Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Hakim zal niet blind een stap naar het geld maken'

Laatste update:

Hakim Ziyech is dit seizoen een van de weinige lichtpuntjes bij FC Twente, maar de middenvelder kan het ook allemaal niet in zijn eentje. De ploeg van René Hake staat momenteel maar twee punten boven de degradatiestreep en Ziyech sloot afgelopen zaterdag niet uit dat hij het zinkende schip in januari zal gaan verlaten. Ted van Leeuwen was niet verrast door die uitspraak.

/

De technisch directeur van Twente meent dat iedere speler de ambitie moet hebben om uiteindelijk hogerop te komen. “Die positie hebben we als voetballand nou eenmaal in de voedselketen”, zegt Van Leeuwen tegen FOX Sports. “In een ideale wereld is de openhartigheid van Hakim niet wenselijk, maar ach, zo gaan die dingen. Hij zegt dat in zijn teleurstelling.”

Van Leeuwen zegt dat er veel scouts langskomen bij Twente, alleen weet hij niet voor wie. De kans dat er naar Ziyech wordt gekeken is heel groot: de middenvelder is bij zo’n beetje alle doelpunten van de Tukkers betrokken. Van Leeuwen zegt dat er clubs uit Duitsland, Engeland en Italië naar de wedstrijden van Twente komen kijken.

Hoe groot is de kans dat Ziyech in de tweede seizoenshelft nog voor Twente speelt? “Dat is heel moeilijk te zeggen”, stelt Van Leeuwen. “De club moet ook bij hem passen. Hakim zal niet blind een stap naar het geld maken. Hij is kieskeurig en dat is terecht.” De 22-jarige Ziyech, bezig aan zijn tweede seizoen bij Twente, heeft nog een contract dat tot de zomer van 2018 doorloopt.

Denk je dat Hakim Ziyech na de winterstop nog voor FC Twente speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Ziyech Twente nog eens zou gaan verlaten, blijft er gewoon een degradatiekandidaat over. Zou hem niet sieren om er uit te stappen op een moment dat ze hem het hardst nodig hebben, maar heb het gevoel dat hem dat niet deert. Voor de interesse van andere clubs zou het niet uitmaken als hij bij Twente zou blijven denk ik. Gaat hij gewoon door met assists geven en goals maken, zal de interesse er echt wel zijn aan het einde van het seizoen.

9 november 2015 om 08:20

Misschien is het wel beter voor Twente als hij vertrekt voor een leuk bedrag. Dan zal de rest van het team inzien dat zijn het zelf moeten doen. Een aanvaller en verdediger heeft dit team nodig.

9 november 2015 om 08:59

Sieren? Ziyech heeft het afgelopen jaar al z'n ploeggenoten die maar enigszins konden voetballen en van waarde zijn zien vertrekken omdat Twente de centen nodig had door jaren wanbeleid voeren. Bovendien, wat voor enige affiniteit had hij met Twente voordat hij er zat. Krijg je die onzin van clubliefde.

9 november 2015 om 09:01

Sportief hebben ze hem hard nodig, maar financieel komt een verkoop goed uit. De vraagprijs was 18 M en na zijn sublieme spel en zijn waanzinnige stats zal die niet veel veranderd zijn voor een transfer midden in t jaar.
Financieel is Twente bij verkoop uit de problemen, maar sportief gezien wordt het dan een seizoen van overleven.

9 november 2015 om 09:59

Probleem voor Twente is wel dat geen enkele binnen- of buitenlandse club een bedrag dat ook maar in de buurt komt van die 18 miljoen gaat neertellen voor de spelmaker van de huidige nummer 15 in de eredivisie. Als ze 8 miljoen krijgen is dat gewoon een goed bod natuurlijk.

9 november 2015 om 11:49

Twente verkoopt zijn topspelers altijd voor tegen de 15 M. Vorig seizoen hebben ze nog tadic en promes voor rond de 15 M pp verkocht en daar hebben ze in engeland en rusland geen spijt van.

9 november 2015 om 11:52

Twente heeft afgelopen zomer al een bod binnen gehad van 15 miljoen. Dus ik denk zeker dat ze er 18 miljoen eruit kunnen halen. En in de winterstop zijn de spelers meestal duurder dan in de zomer

9 november 2015 om 12:00

maar nu weet iedereen dat twente moet verkopen om het hoofd boven water te houden wat de prijs niet goed doet ,neem maar van mij aan dat zyech hoe goed ook geen 10 miljoen gaat opleveren.

9 november 2015 om 12:33

Nee, ze moeten allang niet meer verkopen. Niet voor niets dat ze bv schreuder er uit konden gooien ondanks de hoge oprotpremie. Daarnaast is degraderen nog veel duurder, dus ook voor zyech zal in de winter de hoofdprijs betaald.moeten worden.

Zo'n speler moet gewoon behouden blijven voor de eredivisie. Mocht dat toch niet lukken dan de hoofdprijs vragen. Zonder hem zal Twente wel gaan degraderen. Het is helaas bijna over en uit.

9 november 2015 om 12:02

ook zonder hem komt twente niet in degradatiegevaar hoor die hebben kwaliteit genoeg om in de middemoot te eindigen

9 november 2015 om 17:30

Uh??? Zelfs met Ziyech staan ze 15e dus zijn er op dit moment nog maar 3 ploegen die nog slechter zijn. Als hij vertrekt heeft Twente een heel groot probleem, overigens denk ik dat hij max. 8 miljoen zou opleveren aangezien Twente niet in de positie zit om veel te eisen omdat ze een schuld moeten afbetalen. Daardoor denk ik ook niet dat er direct een goede gearriveerde voetballer voor terug zou komen simpelweg omdat er geen geld is.

10 november 2015 om 02:03

en als twente drie wedstrijden wint staan ze weer in de subtop plek op de ranglijst zegt nog niets

Als Ziyech vertrekt deze winter dan zie ik het toch heel somber in voor twente. Degradatie zal dan zo maar eens het gevolg kunnen zijn en dat is toch echt zonde van een club als twente. Ernstig wanbeleid daar in de afgelopen jaren

9 november 2015 om 09:37

Ik hoor de laatste tijd ook weinig Twente supporters dat ze misschien wel het beste middenveld van de eredivisie hebben.

9 november 2015 om 09:56

Die opmerking was er 1 van Ziyech zelf.en op papier is t ook een goed middenveld. Maar t draait op dit momet voor geen meter. Ziyech is de enige die z n niveau haalt. Ik weet niet wat er met Guiterrez aan de hand is meer die voetbalt als een natte krant. Laat z n man lopen enz.ik ga naar elke thuiswedsytijd van Twente maar ik zie t somber in.misschien is t inderdaad beter dat Ziyech gaat. Want is is nodig versterking in de verdediging en aanval nodig.

Maar de vraag is welke grote club uit het buitenland het aandurft met ziyech, mijn inziens doet hij het meest verstandige eraan om naar een topclub in nl tegaan, en dan na 1,5jaar wel die stap te maken, denk alleen de enige club waar hij van de winter heen zou kunnen gaan Feyenoord is om dat er al aardig aan vilhena zou worden getrokken vanuit Engeland en spanje.

9 november 2015 om 08:17

alleen willen topclubs in nederland geen 13 miljoen meer voor een speler op tafel leggen, en naar mijn mening is hakim het niveau van ajax en psv allang voorbij

9 november 2015 om 09:42

Het is inderdaad te vroeg om te zeggen dat hij het nivo van PSV voorbij is want dat heeft hij helemaal nog nooit bewezen.

Het enige wat hij totnutoe bewezen heeft is dat hij voor Twente een hele belangrijke speler is. Maar om eerlijk te zijn dat is gezien het huidige nivo van Twente ook niet zo heel bijzonder.

9 november 2015 om 09:52

En hij heeft betere stats ( assist en goals) in 1 seizoen dan dat bv wijnaldum in al zijn seizoenen ooit heeft gehaald . En over een jaar beter dan Depay ooit heeft gehaald.
En dat bij een team dat minder draait en veel minder scoort....

9 november 2015 om 10:17

Je kan het ook anders bekijken. Bij twente wordt het spel op hem afgesteld zoals dat hij continue aangespeeld moet worden. Bij psv zal dat anders zinn waardoor hij waarschijnlijk zelf minder zal scoren. Kwa assists denk ik dat hij ook zal inlever daar waar de assists meer van de buitspelers komen, terwijl bij twente de buitenspeler niet heel veel klaarstomen. Ik denk trouwens zelf dat hakim een beetje gehyped wordt (net als haller bv). Daarmee bedoel ik niet dat ze niet goed zijn, maar ze kunnen in de toekomst nog wel eens aardig tegenvallen.

9 november 2015 om 10:46

Amsterdamseboe, hij kan ook naar een pak em beet, Tottenham of Liverpool. Wat nog net onder dat niceau van Atletico, Arsenal etc. zit. Of een Valencia, Sevilla of iets. Dan speel je op hoger niveau dan bij PSV en vanuit daar is het makkelijker om naar de echte top te gaan.

9 november 2015 om 11:21

Ah. Vandaar dat PSV Man united kon verslaan.

9 november 2015 om 11:38

Dit soort onzin zei men ook over Maher, die zou de eredivisie ook ontgroeid zijn. Die Sinkgraven zou Ajax toch ook even de titel bezorgen vorig jaar. Leuk hoor dat goed spelen bij een club zonder de druk van een kampioensschap, maar het zegt enkel dat je potentie hebt. Vraag het maar aan Gudelj en Propper.

9 november 2015 om 12:04

nee hoor die gaat eht niet na ajax feyenoord of psv die gaat gewoon rechtstreeks naar het buitenland na een club als porto bijvoorbeeld

9 november 2015 om 12:16

Voor iedere speler zou het goed zijn om altijd eerst de tussenstap naar Ajax, PSV of Feyenoord te maken voordat je naar het buitenland vertrekt. Bij de topclubs moet je iedere week winnen en bij een subtopper mag je iedere week winnen. De druk is enorm en niet te vergelijken met de druk die je bij een subtopper hebt. Ik ben van mening dat als je een ster bent bij een topclub in Nederland de kans erg groot is dat je in het buitenland ook zal slagen. En als je alleen een ster bent geweest bij een subtopper dat de kans veel kleiner is.

9 november 2015 om 12:52

Zijn er trouwens statistieken van Nederlandse voetballers die "buiten de traditionele top 3 om" het goed hebben gedaan bij Europese (top)clubs?

9 november 2015 om 13:33

Maher had dit ook en nu presteert vrij weinig

9 november 2015 om 16:57

Bony, tadic, chadli promes om maar wat te noemen

9 november 2015 om 08:20

Ziyech zal veel te duur zijn voor Feyenoord helaas. En dan te bedenken dat ze in Rotterdam uiteindelijk Toornstra hebben gehaald na het mislopen van Hakim..wat een niveauverschil.

9 november 2015 om 10:48

Op het moment dat Feyenoord Toornstra haalde, was er niet veel verschil tussen beiden. Ik durf zelfs te zeggen dat Toornstra op dat moment beter was. Echter heeft Hakim gewoon ontzettend veel en grote stappen gezet. Daar Toornstra zijn niveau niet meer haalde en geen progressie boekte.

9 november 2015 om 11:25

Ja dat weet ik, maat. Wat is je punt m.b.t. mijn post?

Een ding is zeker, deze prima speler moet weg uit Enschede. Dat FC Twente dan een regelrechte degradatiekandidaat is, staat wel vast. Hakim gaat zeker niet naar nog een Nederlandse club lijkt me. Daar is hij te goed voor en een te verstandige jongen. Die weet heus wel dat hij nu de stap moet maken naar het buitenland. Weliswaar wederom jammer voor de NL competitie, hij is op dit moment de beste middenvelder in de eredivisie.

Toch zal de keuze voor Marokko sommige clubs afschrikken met de Africa Cup in het achterhoofd.

9 november 2015 om 09:08

Grote toernooien zijn er ook om je verder te ontwikkelen en je in de kijker te spelen. Bij Marokko krijgt hij die kans en bij oranje is 2020 (!) pas de 1e realistische kans op een groot toernooi.

9 november 2015 om 09:28

Eerste realistische kans 2020? Haha, hou toch op man. Nederland krijgt zijn zaken heus wel op orde en kwalificeert gewoon voor het WK 2018 - het is in ieder niet onrealistisch zoals jij beweert.

OT: Ziyech doet er verstandig aan te vertrekken, ook gunstig voor Twente als ze hoop centen kunnen vangen. Hem verkopen aan een mooi engelse club voor rond de 15 zou toch mogelijk moeten zijn, daarvoor heeft hij kwaliteit zat.

9 november 2015 om 09:49

In een poule met Frankrijk waarbij alleen de nr 1 zich rechtstreeks plaats, lijkt mij dat niet echt realistisch. Ook omdat een eventuele 2e plek niet eens altijd recht geeft op play-off. Daarnaast, zal je , door de vrijeval op de ranglijst ,bij een eventuele plaatsing play-offs de volgende grootmacht ontmoeten.

9 november 2015 om 10:43

Net zoals dat gebeurd is met Eto'o, Drogba, Sagna, Toure, Toure, Aurier, Essien etc. etc. etc? Allemaal bij grote clubs in Europa.

Als je goed bent dan kom je wel goed terecht.

Ik zal hem laten gaan voor 13miljoen+ dan moeten de rest op staan misschien een nieuwe verdediger en aanvaller. Maar dan krijgen we nog steeds moeilijk. Kan eghan gewoon op cam.

Maar hij mag ook nog een half jaar blijven nog wat assist's en doelpunten er bij. Dan in de zomer vertrekken naar de buitenland.

Ik hoop dat er een club is die toch nog 7-10 miljoen op tafel wil leggen voor ziyech en dat we er een klein budget aan overhouden om op verschillende posities te versterken. We hebben nu ook niet zoveel aan ziyech, want ook met ziyech staan we 15e. Ziyech is een topper maar met 10 flapdrollen om hem heen gaat het ook niet lukken. Eghan is een goede vervanger en dan versterkingen halen in de verdediging en spits. En dan het liefst jongens van 26-28 jaar.

9 november 2015 om 09:54

Voor die 7 tot 10 miljoen dan zou ik als ik Ajax was meteen aan gaan kloppen. Als je hem als nummer 10 gebruikt en Bazoer en Klaassen verder op het middenveld zet heb je het beste middenveld wat ook prima mee moet kunnen in Europa. Dan heb je Gudelj en Sinkgraven mooi als Back-up.

En voor dat bedrag weet je gewoon zeker wat je binnenhaalt en deze jongen is bij elke Nederlandse topclub van meerwaarde. Hoop zo dat Ajax gaat aankloppen die jongen hadden ze toen al bij Heerenveen moeten kopen inplaats Sinkgraven.

9 november 2015 om 11:45

Ja maar,de vraagprijs was 18 M....

9 november 2015 om 12:06

je kan vragen wat je wil maar 18 miljoen gaat het echt niet worden

Nou Frank, let je op.. Als er een speler is die een meerwaarde zou hebben voor Ajax dan is hij het wel.

Is op 10 een veel betere voetballer dan Klaassen, die dan weer mooi weer op 6 kan zoals vorig seizoen, Bazoer ernaast als speler met loopvermogen en Ziyech op 10. Ziyech is een speler die met zijn passing en loopacties anderen beter kan laten renderen, iets dat ontbreekt bij een Klaasen.

9 november 2015 om 11:15

Ajax is te laat en had Ziyech van Heerenveen moeten ophalen. Het transfergeld dat Twente kan ontvangen uit het buitenland wordt nooit betaald door Ajax. En dat lijkt mij ook een heel verstandig besluit vanuit die organisatie.

Ziyech zal best veel geld opleveren maar 80% van die transfersom gaat toch naar die sports group toe dus ze houden er toch niet veel aan over. twente kon ziyech eigenlijk al niet betalen maar hebben met zo'n regeling hem toch gehaald dat was best dom. en clubs gaan echt geen 15 miljoen voor hem neer leggen ik denk dat twente blij moet zijn met een miljoen of 6 a 7.

9 november 2015 om 11:17

Onzin verhaal. Ziyech is niet gehaald met behulp van Doyen sports group.

9 november 2015 om 11:24

dan heb je niet goed gelezen toen. hij is wel degelijk gehaald met de doyen sports group

9 november 2015 om 12:07

helemaal niet, doyen heeft niets met ziyech te maken en als het wel zo zou zijn zie ik graag een link naar het artikel waar je het gelezen hebt

9 november 2015 om 13:27

Ziyech is betaald van het geld dat Twente binnen kreeg toen fer van norwich naar QPR ging. Norwich moest toen het volledige bedrag ik 1 keer overmaken ipv in termijnen. Daardoor kon Twente ziyech halen

10 november 2015 om 01:56

En met behulp van externe financiers. Althans, volgens twentefans.nl op 20 augustus 2014.

Ik zet mijn geld op n mooie subtopper in Duitsland of Spanje. Daar komt een sierlijke voetballer als Ziyech ook het best tot zijn recht.

Twente lag/ligt te slapen. Twente had moten denken aan de combinatie: Vlaar, De Zeeuw en el Hamdaoui.

Ervaring op elke linie in het team en dan zou het makkelijk in het linker rij eindigen. Helaas doen zij dat niet.

9 november 2015 om 11:47

Klopt, het circus wat door Van Leeuwen is gehaald is echt lachwekkend.

9 november 2015 om 12:08

valt ook nog wel mee hoor, alleen olaitan valt tegen

Ziyech verkopen in de winterstop en voor Twente 2 a 3 nuttige eredivisiespelers halen. Daar heb je veel meer aan in de positie waarin Twente zich nu bevindt. Topprioriteit is het halen van een degelijke back en een ervaren spits. En nee, dat hoeven geen toppers te zijn, maar wel kerels die de beuk erin gooien en het klappen van de zweep kennen,

Hij moet lekker met z'n hart en voor z'n familie ín Marokko gaan spelen. Kan hij ook gelijk de taal een beetje leren..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren