Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tete ontsnapt: ‘Doordat er tijdgebrek dreigde, hoefde dat gelukkig niet’

Laatste update:

Hoewel er ook na de 1-2 overwinning op Kazachstan nog steeds een EK-loze zomer dreigt voor het Nederlands elftal en er dus weinig reden voor euforie is, kijkt Ajax-rechtsback Kenny Tete terug op een geslaagd debuut in Oranje. De verdediger ontsnapte bovendien aan een toespraakje.

/

De twintigjarige Ajacied stond in de basis in het elftal van bondscoach Danny Blind en net als voor clubgenoot Anwar El Ghazi en Southampton-verdediger Virgil van Dijk betrof het de eerste wedstrijd van Tete in Oranje. Bovendien debuteerde in de slotfase ook PSV-keeper Jeroen Zoet, nadat Newcastle United-doelman Tim Krul uitviel met wat naar later bleek een gescheurde kruisband.

Oranje maakt zich nu op voor het beslissende duel met Tsjechië en mede daardoor hoefde Tete zijn ploeggenoten niet toe te spreken. “Ik heb net van KNVB-directeur Bert van Oostveen het haasje voor mijn eerste interland ontvangen. Normaal gesproken moet je een speech houden. Maar doordat er vier jongens debuteerden en er tijdgebrek dreigde, hoefde dat gelukkig niet”, laat de opgeluchte rechtsback weten aan De Telegraaf.

Denk je dat Kenny Tete de vaste rechtsback van het Nederlands elftal blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo die titel deed mij even denken dat ik in de wedstrijd een belangrijk moment had gemist. Maar het gaat gelukkig alleen over een toespraakje, Het zegt erg veel dat er vier debutanten waren, het Nederlands elftal heeft vers bloed nodig en er zit een goede lichting spelers aan te komen waaronder deze jongen.

Hij speelde ook weer erg goed en won eigenlijk al zijn duels, fantastisch om een speler als hem te zien. Zijn slidingen zijn echt perfect en hij is erg sterk. Hij verliest eigenlijk ook nooit de bal en kan soms aanvallend een hele goeie steekpass geven. Als hij zich door blijft ontwikkelen dan is hij niet meer weg te denken uit het Nederlands elftal.

12 oktober 2015 om 11:23

Qua verdediging heeft oranje wel toekomst ja...maar waar blijven de toekomstige top aanvallers? Ben bang dat het nog een tijdje duurt coor we een fatsoenlijke aanval kunnen opstellen.

12 oktober 2015 om 11:36

met depay en ghazi staat er al iets klaar, en er komt nog genoeg achteraan. Ook in de talentvolle middenvelders zitten we goed. Het is echt niet zo verschrikkelijk als de meeste mensen voor willen doen komen.

12 oktober 2015 om 12:17

Middenveld ben ik met je eens.

Maar depay valt tot nu toe tegen en el ghazi heeft internationaal ook nog helemaal niets laten zijn. Daarbij zitten er geen topspitsen aan te komen, dus vind dit een wat voorbarige stelling.

12 oktober 2015 om 12:33

Luuk de jong, Locadia, Kramer, Dost?

12 oktober 2015 om 12:34

Donyell Maalen heeft zeker de potentie, en ik zie El Ghazi ook wel als spits spelen in de toekomst.

12 oktober 2015 om 12:48

Ik heb het over oranje waardige spitsen. De jong heeft al bewezen dat niet te zijn, kramer is leuk voor Feyenoord maar zal nooit goed genoeg worden voor oranje, locatie moet eerst de jong maar eens uit de basis zien te spelen bij PSV, dan hou je alleen dost over die wat mij betreft goed genoeg zou zijn.

Is wat dunnetjes.

12 oktober 2015 om 12:55

@dendbs

Jullie denk ieder jaar de nieuwe kluivert / bergkamp in huis te hebben, maar er is al 10 niets geweldigs doorgebroken op die postities....dit is dus weer een gevalletje eerst zien dan geloven.

12 oktober 2015 om 16:27

@DenBS Ik denk dat Zivkovic de spits van de toekomst word. Iedereen schrijft hem al af terwijl hij 18 is. Alleen er zijn weinig spitsen van 18 die op dit moment beter zijn.

13 oktober 2015 om 00:06

Donyell Malen speelt bij Arsenal en niet bij Ajax. Hij wordt de nieuwe Henry voor Nederland.

13 oktober 2015 om 14:43

Bedankt Aramsey, voor de wat minder oplettenden onder ons!

het is in ieder geval iets om op te hopen. bij Arsenal is het niet onmogelijk om door te breken als jeugdspeler. Daarnaast met Henry als trainer, moet je toch een hoop kunnen opsteken.

Een talentvolle lichting is er wel, maar die zouden allemaal nog in Jong Oranje kunnen spelen (tete, Riedewald, van Beek, Bazoer, Depay, El Ghazi)

Persoonlijk geloof ik er wel in dat dit team weer wat kan gaan bereiken, aangevuld met talent uit de lichting van Malen, Nouri, Bergwijn, Fosu-Mensah. Wanneer jongens als Depay en El Ghazi wat ouder zijn en al aardig wat ervaring hebben op jonge leeftijd (24-26). Dan heb je ook nog Cillessen, hopelijk Strootman, van Dijk en de Vrij die misschien nog wel een stap omhoog gaan maken.

Volgens mij is er genoeg potentie, alleen nu is er een dieptepunt bereikt in de prestatiecurve. Het kan dus bijna alleen maar beter gaan.

12 oktober 2015 om 12:31

Hij is de beste rechtsback van Ajax sinds Trabelsi en de beste Nederlandse rechtsback sinds Reiziger.

12 oktober 2015 om 12:47

Op basis waarvan? Zijn sterkste tegenstander waar ie ooit tegen gespeeld heeft is een helft tegen de volledig uit vorm zijnde en van origine rechterspits Narsingh.

Denk dat Elia straks zijn eerste echte vuurdoop wordt.

12 oktober 2015 om 12:52

Op basis van zijn potentie. Ik zie zijn kwaliteiten.

12 oktober 2015 om 12:59

Toen van rhijn doorbrak heb ik dezelfde verhaaltjes gelezen....laten we nog even afwachten.

12 oktober 2015 om 13:13

Dat deze jongen een meedogenloze verdediger is kan zelfs Stevie Wonder zien.

12 oktober 2015 om 13:20

Ziet er verdedigend leuk uit, maar goeie tegenstanders heeft hij nog niet gehad en hij loopt nog te kort mee om het over een langere periode te laten zien.

Daarom bedoel ik dat dit wat voorbarige conclusies zijn die vaak worden getrokken bijna net zo vaak tegen vallen.

Ik vind Janmaat op dit moment beter. Is ook van de leeftijdsgroep die in het huidige elftal mist. Van der Wiel daarentegen is niet meer goed genoeg. Tete in potentie de rechtsback van het Nederlands elftal.

12 oktober 2015 om 11:27

Verhaegh dan? Die is beter als Janmaat en Tete, maar wordt nooit opgeroepen. Hetzelfde heb ik met Brouwers. Iemand uit de Eredivisie wordt na 3 goede wedstrijden opgeroepen, maar iemand die al jaren in de Bundesliga speelt en die het nog steeds redelijk doet krijgt geen kans.

12 oktober 2015 om 11:41

Het punt is Forza, dat Verhaegh weinig meer gaat bijdragen aan dit elftal of Oranje, gezien zijn leeftijd. Bij het volgende WK zal hij sowieso niet meer nodig zijn, dus waarom niet jongens als Tete erbij halen en laten spelen? Die kunnen nog wat met de ervaring die ze nu op doen.

12 oktober 2015 om 11:54

Moeten in het Nederlands elftal niet de beste spelers spelen op dit moment? Het Nederlands elftal is toch geen opleiding instituut?

Aan de andere kant heb ik er wel begrip voor. Nu we (waarschijnlijk) niet naar het EK gaan is er genoeg tijd om met de bezem door de selectie te gaan. Ik vind dat er meer gemixt moet worden met de oudere spelers en de jongen talenten.

12 oktober 2015 om 12:32

Forzarodaole,

Wij zijn het enige land ter wereld waar de beste niet worden geselecteerd voor het nationale team. Stel je voor dat je in een crisis zit en het niet met de jeugd red, dan moet je zeker niet mensen in vorm en wekelijks op niveau acteren oproepen. Nee joh stel je voor dat je dat gaat doen. Want een wanbeleid.
Verhaegh, Brouwers, Pieters, Nigel dat soort jongens moet je niet oproepen joh het gaat toch nergens meer om, oh wacht we halen het EK niet waar zelfs San Marino zich voor had kunnen plaatsen als het in een gunstig poule was geloot.

12 oktober 2015 om 12:35

Nu we het inderdaad niet redden is het tijd om door te selecteren, maar dat had ook na het behalen van het EK kunnen gebeuren.

12 oktober 2015 om 12:48

Van der Wiel is in potentie nog steeds de beste rechtsback, alleen moet die wel minuten maken, iets dat hij nu weer aan het doen is. Janmaat speelt bij een degradatiekandidaat en gaat daar ook regelmatig in de fout. Van der Wiel speelt gewoon bij een Europese topclub. Brouwens en Verheagh zijn ook geen Oranje materiaal.

12 oktober 2015 om 12:58

Verhaegh was ziek, zat er daarom nu niet bij.

12 oktober 2015 om 13:47

@ Azalkmaar2

Vd Wiel is geen minuten aan het maken hoor, stond midden september even twee wedstrijden in de basis (en 1 CL wedstrijd), maar verder maakt hij geen minuten, dus slaat al nergens op om hem op te roepen. Vd Wiel speelt dus niet bij een Europese topclub, hij staat er enkel onder contract. Janmaat doet helemaal niet zoveel fout bij Newcastle, hij heeft dom rood gepakt op het begin, maar buiten dat is hij een van de spelers bij Newcastle waarbij het juist wel meevalt.

12 oktober 2015 om 14:16

@ Papabear

ik denk dat je wat overdrijft, de bondscoach zal echt wel selecteren wat in zijn oog de beste spelers zijn. Wat zou anders zijn motivatie zijn voor het oproepen van spelers volgens jou?

De spelers die jij opnoemt zijn nou niet bepaald voorbeelden van spelers die beter zijn dan wat er nu in staat. Brouwers staat erg laag met zijn club, en heeft geen basisplaats. Verhaegh is een prima verdedigende back voor Augsburg, maar laten we niet gaan doen alsof hij een topspeler is, tot twee jaar terug wist bijna niemand meer wie hij was en hij heeft 3 caps. Op basis waarvan is hij beter dan bijv. een Tete of Janmaat? Pieters zou nog kunnen maar is ook niet aantoonbaar veel beter dan wat we nu hebben, zeker als een Willems terug is, dan zou de voorkeur naar hem moeten gaan. Nigel de Jong was een grote jongen, maar liet het de laatste paar keer ernstig afweten in Oranje. Daarnaast heeft ook hij geen basisplaats bij een slecht draaiend Milan.

Ik ben het met je eens dat je gewoon de beste spelers moet oproepen, maar volgens mij doet Blind dat nu ook gewoon (zeker in zijn optiek en hij heeft het voor het zeggen). De spelers die jij noemt zijn niet beter dan wat er nu staat.

13 oktober 2015 om 00:32

Daar gaan we weer, Verhaegh is ziek. Anders had Blind hem opgeroepen.

Nou zulke uitspraken zijn dan genoeg voer om als Oranje zijnde dit nog even te onthouden en hem de volgende keer een liedje te laten zingen voor iedereen.

Ze moeten zich doodschamen...als ik de berichten lees was het één en al Hosanna in de kleedkamer. We winnen verdomme slechts met 1-2 van Kazachstan. En zowel spelers en staff doen weer alsof er niks aan de hand is. Wat mij betreft tijd voor de bezem!

12 oktober 2015 om 11:33

Eens, kerel wat verwoord je dat goed.
Tete speelde een goede debuutwedstrijd maar daar is alles mee gezegd. Je speelt tegen de nummer 150(?) van de wereld, moet hier gewoon dik van winnen met overtuigend voetbal. En dan krijg je op zo'n lelijke manier nog een doelpunt tegen de laatste seconden, dat mag gewoon Niet gebeuren. We moeten weer eens wat meer gaan eisen van onze mannen, ze verdienen er genoeg mee.

12 oktober 2015 om 11:39

Natuurlijk, veeleisend zijn en kritiek leveren moeten altijd kunnen. Maar je kan niet van debutanten verwachten dat ze er staan EN het elftal op sleeptouw gaan nemen.

Met al het pessisme en de verschrikkelijke kwalificatie is het best begrijpelijk dat de kleine dingen die wel positief zijn extra te belichten. Je moet toch ergens op doorborduren.

12 oktober 2015 om 13:18

Nee inderdaad, van debutanten kun en mag je dat niet verwachten. Echter van een Blind en Depay mag je een stuk meer verwachten, die lopen er al een periode langer bij. Uitgerekend die twee Manu 'sterren', en dan met name Blind, lieten het helemaal afweten. Depay was ook vrij waardeloos maar had iig nog enkele dreigende momenten en twee goede voorzetten waar niets mee gedaan werd. Blind heb ik echter helemaal niets goed zien doen, was echt heel waardeloos in met name een strakke bal in de voeten/ruimte te passen.

12 oktober 2015 om 13:48

Ook Blind en Depay zijn nog geen gearriveerde spelers, waarvan je mag verwachten dat ze een onzeker elftal op sleeptouw nemen. Omdat ze bij Man United spelen zijn het toch ook niet meteen sterren te noemen? Als ze een jaar of 27/28 zijn zitten ze op hun top, nu zijn het nog slecht beloftevolle spelers waarvan je geen wonderen mag verwachten.

12 oktober 2015 om 15:42

Van Persie, Sneijder en Robben presteerden wel hoor in hun 1e jaren in het buitenland. Blind was inderdaad super slecht zondag...om je voor te schamen.

12 oktober 2015 om 11:38

Doodschamen... Winnen ze eindelijk en dan is het nog niet goed. Doodschamen om een overwinning en eisen dat een grafstenming meer op zijn plaats is in de kleedkamer.
De bezem is er sowieso al doorheen aan het gaan met veel debutanten. Maar ja daar ben je zeker ook niet tevreden over.

12 oktober 2015 om 12:12

Wat was er goed aan deze matige overwinning dan? Leuk dat de drie punten binnen zijn, maar kwalificatie afdwingen gaat niet meer gebeuren. Als het dan hosanna is onder spelers en staf, vraag ik me af of ze nog wel enige kijk op de realiteit hebben: het mislopen van het EK. Het is een absolute schande wat het Nederlands elftal heeft laten zien en het is een schande van de KNVB dat zij ooit Hiddink voor de groep hebben gezet en Blind als opvolger hebben benoemd. Het is inderdaad tijd voor een enorme bezem; te beginnen bij Van Oostveen en Blind.

12 oktober 2015 om 12:16

Buitenspelval. Doodschamen is misschien overdreven gesteld, maar er wordt wel degelijk overdreven euforisch gedaan over 1-2 overwinning op kazachstan, waarin je zelfs de laatste 10/20 min nog behoorlijk onder druk hebt gestaan. Zulke tegenstanders moet je oprollen met 0-3 en nu zijn we al tevreden met een benauwde 1-2. Is ook een kwestie van mentaliteit, te snel tevreden.

12 oktober 2015 om 12:39

Benauwde overwinning? Nederland was 94,5 minuut de baas en ze scoren in de laatste seconde van de wedstrijd. 2keepers die geblesseerd raken en een affelay die geen bal raakt. Ik vind dat Nederland het nog best goed deed. Tuurlijk moet het beter, maar zulke wedstrijden moet je gewoon winnen. Je speelt uit tegen Kazachstan op een veld dat helemaal niks is.

12 oktober 2015 om 12:53

Je speelt tegen een tegenstander waar een gemiddelde hoofdklasser nog van wint. Er zijn slechts een paar elftallen ter wereld slechter dan Kazachstan. De Faroer eilanden staan 70 plekken hoger!

12 oktober 2015 om 13:24

Waar mij om gaat is dat er wordt gedaan of we momenteel nog steeds tot de top van de wereld behoren. Dat is niet zo als je realistisch kijkt naar jet elftal. Oranje zit al sinds het WK in een overgangsfase kampt met de gebreken van een wisseling van de wacht.

Van Gaal wist dat nog met zijn overredingskracht naar de spelers toe te verbloemen met een, voor Nederlandse begrippen, ultra-verdedigende tactiek en tegen de verwachting in positieve resultaten.

Eigenlijk is deze lichting te jong, oningespeeld en onervaren om zomaar andere teams op te rollen. Zelfs als het een land als Kazachstan betreft.
Een schande hoe ze er nu voorstaan, zoals iedereen het noemt vind ik zo overtrokken en deels onterecht.

Er zit gewoon een flink gat tussen de lichtingen in. Dat de jonge jongens het verwachtingspatroon nu moeten ondervangen, maar daar duidelijk nog niet toe in staat zijn, is te begrijpen.

Bijna elk land kampt daar periodiek mee en zeker voor zo'n klein landje als wij zijn met minder inwoners is dat soms lastig.

Ik heb veel vertrouwen in de komende lichtingen talenten, die er aan staan te komen en vindt termen als doodschamen en schandelijk echt ongepast. Bij zo'n overwinning, ook al is maar tegen Kazachstan, gaat het voornamelijk om de overwinning en het bijtanken aan zelfvertrouwen.

Deze jonge voetballers hebben juist de steun van het publiek nodig i.p.v. afbraak-kretologie en onbegrip over het onvermogen.

12 oktober 2015 om 14:18

Nederland was 60 minuten de baas Poilut, niet 94.5.

Maar inderdaad, het zag er tot die 60ste minuut helemaal niet verkeerd uit.
Na die 0-2 gaan ze een beetje makkelijk denken en achteruitlopen, dat mag je ze wel kwalijk nemen ja.
Maar Kazachstan mag ook wel een beetje credits krijgen. Ik dacht dat dat zo'n 'san Marino' land was die helemaal niet konden voetballen, maar ze combineerden nog best aardig af en toe.

Het zegt weer genoeg over de mentaliteit bij de spelers dat hij 'gelukkig' niet hoefde te speechen. Hoezo is dit 'gelukkig'? Ben je bang om je mond open te trekken voor je medespelers? Ook alle glamour die erbij komt kijken bij sommige spelers in het elftal is totaal onnodig en niet goed voor de prestaties.

12 oktober 2015 om 12:36

Je kunt ook overdrijven. Die jongen speelt voor het eerst in Oranje, zat vorig waarschijnlijk, net als wij hier, voor de tv te kijken. Om dan een speech te gaan houden voor de hele selectie.. Ga er maar aan staan. Tenzij je super extravert bent is dat nou niet bepaald je favoriete bezigheid. Zegt niks over mentaliteit, op het veld ging hij voor elke bal.

Edit: typo

12 oktober 2015 om 12:55

Smk88 zie je hierboven ook al zeiken op weet ik veel wat. Als het niet in die jongen zijn persoonlijkheid ligt om dat doen kun je daar toch moeilijk iets over zeggen? Ik verwacht van jou toch ook niet dat je ineens optimistisch bent? Hij houdt misschien niet van de 'glamour' van een speech. Vind ik even goed bewonderenswaardig want het leven is al 1 grote poppenkast

Het zou ook een beetje vreemd zijn, speechen voor 1 van de mooiste momenten van je leven, maar vervolgens wel als collectief falen door niet het EK te halen!

Verzin maar eens wat leuks om te zeggen

Hoezo tijdgebrek? Net alsof die speeches 10 minuten duren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren