Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Hoorn maakt De Kuip woedend: ‘Ik zag geen ballenjongen’

Laatste update:

Mike van der Hoorn speelde woensdag in De Kuip geen slechte wedstrijd tegen Feyenoord, maar wat vooral op het netvlies is blijven staan is een actie in de tweede helft. Toen er een tweede bal binnen de lijnen lag, hamerde de Ajacied de bal het publiek in. De Kuip ontplofte en Van der Hoorn kreeg van scheidsrechter Pol van Boekel een gele kaart. Niet slim, oordeelt Van der Hoorn nu.

/

“Ik wilde de bal eigenlijk niet eens pakken, maar hij lag daar. Toen wilde ik 'm naar een ballenjongen schieten, maar die zag ik niet. Toen schoot ik de bal maar omhoog. Dan kun je 'm best vangen, toch?”, zegt Van der Hoorn tegen Ajax Life. “Ik schoot de bal niet vol het publiek in. Ik denk dat er volgens de regels geel voor staat. Onderaan de streep kan ik er weinig van zeggen.”

Trainer Frank de Boer oordeelde al dat het geen slimme actie was van Van der Hoorn. Volgens de oefenmeester had Van der Hoorn kunnen weten dat hij een gele kaart had kunnen krijgen van Van Boekel.

Het is terecht dat Mike van der Hoorn een gele kaart kreeg

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Yeah right. Gewoon even de frustratie van je afschieten door hem vol het publiek in te rammen. Zwak, je kan 'm ook even buiten het veld tikken.

29 oktober 2015 om 14:10

Dit schrijft de KNVB op hun site:

Clubs kunnen harder worden gestraft als er sprake is van verbaal geweld. Aanvullend kunnen individuen die zich schuldig maken aan groepsbelediging en/of discriminatie een stadionverbod krijgen van vijf jaar.

Conclusie: de Kuip 5 jaar lang leeg.

29 oktober 2015 om 14:21

Dit was eindelijk weer eens een echte voetbalwedstrijd, met rivaliteit die aan beide zijden leidde tot opvliegerig gedrag. Dan kunnen we individuele gedragingen eruit pikken en zeggen dat het "zwak" was. Dan kom je in dit geval tot die conclusie, en inderdaad, het was geen slimme actie van Vd Hoorn. Maar zo waren er meer. Tackles die onnodig waren en niet werden bestraft, te fel reageren op nikszeggende acties op het veld.

Persoonlijk vond ik het wel mooi. Een wedstrijd met het mes tussen de tanden, en dan gebeuren er dingen die de tegenstander moeten uitdagen en uitlokken. Mag van mij vaker gebeuren in de eredivisie, als er maar geen echte klappen worden uitgedeeld en echt risicovolle overtredingen worden gemaakt.

29 oktober 2015 om 15:24

Precies Edo. Als mensen dit soort wedstrijden in Argentinië of Turkije zien spreken ze over passie. In Nederland beginnen ze altijd te zeuren.

29 oktober 2015 om 15:58

In Turkije en Argentinië zeuren de supporters van de club misschien ook wel. Er zijn wel eens scheidsrechters die begrip kunnen opbrengen voor een uiting van frustratie tijdens de wedstrijd. Weet je wel: in de eerste seconden nadat je een overtreding tegen krijgt waar je t niet mee eens bent. Dan ben je boos en da's logisch en ik ben ervan overtuigd dat je er als scheidsrechter goed aan doet deze eerste golf van woede te accepteren. Daarna geef je aan dat het genoeg is geweest en als t gezeur voortduurt, dan geef je geel. In Nederland trekken we vinden ik bij de minste of geringste uiting van frustratie al geel. Dat helpt de wedstrijd niet en je kunt dat beleid als scheidsrechter niet volhouden, dus ga je inconsequent kaarten geven etc....

29 oktober 2015 om 19:19

Als het met de wedstrijd te maken heeft mag je van mij best ver gaan maar om het publiek op deze wijze te provoceren terwijl het spel stil ligt er er ook geen enkele aanleiding voor was, mag van der Hoorn blij zijn dat hij geel heeft gekregen. want het had niet met het spel of met voetbal te maken en het was wel degelijk een agressieve actie van hem richting het publiek.
Wel grappig, een Kazim die een kratje bidons omschopt en heel Nederland staat op zijn kop. Een van deer Hoorn welke de bal zo hard mogelijk het publiek in trapt en je hoort er niets meer over. En maar vol blijven houden dat Feyenoord bevooroordeeld word.

29 oktober 2015 om 14:24

Sorry maar waarom zou van der Hoorn frustratie hebben gehad. Als er iemand een hele behoorlijke wedstrijd speelde was het van der Hoorn wel. Daarbij vond ik ook, zoals hij zelf zei, dat hij de bal met een behoorlijke boog de tribune in schoot. Ik heb ze wel is gemener gezien bij Real en Barcelona waar ze recht met een streep de tribune in gingen. Ik vond het geel geven dan ook een absurde beslissing vooral gezien waar van Boekel allemaal geen geel voor gaf.

29 oktober 2015 om 14:25

Ach, zelfs Messi roste hem in de classico het Real publiek in. Het schijnt menselijk te zijn om zo nu en dan je frustraties eruit te knallen.

29 oktober 2015 om 14:55

'zelfs Messi doet het'.

Dus omdat die schijnheilige kabouter het doet is het ineens oke? Sommige mensen...

29 oktober 2015 om 15:01

Precies. Bovendien, Schone maakt de Kuip ook woedend, als hij een corner neemt. Johnny maakt de Kuip woedend, als hij gaat warm lopen. Die lui zijn permanent over de rooie als het Ajax betreft. Als Vilhena met een knie in je rug landt of Kramer zijn hand in je gezicht legt heet het 'alles in de strijd gooien'. Als een Ajacied wat flikt is het ineens 'olie op het vuur'. Laten we nou niet de moraalridder gaan uithangen. Nee, vd Hoorn is hiermee geen voorbeeld voor de jeugd, maar dat waren er wel meer niet incl 'modelprof' Kuyt met zijn walgelijke gesmeek om gele kaarten.

Alleen had ik het wel stoer gevonden als vd Hoorn er niet omheen draaide en gewoon zou zeggen: ik zag zoveel middelvingers van doorgesnoven schuimbekkende dwazen en dacht kom laat ik er een voor zijn kanis schieten. Die gele kaart kan ik hebben, speel toch zelden.

29 oktober 2015 om 18:31

Dat had ik (zelfs) kunnen waarderen als hij zo had gereageerd...

29 oktober 2015 om 21:42

Lekker boeiend, zou de bal ook vol het publiek in knallen.

Haha ik kan best goed vangen, maar deze ging me toch net te hard :P

29 oktober 2015 om 13:04

Kijk, jij kan er tenminste een beetje de humor ervan in zien. Is toch grappig uiteindelijk, lekker fikkie opstoken en de rivaliteit laten zien. Messi deed dat toen ook eens in een vol Bernabeu. ik geniet ervan als kijker, maarja dat ben ik

edit: zolang er niemand gewond raakt in ieder geval... Zie hieronder iemand die dat zegt, en dat is natuurlijk wel waar.

29 oktober 2015 om 13:42

Messi had toentertijd iemand zijn arm gebroken/gekneusd. Het is dus niet een slimme actie want de gevolgen kunnen ernstig zin

Dit was wel degelijk een bewuste actie. Hij wees er nog op dat feyenoord de bal even daarvoor niet terug gaf nadat cillessen de bal uit had geschoten. Als prof hoor je te weten dat voor zulk onsportief gedrag (bal hard het publiek inschieten) een gele kaart staat.

29 oktober 2015 om 13:04

sterker nog, als hij iemand raakt en daarmee letsel toebrengt kan hij er zelfs rood voor krijgen

29 oktober 2015 om 13:14

Sterker nog hij had daar rood voor moeten krijgen.

29 oktober 2015 om 13:28

Sterker nog, hij moet vijf wedstrijden schorsing krijgen.

29 oktober 2015 om 14:18

Sterker nog hij zou nooit meer mogen voetballen

29 oktober 2015 om 14:25

Grappig, we vinden al tijden dat het voetbal in Nederland wel wat mannelijker mag, en dan schopt iemand een bal in de tribune, en dan vinden we het opeens een grof schandaal.

Stel je voor, een bal weg schoppen. Met je voet. Hard wegschoppen zelfs. Dat moeten we in een voetbalstadion toch wel heel erg ernstig vinden. En gevaarlijk. Iedereen in het stadion moet een helm op!

29 oktober 2015 om 14:37

Je moet het in de setting zien. Iedereen weet hoe de beleving op de tribunes is bij een wedstrijd als de Klassieker. Een scheidsrechter heeft er al zijn handen aan vol om het op het veld in het gareel te houden. Het laatste wat je dan kunt gebruiken is dat er ook nog (meer) onrust in het stadion ontstaat en nog meer vijandigheid. Nu is het veilig in een groot stadion, maar stel dat het ergens gebeurt waar supporters wel het veld kunnen bereiken. Dan kan het volledig ontsporen.

En wat je als laatste zegt slaat helemaal alles; wat als hij van dichtbij een fotograaf/ballenjongen (die daar meestal staan) in het gezicht raakt? Als professional heb je gewoon een voorbeeldfunctie en heb je je in dat opzicht te gedragen.

29 oktober 2015 om 15:43

Het zou mooi zijn als van der Hoorn over anderhalve week de bal weer de tribune in rost. Het gaf Feyenoord veel extra motivatie en kracht.

29 oktober 2015 om 16:01

@suc6magnet

Klopt hoor, dat je het in de setting moet zien. In een rustige wedstrijd de bal de tribune in schoppen is heel wat anders dan in de wedstrijd van gisteravond.

Probleem is alleen dat de thuisploeg op die manier veel meer ruimte krijgt om op het veld te provoceren en uit te dagen. Vanaf de tribune wordt er van alles gegooid, en de spelers op het veld doen er alles aan om de uitploeg verder op te fokken. Als dan iemand van de uitploeg iets doet, dan kun je niet opeens als scheidsrechter zeggen "ho ho, dat mag niet, daar wordt de sfeer te grimmig van".

Die gele kaart is verder prima, maar ik vind gewoon dat we daarna niet moeten gaan doen alsof er iets vreselijks aan de hand was. Alle troep die op de hoofden van Ajacieden gemikt werd, is veel gevaarlijker dan het risico dat iemand een bal tegen zijn hoofd krijgt.

29 oktober 2015 om 16:05

Ik zie nu pas je laatste alinea. Dat is nou precies wat ik bedoel: niet gaan overdrijven. Een bal de tribune in schieten is niet hetzelfde als een bal in het gezicht van een ballenjongen trappen. Het mag niet, wat hij deed, maar doen alsof er een enorm risico ontstond slaat echt nergens op.

29 oktober 2015 om 17:16

Sterker nog, de doodstraf zou niet misstaan.

29 oktober 2015 om 14:37

Sterker nog, Feyenoord moet ertegen in beroep gaan.

Niet heel slim. Hoe speelde vd Hoorn overigens? Heb t niet kunnen zien ivm eigen voetbal

29 oktober 2015 om 12:37

zeer goed hij viel me positief op

Van der Hoorn speelde echt goed, dat was een domme actie maar ik kon er wel om lachen!

29 oktober 2015 om 12:41

Zou je dat ook doen als van Beek dat in de arena zal doen en jij die bal op je snufferd krijgt?

29 oktober 2015 om 13:02

Beetje vreemde vraag, niemand lacht al die een bal in zijn snuffert krijgt, het is alleen lachen als een ander de bal in zijn/haar snuffert krijgt..

29 oktober 2015 om 13:03

Meestal als je in een stadion zit dan kijk je richting het veld. Dus dan kan je die bal wel zien aankomen en tegenhouden of ontwijken. En mij lijkt het voor de supporters alleen maar mooier om dan nog harder te gaan schreeuwen. Hij heeft er geel voor gekregen dus hij is ervoor gestraft. Ook wel goed dat de Feyenoord spelers dat even aan de scheids uit legden, ik zie in sommige spelers wel het potentieel voor scheidsrechter. Want die kwamen steeds dingen uitleggen aan de scheids.

29 oktober 2015 om 13:24

Hoe kwam die bal sowieso daar terecht? Gegooid door die ballenjongen die nergens te vbekennen was, of een kinderachtige actie van een supporter? Als Van Beek het doet in de Arena, zit 99% van de gisteren aanwezig toeschouwers te lachen voor de buis. Nogal hypocriet en kleinzerig hoe de Feyenoord supporters nu hierop reageren. Net alsof ze zelf de heiligste van de klas.zijn Vervolgens wel juichen als de bal niet wordt teruggegeven nadat deze is uitgespeeld voor een blessurebehandeling.

Gele kaart is verder wel terecht, maar kap met dat gejank man.

29 oktober 2015 om 13:29

Zeik toch niet zo die bal ging niet recht het publiek in maar hoog en hij komt naar beneden.
Aanstellers allemaal ga dan niet in het stadion zitten.

29 oktober 2015 om 19:45

Geel terecht. Wel raar, want gustafsson schoot de bal 5 minuten daarvoor nog veel harder het publiek in...

Zeg dan helemaal niets. Wat een ongelooflijke doofus-reactie is dit, zeg. Hij deed gewoon iets waar niet alleen hijzelf, maar ook zijn team nadelig door wordt beïnvloed en alles wat hij weet uit te kramen is 'ik zag geen ballenjongen.'gefeliciteerd, vriend.

Als er geen ballenjongen staat dan kan je die bal ook rustig over de zijlijn tikken ipv van hem vol de tribune in te rossen.

Dan kun je hem ook met een rolletjes over de zijlijn schieten in plaats van hem de tribune in schieten.

Je ziet geen ballenjongen, dus je ramt hem maar richting het publiek? Wat een onzin. Tik de bal dan zachtjes richting de boarding, dan komt er vanzelf een ballenjongen die bal halen.

29 oktober 2015 om 13:32

Zullen we hier een probleem van maken? Jezus, kleine kinderen.

Beetje heel lompe actie. Hij had de bal ook rustig over de zijlijn kunnen tikken hij koos er zelf voor om zich te " misdragen" volledig terechte kaart der halve.

Misselijk mannen.. Schoot hem gewoon omhoog? Je peerde hem ls een bezetene het publiek in man! En geen ballenjongen? So what dan geef je die bal een tikkie zodat hij buiten de lijnen ligt. Misselijke aktie en hoop dat niemand de bal tegen ze hoofd heeft gehad, maar dat zal meneertje van der Hoorn vast niks boeien

29 oktober 2015 om 14:40

Want dat zijn het allemaal, doorgesnoven randdebielen. Heel de bovenste ring zit vol ouderen en gezinnen, doe normaal man.

29 oktober 2015 om 13:53

Ik moet zo lachen om de meeste reactie's van de Feyenoord supporters. Enige zelfreflectie??
Het is belachelijk hoe vd Hoorn de bal in het publiek schiet, dit moet rood zijn, je kunt wel iemand raken etc etc. Maar jullie zijn toch supporters van de ploeg die gisteren als idioten aan het schoppen waren? Jullie zijn toch de supporters van de club die er alles aan doet om spelers vrij te spreken op vorm fouten terwijl de actie op zich gewoon bestraft moet worden?

Even check, een bal hoog de tribune in rossen is gevaarlijker dan de actie's van Elia, El hamadi?
Wat een moraal ridders zeg. Als je zegt dat moet vd Hoorn niet doen is gewoon niet handig dat snap ik maar kom niet aanzetten met hoe gevaarlijk dit wel niet kan zijn en dat hij rood had moeten hebben. Is echt te belachelijk om te lezen.

29 oktober 2015 om 14:06

Hoor je mij zeggen dan dat die rood moet hebben? Nee toch. Naakt ook niet uit, wij zijn lekker door

29 oktober 2015 om 15:51

Er zijn ook maar weinig mensen die er echt mee zitten dat van der Hoorn dat deed. Het gaat meer om het lulverhaal waar hij mee aan komt zetten. Ben dan een man, en spreek de waarheid.
Van der Hoorn laat zich gewoon opfokken, en geeft daarmee het publiek zijn zin.

29 oktober 2015 om 21:46

Je kunt je ook afvragen waar de ballenjongen was. Aangezien er wel een tweede bal in het veld gegooid kan worden.

Wellicht was de ballenjongen gestruikeld over die vuilnisbelt die de supporters hebben achtergelaten na hun bekogelingen.

Tja, het was niet echt slim. Volgende keer beter nadenken. Los van die actie vond ik hem een prima pot spelen. Vormde een goed duo met Joël!

Na die actie wist ik dat Ajax het ging afleggen op karakter in de tweede helft, je zag dat de sfeer vat kreeg op de spelers. Ik vind het geen enorm zwaar vergrijp verder, geel was rijkelijk beloond, maar het was vooral dom omdat je aangeeft dat je de rust aan het verliezen bent. Je geeft in feite het publiek precies wat ze willen, dat jij je met hen gaan bezighouden ipv de wedstrijd.

Niet slim van Mike, maar een deel van hetzelfde publiek dat helemaal tekeer ging na het wegwerken van de bal gooit ook met objecten naar spelers en dat is ook fout.

Volgens mij gebeurd dit een paar keer per wedstrijd dat de bal snoeihard over de zijlijn getrapt wordt.. het had zeker minder gekunt in deze situatie maar toch..

29 oktober 2015 om 13:08

Als het in de wedstrijd gebeurt bij bijvoorbeeld het uitverdedigen heb ik er geen problemen mee, maar het was totaal onnodig om terwijl het spel stil ligt de bal hard het publiek in te schieten. Had hier de bal gewoon rustig over de zijlijn moeten tikken

Erg dom.. Je bent weet dat je het als Ajax zijnde voornamelijk moet hebben van technisch en positiespel. Je weet ook dat Feyenoord het moet hebben van vechtvoetbal. Dan moet je niet zulke dingen gaan doen waarvan je alleen maar irriteert.. Je moet blijven voetballen. Niet zeuren, geen domme dingen doen, de duels zoveel mogelijk ontwijken. Ajax ging te veel mee in het spel van Feyenoord en dan win je het uiteindelijk niet.

Sorry maar sommige reacties hier zijn echt overdreven. Ze doen net of hij een aanslag heeft gepleegd. Als de bal gewoon in het spel was geweest en had dan de bal keihard de tribune ingeschoten dan was er niks aan de hand. Hij geeft zelf al toe dat hij fout was, laten we ons over wat anders druk maken zeg.

29 oktober 2015 om 12:55

Klopt, als het in een spelsituatie is, is er inderdaad niets aan de hand maar de bal uit frustratie vol het publiek in schieten? Dat slaat natuurlijk nergens op en is ook gewoon niet nodig. En dan kun je wel lacherig gaan doen dat iemand hem had kunnen vangen maar voor hetzelfde geld schiet hij een klein kind van de schouders van zijn vader (om even een hypothetisch voorbeeld te noemen. Wat van der Hoorn doet is gewoon heel dom en volstrekt onnodig en die kaart was volkomen terecht.

29 oktober 2015 om 14:08

Ik zeg ook niet dat de kaart onterecht is, dat boeit me eerlijk gezegd ook niet. Ben trouwens ook niet eens fan van Ajax. Maar de ophef erover vind ik overdreven. Thats all

Ach wat maakt het uit. Heb niet veel met beide clubs maar vind het altijd wel leuk als er passie op het veld is. Publiek reageerde ook lekker fel hierop. Kan er altijd wel van genieten. Beter dan zo'n wedstrijd waar helemaal niets in zit .

Ach man Van Boekel floot de hele wedstrijd met 2 maten en dat was hier absoluut niet anders. Dit was nog niet eens echt zo hard. De enige reden dat hij geel gaf, was vanwege het publiek dat weer uit zijn dak ging.
Als een Feyenoorder zoiets had gedaan was er zoals het de hele wedstrijd ging gewoon verder spelen.

29 oktober 2015 om 13:13

Als je weet dat het publiek er op reageert is het natuurlijk helemaal oliedom om de bal zo weg te rossen. Ronald de Boer maakte ook al een rare opmerking die vond dat de Feyenoord spelers te veel met het publiek bezig waren maar vervolgens vergeet hij erbij te zeggen dat ook van der Hoorn door de bal weg te trappen en Veltman door zich enorm aan te stellen bij de botsing met Kramer hier zelf ook een groot aandeel in hadden.
Van Boekel floot een prima pot overigens, eindelijk een scheidsrechter die een wedstrijd een wedstrijd laat worden en niet de hele wedstrijd kapot fluit. Ik hoor overal in Nederland dat de Nederlandse teams niet meer mee kunnen komen in Europa omdat hier alles wordt doodgefloten nu laat een scheidsrechter een keer lekker doorvoetballen en nu beginnen dezelfde mensen te klagen dat de scheidsrechter te veel toelaat, het is niet snel goed in Nederland.

29 oktober 2015 om 13:21

Helemaal met jou eens Tornado, Van Boekel floot echt een prima wedstrijd, dat het resultaat Ajax en de telegraaf niet tevreden stemt weet iedereen, maar de schuld moet je niet bij de scheidsrechter leggen. De scheidsrechter bepaalt hoe ver je kan gaan, daar moet je op anticiperen als speler, niet klagen na afloop.

Overigens kan je Ronald de Boer nooit serieus nemen als Ajax of Feyenoord speelt, de man heeft te veel belangen en voorkeuren, z'n tweelingbroertje is nota bene de trainer van Ajax. Sowieso moet je argwaan hebben tegenover iemand die zich rijkelijk laat betalen om zich hard te maken voor een WK eindronde in de winter in Qatar. En dan heb ik het nog niet eens over de slaven die bij bosjes doodvallen uit de stijgers vanwege dat toernooi waar Ronald de Boer zich zo sterk voor heeft gemaakt.

29 oktober 2015 om 16:17

gelukkig zijn er ook nog zinvolle opmerkingen zoals die van Tornado, want het was voor de neutrale toeschouwer een geweldige pot met passie, een fantastisch publiek, veel strijd en inderdaad een scheidsrechter die dat uitstekend aanvoelde!

29 oktober 2015 om 20:08

Ik ben het niet met je eens. Van der Hoorn had het niet moeten doen omdat het publiek er anders op gaat reageren. Really? Je bent Ajacied in een Feyenoordstadion. Iedere actie wordt per definitie door dat opgefokte publiek bekritiseerd.

Van Boekel floot in mijn ogen niet goed. Hij liet duidelijke overtredingen onbestraft en bestrafte dit direct met geel. Dat is natuurlijk ook wel krom. En leidde tot onrust op het veld.

Ach, hij schoot hem niet met 100 km/u dus ik zie het probleem niet...

Ach, het hoort niet en hij is ervoor bestraft met geel, niks meer niks minder.
Het 'leuke' is wel dat de algemene opinie is dat Feyenoord onsportief speelde, terwijl een actie van v/d Hoorn, of de Schwalbe van Younes dan even vergeten worden. Of bij het 'opstootje' tussen Kuyt en Younes dat Tete en v/d Hoorn als een malle aankomen rennen om een duw uit te delen.

Nogmaals, totaal geen probleem mee. Hoort ook wel een beetje bij de wedstrijd. Maar dan is het wel merkwaardig dat er gedaan wordt alsof het enkel Feyenoord betrof.

Beide partijen verdienden zeker niet de sportiviteitsprijs en de meest gelukkige heeft uiteindelijk gewonnen. Gelukkig was dat Feyenoord!

29 oktober 2015 om 13:23

Dat is inderdaad zo, de verliezer zoekt naar excuses maar vergeet daarmee acties van zijn eigen team. Het was juist een prachtige wedstrijd om eens in de eredivisie te zien, in Europa wordt dit spel veel vaker gespeeld en trekken de Nederlandse teams standaard aan het kortste eind omdat ze het niet gewend zijn. Alleen maar goed om de klassiekers op het uiterste uit te vechten, er staat wat op het spel en daar moet je maar mee om kunnen gaan.

29 oktober 2015 om 14:33

"de verliezer zoekt naar excuses maar vergeet daarmee acties van zijn eigen team"

Dat is in een notendop wat bij mij de irritatie-factor bij het voetballen heel vaak verhoogt. Ploegen die zelf penalties missen, andere kansen verprutsen, niet hard werkten, etc etc etc., en dan achteraf lopen uitsluitend klagen over die ene beslissing van de scheids, of een speler van de tegenpartij die iets gemeens had gedaan, bla bla bla. Om gek van te worden.

Overigens heb ik aan Ajax-kant niemand horen zeggen dat het verlies van gisteren door de scheidsrechter kwam, maar het kan zijn dat ik het gemist heb.

29 oktober 2015 om 14:59

Ze waren er wel, Veltman gaf aan dat het rood had moeten zijn en dat je dan een andere wedstrijd speelt, maar verder viel het nog wel mee. Ook de Boer heeft er iets over gezegd blijkbaar, maar heb dat niet gelezen.

Wat ik wel kwalijk vond, vanochtend al 6(!) koppen op de website van de Telegraaf die wel daar op in gingen. Ik had ze vanochtend even verzameld: Feyenoord beukt Ajax uit de beker
De Boer wijst ook naar arbitrage
Veltman: Volgens mij rood
De Boer: Kon niet door de beugel
Kramer speelt weer met vuur
Is Ajax erin gefloten?

dat dus vanochtend binnen 12 uur na de wedstrijd, ben je dan journalistiek aan het bedrijven of stemming aan het maken?

volgens de regels geel dus is dit geel .

verders, ik heb als neutrale toeschouwer deze wedstrijd bekeken, het vallt mij op dat veel supporters van Ajax blijven zeuren over overtredingen van feyenoorders maar even vergeten dat Bazoer Dijks en Gudelje ook flink aan het uitdelen waren, de smerigste was van Bazoer met de noppen vooruit op de enkel begin eerste helft.
Als van Boekel strak volgens de regels had gefloten was de wedstrijd geeindigd met 8 vs 8. Mooie wedstrijd, niet goed maar wel vol vuur en passie, zo zie ik voetbal graag. wat dat betreft + punten aan beide teams voor de amusementswaarde

29 oktober 2015 om 13:35

Noem je Van der Hoorn hersenloos? Wat te denken van die hersenloze doorgesnoven 'supporters' in de eerste ring?

Verder een niet zo slimme actie van Van der Hoorn, maar we moeten het niet groter maken dan dat het is he.

Totaal overbodige ophef .. Een bal in de tribune... Ik ben feyenoord supporter, maar dit boeit mij nou echt niets. Ophef om niets... Laten we discussiëren over het voetbal. Het feit dat er goed verdedigd werd.. Wat dat kunnen we in NL toch niet!? Nou deze ploegen gisteren wel... Kom op, positieve dingen zoeken en niet zeuren om onbenulligheden.

29 oktober 2015 om 13:18

Het is ook niet zo erg maar het hoort gewoon niet bij tennis heet dit ball abuse volgens mij er staat bij voetbal een gele kaart op en dat is op zich wel terecht natuurlijk het zou wat worden als iedereen maar ballen in de tribune gaat schieten uit frustratie.

29 oktober 2015 om 14:40

Er gebeuren op een voetbalveld per wedstrijden minstens 500 dingen die niet horen. Duwen en trekken bij corners en vrije trappen zijn misschien wel het beste voorbeeld. De enige reden dat dit mini-incidentje aandacht krijgt, is omdat dit verder nooit gebeurt. Het wijkt af van andere dingen die niet horen. Die bal wegtrappen had weggewuifd kunnen worden net als al die andere dingen die weggewuifd worden. Dat is niet gebeurd, dus die gele kaart moet gewoon geaccepteerd worden (zoals Vd Hoorn en De Boer ook doen) maar het is verder echt totaal niet de moeite waard. Ik lees ergens hierboven zelfs dat het gevaarlijk had kunnen zijn. Lachwekkend.

Wel apart dat iedereen in het stadion zich hier zo druk om maakt, maar dat niemand van de aanwezigen in het stadion ook maar een veroordeling heeft voor de idioten die met van alles en nog wat naar spelers gooien als die een inworp of hoekschop moeten nemen. Nee dan heeft van der Hoorn wel een doodzonde begaan.....

Overigens snap ik wel dat van Boekel er een kaart voor geeft.

29 oktober 2015 om 13:50

Ik heb dit meerdere keren aangegeven in reacties. heb zelden zoveel shit zien komen van een tribune maar dat heeft sfeer als excuus. Ikke zeker niet begrijp...

29 oktober 2015 om 14:04

Volgens mij kwam er meer shit van de tribune tijdens de bekerfinale van 2014. Vuurwerk,stoeltje etc etc.

29 oktober 2015 om 14:32

Zeker....en daar zijn ook straffen voor uitgedeeld. Maar onophoudelijk plastic (gelukkig) bekers of andere voorwerpen naar spelers van de tegenpartij gooien wordt toch nog steeds een soort van geaccepteerd. Overigens niet alleen in de Kuip, ook bij andere clubs mag dat wel aangepakt worden. En zoals Gabstra al zegt, blijkbaar noemt men dat dan een goede sfeer????

29 oktober 2015 om 14:42

Hoe typerend. Verwerpelijk gedrag goedpraten door ander verwerpelijk gedrag van de tegenpartij te benoemen, wat ook nog eens anderhalf jaar oud is.

29 oktober 2015 om 16:00

Juist vanwege die heksenketel ben ik Feyenoordfan geworden. Dat het voor jullie tegenstanders lastig en frustrerend kan zijn begrijp ik, maar dat is wel het laatste wat ons interesseert.

Ik vond het wel een grappig moment. Niet handig, maar het hoort ook een beetje bij zo'n wedstrijd. Hij kegelt hem inderdaad niet met een streep in de tribune, dus er zal niemand een bal tegen zijn hoofd hebben gekregen.als je op de tribune zit, lag je erom volgens mij.

Wat ik alleen echt niet snap, is dat moment met Kramer toen hij inderdaad een tik kreeg. Het zal best even pijn doen, maar als de scheidsrechter niet fluit kun je maar beter weer gaan staan en zorgen dat je je eigen 16 inkomt. Zou nog bijna een goal uit voort komen ook nog, omdat hij zo nodig moest laten zien dat Kramer hem raakte.

Gewoon een domme actie, maar daar waren er wel meer van gisteren.
Hier wordt (terecht) geel voor gegeven, waar doodschoppen onbestraft bleven.
Niet omdat Ajax heeft verloren, maar ik vond de arbitrage echt slecht. Actie Kramer, actie Elia, vasthouden van Elia door tete etc etc, allemaal niet gezien door de arbitrage, of wel gezien en dan is het eigenlijk nóg erger.

Beetje ondankbaar, voor Feyenoorders is dit de wedstrijd van het jaar, toch prachtig als ze een bal krijgen?! Mooi dat Mike ook de jongens wat hoger in het stadion de kans geeft zo'n trofee mee te nemen!

De spelers van Ajax moesten het met lege bekertjes en allerhande andere zooi..

Het is oliedom van Van der Hoorn, ik hoop voor hem dan ook dat hij iemand tegen het hoofd geraakt heeft bij wie er niet zoveel beschadigd kan worden, iemand die het nodig vond om weer spreekkoren van stal te halen bijvoorbeeld.

Stelletje hypocrieten, ik vond het wel een grappige actie

Een balletje het publiek in. Je schiet er niet iemand mee dood. Elke keer als je langs de lijn loopt krijg je een aansteker op je kanes, maar als je een bal terug schiet is het moord en brand.

Alsof vd hoorn eric cantona na deed door een flying kick uit te delen.

Elke feyenoord supporter die nu zegt hoe fout het wel niet is, lacht zich dood en vind het een goede actie als kuyt het doet in de arena, hoe bedoel je hypocriet

29 oktober 2015 om 18:47

Ik begrijp de emotie van Mike en snap dat hij dit doet als reactie op al de vijandigheid. Terecht geel gekregen en daarmee is de kous af. Als Feyenoorder kan ik om deze actie wel lachen. Komt nog eens bij dat hij zo zijn team benadeeld wat ook gunstig is

29 oktober 2015 om 23:06

Het gaat er niet om of zn actie grappig is hier staat een gele kaart op. Niks ernstigs verder.

Ach niks aan de hand, dit hoort er ook gewoon bij.
Beetje jammer van Van Boekel dat je dan precies daar wel een kaart geeft, en dat vrijwel de rest van de wedstrijd nalaat. En dan vooral op momenten waar het donkergeel al dan niet rood was.

Typisch, het voetbal moet mannelijker worden en de sfeer gemaakt door het legioen was prachtig, Ajacieden moeten niet zeuren over het harde spel want voetbal is een mannensport. Mighty Mike schiet een bal het publiek in en de feyenoord supporters staan hier te schuimbekken. Hypocriet volk, meer kan ik er niet over zeggen. Dat ideale schoonzoon kuyt even daarvoor de bal niet terug gooit naar Ajax word bewust verzwegen en afgedaan met 'ach hoort erbij'. Juist leer mij het legioen kennen.

Ballenjongens van Feijenoord doen hun werk niet en dwingen een voetballer van de tegenpartij om veel extra meters te maken. Vervolgens krijgt vd Hoorn geel omdat hij de bal wegschiet. Ach ja....

Het is niet goed wat van de Hoorn deed. Maar we maken hier allemaal
Het groter dan het is.

Kijk ff een duidelijke les voor alle 020 fans... In Rotterdam win je niet! Mooiste legioen en stadion van nl

29 oktober 2015 om 15:37

Je weet dat Feyenoord vanaf 2006 alleen in 2012 de Klassieker in Rotterdam als winnaar afsloot?

29 oktober 2015 om 19:45

Ach je wint een keer tegen een Ajax voor de beker haha! Ajax die het toch minder graag wilt als Feyenoord zeker in hun eigen stadion. Competitie met Milik en El Ghazi erbij word een ander verhaal

29 oktober 2015 om 23:09

Dat is idd weer een andere wedstrijd. Nieuwe kansen het is natuurlijk alles behalve zeker dat Ajax die wedstrijd wel wint ook met andere spelers. Ik zou als de Boer niet met Milik beginnen trouwens dat is een ideaale tegenstander voor van Beek.

Precies wat jij zegt b@rca! Vandaar dat ze al 10 jaar op rij ongeslagen kampioen zijn en thuis van ajax hebben gewonnen. Oh wacht...

Een tikje over de zijlijn was handiger geweest. Maar kom op he, die grote, agressieve, gespierde sterke beer van een vent die die bal op zich afkreeg die krijgt wel een zakje snoep van z'n vrouw denk ik...

Ik zie geen ballenjongen dus ben ik vrij om de bal strak het publiek in te schoppen.
Had gewoon rood moeten zijn want het is pure provocatie. Het spel lag stil dus het had ook niets met de wedstrijd te maken.
Ajax mag van geluk spreken dat hij er geel voor heeft gehad. Want naast van der Hoorn had Younes ook met een tweede gele kaart het veld af gemogen.
Dan heb je ook nog een Veltman die Kramer een schorsing aan probeert te praten terwijl hij zelf Kramer opzoekt welke op weg was richting van der Hoorn. Stelletje kleine kinderen zijn welke niet tegen hun verlies kunnen.
El Ahmadi ging op een gegeven moment ook door op drie ajacieden en riskeerde ook een rode kaart. Ook hij mag blij zijn dat hij daar geel voor heeft gekregen. Echter hoor je El Ahmadi er nit over piepen wat je niet kan zeggen over de ajacieden. Kan er niet over uit, ik begin die jongetjes nog zielig te vinden ook. Wij zijn de beste maar hebben niet gewonnen en het lag aan alles behalve ons zelf!
Zelfs de Boer die bij ieder punt weer excuses zocht. Ja hij schopt de bal over de lijn het publiek in. Dat mag hij natuurlijk nooit doen, Maar hij kreeg 10 minuten daarvoor een schop. Wat the fuck is dat voor een excuus alsof je dan vrij bent om zo te handelen. Nee sorry, ze zijn het helemaal kwijt daar in Amsterdam.

Was voor mij onbegrijpelijk van van Boekel, die toch al veel te veel toeliet of onbestraft liet en Elia veel te makkelijk een vrije trap gaf bv. In de kuip moet je gelijke regels als normaal toepassen. Veel kwalijker was hoe kuijt tegen een grensrechter tekeer ging, daarvoor kreeg hij niks.

Doe ook onderzoek hoe die bal er kwam, als die van een baljongens hem bewust gooide moet er bv. een straf komen voor de club. Ook als er iets naar binnen gesmokkeld is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren