lens er weer een keer bij, ik noem maar iets.

15 november 2015 om 12:04

Ik vermoed dat hij locadia als buitenspeler heeft opgeroepen omdat hij dat steeds beter gaat doen. Voor de rest heb je gelijk, lijkt sterk op goodwill kweken.

15 november 2015 om 12:38

De beste spits in Nederland , geef die jongen de kans .

15 november 2015 om 13:06

De beste spits? Luuk de Jong is de beste spits in de Eredivisie, overduidelijk. Als het om de beste Nederlandse spits gaat zijn ook Dost, Huntelaar beter. Van Persie ook. Kuijt denk ook.

15 november 2015 om 13:09

Je zou je naam wat meer eer aan moeten doen.
Locadia is in potentie de beste Nederlandse spits voor de toekomst. En aangezien we toch nergens naar toe hoeven. Hem gewoon laten wennen!

15 november 2015 om 13:32

Die ziin allemaal beter, maar vindt locadia wel de meeste potentie hebben.

15 november 2015 om 13:42

Bij Oranje gaat het om nu presteren. Spelers beter maken is een taak van de spelers en clubs. Die oefenwedstrijd is belangrijk voor onze positie op de wereldranglijst.

15 november 2015 om 14:10

haha nu is potentie wel een graadmeter? ??? Toen men het had over de potentie bij bazoer, riedewald en tete telde het niet. Nu dat het een niet Ajacied betreft is het ok??? Laat me aub niet lachen. Locadia is een wilde speler. Toen Luuk geblesseerd was zag je al hoe beperkt hij als spits is. Schande dat hij erbij is, maar goed dit oranje is toch niks speciaals meer.

15 november 2015 om 14:11

@De Toekomst

Oh, nu gaat het wel opeens om het presteren op dit moment? Maar toen bekend was geworden dat Tete en Riedewald werden opgeroepen ging het volgens vele Ajacieden om de toekomst. Zoals toen veel mensen verontwaardigd reageren dat Janmaat niet werd opgeroepen na een goed seizoen in de PL en Tete na 4 goede wedstrijden direct werd opgeroepen.

Ik zeg niet dat jij een van die personen was die beweerde dat er onmiddellijk richting de toekomst moest worden gewerkt voor Oranje. Ik geef het alleen maar aan omdat het wel vrij opmerkelijk op me overkomt dat het voor Locadia opeens niet meer op de toekomst gaat maar om het nu.

15 november 2015 om 15:46

Janmaat is die geblesseerd geweest op het moment dat we ons nog moesten kwalificeren? of is die gewoon buiten beschouwing gelaten? Heb hier namelijk echt geen idee van!

15 november 2015 om 16:09

Jongens denk aan jullie bloeddruk, ik hoorde laatst dat bijna iedereen in Nederland diabetis type 2 krijgt. Het is maar een oefen wedstrijd. De enige speler die we tegen Duitsland echt gaan missen is Robben.

Kevin Janmaat was een tijdje geschorst geweest vanwege een domme rode kaart en Hiddink had hem zelf ook niet meer opgeroepen na zijn onfortuinlijke eigen goal waarmee al deze ellende was begonnen. Dat kan je Blind dus niet geheel op zijn conto toeschuiven als hij bij Hiddink er al lange tijd niet meer bij was.

Dat er nu zoveel jongens aan bod komen die eerder niet bij Oranje zaten lijkt me logisch gezien er zoveel geblesseerden zijn en kunnen we ophouden over Rvp? Hij heeft het gewoon niet meer en ik zie veel liever Dost, KJH en Luuk over 3 (!!!) jaar op het WK. Zelfs KJH lijkt me dan eigenlijk ook een beetje te oud dus is het goed dat Locadia zich eens een keer mag laten zien.

15 november 2015 om 17:05

@ Thefatman

Juist, lekkere manier van discussieren.. Jij doet alsof ik hier heb verkondigd dat het goed was dat Tete, Riedewald en Bazoer opgeroepen werden, puur en alleen omdat ik Ajacied ben..

Laten we duidelijk zijn: jij gaat geen bericht van mij vinden waarin ik aangeef dat dat een goede keuze was van Blind om die gasten op te roepen voor zulke beslissende wedstrijden. Je gaat wel berichten vinden waarin ik Blind hierop bekritiseer. Blind is gewoon een zwakke bondscoach, omdat er totaal geen lijn in zijn selectiebeleid en spelsysteem zit.

15 november 2015 om 17:06

Daarbij is een oefenwedstrijd momenteel wel belangrijk voor de wereldranglijst en die lijst speelt weer een rol tijdens loting.

15 november 2015 om 12:06

Hoezo? Hij kan alleen maar niet Ajacieden oproepen nu dus vanwaar je opmerking? Tevens zit Lens de laatste twee wedstrijden op de bank, terwijl Locadia in goeden doen is. Laat maar komen dan

15 november 2015 om 13:08

Als Blind een beetje normaal gecommuniceerd had waren Van Persie en Kuijt ook nog opties geweest. Zelf vind ik, als het om een buitenspeler gaat, Slagveer een betere keuze. Vergelijkbaar niveau, maar wel een echte buitenspeler.

15 november 2015 om 13:16

Alleen spelen we in de 532 zonder echte buitenspelers. Tuurlijk waren Van Persie en Kuyt betere opties geweest, ervaren jongens die weten wat gevraagd wordt in grote wedstrijden. Binnen de huidige situatie vind ik Locadia echter wel gewoon een goede keus.

15 november 2015 om 12:07

Tja, welke linksbuiten moet hij anders oproepen dan?

15 november 2015 om 12:39

Manu wil voor Ghana spelen, helaas

15 november 2015 om 13:09

Alsof Locadia een linksbuiten is. Ik vind Lens, Babel, Elia, Kishna, Van Persie en Kuijt betere opties dan Locadia.

15 november 2015 om 13:22

Als er weer 5-3-2 gespeeld gaat worden, lijkt me Locadia als 2e spits een prima optie (al verwacht ik niet dat ie gaat spelen)

De roep om een buitenspeler lijkt me, gezien het te spelen systeem onzin.

15 november 2015 om 13:37

Gast denk eens na. Het gaat nergens meer om. Waarschijnlijk wilt Blind hem gewoon aan het werk zien. Wat heb je nu nog aan een v persie of kuijt. Die gaan iver 3 jaar echt geen wk meer spelen.

15 november 2015 om 13:47

Babel, Lens, Kischna? Geloof dat je niet helemaam goed bent. Kischna die bij Ajax op de bank zit, Babel die het nergens heeft laten zien, Lens die op de bank zit bij een degradatiekandidaat. Nee sorry, Locadia wordt de nummer 1 spits van Nederlands elftal. Op linksbuiten ook beter dan deze droeftoeters.

15 november 2015 om 13:59

Kishna die bij Ajax op de bank zit? Ik denk dat hij Kishna bedoelde die zeer regelmatig bij Lazio speelt. Ik ken trouwens geen kishna die bij Ajax op de bank zit...

15 november 2015 om 14:23

Kishna zit bij Lazio op de bank

15 november 2015 om 14:45

Hij heeft voor Ghana gekozen

15 november 2015 om 16:15

Voor een 532 lijkt Locadia me ideaal. 1e helft Depay en KJH voorin en 2e helft beginnen met Luuk en Locadia. Dost er eventueel later nog in voor een middenvelder of verdediger (aangezien er toch 5 zijn).

15 november 2015 om 18:09

@De Toekomst, je hebt het eerst over nu presteren en daarna noem je Babel op als betere keus Locadia. Sorry hoor maar dat is niet serieus te nemen, babel heeft niks gepresteerd de sinds hij in de zandbak speelt.

15 november 2015 om 12:10

Het is meer zo dat het gewoon totale onzin was dat ie überhaupt een Ajax bril zou hebben.. Echt onvoorstelbaar dat mensen dat serieus geloofden/geloven. Maarja, zolang we Blind maar iets kunnen verwijten hè.

15 november 2015 om 12:22

Het is eerder onzin om te beweren dat hij geen Ajax bril zou hebben, heeft het grootste gedeelte van zijn werkzame leven bij Ajax doorgebracht, dan is het vrij logisch om een Ajax bril te hebben.

Of hij die bril ook opheeft bij het selecteren van de spelers is dan weer wat anders en ikzelf geloof daar niet zo in. Volgens mij heeft hij alleen maar een wazig selectie beleid.

15 november 2015 om 13:29

Hij lijkt nu wat bij te draaien...maar bij de meest cruciale wedstrijden kun je toch niet ontkennen dat er bizar veel Ajacieden met bizar weinig ervaring in stonden terwijl er duidelijk betere / meer ervaren opties waren.

15 november 2015 om 13:34

Idd. Het lijkt mij persoonlijk gewoon 100 onmogelijk dat als je tientallen jaren hebt rondgelopen bij een bepaalde club, dat je dan nog objectief kan zijn.

15 november 2015 om 15:38

Het is gewoon onzin dat een bondscoach liever spelers van een bepaalde club opstelt als hij denkt dat het met anders spelers beter zou kunnen. Waarom zou je je eigen positie in gevaar brengen om een bepaalde club te bevoordelen! !?? Iedereen, echt iedereen die dat denkt is gewoon niet goed wijs of heeft haat jegens ajax. Dat blind het slecht doet is waar, maar dat hij bewust ajax spelers boven andere kiest is echt onzin!

15 november 2015 om 16:23

Natuurlijk heeft hij beter contact met Ajax (ook al kan je dat soms ook betwijfelen gezien hoe hij moest vertrekken), maar de kritiek die hij nu over zich heen krijgt is zwaar overtrokken.

Hij heeft Derksen natuurlijk zowieso al tegen zich en de Telegraaf (die allebei normaal pro alles wat met Ajax te maken heeft zijn gezien de link met Cruyff) en aangezien een zekere van Hanegem en het AD zich meer Calimero voelen tegenover de successen van Aajax dan PSV wordt daardoor alles opgeblazen. Hiddink riep ooit ook eens 6 PSV-ers op en nauwelijks Feyenoorders en Ajacieden, maar toen was er veel minder gezeur over de selectie.

Ja de jongens van Ajax zijn jong, maar ze staan gewoon bovenaan in de Eredivisie en het lijkt me dat iedereen erover eens is dat ze stuk voor stuk toptalenten zijn.

16 november 2015 om 12:19

Snizzle, wie dan? Tete en Riedewald deden het heel behoorlijk dacht ik, en voor El Ghazi waren niet veel alternatieven.
Hij selecteerde toch ook Martins Indi, en nu Vejinovic. Feyenoord bril op?
En hij selecteerde toch ook Bruma en Narsingh? Lijkt op een PSV bril?

Slaat dus nergens op.

15 november 2015 om 12:12

Locadia doet het gewoon steeds beter als linksbuiten. Ik vond hem tegen Utrecht de beste PSVer op het veld.

15 november 2015 om 13:38

Gaan toch weer 532 spelen? Dan kanie toch mooi in de spits invallen

15 november 2015 om 12:15

@psver38

Locadia is opgeroepen voor de toekomst, Blind bouwt aan de WK kwalificatie selectie. Sinds oranje weer 5-3-2 speelt, kan je gewoon voorin met twee spitsen spelen.

15 november 2015 om 12:28

Hoezo goodwill wilt kweken? Waarom moet Blind goodwill kweken bij de achterban van andere clubs dan Ajax? De vijver is niet zo groot waar ze uit kunnen putten. Daarbij hebben enkele spelers wat ongelukkige keuzes gemaakt. Ongelukkig voor het aantal speelminuten, maar niet voor de portemonnee. Ja, Ajax is nu eenmaal wat intensiever met de jeugdopleiding bezig. Dan kan het zo zijn dat er jonge Ajacieden hun debuut mogen maken. Ik ben het ook echt niet met elke beslissing van Blind eens, maar we kunnen ook overdrijven. Locadia doet het nu goed bij Psv, dus is het vrij normaal dat hij wordt geselecteerd.

15 november 2015 om 12:30

Vind het ook erg vreemd ja. Al zie ik in locadia potentieel de '9' van oranje, heb je nu niet veel aan hem nog en zeker niet als je de jong, dost en huntelaar al boj de selectie hebt. Had dan idd voor lens gegaan, of zelfs kishna.

15 november 2015 om 13:04

Blind is werkelijk blind pff komop wat een middelmaat roept hij op

15 november 2015 om 13:17

Haha, mensen zoals jij die in alles complottheorieën zien zullen het wel zwaar hebben. Waarom kan je niet gewoon denken dat Blind de naar zijn inzien beste spelers selecteert? Locadia doet het de afgelopen tijd toch prima op links? Is een jongen met potentie. Waarom niet?

15 november 2015 om 13:55

Absoluut! Puur om goodwill te kweken! Maar, dat is maar tijdelijk hoor! Vanaf volgend jaar roept Blind alleen nog Ajacieden en ex-Ajacieden op! Pffff.. wees blij dat die jongen een keer mee mag. Lens? Laat die lekker in Engeland.

15 november 2015 om 13:58

@psver38

Jeah sure, Blind selecteert Locadia alleen om goodwill te kweken bij PSV-ers en aanverwant. Je kunt ook elke beslissing van Blind in het negatieve trekken. Ook de bondscoach moet resultaten behalen en selecteert de spelers die die denkt het best te passen in de speelstijl die hij voor ogen heeft en die bij hun club goed presteren. Met goede resultaten kweek je sowieso de meeste goodwill.dat gepiep over witte voetjes halen bij niet-Ajacieden is zo treurig. Selecteert hij een speler van Psv, wordt er weer een negatieve draai aan gegeven.

15 november 2015 om 14:11

Je noemt maar iets maar het is dus nooit goed. Zeiken om het zeiken dus.

15 november 2015 om 14:25

@psver38

Onzin. Hij heeft Locadia echt niet opgeroepen om goodwill te kweken bij de PSV aanhang en de rest van Nederland. Locadia is een jongen met potentie voor de spitspositie in Oranje. Blind is alvast bezig vorm te geven aan de selectie van Oranje richting de kwalificatie voor het WK in 2018. Ik vind het een goede beslissing hem op te roepen. Je moet de jonge spelers aan elkaar laten wennen.

Natuurlijk kun je Van Persie of Kuyt oproepen als vervanger voor Elia. Maar Kuyt is ook al 35 en Van Persie 32. Tegen de tijd dat het WK begint zijn ze waarschijnlijk al gestopt met hun voetballoopbaan of minstens hun interlandloopbaan.
Ook onze beste spelers Robben en Sneijder zijn tegen die tijd 34 jaar. Dus vers bloed is echt noodzakelijk.

15 november 2015 om 15:42

Denk je dat blind ook maar een minuut wakker ligt van die debiele theorieën uit Rotterdam en Eindhoven. Kom op man. ..daar in Eindhoven voelen ze zich nogal eens benadeeld ten op zicht van de randstad, beetje zielig vind ik het voort worden!

Toch vreemd, ondanks alle afmeldingen niet opgeroepen voor jong oranje en nu zit hij bij oranje.

15 november 2015 om 12:11

Hij is 22

15 november 2015 om 12:32

Peildatum is 1 januari van het jaar waarin de kwalificatie van een toernooi begint. En gezien locadia pas sinds 8 dagen 22 is en ze al bezig zijn met een kwalificatie, mag hij gewoon nog uitkomen voor jong oranje.

15 november 2015 om 15:54

Het nieuwe EK is pas in 2017. Peildatum is dus 1 januari 1994

Locadia is geboren in 1993 en is dus te oud. Grim had hem anders allang een keer opgeroepen aangezien Jong Oranje vaak met veel afwijzingen te maken heeft.

15 november 2015 om 16:22

Ohja ik zie het. Ik dacht dat ze met maximaal 21 jaar oud op 1 januari bedoelden dat hij nog niet 22 mocht zijn, maar hij mag dan dus maximaal 21 zijn geworden op de dag zelf.
Mijn fout.

15 november 2015 om 14:07

@deentje

Waarom is dat vreemd? Volgens mij mogen twee verschillende bondscoaches toch hun eigen selectie bepalen en een voorkeur hebben voor andere spelers? Omdat Fred Grim hem niet oproept omdat hij andere keuzes maakt, sluit toch niet uit dat Blind een ander mening kan hebben over Locadia? Daarnaast spelen Jong Oranje en Oranje momenteel andere spelsystemen. In een twee spitsensysteem kan Locadia prima uit de voeten

15 november 2015 om 14:25

Vreemd dat 2 coaches die toch beiden voor Knvb werken zo kunnen verschillen.
De ene vindt hem beter dan Lens en van Persie. De andere verkiest Vincent janssen, Gyliano van Velzen en Jari Oosterwijk boven hem. Dat is toch zeer zeker vreemd.

15 november 2015 om 15:06

ik zie nog steeds niet wat er vreemd aan is dat twee (knvb)coaches verschillende keuzes maken in hun selectie. Überhaupt kiest een coach voor spelers die in zijn ogen het beste team vormen in een bepaald systeem. Het gaat in een team ook om de chemie tussen de geselecteerde spelers. Misschien passen anderen beter dan Locadia.

Zoals gezegd oefent Oranje een tweespitsensysteem en Jong Oranje niet. Lijkt me wel een relevant detail. Dat hij beter geacht wordt dan Lens of van Persie, heb ik Blind ook nergens horen.beweren.

Daarnaast is Locadia natuurlijk ook veel verder in zijn ontwikkeling qua ervaring en speeltijd en de eredivisie en op Europees vlak dan Jansen, van Velzen en Oosterwijk. Die laatsten zijn nog slecht beloftes en niet meer dan dat.

En een middenvelder dan? Klaassen en Bazoer vielen ook al af.. volgensmij heeft hij nu nog maar 4 middenvelders tot zijn beschikking...

15 november 2015 om 12:07

Snap ik ook niet.. Van Ginkel en propper proberen kan toch geen kwaad?

15 november 2015 om 12:09

Van Ginkel zit al meer dan een maand op de bank bij Stoke, die kan je gewoon niet oproepen.

15 november 2015 om 12:22

Effe serieus, Van Ginkel? Gaan we nu spelers roepen om te roepen en op basis van hun naam en omdat de grote massa het zo'n geweldige speler vindt? Na Vitesse is het niet zoveel meer. Gewoon een verkeerde keuze gemaakte / toe gedwongen. Heel jammer, maar deze jongen gaat jammer genoeg Oranje niet halen. Pröpper is bij PSV nog niet de man. Dit komt misschien nog wel, maar hij is echt nog niet klaar voor Oranje.

15 november 2015 om 12:37

Dus? Is Klaassen bij Ajax wel de man? of Riedewald? En Veijnovic bij Feyenoord? Propper laat zien tegen Wolfsburg en Man United goed te kunnen spelen terwijl Klaassen niks kan brengen tegen Fener en Celtic..

15 november 2015 om 12:51

Jordinhoo

Depay zit ook op de bank, Blind zit ook op de bank en Clasie ook. Als zij een kans verdienen dan verdient van Ginkel ook een kans.

15 november 2015 om 12:58

Blind zit de laatste wedstrijden juist niet op de bank en Clasie heeft een basisplaats sinds hij terug is van zijn blessure.

Daarnaast hebben Depay, Blind en Clasie de afgelopen seizoenen nog laten zien dat ze iets kunnen bijdragen aan het Nederlands elftal doordat ze gepresteerd hebben. Van Ginkel is daarentegen het afgelopen 2,5 seizoen achtereenvolgens geblesseerd geweest, op de bank gezet bij Milan (waar hij pas richting het einde eens een drietal leuke wedstrijden heeft gespeeld) en op de bank gezet bij Stoke. Van Ginkel zou puur en alleen geselecteerd worden op het feit dat hij drie jaar geleden een leuk seizoen voor Vitesse speelde. Nou sorry hoor, maar dat is echt te lang geleden en dat vind ik niet vergelijkbaar met de situatie van Blind, Clasie of Depay.

15 november 2015 om 13:03

Aze. Blind speelde de laatste wedstrijden gewoon.. en Clasie heeft gewoon een basisplaats, volgens mij heb je het voetbal daar de afgelopen tijd niet gevolgd.

15 november 2015 om 13:19

Aan Klaassen kan ik me op dit moment ook gruwelijk ergeren. Ik begrijp zijn selectie ook niet. Riedewald maakt inderdaad nog erg veel fouten. En Veijnovic is helemaal een lachertje. Pröpper op het middenveld bij Oranje zou op dit moment ook een lachertje zijn. Wat goed is is goed zonder een voorkeur qua club. Het niveau moet omhoog. Als Klaassen en Pröpper het gewenste niveau zijn voor NL, dan zou ik me ernstig zorgen maken.

15 november 2015 om 13:21

Juist de tendens is dus hij mag iedereen proberen als het maar geen Ajacieden zijn..

Selecteert hij Locadia, na afhaking van Elia, is het ook fout en wil hij zelfs goodwill kweken las ik ook al.. Wat een gezeur!

15 november 2015 om 13:38

Clasie speelt basis en blind de laatste wedstrijden ook weer als cv. Depay zit idd op de bank maar bij united (tijdelijk) op de bank, niet structureel, is wat anders dan bij stoke op de bank.

15 november 2015 om 15:57

Manonthemoon jij hebt het door.

15 november 2015 om 12:08

Clasie, Sneijder, Wijnaldum, Vejinovic en evt Blind voor de twee posities voor de defensie. Dat zijn genoeg spelers daar. Zelfs als Wijnaldum alleen voor de positie van Promes in aanmerking komt ben je nog steeds dubbel bezet

15 november 2015 om 12:10

Blind en Promes kunnen ook in het middenveld spelen natuurlijk.

Boetius Kishna Lens?

Waarom Locadia als buitenspeler? Dat is een pure noodoplossing voor PSV omdat Lestienne er lang niet bij is. Locadia kan als spits een grote worden maar echt niet als buitenspeler. Veel te traag en te weinig overzicht.

15 november 2015 om 12:13

Veel te traag veel te weinig overzicht? Scoorde tegen Wolfsburg, was tegen Utrecht de beste speler aan de kant van PSV. Heeft meer laten zien dan Kishna, Boetius enzo.

15 november 2015 om 12:38

Daar komt ook nog eens bij dat die in een vriendschappelijke wedstrijd tegen het Franse Lyon ook 2x scoorde. Dan ben je tog een redelijke goede spits.

15 november 2015 om 13:51

Het is ook een goede spits. Maar met dost, de jong en huntelaar heb je er daar al 3 van in de selectie. Als linksbuiten lijkt hij me overbodig...

15 november 2015 om 14:50

Gelukkig speelde Oranje de afgelopen wedstrijd dan ook zonder buitenspelers en gaan ze tegen Duitsland waarschijnlijk voor dezelfde tactiek.

15 november 2015 om 12:33

Sorry maar volgens mij roep je maar gewoon wat namen. Boetius komt net van een blessure, waarom verdiend hij het? Eerder roep je vGinkel die weken op de bank zit. Volg je het wel?

15 november 2015 om 12:17

Nee hoor, niet bij Oranje. Blind is 5-3-2 gaan spelen en dan kan je ook gewoon met twee spitsen starten of een spits die van buiten naar binnen duikt.

Wat veel mensen hier niet begrijpen is dat je geen team met alleen maar goede spelers nodig hebt om te winnen. Je hebt gewoon een team nodig die elkaar goed aanvult en hard voor elkaar werkt. Locadia is een prima keuze speelt erg goed de laatste tijd. Zie chelsea een goed team met individueel hele goeie spelers maar staan 15de? In de premier league.

15 november 2015 om 13:35

Chelsea heeft de beste selectie van de Epl beter dan City in mijn ogen.

Pff kutzooi, elia en van beek nu al geblesseerd (of uit voorzorg) terug van die nutteloze kutoefeninterlands. ook vreemd dat je dan een compleet ander type aanvaller er voor in de plaats haalt.. Maar goed daar zal wel een reden achter zitten. Spelen straks zonder robben, van dijk, elia, baZoer etc. Tegen duitsland, terwijl je de vrij, vlaar, strootman, el gjazi enzo ook al mist. Wordt wel pover zo en ik hoop dat oranje de schade beperkt houdt... Blind vind locadia trouwens beter dan van persie momenteel, dat zegt wel iets zeg.

15 november 2015 om 13:30

Bazoer wordt niet gemist hoor, is echt geen dragende speler, ook niet bij ajax. Zijn debuut voor oranje is ook belachelijk, blind heeft hem laten debuteren om het debuteren anders laat je geen niet fitte speler vlak voor tijd invallen. El ghazi is gewoon ook nog niet goed genoeg voor oranje, alleen in het begin van het seizoen lijt

15 november 2015 om 13:33

El ghazi heeft alleen in het begin van het seizoen wat leuke goals gescoord en voor de rest presteert hij ook niet veel. Bazoer en el ghazi zijn leuke talenten hoor, net als locadia en riedewald. Totaal onnodig om ze allemaal op te roepen, verjongen kan maar hoeft niet zo geforceerd

Waar zijn we aan toe met oranje? Welke gek gaat nu zo'n jongen erbij halen? Werkelijk nog nooit iets laten zien en wel Van Persie dan thuislaten? Man man man

15 november 2015 om 12:31

Nog nooit iets laten zien? Heeft al meer dan 100 wedstrijden voor PSV gespeeld en een aller aardigst doelpuntmoyenne. Bovendien is hij gewoon prima in vorm de laatste weken.

15 november 2015 om 12:36

En tegen wat voor clubs heeft hij vooral gescoord? Volgens mij zitten er al een aantal bij tegen amateurclubs, daarna volgt het grootste gedeelte tegen Jupiler League of kelder Eredivisieclubs, daarna nog een paar tegen clubs net daarboven en dan nog een relatief klein aantal doelpunten tegen clubs uit de subtop of hoger...

15 november 2015 om 12:39

Tegen welke geweldige clubs hebben El Ghazi en Klaassen het laten zien dan?

15 november 2015 om 12:54

De toekomst! Heftig hoor inderdaad, Locadia selecteren voor een oefeninterland! Wat zal de wereld ons uitlachen! Ohh nee wacht dat is al gebeurd toen we ons met mannetjes als Klaassen, Tete en Riedewald niet eens gekwalifiseerd hebben voor het EK! Die tevens geselecteerd zijn geworden voor het Nederlands Elftal vanwege, jawel, hun geweldige optredens tegen de internationale top! Hou toch op man!

15 november 2015 om 12:55

@ De Toekomst...

Tegen wat voor clubs hij heeft gescoord? Dit seizoen heeft hij bijvoorbeeld al tegen Feyenoord en Wolfsburg gescoord....

15 november 2015 om 13:12

Haha typisch dat een Ajacied dit zegt? Op basis waarvan zijn Bazoer, Tete, Riedewald en El Ghazi geselecteerd denk je? Niet op basis van de ene Europese overwinning die ze hebben geboekt dit jaar. En ook niet op basis van de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV lijkt me. Heel Ajax heeft het dit jaar alleen laten zien tegen matige clubs. Hebben nog geen een wedstrijd tegen een beetje een fatsoenlijke tegenstander gewonnen.

Locadia scoorde onlangs nog tegen Wolfsburg en staat op 5 doelpunten en 3 assists deze competitie.

15 november 2015 om 13:18

Het is tijd om te accepteren dat Oranje niet meer zoveel voorstelt als voorheen. meer dan de helft van de selectie spelers heeft nauwelijks gepresteerd op topniveau. Ik vind het gewoon een voor de hand liggende keuze van Blind.

15 november 2015 om 17:12

Jezus haha, dit is echt waanzinnig. Ik was ook tegen het selecteren van o.a. Riedewald en Tete voor de beslissende kwalificatieduels. Ik heb dat hier ook duidelijk aangegeven. Jullie gaan alleen maar berichten zien waarin ik aangeef dat het absurd is dat Blind, voor zulke beslissende wedstrijden, zulke jonge, onervaren spelers oproept. Hetzelfde gold toen voor El Ghazi.

Ik vind het echt raar dat jullie mijn kritiek op het selecteren van Locadia veranderen in iets tussen clubs of zo.

15 november 2015 om 12:31

Haha ik heb precies hetzelfde. Wij worden denk uitgelachen door de andere nationale ploegen... Van Persie afserveren, Depay bekritiseren en Kuijt met een raar verhaal opzij zetten.... Maar wel Locadia erbij halen... Van Persie heeft hij alleen eruit gegooid als statement om te laten zien dat hij de baas is, knopen durft door te hakken en daarbij niet bang is grote namen aan te pakken. Mooi, schitterend. In Nederland houden we van ferme taal, durf en daadkracht. Hij vergat alleen dat zijn alternatieven minder goed waren dan Van Persie. Hij sneed zichzelf gewoon in zijn vingers.

15 november 2015 om 12:37

Vond het niet heel raar om vPersie weg te laten, we spelen misschien in 2018 pas weer een eindtoernooi en Robin is alleen maar aan het aftakelen, waarom dan hem erbij houden? Dat hij op het moment beter is maakt toch geen drol uit, we moeten ons focussen op 2018 en de spelers die er dan voor Oranje staan nu dus al de kansen geven.

15 november 2015 om 12:48

Dat is onzin. Dat het een vriendschappelijk wedstrijd is, betekend niet dat het niks uitmaakt wat voor resultaat er geboekt wordt. Vriendschappelijke wedstrijden worden namelijk ook meegenomen voor de wereldranglijst, de wereldranglijst heeft weer invloed op onze positie bij lotingen. Kortom, als we het onszelf in de toekomst zo makkelijk mogelijk willen maken om een eindtoernooi te halen, moeten we zo hoog mogelijk op die lijst zien te komen en dat kan door oefenwedstrijden te winnen. Het Nederlands elftal moet nooit bezig zijn met spelers klaarstomen voor over twee jaar. Dat is aan de clubs.

15 november 2015 om 13:01

Voorbeeld waarom Oranje niet vooruit kan en zou moeten proberen te plannen: Van Gaal (die bekend staat om zijn oog voor talent) riep in zijn eerste oefenwedstrijden spelers als Viergever, Maher, Van Ginkel, Ola John, Toornstra, Nelom, Van Aanholt, Boetius, Van Rhijn, Rekik op.. Niemand kan twee jaar vooruit kijken. Van Gaal niet, Blind niet.. Waarom gokken op spelers die nu minder zijn, maar in de toekomst misschien wel eens dragend zouden kunnen zijn? Dat is echt iets voor een club die investeert in spelers. Die moeten die inschattingen maken en aan de ontwikkeling denken. Dat is al extreem moeilijk voor die clubs zelf. Waarom zou een bondscoach, die flexibel selecties kan samenstellen en steeds de beste spelers bij elkaar kan roepen, ook die moeilijke taak op zijn schouders nemen? En ja, natuurlijk kan je als bondscoach een keer een Bazoer, Tete, Riedewald, Karsdorp of Hendrikx bij de selectie halen om hem er even aan te laten ruiken en een beeld van zo'n speler te kunnen krijgen, maar het moet geen beleid zijn dat een bondscoach echt selecteert op spelers die later eventueel wat bij kunnen dragen.

15 november 2015 om 12:36

Niet zo vreemd hoor aangezien het een Oefenwedstrijd is waarbij je wat uitprobeert. Na de zomer spelen we weer ergens voor en moet Blind weten wie hij wel en niet kan gebruiken. dit soort potjes is om wat uit te proberen in een systeem dat je voor ogen hebt om je straks wel te kwalificeren. Daar komt bij misschien is Van Persie wel een enorme klootzak binnen de selectie en heerst er veel onrust als hij erbij is. Dan kan ie de beste speler zijn maar dat wil niet zeggen dat hij er voor zorgt dat de groep op zich ook het beste presteert met hem. Kijk voor de gein ff naar Chelsea. Vaak kan je met minder kwalitatieve spelers een beter collectief neer zetten. Al is dit voor ons lastig te beoordelen omdat we het groepsproces in de kleedkamer niet zien.

15 november 2015 om 12:50

Keffie je hebt volkomen gelijk! Hoe kunnen we nu Van Persie vergeten, de man die ons tegen Spanje op weergaloze wijze op 1-0 zette! De man die vervolgens geen bal meer fatsoenlijk raakte en afgleed van Man Utd naar Fenerbahce en daar zelfs geen flikker meer presteerd! Nee klopt laten we Van Persie maar erbij halen voor de komende 6 jaar, want wie weet, misschien scoort hij nog wel eens een belangrijke goal over een jaar of vier!

Wat is deze bondscoach toch zwak. Van Persie afserveren, moeilijk doen met Kuijt, Depay bekritiseren... Maar doodleuk bezig zijn met Locadia en Kramer als potentiele internationals en nu ook nog echt Locadia oproepen........ E

Opnieuw niet te begrijpen.

Een statische spits die bij PSV zowel in de spits als linksbuiten nummer 2 is en bij het NL elftal wordt opgeroepen om een vleugelspeler op te volgen.

We hebben de oproep van Vejinovic, die al onverklaarbaar was en nu Locadia. Het is alleen nog wachten op Kramer de volgende interlandperiode, dan is de cirkel rond. Het niveau wordt steeds droeviger bij het Nederlands elftal.

15 november 2015 om 12:43

En dat komt vooral door de bondscoach. Van Persie, Kuijt, Depay, Robben, Huntelaar, Lens, Dost, Promes, Luuk de Jong.. Er moet een goede voorhoede van te maken zijn. Klaassen, Sneijder, Clasie, Nigel de Jong, Anita, Wijnaldum, Siem de Jong, Strootman, Blind idem dito. Verdedigend Vlaar, Van Dijk, Indi, De Vrij, Willems, Van der Wiel, Janmaat.. Ook hier is voldoende om een leuke verdediging van te maken. En daarbij is er relatief veel nieuwe aanwas in de vorm van Hendrikx, Karsdorp, Tete, Riedewald, Bazoer.. Er zijn spelers die voor erbij een keer bruikbaar kunnen zijn als Narsingh, Propper, Van Beek, Kongolo, El Ghazi, Bruma, Verhaegh.. Mijn punt: je kan altijd een goede opstelling maken met een redelijk tot goede bank, maar Blind verpest het zelf.

15 november 2015 om 20:09

Denk dat we Siem ondertussen wel mogen afschrijven (had echt verwacht dat hij de toekomstige nummer 10 van NL zou worden). Jammer dat hij van glas is.

15 november 2015 om 12:49

Makkelijk praten als je zelf geen alternatief noemt. Logische beslissing in mijn ogen. Hij doet het prima bij Psv, en beter hebben we niet. Helaas maar waar.

15 november 2015 om 13:29

Zoals je zelf al zegt, Locadia doet het prima in de Eredivisie, laten we het asjeblieft daarbij houden. Komt op elk vlak tekort om voor het NL elftal te spelen als spits, laat staan als buitenspeler!!

En als je zo nodig een naam wilt horen als opvolger, dan kom ik eerder uit bij een Kishna. Die jongen doet het hartstikke goed bij Lazio, is daarnaast ook van nature een buitenspeler met een actie en voetballend vermogen (dingen die Locadia totaal niet in zich heeft).

Daarnaast zijn we toch bezig met het 'bouwen' van een team voor het WK 2018? De keuzes die Blind maakt zowel tactisch als het selectiebeleid zijn lachwekkend en niet gebaseerd om een team te smeden. Als je niet ziet dat Kishna in zijn linkerteen meer kwaliteit en potentie heeft als buitenspeler dan Locadia, snap je er in mijn ogen helemaal niks van.

Blijft toch jammer vind ik dat er direct weer gesproken wordt over het pleasen van andere clubs dan Ajax als zo'n speler opgeroepen wordt. Ik vind hem momenteel ook nog geen international waardig, maar Elia speelde ook niet vrijdag, dus hij wordt toch niet direct voor de basis geselecteerd ofzo?

Daarnaast moeten mensen is stilstaan bij het feit dat we niet even een blik met nieuwe topspelers open kunnen trekken op dit moment. We zijn in de breedte geen Duitsland of Spanje. We hebben gewoon een zeer beperkte groep aardige tot goede voetballers met nog slechts een paar toppers die daar bovenuit steken momenteel.

Wat zijn de alternatieven? Affelay? Speelt niet. Boetius? Nog nauwelijks gespeeld en net weer fit. Kishna? Zit ook meer op de bank dan dat hij basis speelt. Ze zijn er dus gewoon niet. Dan vind ik het niet zo raar dat Locadia bij een selectie van een stuk of 20 wordt gehaald.

Waarom deze jankerd oproepen die duidelijk niet op de vleugels wil spelen!? Is dit een gevalletje 'bij gebrek aan beter'?

15 november 2015 om 13:32

Omdat hij toch niet met vleugelspelers speelt, maar met 2 spitsen?

En we zakken steeds verder weg.......

Deze jongen is (nog) niet goed genoeg voor Oranje.
Hij heeft een paar keer in de basis gestaan bij Psv, maar dat kan toch niet de norm zijn....
Tevens heeft hij zelf diverse malen aangegeven dat het centrum zijn plek is en niet de flank.
En wat doet blind? die selecteert hem gewoon,blind!

Ik vind het zo jammer dat ik gestopt ben met voetbal, want ik heb echt het idee dat ik een grote kans had om geselecteerd te worden, ik heb namelijk ook wel eens een paar wedstrijden achterelkaar, voor mijn doen, goed gespeeld als Spits en linksbuiten ;-)

15 november 2015 om 20:10

Heeft al 100 wedstrijden voor PSV gespeeld

In het systeem wat Blind nu wil gaan opzetten vind ik dit zo gek nog niet.
Sterker nog, dan vind ik Locadia zelfs een betere keuze dan Elia.

Nee, niet omdat ik PSV aanhanger ben, gewoon omdat deze man kan renderen in een 2 spitsen systeem. Samen met Huntelaar of Dost. Ik wil het wel eens zien.

Ook Elia zal aankomend weekend gewoon voor zijn club spelen voorspel ik net als die andere spelers met "pijntjes" en overige klachten/smoesen.
Zei ik.....verlangend naar de tijd dat het dragen van het Oranje tricot nog gezien werd als eer.

NL gaat spannende tijden tegemoet. Het mislopen van EK 2016 is misschien wel beter aan de ene kant. Zo kan er gebouwd worden aan een vaste groep die klaar zal staan om NL te verdedigen op het WK in Rusland.
Probleem is dat oranje geen topper als Robben meer heeft (ervan uitgaand dat Arjen niet tot 2018 actief zal zijn). Hopelijk kunnen jongens als Promes, Ghazi, Elia, Kishna hun stempel drukken op de huidige generatie.

Vind t een goede keus. Locadio is atm een veelscorende buitenspeler als je t zo mag noemen. Zeker voor een vriendschappelijke partij is het voor hem geweldig om bij Oranje te zitten. Eerlijk is eerlijk, hij is wel in vorm

Op zich een vrij logische keuze om hem op te roepen. Hij is niet slecht bezig de laatste tijd. De linksbuiten positie is eigenlijk niet zijn beste plek maar hij doet het daar vrij redelijk naar behoren.
Toch zie ik hem veel liever in de spits. Hij doet me denken aan Huntelaar. Een echte killer in de zestien. Bijkomend voordeel is dat die jongen een stuk beter kan voetballen.

Belachelijk. Locadia kan niet eens bij PSV mee. Vind 'm zo'n trage voetballer..

Hele goede keuze. Ik zie in Locadia in potentie een betere speler dan Luuk de Jong. Als hij interesse heeft in Ajax, dan is hij van harte welkom. Ik weet dat vele mensen het niet met me eens zijn. Vooral mede ajacieden, maar ik denk echt dat dit een hele goede speler gaat worden. Het betreft hier ook een oefenwedstrijd. Misschien wil blind hem gewoon zelf even zien, zodat hij in de toekomst hier gebruik van kan maken.

Mooi man hoe iedereen zo heftig klaagt over het feit dat Locadia als vervanging bij de selectie voor een oefeninterland wordt gehaald! Waar waren al deze mensen mensen toen Blind de gehele kinderclub van Ajax selecteerde voor notabene de belangrijkste kwalificatiewedstrijden die er nog op het programma stonden? En zich dan nu hierover serieus druk lopen maken? Kom eens op man stelletje hypocrieten!

Locadia vindt ik bij Psv niet slecht spelen, hij val goed in voor Luuk de Jong.
En nu voor het eerst opgeroepen voor het Nederlands elftal.
Wat @musi26 weer geeft in zijn reactie,
Hele goede keuze. Ik zie in Locadia in potentie een betere speler dan Luuk de Jong
Ik vindt altijd als je niks probeert dan weet je niks ook. Dus Locadia succes.

Gewoon een "Excuus-PSV-'er", want ze klagen over het hoge Ajax-gehalte. Dat heeft blijkbaar effect bij Blind. Matige keuze. Hij lijdt aan schromelijke zelfoverschatting en mist ook veel.
Ik vind hem nogal arrogant en niet presterend naar zijn houding.

Zeer logische besluit. Locadia speelde de afgelopen paar wedstrijden redelijk.
Dit leidt bij het Nederlandse elftal van Blind in 9 van de 10 gevallen tot een uitnodiging.

Eindelijk! Ik heb al langer het idee dat dit misschien de nieuwe spits zou kunnen zijn die Oranje nodig heeft. Alleen zie ik toch liever Castaignos..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren