Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse fantastisch bezig op eigen veld: ‘Ajax is nu onvoorspelbaarder’

Laatste update:

Vitesse staat na negen speelronde op plaats vijf, op vijf punten van koplopers Ajax en Feyenoord. Zondag komt Ajax op bezoek in Arnhem en kan Vitesse de achterstand een stuk kleiner maken. Peter Bosz acht zijn team in staat om van Ajax te winnen, maar haalt aan dat de tegenstander wel onvoorspelbaarder is dan vorig seizoen - en ook beter.

/

Bosz heeft een fitte selectie tot zijn beschikking en heeft ook Arnold Kruiswijk weer terug. Of de verdediger meteen zal spelen is nog niet zeker, zegt de trainer. “Niet alleen die positie is een vraagpunt. Er is een aantal jongens die op de deur kloppen. Ze moeten op de training en in wedstrijden van de beloften laten zien dat ze in de basis horen”, geeft Bosz aan op de clubwebsite.

Thuis is Vitesse een moeilijk te kloppen team geworden: Roda JC, SC Cambuur, De Graafschap en FC Groningen gingen er allemaal onderuit en alleen Cambuur wist er überhaupt een doelpunt te maken. “Sinds vier weken halen we het niveau dat ik vind dat we moeten halen”, vindt Bosz, die aangeeft dat de harmonie onderling in orde is. “We spelen goed en we halen resultaat. Dan is de sfeer goed.”

Broeksponsor
Vitesse maakt vrijdag ook bekend dat het DunoAir aan zich heeft gebonden als sponsor. De naam van het bedrijf komt op de broek te staan, iets dat andere clubs in de Eredivisie nog niet deden. Truphone en Smipe zijn op dit moment hoofd- en rugsponsor van Vitesse.

Denk je dat Vitesse zondag de vijfde zege in vijf thuisduels boekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat een heerlijke wedstrijd worden! Zie niet in waarom Vitesse dit niet gaat winnen. Spelen echt fantastisch voetbal op het moment.

23 oktober 2015 om 14:38

Ik zeg 60/40 Vitesse, vanwege thuisvoordeel en meer uitgerust. Maar als Ajax zn dag heeft, maakt het gewoon 3 goals.

23 oktober 2015 om 14:48

Ja en dan maakt Vitesse er 5. Laatste weken gemist?

23 oktober 2015 om 14:53

De wedstrijden van Ajax worden op het middenveld gewonnen, Gudelj en Bazoer deden dat vooral weer tegen Fener. Verdedigend staat Ajax gewoon goed. Onze aanval is alleen middelmaat, als Vitesse verdedigend goed staat zijn wij aanvallend vrij weinig. Daarnaast is Vitesse aanvallend gewoon goed. Hoop op een mooie wedstrijd!

23 oktober 2015 om 15:38

Ik stel dan ook niet dat Ajax hier even gaat winnen. Mijn bericht gemist?

23 oktober 2015 om 15:38

Het middeveld van Vitesse is veel beter in balans. Een mix van afpakkers, continuïteit en creativiteit. Gaat ajax het heel lastig mee krijgen.

23 oktober 2015 om 17:58

Idd Lucjuuh Vitesse maakt er 5, omdat? Ajax zoveel tegen krijgt door al topspitsen in Nederland? 4 tegengoals idd, dus maakt vitesse er 5, Ik dek dat ajax met 1-3 wint op de counter

23 oktober 2015 om 19:25

Vitesse heeft thuis nog maar 1 doelpunt tegen gehad. Draai die cijfers maar om.

23 oktober 2015 om 22:13

Dan blijft het 0-0 zondag

23 oktober 2015 om 23:49

Ja, of 6-6, 8-0 of 1-1. Kan echt alle kanten op.

Kan een mooie pot worden! Zin in! Top dat Vites wederom een sponsor heeft gevonden. Gaat commercieel ook steeds beter.

Ik acht Ajax wel in staat om te winnen van Vitesse, omdat Ajax gisteren liet zien meerdere speelstijlen te kunnen hanteren: zowel 4-3-3 met als doel aanvallen en controle, maar ook 4-4-2 zoals gisteren met als doel afwachten en snel eruit komen. Jammer genoeg ontbreekt vaak de goede eindpass voorin, waardoor het creëren bij Ajax er moeizaam gaat. Daarnaast zag je gisteren duidelijk dat er voorin te weinig stootkracht is, met name een spits die een bal kan vasthouden. Milik kan dat in mijn ogen ook niet voldoende, maar in ieder geval beter dan Schöne en El Ghazi.

23 oktober 2015 om 14:36

Jij acht ajax wel in staat om te winnen, maar benoemt daarna allemaal dingen waardoor ze juist niet gaan winnen. Beetje tegenstrijdig.

23 oktober 2015 om 14:38

Ja, omdat de eindpass ontbreekt, mocht Ajax die pass goed geven dan creëer je veel meer en ga je, denk ik, gewoon winnen.

Ik zou er geen geld op durven zetten wie deze wedstrijd gaat winnen. Met twee jonge aanvallend ingestelde ploegen verwacht ik wel een heerlijke pot voetbal.

Vitesse doet het leuk in de eredivisie, maar eenmaal Europees voetbal gehaald en ze presteren niets. Ze kunnen geen elftal bouwen als een deel elk jaar weg gaat, omdat het huurlingen zijn.

23 oktober 2015 om 14:44

waar slaat dat nu weer op? ze hadden gewoon de pech om Southampton te loten.

23 oktober 2015 om 14:50

Er zit wel een kern van waarheid wat @futures zegt, want Vitesse heeft elk jaar weer een nieuwe ploeg. Dat is niet erg, maar het duurt bij Vitesse altijd wat langer als het elftal er echt staat en loopt, dat is pas na ongeveer 10 speelronden waardoor je direct achter de feiten aanloopt, want je mist nu EL en je loopt al achter op de top 3.

23 oktober 2015 om 15:06

@ Ajaxwatcher, ik zou je willen aanraden om dan ook wat meer Vitessewatcher te worden, want de wereld zoals jij schetst wijkt erg af van de wereld die zichtbaar is. Twee jaar terug stond Vitesse in de winterstop met Ajax bovenaan. Dat doe je niet als je de eerste tien wedstrijden slecht presteert. Vorig jaar was de eerste seizoenshelft de helft waarin Vitesse het beste voetbal liet zien, overigens niet volgens mij maar volgens vele kenners, maar werden de gemiddelde 10 a 15 grote kansen per wedstrijd er niet ingeschoten. Dit gebeurde later wel, met iets minder flitsend voetbal in mijn ogen, en werden de punten gepakt. Dit jaar gaat het ook uitstekend en zijn we nog niet eens aangekomen bij de 10 speelronden. Ik snap je punt dan ook niet.

Ach jbjmb, sommige mensen blijven vasthouden aan alle negativiteit rondom Vitesse van drie jaar terug waarin heel veel onduidelijk was over de constructie dat werd aangegaan. Nu is de constructie helder, waar iedereen nog altijd zijn/haar mening over heeft en mag hebben, en vind de discussie eindelijk plaats op het niveau waar het moet zijn.

Los van bovenstaande zijn er altijd mensen die uitzondering op de regel zijn en nog altijd ongenuanceerd antwoorden zonder zich echt in de materie te verdiepen. Futures is de bevestiging daarop.

@ Futures, bij Vitesse verandert er elk jaar in de opstelling gemiddeld net zoveel als bij andere teams, met hier en daar een seizoen met een uitschieter zoals deze (aangezien propper, vejinovic, van der heijden etc. zijn overgenomen nadat ze zich elk jaar meer lieten zien). Er zijn huurlingen die 3 seizoenen zijn gebleven (van aanholt bijvoorbeeld), maar er zijn er ook die na een jaartje basis te hebben gestaan weer gaan zoals Traoré of huurlingen die sporadisch eens een invalbeurt hebben gemaakt. Ik kan geen één team opnoemen in de eredivisie waar het nieuwe seizoen in de basiself wordt begonnen met exact dezelfde spelers als het seizoen daarvoor is afgesloten. Geen één! Bij Vitesse is de basis altijd 7 a 8 man die er structureel staan en waar gedurende het jaar soms wijzigingen in plaatsvinden. 2 a 3 man worden aangevuld vanuit een huurconstructie of zijn transfervrij opgepikt. Jij doet alsof Vitesse elk jaar met een volledig gerenoveerd en nieuw elftal staat. De waarheid is echter dat 75 overeenkomt met de basis van het jaar daarvoor en van daaruit verder wordt gebouwd met, wanneer mogelijk, transfervrije spelers of jeugd (jeugd zal steeds meer zichtbaar moeten zijn naar de toekomst toe, want hier is wel flink in geïnvesteerd) en als dat niet lukt worden ontbrekende schakels gehaald middels een huurconstructie met Chelsea.

Dat heeft dan niks te maken met het europese avontuur van Vitesse, want, zoals elke club, heeft ook Vitesse tijd nodig om de wijzigingen die er zijn op te vangen en passend te krijgen in het team. Dit is niet alleen bij Vitesse zo maar bij alle teams in europa die allen, ja elk seizoen weer, wijzigingen ondergaan. Southampton was gewoon een maatje te groot. De enige wanvertoning van Vitesse is tegen Petrolul geweest. Het jaar daarvoor zijn ze door Anzhi uitgeschakeld (waar toen nog Eto'o en andere grootheden voetbalden). Alleen vanwege Petrolul doe je nu alsof Vitesse europees er helemaal niks van bakt. Met een beetje realisme zul je beseffen dat Vitesse naar behoren heeft gepresteerd (tegen Southampton en Anzhi) en tegen Petrolul een domme tegengoal weggaf thuis in de laatste minuut waardoor ze een verder avontuur zijn misgelopen. Dit heeft niks te maken met de 3 huurlingen die erbij zijn gekomen.

Oh en geen elftal bouwen? Waarom is het elk jaar dan een leuk elftal met dezelfde spelopvatting dat elk jaar beter lijkt te worden? Waarom staan er dan spelers in het team die al jaren een vaste waarde zijn in dit eerste elftal en steeds beter presteren en vervolgens worden overgenomen door de beoogde topclubs in de eredivisie? Ik kijk wekelijkse alle wedstrijden van veel clubs, maar als er één club is waar ik jaarlijks progressie zie dan is dat Vitesse wel! Presteren al 3 jaar vrij constant en laten een duidelijke spelopvatting zien onder Bosz. Ik zou je willen uitdagen om jezelf nader te verklaren rondom deze uitspraak doet en ik ben benieuwd welke clubs deze 'teambuilding' volgens jou wel hebben laten zien. Ik kijk enorm uit naar je onderbouwde reactie.

23 oktober 2015 om 15:10

Ja en daarvoor ook al een keer tegen Petrolul, ook al zo'n super tegenstander.

Misschien moeten de Nederlandse clubs iets minder ontzag tonen, het is nu niet zo dat Midtjylland zo'n geweldige club is en die gooien Southampton er 'gewoon' uit.

Maar dat is niet alleen Vitesse hoorn dat het slecht doet in Europa, zie voorlopig ook geen kentering dus zullen ze bij Vitesse het altijd blijven gooien op de huurlingen, de rest van de clubs hebben gewoon pech met de loting

23 oktober 2015 om 15:44

Wie bij Vitesse heeft geroepen dat uitschakeling door huurlingen komt dan of begrijp ik je post verkeerd?

Europees gezien, zoals in mijn post boven jou ook staat toegelicht, heeft Vitesse één keer verrast (in negatieve zin). De rest van de uitslagen waren zoals je zou mogen verwachten. Uitschakeling tegen Southampton en tegen Anzhi (in de tijd dat ze een uitstekend team hadden).

Dat doet overigens niets af aan dat je altijd moet gaan voor de winst en geen ontzag moet hebben, maar er vol op moet klappen zoals je ook omschrijft. In mijn ogen heeft Vitesse dit tegen Southampton en Anzhi ook gedaan. Nogmaals, het domme doelpunt tegen in de laatste minuut tegen Petrolul maakte een flater. Echter vind ik het te kort door de bocht om Vitesse op één flater af te rekenen.

23 oktober 2015 om 15:59

Als Future beweerd dat Vitesse de groepsfase niet haalt doordat ze niet aan een elftal kunnen bouwen, vertaal ik dat als dat de huurlingen.

En alle Nederlandse clubs (vooruit, zal het geen slecht noemen) doen het niet goed in Europa, en dat eigenlijk hadden we op 2-1 moeten komen, daar kan ik echt helemaal niets mee, feit is dat overklast of niet Vitesse die wedstrijd gewoon met 3-0 verliest, Nederlandse clubs moeten eens leren dat er in Europa ook andere dingen meespelen, het lijkt wel of je spelstijl aanpassen aan een tegenstander schandalig is.
Maar zeker in Europees verband, als je tegen een betere tegenstander moet, is dat zo slecht nog niet, zie Wien tegen Ajax en FC Midtjylland tegen Southampton.
En al helemaal in voorrondes of play offs waar je maar 2 wedstrijden de kans hebt om er iets goeds van te maken.

23 oktober 2015 om 16:25

En als jullie nou is goed opletten,dat Bosz alleen met Baker en Solanke huurlingen begint/ van de 5 huurlingen.
Er staat een er dan 9 man die mekaar al zeer goed kennen.
Sorry Rachica eigen speler zit nog bij de Basis elf.
En je loopt al achter de Top 3?,dat doen we al jaren toch.
Daar is niks mis mee,vitesse hoeft geen Kampioen te worden,toch?
Maar een overwinning Zondag en je staat weer bij Ajax we staan nu 1 punt achter Psv,stel dat PSV een punt pakt gaat Vitesse over PSV heen.
Zie helaas Feyenoord winnen,dan blijft alleen op die club 5 punten achter stand.
Maar goed het is idd kloten,dat men geen vaste selectie jaren bij elkaar hebt.
Maar dat hebt denk ik geen ene club zie PSV Feyenoord,die hebben zelfs 4 veranderingen,maar goed geen ene club in Nederland behoudt zijn selectie
Voor een aantal jaren.
Maar het blijft knap dat Bosz het toch weer goed voor elkaar hebt,zelfs beter dan vorig seiz.
Idd Zondag wordt een mooie pot voetbal,2 aanvallend teams.

23 oktober 2015 om 17:18

Aha! Ik was in de veronderstelling dat je bedoelde dat het als smoes bij Vitesse werd gebruikt waarom werd verloren van bepaalde Europese tegenstanders. Deze signalen had ik niet opgevangen namelijk. Ik begrijp nu je punt, bedankt voor de toelichting.

Met betrekking tot je betoog over de instelling van Nederlandse clubs in Europees voetbal ben ik het met je eens. Ik snap dat je niks kan met 'we hadden op 2-1 moeten komen'. Onder aan de streep staat een 3-0 verliespartij, ongeacht hoe die tot stand is gekomen. Als je alle Nederlandse clubs op een rij zet dan kan je eigenlijk alleen over AZ zeggen dat ze het goed doen. Jammer dat ze gisteren hebben verloren, maar alle keren dat AZ Europees heeft mogen spelen doen ze het in mijn ogen erg goed.

23 oktober 2015 om 19:10

Wandering, dus als Future (die in zijn profiel aangeeft fan te zijn van Ajax en Haarlem) aangeeft of suggereert dat het aan de huurlingen ligt, dan is dat bewijs dat Vitesse-fans roepen dat het aan de huurlingen ligt?

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap die logica niet. Volgens mij is dat eerder bewijs dat de buitenwereld dat roept, niet dat Vitesse-fans dat roepen.

23 oktober 2015 om 14:53

Ook ajax en PSV hadden verloren van Southampton, of denk je van niet?

Vitesse gaat winnen zondag, ben ik van overtuigd. Spelen goed voetbal, en hebben echt geweldige spelers. Rachica had bv niet bij Ajac misstaan. Echte rechtsbuiten mey een actie,snelheid en voorzet. Een spits die kan meevoetballen en scoren, en op het middenveld heel veel kwaliteit met Vako,Nakamba en Baker. Nakamba hoort op dit moment mischien wel bij de beste middenvelders van de eredivisie.

23 oktober 2015 om 16:20

@futures. Afgelopen jaar moesten we veel verkopen. Aankomende zomer is dit waarschijnlijk niet nodig waardoor je spelers als Room, Diks, Nakamba en Rashica gewoon kunt houden. Ik heb goede hoop dat de huurlingen hierna ook nog een jaar blijven, aangezien dit pas hun eerste seizoen is en links en rechts doorgeschemerd wordt dat een extra jaar blijven voor hen goed zou zijn. Er zal aankomend seizoen niet meer weggaan dan bij Az of Groningen.

Dit is een wedstrijd om op te verheugen. De 3 punten blijven thuis in Arnhem.

Vitesse is op dit moment ondanks de jeugdigheid een stuk verder dan Ajax. Spelers zijn meer in beweging en vinden elkaar gemakkelijker. Iedereen bij Vitesse kan een goal maken, daarentegen gaat het bij Ajax een stuk moeizamer.

En verder is het maar afwachten of ze de Turkse dreun al te boven zijn.

Ik verwacht een redelijk eenvoudige maar mooie 3-1 winst !

23 oktober 2015 om 16:15

Qua doelpuntencijfers staan beide ploegen dicht bij elkaar. (vitesse heeft 22 voor, Ajax 21) Dat iedereen kan scoren bij Vitesse, geld eigenlijk ook bij Ajax, daarom zie ik Vitesse ook niet echt verder dan Ajax. Ik heb beide ploegen zien spelen en het ontloopt elkaar niet zo. Ajax heeft alleen meer punten en het staat bovenaan.

Zowel uit als thuis is Vitesse moeilijk. Sinds Peter Bosz daar trainer is durf ik niet meer met zekerheid te zeggen dat Ajax dat gaat winnen. Denk dat meerdere Ajacieden er zo over denken.

Vitesse is voor Ajax de laatste tijd een lastige tegenstander ben benieuwd of we kunnen winnen daar.

23 oktober 2015 om 16:44

Hoopt natuurlijk van niet dat Ajax wint.
Maar ik ben van overtuigd dat het een zeer mooie wedstrijd wordt,vooral als er vroeg wordt gescoord.
Uitslag durf ik ook niet te voorspellen,trouwens bij geen 1 wedstrijd van Vitesse.
Gezien het verleden,liet Vitesse met alle respect veel puntjes liggen tegen de zgn.mindere clubs op papier.
Maar dit Vitesse ben ik van overtuigd is het beste sinds jaren.
Maar dat is voetbal de beste team wint niet altijd,dat is ook wel weer mooi.
Het onvoorspelbaar in het voetbal.

23 oktober 2015 om 17:34

Word zeker een mooie wedstrijd. Denk dat beiden teams genoeg kansen zullen krijgen. Durf ook geen winnaar aan te wijzen. Maar ik hoop dat Ajax de koppositie houd en dat Feyenoord punten verspeeld.

Ik ben voor Feyenoord. Maar als ik hier al die Vitesse supporters hoor roepen: ''die winnen we wel even...''kom op je speelt niet tegen bal op het dak. Ik hoop dat die Arrogantie wordt afgetroeft.

23 oktober 2015 om 18:00

Nou als jij de reactie van 1, 2 of Misschien zelfs 3 supporters gebruikt om het hele publiek van Vitesse over 1 kam te scheren wat moeten we dan in het vervolg over feyenoord supporters gaan zeggen als er weer eens rellen zijn?

Ajax is heel voorspelbaar geworden.
Ajax kan dit onmogelijk winnen.

Hoop op een mooie pot voetbal. Schat de kansen van vitesse iets hoger in. Zeker het thuis voordeel hoewel er tegen Ajax altijd veel Ajacieden uit deze omgeving zijn. Succes mannen ben erbij

Ik kan niet wachten tot zondag, denk een spannende pot. Hoop dat we nu de druk aankunnen nu de meeste denken dat we gaan winnen. Vites laat zulk goed voetbal zien, alles is mogelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren