Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Internationale media pakken Bilal hard aan: 'We worden ziek van je!'

Laatste update:

Édouard Duplan ging zondag in de thuiswedstrijd van ADO Den Haag tegen Feyenoord op het been van Bilal Basacikoglu staan en Kevin Blom twijfelde geen moment toen hij een directe rode kaart trok. Het was de juiste beslissing van de scheidsrechter, maar in de internationale media is er toch vooral aandacht voor de overdreven wijze waarop Basacikoglu maar over het veld bleef rollen.

/

Basacikoglu werd door Nederlandse Twitteraars al aangepakt en het Algemeen Dagblad maakte eens een rondje langs de internationale media, op zoek naar berichten over het toneelspel van de Feyenoorder. La Gazzetta dello Sport schrijft dat Basacikoglu een Oscar verdient het Duitse N24 concludeert dat Leonardi Di Caprio er een geduchte concurrent bij heeft.

Het Franse Metro noemt de actie van Basicikoglu 'een tragikomische scène' en de Daily Mirror laat helemaal weinig heel van de Feyenoorder: het stuk van de Engelsen begint met de zin Get up. GET UP. GET THE HELL UP YOU ABSOLUTE BUFFOON!. Vervolgens spreekt de Daily Mirror van een ‘absoluut belachelijke, absurde reactie’: “Namens alle voetbalfans in de wereld zeggen wij: we worden ziek van je.”

Bilal Basacikoglu had ook gestraft moeten worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Iedereen verafschuwt dit soort acties. Ook ik als Feyenoordfan. Duplan krijgt een volledig terechte rode kaart, maar waarom dan op de grond blijven janken als een kleine baby? Echt ongelofelijk onsportief. Van mij part schorst Feyenoord hem zelf even lang als dat Duplan wordt geschorst.

Blijft het zonde vinden dat Manu is weg gegaan ipv Bilal...

3 november 2015 om 14:25

Echt belachelijk inderdaad.
Met name dat moment dat hij aangeeft aan een medespeler dat verzorging niet echt nodig is en dat er niks aan de hand is op het moment dat de scheids druk is.
En juist als de scheids weer zijn ogen op hem richtte begon hij weer te rollenbollen.
Misselijkmakend, Feyenoord zelf zou eens een keer actie moeten ondernemen in plaats van een jurist gebruiken om wangedrag te legaliseren.

3 november 2015 om 14:32

Feyenoord heeft Pelle destijds geschorst en zijn aanvoerdersband afgenomen, in tegenstelling tot Suarez die zich jarenlang van Ajax mocht misdragen.

Verder is dit gedrag misselijkmakend en hopelijk doet Feyenoord daar intern ook wat aan. Dit is matennaaijerij en je zet je eigen club te kijk, schandalig.

3 november 2015 om 14:38

Ajax heeft wel degelijk Suarez gestraft maar oké, die discussie is totaal irrelevant op dit moment en staat totaal los van hetgeen dat nu gebeurt.
Ook Pelle staat daar totaal los van, ik vind het erg nutteloos om het te hebben over gebeurtenissen van meerdere jaren geleden....

Ik heb het over dit seizoen.... Met deze staf..... Want dat is namelijk ook allemaal ietwat verandert zoals je weet.... Verleden is irrelevant in deze.

3 november 2015 om 14:40

Eindelijk, ik was al bang dat niemand Suarez zou noemen.
Maar gelukkig is El Fenomeno er, dus waar was ik eigenlijk bang voor.

Hoop in dat geval dat Feyenoord ook Bilal een schorsing oplegt, wat een vertoning zeg. Ongeloofelijk.

3 november 2015 om 14:40

M Balotelli Ik ben net een paar dagen op voetbalzone dus dat gaat niet op. Hopelijk doen ze dat, maar deze jongen speel toch nauwelijks dat twee wedstrijden schorsing weinig uitmaken. Maar indien ze hem disciplinair aanpakken hoop ik dat het wel in de media terecht komt. Hier moet je wel wat aan doen want iedereen ergert zich eraan, ook je eigen medespelers.

Verder ging het me om de laatste zin van crazydj, onnodig.

3 november 2015 om 14:47

@ El Fenomeno Op je profiel staat toch duidelijk dat je sinds 2009 ongeveer 7000 reacties hebt geplaatst..

On Topic, dit is er echt mis met het voetbal in Nederland. Dat dit soort jongens nog een podium krijgen, bij elk team. Het hogere amateurvoetbal zit ook vol met dit soort vervelende gasten dat zich de hele tijd stoer wilt gedragen en anderen probeert op te fokken en aan te naaien.

3 november 2015 om 16:04

EL Fenomeno zit je nou te trollen?
Net een paar dagen op VZ? Hoeveel discussies hebben wij al gehad de afgelopen jaren?
Hoe kom je met zo'n lang lidmaatschap aan zo'n laag puntenaantal?

ON: Ik lig niet zo wakker van zijn theater, uiteindelijk zet hij alleen zichzelf te kijk.

4 november 2015 om 00:15

Ik reageer sinds 2,5 jaar weer, dus dan kan de persoon in kwestie mij niet de afgelopen tijd hebben betrapt dat ik Ajax erbij haal.

Maar inderdaad, ik walg van zulk gedrag en hopelijk doet Feyenoord er iets aan. Van mij mag de knvb ook wel met straffen komen tegen theater en bedrog.

3 november 2015 om 14:59

Tja, het is ook onsportief, maar ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen. Op het veld wordt er wel vaker toneel gespeeld, of het nou schwalbes zijn of juist doen alsof er niks aan de hand is. Onsportief, maar gebeurt zo vaak dat er nou ook weer niet achteraf gestraft hoeft te worden wat mij betreft. Ik heb veel meer moeite met al die acties waar Feyenoord telkens na juridische interventie mee weg komt. Daar zou ik als club tegen optreden. Tegen Bilal zou ik gewoon zeggen dat hij hiermee moet kappen, en verder is het wel mooi zo.

3 november 2015 om 16:08

Had Duplan ook rood gekregen als hij niet zo kansloos over de grond was gaan rollen?
Heeft het bijgedragen aan de scheidsrechter om hem te overtuigen van het feit wat hij zag?

Onsportief of dus juist professioneel..

4 november 2015 om 16:49

Het is inderdaad jammer dat we hem niet meer kunnen ruilen voor Manu.

Heel mooi. Aanpakken dat schorem. Alle spelers die dit soort gedrag vertonen, welke club dan ook, moeten standaard een schorsing achteraf kunnen krijgen. Geldt ook voor die vele onterechte penalty's die tegenwoordig worden gegeven als er een hele kleine aanraking is. Voetballers zijn inmiddels verworden tot zielige meisjes die om alles piepen.

3 november 2015 om 14:24

Nog 1 om toe te voegen: spelers die zogenaamd geblesseerd zijn en na een blessurebehandeling van 10 seconden zo weer kunnen wegrennen. Gewoon een nieuwe regel invoeren: blessurebehandeling is verplicht een X aantal minuten buiten het veld, met de brancard eraf is verplicht wisselen. Dan is het gauw afgelopen.

3 november 2015 om 14:28

Precies, dat is er ook één. Ik zie dat jij een fan bent van Barcelona, daar zijn er ook genoeg met dit soort maniertjes (neymar als voornaamste voorbeeld). Maar ook bij Real Madrid, of in Nederland Ajax en Feyenoord, je ziet het overal. Om gek van te worden, en maakt het spelletje voor mij in ieder geval beduidend minder aantrekkelijk.

3 november 2015 om 14:29

Dat is belachelijk natuurlijk.
Zo help je het spel helemaal om zeep, blessures kunnen ook gebeuren zonder duel zelfs, lekker dan en al helemaal als de tegenstander een overtreding maakt van het kaliber geel en daardoor er een blessurebehandeling nodig is.
Sta je lekker met 10 man te ballen.....

Schei uit, belachelijk idee, kun je beter invoeren dat dit soort gedrag bestraft wordt met een schorsing of een gigantische boete (maar ja, eigenlijk moet het niet zo zijn dat zo'n regel nodig is, de club zelf moet ingrijpen, of zijn we zo ver gezakt dat alles vastgelegd moet zijn in regeltjes? Enige moraliteit is verdwenen?)

3 november 2015 om 14:32

Dat over met de brancard eraf ben ik op zich wel met je eens. Maar als je verplicht een paar minuten langs de kant moet blijven bij een blessurebehandeling, is het voor een tegenstander aantrekkelijker om harde overtredingen te maken. Want dan mag je als beloning een paar minuten met een man meer spelen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

3 november 2015 om 14:38

Ja, Crazydj07. Moraliteit is totaal verdwenen. Wanneer zie je het nog dat een club een speler ergens voor straf? Een speler moet het tegenwoordig heel bont maken (zie de kaakslag van Kali tegen Peterson bij FC Utrecht) alvorens 'ie door de club wordt geschorst. Club ziet het als kapitaalvernietiging wanneer het dat soort schorsingen doet. In en in triest, maar regeltjes zijn nodig.

3 november 2015 om 14:40

Je kunt het dan ook omdraaien, en degene die de overtreding maakt er net zo lang uitlaten tot de blessurebehandeling voor de speler voorbij is. Zo kan een team geen voordeel halen uit harde overtredingen zoals nu vaak wel het geval is...

3 november 2015 om 14:42

Tja, die laatste vraag was dan helaas ook met name een retorische vraag.
Ik besef ook dat het tegenwoordig erg triest gesteld is.
Echter, bovengenoemde regel vind ik dan weer zwak maar oké, er zouden regels gemaakt voor kunnen worden, maar zullen we dan eerst maar eens beginnen met meer blessuretijd? In plaats van de standaard 3 minuten maar eens echt strikt de tijd stop zetten als er zoiets gebeurt? Voor mijn part wordt het basketbalsysteem overgenomen...

@kp, dan is het effect juist weer verdwenen lol, dan kun je juist weer schwalbes blijven maken om zowel tijd te winnen als beide clubs met 10 man te laten spelen.
Nee, zo'n regel werkt nooit, gewoon zware straffen uitdelen met name na de wedstrijd, als het duidelijk is dat het aanstellerij was laat zo'n gozer dan maar iets langer wachten totdat hij er weer in mag (minuten vind ik dan weer te lang) en zorg er maar eens voor dat tijdrekken ook geen optie meer is op die manier door echt strikt met de tijd te zijn

3 november 2015 om 14:44

De clubs en de Knvb praten graag over respect en hun maatschappelijke betrokkenheid in de regio, maar verder laten ze alles toe. Ze schorsen alleen iemand als hij totaal niet belangrijk is voor de club. Zo hypocriet als wat natuurlijk.

3 november 2015 om 14:46

@kp_boateng

Dus in principe zou PSV wanneer het tegen Barcelona zou spelen dan Bruma de opdracht te kunnen geven neer te gaan als een stervende zwaan wanneer hij een klein tikje krijgt van Messi om vervolgens vijf minuten buiten de lijnen behandeld te worden zodat Barcelona maar niet gebruik kan maken van Messi. Mooi is dat.

Bovendien pak je daar het punt niet mee aan, namelijk het constante aanstellen van spelers wanneer er niks aan de hand is. Het probleem ligt niet bij de hardheid van de overtredingen maar het constante aanstellen en toneelspelen, met de walgelijke vertoning van Bilal als toppunt. Dat moet je aanpakken.

3 november 2015 om 14:53

@ Kp_boateng

Wat doen we dan als de keeper een overtreding maakt? Dan is een ploeg extra gehandicapped wat ook niet compleet eerlijk is t.o.v. de keeper.

3 november 2015 om 15:02

Prima suggestie van Boateng. Je kan altijd wel redenen bedenken waarom het een keer verkeerd uit kan pakken. Maar spelers gaan echt niet massaal risico lopen in de hoop dat ze een goede speler een paar minuten buiten de lijnen kunnen krijgen.

Bij rugby spelen ze trouwens vaak gewoon door. Arts op het veld, en de rest speelt er gewoon omheen. Is ook een optie. Dan staan ze echt wel snel weer op.

3 november 2015 om 15:46

hele simpele oplossing voor al dat tijdrekken etc. Zuivere speeltijd invoeren. Als de bal uit het spel is of het spel stilligt gewoon de klok stoppen en weer laten lopen als ze verder gaan.

Het hoeft dan niet per se 45 minuten per helft te zijn. Daar kun je onderzoek naar doen wat het gemiddelde aan zuivere speeltijd nu is per wedstrijd en daar op aanpassen.

3 november 2015 om 16:54

Dan pak je ook de spelers die wel gewoon even verzorging nodig hebben. Niet elke blessure behandeling vind plaats bij zware blessures. Als je dat wil invoeren, dan prima, maar dan moet de scheidsrechter ook niet direct de hulptroepen inroepen. Ik snap je punt heel goed en ben het er mee eens zelfs, maar de situatie is niet altijd een vorm van overdrijven, dus kan het lastig zijn om 1 lijn hierin te trekken. Geeft namelijk ook wel een extra reden om iemand consequent aan te blijven pakken om beurten..

Het is toch ook misselijkmakend om te zien ?

En terecht. Alleen vind ik het raar dat dit alleen bij hem gebeurd en niet bij andere spelers. Als dit bij elke (vooral de bekende) spelers gebeurd, leren ze het in no-time af.

Ben fan van Ronaldo, maar ook Ronaldo zou ook zo aangepakt moeten worden met zijn aanstellerig gedrag.

3 november 2015 om 14:29

Het verschil is dat dit er gewoon totaal niet uitzag. Spelers als Ronaldo, Robben, Neymar etc. stellen zich ook vaak heel erg aan, maar zij doen dit nog op een enigszins overtuigende manier. Bilal krijgt hier alle aandacht omdat het zo slecht geacteerd was dat het bijna grappig is.

3 november 2015 om 14:34

Haha ja dat klopt wel, maar als je het tijdens een wedstrijd doet waar miljoenen mensen naar kijken en overduidelijk is dat het geacteerd is, vind ik het net zo lachwekkend

Hear, hear

De daily mirror heeft voor de volle 100% gelijk. De actie van Duplan is verkeerd, in eerste instantie twijfelde ik over opzet, lang leve de herhalingen. De actie van Bilal is echter afschuwelijk. Helaas is hij in het voetbal één van de vele.

3 november 2015 om 14:54

De actie van Duplan is vele malen erger daar kan je iemand gemeen mee blesseren ik heb nog nooit een speler geblesseerd zien raken van slecht toneelspel. Wat Basacikoglu doet is zeker verwerpelijk maar de actie van Duplan ie natuurlijk veel erger.

3 november 2015 om 15:06

Ik vond de actie van Duplan vooral heel erg dom. Rood verzekerd, en wat schiet je er mee op? Volgens mij trapte hij niet door, hij ging een beetje half erop leunen. Dus de kans op blessures is dan nihil. Oliedom, maar niet gevaarlijk volgens mij.

En dat rollen van Bilal is wat mij betreft gewoon slapstick. Was mooi geweest als hij geel had gehad, maar ik ben wel klaar met het achteraf straffen. Dat moeten we bewaren voor echte uitzonderingsgevallen. En dat is dit echt niet, wat mij betreft. We zitten nu na elk weekend te kijken wie er allemaal geschorst moeten worden. Dat is ook niks.

3 november 2015 om 17:47

Haha ...iemand gaan even op je been staan....nou dat is mij in mn amateurcarriere tientallen keren gebeurd al dan niet expres....en ik heb er nog nooit iets aan overgehouden ...sterker nog het deed niet eens pijn

3 november 2015 om 18:17

Helaas was het voor een maat van me einde ( amateur) carriere nadat een tegenstander boven op zn been was gaan staan. Welliswaar op z'n enkel maar de intentie is hetzelfde. Dat maatje van mij scheurde alles af terwijl de overtreding opzich mee viel.
Duplan moet niet zo dom doen en Bilal moet zich niet zo aanstellen.

Voor dit soort gedrag moet je gewoon een direct rode kaart geven.
Als spelers altijd maar op de grond liggen en de bal wordt uitgetrapt en ze vervolgens weer opstaan en wegrennen is het spel verziekt.

Hij graaft z'n eigen graf met dit soort acties. Gewoon heel dom.

Feyenoord moet zo'n actie eens een keer keihard aanpakken. Hij zet namelijk gewoon je club voor lul.

3 november 2015 om 14:27

Tja, ik denk dat hij dit op de training echt wel hoort hoor. Ik ben er nooit zo van om voor de bühne spelers te gaan straffen. Als Gio, of desnoods Kuijt of zo hem hier op aanspreekt, heeft dat uiteindelijk meer effect dan wanneer Feyenoord heel moralistisch naar buiten treedt dat ze hier zo afstand van nemen. Het eerste doe je namelijk om hem iets bij te brengen, het tweede louter om naar buiten toe mooie sier te maken.

3 november 2015 om 14:34

Ik gebruik het argument 'voorbeeldfunctie' zelden tot nooit omdat ik er altijd wat moe van wordt maar in dit geval lijkt het me wel op zijn plaats.
Dat is de reden waarom je juist! moralistisch naar de buitenwereld moet treden.
Zo'n schoolmeester gesprekje zal vast plaats vinden, nou, leuk, ik vind het echter niet genoeg.
De speler zet zichzelf en de club voor joker en dan vind ik zo'n gesprekje echt niet genoeg. Buiten het feit of ik betwijfel of dat veel indruk maakt op lange termijn (korte termijn kan, lange termijn betwijfel ik)

3 november 2015 om 14:54

Ik denk dus niet, als ze nu naar buiten treden weet die Bilal ook wel dat dit louter wordt gedaan om de goegemeente tevreden te stellen. Spreken medespelers of de technische staf hem ten overstaan van de groep hier op aan dan is het in mijn ogen duidelijker. Daarbij is het incident inmiddels al zo vaak herhaalt en geridiculiseerd dat het slechte voorbeeld weinig navolging zal vinden vermoed ik. Zoiets is veel effectiever dan op stemmige toon de krant opbellen en zeggen dat hij het niet meer mag doen.

Daarbij hoor ik niemand erover dat Ado Duplan moet aanspreken, natuurlijk is dat rollen walgelijk, maar op iemands knie stappen verdient ook niet bepaald de schoonheidsprijs.

Terechte rode kaart, maar door je zelf (en je team) dan zo voor lul te zetten. man man man.

Werd er ook niet goed van, zelden dat ik zowel beroerd word van de overtreding als van het geacteer, dat is op zich al knap.

Helemaal mee eens. Natuurlijk was de rode kaart. Maar de manier waarop hij ging rollen sloeg helemaal nergens op. Ik kreeg er plaatsvervangende schaamte van. Ook hoe hij 10 seconden later wegrende alsof er niets aan de hand was. Echt misselijkmakend.

3 november 2015 om 14:35

Ook dat hij tijdens het rollen al naar de bank aangaf dat hij niks had, misselijk! Hier moet hij even goed op aangesproken worden, maar daarmee is voor mij de kous wel af dan. Ook omdat het wel echt rood was, ondanks het toneelspel.

Ik vind dat Bilal ook gestraft moest worden. Helemaal toen ie een tijdje aan het rollen was, even ging stoppen en naar de scheids kijken. En vervolgens weet dolrollen. Echt misselijkmakend gewoon.

Het is ook verschrikkelijk en echt de grootste smet op het hele voetbal van tegenwoordig. Dat je even blijft liggen na een tik kan ik begrijpen, maar dingen zoals dit is walgelijk. Lekker voor hem dat hij zo wordt aangepakt.

3 november 2015 om 14:29

Helemaal mee eens. Dit soort gedrag is sowieso iets waar een stuk meer tegen moet worden opgetreden vind ik. Het maakt het spelletje gewoon irritant om naar te kijken.

3 november 2015 om 15:12

persoonlijk vind ik dat de scheidsrechter een gele kaart moet trekken voor spelers die in woord en of daad vragen om een kaart voor de tegenstander. Dus in dit geval kan het helaas juridisch niet , maar van mij mocht er een extra gele kaart achteraf op zijn naam worden gezet.

Verder weer over tot de orde van de dag, er komen weer mooie wedstrijden aan.

3 november 2015 om 15:40

Nou Araman dat is niks persoonlijks meer hoor, dat is al jarenlang een regel, vragen om een kaart is een kaart krijgen. Maar ja ook deze regel wordt door de heren scheidsrechters helaas maar zeer zelden toegepast.

Terecht. Ik geloof zeker dat die trap op zijn been flink pijn deed maar dat eeuwige doorrollen sloeg nergens op en wekt een hele hoop irritatie. Maar goed, hij is niet bepaald de enige die zulk gedrag vertoond. Alleen was het nu wel heel erg opzichtig.

Bilal had gewoon echt last hoor!!

Vind dit zo jammer van het hedendaagse voetbal. Laatst toen ik rugby aan het kijken was dan dacht ik echt dat voetbal met al dat drama en gerol moet hier een voorbeeld aannemen. Ze hebben er in Engeland ook zon gezegde over namelijk ''football is a gentleman's game played by ruffians and rugby is a ruffians game played by gentlemen". En zo is het maar net. Bilal zag al dat Duplan rood kreeg, keek op en gaat dan heel overdreven door rollen echt volkomen belachelijk. Dit deed die puur om nog een paar Ado spelers uit de tent te lokken.

3 november 2015 om 15:21

Inderdaad dit soort spelers maar eens verplicht een rugby wedstrijd mee laten doen. Is het snel over. Ook het respect voor de scheidsrechters staat in schril contrast

3 november 2015 om 15:42

Ja dat ook zo mooi! dat ze niks durven zeggen tegen de scheids.

Ik kon hier wel hard om lachen.
Zo genaamd pijn aan de knie en dan 2x or op rollen. Vervolgens even recht op kijken of de scheids het ziet en dan weer verder rollen. Dit blijft hij doen tot hij door heeft dat er rood is getrokken en dan staat hij op en rent hij vrolijk weg.

Mag toch hopen dat mensen ook geschorst gaan worden voor dit gedrag.
Was ook weer mooi hoe het een beetje rustig werd en dan komt Kazim-richards er weer even aan om wat op te laaien xd
Al was rood denk ik wel op zijn plaats natuurlijk. Was onnodig om op zijn been te gaan staan hoe licht het ook was.

Aach..!! hij heeft het van Busquets en Dani Alves enz... geleerd.iedere competitie heeft haar eigen toneelspeler.

3 november 2015 om 14:47

heel toevallig gaat net dat filmpje weer rond op facebook van die hockeyspeelster onder het bloed die het weg spuugt en door gaat...en vervolgens Ronaldo die licht op zn borst geraakt wordt en doet alsof hij met een honkbal knuppel op zn hoofd wordt geslagen.

Ja vooral 5 jaar geleden was het schering en inslag bij barca en real...t is wel wat minder geworden maar daar in spanje zijn ze er erg goed in.
Maar in de andere competities net zo goed trouwens.

3 november 2015 om 15:16

Inderdaad wel een verschil ja, in andere sporten gaat iedereen gewoon door. Maar je moet zoiets als dit niet eens proberen in andere sporten. Doe dit op een rugbyveld en er is geen club meer die je wil hebben.

Het kan nog steeds zo zijn dat hij enorme pijn had maar wist dat dat snel weer over zou zijn zodat een wissel niet nodig was. Als ik mijn teen stoot voel ik ook een tijdje intense pijn maar na 20 sec. niets meer.

3 november 2015 om 14:43

haha grapjas...je ziet toch dat ie zich gewoon aanstelt. Hij doet zelfs moeite om te blijven rollen. Als je veel pijn hebt ga je niet zo rollen. Dan lig je eerder stil en schreeuw je

3 november 2015 om 14:55

Je ziet dat hij rolt maar je kan nooit weten wat hij denkt of voelt.

3 november 2015 om 14:49

Het is een volkomen natuurlijke reactie om bij pijn te gaan rollen inderdaad. Sterker nog, hoe erger de blessure, hoe meer een speler rolt. Ik vind het belachelijk dat scheidsrechters niet eerst even kijken hoever een speler precies over de grond rolt voordat hij besluit welke straf hij aan de speler geeft die de overtreding maakte.

3 november 2015 om 15:21

Hoe erger de blessure, hoe meer een speler rolt? Moet jij je kruisbanden eens afgescheuren, kijken hoe ver je nog rolt.

3 november 2015 om 15:33

Ligt ook aan welke blessure natuurlijk.

Ben wel eens flink door mijn enkel gegaan na een tackle. Toen lag ik ook te rollen hoor.

3 november 2015 om 15:45

@vriesde heb je nou echt niet door dat jordinhoo sarcastisch is

3 november 2015 om 15:49

@babymongo

Ik deed nog zo'n mijn best om het er dik boven op te leggen.

3 november 2015 om 16:47

Klopt wat je zegt hoor Jordinhooooooo

Ik zat laatst op de fiets en kreeg een vliegje in mijn oog..... deed heeeeeeeel veeeeeeeel pijn, dus ik hup snel van mijn fiets afgesprongen en toen ben ik gaan rollen in het Vondelpark...... ik heb wel 17 meter gerold!!!!!

Duimpje voor je heerlijke reactie!!

On:
De actie van Billal Rollychoklú is echt een smet op afgelopen weekend.... ik denk helaas voor hem dat scheidsrechters ook studio sport kijken en dus weten wat voor een ventje het eigenlijk is!

Bilal deed wel overdreven man, was eigenlijk gewoon bezig met die ADO speler te naaien. Hier moet die van Bronckhorst echt wat van zeggen. Hij maakte Feyenoord compleet belachelijk met zijn acteerwerk.

op zich terecht dat dit zo hard afgestraft wordt, maar doe het dan ook bij de toppers.
Er zijn meerdere filmpjes van Ronaldo die zich zo aanstelt, busquets heeft een hele vrije en zo nog een aantal spelers van real en barca.
Rivaldo bij de cornervlag die een bal in zn buik krijgt ipv in zn gezicht...enz enz enz

En dan pakken ze Bilal, een speler die niemand buiten Nederland kent.

3 november 2015 om 16:53

Zo kinderachtig dat mensen steeds andere voorbeelden erbij gaan halen....
Ik heb Suarez van Ajax al voorbij zien komen... Ronaldo van Real..... Busquets van Barca ... en nog wat andere spelers.... HET Gaat Niet OM DIE Spelers!!!

Het gaat over de Verderfelijke actie van Bilal.... hij ligt stil op de grond, Duplan gaat licht op zijn onderbeen staan... Terecht Rood!!! .... Bilal begint met zijn rol..... eerst links af.... dan rechts af.... de scheids loopt hem voorbij.... huppa snel tegen de scheids aanrollen.... Oh wacht ik moet wel ff laten weten aan Gio dat het nep is, ik zwaai ff...... niet te lang...... hup weer rollen....zooooo kaart is binnen, snel wegrennen.... dat was de actie van Bilal in een notendop!

(niet zozeer tegen jou Babymongo, maar ik reageer toevallig op jou..er zijn meerdere mensen die schrijven over andere verderfelijke momenten)

3 november 2015 om 17:03

maar hoezo is dat kinderachtig?
Ik geef het alleen maar als voorbeeld en niet om het goed te praten.

Ik vind dat al die toneelstukjes (achteraf) bestraft moeten worden.
Dus bilal moet hier bestraft worden, maar ook die grote spelers.

Ik vind het alleen vreemd dat deze onbekende jongen de buitenlandse kranten ermee haalt, terwijl een wereldspeler als Ronaldo (en nog vele anderen) het ook vaak doen en dan hoor je er veel minder over.

Dus volkomen terecht dat bilal aangepakt wordt, maar pak ze allemaal aan. Gewoon aan de schandpaal nagelen....uitroeien dit gedrag (net als het natrappen van duplan trouwens)

3 november 2015 om 17:14

Ik vind wijzen naar anderen die het ook gedaan hebben helaas gewoon kinderachtig, kan ik niks aan doen.
Het verandert niets aan het feit dat wat hij gedaan heeft echt heeeeeeel vies is en daar mijn inziens hard gestraft voor dient te worden, want hij acteerde nog op een slechter nivo dan dat hij voetbalt ook

Dat hij door de internationale pers wordt afgebrand moet je lekker schijt aan hebben, die moeten alleen maar hun lezers tevreden houden en dat lukt met een stukje over dat belachelijk slechte acteerwerk wel hoor.
Als je daarbij dan ook nog eens weet dat hij gewoon probeert de boel te laten escaleren op het veld, dan wel probeert nog meer mensen kaarten aan te naaien dan krijg je snel van dit soort reacties.

Is hij al uitgerold dan?
Zonder dollen het ergste vond ik dat hij tijdens het rollen even aangaf dat verzorging niet nodig was.

3 november 2015 om 17:03

haha ja dat was helemaal schandalig. Hoe dom ben je dan...je weet dat het op camera komt te staan. Maak dan je toneelstukje helemaal af

Terecht hoor dat hij wordt aangepakt maar is de actie van Duplan niet vele malen erger? Bewust boven op iemand gaan staan of als een klein kind liggen rollenbollen?
Ik hoorde alleen een paar oud voetballers na het toneelstuk van Veltman toen hij probeerde Kramer een rode kaart aan te naaien, verder hield de pers angstvallig de mond.
De actie van Veltman is eigenlijk erger die probeert Kramer een kaart aan te naaien terwijl er niets aan de hand is en gaat na afloop van de wedstrijd nog even vrolijk verder voor de camera met z'n naai streken, Basacikoglu gaat als een klein kind liggen rollenbollen terwijl er wel degelijk een zware overtreding tegen hem gemaakt wordt.

3 november 2015 om 17:51

Een zware overtreding ...laat me niet lachen joh...zoiets voel je niet eens

3 november 2015 om 17:51

Blijft rood door de intentie hoor...maar er is geen enkele kans op een blessure...en eerlijk gezegd zou ik geel niet eens heel erg vinden

3 november 2015 om 18:21

Bij iemand op z'n been gaan staan valt onder ernstig gemeen spel dus een zware overtreding. Ik heb de regels niet verzonnen zo worden dit soort overtredingen nou eenmaal genoemd bij voetbal.
Het gaat niet om de ernst van de blessure die je er uiteindelijk aan over houdt.

Dat is gewoon slim! Ik doe het ook vaak in mijn wedstrijden en het heeft vaak succes want het is immers psychologisch spelletje dan voetballen jouw tegenstanders niet meer lekker!

3 november 2015 om 15:17

En jij bent een Feyenoorder? Juist van Feyenoorders verwacht je niet dat ze dit goedkeuren, die staan voor hard en fair voetbal, dit is alles behalve dat.

Voetballers zouden er goed aan doen om een voorbeeld te nemen aan rugby spelers, die lopen niet te janken en schreeuwen bij elke aanraking. Maar goed rugby is dan ook een sport voor echte mannen en geen mietjes (zoals ze in het rugby zeggen :D )

En ten tweede is voetbal naar mijn idee bijna de enigste sport waar een scheidsrechter totaal niet meer wordt gerespecteerd om zijn beslissing, te juist of onjuist.

Bilal kan het nieveau ook gewoon niet aan heeft niks bij Feyenoord te zoeken... Walgelijke actie ook

Net nog even zitten kijken..
Slaat echt nergens op, hij zit op zijn knieën op gegeven moment en ziet dat scheids kijkt en gaat door met rollen..
Dan wordt ie overeind geholpen en sprint als een gek weer weg..

Zijn genoeg spelers natuurlijk die zich aanstellen maar dit slaat toch wel alles..
Zulk overdreven gedrag moet bestraft worden, of het nu een speler van Ajax, Feyenoord of de Graafschap is gewoon ook afstraffen dit gedrag.

hebben jullie die duik van Robben dan niet gezien tijden de wedstrijd tegen Franfurt afgelopen vrijdag.

ik vind dat bilal ook fout was tuurlijk,maar over robben van die schwlbe word er niks over geschreven..

3 november 2015 om 15:01

Het gaat mij niet eens om.het rollen. Ik zat op de tribune aan de zijde waar het gebeurde, hij sprinte weg en provoceert daar nog het publiek door zijn middelvinger op testeken en met zen tong uit zijn mond te gaan lachen..

Ik moest alleen maar aan het nummer Rolin' Rolin' denken, en ik vond het zo komisch dat men daar boos overwordt. Hij rolt een stuk of 10x het halve veld over, pure komedie xD

Niemand die zich afvraagt waarom vrij grote buitenlandse media zo losgaan op een, met alle respect, vrij onbeduidende speler bij een vrij onbeduidende wedstrijd? Het lijkt alsof ze gewoon de twitterstorm hebben gezien en op basis daarvan het moment hebben teruggekeken...

Valt me van Gio en Feyenoord tegen als Bilal a.s. zondag bij de selectie zit. Dit is namelijk onacceptabel. Hoort niet bij Feyenoord. Ik hoop dat Achahbar op de bank zit.

Feyenoord moet hier tegen optreden. Een stevig gesprek +geldboete(onsportief gedrag) lijkt me voldoende. En dat het bedrag van de boete naar een goed doel gaat.

Aan de ene kant terecht natuurlijk. Aan de andere kant een beetje raar om dat van die Italiaanse krant te horen. Die competitie is een en al theater.
Feyenoord moet nu optreden en dan is het wat mij betreft klaar. Hopelijk blijft het bij deze keer en leert hij het af. Iedereen doet wel eens iets dom.

Mijn stelling wordt weer eens bevestigd: voetballers zijn en lijken steedsmeer op diva's

echte mannen rugbyen, basketballen of spelen waterpolo

Hij had niet zo overdreven moeten doen. Maar waarom zou je iemand beschermen die jou moedwillig pijn doet?

Terecht natuurlijk, was ook een schandalige actie. Maar ik kan me ook Suarez uit zijn Ajax-tijd nog herinneren. Dat fragment ging destijds niet viraal. Ik heb het dan over het volgende fragment: https://www.youtube.com/watch?v=vlvmf9gg83i

3 november 2015 om 16:46

https://www.youtube.com/watch?v=c2i6uoefrje

Met zijn voetbalkwaliteiten zal hij nooit wereldnieuws worden. Maar ik vind wel dat er een soort straf op misleiding mag worden gegeven. Ik zie het toch vrij vaak. Alleen zal het af en toe moeilijk te intepreteren zijn.

Van mij mogen voetbalbonden voortaan schorsingen uitdelen voor dit soort gedrag.

Supersmerig van hem! Ik als Feyenoord fan walg ervan! Hoop dat hij word aangepakt voor dit.

Het was erg overdreven ,maar al die reacties ook.
Moet hij niet meer doen klaar.
Als iemand zo op je poot gaat staan zou ik ook proberen om hem zo erg mogelijk te naaien

Vind Bilal sowieso niks, met zijn vreselijk ordinaire kapsels. Laatst zag ik hem door het beeld lopen, deed hij me qua uiterlijk (vanwege zijn rare kapsel) denken een Frank Ribery. Alsof zijn hoofd ook in de fik heeft gestaan. Maar dat ie kan voetballen heeft ie nog erg weinig laten zien, leuk talentje bij Heerenveen, dat is het. Dan dit toneelspel er overheen, bah! Doe je haar eens normaal, gedraag je normaal en ga gewoon voetballen!

Bilal zag ik net door me straat heen rolle

speel trouwens die beelden van de overtreding nog maar eens een paar keer achter elkaar af en kijk goed naar het moment dat Duplan op hem gaat staan.
Ik denk serieus dat dit per ongeluk ging, Bilal ging op de grond liggen en begon al druk te rollen voordat Duplan op hem ging staan. Duplan wilde duidelijk over hem heen stappen maar doordat Bilal zo druk aan het rollen was schoof hij als het ware zijn been onder de voet van Duplan.
Bilal heeft hem daadwerkelijk wel genaaid, als je het mij vraagt.

3 november 2015 om 17:08

Precies Ruudje. Dit is dus precies wat ik ook zag. Het leek er echt op alsof hij over hem heen wou stappen maar daar hoor je niemand over. Desondanks natuurlijk een domme en lompe actie maar ik geloof nog steeds in de onschuldige intentie van Duplan.

En toch hielp het niet .. Alsnog verloren

Wat een aansteller en slechte acteur.

Een regelrechte aanfluiting voor de sport.

Ze zijn bij Feyenoord een beetje de weg kwijt. Kuijt was in de bekerwedstrijd ook ineens een ander persoon als de Kuijt die we allemaal kennen. Ook onsportief. Het zou Feyenoord sieren als ze hierin een statement maken. Maar dat wel niet.....

Helemaal mee eens, belachelijk gedrag. dit is maar 1 situatie ik vind bijvoorbeeld het gedrag van veltman (afgelopen klassieker) waarbij als een sterfende zwaan kramer een kaart probeert aan te naaien net zo erg. Helaas dat is dat al geaccepteerd gedrag....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren