Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Jonge gasten trekken zich eraan op als ze zien dat hij het krachthonk ingaat'

Laatste update:

De aanwezigheid van Dirk Kuyt maakt Feyenoord in de ogen van FOX Sports-analyticus Arnold Bruggink tot een geduchte kandidaat voor de landstitel. Ondanks zijn 35 jaar bewijst de gestopte Oranje-international wekelijks zijn waarde voor het elftal van Giovanni van Bronckhorst.

/

De veteraan was in zijn laatste twee competitieduels goed voor zes doelpunten en toont wekelijks aan dat hij nog altijd topfit is. “Ik verwacht dat Feyenoord dit seizoen nadrukkelijk meestrijdt om de landstitel. Die club heeft namelijk Dirk Kuyt”, stelt Bruggink in zijn column in Voetbal International. “Hij heeft ervaring en weet wat je moet doen om een wedstrijd te winnen.”

Dat straalt hij ook uit richting de jongere generatie spelers, die een belangrijk gedeelte van de selectie van Feyenoord vormt. “Jonge gasten trekken zich aan hem op als ze zien dat de 35-jarige Kuyt nog even het krachthonk ingaat of zich laat behandelen en gaan dezelfde route volgen. Daar hoeft een trainer niets voor te doen”, weet Bruggink.

Is Feyenoord in jouw ogen een serieuze titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mag wel wat meer in Nederland. Gasten als Pogba, Varane en zouma om maar even 3 Fransen te noemen zijn fysiek al zoveel verder dan alle Nederlanders van dezelfde leeftijd

28 oktober 2015 om 14:28

Onze talenten zijn inderdaad nog lang niet uit getraind maar nu noem je ook wel 3 voetballers op ook he. Zijn inderdaad Frans maar allemaal van Afrikaanse afkomst. Afrikanen hebben altijd een sterker en atletischer lichaam dan wij Nederlanders!

28 oktober 2015 om 14:32

Wat een onzin. Het is investeren in jezelf. Hoe kan het dat de boerenboys in het Westland een stuk gespierder zijn dan zo ongeveer de hele Ajax selectie? Zware dingen tillen. Ik snap niet dat de jeugd dat niet inziet. Ga eens na je training het krachthonk in. Dan kan je ook wat betekenen op het middenveld. Kijk wat voor monster Nigel de Jong geworden is in het buitenland. Of denk aan een Janmaat of Alderwereld. Stuk voor stuk lijken het ineens tanks.

28 oktober 2015 om 14:56

Dat is helemaal geen onzin, dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Je moet niet zomaar iets roepen, donkere mensen met uitzonderingen daar hebben meer rode bloedcellen als lichte mensen en daardoor een snellerr en makkelijkere spieropbouw en zuurstofopname. Lichte mensen hebben dit minder met uitzonderingen daar.

28 oktober 2015 om 15:00

Het is jaren geleden aangetoond dat jongens van Afrikaanse origine genetisch voordeel hebben met hun lichaamsbouw. Zijn hebben van nature meer kracht, meer atletisch vermogen etc.
Ik ga ervan uit dat dat hierboven bedoeld wordt.
Dat ze daarnaast alsnog keihard trainen is daarna pas van belang.

Lijkt me daarom relevanter het fysiek van Nederlandse jongens met dat van Duiters te vergelijken (evolutionair gezien hebben zij dezelfde ontwikkeling gehad)

28 oktober 2015 om 15:00

Het is jaren geleden aangetoond dat jongens van Afrikaanse origine genetisch voordeel hebben met hun lichaamsbouw. Zijn hebben van nature meer kracht, meer atletisch vermogen etc.
Ik ga ervan uit dat dat hierboven bedoeld wordt.
Dat ze daarnaast alsnog keihard trainen is daarna pas van belang.

Lijkt me daarom relevanter het fysiek van Nederlandse jongens met dat van Duiters te vergelijken (evolutionair gezien hebben zij dezelfde ontwikkeling gehad)

28 oktober 2015 om 15:14

Is varane afrikaans?

28 oktober 2015 om 15:24

Ja en met welke groepen hebben ze dat vergeleken dan? Je roept nu alleen maar wat zonder zelf wat te onderbouwen. "jaren geleden aangetoond", oh ja, waar dan? Kom dan ook met een bron. "atletischer", nou ik zie ze niet tussen de powerlifters en zwemmers staan. Lekker generaliseren zo.

Daarnaast zitten er tussen blanke mensen ook genoeg verschillen in lichaamsbouw en fysiek. Mannen uit het zuiden van Europa en de rest van de wereld zijn vaak een stuk kleiner en worden maar 1,75 of zo. Nederlanders domineren al jaren de K-1 en zijn zo'n beetje de langste van de wereld, zo kan ik dus ook wel wat fysieke voordelen noemen die niks bewijzen. Vooralsnog dus dikke bullshit dus wat jij hier loopt te verkondigen.

28 oktober 2015 om 15:25

Blanke mensen hebben in dat opzicht inderdaad een achterstand. Neem een Steven Gerard van Liverpool die was bij zijn debuut echt een iel mannetje, maar door continu dat krachthonk in te gaan werd een krachtpatser. Kuyt idem, door veel en gericht te trainen werd hij ijzersterk en had hij niet of nauwelijks blessures. De Nederlandse talenten zijn veelal iel. Ik bedoel van een Veltman wordt geen spits bang. Stam heeft bijvoorbeeld in het buitenland ook een immens stevig lichaam ontwikkeld. In Nederland is het toch een ondergeschoven kindje en dan zijn ervaren rotten erg handig binnen je selectie. Als trainer kan je roepen wat je wilt, maar spelers pakken het sneller op van oudere teamgenoten. Ook hier valt nog een behoorlijk slag in te maken.

28 oktober 2015 om 15:28

Alderweireld was zijn laatste jaren bij Ajax anders ook wel een behoorlijke tank hoor.

28 oktober 2015 om 15:35

Tis wel degelijk bewezen. Door de jaren heen, zoiets heet evolutie. Kijk naar de Jamaicanen, moesten veel zware dingen dragen enz. Daar begon het evolueren al. En waarom zijn ze dan overgestapt van Indianen naar ons, de donkere? Wij zijn fysiek veel sterker en konden beter ''luisteren''. Kijk nu, Jamaica domineert op het hardlopen of niet soms? En kijk in het voetbal natuurlijk zijn er speciale gevallen zoals Kuyt, Nigel (eigenlijk geen Nederlander), maar meestal klopt het wel van in de genen. En de sporten die jij opnoemt, met alle respect, maar bijna geen enkele buitenlander doet eraan.

28 oktober 2015 om 15:35

Tis wel degelijk bewezen. Door de jaren heen, zoiets heet evolutie. Kijk naar de Jamaicanen, moesten veel zware dingen dragen enz. Daar begon het evolueren al. En waarom zijn ze dan overgestapt van Indianen naar ons, de donkere? Wij zijn fysiek veel sterker en konden beter ''luisteren''. Kijk nu, Jamaica domineert op het hardlopen of niet soms? En kijk in het voetbal natuurlijk zijn er speciale gevallen zoals Kuyt, Nigel (eigenlijk geen Nederlander), maar meestal klopt het wel van in de genen. En de sporten die jij opnoemt, met alle respect, maar bijna geen enkele buitenlander doet eraan.

28 oktober 2015 om 16:06

Viswinkel, nu moet je zelf ook niet maar zomaar weer iets gaan roepen.
Ik heb op Cios gekregen en bij anatomie ( de werking van het menselijk lichaam ) leer je dat zwarte mensen meer rode bloedcellen hebben met de bijkomende voor- en nadelen.
Bron: Trainingskunde, lees de serie maar eens door, leer je nog eens wat.

28 oktober 2015 om 16:34

Zozo, CIOS. Doe maar duur. Neemt niet weg dat Nederlandse jongeren met trainen een stuk breder kunnen worden. Echter zijn veel jongeren van nu niet gedreven genoeg om dit te bereiken. Ze hebben voetbaltraining en gaan daarna in hun dikke auto meteen naar huis.

28 oktober 2015 om 18:31

Bk4life

Ja maar die jonge gassies die hebben ook nog een studie en ze willen natuurlijk ook nog wat tijd overhouden om FIFA te spelen

Als ze nou wat meer in zichzelf investeren zien ze de eigen naam nog een keer bij een grote club ipv dat ze grote namen zien en ermee spelen op een computer spelletje

28 oktober 2015 om 21:05

Dat weet ik. Met onzin doel ik op de simpele kaart die hier gespeeld wordt. Als je niet in het krachthonk zit wordt je ook niet groter. Kijk Stam. Van iele dude naar supertank door een transfer naar het buitenland waar ze wel aandacht gevenaan krachttraining

28 oktober 2015 om 14:29

Klopt. Ik vind zelfs dat het verplicht moet worden vanaf de 1e jaars a. Dat je 3x in de week de sportschool in gaat, op zijn minst. Allemaal leuk en aardig, maar een balleje naar dezelfde kleur tikken kunnen ze dan al wel.

28 oktober 2015 om 14:45

Ik verbaas me er juist over hoe vaak dat nog mis gaat. Die 3 keer sportschool zou gewoon naast het normale programma verplicht moeten worden. Een beetje hard werken mag toch wel op zo'n jonge leeftijd? Hebben ze later alleen zelf maar meer aan.

28 oktober 2015 om 15:26

Het lichaam van die jongens groeit nog volop. Als je te vroeg begint met hard trainen in de sportschool kan dat nadelige gevolgen voor je hebben op de lange termijn.

28 oktober 2015 om 15:26

Ik kan het mis hebben, maar is het niet zo dat op jonge leeftijd al (teveel) aan krachttraining doen onverstandig is, omdat je spieren nog niet volgroeid zijn oid, en het dan later makkelijker voor blessures kan zorgen?

28 oktober 2015 om 15:55

Inderdaad, te hard trainen is niet goed, maar als alle clubs investeren in één of twee mensen die in de sportschool met de jeugd aan de slag gaan en er ook verstand van hebben zal dat op den duur veel op gaan leveren. Nederlandse clubs zullen internationale toptalenten kunnen gaan produceren die ook tijdens Europese wedstrijden zich kunnen onderscheiden.

28 oktober 2015 om 14:29

Bazoer is wel een baas hoor. Heeft zeker veel fysiek en gebruikt dat ook in zijn spel. Verder heb je wel gelijk hoor. Dat zie je nu ook met Clasie. In Nederland was het genoeg maar in Engeland komt hij gewoon zwaar te kort in fysiek opzicht. Daarom is hij ook zo veel geblesseerd.

28 oktober 2015 om 14:37

Heb je de wijs gezien? Die is 20 maar wat is dat een beer van een kerel.

28 oktober 2015 om 14:37

Bazoer heeft gewoon een degelijk fysiek. Dan steek je er in de eredivisie er meteen bovenuit met jongens als Ziyech, sinkgraven en proper wat net wandelende skeletten zijn. Natuurlijk is bazoer een top talent maar zet m nu in een andere competitie en fysiek zal die niet opvallen

28 oktober 2015 om 15:23

Inderdaad QAZ, maar hij zal ook niet door de mand vallen

28 oktober 2015 om 16:22

Clasie heeft nog amper kunnen spelen door blessures dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Die blessure had hij al voordat hij daar een wedstrijd gespeeld had.

Kuyt is ook wel een echte topsporter, en het is goed dat de jonge jongens zich aan hem optrekken, zo'n simpele jongen met werklust van een paard. Dat moet je hebben als voetballer, dat ziet men liever dan zo'n show voetballer met alleen maar trucjes.

das toch om te huilen dat ze dat niet gewoon uit zich zelf doen/bedenken.
Sterker nog...waarom is het niet gewoon verplicht vanuit de clubs.

En precies hierom mis ik Kuyt bij Fenerbahçe. Wat een geweldige mentaliteit heeft deze kerel toch. Kan iemand trouwens ook zo'n kerel noemen die momenteel rondloopt in Nederland? Eentje die zijn mouwen opstroopt en voorop gaat in de strijd, maar altijd netjes blijft? Een echt voetbaldier?

28 oktober 2015 om 14:53

Heitinga!

28 oktober 2015 om 15:32

Een echt voetbaldier is Heitinga wel zeker, maar zolang onze lieve Frank hem niet opstelt, gaat Danny het ook niet doen, helaas.

28 oktober 2015 om 15:02

Een Luuk de Jong?

28 oktober 2015 om 15:31

Dat is niet echt bepaald een speler die altijd netjes blijft, is een spits die wel wat trekjes heeft.

28 oktober 2015 om 15:31

En daarnaast ook geen speler die voorop gaat in de strijd, niet op het niveau Oranje.

28 oktober 2015 om 16:26

De Jong werkt wel keihard maar is inderdaad niet perfect mentaal gezien zoals Kuyt dat is.

28 oktober 2015 om 17:01

Luuk komt uit het boerenland dus is een nuchtere jongen, kan mij zo 1-2-3 geen rare trekjes van hem herinneren.

28 oktober 2015 om 15:38

Joey vd berg? Beugelsdijk? Meer kan ik er eigenlijk niet bedenken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren