Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax is nu de dupe, het is schandalig wat er is gebeurd'

Laatste update:

Ajax heeft met woede en teleurstelling gereageerd op de beslissing van de gemeente Utrecht om op 13 december geen uitsupporters toe te laten bij het duel tussen FC Utrecht en Ajax. De Amsterdammers zijn niet alleen teleurgesteld in de gemeente Utrecht, maar ook in de directie van FC Utrecht. “Door de truc die zij toepassen omzeilen ze de straf, met als gevolg dat wij nu zonder fans moeten komen”, zegt financieel directeur Jeroen Slop op de website van Ajax.

/

Bij de vorige wedstrijd tussen Utrecht en Ajax zong een deel van de Utrecht-aanhang antisemitische liederen. De KNVB legde de club een geldboete op en besliste dat de Bunnikside, het vak van de harde kern van Utrecht, bij de volgende thuiswedstrijd tegen Ajax gesloten moest worden. Fans uit dit vak kunnen echter wel een kaartje kopen voor een ander plekje in het stadion en volgens de gemeente Utrecht vergroot dat de kans op rellen. Daarom zijn er geen Ajax-fans welkom.

“Wij vinden het schandalig dat de daders van deze zeer kwetsende spreekkoren nu bij de wedstrijd aanwezig kunnen zijn en wij zonder supporters af moeten reizen”, maakt Slop duidelijk. “Ajax is nu de dupe. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een straf die de KNVB aan FC Utrecht heeft opgelegd? Vergeet het sportieve aspect niet. Voor onze spelers is de steun van een vol uitvak meer dan welkom. Los daarvan vinden wij dat onze supporters deze wedstrijd gewoon bij moeten kunnen wonen. Wij zijn het dan ook absoluut niet eens met deze gang van zaken.”

Volgens Slop heeft Ajax er nog alles aan gedaan om deze maatregel te voorkomen en heeft ook de KNVB zich ingespannen. “Voor hen is dit natuurlijk ook een hard gelag. Wij hebben nooit begrepen waarom de aan FC Utrecht opgelegde sanctie gekoppeld moest worden aan het eerstvolgende duel tegen ons. Als een speler naar aanleiding van een rode kaart geschorst wordt, geldt dat toch ook niet voor de eerstvolgende wedstrijd tegen diezelfde tegenstander? Hoe dan ook, wat er nu is gebeurd is schandalig”, aldus Slop.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volkomen juiste en terechte reactie van Ajax!
Schandalig handelen van fc utrecht in deze. Knvb, hier schuilt een taak voor jullie om Utrecht te dwingen!

29 oktober 2015 om 18:53

@ramonfcu. Wat praat jij veel onzin zeg. Van Schaik is onder druk gezet door zijn eigen aanhang. Het was oplossing bedenken of sc opzeggen voor de meeste fcu supporters. Die willen maar een wedstrijd zien en dat is tegen Ajax. Dan valt er nog wat te zien. Tegen alle andere tegenstanders is het niet om aan te gluren.

29 oktober 2015 om 16:57

Dat krijg je als je straffe uitdeeld die makkelijk te omzeilen zijn. Het vak sluiten is niet hetzelfde als de mensen uit het vak uitsluiten. Misschien moet de knvb zich ook een wat beter juridisch onderleggen want dit is toch stom dat dit zomaar kan. Ajax de dupe van een straf aan Utrecht, moet niet veel gekker worden

En met juridisch onderleggen bedoel ik zorgen dat een aanklacht en.straf zo waterdicht zijn dat er geen omweg mogelijk is

29 oktober 2015 om 19:56

Je zou verwachten dat een club de "foute" gasten straft. De meeste clubs handelen dan ook fatsoenlijk. Zo niet Utrecht. Die doen wel vaker rare sprongen om hun foute supporters te ontzien.

Utrecht geeft wederom een signaal af aan de foute gasten! Doe maar gek, wij lossen evt straffen wel voor je op!

29 oktober 2015 om 17:01

Gewoon überhaupt geen uitsupporters meer toestaan. Bespaart de maatschappij tientallen miljoenen. Het is inmiddels tot in den treuren gebleken dat het keer op keer fout gaat. Nu blijven we aanmodderen.

29 oktober 2015 om 17:03

gewoon harder straffen, niet de echte supporters aanpakken maar de daders, alles kan voortaan zo makkelijk vastgelegd worden en dan extreem hard aanpakken

in engeland gaat het in en om het stadion veel beter dan hier en die supporters zijn nog veel gekker

je reactie om dan maar alle uitsupporters te weren slaat nergens op, die horen er gewoon bij...zonder uitsupporters heb je nog minder sfeer dan er nu al is in de stadions en er zijn mensen bij die leven voor hun club en die pak je dan even alles af

29 oktober 2015 om 18:11

Weet je wat het is... Er is met de 360graden camera zoveel meer mogelijk. Zo kun je geweldplegers etc direct opsporen. Ik snap niet dat dat soort dingen niet om en rondom de stadia hangen. Als dat gedaan wordt haal je de rotte appels er zo uit en de appels die aan het verrotten zijn die zullen gaan nadenken of het allemaal wel zo slim is om de seizoenskaart(en) te riskeren. Zoveel mogelijk maar er wordt zo weinig gedaan

29 oktober 2015 om 18:45

die zijn er ook maar als er raddraaiers tussen zitten die en capuchon, zonnebril en sjaal opzetten. Dan kun je filmen wat je wilt maar je herkent niemand hoor. Ja dan moet je capuchons en mutsen verbieden in het stadion. Maar dat krijg je volgens mij wettelijk niet voor mekaar.

29 oktober 2015 om 18:54

Benjj je hebt helemaal gelijk. Op de meeste plaatsen hangen die camera's ook, waarom daar zo weinig mee gedaan wordt is me onduidelijk. Het lijkt wel of de clubs pas in actie komen wanneer er ophef in de media ontstaat.

Daarnaast weet iedereen die naar uitwedstrijden gaat precies wie de problemenmakers zijn binnen de groep. Dat zijn namelijk altijd dezelfde. Ook alle stewards weten precies wie de vervelende personen zijn. Dit hele probleem zou binnen een maand opgelost kunnen zijn.

31 oktober 2015 om 09:13

gewoon meteen na de wedstrijd of tijdens de spreekkoren oppakken is toch niet zo moeilijk met de technologie van tegenwoordig

en bij de politie weten ze allang wie de raddraaiers zijn, alleen doen ze niks omdat ze geen ruimte hebben om ze op te sluiten ofzo, zou geen andere reden kunnen bedenken...ofja, geld maar dan de boetes maar hoog genoeg maken of zware werkstraffen

31 oktober 2015 om 12:51

in england gebeurd wel 100x zoveel als hier in nederland hoor zeker buiten de stadions maar de media geven in england daar geen aandacht aan

29 oktober 2015 om 19:07

De straf van de Knvb was uitgedeeld aan utrecht, niet aan Ajax. Utrecht probeert om onder de straf uit te komen door het betreffende vak de mogelijkheid te bieden elders in het stadion te gaan zitten. Vervolgens mogen Ajax supporters de wedstrijd niet bezoeken.

Dit klopt gewoon niet, lijkt me dat de Knvb er ook niet me akkoord zal gaan.

29 oktober 2015 om 19:36

Wat een zware onzin reactie. Lekker inhoudelijk ook.. Het gaat hier om een straf voor Utrecht, waar Ajax de dupe van wordt. De mensen die het veroorzaakten kunnen gewoon lekker naar het stadion. Dat is bizar. Daar hoef je geen enkele randzaak over het gedrag van Ajaxfans bij te halen. Die krijgen inderdaad ook wel eens straffen, maar dat heeft niks met deze kromme beslissing te maken.

30 oktober 2015 om 13:56

Het ligt natuurlijk wel Deels aan de ajax supporters zelfs. Ze mogen niet meer in Rotterdam en Den haag komen omdat ze anders gaan rellen. Nu ook niet meer in Utrecht wat ik overigens goed snap van de gemeente Utrecht. Wel is het natuurlijk een grote grap dat de mensen op de bunnikside gewoon ergens anders kunnen zitten.

30 oktober 2015 om 15:42

dat komt omdat er ook altijd maar een club bestraft word

29 oktober 2015 om 23:55

Boehoe huilie huilie weer bij onze vrienden uit Amsterdam. Kijk eerst eens in de spiegel, dan zien jullie misschien dat het van beide kanten komt. Wie de bal kaatst krijgt hem terug. Beter helemaal geen supporters van Utrecht in Amsterdam en andersom. Zijn we van een hoop gezeik af!

30 oktober 2015 om 14:11

LaOnda daar gaat het hier niet om aangezien Utrecht hier straf heeft gehad en niet Ajax. Dat het over en weer is staat hier los van. Zou ook gek zijn om Zwolle te straffen voor de bekerfinale. Dan zouden jullie nog harder schreeuwen om onrecht en terecht. Maar zo een situatie is het nu wel. Is gewoon belachelijk en het bestuur van Utrecht geeft hier dus mee aan dat ze spreekkoren toestaan en het dus ook goed vind als er walgelijke spreekkoren uit het uitvak zou komen.

Juiste van Utrecht. Het is ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk iedereen te weren bij Utrecht. Veiligheid van de burger staat ver boven een voetbalwedstrijd.

29 oktober 2015 om 16:55

Lees jij de tekst soms andersom?
Want volgens mij leef jij in een omgekeerde wereld.
Dan kan je maar beter alle wedstrijden verbieden...de veiligheid valt volgens jou redenatie dan nooit meer te garanderen aangezien er een familievak naast het uitvak zit, daar kunnen ten aller tijden raddraaiers een kaartje voor kopen.

29 oktober 2015 om 17:05

Ik snap de burgemeester van utrecht ook wel opzich... fc utrecht heeft hem geen andere keus gelaten in zijn ogen... niet dat ik dit toejuich die actie van fc utrecht...

29 oktober 2015 om 17:06

Natuurlijk zijn de Utrechtsupporters schuldig, maar de Ajax-supporters staan niet bekend als lievertjes. Ik vind het dan niet gek dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen. Ajax kan in de thuiswedstrijd toch hetzelfde doen?
Liever twee wedstrijden zonder uitsupporters dan een kans op rellen.

29 oktober 2015 om 17:18

Ik vind het ook niet gek dat men het zekere voor het onzekere neemt hoor. Echter is het natuurlijk te vreemd voor woorden dat FC Utrecht een sanctie krijgt vanwege misdragingen en daardoor maatregelen die tot gevolg hebben dat de veroorzakers van die sanctie wel in het stadion aanwezig kunnen zijn. Terwijl de Ajaxfans die met de sanctie zelf niet zoveel te maken hebben nu worden geweerd. In de praktijk is het dus zo dat Ajaxfans gesanctioneerd zijn voor misdragingen van FC Utrechtfans. Dat lijkt mij niet de bedoeling van de straf. Al snap ik natuurlijk de overwegingen van de burgemeester.

29 oktober 2015 om 23:57

yamiown,
je kunt ook gewoon alle supporters toegang verbieden. Gaat iedereen lekker thuis voor de buis zitten. Dan is de veiligheid het grootst natuurlijk..

Dan moet de Knvb eisen dat hij of met uit supporters gespeeld wordt of helemaal zonder publiek. Zo niet dan een reglementaire overwinning voor ajax.

29 oktober 2015 om 17:21

Ik denk dat het weigeren van ajax supporters helemaal niet zo veel te maken heeft met de spreekkoren. We hebben het hier dan ook over slechts enkele "supporters".
Ik vind dat ajax apart reageert, alsof het hele stadion bij de betreffende wedstrijd de leuzen aam het zingen was.
Utrecht Ajax blijft gewoon een risico wedstrijd en het risico blijft niet alleen beperkt tot het stadion, maar de hele dag in de stad is er onrust wanneer er supporters toegelaten zullen worden.

29 oktober 2015 om 17:36

Ajax reageert dat het vreemd is dat utrecht een straf om weet te zetten in een beloning

29 oktober 2015 om 18:00

Ajax word bij meerdere clubs gezien als risico wedstrijd. Dit zou betekenen dat je bij Feyenoord, PSV, Utrecht en ADO geen Ajax suporters meer binnen zou moeten laten.

29 oktober 2015 om 18:20

Utrecht is gewoon schandalig bezig ( de gemeente ) met deze actie.
Zelfde geldt voor de club FC Utrecht die de idioten uit de Bunnickside gewoon toe te laten hoop dat het volledig uit de hand loopt tussen die debielen en de gewone supporters van Utrecht

30 oktober 2015 om 14:15

En dat zelfde bestuur vind walgelijke spreekkoren dus gewoon toegestaan met deze maatregel.

Het zou inderdaad schandalig zijn dat een straf gericht aan Utrecht uiteindelijk voornamelijk slecht uitpakt voor de club die aangevallen is. Ik neem aan dat de Knvb en FC Utrecht op zoek gaan naar een passende oplossing.

29 oktober 2015 om 19:53

Kun je van Utrecht zijde wel vergeten. Het is niet de eerste keer dat Utrecht een straf omzeilt en hun eigen lieverdjes daarmee beloond voor schandalig gedrag!

30 oktober 2015 om 15:44

oh vertel wanneer heeft utrecht nog meer een straf omzeilt

Gewoon niet komen opdagen als Ajax zijnde.

29 oktober 2015 om 16:56

Enige juiste, niet spelen die wedstrijd

29 oktober 2015 om 17:02

Wat maakt het uit? Of geen supporters of keihard gefluit waar de sfeer ook niet beter op word?

29 oktober 2015 om 17:04

En een reglementair verlies en een dikke boete krijgen? Wat een plan zeg... Ajax heeft in deze gelijk, het lijkt wel alsof we langzaam aan naar een competitie geheel zonder uitsupporters toe gaan, heel jammer dit.

29 oktober 2015 om 17:09

En 3 punten weggeven? Goeie oplossing man

Verstandige keuze gewoon. Veiligheid staat voorop!

Daarnaast neemt Utrecht geen supporters mee naar Ajax in april aldus de clubwebsite, dus gaat de vlieger van competitievervalsing ook niet op

29 oktober 2015 om 16:58

Het verschil is dat de Ajacieden niks hebben gedaan, het waren de Utrecht supporters die een zogenaamde 'straf' hebben gekregen, maar uiteindelijk word Ajax gestraft.

29 oktober 2015 om 17:05

Utrecht wordt toch ook gestraft? Een complete tribune leeg, paar duizend supporters minder, minder inkomsten.

Ik zie niet in waarom jij denkt dat Utrecht niet gestraft is?

29 oktober 2015 om 17:10

Caeser omdat de "gestrafde vak" zich gewoon weer verdeeld over de rest van het stadion en waarschijnlijk ook het uitvak...

29 oktober 2015 om 17:12

Utrecht is de schuldige in dit verhaal, dus waarom zou Ajax uberhaupt gestraft moeten worden? (waarmee ik niet zeg dat de Ajax aanhang lievertjes zijn, voor de zeikerds onder ons hier).

Als jij een probleem hebt met iemand en diegene geeft jou een volle poffert op je neus, dan verwacht jij toch ook dat hij aangepakt wordt door middel van een straf? Niet dat jij ineens een straatverbod krijgt, omdat dat nou eenmaal veiliger is voor de omgeving? Ookal krijgt diegene die jou een tik verkocht een straatverbod + een boete of iets dergelijks?

29 oktober 2015 om 17:19

Maar iedereen kan toch een kaartje kopen? Alsof de mensen die normaal op de Bunnikside zitten, ineens besluiten de wedstrijd te laten schieten? Iedereen kan toch een kaartje kopen voor welk vak dan ook?

Stel jij zit op de Bunnikside maar hebt niks geroepen, besluit dan ook helemaal niet meer te gaan?

De politie heeft geprobeerd de daders te vinden, maar die zijn niet gevonden. Daarom kan je geen specifieke mensen weren.

31 oktober 2015 om 12:57

dan nog kost het de club 160.000 euro incl de boete

29 oktober 2015 om 17:09

Het gaat bij de meesten ook eigenlijk niet om "competitievervalsing", maar om het feit dat fc utrecht zijn op gelopen straf probeerd te omzeilen. Waardoor ajax de dupe wordt van de straf die utrecht heeft gekregen (dan even de dingen die ajacied en in het verleden hebben gedaan daar gelaten omdat het nu even om deze straf gaat)

29 oktober 2015 om 18:06

Tuurlijk is er hier wel sprake van competitievervalsing. De concurrenten, PSV en Feyenoord, mogen toch wel uitsupporters meenemen naar Utrecht?

Dit is inderdaad ook echt te schandalig voor woorden

29 oktober 2015 om 17:01

Het komt er inderdaad op neer dat Utrecht een straf krijgt, en vervolgens Ajax daarvan dupeert..

Lijkt me dat dit niet zomaar kan? Verwacht dus ook gewoon dat de Ajacieden wel welkom zijn, en dan natuurlijk maar hopen dat ze laten zien waarom ze erbij moeten zijn! Met positivisme!

29 oktober 2015 om 17:24

De laatste jaren worden er sowieso geen supporters van ajax toegelaten in de Galgenwaard. Dat zou dit jaar ook zeker niet anders geweest zijn, als die spreekkoren niet gebeurd zouden zijn..

29 oktober 2015 om 18:33

Er waren vorig jaar gewoon 1200 uitsupporters in Utrecht, daarvoor een aantal jaar 600 dacht ik, maar er zijn altijd uit supporters geweest

Goed dat er al veel aan gedaan is om dit besluit tegen te gaan, maar dat betekend toch niet dat het hierbij blijft? Ajax én de Knvb moeten hier wat aan doen. Dit is een heel vreemd verhaal, waarbij de boosdoener er goed vanaf komt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Werk aan de winkel!

30 oktober 2015 om 13:21

Dan moeten we ook maar op zoek naar kaartjes voor in andere vakken. En dat flink rond lullen op Ajaxsites en afwachten maar.

31 oktober 2015 om 13:01

ja het geweld opzoeken daar schiet je echt wat mee op
en dan vechtpartijen op de tribunnes en dan straks weer roepen dat het aan andere ligt want het is niet de schuld van die leeghoofden dan nee dat krijg je ervan als je supporters weigert dus is het eigen schuld pfff door supporters als jij is het dus gewoon niet mogelijk om een wedstrijd normaal te bezoeken zonder geweld en de ziektes die om je oren vliegen

Terechte reactie natuurlijk: Ajacieden gedragen zich altijd voorbeeldig in een ander stadion... Ligt echt niet alleen aan Utrecht supporters, zolang dit soort idioten in de maatschappij rondlopen en dus in de stadions moet je geen risico nemen. Aangezien het voetbal boor de voetbalfan is.

29 oktober 2015 om 16:55

En ik heb dus niks tegen Ajacieden, sterker nog bij ons in arnhem zitten net zoveel van die gekke malloten die de boel verpesten.

29 oktober 2015 om 16:57

Nee ajacieden gedragen zich niet altijd voorbeeldig....echter gaat jou argument niet op.
Volgens mij is bewezen dat sommige Utrecht supporters zich hebben misdragen in meerdere opzichten.

Zij horen in dit geval dus gestraft te worden, niet de ajacieden of Ajax als club.

29 oktober 2015 om 17:26

Wederom: Utrecht is al gestraft. Tribune leeg, paar duizend supporters minder en minder inkomsten. Is dat nou nog niet duidelijk?

29 oktober 2015 om 18:24

Kom nou, zo'n verlies kunnen ze prima lijden. Er zijn waarschijnlijk niet veel Utrecht supporters minder doordat het uitvak nu ook naar Utrecht gaat.

Maar het aller belachelijkst blijft dat Ajax nu (in mijn ogen) harder gestraft wordt terwijl het in deze zaak onschuldig is verklaard. Dat klopt niet toch?

29 oktober 2015 om 18:30

De gasten van de Bunnikside dienen gestraft te worden, maar ze mogen gewoon plaatsnemen op een andere plaats in stadion. Belachelijk. De club is bang voor haar eigen harde kern.

29 oktober 2015 om 18:39

@Caeser

Dat is het hem nou juist, Utrecht omzeilt die straf. Ze sluiten het uitvak voor de supporters van de tegenstander en stellen dit vak en andere plaatsen in het stadion gewoon beschikbaar voor mensen van die Bunnikside. Kortom: Utrecht krijgt waarschijnlijk geen cent minder aan inkomsten en Ajax en de Ajax-supporters zijn de dupe hiervan. Echt de omgekeerde wereld en ook compleet onacceptabel.

29 oktober 2015 om 18:44

jou argument gaat ook niet op omdat utrecht zich gewoon aan de straf houd dat de burgemeester het nu te gevaarlijk vind was overigens allang bekend in utrecht dat hij de ajax supporters ging weigeren kan fcutrecht niets aan doen .
er werd gewoon een politiekspel gespeeld over de rug van utrecht en terecht dat utrecht zich niet laat gebruiken

30 oktober 2015 om 00:01

caeser, de mensen die veroorzaken horen gestraft te worden. Dat is het idee dat achter de straf van de knvb zit. Nu komen die gasten toch gewoon, dus worden ze niet gestraft. Voor andere aanhangers wordt het nu lastiger een kaartje te krijgen. Die worden gestraft en daarbij de ajacieden die niet mogen komen.

31 oktober 2015 om 13:08

helemaal niet belachelijk de hele bunnikside over een kam scheren voor iets wat 15 tot 30 man hebben gedaan is belachelijk daar straffen ze 5000 man mee die niets gedaan hebben en dat terwijl er niemand veroordeeld is dat kan wettelijk helemaal niet
utrecht is verplicht die supporters andere plaatsen aan te bieden volgens de regelementen dat ajax daar nu de dupe van is moet je niet bij de club zoeken maar in zeist waar ze even beslissen dat utrecht zonder publiek moet spelen tegen ajax ipv zoals normaal in nederland de volgende wedstrijd dat noem ik klasse justitie hoe zuur dit ook uitpakt voor de goedwillende ajax supporters

Dan zou ik nog eerder Utrecht verbieden om thuis supporters te hebben dan het Ajax publiek te weigeren. Als de Ajax fans zich nu nog misdragen hadden oké maar dit is inderdaad een omgekeerde wereld. Zeer onterecht vind ik.

29 oktober 2015 om 16:57

Utrecht moet al een hele tribune leeg laten, de gemiste inkomsten voelen ze echt wel hoor.

29 oktober 2015 om 16:59

Ja snap je, maar wat heeft Ajax hier aan?
Nu heb je dus helemaal geen steun mee.
Normaal komt het uitvak redelijk makkelijk boven het thuispubliek uit.... nu zal je dus alleen Utrecht supporters horen.

29 oktober 2015 om 17:00

Dat zal inderdaad zeker zo zijn, maar dat is dan jammer voor FC Utrecht. Of je regelt dat die supporters uit dat vak helemaal niet meer mogen komen, zodat Ajax opeens wel probleemloos supporters mee mag nemen. Of je speelt maar in een leeg stadion. Ajax heeft hier niks verkeerd gedaan.

29 oktober 2015 om 17:29

FYNRD, dat vraag ik me af of zij idd financieel zoveel mis lopen. Dat is namelijk alleen het geval als het stadion helemaal vol zit. Anders vullen de supporters van de bunniksite namelijk gewoon de lege plekken in het stadion op en meek je er dus helemaal niets van. Slim bedacht van utrecht, maar te schandalig voor woorden.

30 oktober 2015 om 12:17

@ Fynrd

Over welke gemiste inkomsten heb jij het ? Of bedoel die zogenaamde gemiste inkomsten omdat de supporters die normaal op de "bunnik Side" zitten nu elders in het stadion een plekje mogen zoeken. Ik ben toch wel benieuwd hoe FC Utrectht zo geld misloopt, please do explain,

Dit soort grappen halen ze wel vaker uit in Utrecht, het is niet de eerste keer dat onze aanhang gestraft word door (fc) Utrecht; terwijl het de eigen aanhang was die fout zat. Een zelfde soort iets dreigte een aantal jaar geleden te gebeuren toen een deel van de Utrechtse aanhang een jaarlijkse grachten wandeling maakte door het eigen stadion ( 2x tegen Ajax en 1 keer tegen Ado Den-Haag).

31 oktober 2015 om 13:09

ze lopen 160.000 euro mis en dat is incl boete van de knvb

29 oktober 2015 om 18:56

sterker nog dat word al jaren genegeerd en gezongen

29 oktober 2015 om 18:59

door het woord amsterdamsestraatweg weet ik gelijk waar jij op doelt jij ben dus zo een supporter waarom er geen uitpubliek meer mee mag na den haag rotterdam en binnenkort ook utrecht want reken maar dat ajax utrecht en utrecht ajax binnenkort zonder uitsupporters gespeeld word en terecht beide kunnen zich niet gedragen

29 oktober 2015 om 18:47

ook de ajaxsupporters hadden zich weer misdragen maar zoals gewoonlijk werd utrecht voor de zoveelste keer weer als enige gestraft ik vind het iig een geniale zet van fcutrecht dat ze zich niet vvoor politieke spelletjes laten gebruiken ook al is ajax er nu de dupe van

30 oktober 2015 om 13:29

Maar dan moet je ook niet janken als jou club benadeeld wordt. En dat doe je wel terwijl je dit goed praat. Kijk als je nou gewoon zegt dat deze oplossing schandalig is mag je best en terecht klagen over een ander. Maar nu ben je gewoon hypocriet. Dat geld ook voor je voorzitter. Wou ook al Ajaxsupporters weren na wangedrag in die beker wedstrijd omdat Ajax wat los maakt bij de utregters. Kortom wees een vent en geen prinsesje.

30 oktober 2015 om 15:48

heb je mij gehoord toen we twee keer onterecht werden teruggestuurd vanuit amsterdam nee

overigens heeft ajax ook een keer hetzelfde trukje uitgehaald in de uefacup toen vak127 leeg moest blijven

30 oktober 2015 om 22:18

Uitvak zat toen gewoon bomvol.

Inderdaad niet logisch om de straf op te leggen voor de eerstvolgende wedstrijd tegen Ajax. Ajax zal nu wel zelf ook Utrechtsupporters weren straks. Een competitie met alleen thuispubliek wordt het de laatste jaren helaas. Dit de de schuld van Knvb.

Ajax is trouwens de enige club die nooit voor spreekkoren (wie niet springt is geen jood) wordt gestraft, dus ze mogen ook niet echt zeuren.

29 oktober 2015 om 17:01

Haha, jaa, dat zijn ook echt spreekkoren ja... Vitesse publiek zong dat de scheidsrechter een Ajacied was. Dat zijn dingen die te ver gaan. Of fans die zingen over Hamas en Joden aan het gas. Dat zijn spreekkoren.

Wie niet springt, die is geen jood is omdat fans van Ajax altijd Joden werden genoemd, ze gingen zichzelf ook zo noemen, en daar komt het vandaan. Net zoals dat we zelf zingen over Ajax Joden, super Joden. Geen spreekkoren dus!

En Ajax zal de Utrechtsupporters echt niet zomaar weren, of om dit voorval. Echter is het zo, dat Utrecht al aangegeven heeft, dat het zelf ook geen fans meeneemt in de wedstrijd in de ArenA later dit seizoen.

29 oktober 2015 om 17:13

Tjah waar leg je de grens? Mensen maken zich druk als Feyenoorders "wie niet springt is een jood roepen" omdat het een denigrerende uitspraak zou zijn richting de echte joden, maar andersom zou dus wel mogen volgens jou? Of allebei wel? Ik vind namelijk ook dat het moet kunnen. Als je voor zulke koren gaat straffen blijf je aan de gang, want de supporters houden er echt niet mee op.

29 oktober 2015 om 17:43

Als wij als Ajacieden "wie niet springt die is geen jood" mogen zingen, dan mag de Feyenoord aanhang ook best "wie niet springt die is een jood" zingen. Je moet niet met twee maten meten.

Vind het overigens wel jammer dat er een aantal mooie affiches in Nederland zijn zonder uitsupporters. In plaats van het verbannen van de supporters kan je toch ook iets anders verzinnen, dit soort maatregelen zijn onnodig en kort door de bocht. Hebben ze hier in Engeland en andere landen niet een goede oplossing voor die we kunnen jatten?

29 oktober 2015 om 17:50

In Engeland is er de voetbalwet. Die werkt erg goed! Er worden stadionverboden uitgedeeld van 3 tot 10 jaar (zowel nationaal als internationaal). Als supporters met een stadionverbod zich niet aan het verbod houden en gesnapt worden door de politie, riskeren ze een gevangenisstraf van maximaal een half jaar of een boete van 5.000 pond (7.500 euro). De politie kan mensen met een ‘banning order’ gelasten voor een wedstrijd of zelfs voor de duur van een groot toernooi hun paspoort in te leveren. Ook kunnen zulke fans worden verplicht zich op bepaalde dagen bij de politie te melden. Zoiets hebben we ook in Nederland, alleen in mindere maten. De straffen zijn volgens mij niet zo hoog.

29 oktober 2015 om 18:55

nou en dito mag een liedje zingen waar valt dat onder bij mij onder spreekkoren
en k*** utrecht is ook niet erg zeker
en nesu mag een rondje lopen allemaal keurige liedjes blijkbaar want ajax word er al jaren niet voor gestraft terwijl het ieder seizoen weer gezongen word
ook superjoden word niet gewaardeerd door die joodse organisatie maar daar krijg je geen boete s voor
en ajax geen utrecht supporters weren nou in utrecht weten we wel beter

30 oktober 2015 om 12:38

@ ramonfcu

Houd nou toch eens op met dat fabeltje dat onze aanhang liederen zong over Nesu of Di Tomasso wat we steeds horen. Echt, wij hebben ook wel een hoop boefjes, het is gewoon onzin dat er de spot mee word gedreven. Dat werd alleen gezegd als excuus/reden waarom de Utrechtse aanhang zong wat ze zongen. Als dit echt het geval zou zijn geweest, zou Ajax hier echt wel voor gestraft zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de maatschappelijke verontwaardiging die dan zou los breken, dus stop nu eens met die fabeltjes.

Die joodse organisatie ziet liever dat de fanatieke Ajax supporters stoppen om "joden" als geuzennaam te gebruiken; omdat dit andere supporters uitnodigt/aanzet om die negatieve liederen te zingen. Zij redeneren dat zodra de Ajacieden stoppen met die geuzennaam dat die negatieve liederen van de andere dan ook zullen stoppen.

De reden waarom Ajax geen boete krijgt vanwege liedjes zoals "super joden" is omdat je dat met de beste wil niet als denigrerend kan opvatten. Wij zijn niet degene die er iets negatiefs van maken, dat zijn de supporters van andere clubs. Mag ik jou er ook nog even aan herinneren dat dezelfde groep supporters die nu weer gematst worden door club; ook degene zijn die Ajacieden als "joden" begonnen te bestempelen omdat ze dachten dat wij dit als beledigend zouden opvatten. Vervolgens haalde de toenmalige F-Side die negatieve lading eruit door het als geuzennaam aan te nemen en dan zijn wij de boeman.

31 oktober 2015 om 12:33

afca leeds sorry maar hou zelf eens op alles van andere clubs te veroordelen en alles van jou eigen club goed te praten

29 oktober 2015 om 17:06

Dit is natuurlijk belachelijk om de Knvb de schuld te geven laat ik voorop stellen dat ik het altijd klote vind dat er geen uitsupporters zijn want het is toch gewoon de sfeer die je dan mist , maar niet de Knvb is schuldig maar die paar onverlaten die de boel verzieken ik heb zat vrienden die Feyenoord supporter zijn en wij gaan gewoon normaal met elkaar om een beetje jennen hoort erbij maar verder ach het gaat over gewoon voetbal er zijn ergere dingen in de wereld om je druk over te maken, maar ik vraag mij altijd af waarom worden die rotte appels nooit gecorrigeerd door de rest ik snap dat gewoonweg niet , maar ik zal het wel te simpel zien , en ja ik erger mij ook aan spreekkoren van mijn eigen club

29 oktober 2015 om 17:16

Hoezo belachelijk? Ajax merkt terecht op dat de straf gelijk na de wedstrijd tegen Ajax uitgevoerd had moeten worden, dan had je dit probleem niet gehad. Bovendien heeft de Knvb ook een algemene verantwoordelijkheid om de stadions zo vol mogelijk te krijgen vind ik en dat gaat niet de goede kant op zo.

31 oktober 2015 om 12:49

hoezo belachelijk de knvb is hier gewoon schuldig aan en hebben alles gedaan om utrecht te pakken onder druk van de cidi en de media.
ook is het normaal als er straf gegeven word dat de straf dan voor de eerst volgende wedstrijd geld zie (de bekerfinale ) waar ajax gewoon de wedstrijd erop zonder publiek moest spelen uit bij een amateurclub.
waarom moet fcutrecht dan als enige club in nederland wachten totdat ajax een keer langskomt dat is meten met twee maten .
ook heeft de waarnemer tijdens de wedstrijd het walgelijke gezang niet gehoord maar een dag later is wel het rapport aangepast onder druk van de knvb door de waarnemer.
ook waren het hoogstens 30 man waarom moet je dan 5000 mensen straffen die niets gedaan hebben dat is net zo krom als dat de ajax supporters niet welkom zijn op 13 december.
conclusie als de knvb gewoon gehandeld had zoals gebruikelijk in dit soort zaken had utrecht een andere wedstrijd zonder publiek moeten spelen en waren de ajaxsupporters gewoon welkom geweest ,maar omdat de knvb onder druk van de cidi die met een rechtzaak tegen de knvb dreigde utrecht extra hard wilde pakken terwijl het zelfde liedje al in meerdere stadion hoorbaar was en daar geen straffen voor gegeven zijn terwijl daar ook filmpjes van op you tube stonden en utrecht dat bewijs van oneerlijke veroordelingen kon aantonen veegde de tuchcommisie dat bewijs gewoon van tafel en dat viel verkeerd bij de club vandaar dat er plaatsen beloofd zijn in andere vakken waardoor de burgemeester gewoon niet anders kon dan de ajax supporters verbieden te komen hoe krom ook maar daar kan fcutrecht gewoon niets aan doen dat is de beslissing van de burgemeester door het oneerlijk handelen van de knvb

29 oktober 2015 om 18:35

Voor wie niet springt die is een/ geen jood zijn nog nooit straffen uitgedeeld en dit zou natuurlijk ook nergens op slaan dus ik weet niet waar je het over hebt.

Op deze manier is toch alleen Ajax de dupe?! Dit zou een straf voor Utrecht moeten zijn! Dan maar überhaupt geen supporters! Schandelijke gang van zaken!

Ik neem aan dat Ajax nog iets gaat doen aan deze situatie. Want uitspreken dat het schandalig is kunnen we allemaal. Het gaat erom wat Ajax er aan gaat doen, dat zij als het ware de straf voor FC Utrecht op zich moeten nemen.

30 oktober 2015 om 12:41

@ Master D

Precies, er zal toch wel een orgaan zijn binnen de Knvb waarbij men hierover een klacht kan indienen ? Desnoods stap je naar de rechter, want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Goed, het is niet de eerste keer dat men in Utrecht (probeert) andere supporters de dupe te laten worden van wangedrag van de eigen aanhang.

31 oktober 2015 om 13:12

dat heeft geen zin en is kansloos van slagen omdat utrecht al gestraft is en utrecht gewoon aan de strafeis voldoet een lege bunnikside en een boete .
maar laat ajax zijn mond houden over dat ze andere supporters de dupe laten worden want daar hebben wij fcutrecht supporters ook heel veel ervaring mee met onterechte terug gestuurde treinen

Als het niet anders kan gewoon 0-3 zonder te spelen. Misschien snappen ze dan dat ze andere maatregelen moeten nemen ipv deze onzin.

31 oktober 2015 om 13:14

zou voor ajax beter zijn aangezien die de laatste jaren klop krijgen in utrecht

29 oktober 2015 om 17:14

Dat het een groep is van volgens jouw max 10 man is geen excuus. Dit is namelijk bij iedere club zo. Het is altijd een kleine groep die het verpest voor een grote groep. Dat neemt niet weg dat je een straf niet om kunt zetten naar een beloning,

29 oktober 2015 om 17:23

Het ligt natuurlijk aan beide partijen, Ajax is de grootste club van het land en daar kunnen sommige clubs gewoon niet zo goed tegen lijkt het( ado,utrecht). Er komen daardoor extra emoties los bij de fans als ze tegen Ajax spelen denk ik. Dus om Ajax nu de schuld te geven vind ik een beetje raar. Het argument dat Ajax supporters ook geen lieve gasten zijn vind ik ook heel zwak, elke club heeft zure appels tussen de supporters zitten, dan kunnen we net zo goed uitsupporters helemaal verbieden.

Utrecht supporters zijn dus ook Niet welkom in de Arena?

29 oktober 2015 om 17:21

Utrecht heeft inderdaad op de website laten weten geen uitsupporters mee te nemen dit jaar naar Ajax

30 oktober 2015 om 12:43

@ Caeser

Flink van ze, als ze serieus denken dat ze het daarmee gelijk trellen ; is dat natuurlijk onzin. Nu ben ik toch wel benieuwd wat daar nu de reden van is ? Al maakt het op zich niet zoveel uit, aangezien FC Utrecht nooit zoveel supporters meeneemt naar Amsterdam. Iets wat ik toch raar vind voor een supportersgroep die claimt dat Ajax de grote aartsrivaal is.

Ajax moet zich eens hard gaan maken voor hun supporters!

Burgemeesters van tegenwoordig verbieden steeds meer evenementen, simpelweg omdat zij bang zijn dat hun eigen reputatie beschadigt wordt door een mogelijke incident! Echt te laf voor woorden!

Zo mogen Ajaxsupporters ook al jaren niet meer naar Ado den Haag, de afspraak was in 2006 gemaakt, Ajaxsupporters mochten 5 jaar niet meer komen en vervolgens doet zo'n laffe burgemeester er alsnog alles aan om ervoor te zorgen dat hij zijn baantje als burgemeester te behouden en heeft hij gewoon schijt aan de afspraken die 5 jaar zouden duren!

De incidenten gebeuren overigs 95% buiten het voetbalstadion en heeft dan ook niks met voetbal te maken. Waarom weer je dan alsnog de goedwillende mensen, als relschoppers toch een stadionverbod hebben?!

Ajax, laat het hier aub niet bij en desnoods kom je niet opdagen! Dan maar 3 punten minder.

29 oktober 2015 om 17:38

Niet opdagen?? En dan zul je zien dat je daardoor het kampioenschap misloopt.vanwege de 3 punten die je hebt weggegeven. Kost het je minimaal 10 miljoen aan CL inkomsten. Nee idd goed bedacht man....

29 oktober 2015 om 17:55

Moedwillig niet op komen dagen zal Ajax meer kosten dan 3 punten. Extra puntenaftrek of zelfs uitsluiting van de competitie behoort dan tot de mogelijke maatregelen van de Knvb.

Het feit is het volgende: Utrecht behoort volgens de uitgedeelde straf de bunnikside te sluiten tegen Ajax.

Dat Ajaxsupporters ook geen lieverdjes zijn en zelf ook dingen roepen klopt, echter... dat is niet bestraft en dus hoort dat niet meegenomen te worden in sommige meningen hier.

Het is belachelijk dat Utrecht nu alle Ajacieden weigert om zo de problemen voor te zijn... Dan moet je als Utrecht zorgen dat je alle mensen die normaliter op de bunnikside staan bij jouw poort tegenhoudt.
Landurige en omslachtige zaak dit te regelen, maar ja... so be it.

29 oktober 2015 om 17:23

Hoe wil je die mensen van de Bunnikside gaan weigeren? Iedereen kan een los kaartje kopen?

De politie heeft geprobeerd de daders op te sporen, maar dat is niet gelukt.

De seizoenkaarthouders van de Bunnikside kunnen ook gewoon een los kaartje kopen. Het is waanzin te verwachten dat je een tribune kan uitsluiten.

29 oktober 2015 om 18:39

Ik denk dat iedereen, zoals bij heel veel clubs, gewoon geregistreerd is met naam en toenaam. Dat is zo besloten bij het verkrijgen van een clubcard, dan moet je alleen nog 'even' die namen controleren bij de poort... een hele heisa ja, maar het moet toch ergens beginnen lijkt me.

30 oktober 2015 om 13:36

Dan gaan de Ajaxsupporters toch ook naar die kaartjes op zoek. Hoeven ze niet eens echt te doen gewoon flink rondstrooien via berichten en dan afwachten.

31 oktober 2015 om 13:16

dat zijn dan 5000 onschuldige mensen die dan gestraft worden beetje krom niet net zo krom dat ajax niet in utrecht kom iswel

De geschiedenis herhaalt zich. Twente fans waren een aantal jaar geleden ook niet welkom nadat Utrechtsupporters in een vorige editie de boel op stelten hadden gezet. Raar beleid in de domstad..

29 oktober 2015 om 17:17

Inderdaad het is niet de eerste keer.

29 oktober 2015 om 17:24

Je bedoelt die keer dat Twente supporters vuurwerk gooiden in gezinsvakken van Utrecht?

Logisch dat ze daarom niet welkom zijn. Iets met boter op je hoofd?

30 oktober 2015 om 01:08

Vooral naar anderen blijven wijzen..

30 oktober 2015 om 12:55

@ 92643

Precies, het is echt apart om te zien hoe hoe ze in Utrecht zogenaamd alleen maar dingen doen omdat supporters van andere clubs hun hiertoe aanzette. Het is hetzelfde geneuzel dat volgens veel Utrechts supporters hier en massaal schandelijke liedjes zou zijn gezongen over Di Tomasso en Nesu (wat niet waar is), wat ze dus als rechtvaardiging gebruiken,

Als onze aanhang daadwerkelijk massaal die liederen over Ditomasso en Nesu hadden gezongen waren we daar echt wel voor gestraft. Dan heb ik het nog niet een over de publieke verontwaardiging die dan ontstaan zou zijn, hetzelfde geldt voor het zogenaamde vuurwerk gooien in gezinsvakken van jullie aanhang; waar dan ook justitie bij zou worden betrokken. Het is echt opmerkelijk hoe Utrecht supporters ongegeneerd steeds maar dit soort dingen blijven beweren.

Laten we vooral ook niet vergeten dat een aantal jaar geleden de Utrechtse aanhang drie keer een grachten wandeling organiseerde. Twee keer tegen Ajax en een keer tegen Ado Den-Haag, in eerste instantie wilde ze toen ook Ajax en Ado supporters weigeren en lieten ze hun eigen aanhang zo goed als buiten schot.

Als reden werd genoemd dat supporters van andere clubs als een rode lap voor een stier werkte voor een deel van de aanhang. Pas toen daar publiek verontwaardigd op gereageerd werd, besloten ze het toch maar niet te doen en hun supporters te straffen en als hoofd verantwoordelijken te houden voor die grachten wandelingen.

Op basis daarvan, geloof ik er niets van dat het nu opeens uit de hand zou lopen als mensen van de Bunniks Side nu op andere vakken zouden plaats namen.toen men die grachten wandeling maakte lieten ze zich ook tegenhouden door een paar stewarts, als men echt wat gewild had; had men toen door kunnen breken richtig het uit vak. In plaats van dat te doen, bleven ze maar van een afstandje schreeuwen. In Utrecht proberen ze vaak opzichtig hun eigen supporters te beschermen door andere supporters groepen te straffen voor hetgeen hun eigen supporters de hoofd verantwoordelijke voor waren.

In Utrecht zijn de club en de gemeente volgens mij doods benauwd voor hun eigen aanhang, ik kan geen enkele andere reden bedenken; waarom men daar met enige regelmaat andere supporters groepen probeert te straffen voor wangedrag van hun eigen aanhang.

Mij lijkt het meest logisch spelen zonder publiek. Op die manier is FC Utrecht ook gestraft. Nu wordt Utrecht feitelijk beloond voor het wangedrag van de eigen supporters. Wat erger is: men durft zich niet hard op te stellen tegen de eigen harde kern. En helaas is dat niet alleen bij Utrecht het geval....

Gewoon uit-supporters bij elke wedstrijd verbieden. Dan heb je dit gezeur ook niet meer en kan niemand klagen over eventuele competitievervalsing.

29 oktober 2015 om 17:17

Gewoon harder straffen (hoge boetes, levenslange stadionverboden), zodat niemand het ooit nog in zijn hoofd haalt om nog iets geks te roepen. In Engeland werkt het. Nu hier nog.

30 oktober 2015 om 00:08

Gewoon alle stadions sluiten en spelen achter gesloten deuren kan ook. Gaat iedereen tv kijken. Schei toch uit.

30 oktober 2015 om 13:10

@ Boris19

Als men dat zou doen dan is Nederland toch echt een bananen republiek, iets wat wel een beetje zijn door op verschillende onderwerpen continue de grote groep normaal gedragende mensen te straffen voor het (wan)gedrag van een kleinere groep. Zoals "arie Vink" al aangeeft moeten mensen die de fout in gaan gewoon bestraft worden. We staan echt voor paal met dit soort zaken in de buitenlandse voetbal wereld.

Zolang de clubs niet in staat zijn de idioten te isoleren en te weren, moet de KNVB heel zwaar straffen zodat de clubs er wel wat aan gaan doen of alle uitsupporters weren. Scheelt ook nog eens geld, dat beter te besteden is dan het in de gaten houden van idioten

Ik had altijd het idee dan de Knvb het laatste woord zou hebben maar blijkbaar gaat dat hier niet op. Het lijkt mij dat ze hier maar eens een voorbeeld moeten stellen en dan Utrecht maar moeten verbieden om de rest van de competitie zonder publiek te spelen want Utrecht geeft hier blijk van het feit dat ze achter deze idiote "fans"staan

KNVB laat zich weer eens kennen. Nou is het weer de Utrecht aanhang die een straf krijgt omdat ze gescandeerd hebben tijdens een wedstrijd. Kan je elke club wel bestraffen na een wedstrijd...

Is hypocriet om spreekkoren tegen Ajax zo zwaar te straffen, terwijl andersom er precies hetzelfde gebeurt.
Overigens betreur ik elk spreekkoor dat ernstig persoonlijk leed gebruikt om anderen te kwetsen

29 oktober 2015 om 18:18

er is een verschil tussen spreekkoren en antisemitische spreekkoren..

30 oktober 2015 om 13:40

Zou ook raar zijn om Zwolle te straffen voor wat er in de bekerfinale gebeurde. Straf is voor de veroordeelde en niet voor iemand anders.

Dan ook maar geen Utrecht supporters in de arena laten!

29 oktober 2015 om 17:38

Dat maakt geen verschil die kwamen toch nooit in grote aantallen opdagen. Laat ze maar gewoon komen en dan laten zien hoe het wel moet.

29 oktober 2015 om 18:18

Nee niet laten komen om een punt te maken, ik weet zeer dat het ze raakt.

30 oktober 2015 om 22:23

Utrecht heeft, in een poging hun gezicht te redden, zelf besloten om die 40 man thuis te laten.

29 oktober 2015 om 18:17

Nee beter nog, geen Utrecht supporters in eigen stadion.. Dan maar in een leeg stadion voetballen. Misschien leert die voorzitter het misschien

Ik lees hier veel reacties dat de Ajax-supporters zich ook misdragen en dat het daarom terecht is. Dat is volgens mij het punt hier niet. Als Ajax-supporters inderdaad zulke schandalige spreekkoren hebben geuit (ik kan niet beoordelen of dit zo is), dan zou het terecht zijn als Ajax hier door de Knvb voor wordt gestraft/ berispt. Echter wat hier aan de hand is, is dat de Knvb een straf heeft opgelegd aan FC Utrecht, niet aan Ajax. Het is dus wrang dat de straf op deze manier wordt afgeschoven op Ajax, omdat Ajax geen straf heeft gekregen. Utrecht heeft de straf gekregen en de Knvb heeft blijkbaar geoordeeld dat Ajax geen straf verdiende (nogmaals, of dit terecht is kun je over discusseren, maar het is in deze niet relevant). Dan is het van de burgemeester vanuit veiligheidsoogpunt allemaal wel te begrijpen, maar het is natuurlijk niet eerlijk dat een straf op deze manier kan worden doorgeschoven naar Ajax.

30 oktober 2015 om 13:30

@ 7mark10

Mooi verwoord, alleen denk ik dat dat veiligheid risico ook wel behoorlijk overdreven word. Zodra er bijvoorbeeld maar iets gezegd word op het internet zijn burgermeesters er over het algemeen als de kippen bij om een wedstrijd te verbieden.

Een andere reden waarom ik denk dat er niet zoveel zal gebeuren is om het volgende. Een aantal jaar geleden organiseerde een deel van de Utrechtse een jaarlijkse grachten wandeling, twee keer tegen Ajax en een keertje tegen Ado Den-Haag. In al die gevallen konden de Utrechters als ze echt wilde gewoon doorbreken naar het uit vak omdat er maar een paar stewards stonden. Elke keer weer lieten ze zich tegenhouden door een paar stewards. Tussen het uit vak en de "normale" supporters van Utrecht zit nog een buffer vak waar ook een hele rij me stewards voor staan.

Natuurlijk is het geen garantie, maar de kans dat het deel van de Utrecht aanhang nu wel het lef zou hebben om door te breken lijkt mij heel erg klein. Goed, tegenwoordig zijn we voor alle bang, wanneer het woord " veiligheid" valt raken we in Nederland meteen doods benauwd en moet alles wijken. Onder dat mom zijn we al de nodige privacy (grond/burger) rechten zo goed als kwijt geraakt.

Als je het zo schandalig vind doe er dan wat aan.

als de ajaxsupporters weigeren laten ze dan ook het uitvak en de rijen die normaal ook leeg moeten blijven dan ook zo

Het is allemaal wat, scheidsrechters tegen, KNVB tegen, tuchtcommissie tegen, de uitslag zit tegen, blessures zitten tegen en nu ook nog de gemeente Utrecht tegen. Soms word ik zo verdrietig.

29 oktober 2015 om 18:13

Ik vind het echt bij de kreeften af dat Ajax al bij 2 clubs geen publiek kan meenemen. Bij Feyenoord is het altijd hommeles, maar zo bij Utrecht dat kan absoluut niet. Dan maar Utrecht zonderpubliek, dat is een straf. Dit is onacceptanel

Logisch van Utrecht om het probleem bij de wortels aan te pakken. Geen uit supporters die kwetsend zingen over iconen vd thuisclub, betekent geen reactie van de thuissupporters. Probleem opgelost.

29 oktober 2015 om 18:15

ehm nee. Het probleem zit bij FC Utrecht zelf.. Hun eigen supporters zingen walgelijke antisemitische liederen.. Ze keuren het walgelijke gedrag goed.. De onschuldige worden nu gestraft.. diep triest

29 oktober 2015 om 18:16

Wie zijn er nu fout, de Utrechters of Ajax? Dit gaatover een straf tegen

De spreekkoren waren gewoon een goede aanleiding om deze wedstrijd zonder publiek te laten spelen. Het is eens tijd dat de Knvb tegen deze antisemitische spreekkoren optreed. Ook andere kwetsende dingen wil ik niet horen in stadions. Men doet er alles aan om dit niet bij de wortel aan te pakken. Utrecht laat nu zien achter wie ze eigenlijk staan. Ze hebben kleur bekend, een hele vieze kleur...

Ajax moet hiertegen in beroep gaan en eventuele gemiste inkomsten op utrecht verhalen. Sowieso vreemd dat ajax de dupe wordt van een straf van Utrecht, de omgekeerde wereld.

Dus spreekkoren over het doden van (voetbal-)Joden zijn erger dan het doden van (Feyenoord-)Kakkerlakken, Hagenezen etc. etc.? Dan kan iedere wedstrijd voortaan zonder supporters worden gespeeld. Beetje selectieve verontwaardiging. Tuurlijk is het schandalig wat er werd gezongen, maar bij iedere Eredivisiewedstrijd zijn er zulke excessen.

De Knvb heeft zich afgelopen weken als organisatie gewoon belachelijk gemaakt. Begonnen met het Nederlands elftal fiasco. Vervolgens drie Feyenoorders onterecht vrijgesproken vanwege vormfouten(amateurs) en nu deze domme maatregel die is opgelegd. Helaas snappen ze er niet al teveel van in Zeist.

29 oktober 2015 om 18:26

Ben het met je eens dat er veel fouten worden gemaakt bij de knvb. De rode kaart voor Karsdorp zit je echter wel fout mee. Die is geseponeerd omdat rood een te zware straf was en had niks met vormfouten te maken.

29 oktober 2015 om 19:26

Laten we het erop houden dat die in ieder geval discutabel was, maar dan blijven er nog genoeg incidenten over.

Idd een belachelijke regeling. Ajax is nu de dupe van de eigen supporters van Utrecht. Welke club gaat dit nog meer doen, want dit is de weg vd minste weerstand. Oke Ajacieden zijn zeker geen lieverdjes, maar dit is zeker onterecht. Misschien moeten we overal uit-supporters weren. Scheelt veel politie inzet en dus geld voor de clubs en de gewone burger. Verder ben ik nu ook wel voorstander van een eerlijkere verdeling van de tv-gelden....

Het was heel simpel.. FC Utrecht had niet moeten toestaan dat al die raddraaiers van de bunnikside toch kaartjes mogen kopen.. Maar ja ze keuren schijnbaar het walgelijke gedrag van die achterlijke schijnbaar goed en belonen ze door toch naar het stadion te mogen komen..

Diep triest dat onschuldige (de Ajacieden) nu gestraft worden voor een straf die is opgelegd aan FC Utrecht

Ik vind de keuze helemaal niet zo gek. Je zit niet te wachten op een mes in je rug. Ajax supporters staan er om bekend als een van de meest gevreesde en meest beruchtste en onsportiefste supporters van europa. Dan wil je ook niet echt in je stadion hebben voor het nog erger wordt. Die lui wil je echt niet tegen komen voor je wordt bedreigd en gewond raakt. Het is gewoon om te voorkomen dat het nog erger wordt.

29 oktober 2015 om 18:45

Volgens mij is er alleen in Nederland al een club waarbij de supporters erger zijn, Feyenoord is dat. die zijn altijd negatief in het nieuws in Europa. Trouwens ook in Utrecht daar was het vorig jaar nog vechten in het familievak

De enige juiste keuze die Utrecht kan maken.
Spreekkoren komt van beide kanten.
Ajax supporters scanderen liederen als kk utrecht of liederen over de overleden di tomasso en utrecht over de geuzennaam die ajax heeft. Allemaal walgelijk, dus ook alles over 1 kam scheren.
Het kan gewoon niet meer. Als ik gister die bekerwedstrijd zie op tv is de sfeer er niets minder om met uitsupporters en het scheelt de gemeenschap een hoop geld.

Ik was als Ajacied vorig jaar zelf in Utrecht en ben dus zelf getuige geweest van de gebeurtenissen. Eerder heb ik hier al aangegeven dat ik de straf voor FC Utrecht zwaar overdreven vond, dat had van mijn echt niet gehoeven. Maar goed, dat is een uitspraak die gedaan is en geaccepteerd dient te worden.

Dat FC Utrecht vervolgens probeert de straf te ontwijken vond ik vanwege veiligheidsoverwegingen bijzonder onverantwoord. Daarnaast is het een gebrek aan respect voor de tuchtcommissie door proberen de uitsprak te ontwijken.

Dat de burgemeester tot de conclusie komt dat het onverantwoord is om Ajacieden in het uitvak te hebben is niet meer dan logisch. Maar wie heeft deze situatie laten ontstaan? dat is FC Utrecht met haar beslissing de harde kern over andere vakken te verdelen om de straf te ontwijken. En daardoor is niet FC Utrecht gedupeerd door de uitspraak van de tuchtcommissie, maar Ajax. En dat is ronduit schandalig, nou worden Ajax supporters gestraft voor de straf die voor FC Utrecht supporters had moeten zijn.

Het is niet de eerste keer dat FC Utrecht dit probeert te flikken, met Van Schaik voorop. Die riep in 2012 na een bekerwedstrijd waarbij FC Utrecht supporters zich misdroegen dat het weren van Ajax supporters wel eens een goede oplossing zou zijn.

Ajax dient op te treden tegen Van Schaik en consorten door ze een levenslang stadionverbod te geven in de Arena. Wat mij betreft komen er in april wel uitsupporters, maar mag het bestuur van FC Utrecht de Arena nimmer meer betreden.

Ik heb eens aan een Engelsman uit proberen te leggen dat in alle stadions, ook bij wedstrijden waar Ajax helemaal niet speelt, het liedje "wie niet springt die is een jood" wordt gezongen

Hij begreep er helemaal niets van

Blijkbaar heeft heel Nederland een hekel aan Ajax: In Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Eindhoven, en blijkbaar de rest ook... ik hoor het ook weleens in Hengelo

Daarom heeft Ajax ook zoveel van die fijne 12:30 uur wedstrijden omdat alle wedstrijden met tegenstanders uit grote steden een risicowedstrijd zijn

Misschien is Ajax in de afgelopen jaren gewoon te succesvol geweest en misschien een beetje arrogant daarmee omgegaan

Maar deze straf voor Ajax is het omgekeerde van wat er werkelijk aan de hand is: overal worden antisimitische leuzen geroepen tegen Ajax, dat haal je er niet uit bij de supporters

Hoe meer je reageert hoe meer ze het gaan doen

Het is aan de Knvb of de scheidsrechter om een grens te trekken bij wat wel en niet kan

En wat anderen hier ook al hebben gezegd: als de scheidsrechter het duel meteen staakt en Ajax met een 3-0 overwinning het veld af gaat dan halen ze het de volgende keer wel uit hun hoofd, want dan duperen ze hun eigen ploeg

Maar waar trek je de grens? Apengeluiden mag niet.. Antisemistiche leuzen mag niet. Wie niet springt die is een jood mag wel. Wie niet springt die is geen jood mag ook. Opblaasbanaan mag niet, ook al is hij uitgedeeld door de sponsor. Boeren mag weer wel. Zowel door de tegenstander als door de boeren zelf. k*** mag niet. Ga maar dood mag wel

Ik vind het heel moeilijk, wie is hier gemachtigd om een grens te trekken? en op grond waarvan?

Misschien moeten we die idioten maar gewoon laten roepen wat ze willen roepen, je gaat ze toch niet opvoeden

En ik heb zelf in een heet moment op de tribune ooit weleens "gele kutkanarie" tegen een scheidsrechter geroepen. Ik ben niet weggestuurd, en er volgden ook geen sancties

Utrecht zonder thuispubliek zou een stuk eerlijker zijn. Zorg dat je de juiste personen straft en dat je de zaken onder controle hebt. Lukt dat niet? Okee prima, dan gaan we in een leeg stadion spelen. Lijkt me een duidelijke taak voor de KNVB. Dit is de wereld op zn kop en zou niet mogelijk moeten zijn.

Ik snap als Utrecht supporter de frustratie van de Ajax aanhang. De spreekkoren die tijdens de bewuste wedstrijd te horen waren zijn niet goed te praten en ronduit walgelijk. Of de Ajax aanhang lievertjes zijn of niet is een totaal andere discussie. Het feit dat de Ajax supporters niet welkom zijn bij de komende Utrecht - Ajax is ronduit belachelijk, deze supporters zouden gewoon toegelaten moeten worden.

Toch ben ik zelf, als seizoenskaart houder met een plek op de Bunnikside, blij met de beslissing om de seizoenskaart houders een andere plek in het stadion aan te bieden (dus niet het weren van de Ajax aanhang) De bewuste wedstrijd zat ik als gewoonlijk op de Bunnikside en heb de betreffende spreekkoren niet gehoord, (net als politie, club, Knvb official enz enz) en pas toen het filmpje online kwam te staan werden de walgelijke spreekkoren bekend.

Ik vraag mij wel af waarom (zoals in eerdere reacties hierboven) ik (en vele andere 'bunniksiders' gestraft moeten worden voor het gedrag van een klein clubje zielige ventjes? Ik betaal voor een seizoenskaart en wens dan ook iedere wedstrijd te kunnen bezoeken. De oplossing van de club om de seizoenskaart houders een andere plek aan te bieden lijkt mij in dit geval de juiste oplossing. Laat de club, politie, justitie en Knvb eens zorgen dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben en deze rotte appels er uit pikt en voor het leven uit de stadions houd, het is lekker makkelijk om een paar duizend man te duperen (welke niet hebben mee gedaan aan de spreekkoren). Ik heb het idee dat er niets aan is gedaan om de daders te kunnen vinden, het stadion hangt vol camera's er is veel politie en er staan overal stewards. Dit zijn de mensen die zouden moeten ingrijpen, niet de overige supporters die aanwezig zijn.

Dus seizoenskaart houders op andere plekken plaatsen ja, Ajax supporters weren nee. De zielige knaapjes van de spreekkoren, opsporen, vervolgen, straffen, stadionverbod voor het leven.

Ik begrijp het enigszins wel.
Utrecht doet er ook wel goed aan om geen supporters mee te nemen naar Amsterdam.

Toch snap ik die gasten allemaal niet.
Support gewoon je club en stop met die andere calamiteiten bij het voetbal.

Om personen te kunnen straffen diend men met bewijzen te komen. Dit is het O.M. niet gelukt. Er is idd een schandalig lied gezongen ergens op die tribune, echter is niet bewezen wie er precies gezongen heeft en je kunt dan eenmaal niet zomaar willekeurig straf opleggen aan iedereen die in dat vak zit.

Wanneer iemand in jouw wijk iemand dood rijd en de politie de dader niet weet op te sporen dan kun je nu eenmaal niet de hele wijk straffen. Daarom kan FCU juridische weinig anders dan hun publiek andere plaatsen aanbieden.

Ajax kan dit zelf oplossen.
Rotte appels in de aanhang zijn bekend. Neem ze niet meer mee naar uitwedstrijden.
De rest gedraagt zich netjes en binnen no time ben je weer overal welkom.

Verbeter de wereld, begin bij uzelf.

30 oktober 2015 om 22:26

Wat een slap verhaal. Ajacieden worden nu gestraft voor niks. Ajax kan helemaal niks zelf oplossen.

1 november 2015 om 21:35

Ik herhaal, de rotte appels in de aanhang zijn heus wel bekend.
Na een ellenlange historie van geweld en rottigheid door de ajax fans kun je toch ook weer niet zeggen dat ze voor niks gestraft worden ...
En als je zou willen inbrengen dat het de laatste jaren best meevalt kun je daar tegenin brengen dat de bewaking van de fans bij b.v. uitwedstrijden een hoop shit voorkomt.
En het zal toch niet voor niks zijn dat bij de klassieker al jaren geen uitsupporters welkom zijn?
Echt, ik zou niets liever willen dan dat je bij een wedstrijd gewoon lekker door elkaar kunt zitten en geen rotzooi uithaalt. Misschien naïef, maar ik ben liever naïef dan dat ik accepteer dat er zoveel politie-inzet nodig is bij wedstrijden omdat een stelletje randdebielen vinden dat rottigheid en een partijtje matten met supporters van een andere club normaal zou zijn.

Gewoon lekker in Utrecht binnenstad gaan kijken met 1600 man.....

Dan maar zo!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren