Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord treurt: ‘Keuzes van de scheidsrechter soms onverklaarbaar’

Laatste update:

Feyenoord speelde zondag de Klassieker met 1-1 gelijk tegen Ajax. Trainer Giovanni van Bronckhorst was niet gelukkig met de leiding: scheidsrechter Bas Nijhuis drukte volgens de oefenmeester zijn stempel te veel op de wedstrijd. Zo had Feyenoord een ingooi moeten hebben bij het doelpunt van Davy Klaassen en had diezelfde Klaassen misschien wel rood moeten hebben.

/

“Op bepaalde momenten waren de keuzes van de scheidsrechter onverklaarbaar: een bal uit, een tweede gele kaart… Ik ga er niet te veel over zeggen. Ik laat het aan jullie om het al dan niet eens te zijn met de beslissingen”, aldus Van Bronckhorst in gesprek met FOX Sports.

Dat Klaassen ondanks vasthouden op het veld mocht blijven staan, begreep Van Bronckhorst niet. “Volgens mij is trekken aan een shirt een gele kaart, of het nou de eerste of de tweede is. Kennelijk vonden ze het te zwaar voor een tweede gele kaart. Hij moet voor beide kanten zo fluiten. Er zijn momenten waarop hij dat niet heeft gedaan”, baalt Van Bronckhorst.

Hoe floot Bas Nijhuis de Klassieker?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan moet hij het ook hebben over de directe rode kaart van feyenoord, maar dat vergeet hij dan weer

8 november 2015 om 18:25

Of het feit dat de goal van Feyenoord buitenspel was. (en dat was het ondanks die belachelijk scheve lijn die Fox er bij plaatste.)

8 november 2015 om 18:30

Ja idd die lijn klopte niet helemaal bij Fox

8 november 2015 om 18:38

Haha volgens mij wil je graag een scheve lijn zien, die lijn was gewoon recht hoor. Was gewoon geen buitenspel.

8 november 2015 om 18:48

Hahahahaha ja computers maken echt heel vaak scheve lijnen, die technologie van tegenwoordig.... Hoe kan je dit argument gebruiken😂 Je hebt me in ieder geval aan het lachen gemaakt vandaag

8 november 2015 om 18:54

Nee hoor, ze gebruiken bewust een scheve lijn. Ze moeten corrigeren vanaf de camera positie. In het voetbal hebben we geen camera's die meelopen met de grensrechter.

Dus geen idee waarom je moet lachen, anders dan dat de scheve lijn inderdaad terecht is, maar scheef is ie wel.

8 november 2015 om 19:27

Je ziet echter bij die lijn wel duidelijk dat Kuyt zijn hoofd en schouders er nog overheen steken en de lijn bij zijn voeten is gezet. Handen en armen tellen niet mee voor buitenspel, hoofd, romp en benen wel.

8 november 2015 om 19:42

hahahaha.. wat een grap. Het was simpelweg geen buitenspel, Tete heft het op. Een scheve lijn? Hou toch op man - die lijn is gewoon recht, haaks op de zijlijn. Dit is wel de slechtste bewering die hier wordt gemaakt.. Ajax heeft vrij weinig laten zien, in ieder geval tot de gelijkmaker, die dus nooit had mogen tellen. Tot die tijd hadden ze niks in te brengen. Feyenoord moet echter de hand in eigen boezem steken; als ze het eerder hadden afgemaakt en gewoon die 2-0 hadden binnen geschoten..

8 november 2015 om 21:24

Triest dat Feyenoorders hier gaan ontkennen dat het buitenspel was. Feyenoord een buitenspel doelpunt Ajax en doelpunt (die iets duidelijker) over de lijn was

8 november 2015 om 22:15

Doe die ajax bril maar af, was totaal geen sprake van buitenspel. De twijfel van buitenspel kwam niet eens in me op, ik heb het nog nagekeken en het was overduidelijk geen buitenspel

8 november 2015 om 23:16

😂😂😂😂😂😂😂 Dit ga je niet menen.
Het kan nog erger. Wat een gedrag.
Iedereen is tegen jullie zelfs FOX

9 november 2015 om 00:54

Aan de onderkant is die lijn op het lichte gedeelte van het gras en aan de bovenkant op het donkere gedeelte. Was dus duidelijk geen rechte lijn.

Kijk hier zelf dat het wel degelijk buitenspel was:

http://i.imgur.com/hnyv0kh.jpg

9 november 2015 om 11:43

haha overduidelijk geen buitenspel, ja man! Ben benieuwd als bij beide goals de situaties omgekeerd waren. Waarschijnlijk vond je het dan wel buitenspel en was de bal niet over de lijn.
Feyenoord mag nog lekker minimaal een paar jaar wachten voordat ze misschien weer is een keer kampioen worden. Dit jaar zullen ze het (met mazzel als ze niet weer inkakken) moeten doen met een 3de plek

8 november 2015 om 18:37

Nee niet eens de boer is ook al binnen geweest. Vorige keer alles mee is ook niet waar aangezien younes toen zijn tweede hoorde te hebben .
Nu idd een aardige fout waar een goal uitkomt jammer denk dat Ajax anders niet gescoord had .

El ahmadi misschien wel direct rood verdiend en Klaassen had zijn 2 de geel verdiend bij veijnovic .

8 november 2015 om 18:40

Als je alleen leest wat je wilt lezen wel ja. Alle Ajacieden hier op VZ roepen al anderhalve week moord en brand, De Boer sprak zich uit over de scheids, Veltman liep te huilen om een rode kaart voor Kramer. Alléén maar geluiden uit de Feyenoord-hoek?

8 november 2015 om 18:50

Stefandefree. Ik doel niet op het feit dat je helemaal geen Ajacieden hoort. Ik doel erop dat je de Feyenoorders naar aanleiding van deze wedstrijd nu alleen maar over de arbitrage hoort, terwijl je dat niet zou verwachten als je ze allemaal hoorde over het 'huilen' van Ajax de vorige keer. Jij begint ook gelijk weer met het wijzen naar Ajax anderhalve week geleden, maar zie daar, je eigen coach doet nu precies hetzelfde qua commentaren naar de scheids. Dat is toch een beetje hypocriet, niet?

8 november 2015 om 19:28

Gio is niet mijn coach. Waarom zou ik het met hem eens moeten zijn? Ik vind namelijk niet dat Feyenoord de arbitrage nou per se tegen heeft gehad, op die uitbal na.

Als je doelt op het klagen na afloop i.c.m. de reactie dat men niet moet zeuren, dan had je dat wel wat duidelijker mogen zeggen. Het is overigens ook net zo hypocriet om nu Feyenoorders te verwijten dat ze klagen, terwijl de Ajacieden al anderhalve week aan het klagen zijn. Wederom lekker selectief dus.

8 november 2015 om 20:39

Stefandefree. Je bent toch voor Feyenoord of niet dan? Dan noem ik het even voor het gemak je coach ja, de coach van jouw club. Wederom, nee, want ik heb het nergens over het 'geklaag' van de Ajacieden gehad. En nee, ik heb ook nergens over dat 'geklaag' van de Ajacieden mijn oordeel gegeven. Dus hoezo selectief? Ik vel niet een oordeel over het 'geklaag' op zichzelf. Ik merk alleen op dat het nogal hypocriet is om te gaan zeuren over de arbitrage, als heel wat (prominente) mensen van je club net ervoor hebben geroepen dat dat not done is.

8 november 2015 om 21:24

Onsportief om in "jouw" Kramer zijn termen te spreken. Verder had Ajax geluk met het lijnmoment. Niet met de aanslagen die Feyenoorders wederom pleegden. Het moment dat die Kazim, Elia, Kramer of El Ahmadi voor het leven uit het voetbal trapt komt steeds dichterbij. En dan hadden wij "huilende" Ajacieden daar allang over gewaarschuwd.

8 november 2015 om 21:26

*iemand voor het leven uit het voetbal trapt bedoel ik dan.

9 november 2015 om 04:03

Volgens mij heeft Feyenoord al meerdere keer de scheids meegehad, bv Utrecht thuis en Cambuur uit, doelpunt van Cambuur onterecht afgekeurd, en een penalty kado gekregen wat geen penalty was. En bij het doelpunt tegen Ajax in de laatste minuut maakte Kuyt ook een overtreding. Daar hoor je ze dan ook niet over. Kortom het zit soms mee en het zit soms tegen, maar niet meteen gaan janken.

9 november 2015 om 06:02

Haha Utrecht thuis ik wist niet dat het onterecht met 10 man spelen voor 40 minuten lang een voordeel was. Het lijstje met benadelingen is inmiddels wel een stuk langer.

9 november 2015 om 07:49

Maar Gio spreekt zich toch niet echt uit over de arbitrage. Hij zegt letterlijk: dat laat ik aan andere over om de arbitrage te beoordelen. In tegenstelling tot de Boer, die gewoon noemt dat Kazim en el Ahmadi rood verdienden, maar vergeet te melden dat Riedewald en Klaassen dan ook rood hadden kunnen krijgen. Hoe bedoel je selectief beoordelen van de arbitrage

8 november 2015 om 18:45

Allemaal huilies (Frank ook over Kazim). Kom op. Gewoon een terecht gelijkspel.

Ballen buiten de lijn: ja
Kuijt buitenspel: twijfel
Direct rood El Hamadi: ja
2de geel klaassen: ja
2de geel kuijt: ja

Al met al over en weer fouten...

8 november 2015 om 20:22

Oftewel buitengewoon ergerlijke arbitrage want je hebt geen idee waar je aan toe bent.

8 november 2015 om 19:57

Oh en Vejinovic had geen rood moeten hebben? Ahmadi 2 keer geel ook op zijn plaats geweest. Als je arbitraal geblunder wilt zien moet je de bekerwedstrijd van anderhalve week geleden maar eens terugkijken

8 november 2015 om 20:11

Feyenoord had het meeste voordeel bij het optreden van Nijhuis, zo kon het een vechtvoetbalwedstrijd worden. De gele kaart van Klaassen kwam voort uit door warrig fluiten van Nijhuis. Ajax maakt een overtreding zowel Feyenoorders als Ajaxieden staan stil tot ieders verbazing laat hij doorspelen. Veltman had dit te laat door en Klaassen houdt vast.

8 november 2015 om 20:53

Die overtreding kwam na de 1-1, als die ingooi gegeven wordt, wordt die overtreding waarschijnlijk niet eens gemaakt, maar hij heeft het hier alleen over klaassen zijn eventuele gele kaart, dat hij die moet geven, ben het wel met je eens dat de overtreding van El Ahmadi absoluut rood had moeten zijn. maar ik ben het ook eens met Gio

8 november 2015 om 21:29

Ja en als die scheids z'n ouders nooit hadden geneukt had hij deze wedstrijd niet gefloten. Gio heeft gelijk in dat de scheids slecht was. Of dat speciaal in feyenoords nadeel was? Naar mijn mening niet. 2 kanten op slecht

8 november 2015 om 22:54

Zo jammer dat er over de scheids wordt gepraat. Nu maar ook andere wedstrijden. We kunnen nog iets leren van rugby!
Je wint of verliest niet door een scheids. Na de uitbal gaan er nog meerdere acties achteraan. Buitenspel of net niet? Dat halve metertje moet je gewoon beter verdedigen. 2de geel Klaassen of direct rood El Amhadi, scheids bepaald en die verdiend er zijn brood mee. Die wil echt goed fluiten en heeft geen amsterdamse of rotterdamse bril op!!!!!!

8 november 2015 om 23:40

Of die rode kaart van riedewald doorgebroken speler eerste helft

Ras-Feyenoorder die net als de rest niet begint over de schandalige overtreding van El Ahmadi. Gio is een fantastisch persoon maar zet zichzelf gigantisch voor lul door wel over Klaassen te beginnen maar niet over zijn eigen speler. Beide was rood, Gio zag er blijkmaar 1.

8 november 2015 om 18:21

De Boer deed natuurlijk precies hetzelfde , aan beide kanten zijn er beslissingen genomen waar men over kan discussiëren maar volgens mij heeft geen enkele partij een duidelijk voordeel gehad.

8 november 2015 om 18:26

Klopt, ben benieuwd of de mensen die De Boer hierop aanpakte nu dezelfde maatstaven gaan hanteren. (denk dat ik het antwoord al weet). Ik vind dat beide coaches zich van hun slechtste kans laten zien hier.

8 november 2015 om 18:27

Vind ik dus ook , ze kunnen zich beter bezig houden met hun eigen vertoonde spel want daar is heel wat in te verbeteren.

8 november 2015 om 22:56

Van Bronkhorst komt net kijken als trainer. Over paar jaar zal hij dit anders aanpakken denk ik.

Sodemieter toch op.
Toen ze wonnen hoorde je geen enkele feyenoorder over die belachelijk harde wedstrijd en deze minder harde wedstrijd waarin echt geen rode kaart nodig zou zijn geweest, gaan ze ineens zielig lopen doen. Wat zijn dit voor een gekke mannen?!

8 november 2015 om 22:43

Haha, inderdaad! Als er in De Kuip foute beslissingen worden gemaakt in het voordeel van Feyenoord, mogen we er niets over zeggen. Dat gebeurt zoveel keer in een seizoen dat het niet meer te tellen is, maar als we er over beginnen zijn we huilebalken en calimeros. Nu is het een keer in het nadeel van Feyenoord en kijk eens hoe hard er gepiept wordt! Hypocrisie ten top.

Derde minuut trekt El Ahmadi aan het shirt van Bazoer in uitbraak. Wel overtreding geen geel. Vervelende vent die van Bronckhorst.

8 november 2015 om 18:24

En Kuyt krijgt er terecht wel geel voor. Weinig consequent als je naar het Klaasen moment kijkt.
Er hadden er dus twee af gemoeten, zelfs je de actie van Ahmadi als geel beoordeelt.

8 november 2015 om 18:25

Exactamundo... en zo waren er nog veel meer vergeljikbare overtredingen waar geen geel voor werd gegeven. Dit is gewoon frustratie, geen objectiviteit maar dat is ook logisch net na zo'n wedstrijd.. ze hadden moeten winnen, maar spelen gelijk.. opzich goed te verklaren, niet te zwaar aan tillen. Gok dat hij anders zal redeneren wanneer hij deze vraag morgen krijgt..

8 november 2015 om 18:40

Wat belachelijk om van bronckhorst nu gelijk voor vervelende vent uit te maken terwijl de boer elke wedstrijd staat te klagen. Wat dat betreft kan de boer een voorbeeld nemen aan gio, die altijd correct blijft, neemt niet weg dat hij nu niet moet lopen mauwen, 1 zeurende en klagende coach die niet objectieve durft te kijken is genoeg.

8 november 2015 om 19:38

Inderdaad wat kan Frikx overdrijven zeg. Gio geeft inderdaad aan dat bepaalde beslissingen merkwaardig waren ... en terecht. Als je het hele verhaal hoort dan vindt hij het vooral jammer dat ze niet de achterstand hebben goedgemaakt want een overwinning was zeker verdiend geweest.
Dan Gio meteen een vervelende man noemen ... Hoe noem je inderdaad de Boer en of een Veltman dan?

8 november 2015 om 20:07

Wat de Boer zegt zijn gewoon feiten, dat wat van Bronckhorst zegt is maar net hoe de scheids het ziet. Maar dat van El Ahmadi was normaal gesproken gewoon donkerrood. V Bronckhorst moet zijn ogen uit de kop schamen om twee overtredingen van Klaassen (wat heel misschien 2x geel is) als benadeeld te zien terwijl zijn eigen speler (zoals wel vaker) ver over de schreef ging.

8 november 2015 om 20:17

Een mening als feiten zien is natuurlijk belachelijk.
Gio moet niet zo zeuren al heeft hij natuurlijk wel een punt. Riedewald die een scoringskant ontneemt geeft hij bijvoorbeeld ook maar geel. Het is dan logisch dat je de te zware overtreding ook maar met geel beoordeeld. Beide hadden rood kunnen/moeten zijn. Het is maar hoe selectief je wilt kijken...

9 november 2015 om 10:28

je bedoeld toch zeker niet die voorzet waarop kramer zich gewoon laat vallen?

ten eerste laat kramer zich als een stervende zwaan naar de grond zakken en ten tweede had hij die bal nooit aangeraakt, die was voor zijn matige kwaliteiten en snelheid veels te hard, dus dat was nooit geen rood geweest, doorgebroken betekent wel dat je de bal dan ook werkelijk hebt en 1 op 1 met de keeper komt. ben realistisch voor je onzin gaat lopen verkondigen. overwinning was verdient geweest? ik denk dat ze net zoveel recht hadden op een overwinning als ajax, net als vorige week.. al had ajax het vorige week in de eerste helft al af moeten maken

Van Bronckhorst noemt alleen de foute beslissingen in zijn nadeel en de Boer doet precies hetzelfde. Het is ook niet te verwachten dat een trainer objectief z'n mening kan geven, maar hier heb je ook geen reet aan. Ben maar eens wat kritischer op de twee 100% kansen die je spelers missen, daar heb je wel invloed op.

Oei, al die kriet op De Boer en nu gaat Gio ook in op de scheids. Zoals gezegd twee grote fouten. Bal was uit en EL Ahmadi had direct rood moeten krijgen. Verder was hij inconsequent met geel, naar beide kanten toe. Als je serieus Klaassen geel gaat geven hiervoor dan staan er aan het einde nog maar 8 van beiden in het veld. Ik vond het niet eens een overtreding.

Lekker eenzijdig janken, dingen over Ajax aankaarten en dan zeggen dat je er weinig over kwijt wil. Hypocriet kereltje

8 november 2015 om 19:07

De boer en Veltman doen precies hetzelfde, ook voor jou geld, beide kanten belichten als je zo duidelijke mening hebt,

Boehoehoe.., wat een uitspraak van van Bronckhorst. Valt me erg tegen van hem, meestal is hij een stuk wijzer in zijn uitspraken.
Feyenoord mocht ook vandaag weer blij zijn met de scheidsrechter. Ik noem alleen maar de directe rode kaart die el ahmadi had moeten hebben..

8 november 2015 om 18:38

Dit is toch precies hetzelfde als de boer. Hij zegt ook niks over dat doelpunt en klaassen. Maar je hebt gelijk ik als feyenoorder baal ook van deze uitspraak want het was gewoon rood van el ahmadi

8 november 2015 om 18:39

En gemakshalve vergeet jij de rode kaart voor Riedewald in de eerste helft Klaassen en bal over zijlijn. Er is dus maar een ploeg die zijn handjes dicht mag knijpen met de scheids

8 november 2015 om 20:08

Haha het was geen vrouwenvoetbal ofzo. Riedewald en Klaassen rood? Nou, dan hadden Kazim en El Ahmadi er ook af gemogen.

8 november 2015 om 20:24

Een 2e geel voor Klaassen was absoluut niet onterecht geweest en Riedewald trekt een speler neer die anders een enorme scoringskans heeft. Hadden zomaar gegeven kunnen worden. Kazim geeft een bodycheck, belachelijk om daar rood voor te geven. El Ahmadi had eventueel gekund ja.

8 november 2015 om 22:21

In een normale wedstrijd hadden klaassen, riedewald en el ahmadi rood gekregen. Dit was het echter niet, het was een klassieker. Als er rood was gegeven was de scheids zijn leven niet zeker. We weten allemaal hoe fanatiek sommige supporters kunnen zijn. Feyenoord was gewoon iets beter maar qua kansen was een gelijkspel wel terecht. Mooi gevecht geweest en ik heb echt genoten.

9 november 2015 om 10:36

@ stefan

haha hater, kramer laat zich als een stervende zwaan naar de grond zakken en hij had die bal nooit aangeraakt, die was voor zijn zeer matige kwaliteiten en snelheid veels te hard, dus dat was nooit geen rood geweest, een doorgebroken speler betekent wel dat je de bal dan ook werkelijk aan je voet hebt en 1 op 1 met de keeper komt. dus met andere woorden, die bal was naar de corner vlag gerold.

''el Ahmadi had eventueel gekund ja''

eventueel? dat zegt al voldoende over hoe jou kijk op voetbal is, alles alleen in eigen voordeel zien. triest.

Jammer, totaal niet nodig Gio!

Zo smaakt het gelijkspel beter als ik eerlijk ben, bij jullie hadden er ook spelers rood moeten krijgen, en in de beker ging alles zeker prima? Soms zit het mee, soms zit het tegen...

Hadden jullie de kansen afgemaakt(elia/kazim) dan had je gewonnen, kijk liever naar dat soort zaken daar heb je invloed op! Zo sta je ineens weer 3e en word het lastig om PSV van je af te schudden en Ajax in te halen, ik snap de frustratie wel maar de volgende keer zit het weer mee..

Het was gewoon een terecht gelijkspel. Ze werden allebei benadeeld door de scheidsrechter.

Haha, de grap is compleet.

Feyenoorders die klagen over de arbitrage. Ik dacht dat die dit seizoen al zoveel mee hebben gehad dat ze de rest van het seizoen niks meer zouden zeggen, maar hier gaat Gio al.

8 november 2015 om 18:26

Feyenoord zoveel mee heeft gehad leg eens uit???

8 november 2015 om 18:45

Ik denk dan aan:
- de rode kaart tegen Utrecht
- de niet gegeven penalty tegen Psv
- de niet gegeven penalty en buitenspel (waaruit een goal volgt) tegen Ado
- de niet gegeven rode kaart van Younes tegen Ajax
- geen uitbal (waaruit een goal volgt) en geen rode kaart voor Klaasen (weer) tegen Ajax

Dat vermaledijde Feyenoord mazzelt zich idd het hele seizoen door ...

8 november 2015 om 19:01

Zo'n lijstje valt ook te maken tegen feyenoord. Vandaag viel een beslissende fout in het voordeel van Ajax uit en in de beker was het andersom. Over de kaarten valt veel te zeggen maar daar zijn ze allebei goed mee weg gekomen.

8 november 2015 om 19:36

Precies , ik denk dat het lijstje met momenten waarin Feyenoord benadeeld is inmiddels al een stuk langer is. Sommige waaronder ook hen-nie hebben blijkbaar last van een selectief geheugen.

8 november 2015 om 19:39

Hoezo was het in de beker andersom? Leg dat eens uit.

8 november 2015 om 20:31

Vorige week was de goal van Ado ook al buitenspel, nu was de bal over de zijlijn. En maar zeggen dat Feyenoord de arbitrage o zo mee heeft. Ja de eerste drie wedstrijden misschien, daarna is het al weken kommer en kwel maar mogen Feyenoorders niks meer zeggen. Wat een onzin.

8 november 2015 om 20:45

In de eerste wedstrijd al 40 minuten lang met 10 man vanwege een onterechte rode kaart.

9 november 2015 om 11:03

@njformvol

ag dat lijstje aan voordelen is vele malen langer, hier alleen al een lijstje van de 2 ontmoetingen met ajax.

- rood el hamadi (beker)
- donker rood el hamadi (competitie)
- rood elia, met geel op zak een horror tackle op schone (beker)
- rood kuyt 2e geel bleef maar uit (beker)
- goal uit een vrije trap wat totaal geen vrije trap was als je naar het wedstrijdbeeld kijkt (beker)
- doelpunt in beker wordt geduwt en getrokken, mag je dan ook voor fluiten wat dan niet gebeurd dus in voordeel is van feyennoord

en dan heb je het over 2 wedstrijden waarvan ik zeker nog wat momenten vergeet. dus klagen kan je beter niet doen.

dat jij nog het lef hebt om over niet gegeven pingels te gaan huilen, jullie hebben er al tal van mee gehad, terwijl er totaal niks aan de hand was. over gestolen punten gesproken..

Jammer om de scheidsrechter de schuld te geven, dat is niet sjiek. De scheidsrechter zorgt er niet voor dat Feyenoord een tweetal open kansen niet weet te verzilveren. Net zoals de scheidsrechter er ook niets aan kan doen dat uit het vervolg van het spel na de gemiste ingooi de Feyenoord verdediging stond te klungelen, ze hadden genoeg tijd om gewoon te verdedigen. Daarnaast, het is de grensrechter die de ingooi miste, de scheidsrechter kan er niets aan doen.

8 november 2015 om 18:44

Idd niet sjiek, de boer doet het al 2 wedstrijden en nu gio ook. Beide moeten zich schamen, nergens voor nodig.

8 november 2015 om 20:19

Speedy ik,word beetje moe van je.

Je heb een week lopen zeiken na de beker wedstrijd Feyenoord speelde te hard en had meer kaarten moeten krijgen.
Nu kan de scheids er niets aan doen en mag er niks gezegd worden.

Al word er een vraag aan je gesteld geef je geen antwoord ik weet niet maar vind je vrij apart

8 november 2015 om 20:37

Het is ook nooit goed bij jou he? Eerst stel je anderhalve week geleden dat ik niet mag klagen over de scheidsrechter en als er Engels gespeeld mag worden, dan moet Ajax zich maar aanpassen. Nu klaag ik niet over het op zijn Engels fluiten, nu klaagt jullie coach dat Klaassen teveel mocht vandaag. En als ik dat dan niet sjiek vind, dan zou ik juist van jou bijval verwachten?



8 november 2015 om 20:58

Dat is idd fijn dat je daar niet over klaag.
Heeft dat ook te maken dat het nu veel minder was en Ajax niet verloren heeft.
Van bronckhorst gaf in een interview aan dat het niet aan hem is om wat over arbitrage te zeggen.
Dus weet niet welke contex en wat gezegd is.

Dat feyenoord genoeg tijd had om nog te verdedigen is natuurlijk onzin en maakt de beslissing niet goed.

Feyenoord heeft niet gelijk gespeeld door toedoen van de scheids ze hadden zelf de kansen af moeten maken. Echter helaas komt dit doelpunt door een aardige arbitrale blunder. Die man heeft maar 2 taken dat is kijken of de bal over de lijn is en kijken of er niemand buitenspel staat als dat al niet meer lukt.

8 november 2015 om 21:26

Ik reageer op de context zoals Voetbalzone deze aangeeft in de tekst boven.

De beslissing om geen uitbal te geven was niet goed, is duidelijk te zien op tv. Ik wil alleen geen relatie leggen met een gebeurtenis later op het veld.

Het doelpunt komt niet door de niet gegeven uit bal, de bal ging vervolgens gewoon rond, verschillende spelers kwamen aan de bal en uiteindelijk volgt er na diverse spelers contacten een vrij zwakke voorzet die niet eens geweldig ingeschoten werd.

Toevallig krijgt de bal een rare curve doordat een verdediger probeert te blokken en wil Bottegin hem met zijn been op twee meter hoogte wegwerken, daar waar ie gewoon vrij makkelijk weg kon koppen. Dan vind ik het te makkelijk om dit allemaal in de schoenen van de grensrechter te schuiven.

9 november 2015 om 08:12

Al word die uitbal gegeven komt die bal er op dat moment niet.

Dus kan je best aangeven dat die fout de aanleiding naar de goal is. Dat daarna de bal gelukkig het doel in gaat kan de grens idd niets aan doen.
Echter wat ik zeg geef hij een uitbal komt die bal niet bij Klaassen uit dus is zijn beslissing leidend naar het doelpunt.

Dat hij niet goed verdedigd werd nee daar kan de grens idd niets aan doen.

De Boer kreeg er in zijn 'klaag' interview net flink van langs. Moest vooral naar zijn eigen team kijken enz..
Ik vindt dit interview echt niet minder krokodillentranen bevatten dan die van De Boer, maar het is altijd anders als het je eigen mensen betreft. Beide coaches moeten niet zo janken over kaarten en beslissingen. iedereen kwam goed weg en iedereen had pech.

8 november 2015 om 18:43

Eens alleen is het voor 90% hier nodig om alles te verdedigen wat je club betreft. Het neemt van zielige vormen aan, normaal discuseren is niet mogelijk voor hen. Ik vind dat Nijhuis prima floot, ja een paar fouten, maar foutloos fluiten bestaat niet. Zeker in een klassieker niet.

Nijhuis heeft prima gefloten. Zoals Kuijt zelf zei, Feyenoord was niet goed genoeg om te winnen, ze hadden het meest aanspraak op de drie punten maar je moet je kansen wel afmaken.

Wat een onzin gio.
Eerst was het allemaal zo geweldig die strijd en over het randje gaan.
En dan nu piepen sorry hoor.

8 november 2015 om 18:28

Het is inderdaad het een of het ander, niet miepen omdat het nu een keer niet in je voordeel uitvalt

Wat een onzin gio.
Eerst was het allemaal zo geweldig die strijd en over het randje gaan.
En dan nu piepen sorry hoor.

Van Bronckhorst al net zo'n janker als de boer. Had gewoon je kansen afgemaakt dan had je gewonnen.

Kom op Gio. Je niet verlagen tot het niveau van de tegenstander vandaag met dat gezeik op de arbitrage. Gelijkspel was terecht, tegengoal was domme pech.

Gio,niet zo miepen. Aan beide kanten werden kaarten niet gegeven. Als kazim die bal er gewoon in schiet,is er niks aan de hand.
Dat de arbitrage niet altijd even goed was,oke,maar gaat niet achteraf lopen zeiken.

Dan had El Ahmadi er met direct rood uitgestuurd moeten worden Van Bronckhorst. Nijhuis floot voor beide teams een warrige wedstrijd. Dan mocht iets wel en dan weer niet. Qua scheidsrechters en richtlijnen is het gewoon een puinhoop hier in Nederland.

Wat mij betreft moeten zowel de boer als gio stoppen met zeuren, totaal onnodig. In elke wedstrijd zit een abritrale fout. Je moet gewoon zelf meer scoren en de tegenstander de wil opleggen,

8 november 2015 om 18:40

Alleen meer scoren is genoeg, je hoeft de tegenstander niet eens de wil op te leggen.

8 november 2015 om 18:41

Helemaal mee eens. En als je goed speelt en de ballen in het net jaagt,hoef je ook geen commentaar op het arbitrale trio te hebben.
Dat de arbitrage in Nederland niet al te best is,dat is al een tijdje bekent,maar gaat niet (telkens) op de scheids/grens miepen.

8 november 2015 om 19:01

Zie ik nu 3 neutrale reacties achter elkaar? Het moet niet gekker worden.

8 november 2015 om 19:34

Kink

Verklaar u nader aub

8 november 2015 om 19:52

Ik zie vooral veel gekleurde reacties in dit topic waar de clubvoorkeur vanaf druipt.
Als ik dan 3 reacties achter elkaar lees waarin leden redelijk objectief en realistisch blijven, dan schrik ik een beetje.

El ahmadi moet het echt uit zijn spel gaan halen dat als het niet lukt of de tegenstander fel gaat spelen om fan zo over de schreef te gaan.

We kunnen elke wedstrijd wel gaan klagen over de scheidsrechters in Nederland want het niveau is ook van de scheidsrechters bedroevend. Alleen Kuipers kan zich ervan onttrekken.

8 november 2015 om 18:50

De laatste 2x psv-feyenoord maakte kuipers ook 2 grove fouten, dus ook kuipers maakt fouten.

Niet te geloven, zowel De Boer als Van Bronkhorst klagen over de arbitrage.
Hij was voor beide kanten slecht.
Maar vooral de kwaliteit van het doel was slecht. Daar moeten ze zich druk om maken.
En voor alle supporters die met beide coaches mee klagen... Zeur niet.
We roepen met zijn allen dat we harder spel willen, meer weerstand, minder fluiten en vervolgens gaan we voor elk vergrijp geel vragen en voor elke hardere tackle rood.
Neem een standpunt in een blijf daarbij. Niet alleen als het je toevallig uitkomt

Gio, je moet jezelf eens afvragen waarom het woord ''kuipangst'' inmiddels in dike Van Dale is opgenomen. Het is een publiek geheim dat F'noord chronisch wordt gematst in de Kuip door de arbiter, zo ook vandaag. En dan tel ik die uitbal van Younes niet mee omdat dat iets voor de lijnrechter is.

Het geval Klaassen was nooit ontstaan als El Ahmadi inmiddels verbleef waar hij hoorde; op de bank, na rood te hebben gekregen, wat hij dubbel en dwars verdiende.

Daarnaast bevoordeelde de arbiter F'noord op een enorme manier met zijn ''laat de boel maar waaien'' beleid waar F'noord met zijn fysieke spel veel meer van profiteerde. Ik vind het prima als dat voortaan altijd gebeurt maar dat is niet zo, het was gewoon weer een gevalletje Kuip angst, dat beleid om de wedstrijd zogenaamd niet dood te fluiten. Om me kapot te ergeren.

8 november 2015 om 18:55

Jij moet je eens afvragen waarom veel mensen hier zo selectief naar een wedstrijd kijken en raad eens, jij bent er 1 van. Aan beide kanten werden dingen niet gezien en toegelaten, jij bent dus geen steek beter dan de zeurende gio. Nijhuis floot prima en in zo'n wedstrijd laat een scheids altijd wel wat steken vallen. Uiteindelijk staat er een terechte uitslag op het bord.

8 november 2015 om 19:24

Het enige dat ik doe is reageren op gezeur van Gio. Ik ben de eerste die toegeeft dat ook Ajax geluk had met bepaalde beslissingen van de arbiter, maar Gio doet dat niet en op zo'n moment word ik ook selectief ja. Logisch toch?

8 november 2015 om 19:29

Dus omdat hij het doet, doe jij het ook en mag het opeens? Gio en de boer moeten beide niet zeuren en dat geld ook voor supporters.
Jij reageert daarnaast op gio met een eenzijdige gekleurde klaagzang over wat anders kon, dus ja daarom in mijn ogen niet objectief.
Hoe dan ook, het is gewoon een terecht gelijkspel. Vond het een matte klassieker.

8 november 2015 om 19:19

Je hebt helemaal gelijk cyprioot. Bijna alle scheidsrechters in Nederland hebben kuipvrees waardoor hun integriteit in het geding komt.

8 november 2015 om 19:26

Haha en de grap is dat alleen Ajacieden praten over kuipvrees. Vind je het niet een beetje zielig om je daar achter te verschuien? Jullie zien alleen de beslissingen die in het voordeel vallen van feyenoord en wuiven fouten tegen feyenoord weg onder het mom: dat mocht ook wel een keer na altijd alles mee te hebben.

8 november 2015 om 21:39

"haha en de grap is dat alleen Ajacieden praten over kuipvrees."

Wat een slechte grap is dat dan of zijn Peter Bosz en Gertjan Verbeek ook Ajacieden?
Zoek maar via google...

8 november 2015 om 18:56

Ook weer een gevalletje selectief waarnemen. Tete en elia deden exact hetzelfde bij elkaar, helaas lukt het jou maar om 1 kant te belichten. Triest.

Gio en heel Feijenoord maakt zich belachelijk met dit soort geleuter. Ook de houding van Feijenoord bij de eerdere rode kaarten van Elia en Kramer zorgen ervoor dat dit de reputatie van de club alleen maar te grabbel gooit.

8 november 2015 om 18:59

De boer en Veltman doen niets anders, brengen die ajax ook in diskrediet? Wel even van beide kanten belichten als je commentaar levert.

8 november 2015 om 20:40

Het is een artikel over Feijenoord, vandaar dat ik het over Feijenoord heb. Ik hoef niet perse de discussie/strijd tussen Amsterdam en Rotterdam aan te wakker omdat jij dat wil.

Het is best lachwekkend, gele kaart voor shirt beetpakken. Had Karim dan de eerste helft overleefd tegen Bazoer... nee helaas. Aan beide kanten werd veel toegelaten wat over het algemeen in het voordeel is van Feyenoord.

8 november 2015 om 18:58

same old song toch, had je anders verwacht?

We moeten niet zo zeiken op de scheidsrechter, alsof hij het expres doet. Zonder videobeelden zullen altijd zulke beslissingen genomen worden, dat moeten wij respecteren.

Verder vind ik dat Gio zijn eigen keuzes eens moet analyseren. Waarom telkens Kazim gebruiken als een soort supersub terwijl hij structureel faalt, dat begon al bij de oefenwedstrijden.

Ik dacht juist dat Feijenoord er weer heeel goed vanaf kwam. Afleidingsmanoeuvre van Van Bronckhorst dit.

Ik geloof toch echt dat Feyenoord tot nu toe niet echt tegen heeft gezeten met de beslissingen van de scheidsrechters. Ze hebben al vaak echt mazzel gehad. Jammer, Gio...

Ik denk dat ze beiden mogen "klagen". El Ahmadi had rood moeten hebben, Kazim minstens een keer geel, Klaassen een tweede geel, en ga zo maar door.

Slappe hap. Op fr12 en in de dagen voiraf wou men een stevige mannelujke wedstrijd. Hoorde men vorige wedstrijd ook niet klagen. Moet men dat nu ook niet doen. 1-1 is een terechte uitslag.

Om eerlijk te zijn vind ik mensen die over de scheids beginnen na een wedstrijd maar zwakke verliezers. Zeker als het om zo'n moment als bij Younes gaat. Ok, de bal was uit, maar Ajax had nog een stuk of 5 momenten in de wedstrijd waar het in een vergelijkbare positie kwam. Die bal valt er met geluk in. Om daar nou over te zeiken vind ik overdreven. Het is niet als of iemand in een 1 op 1 met de keeper komt ofzo. Moet je gewoon beter verdedigen als Feyenoord zijnde, dan is er niets aan de hand.

Het blijft toch raar dat een ploeg die het van het voetbal moet hebben, Ajax, meer gele kaarten kreeg dan feyenoord die het juist moeten hebben van duels. En dit was in de beker ook al zo, best vreemd. Maar prima uitslag voor ons en weer een moeilijke uitwedstrijd gehad na europese week.

als ze gewoon beter voor het doel waren geweest vandaag , zeker voor de rust , had je deze pot gewoon gewonnen , er zijn in Elke wedstrijd wel fouten van de arbitrage , bij cambuur uit hadden we juist de wind mee qua arbitrage

Wat een onzin allemaal van Gio. Klaassen had inderdaad zijn tweede gele kaart kunnen krijgen, maar werd een paar seconden vooraf geen overtreding gemaakt op Fischer? Nee, die trap van Elia op de enkel van Fischer zag Gio natuuuurlijk niet. En El Ahmadi? Het is dat Milik zijn been terug trekt, want anders was deze gebroken. Nee, ook dat zag Gio zeker niet?

Gewoon triest om naar de scheidsrechter te wijzen, als je zelf met 10 man had moeten spelen.

8 november 2015 om 19:40

Inderdaad onzin, maar ook onzin dat jij nu alles van zijn kant belicht. Zowel de boer als gio klagen in de media, beide hebben ze geen recht ban spreken. Nijhuis deed 1 ding consequent en dat was de wedstrijd willen eindigen in 11 vs 11. En ik ben er een voorstander van! Wel vond ik die van Karim ook echt te fors. Maar een klassieker moet als het maar even kan zonder rood eindigen.

8 november 2015 om 19:47

Ik snap werkelijk waar niet hoe je zo selectief kunt kijken maar dat zijn we sinds de bekerwedstrijd wel gewend. Laten we het er op houden dat de lobby richting de scheidsrechter heeft gewerkt: Proficiat!
Klaassen had zijn 2e kaart moeten krijgen. Elia maakt een prima tackle en El Ahmadi maakt een flinke overtreding die volledig terecht wordt bestraft met geel.
Het niet zien van de uitbal is volslagen belachelijk. Hij staat notabene op 1 lijn.
Feyenoord heeft het verder aan zichzelf te wijten dat het hier niet wint. Ze waren beter maar vergeten te winnen.

8 november 2015 om 20:55

Selectief kijken??? En dan kom jij met zo'n reactie.elia schopte gewoon tegen de enkel van Fischer, dus hoe kun jij dat een prima tackle vinden? Kijk gewoon even de beelden na.

El Ahmadi maakte een overtreding waarbij je iemand zijn been breekt. Het had ook totaal niets te maken met de bal spelen. Dat jij een gele kaart terecht vind zegt wel iets over je naam.

Die bal van Younes was inderdaad over de lijn. Kun je ook niet missen. Je ziet ook dat de assistent gewoon ernaar kijkt. Ook ik vind het dan verwonderlijk waarom er niet gevlagd werd.

Ooh en dat Klaassen zijn tweede gele kaart had moeten krijgen.... Had gekund, maar een tweede gele kaart wordt nou niet bepaald snel gegeven als er een paar meter voorbij de middenlijn een een shirtje wordt getrokken.

Maar wel leuk dat jij graag een gele kaart had gezien bij Klaassen voor een shirtje trekken, terwijl jij een aanslag op de scheenbeen van Milik goed wil keuren met maar liefst een gele kaart. Ach, het is maar hoe selectief je het maar bekijkt.

Elmo1908,

Dit artikel gaat toch over de uitspraken van Gio? Waarom zou ik dan over De Boer moeten beginnen?

8 november 2015 om 21:05

Ik heb de beelden nog even terug gekeken en ja je had rood kunnen geven. Zo had hij ook rood moeten geven aan Riedewald na het ontnemen van een scoringskans. Strepen we die mooi tegen elkaar weg
En ja vasthouden is geel dus Klaassen had rood moeten hebben.
Voor de rest vind ik de beslissingen niet bepalend. Feyenoord had dit gewoon op eigen kracht moeten winnen.

8 november 2015 om 22:11

Riedewald haalt inderdaad een doorgebroken speler neer, maar kijk even waar de bal heen ging. Dus welke scoringskans?

Gelul allemaal de 1 zegt de ander doet wat.
Je krijgt wat mee en je krijgt wat tegen.
Kleine clubs hebben altijd alles tegen en Feyenoord en Ajax hebben thuis alles mee.
Ga realistisch kijken dan valt alles wel mee.

8 november 2015 om 19:49

Je hebt grotendeels gelijk maar het fabeltje dat Feyenoord thuis alles mee krijgt is wanneer je het objectief bekijkt gewoon onjuist. Bekijk de beelden van alleen vandaag nog maar eens terug.

11 november 2015 om 19:13

Ik ben Feyenoorder dus in dat geval kunnen we niet genoeg mee krijgen.
Als Feyenoord een penalty onverdiend krijgt dan hoor je dat 10x.
Dan doen mensen of ze er ook echt 10 hebben gehad.

Ach jeeeh, ik denk dat als je een rechte lijn trekt dat Kuyt ook buitenspel stond bij de 1-0. Kuyt had tevens ook een tweede gele kaart moeten krijgen toen Nijhuis voordeel gaf terwijl hij de uittrap van Cillessen blokte..

8 november 2015 om 20:35

Ja en Klaassen had ook zijn tweede geel moeten krijgen voor vasthouden.

Wat een niveau mensen. Beetje gesteggel over wie wel of niet terecht of onterecht het meeste voordeel heeft gekregen door de arbitrage. En wie vorige week of die keer daarvoor. Lijkt mijn ex wel...ook altijd van die oude koeien.
Volgens mij was de arbitrage via.de heer nijhuis weer uiterst aimabel en beklagen zowel de beide coaches als de fans zi h terecht. Uiteindelijk dient de erbitrage duidelijk en eenduidend te zijn.
Helaas is dit een utopie aangezien elke scheidsrechter onder de knvb er andere maatstaven op nahoud.

Gio moet niet zo zeuren, dat heeft hij helemaal niet nodig. In het interview met de NOS was hij weer zoals het hoort. Feyenoord heeft zichzelf vandaag gewoon tekort gedaan en dat is zonde. Klaar ... op naar de volgende wedstrijd.

Het is simpel: als je de ambitie hebt om kampioen te worden, dan moet je ook de topwedstrijden winnen! En in die wedstrijden gelden wat mij betreft Europese wetten. Dus zo min mogelijk weggeven en je kansen afmaken! En dat laatste is de enige reden dat Feyenoord niet gewonnen heeft.

Hahahah hoe hypocriet kan je zijn zelfs indeze wedstrijd hadden ze de scheidsrechter niet tegen. Voor elke verkeerde beslissing in je nadeel was er er ook een in het nadeel van Ajax.
En El Ahmadi had donkerrood moeten hebben.

Daarbij Feyenoord heeft het "tot nu toe redelijk getroffen" met de arbitrage dit seizoen dus zeiken mogen ze al helemaal niet. Kijk alleen al naar de klassieker van vorige week.

- aangepast - ("was alleen nog maar geluk gehad" maar dat was niet helemaal juist

8 november 2015 om 22:00

huilie huilie.
Zolang geen camerabeelden worden gebruikt niet zeuren dat foute of ogenschijnlijk foute beslissingen worden genomen. El almadi had rood moeten hebben. klaassen had een tweede gele kunnen hebben, de bal was na de herhaling inderdaad over de lijn. Kuyt stond net niet buitenspel of net wel. Ajax deze keer gelukkig, Feyenoord vorige keer.

9 november 2015 om 08:41

Waarom heeft ajax nu geluk gehad!? Voor die goal?! Als hij normaal fluit, stond feyenoord na een uur nog maar met 9 man op het veld. Dat noem jij geluk! ?

8 november 2015 om 23:10

Alleen nog maar geluk, jaja vorige week gekeken bij de buitenspelgoal van Ado, onterechte penalty tegen psv, vandaag was de bal over de zijlijn, eerder al een onterechte rode kaart voor karsdorp.

Alle gelukjes die Feyenoord aan het begin van het seizoen had zijn allang gecompenseerd

Hinderen bij een uittrap van de keeper is ook geel, meneer van Bronckhorst! Dan had kuyt al niet meer op het veld gestaan bij de overtreding van klaassen net als rl amhadi, die donker rood had moetten krijgen.

Die bal over de lijn staat buiten kijf, maar als hij over kaarten begint, zet deze marionet zichzelf weer volledig vior schut. El Amahdi ontsnapt aan een 2e geel, Kramer en Kazim ontsnappen aan kaarten en Elia had er tot 2x toe af gemoetene hand in het gezicht paatsen is direct rood, voor de overtreding van Klaassen tikte Elia iemand van achter onderuit, wat zn teede geel had moeten zijn

Spelers en trainers moeten eerst bij zich zelf ten rade gaan. Nijhuis floot gewoon goed. En dan de schuld in de schoenen te schuiven van de scheidsrechter toont van weinig respect.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren