Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona heeft in transferperiode slechts tien miljoen euro te besteden’

Laatste update:

Het transferverbod voor Barcelona is voorbij, maar dat betekent niet dat de club uit Catalonië in de transferperiode in januari veel geld kan uitgeven. De krant SPORT meldt namelijk dat Blaugrana door de restricties van de Financial Fair Play slechts tien miljoen euro mag uitgeven.

/

Barcelona had volgens Deloitte per juni 2015 een schuld van 328 miljoen euro in de boeken staan en moet dat bedrag dit seizoen sowieso met vijftien procent verminderen, want anders overtreedt men naar verluidt de regels van de FFP. Dat betekent volgens de bovengenoemde krant dat Barcelona op de wintermarkt slechts tien miljoen te besteden heeft.

De club van trainer Luis Enrique heeft eigenlijk al twee versterkingen gehaald, want Arda Turan en Aleix Vidal sluiten in januari aan bij het eerste elftal.

Denk jij dat de berichtgeving van SPORT klopt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het nog steeds vreemd dat Barcelona toch soelers heeft gekocht. Transferverbod lijkt mij dat je geen spelers mag kopen.

11 oktober 2015 om 19:23

Daar kun je niks tegen doen... Deze spelers zijn toch nog niet ingeschreven bij Barca?

11 oktober 2015 om 19:24

Je moet het anders zien, er is nooit gezegd dat ze geen spelers mochten kopen, de spelers die toch werden aangetrokken, mochten niet ingeschreven worden.

Stel je voor je rijbewijs wordt een half jaar ingenomen. Dan mag je een half jaar geen auto rijden. Wat wel mag, is een nieuwe auto kopen en die na een half jaar dan toch gebruiken.

11 oktober 2015 om 19:36

Best vegelijking die ik gehoord heb mbt dit onderwerp!

11 oktober 2015 om 21:32

Verschil is dat dat een rijverbod is, waarbij je zoals het zegt niet mag rijden. Logischerwijs zou je bij een transferbod dan ook geen transfers mogen doen.

11 oktober 2015 om 23:19

Mooie vergelijking, maar zoals Vedetterut al aangeeft: die vergelijking gaat niet op. Bij een rij verbod mag je niet rijden, maar wel een auto kopen. Dat klopt helemaal. Bij een transfer(!)verbod mag je geen spelers inschrijven, maar wel transfereren. Waarom heet het dan in godsnaam een transferverbod? Barcelona is gewoon half gestraft voor haar fouten, net zoals dat bij elke club met de status van Barcelona zou gebeuren. Wat ik wel mooi vind aan het bericht, mocht het op waarheid berusten, is dat het bestuur de praatjes niet waar kan gaan maken. Het lijkt erop dat het echt bij een stormram van maximaal 10 miljoen blijft.

11 oktober 2015 om 23:45

Vedetterut. Smk. Probleem is dat het 'halve' straffen in dit geval niet bij de Fifa ligt, maar bij de regelgeving in Europa. Er mag binnen Europa nou eenmaal geen beperking op handel worden gelegd, ook geen beperking op handel in arbeidskrachten. Het enige wat Fifa in haar regelgeving dan kan doen als het een 'transferverbod' op legt, is als overkoepelende organisatie voorkomen dat de gestrafte club gekochte spelers (in de strafperiode) kan inschrijven in de competities.

12 oktober 2015 om 00:23

Je kunt je ook afvragen of dit volgens de reglementen uberhaupt een transferverbod genoemd kan worden. We noemen het allemaal een transferverbod maar misschien bedoelt de Fifa een 'registratieverbod'

12 oktober 2015 om 01:52

@vedetterut & Smk88: Jullie definitie van een transfer is verkeerd. Een transfer is het overschrijven van een speler van club A naar club B. Het hele economische proces (het afkopen van een contract, het salaris, tekengelden etc) dat daaraan verbonden is is geen onderdeel van de transfer zelf. Zodoende is het ook geen voetbalzaak, valt dat niet onder de jurisdictie van de Fifa, en is het dus ook geen onderdeel van de transferban van Barcelona. Op de eerste plaats niet omdat het simpelweg geen voetbalzaak is, en op de tweede plaats niet omdat de FIFA-regels niet in strijd kunnen zijn met de wet op vrij verkeer van personen en diensten binnen de EU. Een club verbieden een speler te kopen (een nieuwe werknemer aan te trekken) mag de Fifa dus niet verbieden.
De vergelijking van Stanley Messi is dus ook gewoon volledig correct.

12 oktober 2015 om 05:13

Een transferverbod is in tegenstrijd met de Europese wetgeving, vrij verkeer van goederen o.i.d. Omdat de lokale bond toch een schorsing op wou leggen, hebben zij besloten dat Barca geen spelers mag registreren.

Het is dus niet zozeer een transferverbod, maar een registratieverbod.

12 oktober 2015 om 10:02

Nee, je hebt ongelijk.

Barcelona heeft een registratieban, geen transferban; volgens de regelgeving van de E.U mag er binnen de E.U zoals Inkemontana zegt geen beperking op handel en arbeidskrachten worden gelegd.

Wees blij dat er dergelijke wetten bestaan, zou je willen dat organisaties zomaar links en rechts verboden zouden kunnen opleggen?

Ik zie het niet als 'probleem', en ik denk wanneer het een situatie was waarbij jij benadeeld zou worden, je hetzelfde zou zeggen.

En de vergelijking die Stanleymessi maakt is gewoon prima. Zou jij willen dat de overheid je zomaar een 'autokoop'verbod (plat gezegd) zou kunnen opleggen?

Kom op zeg.

12 oktober 2015 om 11:58

Dan moeten ze de naam gaan veranderen, want de suggestie wekt dat er geen transfers mogen worden gedaan met de naam: Transferverbod. De naam dient te zijn: Inschrijvingsverbod. Dan krijg je dit soort verwarringen niet.

Afijn, het is een welles/nietes discussie. Het is gewoonweg krom dat dit zo is gedaan! Je wilt iemand straffen, terecht of onterecht laten we in t midden, en doet dit gewoonweg half.... Dit klopt toch niet? Achjaa, we zijn niet anders gewend in NL, dus dit maakt geen verschil.

11 oktober 2015 om 19:25

Je kunt het zien als 'spelers inschrijf' verbod ipv transferverbod. Verder hoop ik nog wel op een of twee goede versterkingen, je ziet nu toch dat de breedte van de selectie beduidend minder is dan die van bijvoorbeeld Bayern, die Robben en Ribery gewoon vervangen door Müller en Costa.

11 oktober 2015 om 19:35

Ze mogen geen spelers inschrijven maar wel kopen.

11 oktober 2015 om 20:30

Zoals met een auto?

11 oktober 2015 om 20:50

Je mag inderdaad een auto bezitten zonder rijbewijs, je kan er alleen niet mee rijden.

11 oktober 2015 om 21:52

Die analogie met een auto slaat kant nog wal. Een betere is: een professioneel coureur verdient miljoenen met racen, en heeft een inschrijfverbod voor nieuwe autos dus moet racen met zijn bestaande bolides. Hij koopt echter wel een paar exotische racemachines voor het tijdstip dat hij weer mag inschrijven. Nu wil het toeval dat een peugeot 205 total loss raakt waardoor die een lamborghini aventador mag inschrijven, ondanks zijn inschrijfban. Tjah eerlijk? Ik vind van niet.

11 oktober 2015 om 22:01

Hoe moeilijk wil je het maken. Het is toch hele eenvoudig, Barcelona mag wel nieuwe auto's kopen, ze mag er alleen niet in rijden tot volgend jaar.

11 oktober 2015 om 23:21

Maar waarom heet het dan een transferverbod als je gewoon transfers mag doen? Een rijverbod betekent ook daadwerkelijk niet rijden, terwijl een transferverbod inhoud dat je niet mag inschrijven. Ergens klopt dus iets niet in de vergelijking.

12 oktober 2015 om 00:03

Het is geen transferverbod maar nieuwe spelers mogen zich niet inschrijven in de competities. Dat is de fout die gemaakt wordt. Barcelona mag wel kopen alleen kan haar aankopen niet inschrijven tot januari 2016. Ze mogen dus wel trainen etcetera maar niet spelen.

12 oktober 2015 om 16:00

Speedyafc,

Volgens de benaming is het een transferverbod en in de vergelijking werd de letterlijke betekenis aangehouden. Vandaar dat ik aangeef dat een transferverbod ook daadwerkelijk een transferverbod moet zijn als het bij een rijverbod ook daadwerkelijk om niet mogen rijden gaat.

Ik weet heel erg goed hoe de straf etc. in elkaar zit, maar dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

Hierboven vond ik dan weer een mooie uitleg over de regelgeving in Europa en dat was iets wat ik niet wist.

Al met al klopt de vergelijking dus niet, maar heb je wel gelijk en dat heb ik ook nergens ontkent (zover ik weet).

11 oktober 2015 om 19:57

@erwinvdijk ik vind het nog steeds vreemd dat sommige mensen het nu nog niet snappen. De fifa kan clubs niet verbieden om spelers te kopen. Ze kunnen het alleen verbieden om die spelers te laten spelen

11 oktober 2015 om 20:49

Houd toch eens op met dat 'ik vind het nog steeds vreemd dat ze......' Zie jij die spelers bij barca spelen? Nee dus. Dus ga niet steeds beweren dat dit verbod vreemd is want het verbod dient gewoon haar doel.

11 oktober 2015 om 23:24

Het verbod dient helemaal niet haar doel. Barcelona heeft zich namelijk indirect versterkt met Arda en Vidal, terwijl bij een transferverbod - om even uit te gaan van bovenstaande vergelijkingen - zou moeten betekenen dat je helemaal geen transfers zou mogen doen (let op: ik zeg 'zou moeten'. Omdat de straf iets anders was dan zou moeten, heeft Barcelona ze al onder contract staan. Als het een daadwerkelijk transferverbod was, hadden Arda en misschien ook Vidal nooit voor Barcelona gespeeld en konden ze pas in januari echt gaan kopen.

12 oktober 2015 om 10:54

Verbod dient gewoon zijn doel
Barca heeft nooit een transferverbod gehad,dat heeft de media ervan gemaakt om het te gemakkelijker te maken voor de onwetende lezer en om lezers/kliks/reacties te krijgen.
Een speler registratie verbod hebben ze wel gehad en dat doel is bereikt aangezien Arda en Vidal pas in januari geregistreerd mogen worden

12 oktober 2015 om 11:43

SMK88, dat jij niet wilt inzien dat een transferverbod in werkelijkheid gewoon een registratieverbod is (anders overtreedt men namelijk de wet omtrent vrij verkeer van werknemers) en Barcelona dus geen nieuwe spelers heeft ingeschreven en de straf dus wel zijn doel dient, dat is gewoon een fout van jouw kant.

Rare regels, ze maken een regel maar vervolgens mag de club spelers kopen maar ze niet inschrijven.. wat een domme regels zijn dat zeg. De Uefa en Fifa zijn niet serieus te nemen en dat zijn de 2 bonden die wij hebben. Ene Europees en de andere wereldwijd, tel uit je winst.

11 oktober 2015 om 19:31

Ze hebben anders vaak genoeg duidelijk gemaakt dat het om een registratieverbod ging. Je kan een club niet verbieden spelers te kopen, net zoals je ze niet kan verbieden om zonnepanelen, rijst of wc-papier te kopen.

11 oktober 2015 om 23:25

Dat zou je als hoogste orgaan binnen de voetbalwereld juist wel moeten kunnen bij een overtreding op transfergebied. Je overtreed de regels, dus mag je even niet deelnemen aan het spelletje 'Transfermarkt'.

12 oktober 2015 om 00:16

Neen. Het is je al een aantal keer uitgelegd hierboven, maar vooruit nog maar een keer dan. De Europese regelgeving op gebied van handel staat boven de 'spelletjes' regelgeving van de Fifa. Fifa dient te luisteren naar de Europese regelgeving waarin het handelen (in welk opzicht dan ook) niet belemmerd mag worden, en dus mag de Fifa dat op gebied van werknemers ook niet belemmeren. Wat de Fifa wel mag besluiten is dat de gehandelde spelers (in de strafperiode) niet mee mogen doen in competities die onder haar orgaan vallen. Het mag de spelers buiten sluiten van deelname aan haar spelletje, door het inschrijven te belemmeren. Daar heeft de Europese wetgeving namelijk niks mee te maken.

11 oktober 2015 om 19:34

Ze kunnen juridisch gezien een club niet verbieden om nieuwe medewerkers aan te nemen en spelers zijn in principe gewoon medewerkers. Het enige waar de Uefa en Fifa invloed op kunnen hebben is wie er als speler mogen worden ingeschreven voor in hun competities.

11 oktober 2015 om 21:21

Ja en ik denk dat ze pas echt van hun straf leren als ze ook geen spelers mochten aantrekken. Ik heb niks tegen Barcelona maar dit is nauwelijks een echte straf te noemen.

12 oktober 2015 om 17:28

Die straf is juridisch gezien alleen niet uit te voeren. Een voetbalbond mag een bedrijf niet verbieden om medewerkers aan te nemen, gelukkig ook maar.

De reden dat Barcelona niet extreem mag spenderen ligt niet in eerste instantie aan de totale schuld, maar aan het percentage van de begroting dat volgens de FFP gespendeerd mag worden aan salaris. Met maar liefst 73 procent van de totale begroting zal dat teruggebracht moeten worden naar 70 procent (of het liefst dus minder). Daarbij zal een verlenging van het sponsorcontract met Qatar Airways een belangrijke rol vervullen, waarbij er dus aanzienlijk meer inkomsten zullen zijn in de komende jaren.

Hopelijk geeft dit de club eindelijk de aanleiding om overbodige spelers als Douglas, Mathieu, Adriano en Song van de loonlijst te krijgen. Als het sponsorcontract verlengt is en deze spelers zijn vertrokken heeft de club weer meer dan genoeg ruimte om flink te investeren in de huidige selectie.

Arda Turan?
Hebben ze die voor Barca B gehaald?
Dat kan je toch geen versterking noemen?
Of belangrijk voor in de kleedkamer net zoals Heitinga?

11 oktober 2015 om 21:47

Inderdaad. Ze hebben 20 miljoen betaald voor de sfeer in de kleedkamer. Geloof je het zelf

12 oktober 2015 om 11:01

34 miljoen + nog 7 miljoen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

Mocht dit kloppen dan zal het geen al te groot probleem vormen. Hun versterkingen hebben ze al binnengehaald voor de winter. Ze kunnen beter proberen overbodige spelers als Douglas, Song e.d. te lozen.

Knap dat die krant op basis van één FFP regel en een schuldenpost weet dat Barcelona maar 10 miljoen te besteden heeft hoor.

11 oktober 2015 om 20:52

Begrijp het ook niet helemaal, dacht dat FFP versoepeld was. In het ergste geval zal Barelona wat B garnituur verkopen.

Moet nog zien of dit waar is. Barca zal wel weer een geldschieter vinden, of vreemde betaalconstructie waardoor ze alsnog meer geld uit kunnen geven. Ik verwacht dat er minimaal nog 2 spelers bijkomen deze winter, naast Turan en die ander.

Wat mij betreft mag Barça de komende 2 jaar geen spelers.kopen.
Dit geldt ook voor clubs als Man. City, Man.Utd, PSG,Real etc.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren