Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Voor spelers als Narsingh, Arias, Zoet en Maher begint de tijd te dringen’

Laatste update:

PSV won zaterdag op De Vijverberg een kolderiek competitieduel met hekkensluiter De Graafschap. De regerend landskampioen gaf een 0-3 voorsprong uit handen, kreeg ook bij een 3-4 voorsprong tal van kansen tegen en in de slotfase counterde het nog naar 3-6. De defensieve organisatie is niet op orde en dat is volgens De Telegraaf funest in een topcompetitie als de Champions League.

/

Volgens het dagblad is het geen excuus om leeftijd aan te wijzen waarom de Nederlandse clubs slecht presteren in Europa. Met spelers als Gomes (24), Alex (22), Ji-Sung Park (24) en Jefferson Farfán (20) bereikte PSV in 2005 nog de halve finale van de Champions League.

De krant doet een beroep op spelers als Jeroen Zoet (24), Jeffrey Bruma (23), Davy Pröpper (24) en Luciano Narsingh (25). “Het springt in het oog dat een aantal PSV’ers hardnekkig dezelfde fouten blijft maken. En dat zijn niet de allerjongste spelers, maar (mid)twintigers als Narsingh, Santiago Arias, Zoet en Adam Maher, voor wie de tijd begint te dringen om de volgende stap te zetten”, schrijft de journalist van de krant. Als PSV dit seizoen een slechte beurt maakt in Europa, is het volgens hem tijd om door te selecteren.

Denk je dat PSV in de Champions League wint van VfL Wolfsburg?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu zijn dat ook spelers van een ander niveau, voetballers met dat soort talent zitten al eerder in het buitenland.

3 november 2015 om 08:47

Denk dat PSV kansloos te onder gaat.
Wolfsburg is zelfs in de matige vorm van nu 2 klasse beter dan een PSV in vorm.
Laat staan dat ze tegen dit PSV moeten die met de hakken over de sloot wist te winnen van de Graafschap.

3 november 2015 om 09:07

En dan mag je ze het eigenlijk niet eens kwalijk nemen.
Ze zitten ook in een zware poule.

3 november 2015 om 09:19

CL is altijd zwaar, dat is geen excuus. Ajax heeft ook elk jaar een zware poule gehad! 3e moet te doen zijn!

Farfan,gomes,Alex waren echte talenten, zij hebben allemaal de (sub)top bereikt.
Met alle respect, deze spelers zijn materiaal voor in de middenmoot bij een topcompetitie..

3 november 2015 om 10:06

Zoet maher en Narsingh in de middenmoot van de PL? Haha, nooit een keer.

3 november 2015 om 10:21

Is dat wel zo. Gomes is mislukt bij Tottenham en speelt nu bij Watford. Farfan heeft een jaar of 8 bij Schalke gevoetbald en voetbalt nu ergens in de zandbak. Alleen Alex heeft echt in de top gespeeld (chelsea en evt Psg)

Toch vind ik het niet fair om te vergelijken zoals ze nu doen. Dit waren de betere (buitenlandse) talenten die moet je dan ook vergelijken met de betere spelers van PSV op dit moment.

3 november 2015 om 18:05

Jaar of 8 bij Schalke is toch best ook mooie carrière! Of wil je zeggen dat Schalke middelmaat is of zo?

3 november 2015 om 11:19

Echt? Voor alledrie is het bereiken van de halve finale met PSV zo'n beetje het hoogtepunt van hun carriere geweest. Alex heeft nog bij grote clubs onder contract gestaan maar heeft nergens echt kunnen overtuigen.

3 november 2015 om 11:32

Heeft park niet de cl gewonnen met united?

3 november 2015 om 18:06

Er staat ook sup tussen haakjes...

3 november 2015 om 15:34

Vergeet Aissati (16) en Afellay (17) niet die op jonge leeftijd toen tegen AC Milan stonden. Was toen wel een goede mix aanwezig met spelers als Bommel en Cocu die terugkwamen en nog veel te bieden hadden beide!

Die spelers zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.

De eerstgenoemde waren jonge buitenlandse talenten, waarvan je wist dat ze een stap verder konden zetten.

Zoet, Maher, Narsingh zullen nimmer nooit de Nederlandse top (dus toppers van Oranje en klaar voor een grote club in het buitenland) halen. Leuke spelers, maar zeker geen toppers. Zij zullen hun carriere voortzetten in de middenmoot van Frankrijk, Turkije etc.

3 november 2015 om 08:52

@nufc_u2

Over Zoet en Narsingh heb je ten allen tijde wel kunnen twijfelen of ze het zouden halen. Maar over Maher ben ik het compleet met je oneens. Die was echt twee jaar op rij de uitblinker bij AZ en zo ongelofelijk jong. Je ziet alleen dat hij gewoon het fysiek compleet mist om de volgende stap te zetten. Technisch nog erg goed alleen word op loopvermogen, duelkracht en inhoud afgetroefd op alle fronten. Technisch kan hij het hoge niveau wel aan, alleen fysiek kan hij het niet bijbenen waardoor je finaal zakt.

En om nu te zeggen dat Farfan en Gomez ongelofelijk goed bekend stonden. Dat is ook niet waar, dat waren ook gokjes die met een beetje geluk goed uitpakken. Voor de rest is Gomez vrijwel overal door de mand gevallen.

Dit is zo'n slap geouwehoer. Dit zijn gewoon prima spelers voor Psv, als ze een volgende stap maken zijn ze weg. Ik persoonlijk zou het ook wel eens fijn vinden als een speler van mid-twintig blijft, dat geeft je team in leeftijd ook wat meer balans.

Het is natuurlijk ook geen schande als PSV hun plafond is. In dat kampioenselftal van toen speelden ook spelers als Ooijer en Bouma. PSV was/ is gewoon hun maximale. Het grote verschil van toen en nu is dat er toen wel een aantal talenten tussen zaten die echt beter waren dan de rest en het verschil konden maken. Die spelers heb je nu niet meer rondlopen. Alleen Lestienne zou het in het buitenland ook nog wel kunnen redden, maar dan ook niet voor een topclub.

3 november 2015 om 11:34

Pereiro? Bergwijn? Toch ook wel grote talenten

Arias was vorig jaar gewoon ijzersterk en (met afstand) de beste rechtsback van de eredivisie, dat hij nu in een dipje zit is jammer, maar niet een reden om meteen door te selecteren. Hij heeft een zware zomer gehad met de Copa(weliswaar maar 2 wedstrijden gespeeld, maar hierdoor haast geen vakantie) en Cocu heeft niet de mogelijkheid om hem rust te geven door de blessure van Willems.

Verder is Maher niet echt een mid-twintiger zoals de telegraaf deze spelers zo mooi bestempeld. Maher is 3 maanden geleden 22 geworden.

3 november 2015 om 11:40

Ik geloof wel dat Arias en terug op zijn niveau komt .
Maar als je kijkt naar Maher...hij is geen schim van de speler die hij bij AZ was. Mijn geloof in hem verdwijnt langzamerhand. Net als Narsingh. Maar daar wil ik liever geen woorden aan vuil maken.

Ook Zoet en Bruma staan dramatisch te spelen. Lijkt wel alsof ze geen vertrouwen in elkaar hebben. Terwijl het vorig jaar stukken beter ging met Rekik. Raar, want ik schat Morena veel hoger in.

3 november 2015 om 13:36

Ja, maar dat was echt niet alleen maar aan Rekik te danken dat het vorig jaar zoveel beter ging. Guardado vervulde zijn rol als stofzuiger prima. Hij ontlastte de verdediging behoorlijk. Daarnaast speelde PSV ook redelijk vaak op de omschakeling, dus er werd veel meer als team verdedigd. Iets wat je jammer genoeg niet meer zo vaak ziet dit seizoen. Narsingh die niet altijd wilt meeverdedigen, Maher die op fysiek vlak en loopvermogen wordt afgetroefd.

3 november 2015 om 14:14

Nu hebben de spelers van PSV de waarheid aan elkaar verteld. Dit moet naar mijn inziens altijd gebeuren, na elke wedstrijd.
Cocu weet waar het probleem ligt maar doet er helemaal niks aan. Narsingh blijft opgesteld worden, terwijl hij al enkele weken op de bank kon plaatsnemen.

Vorig jaar viel alles gewoon op zijn plaats, dit seizoen gewoon niet. En dat zie je aan de resultaten en het spel. Maar het kan wel! Zie de wedstrijd tegen Manchester United!

3 november 2015 om 12:24

Nou ik moet toch wel zeggen dat ik de vorm van Arias een beetje zorgwekkend vind. Wordt echt al weken aan alle kanten voorbij gelopen, je zou bijna Brenet rechtsback gaan zetten als Willems weer fit is.

3 november 2015 om 13:11

Vorig jaar was Arias stabiel. Ik ben t met je eens dat de arias van nu niet veel beter is dan Brenet. Ik verwacht gewoon meer van hem.

Als ajacied zeg ik dat het goed zou zijn als psv overwintert maar met een speler zoals narsing die geen bal presteerd en alleen maar snel is kom je er niet en maher goede voetballer maar is blijven steken in zijn ontwikkeling en zoet leuke keeper maar is zeker geen keeper waarvan ik tot nu toe heb gezien dat hij punten pakt voor zijn club

Begin bij een fatsoenlijke keeper, die slapjanus die er nu staat is niet goed genoeg voor PSV! Tijd voor Pasveer! Onbegrijpelijk dat die slapjanus ook weer bij de voorselectie zit.

3 november 2015 om 10:15

Volgens mij zit er in Rotterdam Zuid nog een keeper die het momenteel niet zo naar zijn zin heeft als 2de man. Zou zomaar eens een vaste waarde voor PSV kunnen zijn.

3 november 2015 om 10:44

Hahn zou geweldig zijn. Zoet doet me eigenlijk denken aan Mulder bij Feyenoord. "Kneusje" van de groep, geen persoonlijkheid en geen super keeper. Persoonlijk zou ik polsen bij Hanssen van ADO. Zeer goede degelijke keeper. Gok dat Feyenoord Hahn niet aan PSV verkoopt.

3 november 2015 om 11:01

Hansen? Serieus? Als dat al het niveau is waar je naar streeft dan is het inderdaad droevig met het Nederlands voetbal. Denk zelf eerder aan Vorm

3 november 2015 om 11:13

Hansen lijkt me inderdaad niet het gewenste niveau, heeft voor Ado alleen een vaste basisplaats gehad bij Viborg. Dat is niveau zaterdag amateurs. Zelfs bij Nord-sjaelland(Deense sub-topper) werd hij gepasseerd. Hij heeft zich bij Ado dan wel een beetje ontwikkeld, maar is nog lang niet(en wordt nooit) van het niveau dat PSV nastreeft(zelfs niet voor de bank).

Als je wat wilt in Europa moet je met spelers hebben die in de piek van hun carriere zitten. Gasten als Guardado Moreno en de Jong brengen ervaring mee.
Al die jonge gasten in de basisopstelling. Ik heb er niet zo veel mee, het lijken soms net wel veredelde jeugdteams die we opstellen in Europa.
De trend dat men boven de 30 ook er niks meer van kan vind ik daarom helemaal nergens op slaan. Kijk naar de italiaanse competitie, Pirlo, del Piero Materazzi, Gattuso. Die kunnen er echt nog wel van.

3 november 2015 om 11:08

Er was laatst een onderzoek gedaan naar de gemiddelde leeftijd van succesvolle clubs in de 2 europese competities en het kwam er volgens mij op neer dat de gemiddelde leeftijd 9 van de 10 keer rond de 27 jaar lag. Het elftal van Chelsea in 2012 was volgens mij de enige uitzondering hierop. De Nederlandse ploegen waren overigens steevast de jongste ploegen die actief waren in Europa. PSV en Ajax waren de afgelopen 3 jaar volgens mij altijd de jongste in de EL en CL.

Statistisch gezien is presteren in Europa op die manier helaas bijna onmogelijk.

3 november 2015 om 11:16

Waar het om gaat in een team is dat er een bepaalde balans is. De 'oudjes' brengen ervaring mee en rust in het team. Dat zijn degene die het tempo bepalen. De jongeren zijn wat wisselvalliger maar brengen ook wat verfrissing in het elftal.

Helaas hebben wij hier in de eredivisie geen goede ervaringen met oudere spelers. Spelers als de Cler, Hofland en Landzaat. Je verwacht er vanaf het begin al teveel van.

Iemand als Kuyt die verbaast me echt in positieve zin. Dat hij nog zo z'n stempel kan drukken op de ploeg vind ik respectvol. Helaas zijn het wel de uitzonderingen, veel voetballers leven niet professioneel genoeg om het zo lang uit te houden.

Wat het probleem ook is, is natuurlijk het geld. Het is te duur voor een eredivisie ploeg om spelers te halen die in de piek van hun carriere zitten. Deze worden allemaal weggekocht door de grotere (ofja rijkere) ploegen. Heel jammer.

Ze zouden eens moeten proberen om ipv spelers te verkopen ze een contractverlenging aan te bieden. Ze gewoon twee jaar langer hier houden, ik denk dat je daar zo veel meer aan hebt dan het alsmaar verkopen.

Waar had je dat onderzoek gelezen trouwens, lijkt me wel interessant artikel

3 november 2015 om 11:56

Ik zal als ik thuis ben even kijken of ik het kan vinden. Heb het denk ik nog wel ergens op mijn computer staan. Er werd overigens ook naar landenteams gekeken en daar was dezelfde trend gaande. Een lang kon nog zo getalenteerd zijn en zo goed spelen, de ploegen met een te jong elftal hadden altijd 1 matige wedstrijd ertussen waardoor ze niet konden doorstoten tot de finale van desbetreffende toernooi.

3 november 2015 om 11:24

Onzin. Alles draait om het hebben van goede voetballers. Heel leuk om wat ouderegoede voetballers te hebben, maar die spelen normaal gesproken niet in Nederland. Dan is er de optie om goede spelers te hebben in de leeftijd 18-24 en 32-35 of matige in de groep 24-32. Van de categorie 32-35 is de spoeling heel dun met spelers met een echte meerwaarde, bij de eerste groep 18-24 is er sprake van grilligheid. Je ziet dat Ajax nu afstand heeft gedaan van de matige voetballers in de groep 24-32 waar er bij PSV en met name Feyenoord nog heel veel spelen.

3 november 2015 om 11:36

Ik ben het deels met je eens.

Er is inderdaad de keuze om talentvolle jonge spelers te hebben (we hebben simpelweg goede jeugdopleidingen door heel Nederland) of de wat matigere spelers te hebben die in de leeftijdscategorie van 24-32 zitten. Het zijn tenslotte de spelers die te betalen zijn.

Verder heeft Ajax zeker een aantal spelers die in potentie heel goed zijn. Maar zodra er Europees gespeeld wordt stelt het eigenlijk vrij weinig voor. Je kan me niet wijsmaken dat je in deze tijd met een ploeg met de gemiddelde leeftijd van 21 of 22 jaar ver in Europa gaat komen (laat staan de Champions League). Ze moeten wat ouder zijn, dat is zijn ze fysieker, meer ervaren en is de grilligheid er vanaf.

De speler die worden genoemd zijn kwalitatief een stuk beter natuurlijk. Vergelijk alleen maar een Farfan met Narsingh. Farfan is natuurlijk minimaal 3 klasses beter dan Luciano. Ik ben het met ze eens dat bij PSV leeftijd geen rol speelt. We hebben ook een relatief ervaren selectie als we kijken naar de leeftijd. Dus de factor leeftijd speelt voor mij ook geen rol.

Wat wel een rol speelt is de kwaliteit waaraan PSV heeft ingeboet als we de huidige selectie vergelijken met die van het seizoen 2004-2005.

Narsingh begint inderdaad al een beetje op leeftijd te raken. Hetzelfde geldt voor Bruma. Ik ben ook van mening dat er na dit seizoen grondig door geselecteerd moet worden. Narsingh gaat niet veel beter worden dan zijn huidige niveau, dus verkoop hem maar. Bruma blijft telkens weer dezelfde beginnersfouten maken. Bij hem heb ik ook het idee dat hij bijna aan zijn top zit.

En de Telegraaf trapt wel een behoorlijke open deur in trouwens door te zeggen dat een slechte defensie funest is voor een team in de Champions League. Afgelopen weekend ging het al bijna mis tegen de nummer laatst van de Eredivisie, dus die conclusie is overduidelijk als ik weet niet wat....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren