Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Lewandowski stoort zich aan egoïsme bij Robben'

Laatste update:

Arjen Robben is een speler met bijzondere kwaliteiten, maar krijgt ook vaak het verwijt dat hij met oogkleppen op voetbalt en te vaak voor eigen succes zou willen gaan. BILD claimt dat dit wel eens voor problemen kan gaan zorgen bij het uiterst succesvolle Bayern München: Robert Lewandowski zou behoorlijk balen van het egoïstische gedrag van zijn ploeggenoot.

/

Bayern won afgelopen weekend met 4-0 van VfB Stuttgart en zowel Lewandowski als Robben scoorde in deze wedstrijd. Ondanks de eenvoudige overwinning was er geen hosannastemming; Lewandowski was op het veld al een paar keer woedend geworden op Robben, toen de Nederlander hem niet wilde aanspelen en aan een dribbel begon. “Ik wil er niets over zeggen”, zou Lewandowski na afloop hebben aangegeven. “Je zal het zelf ook wel hebben gezien tijdens de wedstrijd.”

BILD, dat uitvond dat Robben maar drie assists leverde op Lewandowski in de laatste 25 competitiewedstrijden, sprak ook met Matthias Sammer, de technisch directeur van Bayern. Hij lijkt zich vooralsnog geen zorgen te maken over de mogelijke onrust: “Als een speler boos wordt op het veld, dan heb ik daar geen problemen mee. Weet je wel hoe vaak ik tijdens mijn loopbaan boos ben geworden op een ploeggenoot?!” Na de interlandperiode speelt Bayern uit tegen Schalke 04.

Arjen Robben gaat te vaak voor eigen succes

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar goed, deze lewandowski strooit zelf natuurlijk ook met passes. Robben is eigenlijk ook gewoon een rechter spits dus logisch dat hij voor zijn eigen kansen gaat. Natuurlijk mag hij wel meer passen maar Lewandowski zelf gaat ook vaak voor zichzelf

11 november 2015 om 10:12

Zou bijna denken dat Lewadowski in de spits staat en Robben Rechtsbuiten.

Is wel irritant als iemand niet aflegt en dat bouwt ook frustraties op. Maar dit moet je dan intern bespreken, maar ik vraag me af hoe ze hierbij komen. Baseren ze dit echt alleen op de beelden tijdens de wedstrijd? Want dan zou je over heel veel spelers zo een artikel kunnen schrijven...

11 november 2015 om 10:23

Lewandowski was een paar keer woedend geworden in het veld op Robben, als je de tekst even leest snap je waarom er hierover eord geschreven.

11 november 2015 om 17:52

Ze zijn dan ook ndog alaba vergeten. Robben had zeker 3 assists kunnen hebben tegen stuttgart maar ging voor eigen succes, waarbij andere spelers van bayern dit vrij wel nooit doen.

11 november 2015 om 10:24

Lekker vergelijk, een buitenspelen en een spits. Een spits die constant met passes strooit en niet te veel voor zichzelf mag gaan? Kom op man..

11 november 2015 om 11:00

Benzema nooit gezien zeker

11 november 2015 om 11:03

Waarom zou een spits meer voor eigen succes mogen gaan dan een buitenspeler, zeker wanneer we het over de categorie Robben hebben? Ik vind de kritiek tamelijk vreemd van Lewandowski, aangezien ik hem met regelmaat zelf uit een moeilijke (zo niet onmogelijke) hoek zie schieten of voor eigen succes gaan, terwijl andere speler er veel beter voor staan.

11 november 2015 om 11:10

Ik denk dat je de wedstrijd van afgelopen weekend niet gekeken hebt. Robben speelde erg goed! Vanaf het begin... Alleen op een gegeven moment speelde hij geen bal meer af en stond hij 2 x oog in oog met de doelman. naast hem stond een speler vrij die dan de bal in het doel kon lopen.

11 november 2015 om 11:15

Omdat spitsen afgerekend worden op hun doelpunten en buitenspelers op hun assists/doelpunten.

11 november 2015 om 11:23

Spitsen worden ook afgerekend op assists. Als mijn spits in een seizoen 10x scoort maar ook 15 assists levert, zou ik tevreden zijn als coach.
Benzema levert ook redelijk wat assists op de buitenspelers bij real, de buitenspelers die vaak de goals maken.
Tuurlijk moet Robben niet alleen zelf gaan en het wel afwisselen. Maar Robben heeft erg veel scorend vermogen, Lewa en hij moeten het elkaar misschien beiden wat meer gunnen!

11 november 2015 om 11:28

Hoe kan je een Robben verdedigen op gebied van egoïsme haha lachwekkend, zal vast te maken hebben dat Robben een Nederlander is, want dan zie ik dat door de vingers.

Zonder grap, Robben is zijn hele leven al een egoïst en daar zal niemand wat aan veranderen.

11 november 2015 om 11:41

natuurlijk niet. Als je een spits hebt die elke wedstrijd 1 assist geeft waardoor het team 1-0 wint hoor je echt niemand zeuren hoor.

11 november 2015 om 11:49

Klopt, helemaal mee eens. Maar weet nog dat Benzema ook kritiek kreeg, terwijl hij goed meevoetbalde en assists gaf. Zo gaat dat nou eenmaal. Net als Ronaldo, nu hij minder scoort klaagt iedereen dat hij niet goed meevoetbalt en assists geeft. Pas als je heel vaak assists geeft of scoort, wordt je primaire taak door de vingers gezien.

11 november 2015 om 12:18

Robben is zo'n btj wat bayern groot gemaakt heeft de laatste jaren. Hij speelt altijd zo, en is altijs egoistisch geweest. Lewandowski mag wel wat meer respect voor hem hebben in mijn ogen.

11 november 2015 om 13:48

Klopt, daardoor krijgen anderen ook ruimte om te voetballen, omdat er vrijwel altijd 2 verdedigers op Robben staan, ook als ie de bal niet heeft. Ze weten dat wanneer hij de bal krijgt, dat 1 man in de meeste gevallen te weinig is.

11 november 2015 om 12:31

Ik stoor me ook aan lewa. Wanneer robben scoort is me al vaker opgevallen dat hij niet mee de treffer viert

11 november 2015 om 12:56

Lewandoski is een pure spits dus wat je nu zegt is onzin. Als je een beetje voetbal volgt weet je nog hoe Lewandoski bij dortmund speelde. Robben is gewoon ego altijd al geweest maar hij kan het heeft ie ook vaak genoeg bewezen. Maar als robben speelt dan is bayern toch een ander team

11 november 2015 om 12:59

Hij heeft gewoon gelijk. Volgens mij is dat samen met blessures de enige kritiek die Robben al zijn hele carrière hoort...hij gaat alleen voor zijn eigen actie en speelt over het algemeen de bal pas af als hij niet meer anders kan. Dan is het voor een spits vaak te laat.

Het spel wordt ook te voorspelbaar als iedereen telkens maar de bal afspeelt. Soms heb je een verrassing als Robben of Douglas Costa nodig, die naast de dribbel ook geregeld de combinatie zoeken. Dit houdt het aanvalspel naar mijn mening juist gevarieerd.

11 november 2015 om 10:15

Robben gaat altijd naar binnen en schiet. Enorm voorspelbaar.

11 november 2015 om 10:18

En toch trapt iedereen er nog steeds in.

11 november 2015 om 10:21

En toch werkt het!

11 november 2015 om 10:24

Niemand trapt er in, Robben is gewoon te snel dat maakt het verschil.

11 november 2015 om 10:41

Het gaat ook vaak genoeg fout. Het begint echt irritant te worden.

11 november 2015 om 10:55

Ze trappen er wel in, het is niet puur rennen. Hij timet wanneer hij zijn versnelling inzet en doet dit vaak net op het moment dat de verdediger ook op het verkeerde been staat. Ze trappen er dus wel degelijk in.

Bovendien gaat hij ook nog wel eens voor de actie buitenom en met links voorgeven of op goal schieten en dan staat de verdediging altijd verkeerd. Dat hij dus 'altijd' naar binnen gaat en schiet is dus onzin.

11 november 2015 om 11:02

Enorm voorspelbaar maar niet te stoppen dankzij z'n snelheid en z'n geweldige schot.

11 november 2015 om 11:13

Wel te stoppen, alleen moet je geen ruimte weggeven. Volgens mij lag hij uit tegen Ijsland (uit) 90 minuten aan de ketting van twee semi-profs.

11 november 2015 om 11:56

Volgens mij snap jij het niet zo. Als het te stoppen is waarom lukt het dan bijna altijd? Ijsland stond op de zestien met tien man, hij had drie directe tegenstanders, dan kan het een keer wat minder zijn.

11 november 2015 om 12:06

Het leuke is dat men altijd roept dat Robben altijd maar binnendoor gaat en vervolgens schiet. Als een verdediger zich daar dan heel erg op gaat instellen gaat onze vriend Arjen gewoon buitenom. Hij haat helemaal niet altijd maar naar binnen...

11 november 2015 om 12:07

Hij vergeet dat bij bayern 11 toppers spelen die niet allemaal 3 dubbele dekking kunne hebben....

11 november 2015 om 12:11

Robben moet gewoon linksvoor opgesteld worden, dan kan hij niet meer zo vaak voor eigen succes gaan maar kan hij juist een vroege voorzet geven. Bij het Nederlands Elftal zal hij op die manier sowieso veel meer toevoegen. Leuk en aardig dat inzakken naar het middenveld om mee te voetballen maar we willen eindproduct van hem, assists.

11 november 2015 om 14:08

Precies dit. Vorig jaar zonder de 2 dribbelaars Robben en Ribéry in de cl tegen barca waren ze ook kansloos. Dit jaar echter met Robben weer fit en douglas Costa er bij zullen ze barca weer aan kunnen met gevarieerd aanvalsspel.

Lewandowski is bang dat zijn doelpunten saldo enorm omlaag gaat nu robben er weer bij is. Terecht want nu is hij niet het mannetje maar Robben weer, en zal de bal veel vaker naar rechts gaan dan naar links waar Costa bijna alles voorgeeft en/of Lewa betrekt in de aanval.

Welkom bij een topclub waar iedere aanvallende speler zich iets te belangrijk voelt.

11 november 2015 om 10:25

Beetje makkelijk he. ik als hollander en robbenfan erger me vaak aan het egoïsme van robben.

En douglas speelt de laatste wedstrijden echter centraal. Waar coman van links begint.

En je merkt echt wel dat het voetbal minder word als robben meespeelt. Dan gaat hij veel vaker individuele aacties aan.

11 november 2015 om 10:36

laat dat Robbenfan dan maar zitten, je kraakt hem alleen maar af. Robben geeft vaak zat passes vooral als Lahm er vaak over komt. voorderest zie ik ook regelmatig dat robben de spits in wilt spelen en dan een kaats vraagt en dat Lewa dan zelf gaat, hij moet gewoon niet zo zeuren presteert ook een keertje goed..

11 november 2015 om 11:12

Het komt niet vaak meer voor dat lahm er over heen klapt. Waar dat vroeger een standaard iets was.

11 november 2015 om 10:37

Robben het mannetje daar? Dan doe je de rest van het elftal veel te kort. En met name Lewandowski. Ik begin steeds meer de denken dat wanneer Robben speelt, hij eigenlijk de zwakke schakel is in dat elftal. Zie Bayern veel liever met Muller, Lewandowski en Costa voorin voetballen. Voor ons Nederlanders moeilijk te verteren, maar ook Robben is op zn retour..

11 november 2015 om 10:42

ik denk dat robben niet meer al teveel gaat voetballen in de grote wedstrijden. Andere spelers zijn hem voorbij gegaan. Wedstrijdjes tegen stuttgart mag hij nog spelen, en dan wil hij zich geforceerd bewijzen waardoor hij nog egoistischer gaat spelen dan normaal.

Kan me voorstellen dat het vervelend is als spits om steeds een winger voor eigen succes te zien gaan. Pep moet beide heren even onder 6 ogen spreken en de kou uit de lucht halen.

11 november 2015 om 10:39

Als je het probleem op wil lossen moet je ze allebei op de bank zetten. Aangezien dat geen optie is moeten ze er maar mee leren leven. Daar is het een topclub voor en daarom krijgen ze ook een rijkelijk salaris. Ik als Robben fan vind het maar aanstellerij van Lewandowski. Die gozer komt net kijken, heeft een paar doelpuntjes achter zijn naam staan en voelt zich nu al verheven.

11 november 2015 om 15:35

Komt net kijken? jij volgt em zeker sinds die 5 doelpunten in 9 min hahahaha. die man is al een paar jaar goed bezig hoor.

12 november 2015 om 06:59

Ik ben een groot fan van Bayern en de Bundesliga en heb sinds de komst van Roy Makaay bij Bayern nauwelijks een wedstrijd gemist. Ik weet niet of je goed opgelet hebt, maar in de wedstrijd dat Lewa die 5 goals maakte begon hij gewoon vanaf de bank. Vorig seizoen had hij wel een leuk aantal goals, maar voegde hij nog niet zoveel toe aan Bayern (een Gomez, Mandzukic of zelfs Pizarro waren ook wel aan dat aantal gekomen). Lewandowski moet gewoon accepteren dat hij één van de velen is. Qua status mag hij nog niet tippen aan Robben en hij moet na een leuke seizoensstart dan ook niet naast zijn schoenen gaan lopen.

Ik kan zijn frustratie wel begrijpen. Als spits wil je elke kans benutten. En als je niet wordt aangespeeld gaat dat irriteren.
Aan de andere kant moet je ook in team belang kijken. Mede door Robben zijn egoïsme hebben ze succes gehad. Dus je kan je er ook bij neerleggen.

Robben heeft die status om wat vaker voor eigen succes te kiezen dan ook gewoon verdiend vind ik. Op deze manier is hij zo vaak belangrijk geweest voor Bayern. Hij mag echter wel wat meer afspelen wanneer hij niet goed in de wedstrijd zit. Wanneer je dan bij driekwart van zijn dribbels de bal bij de verdediger ziet eindigen kan je er wat moe van worden.

Lewa zal zijn doelsaldo nu inderdaad niet meer zo omhoog zien vliegen en zal zich daar tegen willen verzetten. Dan is Bild er natuurlijk als de kippen bij om er een leuk verhaaltje van te maken...

Dit seizoen 14 doelpunten uit 11 wedstrijden voor Lewandowski en Robben had vorig seizoen 17 doelpunten, 7 assists uit 21 wedstrijden waar Lewandowski dat in 31 wedstrijden deed. Waar windt Lewandoswi nou voor op? Kan hij zich niet gewoon beter concentreren op het voetbal? Iedereen weet hoe Robben speelt en daarom is hij een grootheid geworden.

11 november 2015 om 10:31

Er zal vast ergens een kern van waarheid in het artikel zitten, maar ik heb het idee dat Bild dit schijft omdat er verder weinig te schrijven valt over Bayern. Ze spelen geweldig, winnen alles dus wordt er maar met zoiets heel groot uitgepakt.

11 november 2015 om 10:40

Ik denk dat er echt wel ergernis is. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je als spits regelmatig ergert aan het egoìstische spel van Robben.

11 november 2015 om 11:21

Ik denk dat ze dit hebben geschreven omdat het toevallig afgelopen wedstrijd gebeurde (heb de wedstrijd niet volledig gezien, maar staat in het artikel). Dan kan je natuurlijk makkelijk als sensatieblad een artikel opschrijven waarbij je meteen beweert dat Lewandowski het zat is.

11 november 2015 om 11:29

@zlatan65

Dat kan zeker, maar dat is al zo tijdens de hele loopbaan van Robben, iedereen weet dat hij veel zelf gaat, maar het is geen onverdeeld succes tot nu toe dacht ik. Dus om er nu ineens heel groot mee uit te pakken vind ik wat overdreven.

@sjoerdd

Precies, ik heb de afgelopen wedstrijd wel gezien en wat in de tekst staat klopt, maar Bild staat er om bekend dat ze uit zijn op sensatie. Voor mij is het (ogenschijnlijk) een storm in een glas water.

Nogmaals, men heeft weinig (negatiefs) te melden over Bayern, dus ze grijpen letterlijk alles aan om de krant mee vol te krijgen.

11 november 2015 om 16:23

Zlatan65,

Maar ook als spits speel je in dienst van de club en niet voor jezelf. Als je kijkt naar de cijfers die Robben iedere seizoen behaald dan weet je dat elke topclub gewoon kwaliteit mist zonder Robben. Als je als spits daaraan openlijk ergert dan ben je alleen maar met jezelf bezig i.p.v. de club.

Typisch Robben, jammer dat hij met het ouder worden niet wat minder egoistisch is geworden

11 november 2015 om 10:41

Hij is een stuk minder egoïstisch geworden. Bayern is alleen niet minder afhankelijk van zijn actie geworden. Lijkt me gewoon een storm in een glas water dit. Lewandowski wil natuurlijk topscorer worden en voelt dat er kansen afgesnoept worden.

11 november 2015 om 18:00

Bild en jij noemen nu dan lewandowski, maar dan vergeet je wel een muller en alaba die tevens zeer geirriteerd waren in de wedstrijd tegen stuttgart. Robben kon alaba, lewandowski vrij spelen voor open doel maar schoot zelf. 1 keer oke, maar vaker... dan krijg je irritatie.

11 november 2015 om 10:46

Aach klopt niet wat je zegt. Lewa weet ook wel dat er meer dan 1 ster is. Neemt niet weg dat Robben elke keer voor eigen succes moet gaan. Het ergert meerdere spelers bij Bayern, Lewa is de enige die er nu wat over zegt. Met Robben's eigen succes gaat het ook vaak genoeg verkeerd.

11 november 2015 om 11:01

Je zou toch denken dat ze men bij Bayern ondertussen wel weet dat Robben een speler is die wat vaker voor eigen succes gaat en men dit accepteert omdat men weet dat hij hier enorm veel gevaar uit kan stichten. Hij is al minder egoïstisch dan drie jaar geleden, maar nog minder is totaal niet nodig, dan kan je hem net zo goed verkopen.

Iets wat ik overigens Robben graag zie doen. Naar een club waar hij lekker onbevangen zijn acties mag maken zonder dat zijn teamgenoten gelijk allemaal gaan lopen zeuren, maar die het accepteren. Niks mis mee dat je een teamgenoot duidelijk wil maken dat je er beter voor staat, maar heb altijd het gevoel bij Bayern dat Robben maar onder een vergrootglas blijft liggen.

11 november 2015 om 11:45

De meeste accepteren het ook rondom Bayern zoals Muller voor een deel etc. Maar je merkt gewoon aan Muller en Lewa dat het irritant begint te worden. Robben en Ribery worden heel erg gerespecteerd bij Bayern en hebben een heel groot aandeel en dat blijft altijd zo, maar als je naar Costa kijkt begin je dan een beetje te ergeren aan hem.

11 november 2015 om 12:16

Lewandowski heeft er juist niets over gezegd.

Iedereen snapt dat de kwaliteit van Robben in het maken van zijn acties ligt. Moet hij dan dan tikkie-takkie spelen? Dat lijkt me een beetje zonde van de kwaliteiten van Robben.

11 november 2015 om 18:03

Superbuli, en natuurlijk alaba die vrij boos was op robben. Er zijn zat spelers die er aan irriteren. Voornamelijk omdat een costa muller en gotze veel mindere ego s zijn. Robben daarentegen... maar hij is natuurlijk wel belangrijk geweest met nadruk. Ookal kan hij nog zeker van pas komen tegen een real en barca. Dus.. leuke discusie s gaan dit worden de komenden weken...

Robben mag dat. Lewan moet niet zeuren. Hij is niet het enige wapen van Bayern en zal dat ook als Robben weg is nooit zijn.

Ik vind Robben maar een vervelende vent. Hij zeurt het hardst van allemaal als men niet op hem aflegt, maar zelf gaat hij altijd voor eigen succes en eist hij alles op. Dan zijn er nog die irritante maniertjes en die afschuwelijke schwalbes... Nee, ik ben geen fan. Ik kan mij heeeeeel goed voorstellen dat dit je als teamgenoot (en zeker als spits) zo nu en dan de strot uit komt.

Dat krijg je met de hedendaagse trend, waarbij vleugelspelers die aan de verkeerde kant geposteerd staan en continu naar binnen trekken.

Bij spelers van wereldklasse à la Robben wordt dat door clubs geaccepteerd. Maar spitsen met een scoringsdrift raken hierdoor ontevreden...

Hehe, Lewandowski heeft eindelijk een keer een paar goaltjes gemaakt en begint direct te piepen over een egoïstische Robben? Robben was 15 jaar geleden ook al zo, dus als je er niet tegen kan had je niet naar Bayern moeten gaan. Robben heeft meer bewezen, prijzen gewonnen met zijn speelstijl, zit al jaren bij Bayern en is al op een leeftijd dat er geen grote veranderingen meer plaats gaan vinden. Lijkt me een storm in een glas water dus. Het enige waar ik me een beetje druk om maak is of Lewandowski geen kapsones gaat krijgen nu hij eindelijk van waarde is voor Bayern.

Ik zeg dit al jaren, als spits zijnde irriteer je je mateloos aan dit soort spelers, ze komen naar binnen, lopen je gaten dicht en gaan voor eigen succes. Als spits zijnde kom je dan op een eiland te staan, tuurlijk Robben is een geweldige voetballer, die al jaren het voorspelbaarste van het voorspelbaarste doet, maar toch tuimelt iedereen er altijd in. Zelfde met het Nederlands elftal, nu gaat opzeker Huntelaar spelen, die het ook voornamelijk van voorzetten moet hebben en die niet krijgt in dit systeem met robben en depay op de flanken, die alsmaar naar binnen komen en niet of zelden de combinatie aangaan. Ik snap Lewa wel.

11 november 2015 om 11:18

Hoe knap is het dan van van Persie om topscoorder aller tijden te worden met een robben die altijd alleen gaat naast je.

Lewandowski heeft groot gelijk. Ik stoor me al 10 jaar aan Robben z'n egoïsme en ik speel niet eens met hem in een team.

Hallooooo, het is Bild. Iets met grote korrel zout.

Het hele succes hangt af van de acties van Costa en Robben, want als tegenstanders goed verdedigen staat het spel van Pep nergens en heb je acties nodig om dat te doorbreken. Vorig jaar is dat super duidelijk geworden in een aantal wedstrijden.

Lewa moet niet zeuren dus en anders lekker naar Klopp terug gaan

Ik geef Lewa hier groot gelijk. Het spel wat Robben wilt spelen begint echt irritant te worden. Ook een van de redenen waarom hij in het verleden werd gebankt. Het spel van Bayern zonder het egoïsme van Robben is veel mooier en directer. Daarom vind ik Ribery in topvorm veel beter dan Robben.

Nu weet Robben hoe het is als mensen aan je ergeren. Laatst ook nog op Costa lopen klagen

11 november 2015 om 14:27

Denk dat Robben dat al lang weet. Zijn hele carrière ergeren mensen zich al aan Robben en dat interesseert hem volgens mij vrij weinig.

Je kan Robben overigens van veel betichten, maar moeilijk dat zijn spel niet direct is.

Lewandowski zie ik anders ook met enige regelmaat vanuit een moeilijke positie schieten, terwijl medespelers er beter voor staan dan hijzelf. Echter als een andere speler dit doet, dan stoort hij zich hieraan? Ik dacht dat ze ondertussen er wel mee hadden leren leven bij Bayern München dat Robben vaak voor eigen succes gaat, maar dat weet je met de speler Robben. Dat neem je ook voor lief, want het is een speler die het verschil heeft gemaakt en nog steeds maakt.

Lewandowski moet zich lekker concentreren op zijn eigen spel en de ballen die hij wel krijgt in plaats van zich zo druk te maken om een speler die zijn spel toch niet zal veranderen aangezien dat simpelweg niet in hem zit. Overigens zie ik Robben al veel meer ballen afgeven dan 3 jaar geleden.

11 november 2015 om 18:09

Het is Bild he. En irritatie dat heb je. Robben die zeurt ook alleen maar als de bal niet goed aankomt of niet afgespeelt wordt. Maar lewandowski... speelt naar mijn inzien toch wel vaker de bal af dan een robben. Robben krijgt het voor elkaar om 2 keer (zelf 3 denk ik) een speler niet vrij te spelen voor een open goal door voor eigen succes te gaan. De reactie van alaba samenvat dat uitstekend. Dat soort situaties zie ik iedergeval niet vaak voorkomen bij lewandowski of muller. Die spelen de bal dan nog wel af, vooral als ze al 2 keer gefaald hebben.

Triest van lewandovski .Robben is net terug en ze stonden al voor. Tuurlijk gaat hij dan een actie proberen.
Bij bayern hebben ze Robben nooit goed behandeld. Altijd ruzie met spelers daar terwijl Robben altijd top prof is en gewoon probeert te winnen.
Een van de weinige top spelers die geen diva is geworden door geld en roem. Restecpa

11 november 2015 om 12:37

Tja, en toch wilde die nooit weg bij Bayern, zelfs ondanks betere salaris aanbiedingen door andere clubs. Dat zegt toch ook wat (?).

'maar'' 3 assists op Lewandowki in 25 wedstrijden?

Vorig seizoen kreeg Lewandowski de meeste assists van Müller..... liefst 4

Robben is een speler met exceptionele kwaliteiten. Dat hij vaak graag aan een dribbel begint en de bal minder snel afspeelt hoort daarbij. Veel dreiging dus goed voor het team. Minder goed voor de goals van Lewandowski. Lewandowski zal minder scoren met Robben in het team en dat is wat Lewandowski steekt. Lewandowski is in mijn optiek juist de egoïst omdat hij aan zichzelf en zijn goals denkt, in plaats van het team.

Het gaat erom wie de grote man is bij Bayern, haantjes gedrag, pikorde, teamhiearchie. Eerst was Ribery de grote man, daarna kwam Robben. Die raakt lang geblesseerd waarna Lewandoski de nieuwe grote man werd. Nu Robben terug is eist hij die rol op maar er zit inmiddels iemand anders op zijn stoel.

Lewandowski kreeg veel kritiek over zijn spel in het begin, maar dat kwam mede door de spel van Robben. Robben raakt geblesseerd en Lewa begint te scoren. Robben komt terug en Lewa wordt weer vaker overgelsagen.
Robben zorgt altijd voor dreiging en kan iedere wedstrijd beslissend zijn, maar je kan niet ontkennen dat zonder Robben Bayern als team oppermachtig domineert. Iedereen gunt elkaar een doelpunt maak niet uit wie waar staat, als iemand er beter voor staat krijgt die de bal.

De ene ego verwijt de andere ego. De betreffende wedstrijd speelde Robben goed, maar had inderdaad twee drie keer moeten afleggen ipv zelf schieten. Maar ja toen stonden ze al dik voor. Robben is ook meer een spits die van buiten komt. Hij is geen ouderwetse buitenspeler die zijn man passeert en voorgeeft. Hij is egoistisch zoals nagenoeg alle spitsen.

Grappig dat hij dit pas laat merken nu hij zelf eindelijk goed presteert. Vorig jaar hoorde je hem daar niet over.

Robben is natuurlijk ook egoïstisch, maar dat is juist een onderdeel van zijn kracht. Het feit dat hij bij een 4-0 voorsprong zich nog steeds het schompes loopt om nog een goal te maken en daarbij soms inderdaad doordraaft en besluit een bal niet af te spelen.

11 november 2015 om 18:13

Vorig jaar werd dit wel aangegeven... maar gaf hij aan dat het hoort bij het spel van robben. Daarnaast gaf hij aan, dat het balangrijkste is, dat bayern wint. Daarentegen het is bild he...

Robben is na Cristiano de grootste ego in de voetballerij. Dat is een welbekend feitje. Wel een geniale foto trouwens. Dat hoofd van Robben, na het weer eens niet afleggen van een bal, maar wel kritiek ontvangt van medespelers.

Ik heb Bayern vandeweek gezien, en toevallig zei ik nog tegen een kameraad die het niet had gezien, dat Robben wel erg vaak "blind" is.

2 keer met twee man op alleen de keeper af, en twee keer heeft Robben de bal en staat er 1 vrij (weet niet meer of het 2 keer Lewa was), daar kan je ondanks dat Robben een fenomeen is wel boos om worden.

Maar goed dat is Robben altijd al geweest, hij probeert het altijd eerst zelf.
Hij maakt hem natuurlijk ook heel vaak wel af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren