Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dit was geen twijfelgevalletje, dit was een honderd procentje'

Laatste update:

Rick Karsdorp kreeg zondag in de Klassieker wel een erg lullige gele kaart. De rechtsback had duidelijk gezien dat Amin Younes de bal over de zijlijn had laten passeren en rekende dus op een inworp, maar grensrechter Schaap hield zijn vlag naar beneden. Ajax mocht dus verder en de bal kwam uiteindelijk bij Davy Klaassen, wiens van richting veranderde schot de 1-1 opleverde.

/

Karsdorp rende na deze goal direct naar scheidsrechter Bas Nijhuis: “Ik zei tegen hem: scheids, die bal was niet een beetje over de zijlijn, die was héél ver over de lijn! Kreeg ik nog een gele kaart ook…”, moppert de Feyenoorder in De Telegraaf. “Laat ik het heel voorzichtig zeggen, het is gewoon lullig dat dit mag gebeuren. Dit was geen twijfelgevalletje, dit was een honderd procentje.”

“Luister, als ik denk dat die bal niet uit is kan ik Younes gewoon tegenhouden. Maar ik reken erop dat hij (Schaap, red.) vlagt. Hij staat er vlakbij!”, aldus Karsdorp, die tegen Nijhuis zei dat hij de scheidsrechter na de wedstrijd nog eens zou opzoeken om het geval te bespreken. Daar zag de rechtsback uiteindelijk toch maar van af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat beide partijen klaagde over de arbitrage zegt voldoende. De arbitrage was slecht en heeft de einduitslag bepaald door zowel onredelijk te zijn in het voordeel van Ajax als in het voordeel van Feyenoord. De arbitrage was gewoon belabberd. Soms zijn er scheidsrechters die (soms te) veel toestaan (zoals in de vorige Klassieker), soms zijn er scheidsrechters die (soms te) snel fluiten. Het ergste is echter een scheidsrechter die niet in staat is om 90 minuten lang dezelfde manier van fluiten aan te houden, dat was gisteren het geval. De ene keer was iets geel, daarna doorspelen, de keer daarna alleen een vrije trap, daarna ineens weer geel en de volgende keer was het weer doorspelen. Er zat geen consistentie in. Dat vind ik altijd het meest frustrerende.

9 november 2015 om 07:26

Helemaal mee eens. Beide partijen hadden voldoende reden tot klagen. Het was warrig en inconsequent. Beide kanten op, dat gelukkig wel.

Maar waar die grensrechter nou precies naar kijkt (hij lijkt de goeie kant op te kijken) is me wel een raadsel hoor.

Logisch dat je stopt met verdedigen als de bal over de lijn is en van uitgaat dat er wordt gevlagd.. aan andere kant ligt spel pas stil als scheidsrechter fluit dus is dit uiterst ongelukkig moment, jammer had Feyenoord graag zien winnen

9 november 2015 om 07:50

Je zag hetzelfde gebeuren toen Nijhuis de tackle van Sinkgraven op de bal vond. Veltman was verbaasd en dacht dat er zou worden gefloten dus deed hij niks met die bal waardoor Klaassen nog geel kreeg om de doorgebroken man af te stoppen.

9 november 2015 om 07:55

Zowel van Veltman en Karsdorp heel erg onprofessioneel. Bovendien had Karsdorp Youness alleen nog maar kunnen stoppen met een overtreding.

9 november 2015 om 07:55

Klopt micolli! Ook een domme actie! Altijd door voetballen als er niet gefloten wordt!

9 november 2015 om 08:09

Polop, hoe kun je dat nou zeggen dat Karsdorp alleen met een overtreding Younes had kunnen stoppen?

9 november 2015 om 09:26

Ik denk omdat Karsdorp even stilstond omdat ie t vlag- en fluitsignaal afwachtte terwijl Younes doorging?

9 november 2015 om 11:59

Omdat Karspdorp stil bleef staan en Youness hem toen al voorbij was.

Los van het feit dat de vlagger uiteraard zijn werk belabberd uitvoerde is de actie van Karsdorp hem heel erg kwalijk te nemen. Gewoon oliedom om er maar vanuit te gaan dat de scheids wel fluit. Vanaf de e/d-tjes wordt het er al ingerammeld dat je altijd door gaat tot de scheids gefloten heeft. Dat een fulltime prof die niet doet is heel erg dom.

9 november 2015 om 21:06

FdB moet eens kappen met al die pseudo spitsen en gewoon Milik opstellen. Dit kostte hem gisteren gewoon een wissel, omdat de eerdere poging met Klaassen ( of met Schone) jammerlijk faalde.

9 november 2015 om 21:08

Precies. Echte verdedigers rammen zo'n bal eerst het stadion uit, voordat ze verhaal halen bij de scheids.

9 november 2015 om 07:53

Logisch?! Is het ook logisch om te stoppen met voetbal als je denkt dat het buitenspel is of als je denkt dat het een overtreding is. De bal was over de lijn, maar het domste wat je dan kan doen is ophouden met voetballen!

9 november 2015 om 08:03

Logisch? Ik noem het dom als je zelf van buitenspel uitgaat en stopt met voetballen. Altijd doorgaan totdat je het fluitje hoort.

9 november 2015 om 13:39

Klopt maar in fractie van een seconde schiet dit wel door je hoofd en dan ben je al te laat..

Dus wat heb je nou geleerd Karsdorp? Juist: Je stopt pas met voetballen als de scheids daadwerkelijk heeft gefloten!

9 november 2015 om 08:21

Zeker. Je kunt er gewoon niet van op aan dat ze hun werk goed doen. Dat is in Nederland helaas te vel gevraagd vaak. Naief om dus te stoppen zonder dat je het fluitje hoort.

We hebben doellijn bewaking om onterechte doelpunten te voorkomen. Nu je zo opwinden over een bal over de zijlijn omdat er later een doelpunt volgt gaat mij iets te ver. Dan kunnen we wel aan de gang blijven. Er werd niet gefloten en niet gevlagd, dus gaat het spel verder, dat weet een ieder.

9 november 2015 om 08:10

Maar er MOET gevlagt en gefloten worden.

9 november 2015 om 08:25

Maar dat is er niet. Spel gaat gewoon door.
Als een scheids alles gaat fluiten waar hij voor kan fluiten blijft er geen ene moer over van de wedstrijd en staan er twee teams van 9 man met een nul nul eindstand.

Ten eerste had hij Younes niet tegen kunnen houden want hij was uit positie. Ten 2e leer je in de jeugd dat je door moet gaan tot je een fuiltje hoort. Zelfde als die domme Veltman die stopt. En ten 3e was die bal gewoon uit en had er inderdaad gevlagd moeten worden

Zou die niet geel hebben gehad voor de tweede opmerking ipv de eerste? Was toch niet zo'n handige lijkt me. Ik kan hem echter 100% begrijpen, was maar een klein beetje uit toch :/

Ach, we hadden gewoon makkelijk moeten winnen, ongeacht de arbitrale dwalingen, we hebben onszelf echt te kort gedaan. Jammer, maar zo is voetbal. Laten we ons alleen volwassener tonen dan de verliezer van de vorige klassieker en niet vijf dagen lang de media beheersen met het ongelooflijk onrecht wat je is aangedaan. We hebben onszelf in eerste plaats tekort gedaan, niet de scheidsrechter.

9 november 2015 om 09:29

Makkelijk winnen? Was je dronken ofzo? Beide teams slecht gewoon terecht gelijk. En je kunt het natuurlijk niet laten om nog een steek te geven. Als wij van feyenoord winnen is dat normaal en zullen we ons de vijf dagen niet gedragen alsof we de cl hebben gewonnen en vervolgens bij ado verliezen..

9 november 2015 om 09:41

Nee, broodnuchter. En je hoeft niet zo aanmatigend te doen hoor, het lijkt wel alsof ik met Kazim zit te discussiëren .

Ajax heeft 2 keer op Vermeer geschoten, de goal was gelukkig te noemen in meerdere opzichten en ik vond Feyenoord zeker in de eerste helft veruit de bovenliggende partij.

9 november 2015 om 09:48

Feyenoord 11 kansen ajax 10 nou nou zeg duidelijk dat ze dit moesten winnen. Jij gaat mee het geluid van de kuip die roepen 'ooeeh' als kuyt 10 meter over schiet of naast, dan zie jij dat als een bijna goal?

9 november 2015 om 09:56

schoten op doel is 5 tegen 2, ik vond Feyenoord gewoon beter spelen, met name in de eerste helft. Maar als ik jou daar heel erg mee voor het hoofd stoot, dan zal ik die mening hier verder niet meer verkondigen. Het laatste wat ik wil is Nl020 op deze mooie ochtend nog verder tegen me in het harnas jagen.

9 november 2015 om 10:26

Halverwege tweede helft kwam Fox met een statistiek: schoten op doel in tweede helft: Feyenoord 0 en Ajax 4

Feyenoord had zeker kunnen winnen en had wel iets meer kansen dan Ajax, maar Ajax had er ook zo twee kunnen scoren. Net als vorige week overigens.

Overigens een klasse reactie van je hierboven.

9 november 2015 om 11:00

Top baardgrasmus we zien natuurlijk allebei wat met een lichte voorkeur. Ik heb totaal niets tegen feyenoord dus gun ze een mooi seizoen!

Ach je moet als voetballer pas stoppen als er gefloten is. Was bij veltman ook waardoor klaassen geel kreeg.

Naar mijn mening maakt Karsdorp een fout door te verwachten dat de grensrechter vlagt. Ik vin dat je door moet blijven voetballen tot de scheidsrechter het spel stil legt.

Je hebt het mee en je hebt het tegen, moet je als voetballer nu toch weleens doorhebben...

Is er al een reactie van deze assistent? Ik vraag me echt af waar hij met z'n gedachten was op het moment dat de bal de lijn overduidelijk passeerde? Hij kijkt nota bene naar de bal het enige wat hij op dat moment moet doen is kijken of de bal de lijn gepasseerd is, niet de meest ingewikkelde baan lijkt mij zo. Ongelofelijk dat hij dat niet heeft gezien!

Zyech kreeg, bij twente-heereveen, als aanvoerder zelfs een gele kaart toen hij de arbiter vertelde dat er niet voor niets een 5 meter gebied op t veld gekalkt is.
Eigenlijk moer je niet praten tegen de ref, maar zeker de aanvoerder moet toch wel eens ergens op kunnen wijzen.

Kazim mist alleen voor Cillissen, Van Beek schoot vorige week in eigen doel en nu vlagt de grensrechter niet. Allemaal fouten die van invloed zijn op de uitslag. Maar waarom mogen spelers wel fouten maken en geven ze zo af op een grensrechter die een fout maakt? Ik ga er maar van uit dat de beste man het gewoon niet gezien heeft en dat dat geen opzet was. Nou jammer dan.
Wanneer er in het voetbal helemaal geen fouten meer worden gemaakt dan wordt het pas saai!

9 november 2015 om 12:11

Er is wel een verschil tussen fouten en fouten, deze bal lag bijna in gracht en nog zag de assistent het niet, erg bijzonder.

Wat een aparte situatie, we zijn het 010 en 020 een keer met elkaar eens. De arbitrage was weer is van een hoog niveau... Kuch kuch

On: ik snap niet waarom er niet gewoon consequent gefloten wordt en dan niet alleen binnen een wedstrijd maar het hele seizoen lang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren