Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Stekelenburg: 'Mijn doel is om weer eerste doelman van Nederland te worden'

Laatste update:

De loopbaan van Maarten Stekelenburg ontwikkelde zich in de afgelopen jaren niet zoals hij had het gepland. De doelman werd gezien als de natuurlijke opvolger van Edwin van der Sar, keepte een ijzersterk WK van 2010 en werd genoemd als nieuwe sluitpost voor Manchester United. De Engelsen kozen echter voor David de Gea en Stekelenburg ging in 2011 naar AS Roma.

/

De Nederlander was in zijn eerste seizoen bij Roma basisspeler, maar raakte zijn plek in het team kwijt. Luis Enrique zag het niet in Stekelenburg zitten en haalde een nieuwe doelman. Stekelenburg vertrok naar Fulham, maar ook dat werd geen succes; de goalie kreeg te maken met Felix Magath en het boterde absoluut niet met de Duitse drillmeister.

“Als je mij op trainingen tien kilometer laat lopen, denk ik niet dat ik daar beter ballen van ga tegenhouden", blikt Stekelenburg terug in De Volkskrant. Van commentaar was de Duitse oefenmeester ook niet gediend. "Misschien had ik toen wat slimmer moeten zijn en mijn mond moeten houden. In Nederland kun je meepraten, in het buitenland ligt dat gevoeliger."

Stekelenburg liet zich verhuren aan AS Monaco, maar kwam daar niet in actie, en werd in de zomer opgepikt door Ronald Koeman. Bij Southampton lijkt Stekelenburg nu eindelijk weer gelukkig en hij is terug bij het Nederlands elftal, als derde doelman achter Jasper Cillessen en Kenneth Vermeer. Laatstgenoemde is overigens wegens een blessure vervangen door Jeroen Zoet, waardoor Stekelenburg een plekje lijkt te zijn opgeschoven. “Maar mijn doel is om weer eerste doelman van Nederland te worden”, maakt Stekelenburg duidelijk.

Denk je dat Maarten Stekelenburg ooit nog eerste doelman van Oranje zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mwah heeft z'n leeftijd niet echt mee, zal alleen een kans krijgen als 1e doelman als Cillessen hele gekke dingen gaat doen.

12 november 2015 om 11:51

Leeftijd??? Keepers gaan vaak langer mee dan voetballers. Van der sar was al bijna 40 toen hij gestopt was. Hij is echt wel beter dan jasper. Ik vind alleen krul wel beter, maar die is gebleseerd. Jasper moet eerst maar eens een penalty stoppen.

12 november 2015 om 11:59

net alsof steek een pingel stopper is...Doe mij maar cillesseb

12 november 2015 om 12:26

Hij kan dan wel langer mee gaan, maar hij wordt niet meer beter, daarmee heeft hij zijn leeftijd tegen. Cilessen kan nog groeien en die is (volgens Blind) nu al beter.

12 november 2015 om 12:46

Steek op zn top was misschien beter dan Cilessen nu is maar dat is nu zeker niet het geval. Hij kruipt weer een beetje uit het dal van de afgelopen jaren maar is nu gewoon een degelijke gemiddelde keeper. Cillessen pakt meer punten voor je.

12 november 2015 om 23:07

Heb liever een keeper die ballen stopt waarvan je verwacht dat ie ze stopt, penalty's zijn toch vooral gokken en geluk hebben met de nemer.

Overigens Stekelenburg in WK 2010 vorm zou 100% 1e doelman moeten zijn

12 november 2015 om 11:52

Als Stekelenburg zijn niveau van 5 jaar geleden haalt en Cillessen blijft op zijn huidige niveau dan staat Stekelenburg binnen no-time op doel. Zo geweldig als iedereen hem maakt is Cillessen echt niet.

12 november 2015 om 12:12

Nou zo goed als jij de Stekelenburg van 5 jaar geleden vindt, vind ik hem ook weer niet. Een schitterende bal uit de kruising halen maakt je nog geen wereldkeeper. Denk dat ze van vergelijkbaar niveau zijn.

12 november 2015 om 12:22

Op die bal na was hij toen echt in topvorm, toen hoorde hij gewoon bij de beste keepers van de wereld. Of heb je de rest van het jaar/wk niet gezien toen?

12 november 2015 om 13:16

Azalkmaar2

Ik ben het met jou eens!

Cillessen is een over het paard getilde keeper. Niemand heeft zoveel geluk gehad als hij.

Maar hij kan gewoon niet duiken! Dat heb ik m niet zien doen!

Stekelenburg is nu al beter!

12 november 2015 om 13:44

Jawel, ik vind hem (5 jaar geleden) ook licht beter dan Cillessen maar zeker niet een klasse. Ik ben Ajacied dus heb beide echt wel goed gevolgd. Stekelenburg's beste reddingen zijn beter dan die van Cillessen maar vind Cillessen consistenter, Stekelenburg liet vaker een steekje vallen zal ik maar zeggen.

12 november 2015 om 13:49

Mohammhi serieus... Geluk? Leg uit? Kan niet duiken, tuurlijk Stekelenburg is daarin nog beter met nog meer lengte, is zijn sterkste punt, maar wauw, als je dat zegt dan kun je Cillessen naar mijn mening nooit goed gevolgd hebben.

12 november 2015 om 19:42

Precies. Cillessen is een topkeeper in wording en laat nu al fantastische dingen zien. Tegen Feyenoord was hij ook weer top. Stekelenburg was in zijn tijd het beste dat we hadden, maar geen speciale keeper. Rijtje Zoet, Vorm, Vermeer.

Als Forster weer fit is gaat die gewoon spelen dus wordt Lastig voor Steek.

12 november 2015 om 11:47

*om zich bij Southampton te laten zien. Moet die weer verkassen denk ik.

12 november 2015 om 12:38

Mwah, daar ben ik niet zo zeker van. Als Steek het gewoon goed blijft doen bij Southampton, kan Koeman het echt niet maken om Forster meteen weer op doel te zetten en Steek naar de bank te verwijzen. Ik denk dat Forster zich gewoon moet terugknokken.

12 november 2015 om 13:45

Forster is gewoon een veel betere keeper. Vorig seizoen was hij gewoon zo ontzettend goed dat Forster gewoon ook krediet verdient. Als hij aantoont dat hij weer fit is dan zal hij naar mijn mening ook direct weer opgesteld worden.

Stekelenburg doet het aardig natuurlijk, maar nou ook niet weer bijzonder goed. Als je bijvoorbeeld naar rapportcijfers kijkt op Whoscored dan staat hij op plek 16 van alle keepers (die meer dan 4 wedstrijden gespeeld hebben).

Cillessen zou ik nooit eerste keeper doen krul of stekelenburg

12 november 2015 om 11:47

Want?

12 november 2015 om 11:51

Meer uitstraling en zeker niet minder. Cillessen is degelijk maar zeker geen wereldkeeper. Als Stekelenburg het niveau van 2010 haalt is hij een klasse beter dan Cillessen.

12 november 2015 om 12:42

In 2010 zat hij echt in de top 5 van de wereld. Dat niveau haalt hij nooit meer en op dit moment is Cillessen een klasse of twee beter. Die is misschien niet "flashy" of heeft misschien geen uitstraling (eerste klas kul argument) maar staat altijd op de goede plek en laat zich nooit verrassen. Hij heeft geen zweefduiken of katachtige reddingen nodig omdat hij nooit op een verkeerde plek staat. Hij schat perfect in waar de bal komt en daar staat hij dan.

12 november 2015 om 13:57

Dat laatste is dan ook weer een echt kul argument. Je kan nooit altijd zo gepositioneerd zijn dat je nooit een zweefduik of katachtige redding nodig hebt.

Als je het toeschrijft aan een sobere stijl dan kan ik er nog een beetje in komen. Echter ben ik van mening dat hij vooral een stukje explosiviteit mist. Zijn afzet is met grote regelmaat erg matig en dat gaat je op een hoger niveau vroeg of laat opbreken.

Dat zie je mede terug in zijn penalty syndroom. Zijn afzet is vrij karig en hij stapt ook redelijk vaak verkeerd in waardoor hij veel minder bereik heeft dan hij zou kunnen hebben. Als hij daarin iets kan groeien dan maakt hij denk ik kwalitatief een enorme stap. Makkelijke voorbeelden zijn de penalty van Ijsland of de goal van Mexico op het WK. Als hij dat ene stapje net weet te zetten en iets explosiever wordt en goed instapt dan pakt hij die ballen allebei gewoon.

12 november 2015 om 19:43

Kul? Dit is echt een van de sterkste kanten van Cillessen. Hij weet gewoon vaak waar de bal gaat komen.

12 november 2015 om 11:54

Ik snap die kritiek die Cillissen krijgt nooit. Verweg de beste keeper na van de Sar die Nederland heeft gehad. Bewijst week in week uit dat die punten pakt voor een team. Dat hij in de Eredivisie speelt maakt niet uit. De kansen die hij moet pakken/tegenhouden heeft hij 95 van de keren.

12 november 2015 om 12:00

Zo goed is cillessen niet hoor bij elke penalty's moet je 100% zeker zijn dat jij verliest hahahah

12 november 2015 om 12:16

Momenteel absoluut de beste keeper. Maar de Steek die het overnam van van der Sar en zijn vorm 2010.. dat was zeker wel beter dan Cillessen nu is. Ik volg hem nu niet meer, ben benieuwd of hij datzelfde niveau nog gaat bereiken

12 november 2015 om 12:38

@Ronal-DOH.

Cillessen is een prima keeper hoor, maar absoluut niet de best na Vd Sar. Stekelenburg was rond 2010 vele malen beter. Behoorde toen tot de top van de wereld. Dat niveau heeft Cillessen (nog) niet.
Als Stekelenburg blijft spelen bij South, dan denk ik dat hij gewoon weer de beste van NL wordt / is.
Dit is overigens geen kritiek op Cillessen.

12 november 2015 om 13:21

Grapjas. Zegt de naam van Breukelen je iets?

12 november 2015 om 13:51

Iets overdreven. Al zijn er weinig goede keepers geweest sinds vd Sar. Of beter gezegd, vd Sar was zo goed, die vervang je niet makkelijk (nooit?).

Ik vind Cillissen van nu vergelijkbaar met Stekel van toen.
Na 't WK is Stekel bij Roma gewoon weggezakt. Bij Ajax was hij ook al gevoelig voor "het gevoel" en was 't ook lang niet altijd even stabiel. Bij Roma, zonder echt vertrouwen, stond hij te keepen als een natte krant. Hopeloos slecht. En dat heb ik daarna ook niet meer gezien, ook omdat hij nergens echt meer speelde of 't vertrouwen kreeg.

Qua mentaliteit en onverstoorbaarheid is Cillissen wel echt een klasse beter. En zeker de laatste tijd is het ook echt een keeper geworden die serieuze reddingen verricht, iets wat ik ervoor lang niet altijd zag. Het was een goede, rustige meevoetballende keeper die geen gekke dingen deed. Momenteel een keeper die zowaar weleens het verschil maakt met mooie reddingen.

Dus ik zie 't nog niet echt gebeuren dat Stekel het is die ineens weer de betere is over een jaar of 2 ofzo. Ik denk dat Cillissen alleen nog maar beter gaat worden en Stekel moet eerst nog maar 's zien of hij een heel seizoen stabiel kan presteren.

En bovendien ... de komende jaren gebeurt er toch niks belangrijks bij 't NL elftal. Dus lekker boeiend. Tegen die tijd is Stekel misschien al met pensioen.

12 november 2015 om 13:59

Supergrappig deze discussie. Stekelenburg werd als speler van Ajax nooit goed genoeg bevonden hier. Zeker niet voor oranje. Nu is hij heel ver weggezakt en staat de nieuwe keeper can Ajax iN oranje en ineens is Stekelenburg vele malen beter. Over twee jaar keept Cillessen in het buitenland en vind iedereen hen geweldig. Was bij Van der Sar ook zo.

12 november 2015 om 14:03

Van Breukelen ?
Na van de Sar ?
Die ken ik niet nee.

12 november 2015 om 14:05

@joostfan

Zit er net om te glimlachen idd, Stekelburrg was absoluut geen wereldtop toen aldus 90% hier, en nu ineens wel zo ze je maar "vroeger was alles beter" !

12 november 2015 om 16:54

Je kan er om glimlachen natuurlijk, maar Stekelenburg werd na het WK in Afrika samen met Casillas gezien als de beste keeper ter wereld. Hij heeft dat niveau alleen niet lang aangehouden. Ik denk niet dat Cillessen dat ooit kan zeggen.
Vroeger was niet alles beter, maar het niveau van de Nederlandse competitie en spelers was sowieso wel beter. Stekelenburg stond tegenover Ibrahimovic op de training en Cillessen tegenover Milik.

12 november 2015 om 19:45

Stekelenburg heeft een keer een goed WK gekeept. Meer niet. Dertien in dozijn keeper.

Ik denk dat je doel een droom word..

12 november 2015 om 19:46

Ik denk wel dat zijn droom een doel wordt, maar niet het doel van het Nederlands Elftal ;-)

Daar is het denk ik veelste laat voor, hij had veel eerder moeten ingrijpen, door bijv. terug te gaan naar Ajax. Nu is hij ook al veelste oud, jammer maar helaas.

Zou een mooie ´come-back story' zijn. Toch een WK finale gekeept. Als hij zijn oude niveau haalt en andere keepers zich niet doorontwikkelen, kan hij nog prima t/m WK 2018 mee. Misschien Ek2020 ook nog wel. Er zijn nog wel oudere keepers geweest op hoog niveau dan Stekelenburg; begin dan niet over de kwaliteit van de Steek, maar kijk dan ook naar hem als 'best of the rest'.

12 november 2015 om 12:42

Hij is 33, dus tijdens het Ek2020 zou hij 38 zijn. Voor een keeper lijkt me dat best haalbaar, en mocht hij nou echt lang door kunnen à la Van der Sar zou hij zelfs het Wk2022 ook mee kunnen pakken en dan op 40-jarige leeftijd het stokje overdragen aan een ander.
Er zit een grote maar aan: Cillessen is toch nog wat jonger dan Stekelenburg en op dit moment vind ik Stekelenburg zeker niet beter dan Cillessen. Als Stekelenburg zijn oude niveau van rond het Wk2010 terugvindt en weet vast te houden, én Cillessen niet ook nog beter wordt, is het voorgenoemde scenario mogelijk. Als Cillessen straks de stap naar een Engelse club zou maken en daar ook de sterren van de hemel keept, acht ik de kans klein dat Steek een kans op doel krijgt bij Oranje.

Ik heb Stekelenburg altijd al een goede keeper geworden. Die Cillessen is gewoon 3 keer niks. Je hebt niks aan een keeper die geen penalties kan stoppen. Hopelijk dat Blind snel de laan wordt uitgestuurd en dat er een trainer komt die niet alleen maar naar Ajax kijkt. Oranje heeft behoefte aan ervaren spelen en die ervaring heeft Stekelenburg wel.

12 november 2015 om 19:48

Hoeveel penalty's krijgt een keeper gemiddeld tegen? Erg weinig als je het tegen doelkansen afzet. Dus doe mij maar een keeper die die doelkansen onschadelijk maakt. Daarbij hoort een penalty altijd te zitten.

Misschien word je niet een betere keeper van 10km lopen (hoewel ik mag aannemen dat een topsporter hier zijn hand niet voor omdraait). Maar bij Fulham heeft hij bovendien ook gewoon keihard in het doel gefaald met blunder na blunder, dus wat meer zelfkritiek over zijn tijd daar was misschien beter gepast.

Iedereen heeft het over uitstraling bij Cillessen. Als er iemand geen uitstraling had was het van de Sar wel. Werd niet voor niks ijskonijn genoemd. Cillessen coached de verdediging uitstekend en ze zijn veel rustiger dan toen met Vermeer waar altijd paniek was. Mis vandaar ook t aantal eigen doelpunten van die Feyenoord verdediger.

12 november 2015 om 14:01

Zijn bijnaam ijskonijn kreeg hij omdat hij zo koelbloedig stond te keepen. Altijd gefocust en ook onder grote druk leek hij onverstoorbaar.

Had verder niet zoveel met zijn fysieke uitstraling te maken en daar doelen mensen met betrekking tot Cillessen wel op.

Naar mijn mening kan hij dat wel. Hij is sowieso beter dan cillie. Oke gezegd mag worden dat cillie zich reveleerde op het WK 2014 maar ik denk toch dat hij zijn groei zo ongeveer wel is doorlopen. Geen slechte keeper, dat heus niet maar hij is emotioneel te fragiel om op de top te komen. Zonder op tenen te trappen. Ja Ik kan het mis hebben maar time will tell toch.
Daarbij wil ik ook nog even toevoegen dat wanneer Krul fit is hij de ultieme sluitpost is voor Oranje. Die man heeft werkelijk alles mee behalve zijn kapsel dan. Ik geloof ook dat we van Krul nog een heleboel gaan zien en horen. Als hij een strakke defensie krijgt met 6 verloren ballen die doorkomen zoals bij een Neuer (al zijn die twee natuurlijk niet te vergelijken) hij gewoon bij de top kan horen. Want laten we eerlijk zijn zonder een sterke defensie ben je als keeper ook volledig op jezelf aangewezen en zelfs dan is Krul top! mochten we een aantal maanden geleden gekeken hebben naar de BPL en nog iets langer geleden naar het Wk.

12 november 2015 om 14:09

Je weet dat Cillesen keepte op de WK he.......

12 november 2015 om 14:36

Ja lukt niet meer gun t hem wel

13 november 2015 om 11:22

Ja. Maar jij schijnt te zijn vergeten dat op de cruciale momenten Krul op doel stond?

Cillessen is op dit moment ook niet echt in topvorm. Dus en het zijn oefeninterlands er valt dus niks te halen bij deze wedstrijd. Ja alleen punten voor de ranking. Dus het zou maar zo kunnen dat Stekelenburg start tegen Wales en Duitsland. Maar denk het niet eerlijk gezegt. Denk dat Cillessen gewoon onder de lat staat aankomende twee interlands.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren