Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Missen van EK mag Blind niet aangerekend worden'

Laatste update:

Danny Blind verloor zijn eerste twee interlands als bondscoach van het Nederlands elftal en staat daardoor nu al onder druk. Oranje speelt in de EK-kwalificatiereeks nog tegen Kazachstan (uit) en Tsjechië (thuis) en de kans is behoorlijk groot dat de nummer drie van het afgelopen WK volgend jaar zal ontbreken in Frankrijk. De papieren van Turkije zijn een stuk beter dan die van Oranje.

/

Ronald de Boer vindt dat Blind ook bij het eventueel missen van het EK aan moet blijven als bondscoach. “Ik vind niet dat het Blind kan worden aangerekend, als Oranje het EK niet mocht halen”, stelt de analist in gesprek met Voetbal International. “De situatie was al dramatisch toen Danny werd aangesteld, dat mogen we niet vergeten.”

Mocht het in de aankomende wedstrijden misgaan voor Oranje, dan moet Blind de tijd krijgen om met een nieuwe groep naar het WK in Rusland toe te werken, meent De Boer. “Dan kan hij de boel verder naar zijn hand zetten”, zegt de voormalig middenvelder, die vanuit de selectie en staf van Oranje positieve geluiden over Blind heeft gehoord.

De Boer ziet de toekomst van het Nederlands elftal positief in, omdat er volgens hem ‘ontzettend veel talent’ in aantocht is. Tegen Kazachstan en Tsjechië wordt het nog overleven en zullen de routiniers naar voren moeten stappen. “In de jaren daarna zal het nieuwe Oranje vorm moeten krijgen, met de instroom van de talenten die zich nu aandienen. Ik ben ervan overtuigd dat Blind die klus aankan”, aldus De Boer.

Vind jij dat Danny Blind kan blijven zitten als Oranje het EK misloopt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Boer wordt het niet tijd voor een vakantie op de camping. Blind was de assistent en dus mede verantwoordelijk of zoals jij nu laat blijken is de assistent echt alleen voor de pionnen. Weten jou assistenten waar ze staan.

8 oktober 2015 om 07:41

Ja daar zit wat in, uiteindelijk ben je de baas dus ook de eindverantwoordelijke. denk Dat publieke opinie ook tegen hem zal keren als we het ek niet halen. Waar de boer wel gelijk in heeft is dat er een nieuwe lichting aan zit te komen. Lijkt me wel wat voor Adriaanse om die te gaan begeleiden.

8 oktober 2015 om 08:02

@eldert

Wat een onzin praat jij. Blind was slechts assistent, deed de veldtrainingen, had wat inspraak, maar bepaalde niet het selectiebeleid en de opstellingen onder de eindverantwoordelijke bondscoach Hiddink. Het het is daarom belachelijk om hem als één van de hoofdschuldigen van de slechte start te benoemen. Denk je nou echt dat een ervaren coach als Hiddink zijn assistenten de selecties, de opstellingen en tactische besprekingen liet doen en de wissels tijdens de wedstrijden niet zelf doorvoerde?
Geef die Blind eens wat tijd om in de toekomst aan een nieuw team te bouwen, zoals De Boer als zegt: er komt voldoende talent aan om er een leuk team van te bakken en de beroerde periode achter ons te laten.

8 oktober 2015 om 08:10

Hij is wel mede verantwoordelijk en sinds hij aan de macht is verliezen we alles.als we ek niet halen blind lekker eruit gooien en met die zogenaamde goede nieuwe lichting verder gaan onder een betere coach anders halen we straks wk ook niet.

8 oktober 2015 om 08:15

Buitenspelval, in het geval van Hiddink kan dat best nog wel eens kloppen, Van Gaal is iemand die graag zelf de touwtjes in handen had. Iedereen kreeg opdrachten mee, zo ook de assistenten. Bij Hiddink weet je dat je meer een people manager voor de groep zet waarbij veel meer gevraagd word van de assistenten. Blind is dus indirect ook verantwoordelijk voor deze puinzooi, en als Blind de klasse en de kennis had zou het dan niet beter gegaan zijn toen het niet liep, hij werkte immers onder Van Gaal en haalde een goed resultaat en bij Hiddink loopt het niet maar hij slaat niet met de vuist op tafel of grijpt in, hij zit erbij als een zoutzak en laat het maar allemaal bevallen. Nee dan ben je in mijn ogen mede schuldig aan dit debacle. De kwalificatie voor een EK is nog nooit zo makkelijk geweest, en Nederland gaat er gewoon niet bij zijn, dat kan gewoon niet.

De Knvb moet snel iemand aanstellen die jonge spelers beter kan maken, en een groep kan smeden. Dat was de eerste fout al, je zag dat het Nederlands elftal toe was aan vernieuwen, dan zet je niet Koeman voor de groep maar Hiddink, dat is al een cruciale fout. Hiddink kan een ingespeelde ploeg goed coachen, waarin iedereen weet wat hij moet doen. Deed je dit enkele jaren terug dan was de formule Hiddink misschien wel geslaagd. Maar we zitten nu in een situatie dat de oude garde ver over de top is en de jonge garde er nog niet klaar voor is, daar had je iemand zoals Koeman voor nodig, en geen Hiddink of een Danny Blind die zich nog nergens bewezen heeft.

Ik hoop van harte dat we ons kwalificeren voor het EK, maar met of zonder EK voor Nederland, ik hoop dat de dagen van Danny Blind geteld zijn, ik had er niets mee op voorhand en na de 2 verloren wedstrijden waarin ik elke beslissing niet kon begrijpen, van niet/wel oproepen van bepaalde spelers tot het wisselbeleid en de tactiek heb ik al helemaal niets met Blind. Hij moet eruit voor het Nederlandse voetbal en de komende jaren moeten we een trainer hebben die er weer een elftal van kan smeden waarmee we de komende 4/5 toernooien vooruit kunnen.

8 oktober 2015 om 08:29

@ajaxlwd

Ik denk niet dat Blind bang hoeft te zijn dat de publieke opinie zich tegen hem zal keren als we het EK niet halen. Dat is immers al gebeurt lang voordat hij de taken van Hiddink over moest nemen.

Aan de poten van de stoel van Blind werd al door de bijna complete vaderlandse media gezaagd, al lang voordat hij er op plaats ging nemen als bondscoach.

De ellende met alle chaos en onduidelijkheid rond Oranje is begonnen onder de zwalkende leiding van Hiddink en was voor blind of bijna elke andere coach in zo'n korte periode zo goed als niet te repareren.

Credits voor Blind dat hij het toch aandurfte en zijn toch al broze reputatie in de media op het spel te zetten.

8 oktober 2015 om 08:40

@ryan030

Volgens mij verloren we onder Hiddink al meer dan we wonnen en zakte Oranje al tot over haar middel in het moeras. Knappe jongen die de situatie nog had kunnen redden en ht elftal er nog uit had kunnen trekken.

Het elftal is elk greintje vertrouwen en vastigheden al onder Hiddink kwijtgeraakt. Voor de tegenstanders een gewonde prooi die gemakkelijk te vangen was.
Dat repareer je niet meer in zo'n korte tijd van een paar dagen, dat je ze onder je hoede hebt.

Blind kon slecht als troubleshouter fungeren, de problemen proberen onder controle te houden. Dweilen met de kraan open.

Het is te gemakkelijk om het missen ban het EK Blind allemaal in de schoenen te schuiven en hen daar op af te rekenen. De situatie onder Hiddink was al moeilijk omkeerbaar.

8 oktober 2015 om 08:46

Klopt, ik zat laatst ook te denken hierover. De groep van 18 tot 24 is gewoon erg groot, dit had Belgie ook in de laatste jaren. Het is een overgang dus ik ben benieuwd.

8 oktober 2015 om 08:59

@forzasittard

Peoplemanager wil toch niet zeggen dat je jezelf als leider van een team op éën lijn zet met de werknemers die je onder je hebt? Een peoplemanager luistert naar de wensen van zijn mensen, geeft ze het gevoel dat ze meetellen en legt een stukje verantwoordelijkheid bij ze neer, zoals in het geval van Blind de veldtrainingen. Maar ook een peoplemanager neemt uiteindelijk de beslissingen en heeft de eindverantwoordelijkheid over het hele gebeuren.

Als assistent-coach behoor je loyaal te zijn aan je hoofdcoach en het is lijkt mij not done om met je vuist op tafel te slaan en dingen eisen of muiterij te plegen. Daarmee vergroot je zelfs de kans op tweespalt in de groep en een grotere chaos.

Natuurlijk heeft Blind zich nergens bewzen. Maar er is momenteel ook niemand die hem de kans gunt het nu de komende tijd wel te bewijzen over een lange periode.overigens hadden voormalige bondscoaches als Advocaat, Rijkaard wn Van Basten ook geen echte ervaring voordat ze aandoe klus begonnen.

8 oktober 2015 om 09:36

@buitenspelval

Indien je als speler geselecteerd word voor het Nederlands elftal moet je je bewezen hebben op nationaal en/of internationaal niveau. We roepen immers de beste spelers op, talenten kansen gunnen en kijken naar de ontwikkeling van spelers doen we tijdens oefenwedstrijden. Hetzelfde gaat op voor een bondscoach, om bondscoach te kunnen worden moet je in ieder geval ervaring hebben en zichzelf bewezen hebben. Trainers kunnen groeien en zichzelf ontwikkelen bij een club. Soms pakt het goed uit (rijkaard) soms minder.

Momenteel heeft deze groep behoefte aan een trainer met een visie, een trainer die weet hoe hij wil spelen, de spelers kent en spelers kan ontwikkelen. Van Danny Blind weten we niet wat voor een type trainer is, behalve dat hij al eens gefaald heeft bij Ajax heeft hij voor de rest niets bewezen, laten we eerlijk zijn en zeggen dat er een 50/50 kans is dat hij het goed of slecht doet. Is dat iets waar je achter wilt komen door je niet te kwalificeren voor een EK of een komend WK? De Knvb moet niet trainers zich laten ontwikkelen als bondscoach, er dient een gevestigde naam aangesteld te worden die zich op clubniveau al heeft bewezen, ik heb bijvoorbeeld meer vertrouwen in een Hans de Koning die het bij Volendam goed heeft gedaan dan een Danny Blind, misschien voetballend doet zijn CV onder, maar als trainer heeft hij al meer bereikt dan Danny Blind. Nu wil ik niet meteen roepen dat ze Hans moeten aanstellen, er zijn tientallen betere kandidaten, maar de keuze voor Blind is fout geweest.

We zitten in een overgang, een generatie gaat met "pensioen" en een nieuwe generatie dient zich aan, 6/8 jaar geleden hadden we topspelers, de jongens die er nu staan hebben het potentieel om ook een topspeler te worden, maar zijn nog te wild, te jong en hebben een sterke hand nodig, een type van Gaal of een Koeman, trainers die bewezen hebben met jonge jongens te kunnen werken en jonge jongens kunnen door ontwikkelen. Deze type spelers dien je bij de hand te pakken en duidelijke instructies te geven, creativiteit of eigen inbreng moet beperkt worden op deze leeftijd en dat zie ik Blind niet doen. In de huidige overgang heb je geen trainer nodig die zichzelf nog moet ontdekken en kijken naar wat voor een trainer hij wil/gaat worden, Danny moet aan de slag bij een leuke club middenmoot eredivisie of lager, en van daaruit zichzelf bewijzen, niet meteen bondscoach.

8 oktober 2015 om 09:41

@buitenspelval,

Die publieke opinie tegen blind, kwam op het moment van aanstelling (toen nog als assistent en waar meteen al van werd aangegeven dat hij het daarna zou overnemen).

Juist in een sport als voetbal, waar de waan regeert, is het toch vreemd om iemand van de staf die het eerst nog maar moet gaan bewijzen, op voorhand al aanstellen als de nieuwe baas.

Vanaf dat moment was de meerderheid er al klaar mee. En dat kan met name Van Oostveen zich aanrekenen. De persoon die nu al maanden roept dat de malaise niet zijn schuld is en bij het niet halen van het EK gewoon blijft zitten.

Die beide heren moeten bij het niet halen van het EK gewoon de hand in eigen boezem steken en plaatsmaken voor nieuw elan.

8 oktober 2015 om 10:15

@vince79

Hoe de hele procedure van aanstelling is gegaan, waarbij Blind als opvolger werd benoemd, daar sta ik ook niet achter en vind ik ook een vreemde constructie. Op zich had de Knvb zich intern kunnen uitspreken over het feit dat ze Blind als een waardige opvolger zagen en hij eventueel optioneel in zijn contract te laten opnemen dat hij als bondscoach Hiddink zou kunnen opvolgen. Het reeds vastleggen is in ogen ook een bestuurlijke blunder van Oostveen. Eigenlijk zou je hem eerder dan Blind de chaos moete aanrekenen.

Zoals je al zelf aangeeft regeert in het voetbal de waan van de dag en daar moet je op kunnen inspringen, zoals de deceptie onder Hiddink met alle gevolgen van die ook al liet zien. Er waren misschien op het moment van terugtrekken wel betere kandidaten met een geschikter profiel om de huidige problemen te handelen. Maar goed, dat zullen we nooit weten, Blind zit er nu om de klus te volmaken met de riemen die hij heeft.

Overigens denk ik wel dat Blind de nodige ervaring heeft opgedaan in zijn tijd als assistent onder Van Gaal en Hiddink, zowel in positieve als negatieve zin. Ik denk dat de functie van bondscoach ook een totaal ander disipline is als die van clubcoach. Het is maar de vraag of een clubcoach, die de aanstelling van bondscoach krijgt eerder bepaalde situaties waar hij tegen aanloopt eerder zal herkennen en weet counteren dan iemand die al vijf jaar assisent-bondscoach is geweest.

De hetze in de media met het bespelen van publieke opinie ten opzichte van Blind is overigens al aan de gang sinds o.a. dhr. J. Derksen met zijn kleinerende benamingen als 'scholletje' kwam in het best wel enge populistische programma VI. Sindsdien wordt Blind beschouwde als een creapy en onbetrouwbaar persoon. Die persoonlijke aversie heeft Derksen er toch maar weer mooi weten doordrukken bij het grote publiek.

8 oktober 2015 om 10:45

@forzasittard

Ik vind niet dat je de eerste selectie voor Oranje voor een voetballer kan vergelijken met ervaring hebben als clubcoach voordat je bondscoach wordt.
Dat zijn toch twee compleet verschillende disiplines en vereist ook compleet ander vaardigheden.

Zelfs de functie van bonds- en clubcoach zijn verschillend qua ervaring. Je voorbeeld De Koning is ervaren als clubcoach maar niet als (assistent-)bondscoach in een bonds-organisatie als de Knvb. Daar spelen toch heel andere mechanismen en politieke belangen een rol.

Als trainer op zich is een beetje ervaring op tactisch/technisch gebied natuurlijk wel handig, maar ervaring wil niet persé zeggen, dat je als ervaren coach op dat gebied ook meer inzicht hebt. Daarmee heeft Blind als voormalig, tactisch goed onderlegde topvoetballer weer een streepje voor. Van Gaal noemde hem in het grote Ajax als slimme aanvoerder ook niet voor niet het (tactische) verlengstuk op het veld.

Verder is het nog moeilijk om een oordeel te vellen, Blind zit er net en heeft niet de tijd gehad tot nu toe om ook maar iets te kunnen bewijzen.

8 oktober 2015 om 11:10

Maar tijd krijgen is ook niet mogelijk, vooral niet wetende dat we er zo goed als zeker uit liggen voor het EK. Hij had 2 belangrijke wedstrijden, finales zeg maar. Je zegt zelf hij loopt al tijden mee als assistent, dus hij heeft de ervaring. Hij had er meteen moeten staan en voor zekerheid moeten kiezen, hij heeft 2x gefaald. Ijsland had nog nooit uit in Nederland gescoord, en Blind verliest zelfs van Ijsland, daarna krijgen we een pak slaag van Turkije, en gezien het spel ben ik er niet gerust op tegen Tsjechië, Kazachstan moeten we gewoon winnen. Maar als we daar zaterdag van verliezen of gelijkspelen, ook al winnen met maar met 1-0 mag hij van mij per direct zijn spullen pakken en weg wezen en met het oog op het WK een trainer die een nieuwe generatie kan gaan vormen en kneden.

Als bondscoach moet je er gewoon direct staan, geen maanden de tijd om te werken aan je elftal, die tijd heb je zelfs niet. Je moet ze op de juiste plek op het veld zetten, de zwaktes en de tegenstanders goed kennen en daar met een goed antwoord op komen. Het is niet zo als met clubcoaches dat je de jongens nog moet leren verdedigen of aanvallen, dat is taak van de clubcoaches. Van Marwijk wist dat, Van Gaal wist dat, Hiddink hield vast aan het "oranje" systeem en Blind borduurt daarop verder. Er is geen Oranje systeem meer, en een goede coach ziet dat, we moeten af van het idee dat wij het voetbal hebben uitgevonden, maar ons schikken dat we kwalitatief wat minder zijn en bezig zijn met een generatie wisseling en daarop moet je inspelen met je tactiek. Verdedigend werden we gecompenseerd door een Robben, die 3 man van de tegenstander bezighield, maar zonder Robben is het niets en dan moet je kijken waar je krachten liggen en vanuit daar een tactiek op maken. Blind doet dat niet en houd van aan dezelfde principes als Hiddink, terwijl hij onder Van Gaal heeft gewerkt en het niet meteen heeft omgegooid.

8 oktober 2015 om 11:10

Dit is een typische Nederlandse reactie. Wel een hoop klagen, maar als het aankomt op specifieke verbeterpunten kom je met "een betere coach". Onderbouw wat je te zeggen hebt of hou je geklaag voor je. Zo een man mag en kun je niet afschrijven na 2 wedstrijden!

8 oktober 2015 om 11:12

Dit was een reactie op ryan030

8 oktober 2015 om 11:41

@forzasittard

Natuurlijk is er wel tijd... Deze selectie is nog zo piepjong. Het is maar wat je als doel stelt voor de toekomst. Stel je als eis dat Blind onherroepelijk het EK nog weet te halen, een bijna al onmogelijke opgave na het geleverde prutswerk van Hiddink en reken je Blind daar op af? Ook al was de klus bij voorbaat gedoemd te mislukken?

Of stel je je doelstelling bij vanuit een realistischer oogpunt, waarbij je alles wat je meer haalt dan uitschakeling als meegenomen ziet? Met het oog op de toekomst van Oranje en het potentieel aan talent dat er aan komt.

Uithuilen en opnieuw beginnen lijkt mij een mooi streven met of zonder Blind, al vind ik dat hij een eerlijke kans verdient. Twee keer verlies al als ijkpunt van falen bestempelen is een beetje oppurtunistisch en onfair. Met een leger zonder vertrouwen win je de oorlog niet, ook al heet je Napoleon of Alexander de Grote.

Je stelt dat Blind voor zekerheid had moeten kiezen. Maar met die zekerheidjes verloor Hiddink ook van o.a. Italië en Tsjechië. Zo'n abc'tje is kiezen voor zekerheid natuurlijk ook weer niet. Zekerheden heb jen nooit. Bovendien zat het hem bijvoorbeeld tegen Ijsland ook niet mee met het uitvallen van Robben en de onnozelheid van Martis Indi.

Gun de man wat tijd en laat hem bouwen aan een nieuw dynamisch, jong team met jonge talenten en nieuw elan. Laten we hem pas na een reeks wedstrijden bewieroken of neersabelen i.p.v. na twee wedstrijden. In ieder geval heeft Oranje met het aandiende talent de toekomst is mijn gevoel. Met of zonder Blind aan het roer.

8 oktober 2015 om 12:04

Dus had je met resultaatvoetbal je moeten kwalificeren. Blijkbaar gaat dat er niet in bij Blind & Hiddink? Gewoon dichttimeren en hopen op je spitsen (zie Wales).

Krul
Janmaat
van Dijk
de Vrij
Pieters
Wijnaldum
N. de Jong
Blind
Sneijder
Huntelaar
Dost
8 oktober 2015 om 12:44

Ach ja, met met lelijk resultaatvoetbal tijdens de kwalificatie was heel Nederland net zo goed over de trainers heen gevallen en zouden hun hoofden al snel opgeëist zijn geweest. Bovendien hebben onze spelers niet de mentaliteit om enkel op resultaat te spelen. Op het WK kon het na drie weken inpraten en inslijpen door van Gaal. Maar niet in twee dagen trainen..

Ik heb je opstelling nog even bekeken. Met twee statische en houterige spitsen zonder snelheid op de counter gokken wordt wel een heel lastig verhaal. Lijkt me ook niet bepaald een aantrekkelijk geheel om 90 minuten naar te moeten kijken.

8 oktober 2015 om 15:46

@buitenspelval,
Ik begrijp je zorgen, maar het is de vraag of dit lelijk voetbal zal opleveren? Nederland-Spanje was toch echt een wedstrijd op van te genieten met een 5-3-2 opstelling van Louis.

Wat betreft de spitsen, Zowel Klaas als Bas lopen vrijwel 1 op 2 bij hun club. Lijkt me het proberen waard. Je zou altijd kunnen wisselen, een fitte Robben met Dost, een fitte van Pesie, misschien Depay als 2de spits. Etc. etc.

Maar helaas, Blind zal dit nooit gaan doen, vandaar dat we de komende Ek's en Wk's beter thuis kunnen blijven. Misschien is in 2022 de realiteit eindelijk geland in 4-3-3 land?

8 oktober 2015 om 16:13

@huubke

Als je zo van een zeer verdedigende stelling uitgaat denk ik dat je met één of twee snelle aanvallers moet spelen. Huntelaar en Dost zijn beide centrumspitsen en vooral gevaarlijk in het 16 meter-gebied. Dus moet je ze ook kunnen bevoorraden vanaf de flanken. In de diepte aanspelen vanuit de counter heeft geen zin. Ze missen daarvoor snelheid .
Wat de opstelling tegen Spanje aantrekkelijk maakte was de snelheid van Robben en Van Persie.

Verder ben ik over het algemeen ook voor het inbouwen van wat meer controle, echterwel zonder dat het een soort catenacio wordt. Nederlandse ploegen spelen zichzelf internationaal uit door te aanvallend te spelen. Iets meer evenwicht tussen aanval en verdediging mag wel.

8 oktober 2015 om 07:48

Ronald de Boer zegt dit slimmerd. En hij heeft gewoon gelijk. Ik kan me niet voorstellen dat een andere coach dit team wel aan de praat had gekregen. Te veel middelmaat.

8 oktober 2015 om 08:01

Het gaat erom dat Blind nooit coach had moeten worden, zie ook geen reden waarom wel en zeker niet bij 4 cruciale wedstrijden.. verliest hij er 3 dan is er gefaald... door de spelers, knvb en Blind. Hij kan er niet veel aan doen maar had er nooit mogen staan

8 oktober 2015 om 11:13

Juist, heel lief van Ronald om zijn Ajax vriendje in bescherming te nemen, maar het is natuurlijk grote onzin. Blind een verstokte 4-3-3 trainer die nog nooit iets aansprekends heft gepresteerd (ik ze dat hij al 54 jaar is en nog steeds niks gepresteerd.....poeh). Blind heeft toegestemd toen Hiddink 4-3-3 ging spelen en zet zelf dit dramatische systeem voort. Hij is 100% verantwoordelijk samen met van Oostveen. **** Wie had dan wel dit team aan de praat gekregen? 1. Koeman 2. van Gaal 3. van Marwijk.

8 oktober 2015 om 07:50

Want Frank de Boer kon het ook aangerekend worden dat het onder Jol niet liep bij Ajax in 2011? Of zeg je daarmee dat de inhaalrace na het vertrek van Jol niet per se aan de kwaliteit van De Boer te wijten was omdat hij daarvoor ook al assistent was?

Natuurlijk ben je als assistent alleen ter ondersteuning of om te sparren met de hoofdtrainer. Uiteindelijk maakt de hoofdtrainer de keuzes.

8 oktober 2015 om 08:00

@Nick-name Frank de Boer was destijds coach van de A1 en assistent van NL elftal. Jouw verhaal raakt dus kant noch wal.

8 oktober 2015 om 07:54

Onzin, je verliest van IJsland en Turkije. Het is schandalig. Ik vind dat er kamervragen gesteld moeten worden

8 oktober 2015 om 08:10

En als die het onverhoopt wel zou halen dan is het ook niet verdiensten. niet de lasten ook niet de lusten

Het is gewoon een combinatie van tal van fouten. Het start bij de KNVB met de verkeerde trainer aan te stellen (hiddink). Die blijkt het heilige vuur niet meer te hebben.

Vervolgens weet de assistent ( Blind) op dat moment al dat hij zijn opvolger wordt vroeg of laat (Na de EK of eerder).
Op basis waarvan Blind gekozen is mag Joost weten. Nog nooit wat gepresenteerd als trainer.

Naar mijn mening mag het Blind wel aangerekend worden.
Hij is nu eenmaal eindverantwoordelijke en op moment van overnemen was alles nog in eigenhand.
Hij maakt waardeloze beslissingen van mensen oproepen die maanden niet spelen tot de voorkeur leggen bij ajax spelers. En van verkeerde opstellingen en tactiek tot slechte wissels.
Ik hoop dat hij snel vertrekt.

8 oktober 2015 om 11:20

Helemaal juist. Er zijn zo'n 50 werkloze nederlandse trainers die het beter gedaan hadden dan Blind. Maar helaas heeft Blind een goed network en zitten wij opgescheept met deze tobtrainer.... Hoe is het mogelijk: 4-3-3 met Ajax debutante, geen extra zekerheid op het middenveld om de zwakke defensie te ondersteunen, geen bezieling, geen echte verdedigers laten spelen (van Dijk, Pieters). Geen rammers op het middenveld (N. de Jong). Ronduit waardeloos!

8 oktober 2015 om 08:58

@eldert in dat geval had feyenoord dus nooit met v bronckhorst in zee moeten gaan. Was assistent van fredje die het zo slecht deed

8 oktober 2015 om 09:11

In dat geval is Blind ook medeverantwoordelijk voor de derde plaats in Brazilië en zou hij meer krediet verdienen.

Je ziet echter zo'n groot verschil qua aanpak onder Van Gaal tov Hiddink, dat ik toch het idee heb dat de assistenten daar heel weinig hadden in te brengen.

8 oktober 2015 om 09:35

Hij was uiteindelijk niet verantwoordelijk voor de geselecteerde spelers, de opstelling, hoe de trainingen verliepen... Hij hielp wel mee. Maar ik geef hem nog wel een kans. We komen wel uit die dal.

In de geschiedenis zie je ook dat we het beter doen op een WK dan EK.

8 oktober 2015 om 10:56

Precies.

Blind is al meer dan een jaar direct betrokken bij oranje. De afgelopen 2 wedstrijden (=het mislopen van het ek) kunnen hem dus aangerekend worden.

Het is naar mijn mening Hiddink zijn schuld. Die verliet het zinkend schip vroegtijdig en laat (met dank aan de KNVB) een rookie de klus klaren. Gecombineerd met belangrijke afwezigen/spelers uit vorm of niet van het gewenste niveau wordt het de nieuwe bc totaal niet makkelijk gemaakt. Veel (goeie) spelers zijn al oud en er moet dus doorgeselecteerd worden. De coach moet dus tijd gegund worden om te bouwen aan een ploeg. Of blind de ideale man is weet ik niet. Of hij het niet is weet ik overigens ook niet.

8 oktober 2015 om 07:43

Naar mijn mening beide. Maar toch net iets meer Blind. Toen hij het stokje overnam had hij namelijk alles nog in eigen hand..

8 oktober 2015 om 07:49

Hiddink had geen publiekelijk draagvlak meer. Dat Blind een Ziyech laat lopen en Riedewald laat debuteren in de basis tegen Turkije is niet Hiddink zijn schuld. De turken liepen gewoon dwars door de verdediging en na 25 minuten sta je 2-0 achter.
Nederland heeft gewoon een echt fitte Robben nodig, anders is het niks.

8 oktober 2015 om 10:00

Jij doet nu alsof het pas in de wedstrijd tegen Turkije mis ging. Toen was al alles mis gegaan wat mis kon gaan en had je een elftal zonder vertrouwen.

8 oktober 2015 om 10:22

De misser in eigen huis tegen Ijsland was de eerste misser van Blind. Toen stond je nog 2 punten boven de Turken en nu sta je er 3 achter (onderling resutaat) . Nederland had nog de beste nr 3 kunnen worden en zo rechtstreeks kwalificeren. Dat alles is in twee wedstrijden verloren en kunnen nu alleen nog hopen op een play-of als een nr 3..

Oh nee tuurlijk niet, tegen ijsland was gewoon pure pure pech oke daar kan ik nog mee leven ! Maar turkije was een regelrecht drama elftal stond voor geen meter en we werden overklast. Vind dit toch echt wel aan te rekenen op blind E conto. Ik bedoel kom op als je verliest met miniem verschil oke ..... maar we hadden gewoon geen kansen daar in turkije. Ik heb er nog zeker vertrouwen in in het EK maar dan moet er wel 2 x gewonnen worden danny !!

Dan hadden we net zo goed Bassie en Adriaan voor de groep kunnen zetten. Blind heeft alle cruciale duels verloren. Als we de komende 2 wedstrijden weer niet winnen, dan mag hij van mij weer vertrekken. Nooit een voorstander geweest van Blind, onbegrijpelijke keuze destijds.

Blind is niet alleen verantwoordelijk dat klopt maar hij zat toch ook als een dood vogeltje naast Hiddink toen hij het in de soep liet draaien? Hij was toch ook mede verantwoordelijk voor het succes in Brazilie? Dan is hij ook mede verantwoordelijk voor het falen nu. Aangezien Blind werkelijk nog nooit iets gepresteerd heeft als hoofdverantwoordelijke lijkt het me verstandig als de Knvb na dit fiasco een andere bondscoach aanstelt die wel eens wat heeft gepresteerd als trainer.

Blind als bondscoach 2 gespeeld 2 verloren? Terwijl we nog 3e stonden voor Turkije. In beide wedstrijden slecht gewisseld en slecht gespeeld.

Nee, hij verloor thuis van ijsland, verloor uit bij Turkije, pakte nog geen punt als bondscoach en was de rest van de dramatische kwalificatie assistent, maar verder kun je het blind niet aanrekenen....

Hij was verantwoordelijk voor de wedstrijden tegen IJsland en Turkije. Gefaald. Als bondscoach mag je geen tijd krijgen. Je moet er meteen staan. Tegen IJsland haalt hij Huntelaar eruit en ga je je aanpassen. Terwijl je met 10 man makkelijk met 3 verdedigers door kon gaan. Weg met die man!

Ik vind dat de situatie nadat Blind Hiddink op heeft gevolgd alleen maar erger geworden. Blind heeft het beleid van Hiddink gewoon doorgezet en ik zie daar onder hem geen verandering meer in komen. Hiddink selecteerde zijn PSV lieverdjes en Blind selecteert nu met een Ajax-bril. Het draagvlak om aan te blijven als Blind het EK niet haalt zie ik niet... Misschien dat de Boer dat even uit kan leggen.

8 oktober 2015 om 08:38

Idd. Het was sowieso dom beleid om hem van tevoren aan te stellen.
Hij heeft amper ervaring als hoofdcoach, raar wissel- en selectiebeleid, en is als assistent natuurlijk wel degelijk mede verantwoordelijk voor de periode ervoor. Van oostveen en blind moeten allebei hun verantwoordelijkheid nemen en gaan als Nederland het niet haalt.

Lekker makkelijk! Hoezo gaat Blind helemaal vrijuit? Hij is toch de assistent van Hiddink geweest en zal toch ook zijn inspraak gehad hebben. Of deed Hiddink alles tegen de wil van zijn assistenten in en heeft hij alle goede aanwijzingen van bijvoorbeeld Blind genegeerd.

Het verkeerd selecteren van spelers is hij direct debet aan. Als assistent coach ben je mede verantwoordelijk voor het elftal. En de wedstijden tegen Ijsland en Turkije zijn verloren door tactisch slechte veranderingen. Hadji7 geeft er een van aan. Conclusie, bij het niet bereiken van het E.K hoort hij op te stappen.

Mooie circle jerk altijd tussen die jongens. In ruil hiervoor zal Blind morgen verklaren dat een WK in Qatar precies is wat het voetbal zo nodig had en dat we blij moeten zijn dat types als Ronald de Boer zich zo hebben ingezet voor dat wk en dat een dode slaaf meer of minder aan het eind van de lijn niets uitmaakt. Waarom vraagt men nog Ronald de Boer zijn mening, er komt helemaal niets zinnigs uit die vent, hij is alleen maar bezig met zijn broer of zijn vriendjes te beschermen en heeft het walgelijkste stemgeluid van Nederland. We lullen praatprogramma's vol over hoe het voetbal door het geld en de commercie kapot wordt gemaakt maar laten ondertussen wel een van de ergste zakkenvullers aanschuiven. En niet alleen bij Fox, nee, ook bij Sbs6 want Nederland kan niet genoeg getrakteerd worden op het gepruttel van Ronald de Boer, die bereid is om alles te verkondigen als je maar betaalt.

Blind moet gewoon weg, dat ziet iedereen. Als hij het haalt mag hij blijven zitten, maar anders, wieberen. Hij was assistent van Van Gaal, maar liet Hiddink blijkbaar een volledig andere lijn kiezen, terwijl het de spelersgroep door en door kende. Dan ben je toch een prutser? Bovendien een vent zonder veel ervaring als trainer, bestuurlijk heeft hij wat messen in ruggen gestoken en op persoonlijk vlak heeft hij ook zeer kwalijke dingen gedaan. Deze man kan gewoon niet het boegbeeld zijn van Oranje, zeker niet als je debuteert met twee nederlagen tegen b-landen in cruciale duels. En oh ja, hij heeft Ziyech naar Marokko gedreven.

De Boer moet echt van tv verdwijnen. Het is gewoon zielig om te zien hoe de Boer hier weer een
vriend probeert te verdedigen. Ronald de Boer krijgt betaald om een eerlijke mening te geven maar wanneer het om Frank de Boer en Danny Blind gaat, de een zijn broer en de ander een vriend is hij totaal niet serieus te nemen en heerst de vriendjespolitiek.
Daar waar hij Hiddink neersabelde om wissels en andere formaties daar hoor ik hem nu niet over. Arme Danny Blind kan er volgens hem niets aan doen en is slechts slachtoffer.
Ik kan die Ronald de Boer totaal niet uitstaan op tv.

Blind is met zijn slechte prestaties in zijn rol als zowel assistent als bondscoach gewoon medeverantwoordelijk mochten we ons plaatsen. Mocht het ons niet lukken om onszelf te plaatsen moet je helemaal opnieuw beginnen met een nieuwe bondscoach vind ik.

Ik hoop het niet zeg. Als je zijn selectiebeleid ziet dan spelen we aankomende jaren met anita in het NL elftal... Blind moet gewoon ook realistisch zijn, hij krijgt het nu niet op de rails en hij kreeg erg veel vrijheid als assistent van Hiddink. Blind moet ook een deel van de slechte kwalificatie race toebedeeld worden.

Is het niet een keer tijd om de Knvb aan te pakken? Zijn zij niet eindverantwoordelijk? Zet daar eens iemand neer met meer "voetbalroots"! Of meerdere. De generatie van 74/78 gecombineerd met 88 en 98 bijvoorbeeld!

Waarom mag hij niet aangerekend worden? Hij was ook betrokken als assistent onder hiddink.

"ik ben ervan overtuigd dat Blind die klus aankan"
Volgens mij is Blind al eens coach geweest bij een clib en is daar compleet door de mand gevallen Ronald.
Niet je vrienden verdedigen ten koste van het Oranje aub.

Ruud van Nistelrooy en Marco van Basten hebben ook het verval van Oranje in gang gezet.

8 oktober 2015 om 08:56

Waar wil je heen..? Leg aub even uit wat je precies bedoelt.

8 oktober 2015 om 09:29

In reactie op de mensen die roepen dat Blind als assistent van Hiddink al verantwoordelijk was voor de huidige situatie, vergeet dan nu ook de namen Ruud en Marco niet, lees ze nergens terug.

8 oktober 2015 om 09:44

Laat ik het anders vragen: ben je sarcastisch of niet?

bedoel je dat het komisch is dat Blind's periode als assistent wordt meegerekend of bedoel je serieus dat Van Nistelrooy en Van Basten evengoed schuldig zijn?

In twee (cruciale) wedstrijden heeft Blind gefaald met vreemde tactiek, onbegrijpelijke wissels en een selectiebeleid die niet alleen slecht is maar ook Ajax gericht. Blind is een onervaren coach zonder visie. Wil en beheerst enkel de Hollandse school. Deze man was mee met van Gaal in Brazilië maar geeft blijk niets geleerd te hebben. Zeker in de match tegen Turkije had hij de bus moeten parkeren om de puntenvoorsprong vast te houden.
Wat mij betreft had hij iig na Turkije ontslagen moeten worden. Prutser!

Van alles wat ik hier lees vind ik nog wel het ergst dat Blind voor de volle 100% wordt aangewezen als de schuldige. Ik weet dat de haat diep zit om een of andere reden maar hebben jullie de wedstrijden überhaupt wel gezien? 9 vd 10 spelers in het veld lopen erbij als ongeïnteresseerde zoutzakken, en dat gebeurde al onder Hiddink. Probeer aub wat verder te kijken dan je neus lang is .. Supporters horen achter je club/land te staan maar het enige wat jullie Hollanders kunnen is zeiken, zeiken en afkraken. Zielig.

8 oktober 2015 om 09:14

Hij stelt zelf toch die "9 vd 10" spelers op? Dan ben je er verantwoordelijk voor, wie anders? Bert van Oostveen was ook al niet verantwoordelijk

Tuurlijk kan je Blind erop aanwijzen. Ten eerste was hij eerst assistent en had hij dus gewoon met Hiddink het over zijn opstelling kunnen hebben. Daarnaast had hij de belangrijke duels verloren die gewonnen hadden moeten worden. Wat ik niet snap aan Blind is waarom niet gewoon die 4 belangrijke duels toen niet gekozen voor een 532 opstelling om het dicht te gooien en gewoon puur voor de punten te spelen. Als je je dan gekwalificeerd had kon je wel weer aan een 433 team werken. Ik vind dat Blind in die paar duels heel veel fouten heeft gemaakt waardoor wij wel de duels verloren hadden. Onder andere totaal geen beleving bij de spelers krijgen waardoor ze echt als natte kranten speelden.

Ik heb al vanaf het begin gezegd dat Blind een domme keus had gemaakt door meteen het stokje over te nemen van Hiddink want als Blind nu het EK misloopt is hij ook niet meer houdbaar. Hoop dat ze Dick Advocaat dan daarna maar kunnen overtuigen of hij nog zin heeft. Of misschien Rijkaard met Ten Cate weer samen voor de groep gooien.

Je bent verantwoordelijk, we hadden het nog in eigen hand toen blind begon maar dan kansloos verliezen tegen landen als ijsland en turkije, dan mag je jezelf het mislopen van het ek best aanrekenen...

Als je 3-0 verliest van Turkije hoor je gewoon hierop afgerekend te worden.

Blind kreeg een ontsporende trein in handen. Natuurlijk stond hij naast machinist Guus (klnkt als een kinderboek trouwens) toen die er een bende van maakte, maar er zijn mensen te vinden die meer schuld dragen aan dit debacle.
Neemt niet weg dat ik absoluut geen fan ben van Blind. De manier waarop hij Martins Indi knalhard afviel was mijns inziens beneden alle peil - winnen en verliezen doe je met z'n allen. Door iemand na een stomme fout meteen te laten vallen geeft Blind een verkeerd signaal aan de overige spelers. Bovendien kan-ie het dus niet meer maken op korte termijn BMI op te roepen, waardoor je toch de mogelijkheid hebt afgesneden een speler die CL speelt te selecteren (ik zeg niet dat je BMI *moet* selecteren; ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe-ie op dit moment speelt, maar door hem tot zijn veters toe af te fikken heeft Blind zich wat dat aangaat onnodig in de hoek geverfd).

8 oktober 2015 om 10:16

De laatste wedstrijd onder Hiddink bood juist weer een beetje hoop.
Vond het toen al onverstandig om hem de laan uit te sturen, zeker omdat hij niet werd opgevolgd door een trainer die echt iets zou kunnen omgooien.

Sorry maar is dit een voor aankondiging dat Nederland het niet gaat halen? Dat de media de oranje aanhang milder moet maken? Misschien dat ik het blind niet aanreken maar wel die kwark van oostveen

De Boer heeft gelijk, Danny Blind kwam in de chaos van Hiddink terecht en mag nu het vuile werk opknappen. Maar dat neemt niet weg dat ik Blind ongeschikt vind als trainer. Ik vind dat hij gewoon niet de uitstraling en charisma heeft om een trainer te zijn. Ik vind het eigenlijk gewoon een te lieve en aardige man, en een echte trainer is harder. Kijk maar naar van Gaal.

Ongeacht of we ons plaatsen of niet, er moet een andere bondscoach komen. En dan denk ik eigenlijk vooral aan Ronald Koeman, en anders Ron Jans. Dat is een trainer die met minimaal materiaal leuke dingen voor elkaar kan krijgen, kijk maar wat hij bij PEC Zwolle voor elkaar krijgt.

Het missen van het EK kan hem niet aangerekend worden, maar de fouten die hij nu al heeft gemaakt, wel degelijk.

Maar we moeten volgens mij nu niet praten over consequenties voor de trainer. Daar is voldoende tijd voor als we over een paar dagen weten of we wel of niet de playoffs hebben gehaald.

Lekker dan als je niet verantwoordelijk bent voor de afgelopen wedstrijden en de komende. Dan kan ie dus net zo goed oplazeren.

Precies! De situatie was al dramatisch toen hij assistent was. Dus Blind weet niet hoe hij dit om moet draaien.

Natuurlijk moet Blind vertrekken. Ook al haalt hij het EK nog. Blind zat in de staf met Hiddink, en kon toen hij het stokje kreeg de boel omgooien, maar deed dat niet.
Er zijn zoveel punten op te noemen waarin Blind is gezakt. En als onervaren coach had ie toch wel een lange tijd bij Oranje om te kijken hoe het wel of niet zou moeten gaan.
Daarnaast heb ik het idee dat de Knvb ook veel te zeggen heeft over onze manier van spelen.
Het is heel simpel: Je bereikt als assistent van van Gaal de 3e plek op een WK. Prima prestatie. Dan ga je onder Hiddink de voorrondes spelen in een heel ander systeem, en daar bakken ze helemaal niks meer van. Dan krijg jij het stokje over gedragen. Dan lijkt mij het een logische keuze om met bijna de zelfde spelers als op het WK, weer met het winning systeem te gaan spelen, 5-3-2. Of mocht dit niet van de Knvb?? Of erger nog, staat de spelers groep daar niet positief tegenover ?

Natuurlijk hebben we last gehad van veel blesures waaronder Robben. Maar een Oranje zonder Robben zie ik nog steeds ver kunnen komen. Als we maar in gaan zien dat we middelmaat zijn en dus ons spel moeten aanpassen. Niks mis mee hoor!

opstelling voor Zaterdag moet er 1 zijn die aanval uitstraalt en creativiteit. Van de vleugels verwacht ik van elk 10 goede voorzetten. En daarom ook 2 kopsterke spelers. De 2 voor de verdediging moeten de balans bewaren.

--------------------Krul-----------------
---------Tete---van Dijk----Blind---
-Wijnaldum------------------Bazoer---
Elia--------------Snijder---------Depay-
---------Dost--------------Hunter---------

Dit nederlands elftal is makkelijk te verdedigen. Geef ze de bal, zet ze vast en speel op de counter. Zodat het middenveld niet goed staat.

Een andere tactiek lijkt mij wel goed nu.

Vind niet dat je het hem aan kan rekenen. Zou wel heel sneu zijn van de Knvb. We hebben in de laatste jaren al zoveel vernieuwd. Van Gaal heeft tussen 2012 en 2014 een compleet nieuw team gebouwd, en Hiddink heeft ook al een hele hoop vernieuwd. Weer 2 jaar vernieuwen zou complete waanzin zijn. Je moet een hechte selectie hebben, met een vaste opstelling waarin 6,7 of 8 spelers zeker zijn van hun plaats. Dan kan je bij blessures, of als een speler écht goed is, vernieuwen. De grens voor het Nederlands elftal moet weer omhoog. Je kan niet zomaar de 20 beste spelers uit de Eredivisie oproepen, want dat niveau is gewoon te laag. Dat je El Ghazi een keer oproept kan wel, hij is topscorer en speelt dit seizoen goed. Maar je kan Tete, Riedewald, Bazoer, Kongolo en Veltman allemaal thuis laten. Die voegen niks toe. Selecteer in plaats van hun ervaren spelers als Nigel de Jong, Anita, Fer of van Aanholt desnoods. Van de 23 spelers moeten er zeker 18 uit het buitenland komen, en die aanvullen met de beste 5 uit de Eredivisie: Cillessen, Klaassen, Bruma, Hendrix (op dit moment) en Elia.

8 oktober 2015 om 10:07

Het is niet erg om spelers zoals Bazoer, Tete en Kongolo te selecteren. Maar niet hun debuut maken in een cruciale wedstrijd die gewoon gewonnen dient te worden. Die jongens moet je oproepen en laten spelen met types zoals De Jong, Anita en Fer in oefenwedstrijden, of laten invallen als je al 4-0 voorstaat, of laten ruiken aan de trainingen. Nu worden jonge spelers opgesteld en als Tete, Riedewald, Bazoer etc falen kun je het die jongens ook niet kwalijk nemen, dat zijn jongens die moeten nog groeien en leren, maar ik neem het dan Blind kwalijk dat hij zegt dat hij een type De Jong niet nodig heeft en daar een kleuter van 18 voor oproept.

Tuurlijk niet. Van der Wiel twee keer opstellen, Affelay bij de groep laten, Klaasjan wisselen ... dat kan je hem inderdaad niet aanrekenen.

Mocht Ronald gelijk hebben dan vind ik het overigens ook prima, maar dan moeten we alsnog een andere bondscoach zoeken. Blind kan het niet (aan).

De Boer ik vond je al niet best als analist en nu sla je de plank weer mis. Stop eens met de hand boven het hoofd houden omdat je toevallig samen bij Ajax gespeeld heb.

Blind had nooit bondscoach mogen worden. Heeft zich nog nergens bewezen en zijn selectiebeleid laat ook te wensen over.

Nederland heeft betere spelers op posities die niet geselecteerd worden.
Kijk naar de verdediging, Riedewald is een betere back dan een centrum verdediger. Janmaat had vorige wedstrijden gewoon geselecteerd moeten worden. Middenveld met Sneijder, De Jong en Blind zou volgens mij niet misstaan.

Verder deed hij het bij mij al af door Een verdediger op het middenveld te zetten.

Prima, dan was hij dus ook niet verantwoordelijk voor het succes onder Van Gaal...

Daarnaast had hij kansen genoeg om het op eigen kracht te halen.

De naam van Nederland in de wereld is gewoon te grabbel gegooid door ene meneer Hiddink die het wel even dacht te redden uit de losse pols , een grote aanfluiting deze man , en dan nu Blind afrekenen op de laatste wedstrijden pff

Er is maar een man schuldig en dat is Hiddink met zijn losse aanpak en andere tactiek , onder v Gaal was er maar een de baas en dat was hij zelf plus dat hij als geen ander wist wat de kracht van zijn spelers was en handelde daarna , een derde plats op het WK (rest my case)

Volgens mij heeft Blind toch echt twee keer verloren als eindverantwoordelijke. Hoezo mag hem dat niet aangerekend worden? En het is ook niet alsof hij geen fouten heeft gemaakt in zowel selectiebeleid, tactiek en wisselbeleid. Bondscoach is zogenaamd het hoogst haalbare in het voetbal. Juist daar zou een topsportklimaat moeten heersen. Daar hoort bij dat je verantwoordelijkheid neemt en afrekent indien nodig. Dit soort afgeschuif en pseudo-empathie van ex-topvoetballer De Boer misstaat hem en het Nederlandse voetbal.

Nee niet in zijn geheel. Ook niet tegen Ijsland. Maar de vernedering bij Turkije daar was hij hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor. En daardoor kunnen we het nu wel shaken. Dus zeker dat het hem uiteindelijk wel aangerekend worden.

natuurlijk moet hij weg hij had er in eerste instantie nooit mogen zitten heeft totaal niets gepresteerd en word bondscoach gemaakt omdat hij van ajax komt pure vriendjespolitiek

Zeg ik weet niet maar ook als assistent kan je je laten gelden. Als je het echt niet eens bent met de manier waarop de coach speelt kan je je functie ter discussie stellen. Je geeft aan dat je er niet mee eens bent en dat je niet past in de filosofie van de trainer. Je zult dan wel moeten vertrekken maar dan had ik zijn aanstelling als bondscoach daarna wel begrepen. Nu ga je op dezelfde voet verder en dat zien we nu dus ook terug. Daar komt bij dat als ie de wedstrijden onder zijn hoedde nou goed presteerde of goed speelde waarmee je op langere termijn iets mee kan dan heb ik daar wel vrede maar maar het is niet om aan te zien. Verder toen hij aangesteld werd hadden we alles nog in eigen hand en onder Denny zijn we dit toch echt kwijt. Als we de aankomende 2 wedstrijden niet winnen dan moeten ze hem toch echt laten gaan en voor de WK kwalificatie een ander aanstellen, iemand die het tij wel kan keren. Overigens de positie van Bert van Oostveen wordt na definitieve uitschakeling ook onhoudbaar. Die heeft deze onbekwaamde mensen aangenomen.

Blind is medeverantwoordelijk inderdaad maar hij kan er weinig aan doen dat er sprake is van een uitgerangeerde uitgebluste generatie waar er dus een enorme schoonmaak en vernieuwing nodig is. Dat geroep hier om middelmaat als Pieters en Bacuna zegt mij genoeg.

Voor velen hier is het nooit goed. Roept hij van der Wiel en Janmaat op is het een kneus, roept hij Tete en bijv een Karsdorp op is het ook niet goed. Dan worden ineens Verhaegh en Bacuna er weer bij gesleept als opties. Je snapt het niet. Of eigenlijk snappen velen hier er geen moer van.

Natuurlijk is Blind (mede) verantwoordelijk voor de puinhoop. Van Ijsland en Turkije moeten wij normaal gesproken winnen. Er was toen nog vrij weinig aan de hand, als wij onze taken hadden uitgevoerd.

Maar Blind kwam tweemaal met een belachelijke opstelling. Het sloeg werkelijk helemaal nergens op.

- Van der Wiel laten spelen terwijl hij niet bij zijn club speelde. Had totaal geen wedstrijdritme.
- De Vrij en Martins Indi in het centrum laten spelen. Waarom? Dat faalde bij Feyenoord en Oranje onder Van Gaal. Waarom zou het dan wel werken onder dhr. Blind?
- Klaassen - Wijnaldum als verdedigende middenvelders terwijl iedereen weet dat Ijsland heel erg goed is in de counters.

Tegen Turkije weer vd Wiel en Narsingh laten spelen. Ongelooflijk.

En dan zijn belachelijke selectiebeleid niet vergeten..

Je kunt Blind juist alles kwalijk nemen. De vorige wedstrijd had hij gewoon moeten winnen maar hij heeft gefaald. En nu met de huidige selectie verwacht je gewoon niet beter. Helemaal als je kleine mannetjes als Bazoer oproept terwijl er veel betere spelers rondlopen. Oranje is geen kleuterklas waar je spelers opvoedt kom op zeg. Het is gewoon een schande de huidige selectie spelers. Als we het EK niet halen kun je dit Blind absoluut kwalijk nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren