Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Gullit reageert: ‘Ik weet zeker dat ik een kunstgrasveld heb gezien’

Laatste update:

Dat Ruud Gullit geen voorstander is van kunstgras, is inmiddels wel duidelijk. De oud-international blijkt zijn feiten echter niet op orde te hebben. Onlangs liet Gullit zich al negatief uit over een kunstgrasveld, wat in werkelijkheid echt gras bleek te zijn. Zondag doet Gullit opnieuw laatdunkend over kunstgras, maar weer betreft het echt gras.

/

PSV kreeg in Moskou met 3-2 klop van CSKA Moskou en volgens analyticus Gullit was het kunstgras in de Russische hoofdstad een van de redenen van het verlies. De wedstrijd in Moskou werd echter gespeeld op echt gras en Gullit lokte met zijn teksten in De Telegraaf onder meer een reactie uit van PSV-perschef Thijs Slegers. “Niet gekeken dus. Treurig”, schreef Slegers op Twitter.

Zondag gaat Gullit opnieuw in de fout. In een tweet gericht aan de UEFA schrijft Gullit dat hij zaterdagavond de wedstrijd tussen Kazachstan en Nederland, gespeeld op kunstgras, heeft gezien. “En nu Jong Oranje tegen Jong Slowakije op een plastic voetbalveld. Is dit echt de toekomst van het voetbal?”, schrijft Gullit. De wedstrijd wordt echter gespeeld in het stadion van NEC en daar ligt echt gras. “Beste Ruud, we nodigen je uit om ons echte gras te ruiken en te voelen. Groeten, de onderhoudsman van NEC”, reageert de club uit Nijmegen.

Update 12 oktober 8.45 uur - Gullit reageert: ‘Ik weet zeker dat ik een kunstgrasveld heb gezien’
Ruud Gullit kreeg de lachers op zijn hand, toen hij zich beklaagde over het feit dat de interland tussen Jong Oranje en Jong Slowakije in het stadion van NEC op een kunstgrasveld werd afgewerkt. Per abuis, want in De Goffert ligt een doodgewone grasmat. De oud-international heeft met zelfspot gereageerd op die vergissing: “Jullie hebben het allemaal mis, ik weet zeker dat ik een plastic voetvalveld heb gezien”, twittert Gullit, met daarbij een foto waarop een bril scheef op zijn hoofd zit.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neemt niet weg dat kunstgras competitievervalsing is(zie pec en Heracles) en dat het het voetbal verziekt.

11 oktober 2015 om 16:16

Zei je dit ook vorig seizoen toen Heracles 0 punten had uit 7 wedstrijden?

11 oktober 2015 om 16:31

Toen had Heracles net een nieuw elftal gekocht met spelers die ook nog geen ervaring met kunstgras hadden.

11 oktober 2015 om 18:22

Wie hadden ze gekocht dan vorig jaar? Bel hassani speelt er al 3 jaar bruns ook. Keeperswissel vorig jaar gehad. Weghorst is de enige die ik me kan heugen. Transfervrij zomer en sibum waarvan sibum nooit speelde en zomer af en toe. Voor de rest kan ik me niet veel aankopen herinneren. Hoor het graag van je.

11 oktober 2015 om 19:06

Als jij je niet kan herinneren dat je club: Castro, Aktaou, Zomer, Sibum, Pelupessy, Fledderus, Avdic en Weghorst heeft aangetrokken aan wie ligt dat dan? Je vergeet zelfs je aanvoerder te noemen die gehaald was.het zijn gewoon even 8 spelers en dat moet even aan elkaar wennen, ook al spelen ze niet allemaal elke week. Het zijn wel gewoon spelers die de as van je elftal vormen. Maar goed ze zullen alle 8 vast amper hebben gespeeld

11 oktober 2015 om 19:27

Wat heeft dat ermee te maken? Als een ploeg echt heel slecht is zal het eventuele voordeel van kunstgras ook niet het verschil maken. Is er trouwens al een keer onderzocht of clubs met kunstgras thuis relatief meer punten pakken dan uit, in vergelijking met clubs met echt gras? Als dat zo is, dan kun je het inderdaad competitievervalsing noemen.

11 oktober 2015 om 19:50

Dat onderzoek hoeft er niet te zijn, Heracles heeft 95% of meer van zijn punten dit seizoen in het eigen stadion gepakt.

11 oktober 2015 om 23:40

Dat onderzoek is juist wel heel interessant. En dan verder kijken dan alleen Heracles in dit prille seizoen.

12 oktober 2015 om 09:00

En PEC pakte in hun eerste eredivisie seizoen meer punten uit dan thuis.

12 oktober 2015 om 10:27

Dan is het voordeel er voor de bezoekende club, als PEC zelf thuis steeds weet te verliezen cq gelijk..

11 oktober 2015 om 16:17

Dat wel alleen maakt Gullit zich behoorlijk belachelijk als je zo slecht geinformeerd bent en dan gewoon maar wat roept.

11 oktober 2015 om 17:30

Dat komt omdat hij een enorm ego heeft.

11 oktober 2015 om 16:20

Daken op stadions is ook competitievervalsing. Voortaan dak open

11 oktober 2015 om 17:18

En een club die er een knollenveld van maakt maar echt gras is natuurlijk geen competitie vervalsing?

11 oktober 2015 om 17:30

Wat zou er gebeuren als er een club zijn gras zou inruilen voor een zaal ondergrond of gravel? Zijn er eigenlijk regels voor?

11 oktober 2015 om 16:21

Waarom is kunstgras competitie vervalsing? Beredeneer dat eens.

11 oktober 2015 om 18:22

Nou ik zal je een voorbeeld geven. Ik noem nu een random club, VFB Stuttgart, wat als zij nou een Europa League zouden spelen tegen Heracles Almelo? Heracles Almelo speelt altijd op kuntgras en Stuttgart doet dat Nooit!! Als de bal op het veld stuitert krijgt het soms een raar effect mee, spelers die nooit op kunstgras spelen hebben een veel groter risico om geblesseerd te raken. ( zie Tim Krul) en het tempo op kunstgras is ook veel hoger. Wil jij dan zeggen dat dit geen invloed heeft?

11 oktober 2015 om 18:49

Maar dat geldt dan toch ook andersom. In de return moet Heracles op gewoon gras spelen en zijn daar dan niet aan gewend. De ondergrond is idd anders, maar dat geldt ook voor ieder grasveld. En Krul raakt heus niet geblesseerd omdat het kunstgras is maar door een onhandige actie van hemzelf.

12 oktober 2015 om 10:33

Omdat het anders voetballen is, en als thuis spelende ploeg kun je daar dagelijks op trainen. Een bal rolt anders.. op een echt grasveld hoppeld de bal, en als je dan schiet heb je wel eens dat je de bal op een gunstig moment raakt, wanneer die net op dat moment omhoog 'springt', op dat moment van schieten raak je de bal veel voller. Op een kunstgras veld blijft een bal altijd contact maken met het kunstgras, bal kaatst toch net anders, geen polletjes of gaten in het veld, wat een bal anders doet rollen. Dus min of meer wel competitie vervalsing.. Is toch een beetje een andere tak van beoefenen, net als zaalvoetbal, andere schoeisel, zolen, noppen.

11 oktober 2015 om 16:30

Inmiddels is elke speler in Nederland gewend aan kunstgras dus een excuus mag dit niet meer zijn. Denk dat wij een voordeel hebben op veel landen want nergens op het hoogste niveau in Europa wordt er zoveel gespeeld op kunstgras als in Nederland.

Gullit moet gewoon even de moeite nemen om de wedstrijd te bekijken voordat hij wat roept. Zo is hij niet meer serieus te nemen.

11 oktober 2015 om 17:08

In europa in iedergeval in de toplanden bij de topclubs zal niet snel op kunstgras gespeeld worden. Kunstgras bijft altijd anders eigenlijk raar dat clubs de ondergrond, 1 van de belangrijkste onderdelen in het voetbal gebruiken om te bezuinigen.

11 oktober 2015 om 17:28

@Tornado72

Wat veel mensen en ook jij dus niet weten is dat een behoorlijk aantal Europese top clubs op semi kunstgras spelen waaronder Arsenal en volgens mij ook Barcelona (laatste weet ik niet zeker). Het zogeheten Hybride gras is een combi van echt en nep.
De meesten die anti kunstgras zijn vergeten dat bijna onze hele jeugs op kunstgras speelt en er dus mee opgroeien. Het is naar mijn mening typisch het ouwe mannen gelul weer. Bang voor verandering!

11 oktober 2015 om 17:47

Kunstgras speelt toch echt anders dan echt gras. En als je daar niet iedere dag op speelt zal het toch even wennen zijn. Daarnaast worden alle kunstgrasvelden consequent als slechtst beoordeeld door de voetballers zelf dus kunstgras lijkt me een slechte trend als het alleen om kostenbesparing gaat. Misschien moeten ze eens een speler minder contracteren ipv besparen op gras.

12 oktober 2015 om 09:55

Tuurlijk joh als je tegen kunstgras bent ben je gelijk een oude man! Kunstgras in een stadion met een dak, zijn we gezellig aan het zaalvoetballen!

11 oktober 2015 om 17:00

Iets met een ezel en stoten

11 oktober 2015 om 19:09

Ploegen die thuis op kunstgras spelen hebben uit dan toch net zoveel nadeel als ze thuis voordeel zouden hebben? Als hier uberhaupt al wel sprake van is.

12 oktober 2015 om 09:52

Neem een voorbeeld aan het tennis. Daar spelen ze op 4 verschillende ondergronden gedurende het hele seizoen. Op de ene ondergrond is de een beter, op de andere ondergrond de ander. En je hoort niemand piepen.

12 oktober 2015 om 19:21

Onzin. Ik ben geen voorstander can kunstgras maar ik zie wel dat het soms budget gezien of i.v.m weer voor kunstgras wordt gekozen.

Maar competitievervalsing is wel bullshit.

Haha ik kan me een aantal vz volgers nog herinneren die ook zeurden dat het kunstgras was. Als die Russen het in die koud nog kunnen onderhouden, waarom zou het dan in godsnaam niet mogelijk zijn voor de Nederlandse profclubs..

12 oktober 2015 om 09:50

Geld. Weet je wat het kost om een normaal veld te onderhouden? Veel kleine clubs kunnen dat niet betalen. Om dezelfde reden gaan veel tennisclubs in Nederland ook over van gravel naar kunstgras. Weinig onderhoud, weinig kosten.

Hoezo sta je dan zwaar voor gek;

De Fifa en Uefa zouden kunstgras moeten verbieden in professionele competities en toernooien.

11 oktober 2015 om 17:19

Verbiedt eerst maar knollenvelden, ongeacht het weer, gaan we daarna verder kijken

11 oktober 2015 om 17:49

Beweer je daarmee dat een knollenveld minder fijn speelt dan een kunstgrasveld?

11 oktober 2015 om 18:51

Wil je zeggen dat het beter voetbald?

Heb altijd gezegd dat die Gullit totaal geen verstand van voetbal heeft
Totaal geen staat van dienst heeft die man,overal ontslagen als trainer
Nu mag hij af en toe zijn zegje doen op tv kan hij zich onderhouden met die torenhoge tweemaal alimentatie,en dan kraamt hij alleen maar onzin uit

11 oktober 2015 om 19:03

Die man heeft wel op top! niveau gespeeld, wordt geschaard onder 1 van de top 10 voetballers van NL allertijden. Tis gewoon een eigenwijze kerel. Ging ook niet mee naar amerika omdat ie te koppig was. Idd zn trainers carriere was nou niet geweldig. (Al heeft een periode het leuk gedaan bij chelsea, volgens mij speelde zola daar toentertijd, prqcht speler maar dat terzijde). Tis geen trainer gebleken en idd maakt ie fouten. Maar om m te betichten van geen verstand hebben van voetbal, gaat me te ver.

Gullit, de man die mooi bedragen binnensleepte als analyticus maar steevast te laat kwam of überhaupt geen wedstrijden had bekeken. Dat mensen die gast nog uitnodigen, niet serieus te nemen.

11 oktober 2015 om 16:54

@abe84

Toch wordt hij vaak uitgenodigd bij Match of the Day. Zal toch niet voor niets zijn...?

12 oktober 2015 om 08:32

Nee, klopt, Gullit krijgt er goed voor betaald.

12 oktober 2015 om 09:20

@abe84

Ik bedoel meer van als hij niks toevoegt dan zou hij toch niet zo gauw uitgenodigd worden. Of zou het toch vanwege zijn 'naam' zijn ?

12 oktober 2015 om 09:24

Natuurlijk voornamelijk vanwege zijn naam. Ik heb hem ook wel eens als analist op de BBC gezien, hij was daar wel beter dan op de NL tv. Misschien dat hij het daar wat serieuzer neemt? Maar echt veel verstand heeft ie niet van het spelletje.

12 oktober 2015 om 09:58

Hahaha gelukkig hebben we Abe84 nog, tenminste één persoon met verstand van voetbal. Alsof jij kunt beoordelen of Gullit verstand van voetbal heeft. Gullit is slechts een absolute wereldtopper geweest en wat heb jij klaargespeeld op het voetbalveld?

12 oktober 2015 om 10:21

Ach, dat is niet zo relevant. Ik vind het altijd zo naief, van die mensen die denken dat als iemand in de top heeft gespeeld deze automatisch ook een briljante analyticus is. Zat spelers die zich uberhaupt niet druk maken om voetbal, geen tegenstander kennen en zich amper voorbereiden.
Als je Gullit aan het woord hebt gezien weet je wel beter.

12 oktober 2015 om 10:38

Gullit was geen tacticus, speelde toch meer op zijn gevoel, was erg snel, hard schot, alround en veel uitstraling, kon een tegenstander al imponeren in de tunnel. Dan heb je al een voordeel. Denk zelf ook dat Gullit als trainer of analist te weinig tactisch inzicht heeft. Is gewoon een grove inschatting, op wat die tot nu toe heeft laten zien of qua uitspraken als analist.

Kunstgras is de toekomst en als voetballer mag dat niet uitmaken... gezeik als je maar iets de schuld kunt geven

11 oktober 2015 om 18:53

Omdat de kleine clubs daar al een veelvoud aan tv-geld ontvangen in vergelijking met topclubs in nederland.

11 oktober 2015 om 19:20

Of je het nou leuk vind of niet, het is wel de toekomst. Ook bij grote clubs. Het is alleen een kwestie van tijd totdat kunstgras ontwikkeld genoeg is dat het in elke opzicht superieur is aan normaal gras.
Daar zijn we natuurlijk nog niet..

11 oktober 2015 om 17:08

probleem is dat je er niks aan kunt doen, het is wel eerlijker als clubs allemaal op dezelfde ondergrond voetballen. gullit zet zichzelf wel voor schut zo, wat een domme gast

11 oktober 2015 om 17:26

Natuurlijk kan er iets aan gedaan worden. De KNVB kan gewoon verplicht maken dat eredivisieclubs een echte grasmat moeten hebben.

11 oktober 2015 om 18:54

Dat kan als het tv geld eerlijk verdeeld wordt.

Die Ruud is het spoor toch ook al een tijdje bijster. Heb hem altijd al wat overschat gevonden als voetballer, als analist bakt ie er al helemaal geen ene moer van.

11 oktober 2015 om 19:10

Gullit als voetballer was erg goed, hoor. Als analist ben ik ook geen fan van hem.

Gullit moet gewoon bondscoach worden. Waarom Blind en van Basten wel en Gullit niet?

11 oktober 2015 om 17:20

Blijkbaar weet hij het verschil tussen kunstgras en echt gras niet, dat zou toch wel prettig zijn, niet?

Geweldige reactie van deze terreinman! Het gras in onze Goffert ligt er altijd perfect bij dankzij een kleine groep zeer bevlogen deskundigen. Niet voor niets behoord het gras in de Goffert tot de betere grasvelden van de NL competities

Ach het zit hem hoog. Zijn tijd als trainer speelde hij tegen Cska in Moskou op kunstgras. Ja gelijk hebben de critici als hij daar over de fout ingaat. Heel eerlijk zijn de wedstrijden waar hij de mist mee ingaat ook niet wedstrijden die je bekijkt en val je terug op verleden. Niet slim maar ik begrijp het wel. Nederlandse ploegen of het voetbal van het nationale team is het aanzien niet waard.

Ik vind wel of iedereen op kunstgras of niemand. De Knvb moet ingrijpen.

Beetje ongelukkig misschien maar kunstgras is ook gewoon een drama en erg blessuregevoelig. Ze moeten dit afschaffen. Dan maar spelen op een ramp veld maar wel echt gras. Dat is de charme van het voetbal toch Fifa?

11 oktober 2015 om 18:55

Een ramp van een veld zorgt ook voor blessures.

Prachtig voorbeeld dat de zgn. experts vaak uit hun nek kletsen. Mn. Gullit spant hierin wel de kroon. Een prachtige (ex)voetballer maar als analist en trainer waardeloos.

12 oktober 2015 om 10:16

zo is het wel, Gullit moet ergens voorzitter, manager of ambassadeur worden maar geen trainer of analist want daar is hij gewoon niet goed in.. uiteraard zal het heel goed betaald worden voor relatief makkelijk werk zonder stress dus in dat opzicht heeft hij gelijk

kijk in ieder geval nog wel liever naar gullit dan naar arno vermeulen, pierre van hooijdonk, waterreus en bruggink

Dus de perschef van PSV noemt iemand op Twitter "treurig"? Vind dit ook niet heel verantwoordelijk eerlijk gezegd. Je bent geen journalist meer hé, Thijs...

12 oktober 2015 om 09:22

Thijs is altijd veel te veel fan geweest voor een journalist, dat blijkt ook weer uit deze reactie. Maar goed, Thijs Sleegers heeft natuurlijk meer betekend voor het Nederlandse voetbal dan Ruud Gullit en mag dit dus zeggen.

Overigens dacht ik in eerste instantie ook bij het zien van Jong Oranje- Jong Slowakije dat het kunstgras was, volgens mij las ik het ook in de reacties bij live meepraten van anderen. Het zag er mooi uit op het oog, wat in Nederland buiten de Kuip vaak betekent dat het om kunstgras gaat.

12 oktober 2015 om 10:24

Het gras is Nijmegen is een van de betere velden van de competities. De mensen die dit veld verzorgen doen dit met liefde en bezieling. Het is een genoegen om in de rust te zien hoe een groep vrijwilligers de mat weer proberen te preparenen voor de 2e helft.

12 oktober 2015 om 10:43

Dat doen ze bij PSV ook en ik schat zo in bij de andere clubs ook wel..

Wat maakt die man zich belachelijk door twee keer dezelfde fout te maken. Schrijft hij zijn columns zonder de wedstrijden gezien te hebben? Hij zou zijn werk eens serieus moeten nemen i.p.v. een lollige tweet de wereld in te sturen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren