Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Hoorn wil breuk met Ajax: ‘Ik hoop dat ik om me heen mag kijken’

Laatste update:

Mike van der Hoorn is na dik twee jaar tot de conclusie gekomen dat er geen verbetering meer zal optreden in zijn penibele situatie bij Ajax. De 23-jarige verdediger ruilde FC Utrecht in de zomer van 2013 in voor de toenmalig kampioen, maar brak nooit door in Amsterdam. Ook dit seizoen zit het Van der Hoorn niet mee: hij slijt zijn wedstrijden bij het beloftenteam. In januari wil de mandekker graag vertrekken uit de hoofdstad.

/

In gesprek met Dichtbij Almere zegt Van der Hoorn dinsdag dat de situatie voor hem uitzichtloos is geworden. Hij speelde sinds zijn transfer nog maar achttien Eredivisieduels voor Ajax. “In de zomer mocht ik nog niet weg, maar inmiddels is het voor mij wel dusdanig uitzichtloos geworden dat ik ook echt weg wil. Ik baal natuurlijk ontzettend dat ik niet in het eerste speel en nauwelijks meer bij de eerste selectie zit. Ik ben daar niet tevreden mee en voor mijn ontwikkeling is het niet goed.”

“Er moet dus iets gaan gebeuren”, kondigt Van der Hoorn strijdbaar aan. Intern heeft hij het nog niet besproken met Ajax en hij heeft ook nog geen andere opties op tafel liggen, zegt hij. “Maar ik hoop dat ik in de winterstop om me heen mag gaan kijken. Zo kan het namelijk niet langer.” Van der Hoorns contract in Amsterdam loopt nog tot de zomer van 2017. Frank de Boer doet achterin liever een beroep op Joël Veltman en Jairo Riedewald en heeft daarnaast John Heitinga en Nick Viergever nog achter de hand.

Ajax moet Mike van der Hoorn in januari laten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom maar terug naar Utrecht, samen met letschert in het hart. Prima verdediging

20 oktober 2015 om 12:38

zou inderdaad mooi voor hem zijn om terug naar Utrecht te gaan, dat is zijn niveau

ajax kan hem makkelijk missen als iedereen tegen die tijd gewoon fit is

heitinga, riedewald en veltman vind ik sowieso allemaal beter. Dan heb je Viergever nog die ik van hetzelfde niveau vind en wanneer echt nodig kan bazoer ook nog tijdelijk daar spelen mocht het echt noodzakelijk zijn

20 oktober 2015 om 16:24

hoezo zijn niveau is veldman dan ook fc utrecht niveau want die is totaal niets beter dan vd hoorn alleen mag hij week in week uit fouten maken en vd hoorn niet
heitinga is helemaal een lachertje die zou bij utrecht ook geen basis meer staan net zoals bij ajax die is gewoon op.
riedewald durf ik nog niets van te zeggen die heb ik niet genoeg zien spelen

20 oktober 2015 om 17:24

Dus eigenlijk heb je geen idee hoe goed ze spelen en beoordeel je Veltman op verhalen van meer dan een half jaar geleden

20 oktober 2015 om 18:18

Nee op basis van zijn eigen uitspraken dat hij niet in zijn beste periode zit en op basis van het ontbreken bij het Nederlands Elftal.

20 oktober 2015 om 21:47

hoe goed oke kijk jij andere wedstrijden van ajax dan ik of je hebt een andere kijk op ajax zou horen te voetballen dan ik
ik zei dat riedewald nog niet goed bekeken hebt en dat heitinga op is en dat veldman verdedigend minder dan vd hoorn is en dat klopt gewoon

21 oktober 2015 om 08:07

nee dat klopt niet, veltman is verdedigend beter, is veel wendbaarder en voetballend veel en veel beter alleen is vd hoorn fysiek sterker en groter

heitinga is niet te oordelen die heeft nog geen kans gekregen bij ajax 1

riedewald maakte de laatste tijd wat foutjes maar daar zie je ook aan dat die veel beter wordt dan vd hoorn

20 oktober 2015 om 13:07

Deze man is zowat een 10x betere verdediger als Veltman..

20 oktober 2015 om 13:39

Gebaseerd op? Als hij speelde was hij altijd minder dan Veltman.

20 oktober 2015 om 15:21

Inderdaad zeg, waar mensen het toch vandaan halen dat V/D Hoorn beter is dan Veltman....
Wanneer vd Hoorn erin staat, zie je de onrust direct groeien. Verdedigend, maar zeker ook opbouwend. Daarom vind ik het grappig dat mensen die zeuren over de tikkies breed, tikkies terug, tegelijkertijd beweren dat vd Hoorn erin moet. Terwijl wanneer je hem erin zet weet je pas Echt zeker dat de bal breed of terug zal gaan....

20 oktober 2015 om 16:27

nou heel simpel omdat dat ook zo is verdedigend is vd hoorn gewoon beter dan veldman en opbouwend is veldman beter vandaar dat veldman speelt want ajax bouwd graag op van achteruit

20 oktober 2015 om 16:56

Onzin, vd Hoorn heeft vorig seizoen de kans gehad om Veltman uit de basis te spelen. Hij heeft die kans niet aangegrepen, wat waarschijnlijk komt doordat hij gewoon kwaliteitstekort heeft. Dit seizoen begint Veltman weer op zijn oude niveau te komen, waardoor er nooit een kans ontstaat voor vd Hoorn om bij Ajax te spelen.

20 oktober 2015 om 17:06

De laatste weken staat Veltman meer dan prima te voetballen.

20 oktober 2015 om 17:19

welke kansen heeft hij gehad dan veldman maakt continu dezelfde fouten en mag wel blijven staan vd hoorn is verdedigend veel beter dan veldman opbouwend is veldman weer veel beter dan vd hoorn

20 oktober 2015 om 17:26

Je begint nu wel heel irritant met continu hetzelfde slappe verhaal. Veltman maakt amper fouten meer. En het gaat ovrr de periode waar Veltman meer dan 3 weken eruit lag en Mike niks met die kans had gedaan. Stop nu nou maar met zeuren en focus op je eigen onderpresterende clun

20 oktober 2015 om 18:51

@ramonfcu, Zet je FCU bril eens af man. Ten eerste kan jij v/d Hoorn totaal niet beoordelen tenzij je Jong Ajax volgt(niet echt voor te stellen), ten tweede heeft v/d Hoorn echt wel zijn kansen gehad, maar niet aangegrepen. Gewoon net niet goed genoeg om Veltman uit de basis te spelen(wat ook geen topper is overigens).

20 oktober 2015 om 21:48

nee omdat vd hoorn niet kan opbouwen en veldman wel ook al is veldman verdedigend minder speelt hij toch altijd omdat de boer wil opbouwen van achteruit

20 oktober 2015 om 22:28

Jaja ga is langs een opticien! Echt ongelooflijk als je denkt dat Vd Hoorn beter is dan Veltman. Helaas gebleken geen versterking voor Ajax te zijn. Gast heeft wel alles er aan gedaan. Terug naar Utrecht lijkt me geen optie. Ik zou eens kijken voor Az of Groningen lijken me leukere ploegen. Utrecht speelt alleen tegen Ajax leuk voor de rest een troosteloze ploeg.

Zo'n Nonsense verdediger kan toch prima terecht in de subtop van de Eredivisie terecht.
Als je hem als echte verdediger opstelt kan die jongen prima mee zolang hij niet hoeft op te bouwen zoals bij Ajax, kan ook goed koppen en is redelijk sterk.

20 oktober 2015 om 12:17

Toch is het puur verdedigend ook geen wonderkind, maakt nog te vaak slordige dekkingsfouten.

20 oktober 2015 om 17:14

Klopt wat je zegt hoor. Aan de andere kant krijg je die er ook niet uit zonder wedstrijdritme. Veltman maakt ook veel fouten, maar blijft wel staan. Van der Hoorn heeft zeker fouten gemaakt, maar had wat mij betreft wel wat vaker mogen spelen. Edit: waarmee ik niet wil zeggen dat Van der Hoorn beter is dan Veltman overigens. Vind ze redelijk gelijkwaardig, Veltman iets beter, maar Van der Hoorn heeft bepaalde kwaliteiten die Veltman niet heeft, met name fysiek.

20 oktober 2015 om 23:45

Een nonsense verdediger? Lijkt me sterk dat een club die wil

Moet lekker naar championship gaan, meer geld betere competitie en zijn krachten komen daar zeker naar voren. Zie nog steeds prima verdediger in hem.

FC Twente heeft nog een spits nodig maar zonder gekheid, als het financieel mogelijk is hoop ik dat ze het proberen. Denk niet dat hij haalbaar is maar ik heb toch een zwak voor deze jongen als voetballer.

20 oktober 2015 om 14:15

Denk niet dat Twente het geld kan ophoesten om hem te betalen tenzij Ziyech verkocht wordt

20 oktober 2015 om 15:12

Ik denk niet dat hij meer dan 5 miljoen weggaat, misschien 4 miljoen.

20 oktober 2015 om 16:29

daar hebben ze hem voor gekocht dus droom maar verder paar ton lijk mij eerder aangezien zijn contrakt ook bijna afloopt

20 oktober 2015 om 19:04

Inderdaad,de liquiditeits positie t.a.v. aankopen zijn nihil,maar misschien kunnen we hem huren voor de rest van het seizoen.
Iedereen weet dat de verdediging van Twente wel wat meer nivo/breedte kan gebruiken.
Bij FCU stak hij met kop en schouders bovenuit,maar bij Ajax ligt de lat een stuk hoger.
Maar bij FCU of FCT zijn ze iets minder kieskeurig.
Ik denk dat als Ajax meewerkt,hij niet lang zonder club hoeft te zitten.

prima, hij is gewogen en te licht bevonden. st juste alvast halen als zijn vervanger voor op de lange termijn en dan voor twee jaar weer verhuren aan heerenveen.

20 oktober 2015 om 12:23

St Juste? Heb jij hem vaker zien spelen? Zo, ja is dat een groot talent?

Ik zag hem tegen Feyenoord (mag geen oordeel vellen op basis van 1 wedstrijd) maar toen vond ik er weinig aan.

on: v.d. Hoorn moet zo snel mogelijk aan spelen toekomen in de Eredivisie of een competitie met een gelijkwaardig niveau. Ik zie in hem nog wel een aardige verdediger maar bij Ajax is het voorlopig verpest.

Ajax moet zich eens achter de oren krabben over het transferbeleid. V.d. Hoorn miskoop, Sanogo niet te zien, Viergever matig, Heitinga nog overbodig, Younes grillig, Zimling kansloos, Zivkovic staat stil in zn ontwikkeling enz.

Dijks prima aankoop, Gudelj goed, Milik prima.... er zitten ook wel goede transfers tussen maar het overgrote deel is zonde van het geld vooralsnog. Het is natuurlijk de koe in zijn kont kijken maar een aantal kon ik van tevoren al voorspellen. Van Sanogo, Zivkovic en v.d. Hoorn had ik meer verwacht.

20 oktober 2015 om 12:31

Is gisteren pas 19 geworden. Hij was niet best tegen Feyenoord inderdaad maar hij is een groot talent die zich zeker nog gaat doorontwikkelen tot een topclub waardige verdediger. Daarom zou het goed zijn om hem nog twee jaar te verhuren als Ajax hem koopt.

20 oktober 2015 om 18:27

Dijks een prima aankoop? Een seizoen eerder werd ie weggestuurd omdat ie niet goed genoeg was.

20 oktober 2015 om 14:44

Wederom een speler halen die zichzelf nog niet bewijzen heeft lijkt mij zinloos. Of jongens eerder scouten en aantrekken zoals Bazoer, El Ghazi, Fischer, etc of pas aantrekken wanneer ze echt een meerwaarde zijn. Daar tussenin betaal je als nog een hele flinke prijs en kan je vaak nog een tijd wachten tot een speler wat toevoegt. Sinkgraven is daar een mooi voorbeeld van.

20 oktober 2015 om 12:25

Hoezo miskoop ? hij heeft nooit de kans gehad om zich een aantal wedstrijden achter elkaar te bewijzen , terwijl Veltman fout op fout mag maken lees Rapid , aan hem danken wij de uitschakeling tegen Rapid maar hij mag gewoon keer op keer blijven falen , speelde volgens de Boer goed in Almelo ja daar wel maar waar was hij tegen PSV juist ja nergens , wedstrijden waar het er om gaat is hij vaak niet of nooit maar dat vind de Boer minder erg denk ik .

20 oktober 2015 om 15:29

Daarom een miskoop. Een miskoop is in mijn optiek ook een aankoop waar je uiteindelijk niks mee doet. Weggegooid geld dus.... als ik een spijkerbroek koop voor 150 euro, 2x draag en vervolgens in een kledingzak doe dan is het toch een miskoop geweest. Ook al zat ie best lekker.

20 oktober 2015 om 15:47

Tenzij je tijdens een van die twee keren dat je hem droeg, de vrouw van je dromen bent tegen gekomen, en je broekje er aan toe bijdroeg dat mevrouw voor je is gevallen.

Jammer maar begrijpelijk. Hij heeft niet een echte kans gehad vind ik, met zijn fysiek en kopkracht zou 't toch een goede verdediger kunnen worden maarja. Veel succes Mikey!

Vitesse had in de winterstop een geldpotje beschikbaar toch? Misschien is er voor hun iets mogelijk. Als je de komende jaren garantie hebt op een centrum met Kashia en van der Hoorn is de basis in ieder geval van topkwaliteit. Met Diks en Leerdam/aankoop zijn de backs ook nog wel in te vullen, dan is je verdediging gewoon van het niveau Ajax/feyenoord/psv.

20 oktober 2015 om 13:10

Mwah, Ajax zal toch wat van de centen terug willen zien. Ajax kennende willen ze zeker 2 a 2,5 miljoen voor hem vangen. Dat gaat Vitesse natuurlijk niet betalen. Het aantrekken van een CV heeft ook geen enorme prioriteit.

20 oktober 2015 om 13:21

Denk dat Ajax hier met 1 a 1,5 miljoen ook genoegen neemt, ze gaan hier gewoon niet veel geld meer voor vangen. Valt zo nu en dan al door de mand in de JL.

Denk wel, dat als er een trainer komt met vertrouwen in hem, dat het best goed gaat komen met hem.

20 oktober 2015 om 14:39

Persoonlijk zie ik niet zo snel een Nederlandse club 1 miljoen of meer voor Van der Hoorn betalen, dan moet er echt zo'n buitenlandse club komen. Beste wat Ajax kan doen denk ik is hem verhuren voor een tijdje en hopen dat hij het op huurbasis goed doet waardoor hij beter in de markt komt te liggen.

Ik denk dat dit een Mitchell Dijks verhaal wordt. Waarschijnlijk wordt die verkocht en is het bij een subtopper weer een hele goede verdediger. Wellicht eerst een jaar verhuren om te kijken hoe die zich ontwikkeld bij een andere club.

20 oktober 2015 om 22:32

Das nog niet zo gek wat je daar zegt! Al denk in dat hij gewoon net iets tekort komt. Dijks heeft van nature meer talent lijkt mij. Wat van der Hoorn heeft laten zien was best prima maar niet van toegevoegde waarde. Ik wens hem een leuke club toe!

Kom maar terug jochie! Zal je tenminste wel worden gewaardeerd!!

20 oktober 2015 om 12:40

Gewoon niet goed genoeg, Veltman staat terecht voor hem.

20 oktober 2015 om 13:05

Moet je nagaan. Veltman is beter dan Van der Hoorn. Dan mag er bij Ajax wel een goede verdediger bijkomen, want met alle respect, maar Veltman stelt ook erg weinig voor.

20 oktober 2015 om 13:24

Gezien het huidige eredivisie niveau is Veltman gewoon een prima verdediger.

20 oktober 2015 om 13:36

Als de ambitie van Ajax eredivisieniveau is dan heb je gelijk.

20 oktober 2015 om 14:04

Ik heb het ook liever anders maar voorlopig is het ff niet anders met de huidige beleidsbepalers.

20 oktober 2015 om 16:32

gezien het huidige eredivisie niveau vd hoorn ook

Jammer dat hij het niet maakt bij Ajax. Redelijk populair bij de supporters. Een paar foutjes zijn aan hem blijven kleven. Uiteindelijk een miskoop, had ik niet verwacht.

20 oktober 2015 om 13:20

Inderdaad, had het ook niet verwacht. Was een verdedigend talent, maar misschien toch te vroeg de stap gemaakt. Maar dat is achteraf, ik was toendertijd zelfs blij dat Ajax hem haalde...

Het valt me op dat je dit over de jaren vaker ziet bij Ajax. Ajax leidt technische spelers op, er gaat op fysiek of op mentaliteit iets mis in het wedstrijd en er komt een roep om non nonsense spelers. Van der Hoorn is daar nu een beetje slachtoffer van, maar in verleden heb je zoiets ook gezien bij Van Halst, of Sno, Poulsen, Zimmling, of spitsen als Pantelic, Urzaiz, Charisteas. En er zijn ongetwijfeld wel meer voorbeelden. Het zijn spelers waarvan je aanvoelt dat ze niet bij Ajax passen, maar dat wordt dan uitgelegd alsof ze iets zouden brengen dat Ajax mist. Maar als jij op de training technisch minder bent dan je teamgenoten, dan lijdt je mentaliteit daar natuurlijk ook onder en blijft er weinig over van de no nonsense spel dat je bij je oude club liet zien.

20 oktober 2015 om 13:18

2 namen die je noemt horen allesbehalve in dat rijtje thuis... Christian Poulsen en Marko Pantelic waren publiekslievelingen en deden het fantastisch bij Ajax. Christian Poulsen was bij Ajax 2 jaar lang het type speler wat Guardado en van Bommel bij PSV waren. Voor de rest moet ik het wel met je eens zijn, maar ik hoop ook dat je snapt dat het moeilijk is om een ervaren kracht te halen, die qua fysiek en mentaliteit iets toevoegt, en tevens ook een techniek heeft die bij Ajax past. Pantelic bijvoorbeeld, was wel een spits met een fijne techniek. Zonde dat hij maar zo kort bleef bij Ajax. Was vooral met Siem de Jong een fantastisch spits/nummer 10 duo.

20 oktober 2015 om 13:47

Ik vond beide heren ook goede aankopen hoor, Poulsen en Pantelic, begrijp me niet verkeerd. Maar ik haalde ze meer aan omdat het niet de meeste verfijnde spelers waren en ik weet dat er op Pantelic ook wel kritiek was, niet van de supporters maar van de zogeheten kenners. Poulsen was zeker nuttig, maar uiteindelijk kwam Blind daar meer en meer te spelen, toch meer voetbal in de ploeg. Ik denk juist dat clubs soms iets te ver doorslaan met hun identiteit, niet alleen Ajax met technische spelers, maar ook Feyenoord voorheen met louter werkers. Een combinatie is veel beter uiteindelijk.

20 oktober 2015 om 17:10

Ja het klopt wel deels wat je zegt. Ajax speelt graag verzorgd voetbal, vaak zijn die technische mannetjes echter op fysiek en mentaal vlak niet zo onoverwinnelijk, waardoor de roep om echte beukers met ervaring ontstaat. Die ervaren beukers worden dan weer afgeschreven omdat ze techniek missen.

Je lijstje met namen bevat echter ook een aantal spelers die gewoon duidelijk niet goed genoeg voor Ajax waren, Urzaiz en Zimling bijvoorbeeld. Die brachten echt helemaal niks, ook niet echt die mentaliteit die we soms missen.

En aan de andere kant zijn spelers als Pantelic en Poulsen echt wel gewaardeerd, Gabri ook bijvoorbeeld. Ik vind Van der Hoorn zelf goed genoeg voor Ajax, maar er zijn andere verdedigers die minstens even goed zijn. Beetje pech, absoluut een sympathieke en vaardige voetballer, maar net-niet voor Ajax.

20 oktober 2015 om 17:23

Ik had de voorbeelden wel wat zorgvuldiger kunnen kiezen inderdaad, spelers als Delorge, Lindenbergh, Wielaert of Vierklau waren misschien beter voorbeelden. Al waren zij misschien kwalitatief te min, ongeacht hun technische bagage.

Wat ik nou hier niet aan snap he; hij zegt namelijk ook dat er intern bij Ajax nog niet over zijn situatie en eventuele vertrekwens is gesproken.

Waarom vertel je dit dan wel tegen een simpel (met alle respect) journalistje uit Almere, maar niet de ballen hebben om op maandagochtend even bij het kantoortje van Overmars en De Boer naar binnen wandelen.

20 oktober 2015 om 13:19

Dat zal hij ongetwijfeld ook nog wel gaan doen. Maar op het moment dat je weer mee moet doen met jong Ajax, in een troosteloze omgeving in de JL, dan ben je er direct na de wedstrijd wel even klaar mee, en dan is het logisch dat al je frustraties en dergelijke er uit moeten. Ajax zal dit heus wel te horen krijgen van hem, en ze zullen ook zeker niet onwillend tegenover een wintertransfer staan.

20 oktober 2015 om 13:28

Daar is het nu te laat voor he... nu weten ze het al....

Nu hoeft hij niet bij ze langs, nu zal hij op het matje geroepen worden om een verklaring te geven voor zijn uitspraken...

Dus je kan je afvragen; wat kan je beter doen? Intern het gesprek aangaan of maandenlang je smoel houden om dan huilie huilie doen als je op een maandagavond gevoetbald hebt...

Perfecte vervanger voor Gouweleeuw.

Misschien iets voor Groningen?

ik zie zoveel mensen schrijven dat het een miskoop is of 'toch te licht bevonden' of iets dergelijks. maar zou het probleem nou niet bij ajax kunnen liggen?
ik ben misschien ook niet objectief als Utrechter, maar zoals van der hoorn bij Utrecht speelde was hij beter dan elke verdediger die ajax nu heeft. en daarbij zou het niet de eerste speler zijn die op andere plekken prima functioneert maar bij ajax niet.

zal overigens wel niet haalbaar zijn maar hoop nu toch echt dat hij naar Utrecht terug zou kunnen komen.

Hoezo verhuren ze hem niet eerst een heel seizoen....
Laat deze jongen eens een heel seizoen spelen bij bijvoorbeeld een Twente.

Weet zeker dat hij van meerwaarde kan zijn.

Gewoon te licht voor Ajax.

Overigens net als Viergever, Serrero, Milik, Zivkovic, Anderson en Fischer (fischer en Anderson veel te wisselvallig, slap en blessuregevoelig, kun je niet op bouwen). . Over Sanogo en Zimling wil ik het niet eens hebben...

PSV doet dat qua scouten toch een heel stuk beter, en zelfs Feyenoord heeft met beperkte middelen een heel degelijk team weten neer te zetten.

20 oktober 2015 om 18:07

Wat een onzin, ik kan je precies een zelfde lijstje van PSV of van Feyenoord geven. Die hebben precies dezelfde problemen, qua financien kunnen we in Nederland allang niet meer mee met Europa dus richten we ons op nog jongere spelers met nog meer risico dat ze het niet redden.

Als je jong talent koopt, dan neem je dat risico. Voordeel is dat ze maar een paar miljoen kosten, nadeel is dat een groot deel het ook niet red.ga je groter talent kopen, spelers die al wat hebben laten zien op hun jonge leeftijd, dan zit ze zo in de categorie Depay of Martial.

Onbetaalbaar voor Ajax dus. Hoe denk je dat Ajax een grotere spits dan Milik kan aantrekken? Een international die in 20 interlands al negen keer scoorde? Betere zijn onbetaalbaar voor Ajax.

20 oktober 2015 om 20:27

Wat heeft De Jong PSV gekost dan? Die had ook bij Ajax kunnen voetballen. Kwestie van alert zijn.

20 oktober 2015 om 20:56

Heeft Ajax ook naar gekeken maar de Jong is een statische spit en past niet goed bij Ajax, zo was het oordeel van de staf. En of de Jong ooit de eredivisie ontgroeit is maar de vraag, zijn prijs zal altijd gedrukt worden omdat ie in Duitsland en in Engeland niet uit de verf kwam. Denk persoonlijk ook niet dat ie veel beter is dan Milik.

Misschien iets voor Feyenoord ? Zij zijn een soort opvanghuis voor spelers die bij Ajax mislukken

Belachelijk dat Overmars zei dat ze hem nodig hadden. Kees Jansma had gewoon door moeten vragen met de vraag: 'waarom hebben jullie dan Heitinga gekocht?'
Ajax heeft nu met Veltman, Riedewald, Viergever, Heitinga en Van der Hoorn gewoon Vijf centrumverdedigers!
Hopelijk mag 'ie gauw weg. Ik gun hem wel weer wat voetbalplezier. Prima centrumverdediger voor pak 'm beet Heerenveen, Utrecht of Nec.

20 oktober 2015 om 18:08

Heel eenvoudig, Ajax wist niet of Riedewald het zou redden of niet. ging dat niet goed. Nu Riedeqald het geed heeft, heb je verdedigers teveel.

20 oktober 2015 om 18:29

Riedewald speelde vorig jaar al een heel goede wedstrijd tegen Barcelona en deed toen ook al een paar keer in de eredivisie mee. Iedereen kon zien dat hij het niveau wel aankon. En ook al krijgt hij dan nog een terugval, dan kan hij toch gewoon de nummer twee zijn achter Viergever? Dan hoef je niet Heitinga er nog bij te kopen.

20 oktober 2015 om 18:53

Dat dacht Ajax ook met Denswil, had een goede start in de CL maar viel daarna ver terug. Het is maar hoeveel risico je wilt nemen als club.

Neem aan dat er niemand in Amsterdam rouwig om zal zijn,als mike weg gaat?

20 oktober 2015 om 17:06

Jawel hoor. Helemaal niet zo een slechte verdediger. Goed om als back up te hebben, maar dan moet hij af en toe wel speeltijd krijgen. Is ook best geliefd (beetje cultheld-achtig) bij het publiek. Heeft echt wel fouten gemaakt en slechte wedstrijden gespeeld, maar qua instelling nooit vervelend geweest.

Ik vind Van der Hoorn een prima verdediger. Beetje pech bij Ajax gehad, maar absoluut goed genoeg voor de meeste andere clubs in Nederland.

20 oktober 2015 om 22:24

Mee eens. Maar Ajax heeft ook een sterke bank nodig en daar past hij goed op. Persoonlijk denk ik dat hij wel tot de zomer bij Ajax blijft. Hij is een prima vervanger van Veltman, die toch wel blessuregevoelig is. Heitinga zal eerder op het middenveld spelen als hij eens opgesteld wordt. In de zomer zal Ajax kijken of Lartey Sanniez voldoende progressie heeft gemaakt om als vervanger van Veltman te dienen. Ajax stelt zich altijd schappelijk op, dus een goede club voor van der Hoorn zal echt wel gevonden worden.

Niet transfervrij zeker? Anders moet Vitesse maar even even belletje plegen naar Ajax. Een, in mijn ogen, een versterking voor het team.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren