Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Robben: ‘Soms mis ik dat bij de jongere generatie’

Laatste update:

Arjen Robben was ruim een jaar geleden de absolute uitblinker bij het Nederlands elftal, dat op het WK in Brazilië ver boven verwachting presteerde en met de uiteindelijke derde plaats een uitstekend resultaat behaalde. De aanvaller van Bayern München moest door blessures echter veel EK-kwalificatiewedstrijden missen en mede daardoor slaagde Oranje er niet in om zich te plaatsen.

/

Robben zal zodoende toe moeten kijken als er volgend jaar in Frankrijk om de Europese titel gestreden wordt. Een hard gelag voor de 31-jarige dribbelaar, die al jaren tot de wereldtop behoort. Daar is de dribbelaar altijd hard voor blijven werken. “Ik heb nooit gedacht: ‘Ik ben er, ik heb mijn doel bereikt.’ Je moet altijd blijven doorgaan”, vertelt Robben aan de Daily Telegraph.

“Als ik kijk naar de jongere generatie, dan mis ik dat soms. Niet alleen de gretigheid, maar ook een duidelijk beeld hebben van jezelf en weten waar je je nog kunt verbeteren. Het technische aspect is maar een klein onderdeel van het voetbal. Voor mij is mentaliteit nog steeds het belangrijkste”, benadrukt Robben.

Denk je dat Arjen Robben snel weer terug is op zijn oude niveau?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daarin heeft Robben natuurlijk gelijk. Het stukje zelfbeeld, zelfinzicht en mentaliteit ontbreekt er bij vele van de huidige Nl'se selectie waardoor ze in hun ontwikkeling stil blijven staan. Dit komt ook mede doordat er tegenwoordig spelers al snel de hemel in geprezen worden bij een paar goede wedstrijden.

Zelfs als je interviews terug ziet dan kijk ik soms met verbazing hoe zij bijvoorbeeld de wedstrijd wel goed vonden gaan enzo. Jezelf verbeteren begint bij in de spiegel kijken en toegeven waar jezelf tekort kwam, zodat je weet wat je volgende keer anders moet doen.

19 oktober 2015 om 12:55

Toure denkt met de volgende zin precies het tegenovergestelde van hoe ik er over denk:

“als je slecht speelt, benadrukken Britse journalisten de fouten. Maar als het goed gaat, wordt er niets over gezegd.”

Het probleem met de huidige generatie is in mijn ogen precies dit. De jongens staan na afloop voor de camera te glunderen van die ene goede actie die in de samenvatting komt. Na het laatste fluitsignaal gaat alle zelfkritiek verloren op alle fouten die ze hebben gemaakt.

Door de media die een mooie goal of actie 10x herhaald, verdiend (om maar iemand te noemen) Depay gewoon een toptransfer naar MU. Dat terwijl de gemiddelde Nederlander toch wel weet dat je met Depay gewoon 70-80 minuten met een man minder speelt en je maar moet hopen op een bevlieging.

19 oktober 2015 om 14:06

Depay is ook wel het perfecte voorbeeld voor Oranje op dit moment. Het oogt allemaal ongeinspireerd en statisch. Mentaal is het allemaal zo broos, dat het technische en tactische aspect ook niet meer goed uitgevoerd word. Depay was bij PSV constant dreigend en de man waar het allemaal om draaide in de aanval. Bij Manchester United is het maar matig en speelt hij alleen goed tegen clubs met een lager tempo dan de Premier League (club Brugge, Psv). Hoop dat Depay (en met hem veel andere talenten) zich herpakken, want er zijn voldoende spelers die alles in zich hebben te slagen in Europa, maar ook alles in zich hebben op te falen.

19 oktober 2015 om 14:30

Het is natuurlijk allemaal zo, maar nog steeds ben ik van mening dat een psychologische insteek in het voetbal meer ruimte moet krijgen. Op het moment dat iemand je aanleert effectief te reflecteren, kun je je eigen leermeester worden. Denk ook dat dit de reden is dat ijdelheid ook een positieve kant kan hebben, kijk naar Ronaldo. Die gast wil zo perfect zijn, dat ie ieder domein rond zijn persoon onder de loep neemt en zich daarin kan onderscheiden. Ook als dat betekent dat je pijn moet lijden. Helaas is het pijn willen lijden omwille jezelf te ontwikkelen geen vanzelfsprekendheid meer, eerder een uitzondering. Toch is het een logische ontwikkeling in de voetbalmentaliteit over de lange tijdslijn en komt na regen zonneschijn. Het wordt voor Nederland pas echt weer spannend als het collectief een oplossing heeft gevonden voor deze luiheid.

19 oktober 2015 om 15:16

Jongens als Clasie, De Vrij, Klaassen Wijnaldum, De Guzman, De Jong, Van Beek, Robben, Krul, Karsdorp, Tete, Dost, Sneijder, dat zijn jongens die altijd meer willen, altijd beter willen, de hand in eigen boezem steken als het kut gaat en zich kapot schamen als ze verliezen. Dat soort jongens brengen Oranje heus wel verder en als bondscoach moet je het signaal afgeven dat je daar naar op zoek bent. Leuk dat jongens als Elia, Depay, Promes en Narsingh zo veel talent hebben maar ze zijn ook zó veel bezig met hun imago in het veld. Als coaches laten zien dat talent niet meer genoeg is (zoals Van Gaal deed) dan zie je dat er mentaliteitsverandering optreedt. Vergelijk de strijdlust van het Oranje van Van Gaal met dat van Blind en Hiddink.

19 oktober 2015 om 15:32

@ Ypuh:

Klopt, want als het goed gaat dan horen zij het ook. Hoe snel worden spelers tegenwoordig wel niet de hemel in geprezen? Paar goede wedstrijden en je bent al gelijk een super talent etc blablabla.

Ben het zeker met je eens. Het gebrek aan zelfinzicht en zelfkritiek daar stoor ik mij nog het meest aan. Vooral bij Oranje, dan hoor je ze elke wedstrijd zeggen ''we controleerde, we domineerde en we waren beter'', en ''we hadden veel pech''. Sorry hoor, maar dan snap ik serieus over welke wedstrijd zij het hebben.

19 oktober 2015 om 15:38

@ Sirius:

Het probleem is ook dat dit soort jongens als Depay blijkbaar heel gevoelig zijn voor die complimenten en dus al snel naast hun schoenen gaan lopen. Als je goed speelt dan hoor je dat ook, net zo als je slecht speelt dan hoor je het ook. Maar dan hoor je Depay zeggen dat die niets aan ''negatieve kritiek'' heeft. Daarin vergeet Depay wel dat die kritiek er niet zomaar is en dat hij kan leren van kritiek in zijn spel en mentaliteit, om dit dus te verbeteren.

Het niveau verschil is ook enorm met de eredivisie en de bpl. Dat vergeten vele mensen nog weleens, in NL kan je al snel een leuke talentje zijn, maar in grotere competities heb je meer nodig dan alleen talent. Mentaliteit is zo enorm belangrijk in grote competities.

Ik hoop dat van Gaal kan doordringen tot Depay, zodat hij zich kan herpakken. Dan kan hij echt gaan uitblinken op een constante lijn en zijn kwaliteiten nog meer benutten. Met de juiste focus, mentaliteit en werklust kan die er zeker komen.

21 oktober 2015 om 13:41

@ Yondaime

Daarin ligt het probleem weer dat er voldoende spelers zijn met de leeftijd van Depay, die zich wel (moeiteloos) aanpassen. Dat een jonge speler niet altijd even constant speelt, zie je letterlijk overal. Echter zagen veel mensen het al aankomen dat Depay het lastiger zou krijgen dan voorspeld.

Ik bedoel: Deze jongen is gewoon Nederlands. In zijn huis is Nederlands de voertaal, maar deze jongen beheerst het Nederlands net zo goed als een gemiddelde Nederlander die Engels spreekt.

Als ik dan een Bazoer zie spelen bij Ajax, of een Karsdorp bij Feyenoord, of een Ziyech bij FC Twente, zie ik ook meer dan genoeg talent, maar met een hele andere mentaliteit en een hele andere opvatting in het veld. Aan de wedstrijden die ze spelen zie je dat ze beter willen worden. Wijnaldum is ook zo'n speler.

Dat verschil in gedrag tussen verschillende talenten kan je gewoon opbreken als voetballand, mocht dat niet snel gaan veranderen. Als je echt ver wilt komen als voetballer, moeten randzaken ook randzaken blijven. Je gezicht laten zien in de stad moet sporadisch gebeuren en hard werken moet het motto zijn.

19 oktober 2015 om 14:29

hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt.

Zoals ze bij PSV zeggen.

Dat gezeur altijd dat de nieuwe generatie geen mentaliteit heeft...in iedere generatie heb je jongens die hard willen werken en jongens die na 2 goeie wedstrijden denken dat ze het mannetje zijn.

19 oktober 2015 om 12:50

het is wel zo, ik vind depay het makkelijkst om als voorbeeld te nemen, die scheen bij psv altijd keihard te werken en dat zag je vaak ook terug in de wedstrijden, alleen lijkt het nu net of hij denkt er al te zijn en het op 80-90% ook te kunnen maar dat is niet zo...spelers als hij, ronaldo en robben zijn een beetje dezelfde types maar dan heeft hij natuurlijk (veruit) de minste kwaliteiten en die andere 2 hebben ook hun hele carriere keihard getraind en geleefd voor het voetbal en zijn daardoor op hun niveau gekomen en stappen blijven maken, depay zal dat ook moeten blijven doen anders komt hij er zeer zeker niet

19 oktober 2015 om 12:57

Ja...maar dat is nu 1 voorbeeld dat je kunt noemen...maar jongens als Klaassen, Wijnaldum, de vrij die WEL in zichzelf investeren hoor je niet.

In de Robben generatie had je ook van persie die er na 2 goeie wedstrijden voor Feyenoord al dacht te zijn...zo zijn er in iedere generatie wel goeie en slechte voorbeelden te vinden.

19 oktober 2015 om 13:18

Sorry hoor, ' ja' het is een mentaliteitskwestie, maar het is geen kwestie van inzet bij al die jonge jongens. Een Depay is ook een jongen die er werkelijk alles voor over heeft. Alleen is hij een jonge knul die niet stabiel en nuchter genoeg is. Hij speelt nu namelijk erg slecht en dan voelt zo'n jongen zich ook slecht. Dus de mentale weerbaarheid moet beter, want voetbaltalent daar druipen de meesten in Oranje 1 wel van over.

19 oktober 2015 om 13:55

Nou, Depay is anders ook een jongen die zich graag met jongens uit bepaalde milieus (nee, heb het niet over afkomst) omringt en niet vies is van een leuke avond.. vooral een leuke avond moet kunnen, maar niet als je zo belabbert speelt. Daar ontbreekt het aan zelfreflectie, want daar hebben de types als Depay maling aan..

19 oktober 2015 om 13:15

Kijk maar naar Pogba nieuwe generatie maar blijft gretig en zoekt de uitdaging aan, het is meer met karakter te maken niet met de generatie.

19 oktober 2015 om 15:26

pogba speelt dit seizoen ook net sterk, maar die heeft meer talent dan heel oranje samen

19 oktober 2015 om 14:12

Dat is wel waar, maar bij deze generatie valt het wel heel erg op. Eerder werden deze jongens er snel uitgepikt en raakten altijd in de vergetelheid. Tegenwoordig is het zeldzaam dat spelers de juiste instelling hebben. Hoeft niets met de generatie te maken te hebben, maar je kunt niet ontkennen dat Nederland tegenwoordig teveel spelers heeft die mentaal nog niet toe zijn aan het Nederlands Elftal. Kinderachtige fouten, zoals het inspelen op twee meter afstand, onnodige overtredingen, functie van je positie niet uitvoeren e.d. heeft niets met techniek of kwaliteit te maken, want we hebben het hier over profvoetballers. Dan zit het mentaal gewoon niet goed, en dat gebeurt hier in Nederland te vaak.

19 oktober 2015 om 14:42

Pcies wat hangover zegt....een jongen als el ghazi, riederwald of noem nog eens 10 van die tienertjes, zouden vroeger nog lekker in jong oranje ballen. Maar als je tegenwoordig 2 leuke wedstrijden speelt in de eredivisie wordt je al geselecteerd coor oranje. Dan krijg je dit.

21 oktober 2015 om 13:21

Maar daar zijn de clubs zelf bij. Zij stellen de talenten op en zorgen dat er nauwelijks ervaring in de ploeg zit. En ervaring van minstens de 24 jaar, zit je snel op een Janmaat, Pieters, Van Aanholt, Buttner, Vlaar, Emmanuelson, Douglas, Heitinga e.d. Op Erik Pieters en Ron Vlaar na zal niemand erom malen dat deze spelers niet geselecteerd worden, omdat onze talenten simpelweg beter zijn. Leeftijd zegt dus niet zoveel nu, want je hebt geen goede verdedigers in die leeftijdscategorie. Het valt mij op dat je alleen Strootman en misschien Daley Blind hebt uit die generatie. In mindere mate misschien Van Der Wiel (in vorm) en Leroy Fer. De rest heeft zich niet goed ontwikkeld of is geflopt in het buitenland. Luuk De Jong bijvoorbeeld is nog exact de speler die hij was toen hij bij FC Twente voetbalde en nog net zo effectief in de Eredivisie. In het buitenland is het alleen wel gebleken dat hij gewoon kwaliteiten mist om te slagen en om een topspits te worden.

arjen robben is mee daardoor ook geslaagd, heeft natuurlijk nog meer talent dan bijvoorbeeld depay maar heeft ook altijd keihard gewerkt en echt voor het voetbal geleefd..net als depay moet hij het voornamelijk hebben van de individuele acties maar hij is daarin nog veel beter

het knappe aan robben vind ik is dat hij na een (lange) blessure er eigenlijk altijd weer meteen staat

19 oktober 2015 om 15:00

Mischien is het te vroeg om te zeggen maar ik denk dat depay niet op dezelfde hoogte als robben komt.

Ik ben het wel met Robben eens. Ik denk ook dat er nu in verhouding meer 'mooi weer' voetballers zijn dan talenten met een echte over-mijn-lijk mentaliteit. Die drive is wel iets dat met de leeftijd kan komen, dus daar hoeft nog niet zozeer het probleem te zitten lijkt me.

Ook mooi dat Robben tot nu toe een van de weinigen lijkt te zijn die niet over kleding van de spelers en dergelijken begint. Mensen gaan door de uitschakeling overal mogelijke oorzaken achter zoeken, maar mij lijkt dat simpelweg zelfoverschatting, een slechte sfeer in de groep en verkeerde beslissingen van bovenaf ten grondslag ligt aan de uitschakeling.

19 oktober 2015 om 14:18

Heb je inderdaad gelijk in, maar het voornamelijkste is toch wel dat veel spelers gewoon nog niet klaar zijn voor het grote werk. Je hebt nu in het Nederlands Elftal oude- en jonge spelers. Die tussenweg van spelers tussen 24-28 heb je op dit moment gewoon niet. Veel van die spelers zijn door het ijs gezakt, terwijl zij juist nu op hun best hadden moeten zijn.

Vind het zo jammer dat deze man voor voetbalbegrippen al op leeftijd raakt. Zulke spelers zien we niet zo meer vaak in Nederland..

Als Robben niet zo vaak geblesseerd was, had hij dan ook zo gedacht?

daardoor krijg je al een mentaliteit. hij hoort tot de top als ie fit is.

zijn carrière: 80% blessures en 20% wedstrijden,

19 oktober 2015 om 20:21

80 % blessures en 20 % wedstrijden, lijkt me ietwat overdreven he..
v. Persie heeft minder wedstrijden gespeeld in zijn carriere terwijl hij zelfs een jaar ouder is!!!

Hij is geregeld geblesseerd, maar zoveel als jij het nu wil doen voorstellen ook weer niet.

Zou Robben de beste NLe speler zijn na v. Basten? Ik kan me geen andere verzinnen die zoveel jaar op zo'n hoog niveau zo dwingend is geweest als Robben. Zowel in clubverband als voor het NL elftal jaar in jaar uit beslissend. Vaak zie je topspelers een paar jaar pieken, waarna het wat wegzakt, maar Robben is nu al een jaar of 12 steengoed.

19 oktober 2015 om 13:02

Na Cruijff neem ik aan? De top periode van vbasten duurde veel korter, maar over 10 jaar is vbasten denk ik toch een grotere legende.

19 oktober 2015 om 13:07

Bergkamp?

19 oktober 2015 om 13:17

Is natuurlijk lastig te bepalen. Van Basten heeft helaas niet zo'n lange carrière gehad als Robben maar was natuurlijk een geweldenaar en een legende voor het Nederlands voetbal. Spelers die lang op een hoog niveau gespeeld hebben zijn mensen als Bergkamp, Gullit en Rijkaard.

19 oktober 2015 om 13:25

En Seedorf niet te vergeten. De meest succesvolle NL clubvoetballer.

19 oktober 2015 om 13:44

Rijkaard een Gullit zijn grotere voetballers.

19 oktober 2015 om 14:28

Dat heeft ook te maken met dat zij al gestopt zijn. Over 10 jaar hoort robben daar gewoon bij. Is naar mijn mening, na messi en ronaldo, de beste.

19 oktober 2015 om 14:47

Ik denk dat Neymar, en Suarez over 10 jaar een grotere naam als Robben hebben en dat alleen al omdat zij meer scoren en minder vaak geblesseerd zijn.

19 oktober 2015 om 15:10

HKan ook te maken hebbe met waar ze spelen. Bij Barca (met messi) kom je gewoon veel meer in aanspraak, iedereen kent Barca. Als je dan spelers noemt van barca, noem dan xavi, iniesta en evt villa. Mss neymar als ie zo blijft presteren. Suarez vind ik een rommelaar, scoort veel maar niet de man van een fluwelen techniek. Zal eerder worden herinnert worden door zn bijten dan zn klasse.

19 oktober 2015 om 16:10

Had van Nistelrooij een fluwelen techniek?

19 oktober 2015 om 20:23

Alsjeblieft zeg..die grotere naam zullen ze alleen te danken hebben omdat ze bij Barcelona hebben gespeeld.

Suarez is gewoon een frommelaartje in vergelijking met Robben, en Neymar is lang zo dwingend niet als Robben.
Robben is na Ronaldo en Messi de beste aanvaller ter wereld die minstens zo belangrijk is voor zijn team.

20 oktober 2015 om 11:12

Vertel mij eens wat Neymar zoveel minder heeft gedaan als Robben het afgelopen seizoen? Neymar heeft meer goals gemaakt dan Robben ooit in een competitie heeft gemaakt. En Bayern is absoluut niet afhankelijk van Robben ze winnen gewoon hun wedstrijden zonder hem. Neymar maakte in zijn eerste seizoen bij Barca 17 goals terwijl hij toen niet eens in vorm was en die jongen is pas 23. Ik denk dat op dit moment Augero na Messi en Ronaldo de beste aanvaller ter wereld is. Ik denk ook dat hij als nummer 3 word verkozen dit jaar.

Tis ook klaar met Robben, zijn tijd zit erop. Veels te vaak geblesseerd. Tijd voor een nieuwe generatie

19 oktober 2015 om 14:02

grapjas. Als Robben fit is behoort hij gewoon bij de beste 3 buitenspelers van de wereld (ronaldo, Messi, Robben. Juist op een moment dat we bij het NL elftal te weinig kwaliteit hebben is deze man heel belangrijk

19 oktober 2015 om 20:24

Whahahaha, krijgen we dit weer...dit soort reacties stonden er 2 jaar geleden ofzo ook..zou zijn langste tijd gehad hebben en blablabla..even later speelde hij weer werelds bij zowel zijn club als bij het NL elftal.

Waanzinnig goede voetballer maar waanzinnig eng ventje.
Vanaf de zijlijn zeggen dat er van alles mis is met je collega's, Bah.
Als hij een echte vent was geweest was hij bij de interlands geweest die hij heeft gemist, dan had hij dit persoonlijk tegen ze kunnen zeggen

19 oktober 2015 om 13:23

Ik ben geen hater hoor....ik heb nooit problemen met hem gehad. Maar sinds het WK in Brazilie, toen hij zo waanzinnig goed was, en alles en iedereen hem in de werld hem helemaal geweldig vond, is hij veranderd en niet in zijn voordeel.
Als ik kritiek heb op collega's ga ik toch ook niet in de bedrijfskrant zeggen dat er wat mis is met hen. Nee, dan stap ik op ze af en zeg ik het. Ik zeg dus niet dat ik het niet met hem eens ben, ik zeg alleen dat ik het uitermate zwak van hem vindt dat hij het via deze weg zegt. Dat vind ik een hele enge karaktereigenschap.

19 oktober 2015 om 21:14

En wie zegt jou dat hij het niet ook al tegen die jongens zelf heeft gezegd??

19 oktober 2015 om 14:31

Hij heeft gewoon gelijk en zegt waar het op staat

'o tempora, o mores'

Zelfs de oude Romeinen maakten zich altijd zorgen over de nieuwe generatie, ze zou te lui zijn, te weinig respect hebben en op de foute manier leven. Nooit bleek dit waar. Vermoedelijk zei de vorige generatie over Robben dat hij te weinig met voetbal bezig was en zegt Depay dit over 10 jaar over de volgende generatie.

19 oktober 2015 om 13:20

'bakkes houwe 'n goaan'

Zo te zien de Brabanders ook

19 oktober 2015 om 14:24

'nie zo moele'

19 oktober 2015 om 14:09

Misschien hadden de Romeinen wel gelijk. Een van de mogelijke oorzaken voor het vallen van het Romeinse rijk is dat het volk laconiek zou zijn geworden...
ON: Is natuurlijk in iedere generatie zo, sommigen zijn meer gedreven dan anderen. Echter, ik denk wel dat de grote salarissen die zeer jonge spelers nu al ontvangen van invloed zijn op hoe een speler over zichzelf denkt. Iemand als Depay, die miljoenen per jaar krijgt, zal toch wel het gevoel hebben al heel wat bereikt te hebben...

19 oktober 2015 om 16:09

De woorden zijn van Cicero, en hij sprak ze uit nog voordat Caesar en Augustus aan de macht zouden komen. Kortom, vanaf dat moment zou het vooral nog vooruit gaan.

Je hebt wel gelijk wat Depay betreft, ik had beter Klaassen of Wijnaldum als voorbeeld kunnen geven.

Robben probeert hier een beetje zijn eigen straatje schoon te vegen. Als meneer erbij had willen zijn volgend jaar dan moet hij eens proberen te letten op zijn eigen fysieke gesteldheid. Als je zo vaak en snel geblesseerd bent zou je eens moeten proberen daar rekening mee te houden.

19 oktober 2015 om 13:19

Jajajajaja denk idd dat Robben geblesseerd raakt
Omdat hij zo wild en onbezonnen leeft. Hou toch op man...Robben is een topsporter die helaas niet in een topsport lichaam geboren is.

19 oktober 2015 om 13:22

Spierblessures zijn wel vaak het gevolg van het niet goed verzorgen van je lichaam. Er zijn uiteraard genoeg uitzonderingen.

19 oktober 2015 om 21:16

Zijn explosieve manier van voetballen zorgt ook veel voor zijn blessures. Dat en diverse schoppartijen in zijn carriere.

En soms mis ik het geduld, de tolerantie en toenadering van de oudere jongens. Je hebt als het goed is een as van ervaren jongens. Met of zonder jonge jongens moet je as goed functioneren. Zodra je van deze jonge jongens gaat verwachten dat zij bepalend moeten zijn, dan gaat het mis. Zeker in Nederland wordt er maar verwacht dat jonge spelers de kar moeten trekken.

Je kunt niet verwachten dat jonge spelers er mentaal al staan. Je kunt wel verwachten dat ze op den duur progressie gaan boeken. Ik zat op mijn 20e ook al trainers uit te schelden, niet altijd opdagen, zeiken als ik dan vervolgens naar de bank werd gehaald. Nu spreek ik dat soort jongens er op aan. Geduld is het sleutelwoord.

Ben het helemaal eens met Robben. Je mist ook een echte voorbeeld voor de jonge generatie bij hun club, zoals Ajax waar alleen maar jonge spelers zitten. Een Klaassen moet bijv. de ervaren speler uithangen, maar hij kan zich niet meer ontwikkelen omdat er geen jongere spelers zijn.

Maar los van dat, wat Robben hier zegt is gewoon waar. Ja je hebt spelers die zeker keihard werken. Maar het gaat om de grens, welk grens wil je bereiken. Er gebeurt te vaak dat spelers al snel denken dat zij het wel even gemaakt hebben, maar dat heeft verschillende factoren. Ëén daarvan is dat je tegenwoordig al snel gehypet bent als speler na een handje vol wedstrijden. Dan ga je als jonge speler al snel naast je schoenen lopen, want ja iedereen vindt mij de man. En de gevolg daarvan is dat deze jonge spelers al minder snel keihard hun best gaan doen, want waarom zou hij? En daar is Depay al een groot voorbeeld van, hij loopt er nu bij precies zoals ik omschreven heb en natuurlijk heb je uitzonderingen, maar die zijn er gewoon weinig.

Vaak genoeg lees ik reacties hoe een sneijder, van persie, robben etc allemaal te oud zijn. Het niet meer bijbenen, we kraken ze volledig af (van persie vooral) en de neiuwe generatie het moet overnemen. Maar aan wie moeten die jonge gasten zich aan op trekken dan. Alsof een blind, wijnaldum, de vrij (allemaal rond de 24) de kar kunnen trekken. Zoals anderen al aangaven, je kan niet van tieners verwachten dat ze mentaal zo stevig in hun schoenen staan dat ze toegeschreven rol op een constant niveau invullen. Laat staan sturing geven aan elkaar. We verwachten te veel van ze. Veel spelers nu bij the nls 11tal horen nog te spelen bij jong oranje om ervaring op te doen. Niet basis te fungeren voor kwalificatie wedstrijden voor een ek...

Ik blijf het toch erg jammer vinden dat we hem niet meer op het veld zullen zien tijdens een EK (heel kleine kans voot het WK) Ik heb altijd erg van hem genoten, zijn blijdschap na een oeferwinning, zijn winnaarsnentaliteit tijdens de wedstrijd, maar ook dat hij er altijd was na een verliespartij. Veel spelers zouden nu de juiste leeftijd gehad hebben om een EK te pakken maar helaas mede door de vele blessures is die kans vervlogen. Nederland zal weer jaren moeten bouwen om te komen waar we de laatste paar toernooien naartoe gegroeid zijn.

En nu....achteraf.....beginnen ze stuk voor stuk te zeuren over mentaliteit, houding, wedstrijdbenadering, kledij, playstations etc....
Wijze les om daar in het (hernieuwde) vervolg eerder over te beginnen.

Het technische aspect is maar een klein onderdeel van het voetbal.
Voor mij is mentaliteit nog steeds het belangrijkste”, benadrukt Robben.
Had de jonge generatie dat nu maar,wat Robben heb werklust.
Nu moet ik mezelf afvragen toen Robben ook zo jong was als B.v Memphis had hij,
dat dan ook de werklust en altijd maar gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren