Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind blijft: ‘De KNVB gaat geen gekke dingen doen’

Laatste update:

Nederland weet dinsdag waar het aan toe is betreffende het EK 2016. Oranje staat vierde in de groep, op twee punten van Turkije. Winst op Tsjechië is noodzakelijk en dan nog moet Turkije onderuit gaan tegen IJsland om zelf de boot nog te missen. Welk scenario er echter ook in werking treedt, Danny Blind blijft sowieso. De KNVB laat maandag weten dat de bondscoach in functie blijft.

/

“We gaan bij de KNVB geen gekke dingen doen. Danny zit na de wedstrijd tegen Tsjechië ook nog gewoon of de bank. Of dat nou tijdens een play-offduel is of tijdens een oefenwedstrijd, dat maakt niet uit”, verzekert Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal in Zeist, maandag in gesprek met Metro.

Van Oostveen wijst op het feit dat Blind een contract heeft tot en met het WK van 2018 in Rusland en dat er medio 2016 een evaluatiemoment zal plaatsvinden. "We vinden dat Danny goed bezig is en hij kan rekenen op steun van de KNVB en die moet hij ook van het Nederlandse volk krijgen”, aldus de directeur. Zelf verbindt hij ook geen conclusies aan eventuele uitschakeling voor het EK.

Er wordt volop ‘gebouwd en geconstrueerd’, betoogt Van Oostveen en weglopen hoort daar in zijn ogen niet bij. “Ook de minder leuke tijden horen bij sport. Ik sta liever met een zilveren of bronzen medaille in mijn hand, maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.”

Als Nederland het EK 2016 misloopt...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan kunnen we ons dat WK in Rusland ook wel op onze buik schrijven...

Even nuanceren:
Blind heeft ongetwijfeld verstand van voetbal, en als assistent van een goede coach zal hij ook een positieve inbreng hebben, maar hem als hoofdverantwoordelijke aanstellen is denk ik een grote blunder geweest. Hij heeft de persoonlijkheid er niet voor om de spelers in lijn te houden en een team ervan te smeden. Iets wat een van Gaal overduidelijk wel heeft.

12 oktober 2015 om 14:44

Inderdaad... Blind blijft, we gaan geen gekke dingen doen! Euhhhh. Van Marwijk langer binden en half jaar later ontslaan, Hiddink tegen beter weten in aanstellen en als opvolger Blind erachter. Ze hebben immers dezelfde spelopvatting (not).

12 oktober 2015 om 16:42

Van Marwijk is zelf opgestapt omdat hij voorzichzelf geen toekomst meer zag bij oranje. Niet omdat hij vetrouwen miste van de knvb maar van zn spelers

12 oktober 2015 om 14:47

Juist! Maar wel een positief punt: het clubvoetbal wordt nog beter met Van Oostveen aan het roer! Deze man heeft briljante oplossingen om het NL voetbal beter te maken. Tevens zullen we met hem aan het roer nog meer kunstgrasvelden krijgen in Nederland, wat het niveau omhoog krikt. Ik ben dus zeer positief gestemd!

12 oktober 2015 om 15:02

Ooh ik dacht al, wie zijn schuld is het dat al die kunstgrasvelden hier liggen, maar dat is dus de schuld van v Oostveen.

Persoonlijk vind ik wel dat v Oostveen moet vertrekken, maar hij kan er echt weinig aan doen dat Roda of PEC kunstgras hebben liggen, zolang de Fifa en de Uefa dat goed vinden kan de Knvb dat helemaal niet verbieden..

Liefst zie ik iedereen die met het Nederlands elftal heeft te maken vertrekken, gewoon op 0 beginnen, 2018 zal nog te vroeg zijn, maar het EK in 2020 kan dan wel weer gehaald worden.

12 oktober 2015 om 15:07

Ha! En waarom zou de Knvb dat niet kunnen verbieden?

De Knvb boycot namelijk wel het Ek2016 en het Wk2018, dan zouden een paar plasticvelden teveel van het goede zijn?

12 oktober 2015 om 15:24

Omdat de Knvb die bevoegdheid helemaal niet heeft, als de velden voldoen aan de internationale regels ben je klaar, het is natuurlijk niet zo dat iedere voetbalbond maar andere regels in kan gaan voeren.

En de Knvb boycot de aankomende EK en WK oké dat nieuws heb ik dus gemist

12 oktober 2015 om 15:36

Nee? Heeft de Knvb die bevoegdheid niet? Hoe heeft de Engelse voetbalbond het dan geregeld? Daar mogen de clubs die op het hoogste niveau voetballen geen wedstrijden spelen op kunstgras.

Natuurlijk kan de Knvb wel aanvullende eisen stellen aan de clubs in Nederland, zo zou ook kunstgras verboden kunnen worden in de Eredivisie.

12 oktober 2015 om 16:08

De Knvb maakt de regels. Regelementsverandering: artikel 3, alle bvo's op het hoogste niveau dienen op een natuurlijke ondergrond te spelen, gefabriceerde of deels gefabriceerde ondergronden zijn ten strengste verboden! Ik gok dat je dit in een halve middag kunt fixen.

12 oktober 2015 om 17:39

QPR had in 1981 en artificial pitch tot 1988.

12 oktober 2015 om 14:52

ik vind dat Blind nog wel een kans moet krijgen...ik weet ook wel dat er betere opties zijn maar het zou wel heel erg ver gaan om hem al op straat te zetten na 4 wedstrijden, zou hem nog een paar extra wedstrijden geven

maar die van oostveen moet wel echt weg, die maakt alleen maar verkeerde beslissingen en ontslaat hem gewoon niet omdat hij alweer een fout moet erkennen en daar is hij te ijdel voor

12 oktober 2015 om 19:59

Ik vind dat Blind er helemaal niet had moeten staan. Er is geen enkele objectieve reden te bedenken voor de aanstelling van Danny Blind als bondscoach: hij heeft geen relevante trainerservaring (hij heeft niks gewonnen), en tevens een spoor van falen en conflicten als bestuurder. Het is een aanfluiting dat hij bondscoach is. En degene die daarvoor verantwoordelijk is, is Van Oostveen.

Maar dat nog terzijde: ik miste een optie bij de poll, namelijk Bert en Danny moeten sowieso weg. Als je als Nederland (of Turkije for that matter) in een competitie van 10 wedstrijden derde wordt achter Ijsland, dan heb je keihard gefaald, of je het EK haalt of niet. Blind was mede verantwoordelijk, als assistent bij 6 wedstrijden en hoofdverantwoordelijke bij 4 en moet dus vertrekken. Van Oostveen vanwege de aanstelling van zowel Hiddink als Blind. Allebei: wegwezen.

14 oktober 2015 om 08:28

Joachim low had ook geen ervaring als hoofdtrainer, en in het begin had hij ook geen supergoed materiaal

van oostveen moet sowieso weg die heeft van alle kanten gefaald

12 oktober 2015 om 14:56

Laten we nu gewoon roepen dat we dat WK boycotten vanwege, eum homorechten, of de situatie in Oekraïne, of er zal tegen die tijd wel weer een kritische journalist of oppositieleider zijn geliquideerd. Dan maken wij goede sier tegenover de rest van de wereld en staan we voetballend niet voor lul.

12 oktober 2015 om 15:10

Vanwege de Fifa en bij het EK de Uefa? Corrupte bende is het. Dat lijken mij betere opties dan de Westerse propaganda te blijven indoctrineren.

12 oktober 2015 om 15:56

Nee vanwege het beleid van Rusland onder Poetin. Uefa en Fifa zijn net zo corrupt, niet geheel toevallig worden die organisaties volledig gesteund door Poetin.

12 oktober 2015 om 18:47

In dat geval hadden we net zo goed Brazilie en Zuid-Afrika kunnen boycotten, maar ja, alles wat tegen Rusland is is populair tegenwoordig.

12 oktober 2015 om 19:06

@baardgrasmus,

Dat is wel heel kort door de bocht. De Knvb heeft ook altijd op Blatter gestemd. De Knvb staat ook nog achter Platini. Waarom is het dan wel "fout" wanneer Poetin die personen steunt? Of waarom moet zoiets in de Westerse wereld meer in het nieuws komen dan het eigen falen?

Je kan over het beleid van Rusland onder Poetin je gedachten hebben, verdiep je een keer eens goed in het beleid van Amerika. Er is genoeg informatie via Snowden vrijgekomen. Volgens mij zijn wij als Westerlingen ook niet helemaal lekker bezig.

13 oktober 2015 om 06:01

Oh ik kan me net zo min identificeren met het Amerikaanse beleid hoor, al vind ik het Russische op dit moment wat gevaarlijker voor ons dan het Amerikaanse.

12 oktober 2015 om 15:11

Idd....en hoe krijg je het je strot uit: we gaan bij de KNVB geen gekke dingen doen.

Volgens mij is heel Nl het er wel over eens dat de hele aanstelling al heel gek was, dus het zou moeten zijn: we gaan bij de KNVB niet ineens heel logische dingen doen.

Ik zeg blind en van oostveen...rot lekker op. Niemand, behalve daley, zit op jullie te wachten.

12 oktober 2015 om 15:21

Hahahahaha, is dit een site waar grapjes worden gedropt of zo? Ongelofelijk, 'geen gekke dingen doen' de luijpste is al gebeurd! Oostveen neem ontslag aub na morgen. Zoals Hugo Borst al zei, Nederland verdient t niet eens om door te gaan. Gewoon niks gelogen. Dat is pas een man naar mijn borst, uh ik bedoel hart.

12 oktober 2015 om 15:50

Mensen die zo graag van Blind af willen zouden er wel goed aan doen om ook even degene te benoemen die nu het stokje over zou moeten nemen. Een haalbaar persoon die dit kan managen.

12 oktober 2015 om 16:08

Heeft geen interesse. Zeker niet zolang van Oostveen er zit. Ik snap dat iedereen Koeman roept maar die zit prima bij Southampton. Verder zou ik niet weten wie het zou moeten doen. Een managers-type met ervaring en die succesvol is geweest: kom je al snel uit op een buitenlander.

12 oktober 2015 om 16:28

Ja als je zo gaat redeneren kan niemand omdat van oostveen er nog zit aangezien hij zo dol is op blind.

12 oktober 2015 om 16:33

als je het nieuws hebt gevolgd weet je dat Koeman prima zit bij Southampton. Zijn broer meldde dat enkele dagen geleden ook nog, dat er geen interesse zou zijn op dit moment.
Is ook slim. Nog twee jaar proberen goed te presteren met Southampton en dan Oranje. Dan heb je namelijk een nieuwe generatie waar de kop van af is.

12 oktober 2015 om 16:54

Genoeg bekwame beschikbaar. Maar het moet per se een Nederlander zijn

12 oktober 2015 om 17:09

Rijkaard benaderen! Heeft het in het verleden goed gedaan met oranje. Ook zal hij door zijn tijd bij Barcelona wel met de "vedette" neigingen van oa Depay om kunnen gaan.

12 oktober 2015 om 17:59

Huub Stevens!

12 oktober 2015 om 18:40

Lil dicky

12 oktober 2015 om 18:50

Rijkaard heeft toch al een jaar of 5 niet meer op niveau gemanaged. Saudi-Arabie was zijn laatste kunstje en dat was geen succes. Stevens, Advocaat, dat zijn geen namen om serieus te nemen.

En wat betreft Alvaror, een buitenlander zie ik niet snel aan het roer bij ons. We hebben toch een echt coachingsland en het lijkt me dat de Knvb niet zijn eigen opleiding een onvoldoende op gaat spelden door ineens met een buitenlander in zee te gaan.

12 oktober 2015 om 20:12

De Egootjes van Oranje zullen iemand als Stevens nimmer serieus nemen. Daar hebben ze een te dikke nek voor... Helaas...

Nee, de gekke dingen hebben ze al gedaan.

12 oktober 2015 om 16:04

Bertje als jij blijft zitten op je plek is dat al aardig gek, en met Blind verder gaan is ook al aardig gek.

Ook geen WK dus in 2018, Bert bedankt prutser!

Denk ook niet dat Blind het probleem is, hij heeft verstand van voetbal en heeft alles met van Gaal van dichtbij meegemaakt. Maar van Oostveen en Hiddink hebben het wel verschrikkelijk verpest.

12 oktober 2015 om 14:46

Hij is toch ook bij Ajax mislukt als trainer, en zit op basis van wat eigenlijk bij het Nederlands elftal. Hiddink teerde op zijn verleden als people manager en dat was ook wel gelukt als hij een sterke ervaren coach naast zich had. En dat had hij niet.

12 oktober 2015 om 15:08

nou ja mislukt mislukt... hij kende een overgangsjaar omdat het halve elftal dat onder Adriaanse en Koeman gekocht was was verdwenen. Won de beker, de Jcs, eindigde als 4e (wat slecht was) maar won wel de play-offs.

In feite wilde het gros van de achterban van Ajax evenals Cruijff toentertijd dat Blind bleef. Echter wilde Martin van Geel ten koste van alles Ten Cate aanstellen, waardoor hij alsnog ontslagen werd.

Blind als hoofdtrainer bij Ajax was niet gigantisch goed, maar ook niet gigantisch slecht. Dus om nou te zeggen 'mislukt'... mwoah. Van Basten die is mislukt als trainer bij Ajax, dat kan je wel met 100 zekerheid zeggen.

12 oktober 2015 om 15:10

Wat had Van Basten gepresteerd? Wat had Frank Rijkaard gepresteerd?

12 oktober 2015 om 15:29

Inderdaad een goed punt maar in geval van Van Basten en Rijkaard. Beiden waren wereldtop voetballers en kunnen jongens wat bijleren op dat vlak. Voor Blind gaat dit minder op.

12 oktober 2015 om 16:04

Blind speelde wel in twee CL finales en won een wereldbeker voor clubteams. Dat is al meer dan de spelers die er nu rondlopen ooit zullen bereiken (op misschien een Robben na). Ik snap dat Blind geen geweldenaar was maar om nou te zeggen dat hij niet echt op niveau heeft gespeeld ofzo, mwoah. "zijn" Ajax was absolute wereldtop. Ik snap dat mensen niks met hem hebben maar die kerel heeft echt wel wat bereikt hoor. De Cup met de grote oren omhoog gehouden als captain.

12 oktober 2015 om 16:37

Heb niet over de speler Blind, die veel bereikt heeft. En niet verder is gekomen dan de eredivisie. Zou hij in een grotere competitie ook stand hebben gehouden. Maar over de trainer Blind, die heeft niks gepresteerd. En ik vind dat je als trainer van het Nederlands elftal een aardige cv moet hebben opgebouwd om trainer te zijn van de natie.

12 oktober 2015 om 16:38

Klopt, maar Alvaror stelt dat van Basten en Rijkaard jonge spelers meer bij kunnen brengen omdat ze wereldtop waren. Net alsof Blind ergens is blijven hangen bij Sparta 2.

Verder ben ik het met je eens wat betreft CV en dat het een rare keuze is geweest. Maar goed, hij zit er nu eenmaal en wat mij betreft mag hij de verversing die nodig is bij Oranje best doorzetten. Ook omdat ik weinig alternatieven zie die beschikbaar zijn.

12 oktober 2015 om 15:07

Het stond de afgelopen interlands onder zijn leiding ook niet echt lekker..... 2-1 winnen van Kazachstan als hoogtepunt is niet bepaald een succes voor het Nederlands elftal. Ook maar één punt gehaald tegen Ijsland en Turkije, waar zeker tegen de Turken een gelijkspel behaald had moeten worden!

12 oktober 2015 om 17:39

Ongelofelijk verliezen van B-landen zoals Ijsland en Turkije en dan zeggen dat het wel lekker gaat.

Deze man kan je totaal niet meer serieus nemen en probeert zijn eigen hachje te redden, hij kan Blind niet ontslaan want dan is zijn eigen positie helemaal onhoudbaar.

Kwal van een vent.

Goed dat hij blijft. De schade was al aangericht door het slechte spel onder Hiddink.

12 oktober 2015 om 14:47

Hij stond nog geen maand aan het roer. ziet de jongens voor het eerst in maanden en zal dan even snel van Ijsland en Turkije winnen om zo nog maar enige kans op het EK te hebben??

Wij, het volk, moet zich gaan realiseren dat er na de gouden generatie (rvp, Robben, Sneijder, vdV en Huntelaar) er niet veel aan zit te komen en dat er rustig gebouwd moet worden weer.

Vraag maar aan Duitsland wat dat in 10 jaar tijd kan brengen!

12 oktober 2015 om 14:50

Ja maar nog altijd hebben we beter materiaal dan Ijsland en Tsjechië die het van stugheid en hard werken moeten hebben. Is gewoon een schande dat wij straks vierde staan met beter spelers dan de andere Landen.

12 oktober 2015 om 15:02

Hiddink stond iig nog 3e. Maar met Blind zakken we gewoon van plek 3 naar plek 4. Weg EK !

12 oktober 2015 om 15:20

Daarom was hij ongeschikt om Hiddink nu op te volgen. Hiddink had beter kunnen blijven of vervangen moeten worden door een coach die een schokeffect te weeg had kunnen brengen.

12 oktober 2015 om 15:20

@ west Hij was al 3 jaar aanwezig bij het nederlands elftal heeft die zitten snurken dan. Weg met Blind en van Oostveen. allebei hebben ze hopeloos gefaald. Blind heeft in 2 wedstrijden kapitale fouten gemaakt en het Nederlands elftal is geen leer school.

12 oktober 2015 om 15:20

In mijn optiek geen geldig argument. Blind was assistent van Hiddink en heeft a) de hele kwalificatie campagne met de jongens gewerkt en b) samen met Hiddink verantwoordelijk voor de malaise.

12 oktober 2015 om 14:47

Ja daar was Blind toch ook bij. Blind faalt met zijn opstellingen verkeerde tactiek. Wisselbeleid is om van te huilen. Ook laat hij zijn voorkeur maar al te graag blijken. Oranje coach onwaardig omdat hij geen charisma of uitstraling heeft. Blind kan een team niet oppeppen of scherp krijgen.

12 oktober 2015 om 15:18

Blind heeft er gewoon naast gezeten hoor toen Hiddink er een zooitje van maakte. Blind heeft nog nooit iets gepresteerd als trainer. Volledig ongeloofwaardig om hem de hoogste trainers job van het land te geven. Dat kan alleen maar komen uit de hoge hoed van iemand zonder 1 % voetbal verstand. Blind is echt zo'n beetje de slechtste en ongeloofwaardigste keus die er gemaakt kon worden als hoofdtrainer.

12 oktober 2015 om 15:51

Ik heb best zin in die oefenwedstrijden en weet je waarom? Dan kan men nieuw elan inbrengen, jonge frisse gozers die de toekomst van ons voetbal gaan vormen! En eindelijk/hopelijk niet meer van die sjokkende vedettes die zich god wanen maar er geen fuck van bakken.

Ik weet dat het zaterdag maar Kazachstan was. Maar er werd zaterdag wel beter gevoetbald. Straks heeft Blind de juiste opstelling en dan gaat het alleen maar beter. Geef hem de kans. Straks doet hij het weer goed en dan is Blind alles.

12 oktober 2015 om 14:44

Hij had beter beleid moeten voeren die blind. Pas in de ene-laatste wedstrijd tegen kazachstan begin V Dijk bijvoorbeeld pas in de basis. Nadat hij als een beest had gespeeld tegen Chelsea. Als Blind echt zoveel verstand van voetbal had gehad dan had hij ook wel eerder gezien dat hij een van de best Cv's is de we hebben.

12 oktober 2015 om 14:48

een trainer die niet gepresteerd heeft hoort geen bondscoach te worden

12 oktober 2015 om 14:51

Dus de trainers voor Blind hebben er ook geen verstand van?

12 oktober 2015 om 15:45

Dat is niet alleen de schuld van Blind. Geen een bondscoach selecteerden van Dijk. En een coach die niks presteert heeft niet voor een groep zetten waarom niet? Cocu, de Boer en Gio doen het toch ook goed bij hun club

12 oktober 2015 om 16:15

Klopt, van Gaal en Hiddink zijn ook twee trainers met erg weinig verstand van voetbal. Van Dijk passeren, hoe durf je!

12 oktober 2015 om 14:47

Er werd beter gevoetbald?? Ik viel haast in slaap, zat juist 0,0 voetbal in en totaal geen gedachten er achter.

Geen diepgang geen druk het was waardeloos en juist dat tegen een maar Kazachstan. Dit team staat niet een sin de top 100. We gaan op deze manier morgen echt never nooit winnen. 2-1 van Kazachstan is nou niet echt denderend!

12 oktober 2015 om 19:15

Kom op, je moet ook kijken naar het verloop van de wedstrijd, Nederland speelde best aardig en met de tegengoal in de extra tijd, ja dat kan wanneer Oranje het verder niet boeit en het niets uitmaakt.

Ook bij de vorige wedstrijden, het uitvallen van Robben, de rode kaart van Indi, het ligt niet allemaal aan de bondscoach. En Turkije heeft ook gewoon goede spelers zoals Arda Turan.

12 oktober 2015 om 14:51

Tegen kazachstan was het spel beter. Vandaar ook de fantastische uitslag van 1-2.

En oh wat waren we goed in de combinaties en het beld spel tegen de nummer honderd zoveel van de wereldranglijst....

12 oktober 2015 om 15:53

Ik zag wel positieven. Van Dijk, Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi. Straks komt vast een van Beek er wel eens bij en ik vergeet vast nog wel een paar. Ik vind het goed om te zien dat er nieuw elan ingebracht wordt.

Ik begrijp van bovenstaande posters dat ze in een handomdraai flitsend veldspel verwachten maar laten we wel weten, volgens mij zijn kwalificaties en oefenwedstrijden al 100 jaar slaapverwekkend.

Tot 2020 hoeven we niks te verwachten van dit elftal.

Ja, want hij doet het ook zo goed. Man man man....

Danny moet moet weg totaal niks bereikt in het nederlands elftal en al helemaal niks als coach. Een simpele assistent meer ook niet.

Koeman of eventueel Frank de Boer als hij weg gaat na dit seizoen.

12 oktober 2015 om 15:06

Jij hebt het nieuws niet helemaal scherp gevolgd zeker? Koeman heeft geen interesse. Die zit prima bij Southampton. En De Boer lijkt me niet verstandig na al het gezanik over Blind als bondscoach met een Ajax bril. Bovendien vindt Frank het veel aantrekkelijker om zijn geluk in de Premier League te beproeven.

Ik zat eigenlijk meer te denken aan het duo Jans en Stam... is dat een gekke optie?

12 oktober 2015 om 15:27

Ik denk dat Koemand wel interesse heeft maar zolang van Oostveen en consorten er nog zitten denk ik inderdaad dat hij geen trek heeft.

Mbt Frank de Boer ben ik het gedeelte met je eens, hij geeft net zoals zijn broer vaak complimenten over talenten van Feyenoord & PSV ik denk dat hij een prima bondscoach kan zijn voor het Nederlands Elftal. Wel ben ik het met je eens dat hij een goede bondscoach ervaring nodig heeft en denk ik dat het beter is dat Frank naar de premier league gaat of eventueel naar Spanje.

Ron Jans kan ik niet echt serieus nemen omdat ik denk dat andere spelers hem niet serieus nemen simpel omdat hij alleen keer een beker heeft gewonnen met Zwolle en als voetballer helemaal niets.

12 oktober 2015 om 15:55

Koeman gaat het op dit moment nog niet doen, dit is een slangenkuil. Bovendien moet je niet vergeten dat de meeste NL trainers zich heel goed realiseren dat we in een overgangsfase zitten. Wat dat betreft kun je als trainer beter richting 2018-2020 instappen wil je direct succes hebben.

Mocht Blind blijven zitten dan denk ik dat Koeman hem in 2018 opvolgt, en dat daarna het is aan Cocu en De Boer. Daarna Gio.

Jans wordt tactisch volledig overlopen op mondiaal niveau. Dat is een alleraardigste bouwer, vooral van weinig kan hij veel maken over een jaar heen. Maar tactisch, mwoah.

12 oktober 2015 om 16:20

@ Abe84

Tactisch doet hij het uitstekend. Met beperkte middelen doet hij het uitstekend, dat gaat je niet lukken als je als coach een tactisch onbenul bent.
Hoe hij het mondiaal zou doen is verder niet relevant. Hij gaat geen bondscoach worden omdat hij liever dagelijks op het veld staat.

12 oktober 2015 om 16:24

@ Evanac

Hij wint tenminste nog prijzen, dat is iets wat coaches bij Feyenoord al sinds jaar en dag niet lukt.
Welke coach neem je eigenlijk wél serieus? De trainers die met de beste selectie de prijzen pakken? Dat is niet echt een kunst.

12 oktober 2015 om 16:27

Ik herinner me zijn wisselbeleid nog al te goed. Dramatisch. Jans is een bouwer. Hij zet een elftal op een herkenbare manier neer en houdt daar aan vast. Geduldige man, 5 keer verliezen, geen probleem, vasthouden aan de vaste zaken. Op mondiaal niveau, in cruciale potten, moet je ook tactisch kunnen wisselen om wedstrijden te kantelen.
Dat heb ik Jans bij ons echt nooit zien doen. Bij Groningen ook niet. Hij is veel meer een docent, iemand die een jaar lang met een groep bezig is en spelers wil ontwikkelen. Oranje is af en toe een weekje knallen en direct resultaat halen. Nee, dat vind ik niks voor Jans eerlijk gezegd. Gun Jans het allerbeste en het zou mooi zijn als hij nog eens een leuke Duitse club mag trainen maar Oranje lijkt me een beetje te hoog gegrepen.

12 oktober 2015 om 16:42

Een elftal op een herkenbare manier neerzetten is datgene waar het al mee begint. De juiste poppetjes op de juiste plaats, veel coaches gaan daar al de mist in.
Jans kan uitstekend een wedstrijd laten kantelen, je hebt het dit seizoen zelf nog kunnen zien bij Heerenveen - Zwolle. Ook bij andere wedstrijden was dat volop het geval. Dat doet hij niet alleen door spelerswisselingen, maar door het strijdplan iets aan te passen.

Maar wees gerust, hij wil helemaal geen bondscoach worden, liever staat hij dagelijks op het veld.

Dus met andere woorden Oranje gaat nog meer in een diep dal komen met Blind die oranje de afgrond in helpt. Van Oosteveen en Blind moeten direct weg. Blind had nooit coach van oranje mogen zijn. Heeft zich als trainer zelfs nooit bewezen en er niets van gebakken.

Yes, nog meer Blind en Van Oostveen: ze blijven! De komende jaren meer van hetzelfde. Het gesticht Knvb gaat zonder vernieuwing verder! Wat een weelde.

"we vinden dat Danny goed bezig is en hij kan rekenen op steun van de Knvb en die moet hij ook van het Nederlandse volk krijgen”,

In wat is hij dna goed bezig vraga ik me af? Hebben ze daar nu echt een hele bunker voor hun hoofd?

2x verloren en 1x net met 2-1 mets lecht voetbal gewoonen van Kazachstan een land buitende top 100!
Waardeloos selectie beleid, waar geen zinnig woord over te zeggen is.

vd Wiel selecteren als hij 0,0 minuten maakt. En Janmaat links laten liggen. Vervolgens als vd Wiel wel weer speelts hem niet meer oproepen. De overige jongens, vooral de jonkies ben ik het ook niet mee eens maar oke. Nigel de Jong thuis laten..

Vervolgens zit er ook 0,0 voetbal en of visie in dit team! er gebeurde echt niks afgelopen zaterdag.

Maaaaaar gelukkig vind van Oostveen dat hij het goed doet. En dat wij hem ook nog moeten steunen ook! Want ja laten we het team steunen die ons een leuke zomer door de neus boren!

12 oktober 2015 om 14:51

LvG had het al voorzien, met dit elftal ga ik op het WK van 2014 niet ver komen, tenzij is van spel ga veranderen. We wonnen van Spanje en opeens was LvG de heilige messias. En van Oostveen gaat het nu niet toegeven. Vlak voor een belangrijke wedstrijd. Haalt Nederland morgen het EK niet. Is Blind zijn baan kwijt. En hij ook.

12 oktober 2015 om 15:57

De Jong was geblesseerd, leuk dat je die langspeelplaat blijft afdraaien maar reken wel even blessures mee. EN daarvoor stond De Jong erin en was hij enorm slecht. Dus tja, hij is ook niet de verlosser hoor, dik over the hill.

Best begrijpelijk dat de Knvb dit nu wil zeggen, maar het gaat de discussie niet wegnemen. Sterker nog, met dit soort uitspraken komt nog meer de spotlight erop.

Wacht nou gewoon nog even een dag voordat je dit verder uitspreekt. Dan kan het hele land rustig even bijkomen van de uitschakeling en Oranje verder bouwen om naar het WK van 2018 te komen. Nu moet iedereen er weer even op reageren en gaat de discussie toch weer over de positie van Blind en die van van Oostveen. Dat de discussie gevoerd wordt is prima, maar wacht even tot we gaan beginnen met de aanloop naar het WK.

12 oktober 2015 om 14:51

Is toch goed? Nu weten de spelers ook waar ze aan toe zijn. Ze weten dat ze nu een coach hebben die na de aankomende wedstrijd zal blijven. Goed voor de jongens. Goed voor de coach.

12 oktober 2015 om 15:08

Jawel, maar kijk de reacties hier allean al. Dit krijg je toch en had je net zo goed een dag of twee kunnen uitstellen. Oranje staat al gigantisch onder druk op het moment.

12 oktober 2015 om 15:23

Ik denk, dat de media er zoveel mogelijk buiten wordt gelaten. Natuurlijk hier en daar komt er wat binnen, maar de jongens zullen zich nu wel willen focussen op de wedstrijd lijkt me.

Van Oostveen kan ook niet anders als zelf ingenomen ijdeltuit, hij gaat zeker niet toegeven dat hij een fout heeft gemaakt door Hiddink aan te stellen en voor het gemak Blind die nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd heeft als trainer tot de opvolger van Hiddink te benoemen.
Nederland zal zich bijna zeker niet plaatsen voor het EK ook het WK wordt met een serieuze bondscoach al heel moeilijk met Blind aan het roer zal dat niet gaan lukken. Blind is ooit in een ver verleden eens succesvol geweest als de trainer van de A1 van Ajax en daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Het Nederlands voetbal zal in een lange winterslaap gaan het is te hopen dat het ooit nog ontwaakt.

12 oktober 2015 om 15:06

Van Gaal stapte naar mijn weten op toen hij faalde om zich voor het WK te plaatsen. Van Gaal heeft zich bewezen als trainer in binnen en buitenland van Gaal was en is een toptrainer. Blind heeft bewezen een erg matige trainer te zijn nooit succesvol. Blind heeft nagelaten in te grijpen toen het volledig de mist in ging met Hiddink in plaats van in te grijpen zat hij meewarig met Hiddink hoofdschuddend op de bank. Blind voegt helemaal niets toe als trainer niet en als persoonlijkheid niet.
Ik denk met het vooruitzicht dat er een erg jong Nederlands 11-tal aankomt er een gerenommeerde trainer aangesteld moet worden die de discipline strak aantrekt en zich tactisch en technisch bewezen heeft. Koeman of Verbeek lijken mij ideale trainers voor een jonge groep voor het Nederlands 11-tal. Blind is eigenlijk de laatste die als je naar reputatie kijkt bondscoach zou moeten maken.

12 oktober 2015 om 15:21

Dat ingrijpen vind ik onzin. Welke assistent heeft er nou eens ingegrepen? Greep Bergkamp in toen Ajax dramatisch speelde? Greep Van Bronckhorst in toen Rutten een slechte reeks had? Nee en nee. En het gaat mij om de negatieve klanken. Ik weet het gaat slecht en het is een schande, maar de eerste wedstrijd van Blind begon goed. Het ging pas mis bij die rode kaart en die penalty. Dan leef je als speler daarmee en wordt de druk alsmaar groter zowel op de trainer als op de speler. Wij hebben hier makkelijk praten, maar daar op het veld is waar het pas echt plaatsvind. En, dan heb ik het nog niet eens over de media die er constant bovenop zit. Ik vind, dat Blind wel nog een kans verdient. Maar ben het wel met je eens over dat er een jonge groep aan zit te komen en dat je daarvoor een ervaren trainer beter zal passen. Maar Blind verdient ook wel een kans. Wie weet doet hij het uitstekend. Want je zegt net zelf, dat hij niet veel ervaring heeft. Dat betekent dus, dat je hem als trainer niet zo goed kent. Dus misschien doet ie het wel goed met de jonge jongens.

Wat een verrassing, van Oostveen wil weer eens niet toegeven dat hij weer domme beslissingen heeft gemaakt. Geef nou is een keer toe dat je fout zat ipv elke keer proberen je eigen hachje te redden.

En terecht. Blind heeft helemaal niks verkeerds gedaan. Het elftal heeft alleen niet meer de motivatie weten op te brengen. En als je de eerste twee wedstrijden van Blind bekijkt, dan hebben de spelers het verpest. Met die rode kaart en die penalty. Maar geef lekker Blind de schuld joh. De volgende wedstrijd wordt afwachten. Dan kan Blind gewoon weer clean beginnen, en dat verdient ie wel. Blind ftw.

12 oktober 2015 om 14:55

Juist en als ze dan eens als team gaan spelen ipv voor eigen succes te gaan zou al een hoop schelen.

12 oktober 2015 om 15:09

Het is toch Gods geklaagd dat je spelers zou moeten motiveren om zich te plaatsen voor een eindtoernooi? Blind heeft daar naast gezeten met Hiddink en ook Blind heeft ze schijnbaar niet kunnen motiveren. Dus hebben beide gefaald. Net zo als degene die ze heeft aangesteld.

12 oktober 2015 om 15:13

Net zoals Van Marwijk die de spelers niet kon motiveren na een WK-finale mis te hebben gelopen.

12 oktober 2015 om 15:24

Nederland speelde de finale en had deze met een beetje meer geluk ook nog kunnen winnen. Van Marwijk kwalificeerden zich na die prachtige tweede plaats gewoon voor het EK. Het EK was dramatisch en daar heeft van Marwijk toen z'n conclusies uit getrokken en is weggaan.
Blind heeft het is zich de slechtste bondscoach van de afgelopen 40 jaar te worden mocht Nederland zich ook niet kwalificeren voor het WK in Rusland, wat ik niet zie gebeuren. Met een echte trainer wordt dat al lastig om je kwalificeren voor Rusland met Blind is dat gewoonweg onmogelijk.

12 oktober 2015 om 16:01

Een aantal van de profspelers heeft de honger gewoon niet echt meer. Dan kun je misschien als Mourinho of van Gaal nog wat bereiken maar 99 procent van de trainers kan er weinig meer mee. Intrinsieke motivatie is belangrijk. Maar als je dan die gasten rond ziet sjokken terwijl ze ons land verdedigen dan denk ik dat het voor een deel ook bij de spelers zelf ligt.

Blind of geen Blind, er moet een grote verversing plaatsvinden. Ongemotiveerde "instagram"-sterren mogen van mij direct wieberen. Trots op je land, en ervoor werken moet het motto zijn.

De Knvb heeft het gewoon zelf al verkloot. Hiddink aanstellen en daarna Blind is gewoon belachelijk geweest. Kunnen ze nu wel zeggen dat ze geen gekke dingen doen, maar ze hebben al lang enorm domme dingen gedaan. Die van Oostveen is ook zo'n waardeloze vent die nooit een fout kan toegeven. Bah.

Vind ook niet dat we Blind iets kwalijk kunnen nemen. Het is een zeer lastige taak om van dit elftal iets goeds te maken, zeker nadat Hiddink er heeft gezeten en het al waardeloos was. Je kunt ook niet verwachten dat het spel direct goed zou zijn.

Hij kan natuurlijk niet anders op dit moment, maar om dan met droge ogen te beweren dat Blind goed bezig is.... Achter de schermen misschien?

Van oostveen moet zelf maken dat ie wegkomt allemaal verkeerde keuzes wat je maakt

Dus Van Oostveen neemt zijn verantwoordelijkheid en stapt op als Nederland het EK mist?

Wat een geweldig besluit. Zien ze zelf nu echt niet dat blind ook geen goede keus is?? Het wk zie ik ze nu ook al niet halen aangezien we al in een lastige poule zitten.

Het punt is dat als Blind weg moet dat van Oostveen dan ook weg zou moeten. En die heeft een enorme bord voor zijn kop. Als we van die lui af willen zijn dan moeten er toch echt mensen massaal de straat op om tegen van Oostveen te protesteren en dat hij op moet zouten. Anders blijven ze gewoon zitten.

En stel dat Blind weggaat wie zou er dan moeten komen? De Boer wilt nog niet, Koeman ook niet meer. Ik zie het trainers als Jans en Bosz ook niet doen omdat ze geen ervaring in het topvoetbal hebben. Rijkaard misschien met ten Cate?

Tsjah....blatter taferelen in Nederland...iedereen bij de Knvb vindt zichzelf geweldig. Voorheen werd nog wel eens kritisch gekeken naar de prestaties....en hadden we zogenoemde evaluatie momenten (waar het eigenlijk al vrij snel duidelijk was dat als het niet goed ging het ten koste ging van de trainer). Snap Blind ook wel, die moet zn carriere toch glans gaan geven. Als hij na 4 wedstrijden hoofdcoach alweer op straat staat heeft hij niet echt een lekker CV.

Bert van Oostveen blijft ook, goh. Ongelofelijk dat zulke mensen mogen aanblijven, waar je bij een echt bedrijf al lang eruit gegooid was. Dit is gewoon puur vriendjes politiek en van Oostveen weet ook wel dat als hij Blind weg doet dat hij ook eruit moet, aangezien hij daarvoor verantwoordelijk is

12 oktober 2015 om 16:02

Precies dit! In het normale leven wordt je onmiddellijk onslagen na meermaals falen. In Saudi-Arabië wordt je zelfs opgehangen denk ik. Maar Bertje van Oostveen is onze lieve heer zelf en staat boven alle volkeren en partijen.

Kun je het WK nu ook al wel vast op je buik schrijven, wordt niet wat...

Nederlsnds elftal moet weer gewoon uit 11 rasblanke jongens bestaan. Dan heb je op dat vlak al binding in de groep. Spelers als El Ghazi past toch ook niet. Een Marokkaan in een oranje shirt.

Ik snap nog wel dat Van Oostveen, Blind niet ontslaat. Wanneer hij dat doet, tekent hij ook zijn eigen ontslagbrief. Je kunt moeilijk zeggen dat Blind het goed gedaan heeft tot op heden en dat iedereen tevreden is over zijn functioneren. Aan 1 punt genoeg hebben tegen Turkije en dan 4-3-3 spelen met een zeer zeer zwakke defensie is 100% falen

Natuurlijk moet Blind blijven,dan weetje zeker dat je Rusland 2018,kan vergeten
Met alle respect voor deze Ajaxied,hij moet zijn biezen pakken,en naar Sparta gaan,want een trainer hoor veel prijzen te winnen voor dat hij een land vertegenwoordigdnblind heeft bij Ajax niks gewonnen,en blijkbaar heeft hij ook niks van zo wel Vangaal en van oom Guusje niks geleerd,dus Sparta is een optie.

nogmaals

Die van Oostveen heeft het alleen over Blind in dit artikel. Lekker makkelijk hoor. Hij moet eens naar zich zelf kijken

Nu echte alle vertrouwen kwijt in v Oostveen. Blind is goed bezig! Het is echt niet te geloven. En dat is de directeur van de Knvb. Aub kom met iets goeds. Iets verrassends. Iets waar iedereen weer een goed gevoel van krijgt.

deze bond komt toch niet meer geloofwaardig over ....doen precies waar zezelf zin in hebben denken absoluut niet aan het voetbal en haar leden die trouw elk jaar contributie betalen....

Mooi nieuws als die blijft. Hoeven we ook niet naar het wk van de Russen. Homorechten zijn ook belangrijker dan een wk. En als ze m daarnaar nog laten zitten, hoeven we ons ook niet druk te maken voor de rechten van arbeiders in Qatar.

12 oktober 2015 om 16:36

Hahaha je heb zeker gelijk

Nu weet ik het zeker van Oosteveen is een Duitse spion die het Nederlandse voetbal van binnenuit kapot maakt, hij heeft hiervoor voor het CDU in Duitsland gewerkt en nu waarschijnlijk nog steeds in het geheim. Ik kan het niet anders verklaren, dat hij zelf niet opstapt begrijp ik(geld) maar dat blind mag blijven.

"We vinden Danny goed bezig" ahh joh, flikker Blind en van Oostveen eruit. Dan hebben we kans op het WK in Rusland...

12 oktober 2015 om 19:20

Kans op het WK heb je sowieso. Zonder EK is de kans zelfs groter, de concurrentie speelt wel het EK en zal echt in september niet fris voor de dag komen. Daar kan je dan direct al van profiteren.

En als je Blind weg doet, moet je hem toch doorbetalen en alsnog een nieuwe, betere bondscoach zien te vinden. Met het mislopen van het EK kan de Knvb dat helemaal niet betalen.

Dit zegt genoeg. Geen zelfreflectie . Gewoon mismanagement. De boel verknald, dus wegwezen en anderen het laten doen. Afgezien van allerlei discussies en inzichten, feit is dat er ondermaats gepresteerd is. consequenties aanvaarden en opstappen van Oostveen en Blind en zijn assistenten.

12 oktober 2015 om 15:32

Wat een onzin. Hiddink heeft deze zooi veroorzaakt. Je kunt niet van Blind verwachten, wat ik overigens geen goede keus voor deze positie vind, dat hij dat even in een paar wedstrijden repareert. Wil je boos zijn? Ben dat dan maar op Hiddink.

12 oktober 2015 om 15:57

Hiddink is al weg. Blind was zijn assistent. Heeft het daarna nog slechter gedaan dan Hiddink. Thuis verliezen in kwalificatie is in geen 20 jaar gebeurd. Verliezen met 3 doelpunten verschil in kwalificatie. Ook in geen 20 jaar gebeurd. En dat tegen niet A-landen. Gewoon feiten. Afgezien of je het eens bent met Blind zijn selectie- en wisselbeleid, tacktiek en opstelling.

12 oktober 2015 om 16:16

Klopt. Dat is ook dramatisch. Maar wat ik wil zeggen is dat het kwaad al was geschied. Er is gewoon een probleem in het Nederlands Elftal en dat is niet per se de bondscoach. Vind het altijd zo makkelijk om die te slachtofferen. Wat heeft Van Persie bijvoorbeeld gebracht? Of Huntelaar? Of Indi? Of Affelay? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wellicht wordt het tijd dat die worden aangepakt. Zo goed zijn ze namelijk niet (meer). Een uitschakeling zie ik daarom deels ook als iets positiefs. Afscheid nemen van de oude garde en een nieuwe start maken met jonge talenten. Of Blind daarvoor geschikt is, moet dan blijken.

12 oktober 2015 om 16:48

Huntelaar, Indi, Affelay etc. Rendeerden wel onder Van Gaal. Van Marwijk had ook geen team dat tweede van de wereld behoorde te worden. Een goede coach weet wel de motivatie, vertrouwen en flow te creeren. Op de EK lukte van Marwijk het niet meer omdat er teveel ego's waren. Dus stapte hij op. Hiddink lukte het niet, Blind gaat het ook niet lukken. Vernieuwen spelers doorselecteren en nieuwe coach met nieuwe assistenten. Ik vind zo wie zo dat als de hoofdcoach op stapt de assistenten mee moeten. Had Blind ook moeten doen. Werkt bijna nooit een assistent die een faalende coach opvolgt.

12 oktober 2015 om 18:04

Volgens die logica had ook Gio moeten vertrekken na het falen in de play-offs.

Het wordt inderdaad tijd om door te selecteren en Blind is daar al mee begonnen niet iedereen zal het redden maar van het rijtje Bazoer, Riedewald, Karsdorp, Van Dijk, Van Beek, El Ghazi zullen er vast een aantal zichzelf blijven bewijzen en aan de hand van een oude rot als Sneijder en of Robben of de tussengeneratie De Vrij, Cillessen, Willems, Depay heb ik er alle vertrouwen in

Ondanks dat ik de keuze voor Blind als bondscoach niet gelukkig vind, kun je hem onmogelijk verantwoordelijkheden voor het ongelooflijk falen en de complete zooi die Guus Hiddink heeft achter gelaten. Mocht Nederland het EK mislopen, dan zou ik Blind het voordeel van de twijfel geven en evalueren na een paar WK-kwalificatiewedstrijden. Lekker doorselecteren nu. Oude garde eruit, bouwen met nieuwe talenten.

Dit is ook prima. Ik ben geen fan van hem maar hij moet de kans krijgen om de puinhopen van Hiddink op te ruimen en door te selecteren. Of we het leuk vinden of niet, we hebben te maken met een "verversing" en dat gaat tijd en punten kosten. Alleen Louis de resultaattrainer zou hier iets mee kunnen, de andere trainers zouden volgens mij allemaal falen.

Overigens zou het de mensen die Blind weg willen hebben sieren als ze even met de best mogelijke haalbare opvolger komen en niet wat dom in de wilde weg lopen brullen.

Tja, het is een lastige situatie. Wat mij betreft krijgt Blind wel het voordeel van de twijfel.
Hoe morgen ook uitpakt: Blind moet gaan bouwen aan een nieuw Oranje. Als we het EK halen dan moet er daarna beoordeelt worden wat een jaar Blind opgeleverd heeft om vervolgens te beslissen of hij door gaat voor 2018. Indien morgen fout loopt, dan heeft Blind een jaartje om zich voor de bereiden op de cyclus voor 2018 (keihard doorselecteren). Daar moeten we hem de kans toe geven.

Gelijk hebben ze! Met de aanstelling van Hiddink en vervolgens Blind hebben ze al gek genoeg gedaan.

De opportunisten duiken allemaal weer op.

Waar waren deze mensen toen NL de wk finale haalde in 2010 en derde werd in 2014? Toen waren ze druk bezig van de daken aan het schreeuwen dat we de beste waren. Wat natuurlijk ook niet het geval was.

Mensen zijn echt onrealistisch qua verwachtingen.

Kijk naar het elftal. Het is geen wereld elftal, noch is de manier van spelen in verhouding met de kwaliteiten van de spelers die wij hebben. Het probleem is alleen dat iedere Nederlandse coach de Hollandse school volgt terwijl dat nou net op dit moment niet overeenkomst met de kwaliteiten van de spelers.

Geen wereldklasse keeper.
Geen wereldklasse verdediging.
Geen wereldklasse middenveld.
Geen wereldklasse aanval.

En toch willen mensen wereldklasse voetbal zien. Hoe onrealistisch is dat? Dan krijg je een gatenkaas in de verdediging omdat er te aanvallend gespeeld wordt. Gebaseerd op een systeem dat gewoon niet overeenkomst met de kwaliteiten van de spelers. Van Marwijk en Van Gaal pasten dat aan en gingen meer behoudend spelen. Hiddink en Blind proberen het nu aanvallender en je ziet de zwaktes. Maar wanneer er behoudend gespeeld wordt dan zeurt ook iedereen. Kijk naar Ajax, koploper en kampioen geworden in de laatste paar jaar en toch zeurt iedereen over het vertoonde spel. Het is nooit goed in Nederland.
Speel je behoudend? Dat zeiken ze dat het onnederlands is.
Speel je aanvallend? Dan zeiken ze dat de verdedgigng er niets van kan en we niet winnen.

12 oktober 2015 om 16:31

Nee hoor Porque, je bent onzin aan het toeteren. Zowel in 2010 als in 2014 was het puur resultaatvoetbal en was het resultaat wonderbaarlijk te noemen. Van Marwijk en Van Gaal pasten het elftal zo aan dat het defensief zo weinig mogelijk kwetsbaar was en via counters moest het dan gebeuren. Kamikazekid De Jong was in 2010 een cruciale man en in 2014 was het 5-mans defensie-idee met de trage Vlaar in het midden de crux. Tactisch sterk maar om nou te stellen dat we met zijn allen "hoezee-we zijn" de beste riepen is absoluut onzin.

12 oktober 2015 om 16:50

Mooi verhaaltje, maar er gaan 24 landen wel. Albanië gaat, Noord-Ierland gaat, Oostenrijk gaat. Dan kun je nog het elftal ontleden, het is en blijft een schande!

12 oktober 2015 om 19:26

Natuurlijk blijft het een schande maar we moeten ook eerlijk zijn, ligt niet alleen aan de coaches, ook de spelers mogen zich diep schamen. Van de kopbal van Janmaat in de laatste minuut, de rode kaart van Indi, de penalties tegen, uitbal teruggooien richting je eigen zestien, de spelers hebben er ook een potje van gemaakt.

Alsjeblieft stel van oostveen ook maar op non actief net zoals blatter en consorten en ontsla danny blind gewoon heel nederland denk hetzelfde over blind alleen danny ziet dat zelf niet wat een drama

Eventuele opvolgers?:
Fdb
Dick advocaat miss een gekke
Rijkaard?
Foppe
Gooi maar een balletje op kunnen ze echt niemand vinden mogen ze mij bellen of mening ander die beetje voetbalverstand heb

Bij de Knvb doen ze geen gekke dingen, laat me niet lachen. Je stelt eerst een opa aan terwijl iedereen Koeman wil, daarna zet je er een trainer neer die nog nooit wat gepresteerd heeft. Nee, bij de Knvb doen ze geen gekke dingen.

Wie is Bert van Oostveen om te bepalen dat wij Blind moeten steunen? Het is gewoon een waardeloze beslissing geweest. Dat hij die nu tot het oneindige gaat verdedigen is zijn probleem. Daarnaast bepaald hij ook nog even voor zichzelf dat hij niet weg hoeft wanneer ze uitgeschakeld worden. Bertje is flink de weg kwijt.

Die laatste alinea is al helemaal om te huilen. We hebben inderdaad geen medaille, sterker nog, we doen niet eens mee aan het toernooi. Een toernooi waar zowat elk land uit Europa naartoe mag. Het is een regelrechte schande. De volledige top bij de Knvb moet eruit gegooid worden. Ze hebben er een bende van gemaakt.

Deze bert oosterveen hoe meer hij praat hoe meer poep er uit zijn mond komt! Totaal niet schuldbewust! Met danny blind ga j t wk ook niet halen! If you cant stand the heat stay out of the kitchen???? Bertje you stay out of Zeist wat vind j van die mafkees

Weg met die Blind joh! Prima assistent maar meer ook niet. En die 'prutser' van een van Oostveen mag van mij ook snel zijn koffers pakken. Laat Co Adriaanse die taak maar gaan invullen bij de KNVB. En Dickie Advocaat, Ruud Gullit erbij in de technische staf. En maak Ronald Koeman dan maar bondscoach in dubbelfunctie. Zodat hij dan coach van Southampton blijft maar ook bondscoach van Nederland is. Ronald Koeman, Jaap Stam en Clarence Seedorf op de bank bij Oranje als het trainerstrio. Drie mannen met verstand van voetbal en oog voor talent en goede spelers die wel in Oranje horen.

Nou ja zeg, geen gekke dingen doen? Als Oranje EK niet haalt en zowel Blind als Van Oostveen mogen aan blijven dan doet de Knvb meer dan alleen gek, want dat is gewoon volkomen mis management zonder enige zelfreflectie.

van Oostveen moet eerste vervangen worden door Co Adriaanse. Een man met een duidelijke voetbalvisie en ook op management niveau goed kan functioneren. Verder moeten we beseffen dat we op een enkeling na geen internationale toppers hebben. Dat betekent dus een team smeden met voetballers die voor elkaar willen werken. Dit onder een coach die zich hard op durft te stellen. Wat mij betreft Huub Stevens.

We gaan geen gekke dingen doen. We zijn 4e geëindigd in een poule met Ijsland, Tjechië, Turkije, Kazachstan en Letland. Dat had niemand verwacht dus lang niet gek.

Zoals gezegd gaan we geen gekke dingen doen dus blijf ik directeur voor het leven bij de Knvb. Te gek. Aldus van Oostveen.

Trek voor mezelf de voorzichtige conclusie dat hij graag aan het pluche blijft plakken. Of ben ik nou gek?

Nou zo te zien hier,oostveen.
Moet niet alleen Blind vertrekken,en jij er achteraan.

Van Oostveen moet samen met Blind weg, het is duidelijk tijd om aan het nieuwe team te bouwen zowel op het veld als binnen de Knvb. laat Scholletje alsjeblieft de eer aan zichzelf houden morgen.

Als we ook niet de komende jaren het lachertje willen zijn in Europa is er maar een oplossingen: beiden wegwezen. En dan een frisse wind door het Nederlands team met bijvoorbeeld een Co Adriaanse als TD en een opbouwtrainer om met jongens als Karsdorp, Bazoer, Hendriks, Clasie, Klaassen, Kongolo etc aan de slag te gaan. Gaan we na morgen op deze verder, dan gaat het voorlopig niets worden.

Hopelijk gaan we het EK niet halen en dan hoop ik dat Blind en Oostveen echt worden ontslagen. We zijn het lachertje van europa aan het worden door te jongen en zielloze spelers zoals Bazoer Riedewalt. Het is gewoon een schande dat die al in de basis mogen starten en ene belediging voor de andere Oranje spelers. Weg met die partijdige Ajax coach met zijn 020 oogjes die alleen maar oog heeft Ajax supporters. Als ie snel naar ons Ajax komt heb ik er geen probleem mee maar ik schaam me diep dat ik Nederlander ben. Ik denk dat we het WK ook niet gaan halen met deze coach. Het is in en diep triest dit!

Blind mag blijven omdat hij dezelfde kapsel heeft als van Oostveen.
Zie de foto's hierboven.

Geen gekke dingen? Het gekste is wel als je deze man als hoofdverantwoordelijke aanhoudt wanneer hij faalt om Oranje naar het EK te loodsen. Nog gekker is het dat deze uitspraak uit de mond komt van iemand die zelf onder vuurt ligt of hoort te liggen. Heel sec bekeken loopt de ontwikkeling van Nederland al sinds 2008 achteruit. Door enkele noodgrepen en de kundige procesbeheersing van achtereenvolgens Van Marwijk en Van Gaal is dat verbloemd geweest en heeft het zelfs tot enorme successen geleid, maar het niveau is al langer onder de maat. Al in 2010 was een defensief blok van twee Europese topmiddenvelders nodig om de disbalans in het elftal te verhullen en was er afbraakvoetbal nodig om verder te komen op het toernooi in Zuid-Afrika. Die les trok Louis van Gaal door naar een countersysteem waarin de verdediging vakkundig werd dichtgetimmerd met vijf man.

Nu we geen topklasse meer hebben om op terug te vallen, wordt pijnlijk duidelijk dat we middelmaat hebben voortgebracht in de reserve. Elke vorm van creativiteit lijkt uitgebannen. We hebben vooral spelers die weten wat in balbezit moet gebeuren, maar zijn dodelijk kwetsbaar bij balverlies. Lichtgewichten, generalisten, eenheidsworsten en dromers zonder zelfkritiek zijn voor nu ons deel. Jammer dat degenen die daar verantwoordelijk voor zijn die verantwoordelijkheid zelf niet voelen.

Hier was ik al bang voor. En ach, die van Oostveen kan ook niet echt anders. Hij heeft Blind zelf immers uit zijn hoge hoed getoverd en aangesteld. Zet hij Blind buiten zal hij eigenlijk ook zijn eigen lot eraan moeten verbinden.

Hoe dan ook is dit gewoon slecht voor het Nederlandse voetbal. Blind is toch niet de trainer waar wij nu op zitten te wachten. Alsof hij vrijuit gaat na deze blamage. komt natuurlijk allemaal door Guus, of niet Danny?!





Ik was er totaal niet mee eens toen Hiddink werd gekozen om de trainer van Nederland te worden. Ik was er nog minder mee eens toen ze zeiden dat Blind de opvolger zou gaan worden. Maar wat er op het moment gaande is kunnen we moeilijk op Blind afschuiven. Zijn selectie keuze mag dan verrassend zijn, het uitvallen van 6 basis spelers helpt ook niet mee voor Blind. Ik denk dat we Blind gewoon de kans moeten geven, in elk geval meer dan 2 wedstrijden.

De Knvb daarin tegen wordt al een tijdje bekritiseerd. Het wordt hoog tijd dat iemand het overneemt van de heer Van Oosterveen. Het is niet alleen het Nederlands elftal waar verandering in mag komen. Ook bij de Nederlandse competities moeten aanpassingen gaan komen. Het kunstgras is in mijn ogen lachwekkend, er mag best wat extra geld naar clubs in de Eredivisie om een normaal grasveld te kunnen onderhouden. Ook het niveau van de scheidsen is aan het dalen...

Ze hebben al gek genoeg gedaan door hem aan te stellen...

Knvb gaat geen gekke dingen doen. Nee gekker dan dit kan niet

WK halen we ook niet als hij blijft. Bovendien hebben we maar 1 top speler en die moet fit en in vorm zijn, Robben. De rest ligt er ruim onder. De talentjes die we nu hebben zie ik Europees gezien niet eens het verschil maken en dan praat ik nog niet eens over subtop of top. We hebben Depay die iedere wedstrijd wordt gewisseld door Van Gaal want die maakt het ook niet waar. Ik zei het al, die hype van Depay gaat te ver. Het is een jongen met talent maar hij moet het waar maken, zoveel tijd krijg je niet bij een club als Utd. We hebben we daarna? Niet veel volgens mij. Een paar talentjes in de Eredivisie maar die maken het verschil bij hun eigen club nog geen eens altijd en haken Europees 9 van de 10 keer af, dus kun je daarop vertrouwen??? Hell no.

Ik zie een sombere tijd tegemoet voor het Nederlandse voetbal. Altijd goeie generaties gehad maar de komende jaren wordt het minder.

Mooi verhaal maar geloof er vrij weinig van. Blind zal wel een aantal clausules in zijn contract hebben waardoor hij eenvoudig is om te ontslaan. Van Oostveen zal denk ik ook wel vertrekken. Hij heeft op meerdere punten gefaald.

Geen gekke dingen doen zeggen ze dan. Het gekste dat ze kunnen doen is doorgaan met deze bondscoach. Dat zou bij geen enkel ander land gebeuren.

van Oosteveen mag van mijn part weggaan.. Blind mag blijven.. Die man zit er net 3 wedstrijden.. Tegen IJsland verliezen ze door Martins Indi die rood pakt, Huntelaar eruit was echt zo slecht nog niet, pech zat er meer in, in het feit dat Robben geblesseerd uitviel. Turkije heeft gewoon beter gespeeld, daar kan je wel naar Blind kijken.. maar je ontslaat niet iemand op basis van 1 slechte wedstrijd. Kazachstan was van bekend dat ze niet eenvoudig verslagen worden, nou ze winnen, dat laatste doelpunt 3 seconde voor tijd is dan jammer maar ach. Voor de rest de kleine beslissingen als het oproepen van van der Wiel en Narsingh.. Nouja van der Wiel snap ik dan niet echt (was Janmaat toen niet net terug van een blessure? dan nog is het apart omdat vd Wiel niet speelt, maar dan heb je nog enigsinds ervaring ofzo.. maar het was niet handig van Blind en zeker dan dat ie een 2e wedstrijd speelde, na die ene slechte) Narsingh doet/deed het niet slecht bij PSV dus zo raar was zijn oproep niet, heel veel andere betere zijn er niet... Ja El Ghazi heeft goed gespeeld, maar daar kan je vooraf ook niet vanuit gaan.. Kortom laat Blind gewoon blijven, het komt goed en het WK gaan we wel halen... Voor nu hopen op een gelukje; IJsland moet winnen en Nederland ook.

Dit zegt hij nu, maar woensdag of eind deze week staat Blind op straat en Van Oostveen ook aangezien we het EK niet gaan halen, dat is het gevolg van slecht beleid van de Knvb en moeten imo hun conclusies trekken.

Goed bezig ja. 1 x gewonnen en 2 x verloren

Ik ben gestopt bij "wij vinden dat Danny goed bezig is".
Nu wachten we op een antwoord van Blind, die uiteraard gaat vinden dat B.v Oostveen de juiste man op de juiste stoel is.
Gadver de gatver.....die gasten moeten gewoon opstappen na dit fiasco.

Bert van Oostveen of you can't do your job , please take ontslag. Er moeten capabele mensen het KNVB gaan besturen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren