Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Blind dat echt denkt, dan begrijp ik ook waarom hij zo heet’

Laatste update:

Danny Blind liet direct na de verloren EK-kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië (2-3) weten niet op te zullen stappen als bondscoach van het Nederlands elftal. Hij erkende verantwoordelijk te zijn voor de uitschakeling van Oranje, maar zei ook dat de selectie simpelweg te smal is en zeker niet zo goed is als bijvoorbeeld die van Duitsland of Spanje.

/

Willem van Hanegem vindt dat de opvolger van Guus Hiddink zich wel wat zelfkritischer had mogen opstellen: “Als Blind dat écht denkt, dan doet hij mij denken aan zijn achternaam. Dan begrijp ik nu ook waarom hij zo heet”, zegt de icoon van Feyenoord in een interview met Telegraaf TV.

De Kromme denkt niet dat de internationals wakker liggen van het feit dat zij geen EK gaan spelen: “Waar zouden zij zich nou druk over maken. Ze denken: wij hebben geld zat. Ze hadden gewoon veel eerder hun best moeten doen.”

Had Danny Blind direct na het duel met Tsjechië moeten opstappen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja de naamgrapjes kon je verwachten, denk trouwens dat blind binnekort alsnog opstapt..

14 oktober 2015 om 21:17

Wie zet je dan voor de groep?
Huub Stevens 😉
Ruud Gullit 😊
Frank Rijkaard 😉
Johan Neeskens.

Een trainer met een harde mentaliteit.

14 oktober 2015 om 21:20

Neeskens en stevens goede opties lijkt me. Rijkaard en gullit zijn ook niet echt hard.

14 oktober 2015 om 21:21

Verbeek of Koeman lijken mij ideaal maar of die er trek in hebben??

14 oktober 2015 om 21:23

Ruud gullit harde mentaliteit?

14 oktober 2015 om 21:23

Wat dacht je van Van Hanegem himself. Aan de mentaliteit zal het niet liggen dan.

14 oktober 2015 om 21:28

Ik zou Verbeek, Adriaanse of Ten Cate kiezen.

14 oktober 2015 om 21:29

Mij lijkt Advocaat wel de juiste. Kan erg hard zijn als het nodig is maar kan ook de vriendelijk vader zijn voor die jongens. Is toch vrij en wil nog graag een land coachen. Perfect lijkt me

14 oktober 2015 om 21:36

Ik wil niet per sé mee in de waan van de dag maar denk toch aan een buitenlandse coach die countervoetbal ademt. Nederland moet voorlopig weer lekker op de counter spelen met meer lange ballen zoals op het Wk.

Gister zag je bijvoorbeeld na de lange bal op Memphis dattie met snelheid direct 1-op-1 stond. Resultaat: rode kaart Tsjechië

de 3-2 van van Persie was ook direct uit een lange bal. Dost leent zich hier goed voor in de toekomst. Welke coach weet ik eerlijk gezegd niet maar het moet een wat agressievere man zijn dan de huidige bondscoach.

14 oktober 2015 om 21:38

Seedorf met Kluivert, van Nistelrooy en Stam. Seedorf is echt een man tegen wie wordt opgekeken door de meerendeel jonge selectie van Oranje. Heeft het in zijn korte tijd bij Milan veel beter gedaan dan Inzaghi en Mihajlovic (tot nu toe). Hij heeft ook harde mentaliteit, bij Milan zat hij er kort op. Heeft ook een beter netwerk en kijk op het huidige spel in het internationale voetbal, zelfde geldt voor Kluivert en Stam.

Kluivert en van Nistelrooy voor het aanvallende gedeelte(vooral spitsen), Stam het verdedigend gedeelte en Seedorf voor het middenveld en als gezicht van de groep.

Dan komt er toch wat binnen!

14 oktober 2015 om 21:38

Advocaat is uitgeblust, dan krijg je net zo'n Hiddink situatie, hij heeft er de kracht gewoon niet meer voor.

14 oktober 2015 om 21:44

Doe maar een keer een buitenlandse coach, Bielsa ofzo. Weg met de Nederlandse school van balbezit en risicoloos voetbal, wat meer strijdvoetbal!

14 oktober 2015 om 22:20

Een coach die countervoetbal ademt, stel dan Van Basten maar weer aan!

14 oktober 2015 om 22:20

Bielsa, goeie keus, Die man spreekt vast wel vloeiend Engels. Come on.

14 oktober 2015 om 22:54

Wat dacht je van koeman. Die heeft iets wat er bij feyenoord voor zorgde dat ze mooi voetbal speelde en kans hadden eerste te worden en nu bij southhamthon (hoe je dat ook schrijft) draait hij prima mee. Vorrig jaar zelfs in de top vier gestaan tijdelijk als ik me niet vergis.

14 oktober 2015 om 23:02

Advocaat niet. Zie het zo weer voor me, een kwart finale en haal je je beste speler van die wedstrijd eraf en dan eruit gaan.

14 oktober 2015 om 23:04

Koeman die komt echt niet als die bert er nog zit hoor. Ik stel voor: adriaanse als directeur en daarna proberen koeman, bos (vitesse), of hoe raar ook Ron Jans (want het kan niet slechter dan Blind doen)

14 oktober 2015 om 23:13

Doe maar Frank Rijkaard met Henk ten Cate samen dan heb je een mooi duo.

15 oktober 2015 om 00:06

Een buitenlandse trainer. Simpel zat.

15 oktober 2015 om 07:34

Pim verbeek..

15 oktober 2015 om 14:05

Die heeft de laatste jaren ook zo lekker veel contact met jonge spelers... die kan zich echt enorm goed inleven. Daarom presteerde hij bij Utrecht ook zo geweldig als trainer en staan de clubs echt in de rij om Van Hanegem uit zijn pensioen te trekken. 😂😂😂

14 oktober 2015 om 21:30

Waarom? Blind heeft toch gelijk. Het is een groot verschil. Als je met dit team kunt spelen. "Krul, verhaeg, de vrij, Blind, willems, strootman, nigel de jong, Snijder, mephis, luuk de jong en robben". Dan het team dat we in de laatste 4 wedstrijden hebben gezien.

14 oktober 2015 om 21:43

Hij speelt 4-3-3 en hij roept Nigel de Jong niet op. Alleen door dat laatste mag hij van mij schuiven en plaatsmaken. Met de spelers die jij noemt had ik ze ook wel naar het EK geloodst maar juist nu kwamen zijn zwakke punten aan het licht.

Ik zou zeggen: gewogen en te licht bevonden!

Edit: En oja ik zou Memphis ff jaartje thuis laten

14 oktober 2015 om 22:01

Dan moest Blind het zichzelf toch makkelijk maken? Als je zulke spelers mist.

In Turkije had hij bijvoorbeeld gerust met 5-3-2 mogen spelen. Want je mist een paar spelers, de spelers die speelden waren niet in vorm of onervaren en zoals Blind zelf aangaf zijn instapmoment was ook niet fijn, maar voor die wedstrijd had je het nog in eigen hand.

Om dan 4-3-3 te spelen met Van der Wiel (totaal uit vorm) - de Vrij (niet geheel fit) - Bruma (onervaren, heeft zelf leiding nodig) - Riedewald (debuut) achterin roep je het over jezelf af.

Nou Willem kom eens met een oplossing dan? EN dan niet aankomen met Kuyt, Torrnstra, Immers, Kongolo, Nelom, Kramer, Elia etc etc.

Wordt moe van al die betweters en blind-afzeikers.

14 oktober 2015 om 21:18

Kom maar op met voorbeelden van uitspraken van Van Hanegem over een van de door jouw genoemde spelers! Ik ben erg benieuwd, ik hoor Van Hanegem namelijk nooit positief over Feyenoord.

14 oktober 2015 om 21:26

ik heb goede optie als leider in defensie. bruma.....

14 oktober 2015 om 21:20

Nee Blind, daar moete we blij mee zijn. Ons scholletje heeft het al echt laten zien.

14 oktober 2015 om 21:27

ja...hij heeft laten zien dat hij blind is..!
(kon ik ff niet laten)

14 oktober 2015 om 21:29

Elia was zeker beter geweest dan Depay.

14 oktober 2015 om 22:40

Het was ook niet heel moeilijk om beter te zijn dan Depay de afgelopen wedstrijden om eerlijk te zijn.

Ja leuk naamgrapjes over Danny Blind.
Hey Danny, ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zwart.
- De toekomst van Oranje onder jouw bewind.

Zo, iemand een nog slechtere?

14 oktober 2015 om 21:27

Tja hy blijft ook een blindelings vertrouwen houden in de 4-3-3.
Denk dat zn ogen nu wel geopend zijn..

(ja slecht idd)

14 oktober 2015 om 22:33

Je hebt de special one, the normal one en the blind one...

Je kunt ook verliezen van een Duitsland, dat is ook geen schande. Maar 0 gewonnen wedstrijden tegen Tsjechie, Ijsland en Turkije kun je niet verkopen met een te smalle selectie.
Waar Guus normaal een team kan creeeren is daar hij nu volledig in gefaald. Helaas heeft Blind dit nog verder door gezet.

14 oktober 2015 om 21:25

Blind heeft totaal geen ervaring. Die 2 jaar bij Ajax was ook een afgang.

14 oktober 2015 om 23:53

@janssen

Prestaties van Blind tegen de top drie zijn bijna gelijk aan die van Blind. Hiddink heeft een schammel puntje gehaald door de gelijkmaker tegen Turkije in de negentigste minuut, Blind heeft nul punten gehaald tegen de top drie van de poule.

14 oktober 2015 om 21:58

Waar beweert v. Hanegem dit dan?

Hij zegt juist dat er totaal geen vergelijking valt te trekken met bijv. de selectie van Spanje en Duitsland want die zijn simpelweg 10 klasses beter.

Je mag dan geen fan zijn van v. Hanegem zijn, maar wel gewoon de tekst lezen en niet zelf iets erbij verzinnen wat totaal niet wordt gezegd.

Daarnaast vind ik ook dat die volkomen gelijk heeft. Dat Blind spelers mist, dat zeker. Daar valt niet over te discussiëren. Maar wat ik de afgelopen 4 wedstrijden heb gezien, is echt werkelijk te slecht voor woorden. Er zit totaal geen idee achter, spelers doen maar wat en dat reken ik Blind aan. Daarnaast maakt die gewoon ontzettend veel fouten die beginnende trainers maken en die veel invloed hebben gehad op zowel het spel als de uitslag. En juist een bondscoach wordt aangesteld omdat die die fouten niet meer maakt.

Blind is simpelweg niet de juiste man voor de job. Dat wisten de meeste al voordat die werd daadwerkelijk bondscoach werd en nu komt het er allemaal uit.

Dat hij niet kritisch op zichzelf is en dat als die het over kon doen, precies hetzelfde zou doen, neem ik hem niet zo kwalijk. Dat is waarschijnlijk iets wat die bij de KNVB heeft geleerd aangezien er meer personen bij de KNVB hier last van hebben. En die bespottelijke zelfreflectie van bepaalde personen gaan ons komende jaren nog meer toernooien kosten.

Dit naamgrapje geeft precies het niveau aan van van Hanegem, een kleutertje is het..

Dat gezeik op Blind mag sowieso wel een beetje over zijn, er is niemand die wel het EK gehaald zou hebben. De selectie is gewoon niet top meer op dit moment. En buiten dat: echt alles wat er tegen kon zitten in deze kwalificatie zat vanaf het begin ook tegen.

14 oktober 2015 om 21:32

Van Hanegem een kleuter noemen, wat een voetbalverstand heb jij zeg...

14 oktober 2015 om 23:20

En juist dat gedeelte van mijn post heeft niets met voetbalverstand te maken. Dat hoef je namelijk niet te hebben om een oordeel te vellen over het gedrag en de uitspraken van deze hekkenkruiper..

15 oktober 2015 om 07:07

54 Europese landen 24 op een ek...Hallo het is geen 1988....je bent als Nederland verplicht om zo een op zich al gedevalueerd ek te halen..anders opzouten. .....

14 oktober 2015 om 21:41

Dat dwing je ook af.zelfs met een eredivisie team moet je je nog plaatsen. Het lag aan het feit dat er een onvoorbereid team vol te jonge spelers aan de slag ging tegen tegen landen van het niveau Pec zwolle

14 oktober 2015 om 22:12

De overschatting van onszelf en onderschatting van de tegenstanders hebben ons mede de das om gedaan.
De wijze waarop jij de andere landen wegzet, laat precies zien in wat voor bubbel wij leven als voetballand.
We zien onszelf als superieur, zelfs bij afwezigheid van Robben, Strootman, Vlaar, Willems, De Vreij.
Misschien moeten we gewoon tot de conclusie komen dat het inderdaad een kwaliteit en mentaliteit probleem is.

14 oktober 2015 om 22:36

Ja doei. Je ziet die wedstrijden toch? Compleet verkeerde speelwijze. Je kunt niet zeggen dat ze alles eruit hebben gehaald. Ze spelen slecht voor hun doen. Dat betekent dat je veel beter kunt. Ze presteren veel minder dan ze kunnen. Dat ligt aan een oeroude, achterhaalde tactiek, matige inzet en een gebrek aan ervaring. Het was een team die eruit zag alsof ze voor het eerst samenspeelden. Dat is Blind aan te rekenen.

14 oktober 2015 om 23:21

Turkije, Tsjechië zijn niveau Zwolle?! Haha..

14 oktober 2015 om 23:55

Wat een onzin, ik zal mijn reactie van gisteren nog eens herhalen.

Turkije: AC Milan, Inter Milan, Real sociedad, Aston Villa, Galatasaray, Fenerbahce, Barcelona, Bayer Leverkusen

Tsjechie: Arsenal, Basel, Fenerbahce, Werder Bremen, Bordeaux, Praag

Ijsland: Basel, Swansea, Nantes, Olympiacos, Rosenborg, Nurnberg, Krasnodar, Cardiff

Hoe bedoel je PEC Zwolle?

15 oktober 2015 om 03:05

Ben ik het niet met je eens. Het waren niet de jonge jongens die het op de beslissende momenten lieten afweten. Janmaat, v/d Wiel en BMI vanwege onkunde en blunders. RvP vanwege blessure en hopeloos uit vorm. Robben veelal absent. Huntelaar die alleen maar overtredingen tegen krijgt. Tete en Riedewald hebben het prima gedaan. Hen er in zetten was moedig van Blind. Alleen dit team was al te ver heen. Een deel van de spelersgroep niet goed genoeg doordrongen van de ernst van de situatie en - wat wel verwijtbaar - het in paniek luisteren naar de roep van het publiek. Het is nu duidelijk waarom van Dijk jarenlang is genegeerd. Verder zitten zowel Danny als Daley gevangen in het vader-zoon syndroom. Danny kan niets goed doen, omdat hij Daley selecteert (al is dat omdat hij de enige is met een inspeelpass). En Daley kan niets goed doen, omdat Danny zijn vader is en hij onder die vergrootglas - die hij ook zelf oplegt - onder druk is bezweken. Het Nederlands elftal speelde deze kwalificatie met een self forfilling prophecy, ontstaan op het moment dat Hiddink niet goed voor de dag kwam in de media en hij onder druk kwam te staan. En die onrust die er toen insloop is nooit weggegaan. Ook niet na het ontslag van Hiddink. Welk ook geen handige keuze was wat betreft tijdstip en de chaos alleen maar groter maakte..

15 oktober 2015 om 03:56

Dat ben ik dan weer niet met jou eens. Het probleem ontstond nadat er van spelwijze werd veranderd. Van Gaal had het keurig voorgedaan. Ook aan de selectie werd gerommeld, terwijl dat prima liep in brazilie. Waarom zoiets veranderen? Janmaat, Bmi, vd Wiel maakten allemaal 1 fout. Stom en cruciaal, maar niet genoeg om ze meteen te passeren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Tete een groot talent, net als Riedewald en helemaal Bazoer (El Ghazi vind ik minder). Toch zijn Tete en Riedewald nog te jong voor Oranje. Ze speelden erg onzeker. Alles op veilig en eerlijk is eerlijk, Riedewald zag er niet helemaal lekker uit bij een tegengoal.

Dit soort wedstrijden vraagt echter om ervaren spelers. Daar kan Tete niets aan doen, hij wordt geselecteerd en speelt op safe. Logisch. Maar Blind kan daar wel wat aan doen. Vertouwen geven aan spelers die fouten maken, rust uitstralen en 100% achter spelers staan die op elkaar zijn ingespeeld.

Nu zag je een enorm onwennig elftal dat totaal niet van elkaar wist hoe ze speelden. Dat was gewoon erg zonde. Ik had het overigens net zo dom gevonden om Karsdorp afgelopen dinsdag te laten debuteren als hij niet geblesseerd was. Het moment is er gewoon niet naar.

Er is gefaald door de technische staf. Dat is gewoon zonde. Als Blind had gewacht en ging experimenteren op het moment dat we al geplaatst waren, of met vriendschappelijke potjes, had ik het helemaal logisch gevonden. Nu heeft hij veel te veel druk op het team gelegd en is de sfeer ontzettend negatief. Dat mag Blind en ook zeker van Oostveen zich aanrekenen.

14 oktober 2015 om 21:55

Hij is met zijn team in 3 van de 4 wedstrijden keihard door de ondergrens gezakt. Volkomen ongeschikt dus. Kan niet wachten totdat hij weg is, dan gaat bij mij de vlag uit. Hopelijk neemt de druk op Blind de komende tijd zo toe dat ie zelf opstapt, maar heb niet het idee dat Blind last heeft van zelfkritiek.

14 oktober 2015 om 21:58

Hahaha. Denk je nu werkelijk dat het voor NL onmogelijk was om het EK te halen?

14 oktober 2015 om 22:34

Kom op zeg, met zo'n poule.....

Het is niet alleen Blind, ook zijn geleidehonden van Basten en van Nistelrooij zijn medeverantwoordelijk.

15 oktober 2015 om 06:41

Kom op zeg.... Blind zit al 4 jaar bij staf..... Nistelrooy 2 jaar....

Van Basten 4 maanden

Kan je Marco niet aanrekenen

Simpelweg te smal en zeker niet zo goed als die van Duitsland en Spanje! Maar slechter dan die van de top drie in onze poule? En smaller? Kom op Danny, wat een slap excuus! Wat betreft willem? Tja heb die man eigenlijk nooit echt serieus genomen!

14 oktober 2015 om 21:46

Wie moesten er dan spelen, kom met namen , en geen spelers die geblesseerd zijn opnoemen.

14 oktober 2015 om 22:02

Nigel de Jong, Elia, Pieters, van Beek(ipv bruma), kongolo(kan beter opbouwen dan riedewald) en dan durf ik ook nog Kuyt te noemen! al is het alleen al om de ervaring en het werk wat hij verzet wat je nodig hebt in deze wedstrijd.

14 oktober 2015 om 22:12

Het gaat niet eens zo zeer om namen. Het systeem wat hij en Guusje hanteren is van de vorige eeuw. Met de kwaliteit die we achterin hebben weet je gewoon dat je dat moet ondersteunen. Net als Louis en Bert deden. Die twee hebben het toch redelijk gedaan zou je zeggen? Dan komt nu blindvink Blind die zo naief als de pest is tactisch gezien.

Als je het toch wil hebben over namen. Verheagh zou met Janmaat mn eerste keuze zijn. Aangezien Gregory niet speelt, anders Gregory eerste keuze. Er moet gewoon veel meer voor routine worden gekozen. Verheagh is gewoon aanvoerder van een Duitse middemoter, dat schat ik persoonlijk hoger in dan Tete en Karsdorp (goede talenten) bij topclubs uit de ED. Hetzelfde vind ik overigens gelden voor Pieters en Riedewald (ook een bijzonder talent). Maar volgens mij speelt Riedewald niet eens LB bij Ajax, correct me if Im wrong.

Daarnaast had in een veel eerder stadium een beroep moeten worden gedaan op Nigel, zeker uit tegen Turkije, maar nee dan staat mooi-weer voetballer Blind Cvm. Dat kan er bij mij gewoon niet in en staat voor mij symbool van de onkunde van papa Danny.

Dan kan je ook nog twisten over Huntelaar of Rvp. Met Depay en El Ghazi weet je dat er amper voorzetten komen, dus waarom kies je dan niet voor een meer voetballende spits in de naam van Rvp.

Maar goed zoals ik al zei, het gaat mij meer om het tactisch falen dan het invullen van de poppetjes. Het systeem is achterhaald, en ik moet nog maar zien of Danny de ballen en de kunde heeft om het systeem aan te passen. Zelf ben ik bang van niet en vrees ik enorm voor de WK kwalificatie reeks.

14 oktober 2015 om 22:15

Alleen Nigel De Jong komt in aanmerking samen met Elia maar De Jong is niet helemaal fit dus valt af net als Van Beek , en de keuze om Kongolo LB te zetten is ook niet goed net als Riedewald.

14 oktober 2015 om 23:13

Nou snap ik dat je als ajacied niet graag naar feyenoord kijkt, maar ik zou je adviseren om eens op kongolo te letten die speelt daar erg goed!

Als je aangeeft dat je met de wetenschap van de eerste vier wedstrijden met terugwerkende kracht niets anders zou doen (citaat Blind), dan mag je gerust zeggen dat hij zijn aam eer aan doet.

Deze clown moet weg en Asap !!!!

Is misschien flauw of kinderachtig maar hij heeft wel gelijk. Totaal geen zelfreflectie. Gister stukje over Rijkaard na zijn ontslag als bondscoach gelezen. Wat een verademing.

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn in dit land die van oostveen en blind steunen! Ik vraag nu ook oprecht met welk argument zij zouden moeten aanblijven? Graag een origineel argument ipv 'geef blind de kans want hij heeft het vuile werk van hiddink moeten opknappen' en "van oostveen heeft ook van Gaal aangesteld" ik ben benieuwd!!

De BC is niet Blind maar de Nederlandse supporters zijn blind. Dit team is echt niet beter dan Ijsland, Tsjechië of Turkije. Het ontbreekt Nederland gewoon aan ervaring. Dat men in Nederland nu denkt dat je met deze selectie even over bovenstaande teams zou walsen getuigt van weinig voetbalinzicht. Dat Nederland in het verleden een topvoetballand was wilt niet zeggen dat dit op dit moment nog het geval is. Welke spelers uit het Nederlands elftal zijn nog echte wereldtoppers? Welke spelers hebben zich al bewezen in een grote competitie? Nederland staat in dezelfde positie als België een aantal jaren geleden. Talentvolle spelers maar door gebrek aan ervaring nog niet goed genoeg om belangrijke wedstrijden winnend af te sluiten. Maar toch hoor je hier dan dat ze zich moeten schamen dat ze zich niet kwalificeren. Ik ben niet akkoord. Zonder Robben is Nederland pure middelmaat op dit moment en was kwalificatie in deze groep niet evident. Hoe sneller men dit beseft in Nederland, hoe sneller terug kan opgebouwd worden. Nu alles op de BC schuiven zal de dingen zeker niet beter maken. Integendeel, even realistisch zijn en erkennen dat de spelers niet het gewenste niveau hebben kan er voor zorgen dat er korter op de bal gespeeld kan worden en de wederopstanding sneller ingezet kan worden.

14 oktober 2015 om 21:44

Dus als Robben niet geblesseerd was maakte oranje ook geen verdedigende blunders? Aanvallend super belangrijk maar het ligt aan spelopvatting en naïef selectiebeleid dat oranje verloor.

14 oktober 2015 om 22:15

Heeft niets met spelopvatting te maken. Zet de 5-3-2 van Van Gaal zonder Robben op het veld en je verliest deze wedstrijden ook. In de verdediging heb je ervaring nodig en dat heeft Nederland niet. De spelers zullen eerst op internationaal niveau ervaring moeten opdoen en dan kan je terug groeien. Nu schieten op de BC zal het proces zeker niet versnellen. Tijd om in te zien dat deze generatie voetballers nog lang niet klaar is en dan kan je geduldig bouwen aan een nieuwe generatie.

15 oktober 2015 om 00:01

Inderdaad, ik blijf het herhalen:

Turkije: AC Milan, Inter Milan, Real sociedad, Aston Villa, Galatasaray, Fenerbahce, Barcelona, Bayer Leverkusen

Tsjechie: Arsenal, Basel, Fenerbahce, Werder Bremen, Bordeaux, Praag

Ijsland: Basel, Swansea, Nantes, Olympiacos, Rosenborg, Nurnberg, Krasnodar, Cardiff

Wat stelt Nederland daar nou tegenover? Robben geblesseerd en alleen Sneijder speelt nog bij Galatasaray. De rest begint net aan hun carrière of spelen nog in de eredivisie of zijn inmiddels bankzitter.

En inderdaad, Ijsland heeft mindere spelers maar spelen al jaren met hetzelfde team.

15 oktober 2015 om 04:02

@speedy. Leuke opsomming hoor. Maar waar speelt de rest van Tsjechie? Die spelers van Ijsland worden groepswinnaar, maar spelen bij relatief kleine clubs.

Oranje is derde geworden op het WK met hetzelfde materiaal als waarmee ze de ek kwalificatie begonnen. Het enige wat veranderd was, was de bondscoach. Toeval? ik denk het niet.

Nederland aan het begin van de kwalificatie: Manchester United, Bayern Munchen, sterspeler van Galatasaray, Newcastle United, Lazio Roma, Ajax, Psv, Feyenoord, Ac Milan, Schalke 04, VFL Wolfsburg, Cska Moskou, Dynamo Kiev, Fenerbahce, Aston Villa.

Toen werd het verschil ook niet gemaakt. Dat ligt aan spelopvatting.

14 oktober 2015 om 22:07

welke spelers hebben zich al bewezen in een grote competitie? Kuyt, Dost, van Persie, Sneijder, Huntelaar, nigel de Jong en de Vrij. over het algemeen een oudere generatie dat klopt ja, maar die zouden wel met een fatsoenlijke bondscoach instaat moeten zijn om bij de eerste 3 in de poule te kunnen eindigen!

14 oktober 2015 om 22:22

Zet de selecties van de eerste 3 in de poule eens naast die van Nederland. Je doet net of ze daar geen goede voetballers hebben. Ijsland is gewoon een ingespeeld team met ervaring en Tsjechië en Turkije zijn toch ook niet de minste voetballanden. De spelers die jij opnoemt zijn trouwens bijna allemaal over hun toppunt.

15 oktober 2015 om 04:04

Wat een onzin. Aan het begin van de kwalificatie speelden alle spelers wel zonder blessure. Toen ging het ook fout. Hiddink en Blind hebben er een dikke bende van gemaakt. Met de selectie van toen had Oranje een veeeel beter elftal.

14 oktober 2015 om 23:20

Het gaat niet eens zo zeer om namen. Het systeem wat hij en Guusje hanteren is van de vorige eeuw. Met de kwaliteit die we achterin hebben weet je gewoon dat je dat moet ondersteunen. Net als Louis en Bert deden. Die twee hebben het toch redelijk gedaan zou je zeggen? Dan komt nu blindvink Blind die zo naief als de pest is tactisch gezien. 

Als je het toch wil hebben over namen. Verheagh zou met Janmaat mn eerste keuze zijn. Aangezien Gregory niet speelt, anders Gregory eerste keuze. Er moet gewoon veel meer voor routine worden gekozen. Verheagh is gewoon aanvoerder van een Duitse middemoter, dat schat ik persoonlijk hoger in dan Tete en Karsdorp (goede talenten) bij topclubs uit de ED. Hetzelfde vind ik overigens gelden voor Pieters en Riedewald (ook een bijzonder talent). Maar volgens mij speelt Riedewald niet eens LB bij Ajax, correct me if Im wrong. 

Daarnaast had in een veel eerder stadium een beroep moeten worden gedaan op Nigel, zeker uit tegen Turkije, maar nee dan staat mooi-weer voetballer Blind Cvm. Dat kan er bij mij gewoon niet in en staat voor mij symbool van de onkunde van papa Danny. 

Dan kan je ook nog twisten over Huntelaar of Rvp. Met Depay en El Ghazi weet je dat er amper voorzetten komen, dus waarom kies je dan niet voor een meer voetballende spits in de naam van Rvp. 

Maar goed zoals ik al zei, het gaat mij meer om het tactisch falen dan het invullen van de poppetjes. Het systeem is achterhaald, en ik moet nog maar zien of Danny de ballen en de kunde heeft om het systeem aan te passen. Zelf ben ik bang van niet en vrees ik enorm voor de WK kwalificatie reeks.

Tja ik vind hem ook niet geweldig, maar ik vraag me af of het wel eerlijk is om hem dit alles in de schoenen te schuiven? Het liep immers met hiddink ook al voor geen ene meter..

14 oktober 2015 om 21:56

Gebrek aan visie heeft Blind zeker. Van Hanegem kan beter eens wat positiefs bijdragen aan het Nederlandse voetbal inplaats van altijd de zure ouwe man uit te hangen.

14 oktober 2015 om 22:02

Gaat erom dat hij niet zn naam uitkiest ofzo.

Verder vind ik t wel erg makkelijk om Blind te bashen. Het was al een bak ellende toen hij eraan begon. We moeten gewoon eens inzien dat er een gebrek aan kwaliteit is. De ouderen zijn haast allemaal over de top en de talenten zijn nog te jong en onervaren. Ik maak me echt zorgen over de spits positie over 4 jaar. Luuk de Jong ja, maar wat komt erna?

14 oktober 2015 om 22:16

Het Nerderlands 11-tal is geen top team maar had zich gewoon moeten plaatsen. Er is kwaliteit genoeg om 2e te worden in deze poule. Uitschakeling is ronduit een schande. 1 Punt pakken in de wedstrijden tegen Ijsland Tjechie en Turkije is ronduit lachwekkend, Blind is daar voor een groot deel verantwoordelijk voor en moet dus de conclusie trekken dat hij keihard heeft gefaald en vertrekken.

Dat is de makkelijkste weg volgen , geef de trainer de schuld en niet die 11/12 verwende voetballers die in het veld of op de bank staan/zitten. Kijk een Wijnaldum, Blind , Depay , Bruma , Zoet , Huntelaar en Van Persie ze zakten allemaal door het ijs en dat moet je niet op de debutanten afschuiven als er gefaald word.als er een nieuwe trainer komt hoop ik op Jurgen Klinssmann de grondlegger van het huidige Duitsland en nu aardig presteren met USA dat imo mindere spelers heeft als Nederland

14 oktober 2015 om 22:17

Waarom gedroegen ze zich onder Van Gaal dan niet als verwende ventjes? Leg me dat eens uit.

Waarom mogen we van Gaal wel de credits geven en Blind niet de schuld?

Voor mij is het overigens niet de schuld van Blind hoor. Oostveen is hoofdschuldige met zn idiote constructie. Waarom in godsnaam Blind?

Waarom zou Blind de ideale bondscoach zijn? Op basis van wat? Leg het me maar uit. Ik snap er de ballen niet van.

14 oktober 2015 om 22:28

Was het voetbal onder Van Gaal goed , nee is het antwoord alleen de uitslagen waren goed , in de laatste minuut een onterechte strafschop tegen Mexico heeft veel goed gemaakt maar niet alles , een goede wedstrijd tegen Spanje gezien onder Van Gaal en verder niets. Met bijna dezelfde spelers en dan mag Blind de puinhopen van Hiddink /oostveen opruimen.

14 oktober 2015 om 22:38

Leuk en aardig allemaal. Maar liever slecht voetbal en gekwalificeerd dan prachtig voetbal (wat het overigens totaal niet is onder Blind) en thuis voor de buis in 2016.

We zijn verdomme wel derde geworden op het WK. Denk jij dat Blind die prestatie had geëvenaard met zn briljante 433 taktiek?

Maar gast. Je benantwoord mn vraag niet. Op basis van wat is Blind aangesteld? Ik weet het oprecht niet. En ik vraag me af of Oostveen dat wel weet.

Ik erger mij altijd groen en geel aan de commentaren van Van Hanegem. Verschrikkelijke houterige columns waar hij van de hak op de tak springt. Een gigantische blinde vlek voor alles wat Feyenoord is of was en alles buiten Rotterdam is de moeite niet waard. Het negativisme druipt er aan alle kanten vanaf. Ik hoop dat het clubblad van Feyenoord (AD) binnenkort zal inzien dat seniele Willem echt niet meer kan.

14 oktober 2015 om 22:43

En ik hoop dat Ajacieden inzien dat zij werkelijk de enige zijn die Blind aan het verdedigen zijn.

De rest van de voetbalwereld weet wel beter.

Overigens, met voornamelijk Feyenoorders 3e op het WK naar niet eens gekwalificeerd voor het EK met voornamelijk Ajacieden. Tel uit je winst.

15 oktober 2015 om 00:07

En daar zit je dus mis. Janmaat, Indi, de Vrij, van Dijk, Bruma, Krul, Zoet, Verhaege, van der Wiel, Robben, Huntelaar, van Persie, Promes, Lens, Depay, Wijnaldum, Afelay en vele anderen spelen niet bij Ajax.

Sterker nog, gisteren speelde alleen Tete, Riedewald en El Ghazi bij Ajax. De ander elf spelers die in actie kwamen spelen ergens anders.

Leuk geprobeerd maar het slaat werkelijk nergens op.

15 oktober 2015 om 00:11

Ik denk dat er niet zoveel blessures waren geweest dat het er heel anders had uitgezien. Ik blijft het vreemd vinden, onder van Gaal zijn er uitgebreid Feyenoorders geselecteerd. Wat zeg ik, die heeft hele goede zaken voor Feyenoord gedaan. En terecht, goede voetballer worden geselecteerd. Maar ik weet of je het gisteren gezien hebt. Een voetballer bleef overeind achterin, Tete van Ajax. Voor de rest 2 mensen van Psv, 1 van Southampton en nog een van Ajax. Weet je wat voor idee ik krijg, het wordt eens tijd dat Feyenoord zich eens volwassen gaat gedragen. Altijd heeft Ajax het gedaan. Wordt er een straf uitgedeeld door de Knvb? Dan is het een complot van de Knjb. Feyenoord en Rotterdam, altijd benadeeld, altijd achtergesteld. Man man, wat een minderwaardigheids complex. Kom op zeg, daar sta je toch boven. ZO een van Hanegem, die is daar volledig in blijven hangen. En velen met hem.

Overigens als Ajacied ben ik het met een ding eens met Van Hangem. Interlands horen in de Kuip gespeeld te worden, het mooiste stadion van Nederland.

15 oktober 2015 om 00:47

Niet zo serieus jongens, was maar gekscherend bedoeld. Trouwens spelen al die jongens die destijds in Brazilie speelden, nu allemaal in het buitenland op Kongolo na.

Ik zie Kongolo eigenlijk als enige Feyenoorder die een basisplek verdiende tov Riedewald, die speelt bij Ajax geloof ik niet eens LB. En misschien Elia, maar alleen puur omdat Depay uit vorm is.

De kritiek op Blind is meestal terecht maar wat is dit voor een onzin? De selectie van Oranje is toch ook gewoon niet goed genoeg? Een goede coach zoals LVG kan er dan nog wat mee, en dat is Blind dus niet. Maar daarmee veranderen de feiten niet

Spelers worden te makkelijk geselecteerd voor Oranje. Je bent niet echt bijzonder meer als je erbij zit en dat zie je terug in de houding en spel van de spelers.

Blind is niet alleen blind maar vooral naief, jaren lang aanvallend dominant voetbal gespeeld met Ajax en nooit echt iets anders gekend.
v Marwijk vond het nodig om met de Jong en van Bommel als blok de verdediging te ontlasten, die je toch niet zwakker dan de huidige verdediging kan noemen, en Sneijder kwam dus alleen maar als 10 in aanmerking, met 2 man achter hem dienend, en toen was Sneijder nog Top!
Maar kennelijk heeft Sneijder meer loopvermogen dan toen die bij Real en Inter speelde Haha.
en dan v Gaal, die gooit een paar maanden voor het WK zijn hele systeem om omdat Strootman geblesseerd raakt, 5 verdedigers en de jong en wijnaldum in dienst van de 3 grote heren voorin.
Hiddink die heeft gefaald maar die kreeg niet genoeg steun van buitenaf, maar wat Blind deze 4 wedstrijden heeft laten zien is belachelijk , die kun je toch niet meer serieus nemen. zo naief.
Zelfs nog assistent geweest van Van Gaal, niet goed opgelet of denk je dat je het beter weet.
dus speel gewoon lekker 4231, met een hangende vleugelspeler als sneijder of v persie.
Wijnaldum op 8 kan alleen maar tegen Andorra en Liechtenstein, verder niet dus.
Strootman & Clasie geblesseerd dus de Jong heb je hard nodig mijnheer Blind! samen met Blind jr.
en zo kan je heel makkelijk overschakelen naar 532, je haalt simpelweg 1 buitenspeler weg voor een extra verdediger. We hebben zeker de spelers om dat uit te voeren.
Stabiliteit, vertrouwen geven, people skills en volle overgave je speelwijze op je spelers reflecteren. Blind heeft niks van dit gedaan.

Cillessen
de Vrij
v Dijk
Blind
vd Wiel
Clasie
de Jong
Willems
Sneijder
Robben
v Persie

@messia88 Het is natuurlijk allemaal zo lang als het breed is, met die constructie met van Bommel en de Jong zijn we kansloos afgegaan in Polen en de Oekraine op het vorige EK. Niet dat het daar nu aan lag aan dit twee, maar toen was het ook niets. Ik denk dat je het niet te moeilijk moet maken. Rommelig gedoe rond coaches, Hiddink die in no-time werd afgeslacht en gesloopt, een wissel van coache, tel daar nog de blessures bij op en bovendien zat ook niet altijd mee. Het was moeilijker dit EK te missen dan te halen. Tsja en Willem van Hangem....ik heb soms het idee dat de afkeer van Ajax een heldere blik bij veel mensen vertroebeld.

Waarom haalt Blind Duitsland en Spanje erbij als voorbeeld? Hebben wij een smallere selectie en minder kwaliteit als Ijsland en Tsjechië lijkt mij relevanter.

Mourinho, wanneer bij Chelsea wordt ontslagen.

Kom op zeg, allemaal blind de schuld geven, die heeft het over moeten nemen omdat guus naar huus wilde en die heeft ook niet goed gepresteerd. Als de kromme nou eens zegt, wat de oplossing is, dan kan hij enige respect krijgen, maar zijn uitspraken komen allemaal uit een hekel naar ajax, blind, ajax tijd. Geef hem de tijd, want hij heeft het met een jonge spelers moeten doen, met een paar oudere en die wat we hard konden gebruiken, inderdaad niet op geroepen en Robbe die geblesseerd was/is.

Nu weet ik ook waar de bijnaam de kromme vandaan komt.
Deze man heeft een Rotterdamse kronkel in zijn kop en meent dat hij zich tegen alles en iedereen wat met Ajax of Amsterdam gelinkt kan worden moet afzetten.
Hij is echt nietserieus te nemen.

Ach.. zodra het over een ook maar een beetje getint Ajax onderwerp is Van Hanegem totaal niet meer serieus te nemen. Dan kraamt deze man vaak alleen maar onzin uit. Ja Blind is de bondscoach, maar om hem er nou naar 4 wedstrijden alweer uit te sturen. Het probleem ligt volledig bij de spelers.

Het lijkt wel alsof het de helft van de spelers helemaal niks interesseert en inderdaad denkt "ik heb mijn geld binnen, de rest kan me niks schelen".

Turkije en Ijsland zijn allebei hele goeie teams en tsjechie heeft altijd een mooi elftal gehad maar als Nederland hadden we 1ste moeten eindigen. Het ligt echt aan Hiddink en Blind. Terwijl Louis gefocust was op de fitheid. Hij had een grootheid als sneijder bijna niet meegenomen omdat hij topfit moest worden. De trainers hebben zich te weinig gefocust op de fitheid van spelers en hebben gewoon de leukste en mooiste namen opgesteld maar zo werkt het niet als ze geen meters in het veld maken. Eerlijk is eerlijk Nederland was te slap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren