Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heitinga valt De Boer tegen: ‘Hoe wij spelen is lastig voor hem’

Laatste update:

John Heitinga keerde in de zomer na zeven jaar afwezigheid terug bij Ajax, met een contract voor het seizoen 2015/16 op zak. Pas in september maakte hij zijn eerste minuten, in de met 2-0 gewonnen bekerwedstrijd tegen De Graafschap. Vorig weekend gaf Frank de Boer hem een halfuur als invaller tegen Roda JC en nu legt de trainer iets nader uit waarom Heitinga tot nog toe vrijwel alleen de bank heeft warmgehouden.

/

Tot nog toe brengt de routinier niet wat De Boer ervan gehoopt had. “Ik wilde iemand die midden in de groep stond, maar ja, ik had ook gehoopt dat hij meer zou kunnen spelen”, zegt de trainer in gesprek met Het Parool. “Maar hoe wij spelen, met veel ruimte in de rug, dat is lastig voor hem. Hij heeft meer snelheid verloren dan ik had gedacht. Wij hebben nu heel veel snelheid achterin staan, dat is een wapen.”

Heitinga heeft het moeten afleggen tegen Jairo Riedewald en Joël Veltman bij Ajax, terwijl De Boer ook nog gebruik kan maken van Mike van der Hoorn en Nick Viergever in het hart van de verdediging. Heitinga werd bij zijn vorige club ook al min of meer naar de kant verwezen: na een goed begin bij Hertha BSC kwam hij vier maanden niet in actie en pas in het seizoensslot deed hij weer even mee.

Denk je dat John Heitinga na dit seizoen nog bij Ajax blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe kan hij nu teleurgesteld zijn in Heitinga ? Die jongen heeft geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld voor Ajax en amper kansen gehad. Ik begin zo langzamerhand in beetje teleurgesteld te worden in Frank de Boer. Het is allemaal NET Niet.

7 november 2015 om 10:00

Heel simpel. De Boer ziet Heitinga dagelijks trainen en wij niet.

7 november 2015 om 10:00

Je begrijpt toch wel dat de boer hem dagelijks op de training ziet? Of bent je zo gefrustreerd dat je dat niet ziet?
Jammer dat heitinga niet brengt wat ik had verwacht. Maar ik denk dat hij toch wat toevoegd in de kleedkamer, met al zijn ervaring.

7 november 2015 om 10:10

Ja denk dat zijn ervaringen ook wel van pas komt. Zo kan hij bijvoorbeeld bijbrengen hoe de jongens zich moeten inzepen en goed moeten afdrogen. Dat ze slippers moeten dragen en hoe ze de vuile was moeten inpakken.

Wat kan hij toevoegen. Van nou vroeger maakte ik daar een tackel. Of maakte ik een overtreding.... Alles wat hij kan toevoegen kunnen Stam en de Boer zelf 100x beter. Die waren toch van een hoger niveau.

Totale verkeerd gezien van Ajax. Zonde van hun geld. Niet geschoten is altijd mis maar kom op hij speelde al zo slecht na Everton dat je dit wel kon verwachten.

7 november 2015 om 11:48

Maar wat heb je dan aan heintinga? Verdedigend komen ze in de problemen omdat ze geen aanvallers die de bal fatsoenlijk 3 x kunnen overspelen

7 november 2015 om 11:48

@ Hangover96,

Er komt een dat dat al die jonkies sterk en ervaren genoeg zijn. Maar het trieste is dat ze dan niet meer voor Ajax spelen..... dat is het probleem.

7 november 2015 om 11:51

Geen aanvallers hebben*


Ze hebben iemand nodig die 45 min lang door jaagt in de aanval. En dan plaats maakt voor een andere Duracell batterij. Doen ze dit niet dan moeten ze een andere tactiek gaan gebruiken. Want dan is dit onmogelijk om het vol te houden.

7 november 2015 om 12:49

De Boer is dan best wel dom. Hij kon hem ook jaren lang wekelijks (als hij speelde) op de tv of in het stadion zien. Toen kon hij ook al concluderen dat hij veel te sloom was voor het spelletje dat Ajax wil spelen en dat hij liever niet speelt met veel ruimte in zijn rug. Dat is al jaren zo bij Heitinga. Daarom speelde Van Marwijk onder andere ook meer behoudend tijdens het WK van 2010 zodat Heitinga en Mathijsen niet omver gelopen zouden worden.

7 november 2015 om 13:53

Heitinga heeft nooit met ruimte in de rug kunnen spelen dus dan is het compleet gestoord als je er nu pas achter komt dat hij dat niet kan. Heel slechte aankoop als je al wist dat je van een verdediger verlangt dat hij met ruimte in de rug moet spelen. Dan had je een heel ander type speler moeten halen. Nu zit iemand voor 1 miljoen per jaar op de bank

7 november 2015 om 16:27

Training is anders dan een wedstrijd

7 november 2015 om 18:42

@porQue

Welk spelletje is dit dan, het spelletje van zo lamlendig mogelijk spelen? De Boer legt de spelers van Ajax een een speelstijl op die ze niet kunnen spelen.. Daarom speelt Ajax al 2 jaar matig..

7 november 2015 om 12:11

Hij legt gewoon letterlijk, in een regel uit waarom hij teleurgesteld is. Het staat er echt gewoon letterlijk.

"Ik had gehoopt dat hij behalve een rol in het midden van het team, ook veel zou kunnen spelen, maar hij is meer snelheid verloren dan ik dacht. (En de snelheid van de verdediging is een belangrijk wapen voor ajax)"

7 november 2015 om 12:27

Ja slechte trainer die de Boer. In vijf seizoenen 4 keer kampioen worden, ik twijfel ook aan zijn capaciteiten als trainer

7 november 2015 om 12:55

Niet echt een prestatie om in de Eredivisie 4x kampioen te worden wanneer de concurrentie in moeilijke tijden verkeert. Bij PSV ging het niet lekker, financieel en sportief. Hetzelfde geldt voor Feyenoord en die zijn ook al jaren en jaren geen kampioen geworden. De enige dreiging kwam van Twente en AZ maar daar kon je ook niet van verwachten dat ze ieder jaar kampioen werden.

De prestaties van De Boer worden mooier gemaakt dan wat ze daadwerkelijk zijn. Ik zou me echt totaal niet verbazen als De Boer totaal ten onder ging in de PL als hij daar aangesteld zou worden. Hij kan ten eerste niet omgaan met persoonlijkheden. Kijk wat hij met El Hamdaoui en Theo Janssen heeft gedaan. Misdroeg El Hamdaoui zich? Ik mijn optiek niet. Het was slechts een speler die niet op zijn mondje was gevallen en gewoon wekelijks wil spelen. Daar heb je vele van. Bas Dost deed hetzelfde met Ron Jans en iedereen koos toen wel de kant van Dost. Terwijl Dost zelfs ook helemaal tekeer ging op het veld toen hij gewisseld werd en Jans geen hand schudde live op tv. Jans werd kapot gemaakt in de media terwijl De Boer opgehemeld werd om zijn aanpak omtrent Elham. Terwijl het helemaal vergelijkbaar was.
Daarnaast had je Theo Janssen, ook een persoonlijkheid en ook niet op zn mondje gevallen. Hij was DE beste aanvallende middenvelder van de Eredivisie, kampioen geworden met Twente. Prestaties geleverd in Europa. Wat doet De Boer? Stelt hem op als Cvm. Wat doet De Boer nu met Schone? Hangend rechts. Duarte linksback. Wat een grap om telkens spelers op een verkeerde positie op te stellen. De Boer kan alleen werken met schooljongetjes die niets in twijfel trekken en alles slaafs opvolgen. In de PL zou hij binnen de kortste keren op straat staan. Hij zou de confrontatie aangaan met spelers en zulke spelersgroepen laten je dan makkelijk vallen. Dat zijn geen schooljongetjes.
De spelopvatting van De Boer is ook heel naïef. Dat zie je goed terug in Europa.

Zodra De Boer ineens zal falen in het buitenland krijg je alle verbaasde reacties. Terwijl het nu al makkelijk te voorspellen is.

7 november 2015 om 14:17

PorQue je neemt wederom alle woorden uit mijn mond.

Voor diegene die denkt dat het een topcoach is moet zich meer focussen op Frank.. Zijn wissels zijn vaag en tactische wisselingen zijn ook regelmatig drama. Qua positiespel is het ok maar helft daarvan is tikkiebreed & terug.

7 november 2015 om 15:00

Pff sorry hoor maar hoe kan je nou zeggen dat PSV in moeilijke tijden verkeerde, zowel sportief als financieel. Ajax kocht ook nauwelijks kwaliteit. PSV daarentegen kochten spelen als Mertens, Strootman, Narsingh, Matavz etc. En nog wist de Boer Ajax kampioen te maken, met minder materiaal.
Tuurlijk zal die ook zo z'n domme keuzes maken soms. En of het een echt toptrainer is zal moeten blijken wanneer hij het kan laten zien op een hoger niveau.
Maar die 4 kampioenschappen zijn een knappe prestatie, al ging het niet altijd gepaard met mooi voetbal.

Centraal zou Heitinga beter passen dan clowns die ze hebben achterin. Maar hier was ik al bang voor. Hij zal naar Ajax gehaald worden voor gebakken lucht.

7 november 2015 om 10:28

Volgens mij heeft Ajax Europees en nationaal maar 9 tegengoals, dus zulke clowns zijn het niet. Populistisch geneuzel.

7 november 2015 om 12:29

En toch wordt er Europees niks gewonnen...

7 november 2015 om 14:05

Met andere woorden, er wordt niet gescoord.

7 november 2015 om 14:18

Dus niet gewonnen..

7 november 2015 om 18:35

Nee, maar dan is er dus geen probleem met de verdedigers, maar met de aanvallers.

Dit is toch wel enorm amateuristisch zeg. Er nu achter komen dat hij minder snel is dan gedacht, hebben ze hem niet bekeken of getest ofzo dan? Ongelofelijk dat transferbeleid van Ajax.

7 november 2015 om 10:40

Ja dat hij weinig snelheid meer heeft had elke blinde al wel gezien. Raar.

7 november 2015 om 10:51

Haha inderdaad. Echt iedereen hier, op een paar mensen die Ajax altijd verdedigen na, kraakte de aankoop van Heitinga af. Iedereen wist dat hij ontzettend traag is en al jaren geen wedstrijden speelt. Fijn dat de Boer daar nu ook achter is gekomen..

7 november 2015 om 11:32

Wat een grap is dit. Ik roep al jaren dat Heitinga veel te traag is en dan krijg je zo'n reactie van De Boer.

Met het EK van 2012 was het al duidelijk dat hij veel te traag was. Dan kun je je inbeelden dat Heitinga 3 jaar later niet veel beter is geworden.

De Boer vergeet dat er veel meer is dan alleen snelheid en voetballend vermogen. Is Barzagli snel? Is Pirlo snel? Was Puyol snel? Die mannen zijn een trainer binnen de lijnen. Met hun ervaring en coaching zijn ze veel meer waard dan een jonkie met snelheid. Tuurlijk is Heitinga niet te vergelijken met de eerder genoemde gasten maar qua ervaring en coaching wel. En dan mss nog wel het belangrijkste, Heitinga kan een duel aangaan als een beest zonder daarbij over de schreef te gaan. Tuurlijk is hij langzamer maar hij heeft wel 10x meer fysiek. De Boer is naar mijn mening dan ook een goede weerspiegeling van het Nederlandse voetbal op dit moment en de reden waarom er in grote wedstrijden niet gepresteerd wordt. Voetbal is meer dan alleen voetbal.

7 november 2015 om 10:25

Barzagli is nog altijd loeisnel, grappig dat je net hem noemt. Puyol was ook niet langzaam.

7 november 2015 om 12:00

Puyol was gwn rete snel.

On: maar dan nog wat de Boer zegt.. Kom op ey..ze worden toch helemaal getest op dit soort dingen. Ze zette spelers toch op zoeen loopband en dan kijken ze toch naar hun maximum snelheid? Daar had je toch al kunnen zien dat hij geen snelheid meer heeft? Nu zit Heitinga op de bank voor paar ton. En het fysiek van Heitinga valt ook mee.. Hoevaak ik hem simpele duels fysiek heb zien verliezen of door de lucht gwn opzij gezet wirden... Nee Heitinga hadden ze niet moeten halen en dat zei ik al voor hij kwam.

7 november 2015 om 13:35

De enige vd spelers die je noemt die langzaam is is Pirlo .
Barzagli en vooral Puyol hebben nooit moeite gehad met snelle spelers en om met ruimte in hun rug te spelen.
Pirlo is nu juist een slecht voorbeeld aangezien hij op een andere positie speelt,een veel betere traptechniek en veel meer spelinzicht heeft dan Heitinga en zich daardoor uit situaties wist te redden

Qua ervaring is Heitinga totaal niet te vergelijken met Puyol en Pirlo
aangezien deze mannen tot hun afscheid belangrijke basisspelers waren bij Europese top clubs
meerdere landstitels,bekers,ek's,wk's etc. hebben gewonnen en op alle niveaus wedstrijden hebben beslist (barzagli ook maar die speelt nog bij Juve)

Het is heel simpel als je bij de selectie zit wordt je serieus genomen in de kleedkamer,
is dit niet het geval en gaat je coach ook nogeens dit soort dingen in de media roepen dan neemt niemand je meer serieus

Als ik heitinga was zou ik mijn contract laten ontbinden. Dit verdient hij toch niet zoiets. Heitinga je doet er goed aan om je contract in te leveren en lekker te gaan voetballen in t midden oosten.

7 november 2015 om 11:35

ik denk dat Johnny gewoon hartstikke blij is dat hij weer bij zijn cluppie is, wordt door de supporters op handen gedragen.

Neem hem niets kwalijk dat hij niet geheel past in het elftal wat er nu staat, we zijn in de opbouw en zijn ervaring kan hij toch overdragen op de jongens.

Die begrijpen aan de reacties van de supporters best dat hij een goede voetballer is geweest, zal zijn minuutjes nog wel pakken.

De laatste keer dat hij in het veld stond kon je goed zien dat hij weldegelijk goed valt binnen de groep, had vrij eenvoudig geweest om hem wat moeilijke ballen te geven.

Dan hadden ze hem laten afbranden, dus gewoon lekker verder gaan.

7 november 2015 om 11:02

@ Hangover96

Precies, het is ook een lul verhaal. Al was dit te verwachten aangezien de Boer en Overmars hem eerst niet wilde hebben, want een paar maanden voordat ze hem haalde vonden de Boer en Overmars hem niet goed genoeg.

Heitinga is puur en alleen gehaald omdat de meerderheid van Ajacieden eindelijk wakker leken te worden aan het einde van vorig seizoen. Het zoethoudertje werkte, want de meeste kritiek verdween weer als sneeuw voor de zon. Persoonlijk begrijp ik er niets van dat Heitinga zich door de Boet zo voor het karretje laat spannen.

Daarnaast is het ook typerend voor het aankoopbeleid van Overmars. Alleen Poulsen voldeed enig sinds, de rest van zijn briljant gescoutte spelers hielden meer de bank warm.

7 november 2015 om 11:41

Ach er zijn zo veel dingen die ik niet begrijp van de Boer , v/d Hoorn speelde een prima wedstrijd in de kuip tegen Feyenoord , en tegen Fenerbahçe stond Viergever er weer in hij weet het gewoon af en toe zelf niet , maar ik mag toch hopen dat dit het laatste jaar is want nu ben ik hem met gemak aan het zat worden met zijn uitspraken van we hebben kwaliteit genoeg om ver te komen in de Europa League waar op baseert hij dat eigenlijk want wij zitten toch ook te kijken , of ziet hij dingen die wij niet zien nou ik zie wel dat we zeker niet goed genoeg zijn alleen hij ziet het zelf nog steeds niet .

7 november 2015 om 16:10

@ sloep01

Zoals wel vaker ben ik ook dit keer weer roerend met jou eens., de eigenaardigheden en tegenstrijdigheden zijn ook niet meer te tellen. Uitspraken van de Boer dat ze zogenaamd wel de halve finale in de Europa League kunnen halen zijn van hetzelfde niveau als de opmerkingen dat we de beste selectie sinds jaren hebben.

De Boer en Overmars leven compleet in hun eigen wereldje, zolang beide heren nog werkzaam zijn bij Ajax zullen er geen echte stappen gemaakt worden. Tot het moment komt dat beide heren vertrekken verwacht ik echt helemaal niets meer van Ajax. Een hoop praatjes hebben ze allemaal wel, maar daar blijft het helaas bij, en ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik er toch steeds meer moeite mee krijg om elke jaar weer zoveel geld uit te geven aan dit amateuristische geprutst van de technische leiding.

En voor spelers waarbij we maar bij God´s gratie" moeten hopen dat ze het kunnen opbrengen om met een fatsoenlijke wedstrijd mentaliteit (wil om te winnen, over mijn lijk mentaliteit) en wedstrijd concentratie het veld op te komen. Persoonlijk vind ik het ook te gek voor woorden dat men zo vaak niet eens in staat is om een fatsoenlijke (eind)pass te kunnen geven (over twee meter), of dat we achteraf weer eens moeten horen dat ze het niet graag genoeg wilde. Of dat er na drie keer dezelfde (soort) fout te hebben gemaakt er geen lichtje gaat branden dat je wellicht iets verkeerds doet.

Helaas voor ons zit er niemand bij Ajax (zeker nu Cruijff terecht belangrijkere zaken aan zijn hoofd heeft) die kan en zal ingrijpen, wat dat betreft ben ik ook zo teleurgesteld in van Duivenbode en van Wijk. Persoonlijk beschouw ik de revolutie ook als volledig mislukt en is het net zo´n grote puinbak als voor de revolutie.

Heitinga is tegenwoordig gewoon een erg beperkte voetballer. Verder dan boos kijken is het niet veel..

7 november 2015 om 10:23

En dat baseer je op AL die wedstrijden die hij gevoetbald heeft? Als Heitinga zo boos naar Kuijt had gekeken bij die corner werdt hij niet omver geduwd zoals Veltman en had je gewoon penalties mogen nemen.

7 november 2015 om 10:34

Dan zet je toch een snelle speler naast hem? Een brok coaching / ervaring is juist goed voor dit team.

Neemt Frank zijn eigen nare ervaring als speler van Galatasaray mee in deze beslissing?

Hij kan ook prima spelen als Gudelj niet speelt op vdm. Daarnaast moet de Boer meer rouleren voor een Europese wedstrijd. Zo slecht dat die dat maar bij 1 a 2 spelers doet. Tegen Roda had je gewoon met Van Rhijn, Heitinga, Viergever/vd Hoorn achterin kunnen spelen o.a. zo blijven je topspelers nog frisser en hadden ze een betere kans tegen Fener. Tegen clubs als Roda kan je zeker met je B team spelen.

7 november 2015 om 11:11

Onzin, een elftal moet groeien als team, op elkaar ingespeeld raken. Om telkens veel spelers te gaan rouleren ga constant het elftal weer aanpassen. Daarnaast weet de medische staf van Ajax wel genoeg over wie er fit genoeg zijn en wie niet.

Wat een aanfluiting zeg.

Hij heeft meer snelheid verloren dan we dachten. Kom op zeg, dat had je toch wel eerder kunnen zien? We hebben dus een jongen gekocht die voor 1 miljoen euro iedere week op de tribune of bank zit. Wat een verkwanseling weer.

Doe mij ook zo'n baan! Lekker op de bank voetbal kijken en ondertussen veel geld verdienen. Dat gaat je nooit lukken bij een andere bedrijf. Alleen bij voetbal is dit mogelijk.

Was dat nou zo'n verrassing dan? In Engeland werd hij continu geklopt op snelheid...

Je haalt een speler als Heitinga, je analyseert de voetballer niet eens. Wanbeleid? #faal-Overmars #faal-deboer

Ik denk dat dit wel een begrijpelijke uitleg is. Één lobje over heitinga heen en met een snelle spits bij hem is hij gezien. Hij was al niet de snelste. Ik denk dat de enige plaats die dan overblijft voor hem de cvm is, maar daar is hij niet technisch genoeg voor vermoed ik.

Als de Boer iemand had gewild die midden in de groep staat, dan had hij iemand van de Pabo moeten aannemen! Heitinga is 10 jaar ouder en wijzer... Dat zien we toch elke keer weer met afbouwende ex-internationals, allemaal missen ze de aansluiting met de nieuwe lichting.

zoals ik al eerder melde heitinga is gewoon een miskoop en is op.
hier had ajax nooit aan moeten beginnen en die praatjes van hij is belangrijk in de kleedkamer is ook je reinste onzin gewoon niet goed genoeg meer jammer maar ajax moet gewoon verder zoeken.

Ongelofelijk dat er vorig seizoen zelfs Ajax supporters waren die vonden dat Heitinga nog in oranje mee kon. Iedereen behalve de Ajax supporters kon zien dat het allang over was met Heitinga. Handig voor in de kleedkamer, maar je moet echt niet hopen dat er verdedigers geblesseerd raken en dat je Heitinga erin moet brengen

Wat een onzin. Als je Heitinga ooit eerder hebt zien spelen dan kon je dit al jaren geleden concluderen.

Dus je koopt hem, weet hoe sloom hij is en hoe hij speelt. Maar dan concludeer je maanden later dat hij niet in je spelletje pas. No shit.

Toen hij gehaald werd keek ik er al van op. Je kunt vast een reactie nog van me vinden waarin ik zei dat hij te sloom zou zijn voor Ajax omdat hij liever niet teveel ruimte in zijn rug heeft.

7 november 2015 om 17:11

86 keer per wedstrijd terugspelen op de keeper kan hij ook wel. Direct naar voren spelen doen ze toch niet.

denk dat frank de boer wel ziet dat tijd is om te gaan na dit seizoen .

Beetje laat om er nu pas achter dte komen dat die meer snelheid heeft ingeleverd dan die dacht. Had je toch allang kunne zien toen je hem hebt bekeken. Wordt denk ik (wederom) een verloren jaar voor die jongen , ben benieuwd waar die na dit seizoen nog terechtkan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren