Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Persoonlijk denk ik dat na dit seizoen de tijd rijp is’

Laatste update:

Het zou goed kunnen dat Frank de Boer bezig is aan zijn laatste seizoen als hoofdtrainer van Ajax. Nadat de Amsterdammers onder zijn leiding vier keer op rij landskampioen werden, ging PSV er tijdens de afgelopen jaargang met de titel vandoor en verwachtten velen dat de oud-verdediger zou vertrekken. Hij bleef, maar volgens tweelingbroer Ronald de Boer gaat de coach komende zomer wél.

/

De 45-jarige oefenmeester liet zich onlangs opnieuw ontvallen dat hij graag eens in de Premier League zou werken. “Dat werd meteen weer groot nieuws, terwijl Frank die ambitie al vaker heeft uitgesproken”, schrijft de voormalig middenvelder in zijn column in Voetbal International. “Op dit moment speelt dat helemaal niet. En ook al zou een club zich nu toch melden: hij zal Ajax nooit tussentijds verlaten.”

Een vertrek van zijn broer uit Amsterdam na afloop van de huidige jaargang kan De Boer zich daarentegen goed voorstellen. “Frank zal die stap alleen maken aan het eind van een seizoen, als er een buitenlandse club komt waar hij perspectief in ziet. Persoonlijk denk ik dat na dit seizoen de tijd rijp is. Dan is Frank bijna zes jaar hoofdtrainer van Ajax geweest en is het volgens mij een goed moment voor iets anders.”

Denk je dat Frank de Boer bezig is aan zijn laatste seizoen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk niet dat er snel een trainer komt die de prestaties van Frank de Boer kan overtreffen. Maar een nieuwe wind zou misschien het spel wel goed kunnen doen. Hopelijk een ervaren trainer, die bekend staat om aanvallend voetbal. Rijkaard? Zal vast niet willen.. ben benieuwd welke namen er genoemd zullen worden, zal vast iemand als Wim Jonk, Jaap Stam of Seedorf worden.

7 oktober 2015 om 16:51

Bielsa heeft momenteel geen werk. Qua salaris en competitie wordt het moeilijk om hem binnen te halen, maar we hebben bij Ajax wel een mooi ambitieus plan wat betreft werken met eigen jeugd en de filosofie spreekt ook aan. Het is een gokje waard denk ik.

7 oktober 2015 om 16:57

Bielsa is denk ik volstrekt onhaalbaar voor Ajax. Dat is echt een toptrainer. Persoonlijk 1 van me favorieten samen met Simeone en Halilhodzic.

7 oktober 2015 om 18:10

Denk dat Bielsa graag bij Ajax wil werken omdat hij een groot aanhanger is van de filosofie, zoals lennonturbo al zegt. Geld heeft die man vast al genoeg. We hebben het hier over een geobsedeerde coach die niet achter elke zak geld aan loopt.

7 oktober 2015 om 18:37

Kluivert misschien?

7 oktober 2015 om 18:44

Mij lijkt Adriaanse ook een goede, die staat in ieder geval garant voor aanvallend voetbal.

8 oktober 2015 om 17:41

Of hij volstrekt onhaalbaar is weet ik niet. Hij heeft nog geen enkele topclub getraind en nog alleen maar subtoppers met een mooie historie als Bilbao en Marseille. Ik denk dat hij zeker wel wat zou zien in Ajax als ze met een goed praatje komen. Wat we ons allen niet realiseren is dat we bij Ajax een hele mooie werkomgeving hebben voor trainers die met jeugd willen werken, maar ook gerichte versterkingen willen. Dat het salaris en de competitie niet meehelpen is gegeven, maar er kunnen uitzonderingen worden gemaakt voor trainers van formaat en we hebben de Champions League als hij goed presteert.

7 oktober 2015 om 16:55

Ha, Rijkaard lijkt me fantastisch. En als hij bondscoach van Saudi Arabie wilde worden, waarom dan niet trainer van Ajax? Ik weet alleen niet hoe zijn dagelijks leven er nu uit ziet. Ik vind het altijd een erg ongrijpbare figuur, moeilijk te lezen.

7 oktober 2015 om 17:10

Het verschil tussen het rijke Saudi Arabie en het rijke Ajax is natuurlijk wel dat ze in het midden oosten geld uitgeven en in onze hoofdstad niet.
Dat zou hij aan de broertjes De Boer kunnen navragen gezien hun spelerscarriere.

7 oktober 2015 om 17:10

Edo, haha ik vraag me ook altijd af waar die Rijkaard toch mee bezig is allemaal! Zie hem regelmatig door Amsterdam Oud-Zuid lopen, met een mooie jonge blondine danwel brunette.. Maar ik zou het ook een goede opvolger vinden van Frank de Boer, maar volgens mij is Rijkaard gestopt.

7 oktober 2015 om 17:11

Het aantal uren per week en salaris als bondscoach van SA zijn niet te vergelijken met het trainerschap bij Ajax.

Ik heb niet het idee dat Rijkaard nog de drive heeft die er bij Ajax nodig zal zijn.

Van mij mag het. Denk dat we er goed aan doen om een nieuwe trainer voor de groep te zetten.

7 oktober 2015 om 19:01

Het liefst nu al. Na Het debakel tegen PSV en zijn slappe commentaar na afloop, kan ik niet meer wachten op dit moment dat hij vertrekt. Vind het een prima vent, maar ik wil Ajax terug. Vind dat Overmars ook zijn conclusies moet trekken en ook weg moet. Samen hebben ze Ajax de vernieling in gedraaid

7 oktober 2015 om 22:36

Ajax is wel uitgekleed hoor. Voorheen hadden we spelers als Vertonghen, eriksen, aldeweireld, Suarez etc. Als tweede spits trokken we een ervaren bewezen jongen aan als Pantelic of zelfs Bulyikin. Nu is met alle respect, een Davy Klaassen de grote man en trekken we een nono als Sanogo aan als tweede man...

Wellicht voor alle partijen het beste. 4 of5x kampioen in 6 jaar (of 5,5) zijn toch prima cijfers.

7 oktober 2015 om 18:01

Dit is zn 5e seizoen en hij is 3 keer kampioen geworden. Dus 4/5 keer kampioen? Max 4

7 oktober 2015 om 18:10

2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014. 4keer achter elkaar.

7 oktober 2015 om 18:12

Nee, hij is 4 maal op rij kampioen geworden

7 oktober 2015 om 21:06

Ken de feiten voordat je reageert

We zijn Frank voor alles dankbaar, maar ik denk dat het na dit seizoen tijd word dat hij ergens anders zijn magie gaat uitwerken. Het is en blijft wel jammer hoe er veel negatief over hem word gepraat. Ajax heeft 4 keer de titel gewonnen, paar keer in de CL best goed gespeeld, en staat nu ook gewoon eerste.
Ik ben Frank dan ook voor alles dankbaar, ik denk dat hij meer vastigheid heeft neergelegd en ik denk dat er veel valt op om voor te borduren, misschien kan Stam er nu ook mooi spel in slepen.

7 oktober 2015 om 16:52

Stam heeft de juiste papieren nog niet, geloof ik.

7 oktober 2015 om 17:24

Hij doet ook zo goed bij jong ajax alsbliefff ge3n jaap stam

7 oktober 2015 om 17:11

Binny, absoluut met je eens! Al heb ik ook veel kritiek op Ajax, maar voor mij blijft Frank een held. Die eerste kampioenschap na jaren, blijft voor mij een van de mooiste dagen uit mijn leven..

7 oktober 2015 om 17:14

Is het de magie die uitwerkt, of is de selectie gewoon steeds minder?
Ajax heeft een paar geweldige talenten, maar op Cilessen na vind ik dat er tot nu toe geen echte uitschieters zoals Eriksen meer zijn (al is o.a. Bazoer wel zo'n topper in wording). Een Klaassen doet het niet onaardig, maar echt een topper vind ik het niet.
Ik weet niet in hoeverre De Boer zich met het transferbeleid bemoeit, maar daarin zit vooral het probleem waardoor de selectie jaar op jaar minder wordt.

7 oktober 2015 om 17:51

Zal een combi van beide zijn. Over de selectie heb je volkomen gelijk. Het is een selectie bestaande uit spelers die tekort komen, spelers die het niveau nog niet hebben en enkele grote talenten die echter nog niet constant zijn ivm leeftijd. Ik vind Cillessen trouwens ook geen uitschieter, pakt tegenwoordig bijna geen bal meer, is dramatisch op strafschoppen en schiet vaak zomaar de bal in de voeten van de tegenstander. Prima keeper maar vind hem in tegenstelling tot vorig seizoen er niet bovenuit steken.

7 oktober 2015 om 18:11

Het is gewoon een kwestie van kwaliteit. Ajax heeft het geld maar weigert grote gevestigde namen te kopen of het salarisplafond te verhogen. Ze blijven talentjes kopen waar ze zelf nooit de vruchten van plukken, die jongens worden verkocht aan een betere club terwijl hun beste jaren nog moeten komen. PSV daarentegen koopt gearriveerde spelers als Luuk de Jong, Guardado, Pröpper, Moreno en Poulsen. Maar Ajax doet nog iets fout, iets wat echt de schuld is van Frank de Boer. Waarom staan Van Rhijn, Serero en vooral Schöne niet in de basis? Er is zo’n schrijnend gebrek aan ervaring, en deze jongens hebben het vorig seizoen goed gedaan, onder andere op Champions League niveau. Leuk hoor die megatalenten: Tete, Riedewald, Bazoer en El-Ghazi, misschien zijn ze ook in staat om (nu al) een hoger niveau aan te raken dan de meer ervaren spelers. Maar kijk naar de resultaten: vorig jaar met een enorm verschil geen kampioen, uitgeschakeld door Rapid Wien in de voorronde Champions League, nu afgetroefd door PSV in eigen huis. Bij Jong Ajax zag je het ook tegenvallen, terwijl daar ook veel leuke spelertjes rond liepen die technisch echt beter zijn dan hun tegenstanders in de Jupiler League. Maar vooral tegen het einde van de wedstrijd zakte alles in elkaar. Ze zijn die intensiteit nog niet gewend, en ik snap dat wel, het is niet hun schuld maar die van de manager.

Frank de Boer zou hier lering uit moeten trekken. Als hij dat doet dan is hij misschien wel klaar voor het managen van een internationale topclub. Al denkt hij misschien nog wel teveel als een verdediger, of hij denkt teveel als een Guardiola die teveel geilt op balbezit (De Boer heeft natuurlijk een Barcelona verleden). Ik zeg altijd dat Ajax veel kan leren van Swansea City, die werden regelmatig Swansealona genoemd vanwege hun prachtige positiespel. Maar Gary Monk heeft daar ook veel directe elementen aan toegevoegd zodat ze behalve zuivere passing en veel balbezit ook ineens toe kunnen slaan waarbij spelers donders goed weten dat het gaat om doelpunten maken. Dus Frank de Boer zou Ajax na dit seizoen wel kunnen verlaten als hij denkt dat hij er klaar voor is. Want ik denk dat Ajax blijft weigeren om gevestigde namen aan te trekken, zodat ze daarmee als het ware de rode loper uitrollen voor PSV die wel willen investeren in spelers die er direct staan. Alleen als er een investeerder (bijv. een sjeik) bij Ajax komt zie ik dit veranderen.

Qua transferbeleid is Gudelj waarschijnlijk de enige uitzondering. Maar laat dat nu een speler zijn die ik niet had willen zien komen. Gewoon niet goed genoeg vind ik. Ook weer zo’n binnenlandse transfer. Had dan Jordy Clasie gekocht als je echt een signaal wilde afgeven, gewoon bij de grote rivaal gaan kopen. Al zou hij zelf niet willen denk ik, en de Feyenoord-fans zouden gek worden als het zou gebeuren. Maar ze hebben zich maar te gedragen.
Wie ik zou kopen als ik Overmars was (of wie ik zou eisen als ik De Boer was):
– Een ervaren centrale verdediger
– Een ervaren centrale middenvelder
– Een gearriveerde (vleugel)aanvaller

Met ervaren bedoel ik niet prepensioen (33+, type Christian Poulsen) of louter ervaring zonder kwaliteit (heitinga). Riedewald speelde een tijd erg goed, nu zie je een terugval. Veltman is een topverdediger in mijn ogen, maar met al die jonkies om hem heen en met alle haters die loeren op een foutje is het niet makkelijk. Toen hij in Oranje speelde met Vlaar naast hem ging het uitstekend. Toen was Falcao nog in goede doen en speelden James en Cuadrado ook terwijl Oranje met 10 man stond. Het valt trouwens reuze mee met zijn foutjes de laatste tijd, vond hem vorig seizoen samen met Cillessen de beste van Ajax. Bovendien maken alle verdedigers foutjes, kijk hoe Sergio Ramos, Piqué, Thiago Silva, David Luiz, Kompany, Terry en Cahill onder vuur gelegen hebben. De Duitse en Italiaanse competitie volg ik nauwelijks dus over die verdedigers kan ik niet zoveel zeggen. Feit is wel dat Bayern het relatief makkelijk heeft en dat ze bij Juventus vaak met z’n drieën spelen in een defensieve formatie. Hoe dan ook, in plaats van Heitinga zag ik liever Vlaar komen die nu niet eens een club heeft! Al hebben we het dan wel weer over een ex-Feyenoorder…. Zou Demichelis gehuurd kunnen worden vraag ik me nu trouwens af? Dan had Denayer nu voor City gespeeld. Of zou Bjelland (van Twente) wel een goeie geweest zijn? Heel misschien Höwedes van Schalke? In ieder geval geen makkelijke positie om te versterken blijkt wel. Viergever was misschien niet zo’n slechte keuze. Maar die werd meteen misbruikt op het middenveld.

De middenvelder die ik in gedachten had zou Tino Costa zijn geweest. Wat een beest van een speler. Geef hem een blanco cheque en betaal hem dat salaris (beetje overdreven). Hij zou de move zijn die Ajax tegenover Guardado zou kunnen zetten. Tino Costa zou Ajax persoonlijk laten overwinteren in de Champions League. Maar ja nu hebben ze dat salarisplafond.

Voorin is Younes gehaald, hij scoorde een mooie goal. Maar waarom een 22-jarige? Koop iemand tussen de 25-29 jaar. Zou Susaeta van Bilbao haalbaar zijn geweest? Cheryshev? Yarmolenko? Nee dat gaat wat te ver. Maar probeer het gewoon. Ze proberen het niet eens.

Maar goed, dit is achteraf praten. Ajax moet nu wedstrijden van Swansea kijken en daar van leren. En dan zo spelen, waarbij ik de controleurspositie toch de meest problematische vind:

Cillessen

Van Rhijn
Veltman
Riedewald
Dijks

Bazoer

Klaassen
Serero

Schöne

Milik
El-Ghazi / Fischer

Dus een 442 met een ruit op het middenveld, of een 433 met de punt naar achteren en Schöne als valse spits. Dat is toch wel het Ajax-systeem. Milik komend vanaf rechts want hij is links en kan geweldig afronden. El-Ghazi is een rechtspoot en lijkt qua stijl op Ronaldo dus waarom niet vanaf links? Jammer dat Kishna er niet meer is trouwens. En snap ook niet dat Lucas Andersen niet mocht blijven, die ging steeds beter spelen vond ik. Sinkgraven was een overbodige aankoop: weer een jonkie, en een speler voor posities die goed bezet zijn.

7 oktober 2015 om 18:30

Allemaal lief leuk en aardig maar tete is dus gwn al 2 klasses beter dan van rhijn. Verder ga je met serero de strijd niet winnen op het middenveld, dan zie ik liever een middenveld met bazoer als 6 en klaassen en schone als aanvallende middenvelders
Schone werkt niet op de vleugel. Voor de vleugel zou ik dan zelf voor joel campbell gaan. Centraal achterin zou ik vidic proberen te halen. De gemiddelde fifa speler kent denk ik wel genoeg pareltjes aan ervaren spelers waarvan er minstens 1 realistisch moet zijn, misschien moet overmars ook maar eens wat fifa of voetbalmanager gaan spelen.

7 oktober 2015 om 17:19

Waarom Stam? Die heeft toch helemaal geen ervaring op niveau? Net als ervaren spelers hebben we ook een ervaren coach nodig!

Dat denk ik ook wel. Wie zou de nieuwe trainer van Ajax worden? Rijkaard misschien? John van de Brom? Of wordt Bergkamp doorgeschoven? Ben benieuwd!

7 oktober 2015 om 17:25

Bergkamp niet lijkt me die durft het vliegtuig niet in wat best lastig kan zijn als je naar Rusland moet ofzo.
Gok zelf op Jaap Stam.

Best goed gespeeld in de CL hahaha, laat me niet lachen man. Ajax heeft juist heel slecht gespeeld in de CL. Niet eens de groepsfase door gekomen.

7 oktober 2015 om 16:57

We hebben gewonnen van clubs al FC Barcelona en Manchester City. Niet bepaald de minsten volgensmij. We hebben gewoon telkens pech gehad. In de poule met Milan waren we een keer echt dichtbij, toen had Ajax 1x moeten scoren en waren we door geweest. Vind ik geen slechte prestatie.

7 oktober 2015 om 16:59

Het gaat PSV ook niet lukken, hetzelfde als Ajax die won van barca, man city en ac milan maar het alsnog niet haalt. Misschien hadden we het gehaald als van der hoorn balotelli niet onderuit haalde of als die knipoog vent er niet was.

7 oktober 2015 om 17:27

En psv heb wel ff makkelijkere loting als ajax elke keer. Vergeet sat niet en omkoop scahndaal lyon zagreb zat ook wel ff flink tegen

Ajax heeft veel aan hem te danken gehad de laatste jaren. Maar ik kan niet anders dan hem betrappen op een aantal tactische blunders dit seizoen. Hij heeft het systeem omgegooid van 'punt naar achter' naar 'punt naar voren' wat op zich een goede zet is. Met dit systeem heb je in de opbouw meer aanspeelpunten op het middenveld waardoor je minder balletjes breed ziet en dat er directer naar voren wordt gespeeld. Dat is ook heel duidelijk te zien. Alleen heeft hij binnen dat systeem een paar blunders gemaakt door bijvoorbeeld Sinkgraven als 8 op te stellen. Die jongen is technisch erg ver maar komt fysiek en ervaring te kort om daar te spelen. Dit heeft ons o.a. tegen Rapid Wien en andere Europese duels punten gekost. Daarnaast moet er met een nr 10 anders druk worden gezet. De verdedigende linie moet hoog staan maar dit liep afgelopen weekend helemaal verkeerd waardoor er een gigantisch gat was tussen verdediging en aanval waar PSV dankbaar gebruik van maakte.
Overigens zie ik onder de Boer veel te weinig duels waarbij Ajax echt passievol druk zet. De laatste keer dat ik dat zag was het thuisduel tegen Barcelona. Maar over het algemeen gaat de Boer altijd uit van de controle waardoor je saaie apathische wedstrijden krijgt te zien. Ik denk dat Ajax toe is aan een nieuwe wind want de tegenstanders weten ook onderhand wel hoe ze de tactiek van de Boer moeten pareren.

7 oktober 2015 om 17:00

Ik ben het wel met je eens, ook al vraag ik me af of Ajax een trainer gaat aanstellen die de tactiek compleet verandert. Misschien weet een eventuele nieuwe trainer er meer passie in te krijgen, maar daar ben ik wel benieuwd naar. Anyways, dit seizoen gaat ie gewoon afmaken, en ik verwacht wel dat hij afscheid neemt met een kampioenschap.

7 oktober 2015 om 17:07

Afscheid met een kampioenschap ? geloof je het zelf na zondag ik hoop het maar dat zie ik zeker niet gebeuren met deze selectie , of er moet een kwaliteiten injectie komen in de winterstop , ik hoop wel dat de eventuele nieuwe trainer wel echte kwaliteit mag inkopen zodat we weer op niveau komen .

7 oktober 2015 om 17:28

Ken echt wel hoor. Psv verspeelt ook zat punten. Fischer scoorde de 2-1 en geen oaal was psv gewoon op 8 punten

8 oktober 2015 om 15:13

Als PSV presteert zoals tegen ajax worden ze met 2 vingers in de neus kampioen, maar dit seizoen kennende gaan ze het op mentaliteit verliezen, af en toe lijken het net pubers.

Aub geen stam o.i.d. gewoon een gevestigde naam als Ron Jans, anders doorlopen we hetzelfde proces weer als paar jaar terug en dat gebeurd nu ook al met spelers en als dit ook nog eens met de coach gebeurd dan zie ik het somber in.

Stel dat het gebeurt na dit seizoen, hoop ik persoonlijk op Kluivert. Maar ben heel benieuwd met wie Ajax eventueel aankomt. Hoop alleen dit keer niet dat het een jeugdtrainer wordt. Ik zeg gewoon Patrick Kluivert.

Hopelijk geen ervaren Nederlandse coach. Dan krijg je weer dat achterhaalde Nederlandse School spel waar ze in Europa al 10 jaar klaar mee zijn. Doe maar gewoon een Europese jonge trainer met moderne opvattingen.

7 oktober 2015 om 18:34

Nou ja, hoeft natuurlijk niet. Van Gaal, Koeman, Van Marwijk, Rijkaard, Hiddink, etc. kunnen echt wel wat meer dan een achterhaald systeem gebruiken.

Tuurlijk gaat het wel eens mis, maar we mogen in onze handjes knijpen als we een van hen kunnen aantrekken. Zou goed zijn voor de Eredivisie.

Daarnaast zou ook een wat minder ervaren trainer als Jans best interessant kunnen zijn.

Ik vind ook dat het na dit seizoen wel welletjes is geweest. Heeft uitermate goed gepresteerd in de competitie met 4 landtitels en nu staan we ook weer eerste, maar in de europa/cl hebben we dramatisch gespeeld met een paar uitschieters in de cl (barca, city enzo), de loting zat zeker niet mee maar toch. Ben overigens wel benieuwd wie hem gaat vervangen! Ik ben totaal geen voorstander van stam of bergkamp. Ik hoop op Seedorf of Ron Jans en als die niet kunnen dan jonk maar.

Ik zie liever de boer blijven en dat hij een goed budget krijgt om spelers te halen.

Kan mij niet snel genoeg gaan want we willen weer eens een trainer die Ajax laat voetballen zoals Ajax groot is geworden en geen trainer die verder gaat op de oude weg met dat oeverloze getik en spelen op balbezit, 4 titels maar dat heeft een hoop verbloemd want we zijn sportief niet veel verder , Financieel wel maar we zijn een voetbal club en geen bank .

7 oktober 2015 om 17:06

Nou, met 1 mil op de bank kan je wel leuke spelers halen hoor. PSV haalt Guardado, dat kan Ajax ook toch? Of op zijn minst de salaris plafond verhogen zodat spelers langer willen blijven

Dat was het afgelopen zomer al Frank. Ik zag Frankie laatst op de tribune geintresseerd kijken en dacht..... Die wordt het, Ajax is toch zijn club

Als De Boer werkelijk zo'n goede trainer is als de kampioenschappen doen denken was hij al lang wrg geweest. Er is in al die jaren geen enkele vlub echt concreet geweest om De Boer binnen te halen , en die komt nu ook niet. Het behalen van vier kampioenschappen is niet het goede werk van de trainer maar van het verzaken van de concurrenten.

7 oktober 2015 om 19:43

Dat vind ik zo een slap geouwehoer. Ongelooflijk dat deze onzin nog steeds verkondigd wordt. Het niveau van Ajax is toch ook achteruit gegaan, kijk eens naar de selecties waarmee Frank kampioen moest worden. Die heeft echt wel goed werk geleverd. Hoe kan je dit nou zeggen als ajacied...

Ik denk dat welke trainer ook Ajax binnen stapt Ajax zal snel beter en beter worden,

1 een super jonge maar onwijs talentvolle lichting
2 er is veel geld beschikbaar voor eventuele versterkingen
3 alle basis spelers hebben een contract tot 2017 of tot max 2020
4 achter de grote talenten in Ajax 1 staan weer toptalenten te trappelen, Cerny, Nouri vd Beek..

7 oktober 2015 om 18:01

Het is vooral veel theorie wat je neerzet. Dat onwijs talentvol valt wel mee. Ze hebben talent maar we moeten niet overdrijven. En er is inderdaad veel geld bij Ajax maar dat is, zoals we gezien hebben, nauwelijks beschikbaar of ze besteden het verkeerd.
Leuk dat er toptalenten staan te trappelen, maar het moet er wel uitkomen.

7 oktober 2015 om 18:35

Met zoveel jeugd is er eigenlijk maar 1 trainer die Ajax gegarandeerd enorm veel verder zou helpen: Van Gaal

Maar die gaat het niet doen natuurlijk.

Misschien een gek idee maar zou Seedorf iets voor Ajax zijn als De Boer weg gaat? Het is een grote naam, de jeugd kijkt tegen hem op. Kent het Ajax spelletje. Ik denk in ieder geval de assistenten die er nu zitten kunnen wel blijven alleen geen van hun zou doorgeschoven kunnen worden na hoofd trainer.
Of wil het bestuur echt een trainer die nu bij de jeugd rondloopt doorschuiven in de vorm van Stam?
Een trainer die het al beetje waargemaakt heeft zou ook niet verkeerd zijn, maar dan moet die natuurlijk wel in het Ajax systeem passen waar ik dan weer moe van word.

Ik vind het een goede coach, maar met iets meer realisme (cq meer ervaring in de selectie en eerste elf) had er meer in gezeten. Het is allemaal te wisselvallig met die jonkies. Zo'n Guardado (hoewel die bizar goed is) moet Ajax toch ook ergens vandaan kunnen scouten? Gewoon iemand die de boel op sleeptouw neemt, niet per se van niveau Guardado

7 oktober 2015 om 17:34

Met Poulsen hadden ze een speler die vergelijkbare ervaring bracht. Poulsen speelde vrijwel alleen topduels en bracht door zijn ervaring rust in het elftal. Zulke spelers zijn haalbaar, en Ajax heeft ook wel een paar van de jongens in de selectie. Denk o.a. aan Schöne (29) en Heitinga (31). Maar dan moet je ze wel opstellen...

Ik zou het jammer vinden, maar aan de andere kant, je kunt nu ook goed uit elkaar gaan zodat hij later nog een keer met meer ervaring kan terugkeren, wellicht is een frisse wind goed.

Ik weet de ideale opvolger wel: Frank Rijkaard. Iemand met al ervaring bij barcelona, echte clubman en ook tacticus (ook al op het veld) en nogmaals hij kent de club. Doet het al een aantal jaar rustig aan maar wellicht ziet hij wel een grote uitdaging in Ajax na een goede rustperiode.

7 oktober 2015 om 20:13

Ja, lijkt met inderdaad de perfecte opvolger!

Ik heb echt heel veel respect voor Frank de Boer maar denk wel dat het tijd is voor een frisse wind! Aankoopbeleid (mede zijn verantwoordelijkheid) is echt slecht laatste twee jaar en ook de tactiek is niet meer zo goed als in zijn eerste jaren. Lijkt wel of hij geforceerd aanvallender wil spelen (mede door alle kritiek van oa Cruijff) maar dat dit niet zijn ding is! Jammer want zijn eerste 4 seizoenen waren veelbelovend!
Er moet een goede aanvallende trainer komen die ervaring heeft. Ik denk zelf aan Ron Jans. Heeft zijn teams tot op heden altijd erg goed en verzorgd voetbal laten spelen. Denk dat het tijd is dat hij een topclub mag gaan trainen!! Of dat succesvol zal zijn moet blijken want Ajax blijft een lastige club maar heb wel het gevoel dat Jans erg goed met talentvolle spelers kan omgaan!

Bedankt voor de mooie jaren Frank. Wellicht wel het beste om na dit seizoen weg te gaan.
Ik ben benieuwd wie ze halen als opvolger. Moet het iemand met een Ajax verleden zijn?
Persoonlijk zou ik Ron Jans wel eens een kans willen geven bij Ajax. Geweldig hoe hij Zwolle laat voetballen.

Hij kan Danny Blind opvolgen. Als het EK niet word gehaald nem ik aan dat Blind weggaat en Koeman em De Boer zijn de enige kandidaten.

Ben ik de enige die zich er aan ergert dat het weer uit de mond van Ronald komt. Ik heb liever dat Frank zelf zijn besluit naar buiten brengt.

Danny Blind is misschien wel geschikt voor de baan want dan hoeft hij alleen maar met Ajacieden te werken en daar droomt hij van en doet hij graag

Wat een heerlijk nieuws. Kan haast niet wachten ! Frank, bedankt voor de 4 titels en de rust waarmee je met de selectie werkte. Maar het voetbal onder jouw bewind was werkelijk waar verschrikkelijk. Tijd voor een coach met lef en oog voor de jeugd. Maar die wel puur aanvallend wil spelen, met tempo, vooruit verdedigen en met 2 klassieke buitenspelers. Heerlijk, alleen de gedachte al. Nu dit seizoen nog uitzingen !!

Zonde Frank....eigenlijk had je 2 seizoenen geleden al weg moeten wezen uit die slangenkuil.

Stoppen op je hoogtepunt...is ook een kwaliteit.

7 oktober 2015 om 18:37

Van achteren kijk je een koe in z'n kont. Hoe weet je nou van tevoren wat je hoogtepunt is?

Voor hetzelfde geld had hij dat gedacht na 2 kampioenschappen...

7 oktober 2015 om 18:45

Daarom is het ook een kunst.

Er zij managers die precies weten...dit trucje haal ik niet nog een keer uit. Of ik heb er nu het maximale uit geperst, beter dan dit kan het niet worden.

Neem Ferguson, had geen seizoenetje langer moeten blijven.

Frank heeft het denk ik niet helemaal lekker ingeschat. Ieder jaar een zwakker wordend elftal begeleiden...op een gegeven moment is de koek op.

Kan beter gelijk stoppen, heeft de motivatie niet meer om Ajax verder te brengen. Hopelijk gaat Mclaren er snel uit dan heeft Ajax een kans er nog wat geld voor te krijgen ook.

Mijn beoogde opvolger is John van 't Schip

7 oktober 2015 om 18:46

Denk je dat Frank de boer z'n vingers wil branden aan Newcastle dan?

Hoop toch dat ie wel verstandiger is dan dat.

Van mij mag de Boer weggaan. Hij is helemaal geen topcoach. Anders was er allang een andere aanbieding voor hem geweest. Die 4 seisoenen dat Ajax kampioen was geworden heeft Ajax niet aan de Boer te danken, maar aan PSV en Twente. Ajax stond tot de winterstop vaak 9 tot 13 pnt achter. Na de winterstop lieten PSV en Twente vaak punten liggen. Ajax speelde ook heel slecht maar won wel vaker. Ajax werd altijd 3de in de poule van de CL en na de winterstop meteen uitgeschakeld in de EL.
Als de Boer bijv. naar Liverpool gaat, zal hij Europees wel verder komen dan Ajax. Maar dat heeft natuurlijk met geld te maken.

7 oktober 2015 om 19:01

Heb jij wel voetbal gekeken de afgelopen jaren?

Twente heeft helemaal niet meegespeeld om het kampioenschap man...dat was Feyenoord.

7 oktober 2015 om 19:59

snizzle

Hoewel ik het niet helemaal met ajaxfan1970 eens ben lijkt het me voor jou handig om eerst de geschiedenisboeken over het eerste seizoen dat Ajax kampioen werd onder leiding van Frank de Boer eens door te lezen. Als je daarmee klaar bent zou je zijn post nog eens overnieuw kunnen lezen en jezelf dezelfde vraag stellen die je ajaxfan1970 stelde.

PSV en/of Feyenoord zijn wel 2de geworden in de eindstand. Twente in 2011. Maar ik bedoel tot de winterstop. Toen stonden PSV en Twente tot de winterstop vaak 2de met 9 tot 13 voor op Ajax. Feyenoord stond toen ook hoger dan Ajax.

Ik hoop zelf dat De Boer blijft. Ik zie Ajax dit jaar ook nog wel kampioen worden, mits er het een en ander verandert qua instelling. De Boer is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van mijn favoriete ajacieden en ik zie hem graag nog langer bij Ajax blijven. Aan de andere kant moet het voetbal wel echt beter want het is veel te vaak om te janken. Ik heb nog steeds vertrouwen in De Boer dat hij dit kan bewerkstelligen. Mocht hij toch weg gaan, dan is hem dat natuurlijk gegund.

Een eventueel vertrek van de Boer kan in mijn ogen alleen een verbetering zijn wanneer tegelijkertijd Overmars ook vervangen word of opstapt. Wie de volgende trainer ook mag worden, met een incapabele directeur voetbalzaken achter je zie ik het ook somber in voor de volgende trainer, ook zou Overmars nu wel bereid zijn om de financiële uitzondering regel toe te passen dan nog vertrouw ik hem grote bedragen niet toe.

De keren dat hij die uitzondering kon maken deed hij het niet, en hij heeft bewezen te lui te zijn om te scouten en heeft daarnaast ook geen goed scouting oog. Ten slotte kan zijn eigen scouting apparaat en de Toekomst zijn bloed wel drinken doordat hij vrijwel meteen na zijn aanstelling afweek van hetgeen wat was afgesproken. Mocht de Boer vertrekken wat ik graag zie gebeuren hoop ik wel dat Overmars ook vertrekt want in hem heb ik nog minder vertrouwen dan de Boer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren