Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Touré: 'Messi gaf van tevoren aan wie hij een panna wilde uitdelen'

Laatste update:

Yaya Touré stond drie seizoenen op de loonlijst van Barcelona en maakte de progressie van Lionel Messi als voetballer mee. Na zijn overstap naar Manchester City kwamen de twee elkaar regelmatig tegen: zo stonden de clubs in de afgelopen twee edities van de Champions League tegenover elkaar. "De beste speler met wie ik heb gespeeld, is Lionel Messi", zo verzekert Touré in gesprek met oud-voetballer Rio Ferdinand, bij BT Sports.

/

"Ik heb Patrice Evra en Carlos Tévez wel eens horen zeggen dat Cristiano Ronaldo hard werkt en hij de beste is, maar Messi is anders. Hij is een genie", zo verzekert Touré. "Het gebeurt allemaal op natuurlijke wijze. Op de trainingen speelt hij altijd eenvoudig. Hij is niet van de bal af te krijgen, maar doet nooit gekke dingen. Hij denkt aan de wedstrijd die komen gaat. Hij is net als Sergio Agüero. Hij wil op de training alles simpel doen en daarna in de wedstrijd vol gas geven. Net als Tévez, die ken jij ook wel."

"Als je afgaat op de trainingen, dan denk je dat je een wedstrijd gaat verliezen. Maar als het fluitsignaal klinkt, is het anders. Dan zie je de mentaliteit van die jongens. Wedstrijden spelen betekent alles voor ze." Op de vraag van Ferdinand wie hij het meest vreest op de voetbalvelden, heeft Touré een duidelijk antwoord. "Ook Messi. We hebben in de twee voorbije twee seizoenen tegen Barcelona gespeeld. Ik heb hem verteld dat ik hoopte dat hem niets zou lukken. Mijn vader, mijn broer en mijn familie zaten te kijken."

Touré zal nooit vergeten dat Messi voorafgaand aan een wedstrijd altijd aangaf bij wie hij van plan was om een panna uit te delen. "Dan zei hij: 'Ik ga die poorten. En die ook.' In onze wedstrijden tegen Barcelona dacht ik, als ik dicht bij hem was, 'nee, ik niet, alsjeblieft, ik niet'." Touré maakte in het Camp Nou ook Ronaldinho nog mee. "Het zijn vergelijkbare voetballers. Als je te dicht bij ze komt, dan spelen ze de bal door je benen en zijn ze er vandoor. Twee geweldige voetballers, maar Messi is een genie. Het is geweldig als je samen met hem speelt, maar tegen hem spelen is een verschrikking."

Lionel Messi is de beste speler ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat zal ik blij zijn als ze beiden gestopt zijn (messi en Ronaldo) en we dan niet meer naar deze discussie (volgt ongetwijfeld verder hieronder) hoeven te luisteren.
Wel een mooi verschil natuurlijk. In landen als Spanje en Engeland vinden managers het vaak prima als je rustig aan doet op een training. Als je het maar in de wedstrijd laat zien. Probeer dat maar eens bij Frank de Boer...

19 oktober 2015 om 11:07

Ja maar de spelers van Ajax zijn geen Messi dus begrijp ik het wel

19 oktober 2015 om 11:10

Als je blij bent als deze twee fenomen zijn gestopt, dan ben je met alle respect geen voetballiefhebber.

19 oktober 2015 om 12:24

inderdaad...iemand die hoopt dat deze 2 stoppen is geen voetballiefhebber, al zal hij het zo niet bedoelen neem ik aan

zoals toure het omschrijft is het gewoon, bij messi is het allemaal op talent en techniek, bij ronaldo heel veel talent maar ook extra hard werken en trainen om tot zijn niveau te komen...misschien wel des te knapper dat hij bijna op het niveau messi zit

19 oktober 2015 om 14:26

Misschien is Superstick wel Italiaans? Dan kan ik hem goed begrijpen. Daar geniet men meer van een keiharde no-nonsense verdediger dan van een technisch begaafde speler.

19 oktober 2015 om 18:28

Abe

Italianen houden net van technische spelers en onze technische spelers worden op handen gedragen! Del Piero, Baggio, Zola, Totti, Mancini, Andrea Pirlo en ga zo maar door. Italië heeft van de Europese landen by far de meest elegante, technische en subliemste spelers voortgebracht, Italianen zijn passie mensen en het betekent niet dat we jarenlang het verdedigen tot een kunst hebben verheven dat we geen mooie voetballers waarderen en appreciëren.

19 oktober 2015 om 11:15

Ik vrees dat deze discussie niet ophoud nadat ze gestopt zijn. De fanboys stoppen niet met fanboys zijn. Sterker nog, je gaat krijgen dat de beste spelers na Messi & Ronaldo gaan worden vergeleken met deze twee.

Zelfs als Ronaldo of Messi vanaf morgen de kwaliteiten heeft van een Jupiler League voetballer zul je nog steeds horen: "ja, maar voor 2016 was hij toch echt wel de beste. Niemand die dat kan betwisten".

19 oktober 2015 om 12:00

@shadows

Dat valt reuze mee hoor. Messi wordt nu al vergeleken met de allerbeste spelers ooit. Ronaldo absoluut niet.
Dus na hun carrière zal de discussie wel ophouden bij het feit dat Ronaldo een geweldige doelpuntenmaker was, maar niet kon wedijveren als voetballer met Messi, Pele, Cruyff en Maradona.

19 oktober 2015 om 12:28

Woel wat een onzin. Jij vindt misschien dat Ronaldo niet in dat rijtje hoort, maar er zijn er genoeg die dat wel vinden. Zal ik het dan maar zeggen? Ronaldo staat gewoon boven Cruijff. Niemand durft eerlijk te zijn omdat het een Hollander is, maar op basis van wat is Johan nou zoveel beter dan?

19 oktober 2015 om 12:56

nou hij was een completere voetballer dan ronaldo. Hii heeft ht spelletje bedacht waardoor barca zo goed was de afgelopen 15 jaar. Hij heeft een betere visie en als middenvelder scoorde hij heel wat doelpunten hoor. Ronaldo is alleen gefixeerd op t maken van doelpunten en is nooit betrokken in de rest van het spel. bovendien heeft cruyff hierdoor voor een revolutie gezorgd in t voetbal! conclusie: beide zijn goed op zn eigen manier maar Cruyff was op basis van zijn veelzijdigheid beter dn ronaldo

19 oktober 2015 om 14:44

Waarom zie ik dan nooit artikels waarin Ronaldo in het rijtje met die legendes wordt gezet en aan de lopende band wel bij Messi?

Je maakt jezelf belachelijk door Ronaldo boven Cruijff te plaatsen. Iedereen speelt in dienst van Ronaldo om hem maar doelpunten te laten scoren. Hij is niet eens super effectief, hij schiet gewoon immens veel richting doel omdat zijn team die mogelijkheden voor hem creeert. Hij komt niet eens in de buurt van het technisch en tactisch vermogen van Cruijff die elk team beter liet spelen en boven zich uit liet stijgen.

19 oktober 2015 om 11:16

Dat is onzinnig. Op de trainingen moet je laten zien dat je wedstrijden hoort te spelen. Tenzij je oh zo verzekert bent van een basisplek, zoals Messi. Bij Ajax kan ik echter niet iemand (uitzondering Cillessen) aanwijzen die elke week zo goed presteert ten opzichte van de reservespelers dat ze standaard basis staan.

19 oktober 2015 om 11:39

Hoe kan je blij zijn als die fenomenen gestopt zijn. Het is een genot om naar beide te kijken. Ik hoop dat ze nog lang niet stoppen.

19 oktober 2015 om 11:57

Ik denk dat we het beste gewoon alle competities een jaar stop kunnen zetten als deze twee besluiten er mee op te houden. Gewoon een jaar lang geen voetbal ter nagedachtenis van deze grootheden.

Aan de ene kant is het saai dat het altijd over Messi en Ronaldo gaat (ik vind het Spaanse voetbal maar niks en zie ze daarom nauwelijks). Aan de andere kant moeten ze ook stoppen voordat je een idee krijgt van hoe goed ze eigenlijk wel niet zijn/waren. 90 goals in een kalender jaar, in 6 jaar Raul verstoten van de topscorerslijst waar hij 16 jaar over gedaan heeft. Ontelbaar veel hattricks, 5 goals in een wedstrijd, een handvol gouden schoenen, ballen, bekers.

Ik denk dat we na Messi en Ronaldo weer moeten doen met 'normale' grootheden zoals Ibrahimovic, Hazard, Lewandowski, Robben, Aguero etc. Jongens die af en toe even een lekker periode hebben en 5x scoren in een wedstrijd. Jongens die regelmatig een blessure of terugslag hebben. Jongens die soms een keer belabberd spelen of een ramp seizoen meemaken. Het constante en extreem hoge niveau van deze 2 gaan we niet snel weer meemaken denk ik.

19 oktober 2015 om 12:06

Verschilt per manager. Zo las ik bijvoorbeeld in verscheidene boeken dat vooral na een verlies partij de spelers bij United erin vlogen op de trainingen om ze de frustraties te verwerken.

19 oktober 2015 om 16:29

Jij wakkert nu dus zelf de discussie aan, ieder heeft gewoon zijn favoriet maar ik denk dat het terecht is dat je kunt zeggen dat Messi het grootste talent is, puur voetballer en Ronaldo juist de atleet, het trainingsbeest is, Zeker zijn ze allebei ongekend en mijn favoriet is Ronaldo maar het is toch ook een lust om Messi te bekijken. Ze scoren belachelijk veel en zijn gewoon toppers.

19 oktober 2015 om 20:58

Rustig aan doen op een training is iets anders dan alles simpel doen..

Haha Milner stond dus al ten dode opgeschreven

19 oktober 2015 om 11:31

Wat dacht je van Nasri haha die kreeg hem ook lekker

19 oktober 2015 om 11:35

david silva ook

19 oktober 2015 om 16:04

quepasa,

jij moet echt waterpolo gaan volgen.

Het is echt heerlijk om messi top teams al city te kan laten zien als een stel kleine kinderen. Niet omdat city zo slecht is maar messi zo gigantisch goed is.

Nou Superstick...ik zal je op je wenken bedienen..hahahaha

Ik denk dat Messi de beste ooit is, helaas heeft ie nog nooit een WK gewonnen.
Messi heeft verreweg het meeste voetbaltalent van iedereen...ook veel meer dan Ronaldo.
Romario, Ronaldo(braziliaanse), Reus, Ibra, Pogba...deze bulken of bulkten van het voetbaltalent.
Ronaldo(portugese) heeft naar mijns inziens iets minder voetbaltalent, maar schopt het zo ver omdat hij meer dan al die anderen een echt trainingsbeest is. En pas tevreden is als hij iets tot in de perfectie kan, iets wat bij die anderen veel makkelijker aan komt waaien...maar dat is ook een talent en dat heeft hem gemaakt tot de wereldvoetballer die hij nu is.

Maar dat is mijn mening en mensen mogen het daarmee oneens zijn, maar ik blijf erbij

19 oktober 2015 om 12:00

The best ever (voor mij aangezien ik de oude garde nooit heb zien spelen).

Leuk om te lezen dat hij vooraf zijn vizier op iemand heeft gericht. Verder een zeer zakelijke voetballer die nooit een tegenstander zal uitlokken of vernederen. Die panna's waren allemaal functioneel en niets anders. Er zijn ook spelers die acht scharen maken en dan de bal simpel breed spelen....

19 oktober 2015 om 12:44

Ik vind het heel apart dat mensen zo kijken naar Ronaldo's voetballende kwaliteiten. Braziliaanse Ronaldo voetballend beter? Niemand C. Ronaldp gezien bij United? Gekste trucendoos die er rondliep, en het is niet dat het er opeens zoveel minder op wordt. Maar idd, heeft het wel te danken aan zijn inzet en doorzettingsvermogen.

19 oktober 2015 om 18:45

Djordjevic

Mooie trukendoos zegt niet alles over de technische capaciteiten van een voetballer, ik denk dat jij Ronaldo fenomeno niet hebt meegemaakt aan je reactie te zien ( kan er naast zitten? ) Ronaldo de Braziliaan was technisch veel veel veeeeeel beter dan de Portugees Ronaldo, dat technisch niveau van Ronaldo de Braziliaan is categorie Maradona, Garrincha, Zidane, Zico, Baggio en dergelijke... Er zijn zelfs enkele huidige voetballers die technisch zeker beter zijn dan Ronaldo, Silva, Messi, en nog tal van spelers. De Ronaldo van United gooide er regelmatig gekke dingen uit die extreem oogde, maar die niet altijd rendement hadden, en daarin verschilt hij toch met de ware technische sterren, wat je wel zag bij Ronaldo was het potentieel om te spelen als een roofdier, als een soort hangende spits. Ik durf gerust te zeggen dat Ronaldo qua looplijnen en inzicht zonder de bal aan de voet één van de aller beste ooit is, zonder twijfel. De beste voetballers waren echter mannen als Maradona en Pelle, omdat die simpelweg veel meer nuttige toch fabuleuze en renderende dingen met de bal konden. Aan de andere kant had een Maradona dan weer niet dat instinct zonder de bal dat Ronaldo wel heeft, die kwaliteit om continu te letten op de ruimtes die sowieso ontstaan in een wedstrijd. Ronaldo loert en loert, hij versnelt, stopt weer met lopen, gaat naar links, naar rechts, en dan is zijn verdediger hem weer even uit het oog verloren en is ie weg, in de rug of erlangs op snelheid en kracht, en werkt hij af als de aller beste. Dat is Ronaldo, als Ronaldo nog steeds die stijl van United had zou hij nu nooit zo goed en groots geworden zijn, maar een erg leuke speler om te zien spelen, meer niet. Een type Quaresma. Nu is hij een legende, maar hij zit als pure voetballer onder de allergrootsten.

19 oktober 2015 om 19:22

Er zijn spelers die qua techniek beter zijn dan Messi? Nou, ik ben benieuwd. Vertel dan. Messi is qua dribbels gewoon een fenomeen. Niemand die het zo efficient en goed kan als hij. Zijn passing techniek is op het zelfde niveau als spelers als Pirlo en Beckham, ik durf zelfs te beweren dat zijn passing veel beter is. Zijn steekpasses zijn zo ziek, hij ziet tussen de kleinste ruimtes spelers vrij staan en passt de bal vervolgens perfect in hun benen. Hij heeft zoveel assists gegeven op die manier. Messi z'n techniek is op elk vlak superieur aan welke hedendaagse speler dan ook.

Dan snap ik niet dat mensen zeggen ja zonder Barca is Messi niks. Uh nee, kijk toen tegen City, deze man liep zo 4 spelers weg, en bij een United had die dit niet kunnen doen? Nee Messi is gewoon de nummer 1.

voor mij blijft ronaldinho de beste voetballer die ik ooit heb gezien in zijn barcelona tijd dan.
altijd een lach de plezier spatte er af en ook zijn geniale acties voor mij de beste ooit.

ronaldinho 1
cr7 2
messi 3

19 oktober 2015 om 14:06

Ja, natuurlijk. Vermoeiend als er mensen zijn die altijd alles onderuit willen halen.

19 oktober 2015 om 16:05

Wat is het verschil tussen een Panna en een poort? En is het niet juist veel knapper om in een vloeiende beweging, zonder scharen iemand te poorten?

19 oktober 2015 om 18:30

Een panna is zodra je iemand door de benen speelt en weer door kan gaan met de bal aan de voet! Een poortje is als je iemand door de benen speelt, maar NIET verder kan gaan met de bal aan de voet, dus Messi heeft dus zekers wel panna's uitgedeeld

On: Ik ben een Messi-fanboy zoals jullie het noemen en ik geniet ook iets meer van Messi, maar C. Ronaldo is zeker wel een beest, een echte killer en zodra deze 2 fenomenen stoppen gaan we weer "normale" wedstrijden zien!

19 oktober 2015 om 14:06

Hahaha.. duidelijk een fanboy. Messi heeft ook nog nooit gescoord zeker. Alleen maar assists.

19 oktober 2015 om 23:05

https://www.youtube.com/watch?v=w40sccdij2o kijk eerst dit ff voordat je onzin gaat uitkramen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren