Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax toont veerkracht na achterstand in Arnhem

Laatste update:

Ajax heeft de lastige uitwedstrijd bij het in vorm verkerende Vitesse winnend afgesloten. Het elftal van Frank de Boer toonde na de vermoeiende én teleurstellende trip naar Istanbul van afgelopen donderdag wilskracht én veerkracht, en boog na rust een 1-0 achterstand om in een knappe 1-3 overwinning. Viktor Fischer, Riechedly Bazoer en Lasse Schöne zorgden ervoor dat het 2.000ste Eredivisieduel voor de Amsterdammers een goed einde kende. Ajax blijft daarmee koploper van de Eredivisie.

/

De geschorste Peter Bosz zag vanaf de tribune goedkeurend toe hoe zijn spelers Ajax vanaf seconde één opjaagden. Dat leidde al in de eerste minuut tot slordig balverlies, waardoor Nemanja Gudelj aan de noodrem moest trekken en geel kreeg. De bezoekers lieten zich echter niet de kaas van het brood eten en deden aan de overkant hetzelfde. Niet zelden sommeerde Frank de Boer zijn aanvallers vanaf de zijkant om hoog druk te zetten. Vitesse ging daar in de openingsfase het beste mee om en kreeg ook de eerste kans van de wedstrijd.

Denys Oliynyk verscheen aan de linkerkant van de zestien vrij voor Jasper Cillessen, maar schoot op de vuisten van de Ajax-goalie. Pas na een half uur deed Ajax voor het eerst van zich spreken voor het vijandelijke doel. Amin Younes omspeelde behendig zijn tegenstander en legde terug op Bazoer, die Eloy Room tot een uiterste krachtsinspanning dwong. Beide teams hielden elkaar in het restant van de eerste helft redelijk in evenwicht, zonder tot echte kansen te komen. Guram Kashia probeerde nog wel om Cillessen op stijlvolle wijze te kloppen, maar de doelman tikte de bal uit de bovenhoek.

/

Ajax verscheen na de pauze op het veld zonder Davy Klaassen, die na een harde aanvaring met Kashia in de kleedkamer achterbleef. Hij zal vanuit de catacomben hebben meegekregen hoe Valeri Qazaishvili de wedstrijd na 54 minuten openbrak. De Georgische aanvaller zette goed door en besloot uit te halen. Via het lichaam van Joël Veltman verdween de bal buiten het bereik van Cillessen via de paal in het doel. Ajax was na de 1-0 heel even de draad kwijt.

Twintig minuten voor tijd draaiden de gasten het duel echter volledig om. Na een vrije trap van de ingevallen Schöne kreeg Fischer de bal met wat fortuin voor zijn voeten: 1-1. Twee minuten later was het weer raak. Bazoer nam de bal goed mee, zette Maikel van der Werff weg en schoot via het lichaam van Eloy Room raak. Het leidde tot een razend spannende slotfase, waarin beide teams de paal raakten (Bazoer en Oliynyk ) en debutant Sam Hendriks van dichtbij op Room stuitte. Vier minuten voor tijd besliste Schöne de wedstrijd alsnog. Op aangeven van diezelfde Hendriks schoot hij de beslissende 1-3 binnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het belangrijkste voor mij is dat ik weer eens passie zag bij de spelers in de tweede helft. Zo moet je elke wedstrijd in gaan!

25 oktober 2015 om 16:28

Knappe wedstrijd van Ajax. Geloof voor het eerst dat ze echt een titelfavoriet zijn. Wordt spannend zo. Dit belooft een geweldig seizoen te worden!

25 oktober 2015 om 16:29

Daarom is het zo mooi dat Feyenoord en Ajax elkaar over twee weken treffen, ze staan dicht bij elkaar. Verheug me echt op die wedstrijd!

25 oktober 2015 om 16:30

Zeker, leuk als de topclubs gelijke tred houden. Mooie winst voor Ajax vandaag. Het belooft wat voor komende week.

25 oktober 2015 om 16:30

Precies. Gedeeld op nr. 1 als het goed is. Een echte strijd om de eerste plaats.

25 oktober 2015 om 16:32

Zeker! Ik verwacht en hoop vooral dat de kampioen in de laatste paar speelrondes wordt bepaalt. Ik denk ook dat ajax, feyenoord, psv en zelfs vitesse (als ze wel wat beter gaan spelen dan vandaag) allemaal meedoen

25 oktober 2015 om 16:38

Eerst even wachten op AZ

25 oktober 2015 om 16:42

Ik verwacht niet dat AZ enig tegenstand kan bieden aan Feyenoord.

25 oktober 2015 om 16:43

Haha klopt. Wel opvallend hoe de titel dit al als zekerheid suggereert, alsook dat Feyenoord niet met 12 doelpunten (ofzo) verschil gaat winnen.

25 oktober 2015 om 16:57

Vitesse had een Totale Off Day.

25 oktober 2015 om 17:21

Dat vitesse een offday had is echt totale onzin! ! Ze konden het de 2e helft niet bijhouden. Ajax was gewoon de betere en dat had niets te maken met een zwak vitesse of zo! !

25 oktober 2015 om 17:52

Zo heel slecht speelde Vitesse toch niet? Zeker de eerste helft niet, toen had Vitesse juist meer het overwicht vond ik. De 1-0 kwam voor mij ook niet als een verrassing. Daarna kwam Ajax pas echt los

25 oktober 2015 om 18:42

Dus alleen Ajax kan een Off Day hebben als ze verliezen.
Onlangs tegen PSV stond Frank weer te verkondigen dat Ajax een Off Day had.
Terwijl PSV duidelijk de betere was.
Dus die onzin gelul,moet je bij Frank zijn.
Maar dat ik zeg dat Vitesse een Off Day hebt,is meer met een knipoog bedoeld.
Maar wel duidelijk maken als Ajax een wedstrijd verliest,dat op dat moment gewoon de tegenstander sterker was.
En geen Off Daytje.

25 oktober 2015 om 18:58

Nee dit was geen offday. Vitesse begon niet slecht maar daarna werd vitesse het spelen onmogelijk gemaakt door Ajax. Nee, Ajax was vandaag beter.

25 oktober 2015 om 20:27

Wie zegt hier dat alleen ajax een offday kan hebben! ? Je moet eens lezen wat iemand schrijft. Vitesse had echt geen offday vandaag, ze hadden idd de eerste helft het betere van het spel, maar werden de 2e helft grotendeels overklast!

25 oktober 2015 om 17:00

Zeker klasse van ajax, toch een lastige uitwedstrijd. Vitesse had ook met 10 man verder gemoeten. Ik vond Vitesse niet zo bijzonder.

Niet verwacht maar knap gedaaan, op weg naar het kampioenschap als je dit soort wedstrijden wint

25 oktober 2015 om 16:28

Nou zo ver is het nog niet al hoop ik van wel! Ajax heeft gevochten voor wat het waard was geweldige overwinning!

25 oktober 2015 om 16:30

Naja ten opzicht van uitslagen bij Vitesse in voorgaande seizoenen zijn het ieder geval wel 2 tot 3 winstpunten ja,haha. Verder natuurlijk nog beetje te vroeg om te zeggen.

Was in ieder geval een leuke tweede helft. Ajax vond ik ook gewoon, op eerste 20 min na, eigenlijk hele wedstrijden bovenliggende partij, zonder al te veel kansen te creeeren. Vitesse was minder dan veel mensen hadden gedacht en komen eigenlijk op bijzonder gelukkige wijze op voorsprong. Knap rechtgezet met gemis van veel aanvallende stootkracht door Ajax.

25 oktober 2015 om 16:52

Ajax speelde anders door het gemis aan vaste krachten. Younes werd vaak gezocht en Bazour heeft een paar keer goed gebruik gemaakt van de ruimte op rechts, waar normaal El Ghazi staat.

25 oktober 2015 om 16:52

Eindelijk laat het elftal zien dat ze ook na een achterstand tegen een angstgegner, na een zware europese wedstrijd toch het kunnen opbrengen om karakter te tonen.

Toeval of niet, Schöne was weer belangrijk voor Ajax.
Geweldig voor Sam dat hij een mooie assist op Schöne gaf.

Als we deze lijn nou eens vast weten te houden, kan het nog een mooi seizoen worden.

Als mannen gespeeld en een zeer verdiende overwinning.

De Boer moet Klaassen eens op de bank zetten...

25 oktober 2015 om 16:30

Eens. Klaassen speelt de laatste tijd erg matig tot slecht. Denk een middenveld met Bazoer-Veltman-Gudelj en als verdedigend duo Riedewald-Van der Hoorn. Zie dat wel zitten.

25 oktober 2015 om 16:33

Klopt, maar dan in de winterstop wel een vervanger voor vd hoorn halen want die laat zn man toch nog te vaak lopen naar mijn mening. Viel overigens wel prima in

25 oktober 2015 om 16:36

Hoe kun je Veltman op het middenveld zetten? Is in de achterhoede degene die de meeste ballen inlevert en voetballend het minst mee kan. Juist in de duels is hij degene die dit seizoen uitblinkt.

Zet in dat geval gewoon Sinkgraven op '10. Het is wel eens goed geweest met het spelers in een andere linie zetten. Schöne kan ook altijd nog.

25 oktober 2015 om 16:44

Ik zou liever met Schone op 10 spelen, is toch goed in vorm en heeft ervaring. Was bij NEC ook altijd zeer goed op die positie, Sinkgraven heeft het nog niet.

25 oktober 2015 om 16:50

Schone heeft te weinig loopvermogen. Die kan dit geen 90 minuten volhouden.

25 oktober 2015 om 16:54

Er is al zo weinig creativiteit en voetballend vermogen op het middenveld en dan wil je ook nog eens Veltman er bij zetten. Ik moet er niet aan denken.

25 oktober 2015 om 16:54

Ajaxcitizen. Denk dat je riedewald bedoelt op het middenveld? Zo niet dan kijk je geen Ajax en heb je er weinig van begrepen...

25 oktober 2015 om 16:55

Hoeft ook geen 90 minuten te zijn.

25 oktober 2015 om 17:47

Sinkgraven is zoveel creatiever dan klaassen, en bazoer zoekt genoeg de diepte ipv klaassen. Schone voel trouwens ook bijzonder goed in en mag van mij ook best op 1 van de flanken. Schone is toch heel vaak beslissend met zijn spel hervattingen en geeft daarmee vaak de doorslag!

25 oktober 2015 om 19:23

Zie Veltman als in de Cvm rol.
FdB speelt het liefst met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts centraal achterin. Daarom had ik Veltman als Cvm, met de punt naar achter en Bazoer en Gudelj als dynamische middenvelders. Anders is Riedewald ook een optie of Sinkgraven op 10, zoals eerder geopteerd.

Denk verder dat Veltman op Cvm kan slagen, aangezien hij in opbouwend opzicht sterk is. Zou eventueel in kunnen schuiven tijdens een aanval en is de laatste tijd fel in de duels. Maar die kwaliteiten bezit Riedewald ook, dus beide zijn potentiële Cvm's.

25 oktober 2015 om 19:31

Waarom is het raar dat ik hem op het middenveld zet in de Cvm rol?
Dan kunnen Bazoer en Gudelj meer hun eigen spel gaan spelen: die van dynamische middenvelders. Met iemand op Cvm die fel duels ingaat, zoals Veltman, kan je de slag op het middenveld winnen. Ook opbouwend kan hij een rol spelen, daar hij graag inschuift vanuit de verdediging.

Sinkgraven op 10 is ook een optie, maar dan weet je dat je veel duels op het middenveld zal verliezen. Die komt fysiek tekort en zijn passing is ook niet altijd zuiver.

25 oktober 2015 om 16:31

Inderdaad roep ik al sind winterstop vorig seizoen.
Klaassen zet zo dom druk en verliest veuciale duels in de as van het veld.
Zodra Serero fit is zou ik met Gudelj, Bazoer en Serero spelen.

25 oktober 2015 om 16:32

Dan mis je wel creativiteit denk ik. Vind het lastig, Klaassen heeft in dit nieuwe systeem nog geen enkele keer geaccelereerd.

25 oktober 2015 om 16:44

Zou je dan niet liever Fischer verplaatsen naar AM en Younes op links houden? Vind zelf iig sowieso dat Younes in de basis moet blijven, dus als je Fischer niet in de spits houdt moet je daar een plek voor vinden

25 oktober 2015 om 16:49

Dit komt omdat Ajax luie spitsen heeft. Klaassen zet vaak druk op de cv waar de spits dat moet doen. Hij hoeft eigenlijk alleen maar de pass richting af te schermen.

25 oktober 2015 om 16:32

Laten we niet vergeten dat ook Bazoer dramatisch was de eerste helft en sowieso nog geen topseizoen heeft

25 oktober 2015 om 16:47

Bazoer werd de eerste 20 minuten slim uit de wedstrijd gespeeld. Doordat Vitesse steeds veel druk op hem zette. Tweede helft kreeg hij meer ruimte door zijn conditie, kracht en loopvermogen.

25 oktober 2015 om 16:52

Vind dat je opnieuw de plank misslaat. Hij had het net als heel Ajax in de eerste 20 minuten lastig, maar heeft zich daarna goed terug geknokt met o.a. die kans als gevolg. Ik vind dat Bazoer veruit de beste speler is van Ajax dit seizoen dus ik weet niet wat je nog meer verwacht van een 18-jarige voordat hij een 'topseizoen' draait.

25 oktober 2015 om 16:53

Vond hem iig teveel duels verliezen, de bal te lang vast houden en hij leek ook het overzicht totaal kwijt. 2e helft absoluut hersteld, daarin ben ik het zeker met je eens

25 oktober 2015 om 17:00

@chefvoetbal: Talent is leuk, maar als je wilt spelen in het eerste van Ajax moet je gewoon goed spelen, ook als 18-jarige. Niet meer mogen verwachten omdat hij nog maar 18 is, is onzin.

25 oktober 2015 om 17:06

Dus jij wilt zeggen dat Bazoer niet goed speelt dit seizoen? En jij wilt zeggen dat het normaal is voor een 18-jarige om uit te blinken bij een topclub waar de volle druk op staat? Komop man.

25 oktober 2015 om 17:22

Ten eerste ligt de gemiddelde leeftijd momenteel sowieso niet veel hoger dan 18. Ten tweede, hij is een basisspeler in het eerste van Ajax, leeftijd is niet van belang. Verder vind ik Bazoer dit seizoen simpelweg niet constant en mist hij buitengewoon vaak het overzicht. Let wel, ik zeg nergens dat hij gewisseld moet worden, maar ik vind hem ook niet echt beter dan Klaassen dit seizoen.

25 oktober 2015 om 17:40

De gemiddelde leeftijd ligt ongeveer op 22, scheelt toch 4 jaar. En over constantheid gesproken, Bazoer staat toch in de top 10 van het VI klassement als enige Ajacied. Nou zegt dat niet alles maar toch genoeg. Van je laatste vergelijking snap ik ook weinig, want Klaassen is buiten de wedstrijd tegen ADO behoorlijk matig dit seizoen met weinig goals of assists.

Terechte overwinning, het had zelfs meer kunnen worden als die speler van Vitesse zijn volledig terechte tweede gele kaart kreeg. Desondanks toch de winst gepakt, wel mooi aangezien ze in Arnhem al dachten dat ze gewonnen hadden. Bazoer is een beest, net als Tete, wat zijn die jongens al goed!

25 oktober 2015 om 16:35

Deze 2 gaan echt de absolute top halen. Bazoer die gewoon in 4 dagen 2 keer vol gas kan geven! En Tete, manman daar komt helemaal niemand langs! Dit zijn de wedstrijden waarom ik van deze club hou!

25 oktober 2015 om 16:42

Tete gaf in de eerste helft wel echt elke bal weg, zat me kapot te ergeren. Tuurlijk, verdedigen is het belangrijkste, maar Tete moet aanvallend zeker flinke stappen gaan maken.

25 oktober 2015 om 16:45

Mwah vind dat je overdrijft Dwyer, dat lag meer aan de mensen voor hem dan aan Tete zelf. Gewoon een beest, beste verdediger op de Nederlandse velden en heeft in de tweede helft een aantal mooie rushes gehad.

25 oktober 2015 om 16:46

Daar heb je volledig gelijk in, het is aan de bal inderdaad niet al te soepel maar in de 2de helft zag ik wel een aantal rushes en een paar keer 1 keer raken! Als ie dat vasthoud...

25 oktober 2015 om 16:56

Gaf veels te veel slechte passes om simpelweg de andere spelers de schuld te geven. Het was niet alleen Sinkgraven die de bal constant kwijt was aan de rechterkant...

25 oktober 2015 om 17:17

Tete is El Ghazi gewend. Die staat altijd met zijn kont tegen de zijlijn. Je zag Tete steeds naar buiten draaien op zoek naar een teamgenoot. Maar Sinkgraven stond juist te ver naar binnen.

De hele week moest ik hier lezen hoe Vitesse Ajax met gemak zou vernietigen. Nou, ik heb het gezien.
Winnen van een paar laaggeklasseerde ploegen betekend niet dat je geen rekening meer hoeft te houden met Ajax. Nu speelde Ajax Europees, mist hun topscoorder, Vitesse speelt thuis en mag ook nog eens met 11 man verder.

Ajax was de betere partij en had ondanks de gehavende voorhoede veel meer kansen dan Vitesse.
Zelfs de goal van Vitesse ging een serie geluksmomenten aan vooraf.
Iedereen speelde vandaag een goede wedstrijd en gingen er echt voor. Ik ben trots op hoe ze vandaag geknokt hebben. Ze doen wat mij betreft mee om de titel.

25 oktober 2015 om 16:36

Denk dat zo iets toch meer te maken heeft met het feit dat Vitesse toch wel een beetje een angstgegner van Ajax is.

25 oktober 2015 om 16:41

ben het grotendeels met je eens. Ik vind echter niet dat Sinkgraven vandaag zo geweldig speelde, man man man

25 oktober 2015 om 17:28

Eens tubes, ik heb ze ook gelezen, reacties, ook van de zgn ajacieden die de Boer compleet de grond in schrijven en zich voor een zware wedstrijd meters diep indekken door alvast te op een nederlaag te speculeren. Kotsmisselijk wordt je ervan. Waarom zou je er alleen maar vanuit gaan dat allee slechter wordt. Dit jonge Ajax kan ook eens echt gaan draaien en loskomen. Het talent is er, het karakter duidelijk ook, nou nog wat ritme en vastigheid en het wordt een ijzersterk team.

Bazoer, deze week 19 geworden. Wordt de speler van het jaar als ie ook nog gaat scoren. Dat doelpunt van hem, wat een heerser.

Lekkere winst. Assist voor de debutant, daar hou ik van. Maar het leek me geen supertalent.

25 oktober 2015 om 16:31

Is het ook niet,
Ik vergelijk hem graag met Huntelaar(komt ook bij de Graafschap vandaan...kudo's voor hen) maar dan wat niveau's lager.
Maar dan nog, het is een echte spits... dus als het aan mij had gelegen had hij vanaf minuut 1 gespeeld.

25 oktober 2015 om 16:38

Ik vond het aanvankelijk ook helemaal niks, maar bijv bij de 3e goal afgelopen vrijdag liet hij wel zien mooie, efficiënte dingen te kunnen. Ook vandaag liep hij goed en de assist was een zeer goed neergelegde bal (leek makkelijk, maar je ziet ze vaak genoeg toch verpest worden). Moet absoluut vaker bij de selectie zitten

25 oktober 2015 om 16:41

Precies, ik ben ook van mening dat bepaalde spelers gewoon in het 1e moeten spelen om hun daadwerkelijke kwaliteiten te kunnen inschatten.

Je weet maar nooit, straks is het een laatbloeier die vertrouwen nodig heeft.

Het kan sowieso geen kwaad om hem lekker met het eerste te laten meetrainen.

25 oktober 2015 om 16:42

Ja hij mag van mij ook wel meer kansen krijgen nu. Eens zien of hij echt zo'n werkpaard is. Dat zou goed zijn naast Ghazi.

Een hopeloos Ajax in het buitenland wint gewoon al haar Eredivisie-wedstrijden op dooie gemak. Wat is de Eredivisie een lachtertje geworden. De competitie van Romario's, Ronaldo's, Zlatan's.... Of de Cruyff's, van Basten's.... Ik denk dat Ajax gewoon, met twee vingers in de neus, kampioen word. En geen punt meer pakt in de EL. En in de volgende CL-editie pakken ze max. 3 punten.

25 oktober 2015 om 16:32

Wat zijn de winnende lotto nummers van volgende week? Volgens mij ga je lekker met voorspellen.

On:
Knappe overwinning, 2 vingers in de neus absoluut niet, maar de "over mijn lijk" mentaliteit blijkt toch weer in Amsterdam aanwezig te zijn. Nu iets vaker laten zien nog, ook in Europa!

25 oktober 2015 om 16:33

Ja dat contrast is heel erg. Maar niemand bij de topclubs weet hoe ze Europees weer mee kunnen doen. Nou ja, ik kijk net zo lief naar andere teams in Europa dus wat maakt het ook uit. Alleen de Oranje feesten moeten terug blijven komen!

25 oktober 2015 om 16:39

Alexvidal en glory,

Dat verschil. Dus je kan eigenlijk alle Europese wedstrijden laten liggen. En hoe laten liggen? Je maakt simpelweg geen kans en komt constant twee tellen te laat. Vooralsnog kan je kinderlijk eenvoudig winnen in je eigen competitie. Dat houdt in dat je competitie vergelijkbaar is aan de Griekse, Zweedse of de Cypriotische competitie... Het is gewoon storend dat Ajax of een willekeurig andere topclub zich zo makkelijk kunnen herstellen na de zoveelste verliespartij in Europa. Je kan wel denken van "het is toch maar EL en ik focus mij op de titel", maar dan houd je na paar jaren geen CL meer over.

25 oktober 2015 om 16:34

Ajax heeft tot op heden elk jaar meer dan drie punten in de CL gepakt. En zo makkelijk had Fenerbahce, toch een top club in Turkije, het niet tegen Ajax afgelopen week.

25 oktober 2015 om 16:43

Speedy, je vergelijking met Turkije is een goeie, want die bakken er ook weinig van. Echter, die hebben nog weerstand/reflex door het extra geld. Die gasten zijn ook helemaal in de kampioensmodus, terwijl een kampioenschap (imo) slechts een springplank is om Europa binnen te komen. Dus een visum. Ajax, maar ook psv en zeker feyenoord zijn uitgegroeid tot binnenlandse clubs. Zeg maar, kinderen uit een wijk die alleen maar op hun eigen schoolpleintje willen voetballen...

25 oktober 2015 om 16:35

Ajax wint op het dooie gemak? Heb ik wat gemist?!

Ajax moest deze wedstrijd flink aan de bak en heeft gewonnen, omdat zij daarvoor gestreden hebben. Als jij de wedstrijd niet gezien heb, reageer dan niet. Als jij de wedstrijd wel gezien heb, waarom reageer jij dan in godsnaam zo?

Verder doe jij alsof onze competitie veel minder is geworden. Dat klopt deels, maar als opleidingsland (want we hebben Romario, Ibrahimovic, Van Basten, Cruijff en Ronaldo ook alleen maar jong gehaald en verder opgeleid of zelf opgeleid) zijn wij nog steeds goed. Daarin verandert niks, maar tegen het grote geld kunnen wij steeds minder op.

25 oktober 2015 om 16:48

De toekomst. Kijk, Ajax wint hoe dan ook. Vaak met 2 goals verschil. Zelfs bij de 1-0 wist ik dat Ajax zou winnen en daarvoor hoef ik niet naar de wedstrijd te kijken. Naieve tegenstanders, niet veeleisende coachs en middelmatige spelers. Ik ben het niet met je eens dat Nederland nog steeds goed opleid. Nederland is nu alleen het opleiden, dus niet goed genoeg. Kijk hoe weinig vitrine spelers je nu hebt. Je hebt spelers die naar Europa gaan, maar dat ligt meer aan de mooie referenties van de Eredivisie. Op een gegeven moment kan je niet meer op je status teren en moet je echt kwaliteit opleveren. De Eredivisie is gewoon aan het doodbloeden en ook de supporters zijn niet meer als eerst. Ze eisen niks! Europees succes hoeft niet als de club maar meedraait in de top. Dat is geen ambitie voor Ajax, Feyenoord en psv. Dat is een must.

25 oktober 2015 om 17:02

Dus jij weet al van tevoren dat Ajax een wedstrijd wint? Waar baseer je dit op, de statistieken van eerdere wedstrijden die Ajax heeft gespeeld in het Gelredome spreken toch duidelijk voor Vitesse bijvoorbeeld. De toekomst heeft het over Nederland als opleidingsland, maar jij refereert vervolgens naar het niveau van de Eredivisie. Daar ging het niet over. En dat verhaal met die referenties is een mooi verhaal maar ook niet gebaseerd op harde feiten.

25 oktober 2015 om 17:02

Ik denk dat de Turkse competitie nog een graadje slechter is dan de Nederlandse.
Terwijl dat land 100 keer groter is.
Maar de competitie daar is helemaal niets.

25 oktober 2015 om 17:25

Slechter niet. De afgelopen jaren zijn de resultaten van de Turkse ploegen beter dan de Nederlandse. Argument van grootte van het land gaat niet echt op. Heeft natuurlijk met verschillende feiten te maken. Geld, opleiding, faciliteiten.

Een zeer aantrekkelijke wedstrijd met een verdiende winnaar. Vitesse verdedigde heel erg slap, dan ga je eraan tegen een geslepen ploeg als Ajax. En dan misten ze nog de topscorer...

Grappig, laatst stelde ik hier dat Vitesse zeker wel mee kon doen om de titel dit seizoen, waarop vervolgens enkele Ajacieden zeiden dat Vitesse het vaak af laat weten als het echt moet. Zij hebben hun gelijk gekregen.

Knappe overwinning, vond Vitesse heel aardig spelen in de eerste helft en ze zetten heel erg veel druk; iets wat Ajax niet leuk vind. Het juichen van Fischer was misschien wel een beetje overdreven, hij juicht alsof hij de Champions League heeft gewonnen.

25 oktober 2015 om 16:49

Fisher juichend omdat er gestreden is en je elke wedstrijd moet winnen. Hij speelde niet altijd even lekker maar gaf 100% en met deze passie moet je elke wedstrijd in gaan. Wel was hij verdedigend de oorzaak van de 1-0.

Ajax had het zwaar in de eerste 30 min maar met een geweldige Tete en Gudelj. Vond dat het bij Ajax beter liep met schone die veel meer rust geeft in balbezit. Dit zijn fijne 3 pnt van een best sterk Vitesse.

Had verwacht dat Vitesse ons wel zou verslaan en ze begonnen ook direct erg aanvallend, maar na 25 min viel de motor stil.
Ajax was in de 2e helft de heer en meester al was het spel nog steeds mager en bagger.
Maar goed, 3 punten zijn binnen en over de hele wedstrijd gezien ook verdiend gewonnen.

25 oktober 2015 om 16:43

j. stein, ik weet echt niet meer wat Ajax moet doen om supporters blij te maken, ze winnen gewoon, hebben nu denk ik toch een van de beste wedstrijden gespeeld dit seizoen en zeker met passie in de 2de helft.

25 oktober 2015 om 16:59

Ach kan gebeuren,het geluk van Ajax was een Totale OFf Day van Vitesse.

25 oktober 2015 om 18:26

ja ja, zo kan het ook, off day Vitesse, kom nou zeg, eerste helft was voor Ajax niet zo goed, maar tweede helft hebben ze laten zien wat ze kunnen

25 oktober 2015 om 19:02

Alleen Ajax kan een Off Day hebben,toch.
Dus het gelul van Frank geloof je ook dus niet,als hij vrolijk roept ze hadden een Off Day.
Ik ben blij dat je in ziet dat het idd gelul is,dat gewoon de tegenpartij. Iddgeval Ajax de Betere was.
Maar dit is gewoon een steek onder water

goed gespeeld vandaag, bij vlagen gezien tot wat onze heren in staat kunnen zijn wel jammer dat het zo magertjes is in de spits. Ik had graag gezien dat Ajax had geprobeerd Locadia op te halen van de zomer bij PSV die was toch niet te vrede toen en is een prima spits!

wat een veerkracht en dat na zo een lastige tussenweekse wedstrijd. na de lastige wedstrijd tegen heracles nu ook uit tegen vitesse de volle pond!!

Goede overwinning voor Ajax. Het ging gelijk op qua veldspel. Dat Ajax dan toch aan het langste eind trekt verdient complimenten.

Ik ben positief over de manier waarop Ajax zich teruggevochten heeft. Het was lastig. De achterstand was onverdiend, maar nogmaals: doordat scheidsrechters tegenwoordig elke mogelijke handsbal (aangeschoten of niet) laten veranderen in een strafschop, zijn verdedigers in Nederland geregeld meer bezig met hun handen goed achter hun rug houden (en daardoor een onnatuurlijke houding innemen) in plaats van daadwerkelijk verdedigen dat dit soort doelpunten makkelijker tot stand kunnen komen.

Ajax heeft zich daarna goed teruggevochten. Heerlijk! Die passie, strijd en vechtlust! Als Ajax dat nou eens zou kunnen vasthouden, werd het fluitend kampioen. Daar ben ik van overtuigd. Ajax heeft kwalitatief gezien altijd een van de betere selecties, maar kan op het gebied van strijd nog wel eens afgetroefd worden. Als Ajax op dat vlak zelf zo blijft spelen, zijn we nationaal niet te kloppen.

Mooie overwinning van Ajax! Veel verkracht en een goede mentaliteit getoond, trots op de spelers vandaag..

Eerste helft was minder, maar wat hebben ze zich herpakt. De passie was er echt wel en dit tegen Vitesse, is altijd lastig. De goal van Vitesse was jammer genoeg weer door een aanraking van de bal, zodat Cillessen er niet meer aan kon. En die jongen hendriks, eerst wedstrijd in de eerste en dan al een assist. En die enne jongen van Vitesse moest de tweede gele kaart krijgen, daar heeft de scheids hem gespaard. Proficiat Jongens.

25 oktober 2015 om 16:42

Ajax had achterin weinig problemen de gehele wedstrijd, het is dan wel lullig dat de bal via een voetje van Veltman de goal in valt.

Verder daarvan is Ajax nooit in de problemen geraakt. Ik maakte mij wel zorgen over de voorhoede, je ziet toch dat er wat problemen heersen. Het is wel jammer om te zeggen dat, na de wissel van Klaassen het middenveld beter ging draaien. Schöne, Bazoer en Veltman hebben de wedstrijd gewonnen voor ons!

Ik ben echt dik tevreden.

Lekker hoor deze overwinning!
Mooie pot, veel spanning, harde duels.
Eerlijk gezegd was ik de eerste 30 minuten helemaal niet bang voor doelpunt, echt waar, doordat cillessen op doel stond had ik echt vertrouwen! Was mooi om de ontlading te zien bij de doelpunten van ajax, naar de fans helemaal platgedrukt op het raam prachtig.
Na de 1-0 tot de 3-1 had ik wel een beetje bange voorgevoelens! Trouwens die donkere jongen ( weet echt zijn naam niet) vieze overtrdedingen bah!

De tijd is voorbij dat de jongetjes van Ajax fysiek afgetroefd werden in lastige uitwedstrijden. Nu staan er sterke kerels als Dijks, Riedewald, Tete, Bazoer en Gudelj. En mentaal ook sterk. Wie kan Ajax nog van de titel af houden? Een team zal van goede huize moeten komen.

25 oktober 2015 om 16:49

Niet te hard van stapel lopen want in de wedstrijd tegen PSV zag je dat het toch wel tegenviel. Dit was een goede pot vooral na een zware europese wedstrijd maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Netjes gedaan van Ajax, zo een achterstand ombuigen.
Het leek wel alsof Vitesse er na de 1-0 niks meer van kon, want tot dat moment was Vitesse duidelijk de betere ploeg. Daarna was het alleen nog maar Ajax. Misschien dat ze wakker geschrokken waren of dat ze door de achterstand meer risico durfden te nemen. Ze speelden na de 1-0 dan ook leuker dan in de voorgaande minuten en wedstrijden. Daarvoor was het in deze wedstrijd wel weer erg saai wat de Amsterdammers lieten zien.
Als je de gehele wedstrijd bekijkt had een gelijkspel wel beter de verhoudingen weergegeven, maar in het groot half uur dat Ajax wel voetbalde hebben ze zeer effectief de overwinning mee genomen.

25 oktober 2015 om 17:02

Ik denk dat je een goede samenvatting geeft van de wedstrijd. Met name het eerste kwart van de wedstrijd was Vitesse duidelijk de bovenliggende ploeg. Daarna werd het overwicht een stuk minder en kwam Ajax beter in de wedstrijd. Het echte kantelpunt was inderdaad de 1-0, waarna Vitesse achteruit begon te lopen. Toen de 1-1 viel was Vitesse het volledig kwijt en liepen ze als aangeschoten wild over het veld.

Dat maakt denk ik vandaag het verschil : Vitesse scoort, Ajax gaat strijdvaardig op zoek naar de 1-1. Ajax scoort, Vitesse is volledig de weg kwijt.

25 oktober 2015 om 17:02

Niet mee eens. De 1-0 van Vitesse kwam volstrekt uit de lucht vallen, want Ajax was op dat moment echt wel de betere ploeg. Kijk alleen al naar die middenvelder van Vitesse, Makamba. Die had al rood moeten hebben. Van Halst zei het ook; had wel 3x geel tegemoet kunnen zien. Dat was niet voor niks, want Vitesse had het op dat moment gewoon heel erg moeilijk.

Na de 1-0 was Ajax een paar minuten van slag, maar daarna ging het verder waar het de tweede helft mee was begonnen. Bovendien heeft Ajax ook best wel pech gehad met die niet gegeven rode kaart en die mazzelgoal van Vitesse. Toen het bij de 1-1 in eerste instantie ook nog mis ging (bal ging via de binnenkant van de paal, kwam met geluk voor Room z'n gezicht) dacht ik dat het echt niet mocht gebeuren vandaag. Na de 1-1 was het de volgende kans wel meteen raak inderdaad, maar daarna ook weer pech bij die harde knal van Bazoer op de paal.

Terechte overwinning, en echt karakter getoond.

25 oktober 2015 om 17:10

Ik vond Vitesse na 25 minuten al niet meer de betere partij. De goal kwam voor mij uit de lucht vallen met nog het nodige mazzel. Ajx kreeg in de eerste helft al de controle en denderde er daarna overheen. Nergens blijkt uit dat een gelijk terecht was geweest. Ajax verreweg de meeste kansen, raakt nog de paal en kwam halverwege de eerste helft al veel beter in spel. Op het laatst leek alsof Vitesse donderdag nog actief was.

Verdient verdient verdient!!!! De gappied leggen even de critici het zwijgen op en vooral hier!! Ajax speelde goed, compact en geconcentreerd. Helaas ontbreekt de scherpte bij de eindpass in de eerste helft.

De 'jochies' van Ajax toonde veerkracht!! Bazoer de baas op het middenveld vandaag! Heerlijk dit! Ik heb altijd vertrouwen gehad in dit elftal, de selectie en ook de staff! Het zou de critici hier sieren als ze nu ook een compliment durven te geven aan dit jonge Ajax. Ik ga lekker genieten van de heerlijke zondagmiddag!

Heerlijke pot, gevochten voor de winst en gekregen. Top mannen. Opmerkelijk dat het zonder Klaassen wel liep. Bazoer wordt zo een grote speler, op zijn leeftijd al zo bepalend. Wat een speler heeft Ajax daarmee in huis!!!

Younes moet vanaf nu gewoon in de basis en ik hoop dat ze Hendriks bij de selectie houden (niet per se veel spelen, maar ben benieuwd naar zijn ontwikkeling)

Ajax moet nog een spits halen naar mijn mening en het probleem gaan oplossen van gebrek aan creativiteit op het middenveld. Dan zal Ajax een goede kans kunnen maken op de titel dit seizoen. Maar als het zo blijft dan zal het ongetwijfeld ergens een keer fout gaan in de strijd om de titel.

Misschien wat off-topic, maar hoe komt het dat een club als Arnhem met toch wel een redelijk grote achterban het stadion niet kan vullen tegen Ajax?

on: Ajax speelde vnadaag weer eens wat te sloom. Mooi dat ze winnen maar het is echt niet goed dat we pas begonnen andat we achterstonden.

25 oktober 2015 om 16:46

Toch een te kleine echte achterban, maar ik denk ook gewoon dat er in de regio te weinig binding is met Vitesse. Als buitenstaander kan ik hier natuurlijk naast zitten

Ik moet zeggen heb tien keer liever schone dan in de basis in plaats van sinkgraven.
Schone speelde heel lekker in zijn minuten.

Oké eerlijk is eerlijk. Ik had een verlies ingecalculeerd en een gelijkspel verwacht. Met een somber verlies en kater vanuit Fenerbahce had ik verwacht dat deze wedstrijd tegen de volgende 'top' tegenstander punten zou kosten.

Maar Ajax heeft uitstekend gespeeld, Vitesse had het eerste half uur de overmacht maar daarna, ondanks de goal, heeft Ajax het spel beetje bij beetje overgenomen. En uiteindelijk met karakter en passie de punten terecht uit Arnhem meegenomen.

Zelfs met een gehandicapte voorhoede heeft Ajax er gewoon drie ingerold. Ik had dit dus nooit verwacht.

Eindelijk wint Ajax de eerste top wedstrijd, na een gelijkspel tegen Twente en een verlies tegen Psv. Ajax geeft mij toch steeds meer vertrouwen en de Boer is uitstekend bezig. Al die Ajacieden die al maanden/jaren zeiken over Frank's Ajax mogen van mij ophoepelen. Ik heb mij groen en geel geërgerd tijdens het Live meepraten tijdens deze wedstrijd.

De veertiende minuut met het klappen was een mooi gebaar!

25 oktober 2015 om 16:42

Juist die zeikerds zijn nu weer stil, nu hoor je ze niet en ook Arno Vermeulen, Hugo Borst en aad de Mos die een haatcampagne voeren, met name Arno Vermeulen de 'chef voetbal van de publieke omroep'.

25 oktober 2015 om 16:48

Ik begrijp het niet. Men heeft zoveel te zaniken over Ajax en Nederlands voetbal in het algemeen. Niks is flitsend en passievol, volgens de fans en kenners.

Maar mij maakt dit geen fluit uit. Ondanks dat deze wedstrijd zeker tot de 65e minuut gezapig was, bleef het wel spannend, want je wilt dat Ajax wint ( als Ajax supporter uiteraard ). Maar als ik dan zie hoe Ajax de wedstrijd heel rustig beetje bij beetje naar zich toe trekt, doet mij gewoon goed. Dat is iets waar Ajax al jaren zijn Achilleshiel had, de defensie.

Nu wordt de aanval hierdoor de dupe van, maar naar mijn idee valt dit wel mee. Beleid en talent combineren kan een lastig iets wezen, maar Frank de Boer weet waar hij mee bezig is. Dit laat hij al jaren zien.

Dus iedereen die wat te mekkeren heeft over Frank's instelling en tactiek mag van mij lekker ieder weekend naar Barcelona gaan. Resultaat is uiteindelijk heilig en is alles wat telt. Wel een nota over Frank: zijn wisselbeleid mag wel beter, maar naar drie(!) jaar wordt het iets beter. Dat is naar mijn idee Frank's enige zwakte punt.

25 oktober 2015 om 17:11

Klopt het is veelal zeuren om te zeuren, ik denk dat sommigen hun eigen onvrede op ajax afgeven. Frank verdient meer krediet net als Overmars trouwens.

Er gaat altijd wel een keer iets fout, niemand is foutloos en dat moeten we ook niet nastreven, beetje meer realisme mag wel wat dat betreft.

25 oktober 2015 om 16:50

De Boer verdient inderdaad meer respect en ik heb ook niet het idee dat het saaie voetbal echt op zijn conto te schrijven is. Ik ben er bijna van overtuigd dat het ook met de samenstelling van de selectie te maken heeft. Hoe beter het spelersmateriaal, hoe makkelijker het voetballen is. Dat het nu niet altijd makkelijk gaat, zegt naar mijn mening meer over de spelersgroep.

Met zo'n jonge ploeg is het juist extreem knap wat De Boer presteert. Het spel is dan wel saai, maar wat verwachten mensen dan? Dat De Boer pikkies van 19 als 28-jarige, volwassen spelers wedstrijden kan laten domineren? Dat hij zulke jonge gasten al zo volwassen en stabiel laat presteren is een godswonder! Als hij ze ook nog eens sensationeel voetbal liet spelen, was hij god zelf. Dat is haast niet te doen en het is daarom absurd dat mensen dat wel van hem lijken te verwachten en hem bekritiseren als het niet gebeurd.

25 oktober 2015 om 16:58

Amen!!!!

Ik ben blij dat er voldoende Ajax fans zijn die dit gewoon in zien. Ajax en haar gehele aanhang moet ontzettend blij zijn wat Frank ieder jaar presteert.

Frank lijkt mij dan ook geen gemakkelijk iemand, hoe die altijd tekeer gaat langs de lijn is soms pijnlijk om te zien. Maar dit toont autoriteit en passie aan. Die man is gewoon geweldig!

Je bent zo sterk als je zwakste schakel, maar Frank haalt er naar mijn idee altijd het maximale uit. Vier keer achter elkaar kampioen als debuut hoofdcoach! En dan nog zeuren, hoe haalt men zoiets in hun hoofd!?

Frank contract verlengen, maar waarschijnlijk wilt Frank nu een nieuwe uitdaging, wat ik helemaal begrijp. Maar Frank moet je zolang mogelijk vasthouden.

25 oktober 2015 om 17:10

Kom op zeg, Frank de Boer mag nooit als excuus gebruiken dat de selectie jong is. De boer stelt samen met het technisch hart de selectie samen (overmars en Bergkamp) meneer heeft al meerdere malen aangegeven dat hij ervaring niet nodig acht, meneer moest wel met zijn vuist op tafel slaan om Heitinga binnen te halen om hem vervolgens niet op te stellen. Aanvallend voetballen en kansen creeeren heeft niets maar dan ook niets met jeugdigheid te maken. Anders zou er in de A jeugd nooit gescoord worden toch? Alles heeft te maken met speelwijze en kwaliteit van spelers. Ook vandaag is er voetballend 2 keer een kans gecreeerd verder niets. Al 4 jaar lang spreken de statistieken tegen de boer. Minder doelpogingen, minder punten, minder doelpunten en saai en zaaddodend voetbal.

Niemand verwacht sensationeel voetbal, maar kijk eens naar ploegen als Heracles en Zwolle bijvoorbeeld. Die spelen vaak zeer verzorgd en aantrekkelijk voetbal met een stuk minder kwaliteit dan Ajax. Ajax zou met al zijn kwaliteit in ieder geval kansen moeten kunnen creeeren. Dit lukte vandaag nauwelijks, tegen PSV werden ze weg gespeeld en tegen Fener werd er ook geen kans gecreeerd. Die leeftijd is een slap excuus. Dan hadden ze meer ervaring moeten halen.

25 oktober 2015 om 17:13

Helemaal mee eens! Zo lang mogelijk proberen vast te houden.

Ik zou zelfs, als we kampioen worden, Frank de Boer erbij proberen te houden door hem te beloven dat de selectie (die toch langdurig vastligt) behouden en (flink) versterkt wordt. De Boer is een Ajacied. Hij gelooft in de club. Hij wil denk zeer graag de eerste Ajax-trainer zijn die er na lange tijd in slaagt met de club te overwinteren in de Champions League of echt ver komt in de Europa League. Ik denk dat Frank daar redelijk voor gevoel kan zijn en daarbij; hij verdient het om met mooi Europees succes afscheid te nemen. Hij heeft daarvoor echter wel tijd (met deze jonge groep) en twee of drie echt goede spelers nodig.

We hebben het geld en Frank verdient het. Manchester United deed bijvoorbeeld ook Ferguson 'van Persie cadeau' in zijn laatste jaar. Een speler die met hun transferrichtlijnen (nooit een speler van die leeftijd voor zoveel geld kopen) eigenlijk niet zo kunnen komen, werd gehaald, zodat Ferguson nog eens flink kon presteren met United.

Zo'n signaal zou ik ook graag richting De Boer uit zien gaan. In ieder geval het aanbod van de club, uit respect en dankbaarheid. Laten we maar eens 30 miljoen uitgeven in één transferperiode. Ik heb er veel meer vertrouwen in dat die miljoenen terugverdient worden met De Boer aan het roer dan een andere trainer. Ajax kan daarmee 3 directe versterkingen halen of 5 a 6 erg goede Eredivisiespelers (gudelj's, Propper's van afgelopen seizoen bijvoorbeeld).

25 oktober 2015 om 17:14

Hahaha Xeqter,

Dat geschreeuw en gebrul langs de lijn recht lullen is absurd. Het pure onmacht en wanhoop omdat zijn spelers nooit uitvoeren wat hij van ze verwacht. Als hij zo goed was dan zou hij zijn spelers dat tijdens trainingen kunnen overbrengen en hoef je niet als een Dorpsgek langs de kant te brullen. Zijn spelers luisteren zelfs daar niet eens naar. Sam doorgaan SAM Doorgaan......wat doet Sam? Juist Niet doorgaan......wat een autoriteit zeg!

25 oktober 2015 om 17:23

@eitanque

Niet zo zeuren. Ik probeer niks recht te lullen, ik geef hier in alleen mijn eigen mening. Wat jij daar verder mee doet is jouw pakkie-an.

Ik zie ook wel eens trainers zitten die 90 minuten zichzelf dood staren op het spel. Dan wordt er drie keer gewisseld en na de wedstrijd wordt men dood gegooid met clichés.

Voetbal is uiteindelijk maar een spelletje en als ik daarna kijk verwacht dat er ook iets gebeurt, dan vind ik Frank zijn gebrul wel grappig. Ook daarvoor kijk ik naar Ajax.

25 oktober 2015 om 17:27

@De Toekomst

Ajax moet op een gegeven moment de beslissing durven nemen om risico's te nemen wat betreft transfers. Geldzaken blijven voor de diknekken altijd een kwestie en ik kan begrijpen dat met het verleden bij Ajax men tegenwoordig minder risico wilt nemen.

Desalniettemin, wil jij ook buiten Nederland je stempel gaan zetten, dan moet die keuze toch ooit gemaakt gaan worden.

Stabiliteit was punt één, nu moet de investering komen, maar daarbij moet de stabiliteit wel gehandhaafd blijven. Anders krijgt men weer de Sulejmani praktijken.

25 oktober 2015 om 17:41

@ Xeqter

Juist. De stabiliteit moet behouden blijven, maar er moet ook geïnvesteerd worden.

Ik denk trouwens dat het risico van transfers altijd aanwezig blijft. Je kan een goede speler scouten, voor een marktconform bedrag van enkele miljoenen kopen en het kan vervolgens alsnog een miskoop blijken te zijn. Dat gebeurd.

Het grootste probleem vroeger was echter dat de stabiliteit in de club ontbrak. Jaarlijks werden trainers gewisseld. Bijna om de 2 a 3 jaar werd de technisch directeur vervangen. Kortom, veel veranderingen en weinig stabiliteit. Elke trainer en directeur wilde zijn eigen stempel drukken en daarom werd bij elke wisseling de selectie op zijn kop gezet: spelers die door voorgangers gehaald waren, werden vervangen door nieuwe spelers en spelers kregen nauwelijks kansen om zich te bewijzen.

Vroeger werden spelers als Aissati, Lodeiro gehaald. Geen van hen kreeg de kans zich te bewijzen. Door de stabiliteit bij Ajax krijgt iemand als Serero duidelijk meer tijd om zich aan te passen en zich in de basis te knokken. Dan kunnen het alle drie wel spelers zijn die te kort komen (al vind ik Serero een goede speler hoor), maar is het al veel gezonder dat één speler meerdere jaren bij de club blijft dan dat er steeds nieuwe spelers gehaald worden.

Kortom, Ajax verloor niet perse veel geld doordat er miskopen gedaan werden, maar doordat er gewoon veel spelers gekocht werden en er hierdoor automatisch spelers de dupe werden van dat beleid. Als bijna geen enkele speler de kans krijgt zich aan te passen, omdat er dan alweer nieuwe spelers gekocht zijn, dan maak je de kans dat zo'n speler zich nooit aanpast ook vele malen groter.

Ook een mooi voorbeeld: Cvitanich werd voor 7 miljoen gekocht en na 1 redelijk seizoen (hij viel echt niet tegen) werd hij alweer weggedaan, terwijl bij ons Sigi onder De Boer gewoon een duidelijke kans kreeg. Doe mij dan maar De Boer: vertrouwen houden in spelers in plaats van elk jaar weer een bakvracht aan nieuwe spelers binnenhalen.

Dus, zolang de club goed selecteert in wie zij geld investeren en die spelers de tijd geeft om zich aan te passen aan de club, zie ik het positief in. 16 miljoen investeren in 1 speler hoeft van mij niet, maar van mij mag Ajax wel vaker in de vijver van 7 tot 10 miljoen vissen. Daar zitten spelers die Ajax daadwerkelijk beter gaan maken.

25 oktober 2015 om 23:29

Klopt wel de toekomst, maar ik denk dat ze de strategie al een beetje aangepast hebben aangezien men nu Gudelj en Sinkgraven voor wat meer koopt. Maar toch vind ik een koopje zoals Cillessen die wat langer de tijd krijgt ook prima of een Younes die het prima lijkt te doen.

Daarnaast vind ik het goed dat ze spelers als Hendriks, Zivkovic en nu weer Frenkie de Jong aantrekken.

Terecht gewonnen, beter omgegaan met de geboden kansen dan Vitesse.

Ben zeer tevreden over de inzet die ik zag vandaag. Na de goal wilde Vitesse een beetje de snelheid uit het spel halen en juist toen klapte Ajax er vol boven op, ze wonnen duels puur op inzet en die goals waren ook typische voorbeelden van het meer willen dan je tegenstander.

Younes vond ik wel vervelend, die dreef zijn acties veels te ver door en zeurde in mijn ogen te veel. Bazoer vond ik echt heel goed spelen, als die dit doorzet is hij helaas heel snel vertrokken.

Wel lijkt Ajax dit seizoen veel sneller te leren van Europese optredens dan voorheen. Ook de mentaliteit lijkt echt enorm vooruit te gaan. Fysiek steekt het ook een stuk beter in elkaar allemaal. Niet meer een ploeg vol jochies die bij een beetje fysiek spel omver geblazen worden.

Eerste echte test in NL was ruim onvoldoende (psv), tweede serieuze test was al veel beter. Spel kan non beter, ook hadden ze iets eerder er zo vol op mogen klappen, maar strijd en inzet waren ruim voldoende vandaag. Op naar de derde echte test in NL.

25 oktober 2015 om 16:52

Ajax heeft het gewoon uitstekend gedaan. Het is gek genoeg om te zeggen dat na de achterstand Ajax beter werd. De wedstrijd werd heel geleidelijk overgenomen door Ajax, enkel ontbrak zoals vaak de beslissende pass of een killer.

Al helemaal na de wissel van Klaassen voor Schöne en het verschuiven van het middenveld stond Ajax als een huis. De gelijkmaker hing gewoon in de lucht.

Ik vind de wedstrijd tegen PSV een uitzondering. PSV steeg boven zichzelf uit en Ajax was geen schim van normaal. Ik maak mij geen zorgen over dit Ajax.

Frank weet waar hij mee bezig is en op deze manier mag de Boer nog jaren verblijven in Amsterdam, maar daar zullen de 'echte' fans het niet met mij over eens zijn.

Van te voren al voorspeld, heerlijke overwinning, als iedereen maar blijft zeggen dat ajax is, worden ze lachend kampioen

Prima wedstrijd van Ajax, ze waren (vooral in de tweede helf) de betere partij. Veel mensen waaronder ik verwachtte dat Vitesse ging winnen, maar wat ben ik blij dat ik het fout had. De beste van Ajax waren wederom de jonge Bazoer en Tete, wat zijn ze al goed zeg!

Heerlijke wedstrijd, wat een klasse van Ajax, zonder Klaassen je aanvoerder en El Ghazi je topscorder en spits Milik. En dan maak je het zo af, hele belangrijke punten en nu Heracles en Vitesse uit gehad.

Sam Hendriks is een prima toevoeging tot nu toe, heerlijke gedaan hoor die 1-3 en daarvoor stond hij ook goed. Mag van mij wel bij de selectie van het eerste.

Verder Liesveld een grote onvoldoende, geeft makkelijk en snel Gudelj en Dijks geel, maar dan tot twee keer toe Nankamba geen tweede geel geven.

25 oktober 2015 om 17:15

We moeten niet overdrijven over die Hendriks. Hij is normaal een leuke Jupiler League spits, maar niks meer dan dat. Hij heeft nu even een opleving en het zit mee. Geweldig voor die jongen en hij, en wij als supporters, moeten daar zeker van genieten. We moeten alleen niet aannemen dat dit echt zijn niveau is, want dat is onjuist.

25 oktober 2015 om 17:19

Ik vind toch dat hij te makkelijk afgeschreven wordt, een jonge jongen die zich kan ontwikkelen en dat ook echt doet. Scoort makkelijk en loopt goed, ook ik ben nog niet volledig overtuigd maar hij verdient op zijn minst een kans, tot nu toe vult hij het goed in. Velen hadden hem alweer afgeschreven, gaat in mijn optiek wel vaker te snel.

Je praat hem omlaag, terwijl hij gewoon goede dingen liet zien, was een zeer goede actie.

25 oktober 2015 om 17:28

Ik schrijf die jongen niet te vroeg af. Hij speelt nu al wat, 2 jaar? bij Ajax en is een gewone, leuke Jupiler League spits. Dat was hij in het begin en dat is hij nu nog steeds.

Hij is nu 20 jaar. Hij doet het in de Jupiler League niet beter dan dat Vincent Janssen van AZ het deed en die spits komt bij AZ nu ook tekort. Op basis van wat denk jij dat Hendriks zich ineens, na twee jaar een leuke Jupiler League spits te zijn, zich toch ineens kan ontwikkelen tot een goede Eredivisie spits? Laat staan een goede spits voor Ajax?

Dit is gewoon zijn opleving. Niet erg, maar om hier ineens te doen alsof de nieuwe Huntelaar (vergelijking vanwege zijn verleden bij de Graafschap en laten doorbraak) is? Mij gaat dat te ver. Als hij een goede spits voor een Nederlandse subtopper wordt dan verrast hij mij al.

25 oktober 2015 om 17:41

Dat is het nou juist, wat is er mis mee dat een jonge jongen van 18 jaar zich een jaar of 3 ontwikkeld in jong ajax voordat hij kandidaat voor het eerste is? Een aankoop van een paar ton, daarvan kun je niet verwachten dat hij er meteen staat. Jongens moeten wat meer tijd krijgen soms, zo was het ook met Cillessen en zo ook met van der Hoorn heeft gewoon wat meer tijd nodig.

Op basis van het toenemende aantal doelpunten in de JL en nu ook alweer zijn debuut. Er zit een stijgende lijn in, bovendien er zijn voorbeelden te over van spelers die zich via de JL goed ontwikkelen, denk aan Huntelaar of van Nistelrooy. Ik zeg niet dat hij dat even haalt maar het kan wel.

Ik zeg niet dat hij de nieuwe huntelaar is, ik zeg alleen dat hij een kans en tijd verdiend en niet bij voorbaat afgeschreven moet worden. Je mag er wel wat positiever of op zijn minst neutraal tegen aan kijken, zeker na vandaag heeft hij dat wel verdiend.

25 oktober 2015 om 17:53

Deze jongen is niet gehaald met de gedachte om hem ooit door te schuiven naar het eerste elftal. Deze speler is met dezelfde gedachte aangetrokken als een Honer, Lobotka etc. gehaald voor Jong Ajax.

Een Frenkie de Jong, Zivkovic of Bazoer wordt aangetrokken voor het eerste elftal. Sam Hendriks niet. Mocht hij daar toch in slagen, dan is dat pure bonus. Echt waar, geweldig, maar dat is nooit in het plan geweest bij zijn komst.

Op basis van zijn goals in de Jupiler League doet hij het goed en ik zie hem zomaar een stap maken naar de Eredivisie. Dat niveau kan hij (op den duur) denk leuk aan. Dat hij nu speelt, is door pure armoede aan de kant van Ajax. Ten eerste doordat het in de breedte niet goed zit, ten tweede door blessures. Normaal had hij er niet bijgezeten. Ook dit weer: leuk dat hij erbij was, leuk dat hij inviel, leuk dat hij met een goede loopactie en voorzet een assist afleverde, maar we moeten niet overdrijven.

25 oktober 2015 om 23:33

Dat is onzin, alle spelers in jong ajax hebben de kans voor het eerste te spelen als ze het goed doen. Als lobotka en honer zich goed ontwikkeld hadden, hadden ze ook een kans gehad, net als een Becker bijvoorbeeld.

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt? Ik denk dat hij prima het eerste kan halen, maar heeft misschien wel 3 jaar nodig, geen probleem dat kan ook voor dat geld en ondertussen is hij een prima speler voor jong ajax.

Spelers die het niveau leuk aan kunnen kunnen zich ontwikkelen tot goede spelers (gudelj bv.), nu is ajax wellicht spekkoper omdat ze hem al gehaald hebben en hem meer kunnen vormen naar het ajax systeem.

Dat is het nou eenmaal, soms moet je een beetje geluk hebben, maar tot nu toe heeft hij leuke dingen laten zien. Ik overdrijf niet, ik geef hem in tegenstelling tot jou wel een kans zich te bewijzen.

Ja Bazoer was goed. En ja Tete speelde weergaloos.. Maar de allerbeste vond ik Younes! Heerlijke dribbels! Deed alles goed!

25 oktober 2015 om 16:44

Eens en Hendriks had ook een prima debuut, heeft Overmars dus zeer goed gedaan! Zal moeilijk zijn voor sommigen om dat toe te geven.

Bazoer, Younes, Hendriks heeft hij allemaal gehaald.

25 oktober 2015 om 17:19

Hendriks een prima debuut?? Youness geweldig! Wat zijn kinderhanden gauw gevuld zeg! Youness liep zichzelf keer op keer vast op 1 keer na.......steeds de verkeerde beslissing of voor eigen succes gaan.......hoe kun je nu al zeggen dat Hendriks een goede aankoop is.....hij heeft 10 minuten gespeeld :S

De jeugd scouting doet het bij Ajax inderdaad allemaal goed! Bazoer, El Ghazi zijn goede aankopen. De aankopen uit zijn eigen netwerk zijn behoorlijk dramatisch geweest. Overmars heeft 31 spelers in 3 jaar gehaald.........mogen er dan 4 spelers bij zitten die het goed doen??

25 oktober 2015 om 17:23

Maar daar tegenover staan ook veel miskopen.

25 oktober 2015 om 17:23

Wil je zeggen van niet? 10 minuten gespeeld, stond goed bij een afvallende bal van schone en maakt een goede loopactie en geeft goed voor.

Het mooie is dat iedereen hem omgekeerd al aan het afzeiken was en waardeloos vond, nu hij wel wat laat zien is men stil ook ten opzichte van Overmars. Hij is door een hoop negativelingen al als miskoop bestempeld. Tot nu toe voor jong ajax en nu ook voor het eerste een prima aankoop!

Gudelj was vandaag ook weer goed hoor en daarnaast moet je hem ook vooral afrekenen op de hoeveelheid talenten die doorbreken met Tete, Bazoer, Riedewald, Veltman, Ghazi, Klaassen en Fischer zit dat wel goed. Nee die laatste koopt hij niet, echter geeft Overmars de jeugd wel de ruimte met zijn technische beleid.

25 oktober 2015 om 17:24

@thetruth

Nou kom maar op, wie dan? Duarte die wil ik je geven.

25 oktober 2015 om 17:16

Deed alles goed??? zo dan heb jij een andere wedstrijd gezien

26 oktober 2015 om 00:33

Inderdaad beetje overdreven haha.
Ik vond dat Younes vandaag hele leuke acties in huis had, en voor veel dreiging zorgde. Echter kwam juist die laatste pass vaak niet aan, dus hadden z'n acties weinig rendement.

geweldig teruggevochten! was groot deel van de wedstrijd toch matig qua kansen creëren. Ajax had duidelijk behoefte aan een echte spits. Toen Hendriks erin kwam ging het dan ook beter lopen. Ik denk dat hij een prima stand-in is nu Milik geblesseerd is, misschien niet erg technisch maar kan wel een bal vasthouden en afmaken.

Ik had de bui al zien hangen na Fenerbahce uit, met slechts 2 rustdagen naar Vitesse uit is vrijwel gegarandeerd puntverlies voor een Ajax wat tegen zware tegenstanders telkens niet in staat is te winnen. Dan mis je Milik, mis je El Ghazi en valt ook Klaassen nog eens uit in de rust en kom je dankzij een ongelukkige treffer op 1-0 achter.

Maar vandaag liep het eindelijk anders, Ajax toonde verkracht en wist de wedstrijd te kantelen en te winnen. En dat hebben we Ajax nog niet zien doen dit seizoen, wedstrijden zien winnen waar je op voorhand niet zwaar favoriet bent.

Er is absoluut geen reden voor polonaise met de komende weken in aantocht, maar ik ben opgelucht dat we deze zeer lastige horde genomen hebben. Mijn complimenten voor De Boer voor zijn wisselbeleid. Ditmaal niet Klaassen gehavend de wedstrijd laten uitspelen (zoals tegen Psv), ditmaal ook bij een kwartier voor tijd (bij 1-2) eieren voor je geld kiezen en een extra verdediger erin.

Heerlijk, nou hopen dat Feyenoord punten laat liggen tegen AZ.

25 oktober 2015 om 16:55

Ik verwacht dat Feyenoord wint tegen dit jonge AZ. AZ heeft het dit seizoen moeilijk door het drukke programma met Europees voetbal in combinatie met een jonge, onervaren ploeg. Dat gaat ze nu waarschijnlijk parten spelen. Ik hoop eigenlijk op een ''walk over'' voor Feyenoord. Laat ze maar ruim winnen.

Een Feyenoord dat als favoriet richting de klassieker toeleeft, valt vaak tegen tijdens de klassieker zelf.

25 oktober 2015 om 17:10

Een bekerduel is altijd anders als een competitiewedstrijd, aan een gelijkspel heb je niks anders dan verlening (waar geen van beide op zal zitten te wachten). Wat dat betreft is de klassieker in de competitie anderhalve week later, een stuk gunstiger wanneer je als koploper dat duel ingaat. Een gelijkspel in een topper buitenhuis is meestal in het voordeel van de hoogst geklasseerde club.

Ons belangrijkste wapen is denk toch wel dat we defensief bijzonder goed werk leveren. 10 wedstrijden - 5 tegentreffers en 7x de nul. Dat zijn bemoedigende cijfers binnen de landgrenzen.

25 oktober 2015 om 17:19

Klopt, ik zat ook even verkeerd. Dacht dat het al om de competitiewedstrijd ging. De beker kan mij eigenlijk gestolen worden. Leuk als we doorgaan, maar als we eruit liggen vind ik het ook niet erg.

Wat mij betreft stelt De Boer jongens als Boer, Van Rhijn, Van der Hoorn, Viergever, Boilesen, Serero (alweer fit? Anders Van Beek of zo), Duarte, Schone, Sinkgraven, Hendriks en Muric op.. Lekker laten lopen die wedstrijd.

Trouwens wel opvallend dat de helft van deze groep vorig seizoen, de tweede seizoenshelft, 'gewoon' nog in de basis stond bij Ajax.. De club heeft zo'n beetje alle spelers behouden afgelopen zomer, maar heeft toch een metamorfose ondergaan.

Misschien een stomme vraag, maar hoe kan het dat Hendriks meedeed? Heeft vrijdag nog een hele pot gespeeld tegen Fortuna. Normaal mag je in hetzelfde weekend niet voor twee teams meedoen, zeker niet bij de profs. Zijn die regels veranderd?

25 oktober 2015 om 16:51

Als je gespeeld hebt bij jong ajax mag je wel bij ajax 1 meedoen, andersom niet

25 oktober 2015 om 16:56

Regels zijn veranderd.
Speler uit de jupiler league mag gewoon meedoen.
Andersom mag het niet. van Eredivisie naar JL.

25 oktober 2015 om 17:29

Duidelijk, bedankt!

Man man wat heb ik weer ontzettend genoten van Bazoer, dat pikkie neemt op 18jarige leeftijd het elftal op sleeptouw echt ongekend. Verder een heerlijke wedstrijd die met strijd en passie is binnengehaald. Aan het begin is er nog wel wat kritiek geweest op Gudelj, maar ik vind hem nu toch uitgroeien tot de stille kracht bij Ajax. Hij pakt veel ballen af, straalt rust uit en doet het nu ook beter in balbezit.

Zeer,zeer verdiende overwinning waar ik het niet verwacht had gezien de enorme ziekenboeg.
Jammer dat PSV gisteren de punten gestolen heeft bij Twente anders was het weekeinde nog veel mooier geweest.
Klasse gedaan!!!

25 oktober 2015 om 17:13

Vitesse was gewoon op, moest hard werken om druk te houden en dat breekt dan op in de 70ste minuut, terwijl het toch ajax was die europees had gespeeld. Liesveld hield vitesse en nankamba nog lang in de wedstrijd.

Het is Vitesse maar, je moet jezelf niet teveel eer geven pas een kampioenschap hebben we iets om op te teren.

25 oktober 2015 om 17:57

Laatste keer dat wij in Arnhem wonnen was in 2012-2013. We zitten nu in het seizoen 2015-2016. Kortom, maximaal 3 jaar seizoenen geleden wonnen wij voor het laatst in Arnhem. Daartussenin was het ook nog een keer gelijk, dus om nu te doen alsof jullie al jaren superieur zijn in eigen huis tegen Ajax.. Ik vind het overdreven.

25 oktober 2015 om 19:39

@ maarten110299

Je doet alsof het een trauma voor ons was dat we al een aantal jaartjes niet in Arnhem gewonnen hadden. Je zou wellicht gelijk kunnen hebben wanneer het Feyenoord of PSV betrof, maar echt niet voor Vitesse.

26 oktober 2015 om 09:57

Jullie zeggen dat hij doet alsof Vitesse een topclub is, maar jullie doen nu alsof Vitesse een club is die in de middenmoot hoort. Vitesse is een opkomende club, dus ik snap de reactie van Maarten volkomen!

26 oktober 2015 om 12:36

@ Dimitri Payet

Huh, waar zeg ik of 1 van mij mede Ajacieden dat hij deed alsof Vitesse een topclub is ? Wellicht had ik het iets beter moeten verwoorden, maar ik doelde meer vanuit het oogpunt vanuit de rivaliteit waaruit zo´n eventuele frustratie uit zou kunnen voorkomen als wij een tijdje niet van een bepaalde tegenstander konden winnen. Zo´n frustratie zouden we wel hebben als het om Feyenoord of Psv, en bij een gedeelte van onze aanhang (waaronder ik) ook als het Ado Den-Haag of FC Utrecht zou betreffen, maar toch echt niet Vitesse.

Dat is niet bedoeld om Vitesse te kleineren, alleen vanuit een "rivaliteit" of "directe concurrentie" gedachte zal zo´n frustratie vanuit onze kant zich niet (snel) voordoen als je begrijpt wat ik bedoel. Als Vitesse erin slaagt om zich in aan de top van Nederland te melden en nog belangrijker; zich daar weten te handhaven, zou ik dat persoonlijk alleen maar mooi vinden. Om het simpele gegeven dat dit alleen maar goed zou zijn voor het algemene Nederlandse voetbal belang.

Wat mij ook opvalt is dat mensen het een schande vinden (of het zo doen voorkomen) wanneer hun club als een subtopper/middenmotor bestempeld word door supporters van de Nederlandse topclubs. Wanneer we naar de sterkte/grote competities kijken zitten daar ook een aantal structurele sterke middenmoters tussen, die je ook nodig hebt om een competitie op een bepaald niveau te houden. Die als alles een keertje mee zit een gevaarlijke outsider kunnen zijn voor een kampioenschap, vooralsnog is Vitesse een subtopper en daar is toch helemaal niets verkeerds mee of word er daardoor afbreuk gedaan aan Vitesse ?

Het zou juist goed zijn als Nederland een sterke/structurele subtop heeft bestaande uit bijvoorbeeld AZ, FC Twente, Vitesse en wellicht nog FC Groningen en Heerenveen (want de laatste twee acht ik daartoe ook in staat, met name Heerenveen). Persoonlijk vind ik het echt een aparte en rare trend wanneer clubs die in principe nooit een leidende rol speelde, opeens als gelijke van de topclubs (moeten) worden beschouwd wanneer zij door goed beleid of een investeerder groeien. Zolang die clubs er niet in slagen om zich structureel bovenin te handhaven en daadwerkelijk kampioenschappen (met de nadruk op de meervoud vorm) kun je ze toch niet gelijk stellen aan de topclubs ?

Voordat er een rivaliteit ontstaat zoals een deel van onze aanhang heeft met Den-Haag en Utrecht moet daarvoor ook het nodige gebeuren, en die rivaliteit is er ook niet waaruit een dergelijke frustratie/opluchting zoals beschreven door "maarten110299". Het is een aparte trend om te zien dat andere club supporters beledigd zijn wanneer onze supporters (of die van de andere twee topclubs) hen niet als een rivaal of gelijke zien.

Knappe overwinning.

Had niet verwacht dat Ajax juist de fitste ploeg leek in de slotfase. Opvallend, want ik had juist het tegenoverstelde gedacht. Niettemin eindelijk eens een overwinning tegen een bovengemiddelde tegenstander.

25 oktober 2015 om 17:32

Inderdaad, Ajax heeft nu laten zien een wedstrijd te controleren, zelfs met een achterstand, maar door middel van passie en volhouden het om te zetten naar winst.

De kenners hadden een makkelijke overwinning voor Vitesse verwacht, en eerlijk is eerlijk ik had persoonlijk een verlies ingecalculeerd en een gelijkspel verwacht. Maar Ajax laat zien steeds volwassener te worden.

De voorhoede blijft wel een zorg. Te weinig output. De wissel Schöne voor Klaassen heeft de wedstrijd gewonnen. Schöne, Bazoer en Veltman winnen de wedstrijd voor Ajax.

@ndisdenaam

Nee alleen Ajax kan dat hebben als Ajax verliest.
Vitesse had een Off Day,punt.

25 oktober 2015 om 17:14

Ik weet niet op welke reactie je reageert, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets tegen je heb gezegd.
Dus als je iets kan citeren of iets dergelijks kan ik een gepast antwoord geven.

25 oktober 2015 om 18:32

Nee omdat die ook verwijderd is die van jouw

27 oktober 2015 om 14:28

Is geen puntje van af dus dat lijkt mij zeer en zeer sterk.
Maar wat was de reactie dan, dan kan ik hem alsnog beantwoorden.

Afca!! Zoals het hoort, Vitesse helemaal overrompeld, terechte overwinning! Wzawzdb!

Het was geen goede wedstrijd maar wel een lekkere overwinning. Er fel en sterk geconcentreerd gespeeld. Eindelijk ook eens beloond in 3 punten en dat in een lastige uitwedstrijd. Wel is het voorin behelpen. Eens te meer bleek weer eens hoe belangrijk Schone kan zijn. En dat Sinkgraven geen rechtsbuiten is ( alle ballen nam hij aan met links om vervolgens terug te spelen). Maar hoe dan ook een mooie opsteker richting Feyenoord !!

Mooie overwinning met goed spel! Ik vond Bazoer heel erg goed spelen

Knappe overwinning hoor. Ik vond het in de eerste helft na een sterk begin van Vitesse vrij gelijk op gaan. In de tweede helft zakte Vitesse na hun voorsprong volledig in terwijl Ajax verder de wedstrijd in groeide. De goals werden uiteindelijk wel vrij eenvoudig weggegeven.
Ik hoorde volgens mij vorige week bij Studio Voetbal dat ze Vitesse zowat de best voetballende ploeg van Nederland vonden, maar dat heb ik vandaag niet teruggezien.
Nu hopen dat Ajax dit ook op kan brengen in Europa, ik zie ze toch graag overwinteren.

In de Eredivisie wint Ajax de potjes op dit moment vrij stabiel. Voor ons als PSV zijnde zit er niks anders op om de druk hoog te houden door zelf een serie neer te zetten, over twee speelronden zal toch één van de koplopers punten verspelen. De competitie is verre van beslist, daar duurt het nog veel te lang voor; maar Ajax laat op het moment weinig liggen.

Zo als ieder kon lezen,dat ik schreeft Vitesse hadeen Off Day.
Was meer een steek onder water.
Nee Ajax hebt verdiend gewonnen,op basis van de 2 de helft.

Echt de tweede helft heb ik genoten, zoals ik al vaker heb gezegd verwacht ik geen flitsend voetbal. Ik verwacht wel dat de spelers er serieus voor gaan en dat deden ze vandaag up and over. Vooral de emotie van Fischer die vrij kwam na zijn goal kreeg ik echt kippenvel van, het leek wel of er 180.000 volt op het uit vak stond. Daarnaast vond ik het ook mooi dat Bazoer scoorde, die gozer verzet altijd zoveel werk waar je "u" tegen zegt, en dan is het natuurlijk altijd lekker om dan nog even je goaltje mee te pikken. Hopelijk kunnen ze deze vechters mentaliteit behouden en mee nemen naar de komende wedstrijden want er staat nog een mooie reeks aan te komen wat wedstrijden betreft.

Knappe zege. Karakter getoond. 25 uit 10, al wat lastige uitwedstrijden (op papier althans) gehad. Goede start van de competitie. Nu op naar de Kuip tegen een Feyenoord dat het net zo goed doet.

Knappe zege. Karakter getoond

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren