Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente baalt van spreekkoren bij Utrecht: 'Wij hebben het ook gehoord'

Laatste update:

FC Utrecht vreest maandag bericht te krijgen van de aanklager betaald voetbal. Een deel van de aanhang van de Domstedelingen misdroeg zich zondag in de thuiswedstrijd tegen FC Twente; bij de blessurebehandeling van Thomas Agyepong werd het ‘bananenlied’ gezongen en verder klonken er vuurwerkgeluiden, waarmee werd verwezen naar de vuurwerkramp in Enschede uit 2000.

FC Twente keurt de spreekkoren vanzelfsprekend af. “Wat iedereen heeft gehoord, hebben wij ook gehoord. Helaas”, laat FC Twente-woordvoerder Richard Peters in een eerste reactie weten aan TC Tubantia. De club wil het daar voorlopig bij houden: het is nu aan de KNVB om er iets aan te doen.

Deze week was er al veel te doen over de aanhang van Utrecht; omdat er in de thuiswedstrijd tegen Ajax van vorig seizoen antisemitische liederen werden gezongen, moet de Bunnikside op 13 december (wanneer Ajax weer op bezoek komt) dicht blijven. Fans uit de harde kern mogen echter wel een kaartje kopen voor een andere plek in het stadion en daarom besloot burgemeester Jan van Zanen van Utrecht om geen Ajax-supporters toe te laten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijk publiek, het minste van Nederland. Jammer dat utrecht ook in de greep van deze lieden is. Wedstrijd zonder publiek zou wel een keer een passende straf zijn.

1 november 2015 om 21:06

Had Utrecht ook al niet een straf gehad na Utrecht-Ajax!??

Ze leren het dus helaas niet af... Zonde

1 november 2015 om 21:09

Ja, bunnikside moet leeg blijven. Die supporters en de randdebielen daartussen krijgen nu plaatsen tussen het gewone publiek en daarom, zoals in de tekst staat, mag ajax geen supporters meenemen.

1 november 2015 om 23:14

Of een deel zit straks lekker in het uitvak..

1 november 2015 om 21:12

Belachelijk, ja. Het minste? Nee. Iedere club heeft dit soort idioten rondlopen. Wat dacht je van het tot twee maal toe het veldbestoken met vuurwerk doordat lieftallige vak410? Of de spreekkoren die je in veel andere stadions hoort. Die van Utrecht staan nu toevallig onder een vergrootglas dus het lijkt erger, maar dat is alles.

1 november 2015 om 21:54

Het minste? Durf ik niet te zeggen maar wel met de meeste invloed op de club. Dat is ook de reden dat Utrecht deze gasten niet durft te straffen en tegen Ajax geween een kaart laat kopen op de normale tribunes. Te gek voor woorden dat een paar idioten zoveel te zeggen heeft bij een voetbal club.

1 november 2015 om 21:59

Tsja wat is invloed? Ze worden inderdaad niet hard genoeg aangepakt. Maar voor welke zich misdragende supporter geldt dat wel. Denk dat we in de afgelopen jaren wel genoeg hebben gezien. Van dit soort spreekkoren, tot dat gebeuren bij vergadering van Ajax (vanwege een eigen hokje) tot het bedreigen van een trainer in het hoge noorden. Er zijn clubs, waar het nu minder gebeurt, maar die trend verschuift vanzelf wel weer.

1 november 2015 om 23:58

Verschil is wel dat bestuur van Ajax geen invloed geeft aan 410 en zich niet laat intimideren daar waar Utrecht de straf bagataliseerd door gewoon ze andere kaarten te geven. Dat komt door de invloed die ze al jaren hebben.

2 november 2015 om 08:30

Dat betekent niet met je eens. Het is ook pas na het incident over dat supportershome dat Ajax zich er lichtjes tegen uitspreekt. En met name omdat ze nu zelf werden aangetast in hun bewegingen. Maar zoals gezegd gebeurt dat bij alle clubs. Het zwakke in deze situatie is ook dat 95% van de supporters op die tribune prima zijn. Het wordt Utrecht kwalijk genomen niet hard genoeg op te treden en vandaar de straf. Maar het is justitie en de knvb ook niet gelukt om de verantwoordelijke te vinden. Je kan moeilijk iedereen straffen voor de misdragingen van andere. Doen alsof iets minder erg is & voetbal gaat heel goed samen. Helaas.

2 november 2015 om 09:13

nee door jou bekrompen denkwijze fcutrecht kan niet anders dan de mensen op de bunnikside andere plaatsen aanbieden dat zijn ze verplicht aangezien er niet een individu is die is opgepakt laat staan veroordeeld dan mag je ook niet willekeurig straffen .
dus het verhaal wat jij ervan maakt slaat nergens op en de harde kern heeft helemaal niets te vertellen binnen fcutrecht laat staan dat ze zich laten imtimideren door de harde kern dat verhaal zuig je zo uit je dikke duim

2 november 2015 om 11:03

nee dat komt omdat utrecht niet anders kan volgens de regels.
en dat imtimideren was je daarbij of verzin je dat erbij en die invloed?
vertel eens waar hebben ze invloed uitgeoefend.

en als we dan toch over invloed op de club hebben bij utrecht mogen geen supporters bij vergaderingen van de club aanschuiven met een sv i.t.t bij ajax waar dat wel werd toegestaan.

het enige wat ik gisteren echt niet vond kunnen van utrecht is dat barazite weigerde een hand te geven aan de verslaggeefter.

de rest is gewoon zoeken om utrecht te kunnen pakken want het bananenlied staan de kranten van vol maar van bvb die supporter van de graafschap die maar een woord schreeuwde de hele wedstrijd hoor en lees ik niets over.

ook lees ik niets over feyenoord tegen ado waar de spreekkoren ook echt niet kunnen.

of foppe de haan die thuis bedreigd word door supporters van cambuur

of twente die in het uitvak met een spandoek zitten met de tekst fcutrecht nsb dna in het bloed

nee dan is een bananenlied wat al tien jaar word gezongen veel erger en ineens racistisch bedoeld
dit is gewoon fc utrecht zoeken om maar de club te kunnen pakken na de herverdeling van de supporters.

1 november 2015 om 22:54

Twente heeft geweldig publiek natuurlijk. Het zijn allemaal voorbeeldige schoonzonen.

Misdragende supporters heb je overal, dus niet alleen bij Utrecht

2 november 2015 om 08:09

gelukkig is het publiek van jou club het beste publiek van nederland want wat is er mooier dan een spandoek meenemen met de tekst utrecht nsb dna in het bloed dus voordat je heel utrecht over een kam scheert misschien ook even na je eigen club kijken

Van het perspectief van de burgemeester begrijp ik het, maar natuurlijk wel apart om de fans te straffen van de bezoekende i.p.v. zij die zich misdragen hebben.

En over dit voorval. Op FOX Sports was het ook te horen, al had ik niet door dat het was vanwege die speler. Maar goed, kan je een club/groep/supporters straffen voor het zingen van een alledaags liedje? Makkelijkste uitleg is dat het moment dan ongelukkig is. Dan zijn er nog wel een hoop liederen die ik niet zou mogen zingen afhankelijk van wie er op de grond ligt. En dan zullen we het maar niet hebben over de standaard dingen zoals het gebruik van ziektes, bepaalde beroepen en sexuele geaardheid als manier om ongenoegen te uiten. Bunnikside heeft natuurlijk ook wel, terecht, een slechte naam en dit maakt het niet beter.

FC Utrecht vreest ? ik denk dat FC Twente moet vrezen dat FC Utrecht straf krijgt.

Voor je het weet besluit de tuchtcommissie bij de eerst volgende editie FC Utrecht - FC Twente dat de tribune waar dit lied werd gezongen moet worden gesloten. Dan zal Utrecht ongetwijfeld de seizoenskaarthouders van de tribunes verplaatsen naar tribunes waar wel supporters mogen zitten.waarop de burgemeester zal zeggen dat het onverantwoord is dat er uitsupporters komen wanneer de harde kern verspreid zit over de andere vakken. Want zo gaat dat tegenwoordig in de Domstad.

Spannende tijden voor de trouwe FC Twente supporter dus, volgend jaar misschien een uitwedstrijd minder!

1 november 2015 om 21:13

Inderdaad, belachelijk. Ook de club maakt zich zo belachelijk. Supporters gaan daar zo vaak over de scheef met kwetsende teksten etc. En de club laat dit steeds weer gebeuren, zonder serieuze sancties. En de bezoekende clubs zijn dan de sjaak.

1 november 2015 om 22:13

Ik vind het op zich niet verkeerd dat je als club je onschuldige achterban probeert te beschermen tegen strafmaatregelen die voor enkele individuele personen bedoelt zouden moeten zijn. Tot een bepaalde hoogte moet je dit doen als club, maar je kunt ook volkomen doorslaan hierin. Bij FC Utrecht is misschien wel de club die het meest te kampen heeft met negatieve spreekkoren en toch blijft een effectieve aanpak uit. Ik weet dat ADO den Haag 10 jaar geleden een bijzonder negatieve reputatie had. Spreekkoren en diverse keren dat supporters de wedstrijden stillegde door het veld te bestormen. Als je kijkt naar de maatregelen die ADO heeft genomen en hoe het er nu bij ADO aan toegaat, dan zie je verbeteringen. Dat komt ook door de vele maatregelen die ze in Den Haag hebben getroffen. Ik zie weinig verbetering bij FC Utrecht de laatste jaren.

Sterker nog, ik krijg de indruk dat ze niet durven op te treden tegen de groep rotte appelen en onder het mom van ''we willen de rest niet duperen'' het allemaal maar toelaten. Van Schaik heeft met zijn maatregelen rondom FC Utrecht - Ajax al aangetoond dat hij de problemen liever bij Ajax fans neerlegt dan bij zijn eigen achterban. Hij wilde ons al in 2012 weren, nadat een bekerduel was ontsiert door misdragingen van een groep Utrecht supporters. Vervolgens kwam hij daarna met de constatering dat het misschien beter was als Ajax supporters niet meer zouden komen, omdat ''de aanwezigheid van Ajax supporters zoveel losmaakt bij de achterban''. Indirect verweet hij dus de Ajax achterban, die zich die avond keurig gedroeg, dat ze verantwoordelijk waren voor de misdragingen van de Utrecht supporters.

Ongetwijfeld zal FC Utrecht ook hier weer een passend antwoord op schuldig blijven, zelfreflectie is het bestuur van de club schijnbaar vreemd.

2 november 2015 om 09:16

mooi verhaal totaal niet op waarheid berust maar toch goed bedacht

2 november 2015 om 08:10

die kans zit er dik in inderdaad als je zulke spandoeken meeneemt die twente bij zich had

2 november 2015 om 19:21

Laten we inderdaad weer inzoomen op het spandoek van FC Twente, dan hoeven we andermaal geen zelfreflectie te tonen.

Dat spandoek is een verwijzing naar Utrecht - Ajax. Als je zingt dat je vader bij commando's zat en je op bij de SS dan kun je verwachten dat andere supportersgroepen hier op reageren. Dat soort gezongen teksten is het openlijk uiten van nazi sympathie, en dan verbaasd zijn als je club vervolgens te maken krijgt met spandoeken die dat verband benoemen. En wie de geschiedenisboeken erbij pakt komt ook tot de conclusie dat Utrecht een prominente rol speelt in de geschiedenis van de NSB (of je dat nu leuk vind of niet).

3 november 2015 om 11:48

ja goed praten wat fout is van je eigen club en veroordelen wat een andere club doet.
dus als ik jou goed begrijpt mag utrecht geen anti joden liedjes tegen ajax zingen die zich joden noemen ,maar mag twente er wel op reageren door een hele stad voor nsb ers uit te maken omdat de nsb toevallig in de oorlog hun hoofdkwartier in utrecht hadden omdat de duitsers een utrechts pand in beslag namen
nou sorry hoor maar dan ben je net zo ziek als die utrechtsupporters die dat gezongen hebben

Het niveau op de tribunes is de laatste weken niet zo hoog. Het uitschelden van Boer bij Heracles-Ajax, Zoet bij Graafschap-Psv en nu dit incident weer. Niet de eerste keer bij Utrecht. Onnodig.

Misschien dan volgende keer ook geen twente publiek toelaten. Die varkens van Utrecht mag je niet straffen natuurlijk dus dan maar de tegenpartij benadelen.

Sorry voor de fans die wel naar Utrecht gaan om er een leuke dag van te maken. Uiteraard bedoel ik alleen die raddraaiers en het gemeente bestuur van de stad.

haha dit lied word al tien jaar gezongen in galgenwaard en nu er toevallig een speler geblesseerd is die ook donker is is het gelijk racisme
de club word gewoon gezocht en we weten allemaal waarom

1 november 2015 om 22:33

Wel heel toevallig dat het wordt gezongen door dit publiek als er een donkere speler op de grond ligt. Het is het zoveelste incident bij utrecht. Het ergste vind ik dat de club geen afstand durft te nemen. KNVB moet hier gewoon ingrijpen. Constante vuurwerkgeluiden en nu dit liedje wat dan 'toevallig' alleen op dat moment wordt gezongen.

2 november 2015 om 00:11

Begin bijna te geloven dat je uit volle borst hebt lopen meezingen met deze mega top 40 hit. Heel toevallig als een speler van ons geblesseerd is en deze mega top 40 hit komt tevoorschijn. Als je als supporter nou eens op een positieve manier je club ondersteund. Zal je als supporter ook niet zo vaak worden gezocht. De maatschappij dat ben jij, en niet je buurman.

2 november 2015 om 08:04

en dat zegt een twente supporter over de tegenpartij terwijl die zelf met een walgelijk spandoek op de tribunne staan met de tekst utrecht nsb dna in het bloed
kijk dan ook eerst even na je eigen club

2 november 2015 om 08:25

Ik laat me niet verleiden tot het zingen, van een mega top 40 hit. En over dat spandoek, dat heb ik niet gezien. En mocht het wel zo zijn, dan zullen er vast stappen tegen Twente worden genomen.

2 november 2015 om 09:18

dat zit er dik in want twente zal het wel weer ontkennen net zoals bij de aanval op utrecht spelers het gooien van vuurwerk in een utrecht vak het aanvallen van de autocombi maar dit keer komt twente er ook niet mee weg aangezien fcutrecht beelden heeft van het bewuste doek en die beelden ook na de knvb gaan

2 november 2015 om 12:27

Je bent het nog steeds aan het bagatelliseren, iets wat twee jaar geleden gebeurt is. En waar Utrecht aanhang het hele stadion moest oversteken om verhaal te halen. Waar suppoosten werden belaagd. Vind het prima dat je steeds dingen erbij haalt om je gelijk te halen. Dat wij onder de Twente aanhang ook geen lieverdjes hebben rondlopen dat weet ik ook wel. Je veroordeelt het nog niet eens. Dat zegt meer over jouw, dan over het bewuste lied.

2 november 2015 om 22:00

bij utrecht lopen ook geen padvinders maar ik irriteer me er gewoon aan dat iedereen doet of het zo erg is bij fcutrecht en er bij hun club nooit wat gebeurd er gebeurd in utrecht echt niets meer of minder dan bij twente ado vitesse feyenoord of ajax bvb .

en nee ik ontken het ook niet ik zeg dat het al tien jaar word gezongen en nu er toevallig een donkere speler geblesseerd ligt het gelijk racisme is omdat fcutrecht onder een vergrootglas ligt anders had je er niets over gehoord.

ik zal je een voorbeeld geven hier op vz het ad en de telegraaf zijn er al een aantal artikelen geweest mbt fcutrecht allemaal negatief
hoeveel artikelen hebben we gelezen over de graafschap ?
of over ado feyenoord?
of over de bedreiging van foppe de haan ?
of het bewuste spandoek precies geen een is een bananenlied dan zoveel erger dan de k***s die ik overal hoor of een hele stad nsb ers noemen nee toch sterker nog dan hoor ik liever een bananenlied .

en voel je niet aangevallen dat is niet mij bedoeling ik zeg alleen dat utrecht wat spreekkoren betreft vaker word aangepakt dan andere clubs en daar heeft fcutrecht bewijzen van die zo door de knvb van tafel werden geveegd vandaar de problemen met ajax nu op 13 december daar is niet fcutrecht schuldig aan maar de knvb die utrecht geen andere keus liet

Ik ben misschien de enige die er over denk, maar volgens mij was er helemaal geen racistische bedoelingen bij het "bananenleid", omdat die al jaren wordt gezongen in het stadion.

1 november 2015 om 23:46

Maar waarom wordt dat lied dan gezongen? Om de ploeg mee aan te moedigen? Kom op. Jij weet ook best wel waarom. Het gaat helaas best vaak mis de laatste jaren bij U-tje. Ik was afgelopen zomer nog bij FCU-Derby County. Ik vond het ook vreemd dat de wedstrijd verboden was en uiteindelijk op het trainingscomplex gespeeld moest worden. Helaas bleek dat dat niet ongegrond was. Een beschamende vertoning achter het doel waar de confrontatie gezocht werd.

2 november 2015 om 08:07

maar als het racistisch bedoeld was laten we daar van uit gaan
waarom heb ik er de laatste tien jaar niets over gehoord want het word al tien jaar gezongen
maar nu ligt utrecht gewoon onder een vergrootglas en word alles aangegrepen om de club te pakken

2 november 2015 om 08:29

Waarom bagatelliseer je dit, het word al jaren gezongen. Leg me dan eens uit, waar het liedje voor staat. Heb het liedje niet eerder horen zingen, maar op het moment dat speler van Twente op de grond geblesseerd ligt. Word het gezongen. Heel toevallig.

2 november 2015 om 09:19

nou vertel mij maar waar het lied voor staat want als het racistisch is waarom heeft het dan in de top40 gestaan dan had het toch verboden moeten worden of niet

twente heeft het ook gehoord hebben ze bij twente ook het spandoek met utrecht nsb dna in het bloed gezien waarschijnlijk niet .
als er bij utrecht zo een spandoek had gehangen was het nu wereldnieuws geweest maar nu lees je er niets over net zoals je niets lees over de bedreigingen van foppe de haan .
die de graafschap supporter die maar een woord kon .en ga zo maar door utrecht ligt gewoon onder een vergrootglas en er moet alles aan gedaan worden om utrecht nog een keer te straffen

2 november 2015 om 12:41

Je hebt in veel dingen gelijk hoor. Maar zoals je al aan geeft, Utrecht wordt gezocht. En ja dat heeft redenen. Het is ondertussen al jaren achter elkaar dat een klein groepje zich zwaar misdraagt en dat brengt de rest van de supporters en club in diskrediet. Het enige goede is dat hoe meer het in het nieuws komt hoe eerder er daadwerkelijk een oplossing zal komen. Dat laatste zal alleen gebeuren als de omstanders op die tribune de mensen aanwijzen. Maar zoals ik ook al meerdere malen heb gezegd, dat probleem is niet alleen bij Utrecht.

Wat dat spandoek betreft. Kom eens richting het zuiden. Iedere willekeurige groep supporters zingt een liedje over moffen. Maar dat mag van de knvb.

Het resultaat van jarenlang pappen en nathouden door de Utrecht directie. Altijd lag / ligt het aan anderen. De rellen tijdens / na Utrecht - Twente werden toegeschreven aan het uitvak dat vuurwerk gegooid zou hebben, het zingen van walgelijke antisemitische leuzen wordt afgestraft door het weren van de tegenpartij, etc.

Voor wat betreft vuurwerkgeluiden: helaas zijn er enkele groepen supporters die het geweldig vinden deze geluiden te maken. Niet alleen bij Utrecht. Als Twente nu eens ballen toont en van het veld stapt geeft het een reactie af. Als de Knvb daar dan een boete voor wil geven hebben we wel een discussiepunt met elkaar, dan wordt eindelijk eens de knuppel in het hoenderhok gegooid.

2 november 2015 om 22:10

ja ik weet het alles ligt aan de utrechtsupporters hou toch op met moraalridder spelen want bij jou club doen ze het nooit toch allemaal lievertjes

autocombi van utrecht aangevallen was niet waar
vuurwerk in een gezinsvak gegooid dat verzint utrecht
spelers van utrecht aangevallen ook niet waar
spandoek met nsb dna in utrechts bloed ook niet gezien

nee het zijn alleen die akelige supporters van utrecht die alles doen met goedkeuring van de club .
kijk bij utrecht lopen ook een stel idioten maar bij jou club twente ook dus dan moet misschien de ploeg van het veld stappen waar tegen het publiek zich misdraagt en dan ook overal graag dan hebben we een discussiepunt

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren