Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Waarom zou hij naar Anfield gaan? Wacht op Bayern’

Laatste update:

Sinds Brendan Rodgers ontslagen werd bij Liverpool zoemt de naam van Jürgen Klopp rond als zijn opvolger: de Engelse media weten dat de trainer uiterlijk vrijdag wordt aangesteld bij the Reds. Klopp nam na vorig seizoen een sabbatsjaar op en leek pas vanaf het seizoen 2016/17 weer aan de slag te gaan, maar mogelijk is hij toch van gedachten veranderd. Giovane Elber hoopt dat Klopp niet naar Engeland vertrekt en wacht tot de positie van hoofdtrainer bij Bayern München vrijkomt.

/

Elber, zelf oud-speler van Bayern, vraagt zich af wat Klopp opschiet met een baan op Anfield. “Waarom zou hij naar Engeland gaan? Hij hoort bij Duitsland, de Bundesliga heeft hem nodig. Hij moet gewoon een jaar bijkomen en wachten op Bayern, daar gebeurt constant iets, is er altijd actie. Hij moet de verleiding om nu bij Liverpool te tekenen weerstaan”, adviseert de Braziliaan in gesprek met Goal. “Ik geloof dat hij in de zomer van 2016 de nieuwe trainer van Bayern zal worden. En ja, daar zou ik heel gelukkig mee zijn”, geeft Elber toe.

“Het is duidelijk dat Bayern momenteel wacht op een antwoord van Josep Guardiola. Het is nu al oktober en nog steeds is er geen beslissing gekomen: ik denk dus dat Guardiola niet verlengt en dat hij volgend jaar zomer weggaat uit München. Jürgen Klopp is een grote naam, een man die zich bewezen heeft bij Borussia Dortmund. Hij is een Duitser, hij kent de Bundesliga en stond met Dortmund in de Champions League-finale. Als hij beschikbaar is, moet Bayern toeslaan.”

Heeft Giovane Elber gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of Real! Ik verwacht niet dat Benitez het heel lang gaat volhouden daar ...

7 oktober 2015 om 09:46

Beetje met de meute meepraten. Hij staat er niet bijzonder slecht voor en moet zijn team nog laten wennen aan zijn speelwijze. De tijd zal het uitwijzen.

Het lijkt me juist een prachtige uitdaging voor Klopp. Hij wilde niet aan de absolute top staan had hij gezegd, en Liverpool is de perfecte club die er niet is, maar waar de potentie er wel is. Spelersmateriaal zit genoeg talent en ervaring in. Stadion is er, achterban zoals bij Dortmund.

7 oktober 2015 om 09:50

Juist door die speelstijl verwacht ik dat hij niet heel lang blijft, maargoed, dat is mijn mening. Wat 'de meute' te zeggen heeft moeten ze zelf weten, maar wellicht zit er een kern van waarheid in?

Klopp kan alleen maar falen in Liverpool, daar heerst mijns inzien een veel te hoog verwachtingspatroon. Afgaande op de spelers en de concurrentie.

7 oktober 2015 om 10:27

Hoe komt iedereen er toch bij dat er bij Liverpool een hoog verwachtingspatroon heerst? Zou leuk zijn als men dit eens onderbouwt, want dat heerst er naar mijn idee absoluut niet. Tenzij mensen hier meedoen om een plek in de top 4 (dus niet per se halen) een te hoog verwachtingspatroon vinden.

7 oktober 2015 om 10:44

Het is vast niet zo hoog als iedereen denkt. Maar als je ziet wat er uitgegeven wordt en wat de fans dan verlangen, is hoger dan wat Liverpool aan kan. Als ik het goed heb zijn Firminho en Benteke voor 40 miljoen gekocht. Dat is genoeg om te vechten volg de derde plek

7 oktober 2015 om 10:55

Gezien wat men uitgeeft en wat het verwachtingspatroon is, lijkt me dat in verhouding het verwachtingspatroon juist laag is. Een club als Liverpool moet altijd meedoen om een plek voor de CL. Dit kan je niet altijd halen gezien de grote concurrentie, maar al ver voor het einde van de competitie de top 4 al niet meer in het zicht hebben, is te min voor Liverpool.

7 oktober 2015 om 11:13

Ik vind Klopp niet passen bij het 'koninklijke' en sjieke Real. Hij omschreef zichzelf en zijn teams als Rock&roll.
Bij Bayern kun je als coach eigenlijk niets winnen, alleen maar verliezen.
Als je echter Liverpool structureel terugbrengt naar de top 5 in Engeland ben je al een held.

7 oktober 2015 om 11:46

Precies, Klopp houdt ook van volksclubs en de emotie die daarmee gepaard gaat.

7 oktober 2015 om 13:00

Oke, my bad.
Desalniettemin zou hij het niet 'erg' vinden om bij Liverpool coach te worden.
Persoonlijk lijkt het mij een geweldige match.

7 oktober 2015 om 13:08

@ijsmuts
Je hebt een punt dat Klopp te 'r 'n R' is voor Real, maar aan de andere kant was de periode onder Mourinho nou ook niet echt heel sjiek en koninklijk. Ik zou het iig erg gaaf vinden om een ongeschoren vent in een Real trainingspak en dito petje langs de zijn zien schelden ... als coach

Had Klopp niet eerder gezegd dat hij geen absolute topclub wou trainen? In dat geval ligt Liverpool juist heel erg voor de hand.

7 oktober 2015 om 09:54

Hij zei " ik hoef niet per se een absolute topclub te trainen, maar het is altijd welkom"

7 oktober 2015 om 10:20

Hmm, als ik het google vind ik een eerder voetbalzone artikel met 'het moet in ieder geval geen absolute topclub zijn'. Maar misschien hebben zij het verkeerd vertaald, ik vertrouw jullie als bundesligavolgers meer.

7 oktober 2015 om 10:24

Ohja als ik verder zoek zie ik bij het ene artikel 'hoeft niet' en de ander 'in elk geval geen'. Zal wel een vertalingsfout zijn dus. Maar ja, ik ga uit van het eerste, anders was bovenstaand artikel niet eens verschenen lijkt me.

7 oktober 2015 om 10:25

VZ heeft het idd verkeerd vertaald. Hij had zelf ook al aangegeven Bayern ooit te willen trainen. Dus het zou dan niet kloppen met wat ie zei

7 oktober 2015 om 09:56

Hij heeft gezegd " het hoeft geen absolute topclub te zijn " . Mag natuurlijk wel !

Hij moet gewoon naar liverpool gaan. Mooie competitie en een team waaraan hij kan bouwen.

7 oktober 2015 om 09:51

Mits hij het zeggenschap krijgt bij transfers. Want dat is op dit moment nog niet het geval.

Het lijkt me dat Klopp gewoon naar Liverpool gaat hoor, maar alsnog moeten we wel realistisch zijn en als Bayern vandaag bij Klopp zou melden gaat Klopp daar aan de slag denk ik.

7 oktober 2015 om 12:39

Volgens mij had hij bij Dortmund ook geen zeggenschap over de transfers

7 oktober 2015 om 14:26

Onzin, Rodgers had ook zeggenschap bij transfers. Alleen Rodgers wilde als een ouderwetse Engelse manager het alleenrecht en dat gaat bij Liverpool niet gebeuren. We zien ook dat ze daar gelijk in hadden, want op voorspraak van Rodgers werden Allen, Lovren, Lallana, Lambert en Milner gehaald (voor meer dan 70 miljoen bij elkaar), terwijl het 'transfer committee' waar iedereen nu over valt bijvoorbeeld Sakho, Can, Sturridge, Markovic en Gomez haalde voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Plus: Klopp is gewend om samen met scouts, analisten en een technisch directeur samen te beslissen over transfers, dus het zou niets nieuws voor hem zijn.

On: Elber moet niet aan de stoelpoten van Pep gaan zagen. Die is nog niet weg bij Bayern. Daarnaast zouden de Dortmund-fans het Klopp niet vergeven als hij ook al naar Bayern zou gaan. Ik denk dat Klopp en Liverpool een perfect match is voor de komende 3 tot 5 jaar. Daarna mag hij Bayern gaan doen als hij dat zo graag wil.

Niet iedereen vind het een uitdaging om een club te gaan trainen waar je bij voorbaat al weet dat je kampioen wordt.. Ik denk dat Pep alles op de CL gooit, die wil hij winnen met Bayern München...

Klopp heeft al meerdere keren aangegeven op zoek te zijn naar een club die een uitdaging kan bieden. Waar ligt in vredesnaam de uitdaging bij Bayern... Een club als Liverpool past perfect bij hem. In Duitsland zouden bijvoorbeeld Werder Bremen of Schalke (maar dat wordt hem never nooit) dat soort clubs kunnen zijn. Clubs die in potentie om de titel kunnen spelen..

Ben wel benieuwd of Klopp het ziet zitten om zijn sabbatical vroegtijdig af te breken.

7 oktober 2015 om 09:47

De enige uitdaging wat bij Bayern ligt is om als eerste club ooit de CL 2x achter elkaar zien te winnen. Ik denk zelf dat Klopp ook liever voor een Liverpool kiest, om daar het maximale uit een team proberen te halen.

Waarom zou je als trainer naar een geoliede machine willen als er vele mooiere projecten klaar liggen?

7 oktober 2015 om 10:05

Waarom niet? Sommige trainers vinden het leuk om ze naar hun eigen hand te maken. Zoals Pep dat wou. Misschien heeft ie geen zin meer om helemaal opnieuw te beginnen

7 oktober 2015 om 10:36

Naja als je je een klein beetje in leest over Klopp is dat iemand die graag spelers beter maakt en een elftal naar zijn hand wil zetten. En niet alleen zijn speelwijze toepassen op een sterrenassemble

7 oktober 2015 om 10:56

Ik volg Klopp al een lange tijd. Dus zou ongeveer wel weten hoe hij zit. Dat kan je ook over de meeste trainers zeggen en toch zitten ze bij een andere club.

Voor mij is het zo goed als zeker dat Klopp naar Liverpool gaat. Tot dat blijf ik ontkennen tot het officieel is

Echt spannend wat er rond om Klopp gebeurt. Hij heeft op alle geruchten gereageerd rond hem, maar op Bayern niet. Misschien al gesprekken en afspraken?

7 oktober 2015 om 10:19

Klopp heeft voor 3 jaar getekend bij Liverpool. Wordt waarschijnlijk vrijdag gepresenteerd. Morgen bekend gemaakt.

7 oktober 2015 om 10:30

Idd. Ik zie er een paar artikelen over. Dat ie morgen op Anfield zou zijn. Ik hoop het echt niet. Klopp is een man van zijn woord.

7 oktober 2015 om 11:40

Wat is zijn woord dan?

7 oktober 2015 om 12:14

Hij stopt zijn jaar rust niet voor geen een club

7 oktober 2015 om 12:42

In welk artikel stond dat en aan wie heeft hij zijn woord gegeven dan? En wat maakt het uit als hij t wel doet? Dat hij niet naar Bayern gaat?

Klopp werkte bij Dortmund uitstekend vanuit de underdog rol, hij kan dat beter net zo doen bij Liverpool. Daar krijg je langer de tijd en is er relatief minder druk. Er is ook meer te winnen bij een kleinere club. Vergelijk maar even wat kampioen worden met Liverpool zou betekenen vs wat kampioen worden met Bayern zou betekenen.

7 oktober 2015 om 10:20

Wat je zegt klopt, maar er is een groot verschil: in duitsland hebben clubs als wolfsburg nu en dortmund een goede kans op de titel als bayern een slecht seizoen kent. In Engeland moeten zowel city als chelsea een slecht seizoen kennen en dan nog heb je man utd en arsenal die minstens even sterk zijn. Kampioen worden in engeland is daarom wel een geotere opgave voor liverpool dan kampioen worden in duitsland met dortmund.

Overigens denk ik dat het een goede keuze zou zijn, de club is vergelijkbaar met dortmund en als hij structureel in de top 4 komt en CL haalt dan is het al een duidelijke verbetering met de laatste paar jaar

Borussia is een volksclub en Liverpool is een volksclub. Denk dat Klopp veel beter past bij een sympathiek Liverpool dan een arrogant Bayern.

De druk bij Bayern is abnormaal hoog, 3 prijzen in een seizoen moet je pakken. Bij Liverpool zal vooral kwalificatie voor de Champions League het doel zijn.

Om dat hij een uitdaging wil en niet een club die al aan de top is!

Weet niet....

De spelstijlen van beide trainers zijn compleet het tegenovergestelde, hier balbezit en voortdurende tactiek wissels, daar pure pressie voetbal met bliksem achtige overvallen.

Dit verschil al Bayern tenminste een seizoen kosten, denk niet dat ze bereid zijn omdat te doen.

Natuurlijk past Klopp ook beter bij een club als Liverpool. Het is meer een familie, zoals Bvb, en de "mia san mia"arrogantie is zeker niet zijn ding.

7 oktober 2015 om 10:48

Beetje jaloers meneer? Altijd zo negatief.
Bayern ging ook van Heynckes naar Pep. Totaal verschillende speelstijlen hadden die ook.

7 oktober 2015 om 11:01

De speelstijl van Pep is veel flexibeler dan die van Heynckes. Heynckes liet altijd de traditionele BL stijl spelen, eigenlijk te vergelijken met de spelwijze van Klopp. Bij Bayern wordt terugkeer naar deze stijl als stap terug gezien. Google maar in de Duitse pers Beckenbauer-Hitzfeld-Rummenigge-Guardiola voor meer details.

Ik geef hier mijn mening meer niet. Jij mag van mij een andere mening hebben. Ik was zondag nog weer een keer in de Allianz Arena en kon niets ontdekken waar ik als BVB sympathiesant jaloers op kan zijn. De nederlaag was een beetje hoog maar wel verwacht, dus...

7 oktober 2015 om 11:01

Ik vind Bayern tegenwoordig echt een vervelende club geworden. Als ze Klopp aanstellen, waarom halen ze dan ook niet gelijk Hummels en Gundogan erbij. Maken ze een mooi geel met zwart uitshirt voor volgend seizoen. If you can't beat them, buy them..
Jammer dat dat zo gaat.
Ik ben niet eens fan van Dortmund, maar dat Bayern vind ik echt helemaal niets. Ver verheven boven de rest lijkt het. Als er een team is welke in de buurt komt of zelfs beter is wordt dta vakkundig uit elkaar getrokken. Ligt uiteraard ook aan de spelers zelf. (lewa en Gotze als grote voorbeeld in dezen). Als ze gewoon bij elkaar waren gebleven met z'n allen hadden ze jaar in jaar uit een zeer grote plaaggeest voor Bayern geweest.

7 oktober 2015 om 11:13

Ik ken de meeste speelstijlen van Bayern die er tot nu toe gespeeld werden. Dat het een stap terug is snap ik. Als je dat in je post zei begreep ik het.

Met jaloers bedoel ik niet met de resultaten etc. Het is meer dat je gewoon mia san mia arrogantie uitroept. Buiten de spelers en geld hoeft Dortmund nergens anders jaloers op te zijn.

7 oktober 2015 om 13:01

Waarom die haat naar Bayern?
Wat doet Bayern in godsnaam verkeerd?

7 oktober 2015 om 13:37

Slechte ervaring ofs door de jaren heen. Ach het is een pure Dortmund supporter ddus je kan het verwachten

7 oktober 2015 om 18:04

Ik heb geen pure haat naar Bayern hoor. Ik begin zo langzamerhand de voetballerij gewoon zat te worden.
Vroeger speelde spelers voor hun club, voor hun supporters en probeerden ze met hun club prijzen te pakken. Tegenwoordig willen spelers prijzen pakken, ongeacht bij welke club ze zitten. Bij sommige clubs (bij Bayern bijvoorbeeld) is die kans gewoon groter dan bij andere. Dus willen veel spelers en ook trainers daarheen. Bayern heeft de centen om de beste aan te trekken en dus kunnen ze in principe jaarlijks de prijzen pakken. Nieuwe toppers inpassen en jaarlijks verbeteren. De mindere clubs kunnen incidentieel pieken en worden uiteindelijk leeggehaald. Het emotionele aspect is daarmee weg. Dat vind ik erg jammer. Het is bussiness en geen pure sport meer.
Ik zou het prachtig vinden als bijvoorbeeld een Lewandowski gewoon jaarlijks bij Dortmund had blijven strijden om de prijzen i.p.v. nu bij Bayern de prijzen aaneen te rijgen. 5 prijzen met "jouw" club zijn in mijn optiek meer waard dan 15 prijzen met "zomaar" een club.
Het is anderzijds volkomen logisch dat Bayern probeert om ieder jaar alle prijzen te pakken en dus investeren in andere spelers. Dat is gewoon begrijpelijk. Daarom geen haat voor Bayern, maar jammer dat het tegenwoordig zo gaat vind ik het zeer zeker wel.

8 oktober 2015 om 09:57

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar Lewandowski als voorbeeld gebruiken is slecht. Hij wou al jaren naar Bayern en dit was zijn kans om te gaan.

Klopp lijkt me met zijn Motivatiekunsten en passie langs de lijn, wat soms zelfs iets weggeeft van een dorpsgek, beter te passen bij een club die underdog is. Bij bayern denk je toch eerder aan trainers met een natuurlijke autoriteit en een bepaalde rust zoals lattek, Hitzfeld, heynckes en toch ook van gaal. De feel Good trainer klinsmann werkte daar ook niet, net als rehhagel, een beetje de klopp uit die tijd.

7 oktober 2015 om 12:49

Precies wat jij zegt, al vind ik de dorpsgek Klopp wel een mooi persoon. Komt ook lekker aankakken in zijn trainingspak zonder zich te storen aan de strakke colbertjes die tegenwoordig worden gedragen door de hippe trainers. Bayern lijkt me daarom ook te formeel voor hem. Voor mij is hij wel een soort van rockster onder de trainers. De supporters bij Liverpool zullen met hem weglopen.

Het is te bidden dat zo'n heerlijke trainer Niet aan het werk gaat bij Bayern. Natuurlijk wordt hij daar dan kampioen en pakt hier en daar een beker. Ik zie hem liever bij een suptopper waar financieel wel iets mogelijk is, zodat hij (net zoals bij Dortmund) kan bouwen aan een team en zijn geweldige filosofie daarop loslaten.

ja, Klopp verdient een beter team, maar ik zal hem met open armen ontvangen op Anfield!

Klopp heeft zelf toch ook aangegeven dat hij niet bij een absolute topclub wil werken? Nu zeggen mensen in dit wereldje wel vaker iets, maar bij hem had ik de indruk dat 'ie het meende.
Liverpool lijkt mij een geweldige club voor Klopp. Arsenal overigens ook, maar voorlopig zit Wenger daar nog..

Dan zou Bayern uiteindelijk toch Klopp krijgen!

ON: fantastisch wat Klopp heeft gedaan bij Dortmund, maar deze man lijkt me zo down to earth, een houthakker, een eenvoudige vent, een poetser...dat past toch niet bij zo'n gepolijste club als Bayern? Die moet clubs als...pak m beet...gladbach aanpakken. Of Hsv.

7 oktober 2015 om 12:43

Ja, of Liverpool :-)

8 oktober 2015 om 22:20

en liverpool it is

Bayern lijkt me juist geen club waarbij Klopp zich perfect kan ontplooien. Klopp is een man van het volk en hoort daarom ook bij een dergelijke club. Liverpool lijkt me daarom ook perfect voor hem. Potentie van een absolute topclub, veel werk nog te verrichten (lekker opbouwen), één van de populairste clubs ter wereld, en financieel ook nog wel wat mogelijkheden. Als het bestuur van Liverpool niet ongeduldig is kunnen ze mooie jaren beleven met hem. Ben alleen benieuwd of hij zo snel al zijn sabbatical wilt opgeven.

Kan aan mij liggen, maar het idee van het spelletje past toch totaal niet bij Bayern. Hij heeft zelf een keer gezegd dat hij houdt van onberekenbare in het spel. Juist de fouten vind hij prachtig. De tegen aanvallen etc. Wat gaat Bayern doen met al die fantastische voetballers als je op zo'n tactiek gaat. Als club kies je een manager op basis van zijn ideeen lijkt me. Klopp is een fantastische trainer, maar juist voor een ploeg dat niet heerst. Klopp zal zich de tandjes gaan vervelen als zijn ploeg alles makkelijk wint met 80% bal bezit Daar haalt hij niet zijn voldoening uit naar mijn gevoel. Liverpool of Tottenham etc.. ploegen die wel goede spelers hebben, maar niet zo goed zijn om elke wedstrijd te heersen. Daar komt hij beter tot zijn recht dan bij een ploeg met de 11 beste spelers van de competitie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren