Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer reageert op gefluit: ‘Dat werkt eerder negatief dan positief’

Laatste update:

Tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV was er regelmatig gefluit te horen in de Amsterdam ArenA, maar dat was Frank de Boer nauwelijks opgevallen. De trainer van Ajax vertelt op de website van zijn club dat hij dan alleen met de wedstrijd bezig is.

/

“Maar als er wordt gefloten, is dat geen goed signaal. Het werkt ook eerder negatief dan positief, want juist in zo’n duel heb je de supporters nodig en door het gefluit komt er misschien eerder angst in de verdediging van de ploeg, waardoor sneller fouten gemaakt kunnen worden”, aldus De Boer.

“Zo’n jonge groep geeft alles en heeft op sommige momenten die extra energie van de twaalfde man nodig. Het is belangrijk dat je te allen tijde achter het team blijft staan”, gaat De Boer verder. “Kritiek hoort bij Ajax, maar we hebben ook een jong team met veel nieuwe spelers. Het moet beter, maar dat deze gasten grote spelers kunnen worden, staat buiten kijf.”

‘Het gefluit werkt eerder negatief dan positief’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk Frank en tegen de tijd dat deze gasten die "grote spelers" zijn spelen ze in het buitenland. Ik weet dat dat grotendeels het lot van de Eredivisie is, maar feit blijft dat er nu gepresteerd dient te worden. Als je samen met het technisch hart wat kwalitatieve ervaren spelers had aangetrokken i.p.v. een Sinkgraven die op dit moment niets toevoegt, dan was dit Ajax een stuk verder geweest. Ieder jaar neem ik mezelf weer voor dat er geleerd is van het afgelopen seizoen, maar ieder jaar kom ik helaas weer bedrogen uit. Het gezegde "een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen" gaat bij Ajax duidelijk niet op.

5 oktober 2015 om 22:34

Ik vind Sinkgraven toch echt wel een technich verfijnde speler. Komt alleen uit op de verkeerde positie. Ik zou met 4-4-2 gaan spelen, in een ruit. Klaassen op rechts, bazoer op 6, sinkgraven op 10 en dan fischer op links.

5 oktober 2015 om 22:51

Gudelj??

5 oktober 2015 om 22:54

Dat gaat nooit gebeuren bij Ajax.

5 oktober 2015 om 23:15

@tomasio

Het is inderdaad een technisch verfijnde speler, maar hij is net als de rest van de selectie veel te jong. Hij weet niet wat er op het hoogste niveau gevraagd wordt en dat zie je duidelijk in zijn hele spel. Hij meent een wereld van tijd te hebben bij balaannames, passes, schoten enz. Dat kan je die jongen absoluut niet kwalijk nemen, want er zijn niet veel spelers die op twintigjarige leeftijd een elftal kunnen dragen.

Ajax heeft genoeg spelers die technisch vaardig, snel of sterk zijn, maar geen spelers die het elftal kunnen dragen. Een speler a la Guardado of Moreno had Ajax heel goed kunnen gebruiken. Dan kunnen we wel zeggen dat PSV dikwijls countervoetbal speelt, maar ik geniet tegenwoordig meer van het spel van PSV dan dat van Ajax, dat de laatste tijd echt om te huilen is.

5 oktober 2015 om 23:49

PSV is een koopclub met een scoutingsapparaat gericht op internationale scouting van directe versterkingen. Ajax is n opleidingsclub met een scoutingsapparaat gericht op jonge talenten. Het is geen toeval dat PSV de connecties heeft om Moreno of Guardado te halen. De hele organisatie is daarop ingesteld.

5 oktober 2015 om 23:53

Ik denk ook zeker niet dat dat toeval is. PSV laat zien over een heel goed scoutingsnetwerk te beschikken. Overigens is het geen bezwaar dat Ajax zich richt op jonge talenten, maar er moeten toch ook een aantal kwalitatieve ervaren krachten bij om de kar te trekken. Ajax zou zich naast jonge talenten, daar dan ook eens wat meer op dat soort spelers moeten richten (als dat momenteel niet het geval is).

Als we eerlijk zijn had Ajax ook al lang een paar van dat soort spelers kunnen hebben, als ze niet al die relatief kleine bedragen hadden uitgegeven aan net-niet spelers. Met al dat geld samen had je toch wel 1 of 2 goede versterkingen kunnen halen. Helaas is dat niet gebeurd en ik betwijfel ook of het ooit gaat gebeuren onder Frank de Boer.

6 oktober 2015 om 00:13

Ik denk dat de angst voor miskopen na Sulejmani gewoon te groot is geweest bij Ajax. Maar dat je aan teveel zimlings niks hebt, ben ik met je eens. Ik vind het n gemiste kans dat bij het overnemen van de Cruijff filosofie wel is gedacht aan volop kansen geven aan de jeugd, masr is vergeten dat hij destijds als trainer z'n elftal ook versterkte met ervaren klasbakken als spelbos en Wouters, om de jonkies bij de hand te nemen.

6 oktober 2015 om 01:01

Misschien niet zo bedoeld, maar je geeft 'koopclub' nu wel de negatieve lading mee die het soms heeft. Ajax is ook een koopclub, alleen kopen ze talenten. PSV heeft ervaring gekocht.

6 oktober 2015 om 01:08

Dat denk ik inderdaad ook, maar eigenlijk kunnen we gewoon stellen dat al die/dat transfersommen/salaris voor spelers als Sana, Zimling, Duarte, Van der Hoorn en fuck knows who else gewoon weggegooid geld is. Wat dat betreft zitten er nog veel haken en ogen aan de Cruijff-filosofie. Ik heb dat daar de komende tijd flink aan geschaafd gaat worden en de verbetering snel zichtbaar word.

6 oktober 2015 om 02:46

@ Clarkkent2

Daar was wel degelijk aan gedacht. Een van de harde verbeterpunten van het plan Coronel/de revolutie was dat talenten aan de hand van gedegen internationaal ervaren mannen zich zouden moeten ontwikkelen, in elke linie zou zo´n speler moeten komen. Omdat te bewerkstelligen zou de nieuwe directeur voetbalzaken eens en voor altijd de decennia lange durende onvrede bij de scouting oplossen. Waarna het de bedoeling was dat er dan intensief gescout zou gaan worden naar internationaal ervaren spelers. Dus geen spelers met voornamelijk of alleen maar Eredivisie ervaring, geen spelers met een reputatie van glas of die veelal de bank in het buitenland hadden warm gehouden.

Ook zou er intensief gescout moeten worden om het vertrek van sterktehouders op te vangen, men had eindelijk geleerd dat je niet steeds ongestraft je sterktehouders kan verkopen en verwachten dat je nog een bepaald niveau vast houd.

Daarvoor mocht Ajax ook een financiële uitzondering maken en meer betalen, al moesten die spelers dan wel aan een aantal strenge eisen voldoen. Aan het begin van het vorige seizoen deed een scout een boekje open hoe het er aan toe gaat bij Ajax. Hij melde dat de scouts in principe met een lege portemonnee moeten gaan scouten omdat Overmars alles heel snel te duur vind, ook kreeg men de opdracht om alleen maar naar jonge spelers te mogen kijken.

Toen aan het einde van het vorige seizoen ook de grote massa begon te moren gaven de Boer en Overmars toe dat ze in al die jaren geen serieuze aandacht hadden besteed aan het intensief scouten voor gedegen internationale ervaring. Waarschijnlijk omdat hij er gewoon geen zin in heeft en ook niet over een goed (internationaal) netwerk beschikt. Volgens het originele beleid hadden bovenstaande punten wel uitgevoerd moeten worden, en zo zijn er nog veel meer technischer zaken die Overmars en Co gewoon niet hebben uitgevoerd.

Men is nu al bijna drie jaar zonder enig mandaat afgestapt van het originele beleid. Hun favoriete excuus dat het allemaal zo moeilijk is; gaat in deze echt niet op.

Als het je het niet eens serieus probeert vind ik niet dat Overmars en de Boer zich achter die moeilijkheid factor mogen verschuilen. De raad van commissarissen zou erop moeten toezien dat de dagelijkse en technische leiding niet voor de derde keer op rij op eigen houtje van het beleid zou afwijken. Helaas greep de raad van commissarissen niet in, wat dat betreft ben ik echt hevig teleurgesteld in mensen zoals van Duivenbode en van Wijk. Het plan Coronel/de revolutie ging over meer dan alleen maar het verbeteren van de oplediing, maar op een of andere manier zijn veel mensen (waaronder ook heel veel mede supporters) dat vergeten.

6 oktober 2015 om 06:53

Ajax is ook een koopclub hoor. Of dacht je dat de huidige selectie bestaat uit spelers die in Amsterdam geboren en getogen zijn? Verschil met PSV is dat Ajax de spelers jonger koopt dan dat PSV dat doet. PSV koopt voor het eerste elftal, Ajax koopt om de jeugd aan te vullen.

Het fluiten heeft ook iets positiefs.

Dit zijn supporters die niet in slaap zijn gevallen en het nog op kunnen brengen om naar de wedstrijd te kijken.

Zonder gekheid, natuurlijk is het beter om aan te moedigen, maar ook fluiten hoort bij "het opleiden" van jonge spelers.

6 oktober 2015 om 01:16

Ik vind dat je nooit je eigen spelers mag uitfluiten, als publiek ben je er om de 12e man te zijn, het team te motiveren ipv bekriteseren, laat dat maar aan de tegenstander over!

Zeker waar. Vond het ook absurd dat juist tijdens deze wedstrijd een statement moest worden gemaakt door 410. Had echt het gevoel dat extra felheid van hun zijde zou kunnen leiden tot meer felheid op het veld. Dan was er wellicht iets meer sprake geweest van een wedstrijd.

5 oktober 2015 om 22:35

Als je zogenaamd extra felheid op de tribunes nodigt hebt om je als Ajax speler op te laden vs de kampioen, dan ben je serieus verkeerd bezig. Gudelj bijvoorbeeld had wel meer nodig dan wat gejuich. Lijkt last te hebben van zijn dieet. Speelt als iemand met een hb ijzer niveau van rond de 2.

Hier heeft hij fifty-fifty gelijk mee. Hier kan je een speler fysiek in de wedstrijd mee meer in de problemen helpen of juist niet, als hij door heeft dat hij word uitgefloten moet hij onder druk spelen , waardoor hij nog meer fouten kan maken en het voor zich zelf helemaal kan verprutsen of je moet in een keer je top-vorm krijgen en de sterren van de hemel spelen. Het kan negatief en positief overkomen.

als een ploeg minder speelt vind ik dat je er als publiek achter nie5 staan. Maar dan moeten de spelers wel met veel inzet de slechte wedstrijd compenseren. Blijft uiteindelijk een wisselwerking tussen publiek en team.

Dat slechte spel van Ajax werkt ook eerder negatief op de supporters dan positief frank....

Zelfs toen er gezongen werd leek de ploeg anstig. Traag, risicoloos, dramatisch, on-Ajax! Maar goed sommigen fluiten nou eenmaal om hun frustratie te uiten, net als dat sommige coaches (waaronder jij) boos worden en vloeken als ze gek worden van bepaalde keuzes van het team tijdens de wedstrijd. Andere coaches blijven kalm net als dat sommige supporters dus ook kalm blijven op de tribunes. En zo zijn we allemaal verschillend.

Ja precies, zo'n jonge groep!

Dat is het probleem en het gefluit moeten die jonge jongens zich niet aantrekken maar Marc, Edwin en jij!!! Jullie hebben geweigerd hier wat sterkhouders die sturing kunnen geven tussen te zetten!!

5 oktober 2015 om 23:07

Ja wel grappig dat hij het alleen over de jonge groep heeft, terwijl het gefluit toch vast ook voor de technische staf bedoeld was.

Je kan moeilijk klappen en juichen als je favoriete team ver ondermaats presteerd ofwel dan Frankie?...

5 oktober 2015 om 23:14

Gaat niet over klappen en juichen, gaat erom dat je je team aanmoedigt en niet als van de halve gaat zitten fluiten. Het team heeft je steun nodig en niet dat kansloze gefluit. Zegt ook genoeg over de mensen die naar het stadion komen, veelal dagjes mensen!

Totaal geen sfeer in die betonnen bak! Uitvak overheerste (op de goal van Ajax na) het stadion!

5 oktober 2015 om 23:34

Onzin, je zult mij absoluut niet horen fluiten, omdat niemand daar wat mee opschiet, maar ik snap het gefluit wel. Het spel van Ajax is nu al een aantal seizoenen ondermaats en de kampioenschappen zijn geweldig, maar hebben dat grotendeels verbloemd. Ondertussen horen we nu al seizoen na seizoen dat we na een verloren wedstrijd rekening moeten houden met de jonge leeftijd van de ploeg. Dan gaan we dit seizoen in en denk je dat Ajax daar op inspeelt, maar niets is minder waar! Sterker nog, in de voorronde CL spelen we met het jongste elftal ooit! Geweldig nieuws mits die spelers ook constant zijn in hun presteren, maar dat is dan ook weer absoluut niet het geval! Sterker nog, we gaan keihard op onze neus tegen een tegenstander (rapid Wien) die absoluut geen onoverwinnelijk spel op de mat legt. Vervolgens ga je afgelopen weekend enorm af tegen PSV in eigen huis voor het tweede seizoen op rij. Weer krijgen we hetzelfde verhaaltje: jeugdige spelers, offday van het team enz. en ondertussen betaal je wel gewoon rond de 50 euro (als niet seizoenkaarthouder) om deze wedstrijd bij te wonen.

Kortom: het is gewoon een opeenstapeling van frustratie en dat dat dan af en toe eens geuit wordt met wat gefluit, daar kan ik wel inkomen. Daarnaast moeten we ook niet zo kinderachtig doen, we doen net alsof het een grote schande is. Dat vind ik het niet, die voetballers krijgen gewoon goed betaald en worden ook bejubeld als het goed gaat, dan moeten ze hier ook mee om weten te gaan. Nogmaals: ik zeg niet dat je ze af moet vallen bij de eerste de beste slechte wedstrijd (in tegendeel zelfs), maar over een incidentele tegenvaller kan je bij Ajax al lang niet meer spreken.

6 oktober 2015 om 00:00

Tja, de supporters hebben Ajax ook vaak zat wél naar voren geschreeuwd als het spel niet om aan te zien was, en zondag was wel heel dramatisch en veel mebsen zijn klaar met de chaos bovenin en het niet verbluffende spel.


Oh trouwens over sfeer en fluiten gesproken, zou ik eerst naar jullie stadion kijken.

6 oktober 2015 om 11:52

@ Dankovic

Ja, hoor het uitvak overheerste ??? De meeste delen van de wedstrijd kwam er ook weinig vanuit het uitvak. Zo ie zo is het een grote mythe dat er in andere stadions in Nederland nou zoveel meer sfeer is en zeker niet continue zoals sommigen dat graag willen doen voorkomen. De laatste jaren hebben we ook in Eindhoven de nodige fluit concerten gezien, toen hoorde we jou daar niet over.

6 oktober 2015 om 13:48

@ajaxadam020
Mooi man, je geeft aan dat je jouw absoluut niet zult horen fluiten, maar een zin later begrijp je het heel goed. Misschien wordt het eens tijd dat mensen die supporter zijn van Ajax zichzelf minder gaan verschuilen achter het feit dat het een jong elftal is.

De zogenaamde fluwelen revolutie binnen Ajax had te maken met het opleiden van talenten die zich kunnen meten met de top in Europa. Ajax diende weer op de kaart gezet te worden door de eigen jeugd opleiding. Nu is het 'zover' en loopt iedereen te huilen en zichzelf te verschuilen achter het feit dat het elftal te jong is.

Daarnaast geef je aan dat mensen rond de 50 euro betalen om een wedstrijd bij te wonen? Dan nog je betaald toch om de wedstrijd te gaan kijken en desnoods je team aan te moedigen? Denk je nou echt dat fluiten een positief effect heeft op de spelers?

6 oktober 2015 om 13:51

@afca_leeds, Het uitvak overheerste inderdaad. Zoals ik al aangaf het enigste moment dat de thuissupporters van zich lieten horen was het moment dat de 1-1 gescoord werd door Youness.

Verder hebben ze zichzelf alleen in negatieve zin laten horen door constant te fluiten als er een pass niet aankwam.

Ik heb het verder helemaal niet over de sfeer in Eindhoven, want die was de afgelopen jaren ook ver te zoeken. Echter zit het in Eindhoven altijd volledig vol (minder zitplaatsen dan Arena) en vertrekken mensen niet in de 77e minuut. Ik hoor het zo vaak dat er een geweldige sfeer heerst in de Amsterdam Arena, nou dan ben ik benieuwd wanneer dat was, want wat een dooie boel is het daar.

En weer dat gelul over de jonge ploeg. Dan moet je ervaring halen en opstellen.

6 oktober 2015 om 14:03

Mooi man, hele insteek van het plan dat Cruijff voor ogen had was dat de jeugd belangrijk werd bij Ajax en zich uiteindelijke met de Europese top van het voetbal kon meten. Nu is de jeugd er dan daadwerkelijk (helft wel gekocht, aantal ook zeker opgeleid) en nu wordt er verloren, maar dat heeft te maken met de jeugdigheid van het elftal.

Schei toch uit, gewoon helemaal verkeerd ingekocht. Er is gewoon minimale ervaring binnen de selectie en de ervaring die er is zit op de tribune (heitinga) of verstopt zich tijdens een wedstrijd (gudelj).

7 oktober 2015 om 16:23

Het leuke is dat de jongelingen Hendrix, Perreiro Bazoer samen met Guardado de betere mensen van het veld waren. Het heeft dus niet alleen met leeftijd te maken.

Mooi hè, dan sluipt er angst in de ploeg en maken ze sneller fouten. De eerste bal ligt er al binnen 10 minuten in en zondag was daar geen uitzondering op. Voordat je de kans krijgt om te fluiten, ligt er al een bal in.

Kijk als je in het stadion zit dan zit je daar om je club te steunen. Kritiek kan je op andere manieren laten blijken, daar heb je dan ook de rest van de week de tijd voor

Altijd dat schuilen achter een jong team het begint gewoon zielig te worden.
Hij stelt ze toch op. Hij heeft altijd een excuus. Dan ligt het aan de wind, dan aan het gras, dan aan het jonge team. De Boer is gewoon een ontzettend zwakke coach die in zijn begin jaren geprofiteerd heeft van de aankopen van Jol maar zelf geen team kan samenstellen in samenwerking met de TD.

5 oktober 2015 om 22:57

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

5 oktober 2015 om 23:08

Thimothée Atouba, Mounir El Hamdaoui, Ronald Graafland, Kerlon, Nicolás Lodeiro, Mido, Marko Pantelić, André Ooijer, Hyun Jun Suk, Teemu Tainio, Jeroen Verhoeven, Zé Eduardo, Demy de Zeeuw.

Dit zijn de aankopen van Ajax in het tijdperk Jol. Hoe heeft de Boer hier jaren van geprofiteerd? Ga a.u.b. eerst je huiswerk doen.

5 oktober 2015 om 23:15

Aankopen van Jol kan je lezen als spelers die al bij Ajax rondliepen voordat Frank de Boer coach werd bij Ajax 1. Ga nu niet de wijsneus uithangen.
Kijk je naar het huidige team en naar de aankopen onder Frank de Boer en wat er nu op het veld staat dan is dat beschamend. Frank de Boer heeft totaal geen oog voor talent.
zijn opmerkingen 'dat deze jonge gasten grote spelers kunnen worden' zegt in mijn ogen alles.
Angsthaas trainer die alleen maar controle op het veld wil. Wat een lachertje dat de media deze trainer jarenlang omhoog geschreven heeft door kampioen te worden met Ajax dat door anderen samengesteld is en met een laagterecord aan punten als kampioen in een tijdperk waarbij PSV en Feyenoord week in week uit een wanprestatie leverden.

5 oktober 2015 om 23:29

Dat noemen ze selectief lezen wat jij doet.
Wanneer je naar de gemiddelde leeftijd kijkt, is het een feit dat het erg een jong team is. Dus zegt hij niets verkeerd. Wanneer hij zegt dat hij denkt dat die gasten grote spelers kunnen worden ook niet dat is zijn mening en persoonlijk deel ik die ook wel. Dat je meer en betere ervaring erbij had kunnen kopen is zeker waar maar aan de andere kant word er bij Ajax een beleid gevoerd en is het inmiddels financieel een zeer gezonde club. Iets dat tegenwoordig bij veel andere Nederlandse clubs en in de tijd van Jol, die je even leek op te hemelen in je reactie wel anders.

Ben ook niet echt fan van het gefluit maar soms moet je laten merken dat we er op een gegeven moment klaar mee zijn. Aan de andere kant, eerlijk is eerlijk, ons publiek stelt niet veel voor zonder Vak410..

5 oktober 2015 om 23:41

Volledig mee eens, je zal mij ook niet horen fluiten, maar ik begrijp het wel. Er zijn mensen die vinden dat je je kritiek op een andere manier moet uiten. Dan vraag ik me alleen af: Op welke andere manier kan je je kritiek uiten, die niet tijdens de wedstrijd is, maar die wel aankomt? Ik zou het werkelijk waar niet weten. Je kan wel voor je tv zitten schreeuwen bij het terugkijken van de wedstrijd, maar daar heb je alleen jezelf mee.

Ook met die tweede opmerking ben ik het eens, het is mooi dat Ajax zo veel aanhang heeft, maar Vak410 en de F-side zijn toch wel de enigen die voor sfeer zorgen bij de wedstrijden.

Dan met je wat ervaring erbij halen Frank als deze kleuters niet tegen wat gefluit kunnen.
T viel volgens mij allemaal best mee. Ik was denk ik te veel verbaasd over het enorm Ajax onwaardige spel. Verder was het totaal sfeerloos dat viel meer op lijkt me

5 oktober 2015 om 23:09

Haal dan geen bange spelers en stel een echte spits op

6 oktober 2015 om 19:27

Espits en twee goede centrum verdedigers. Daarmee beginnen en da n beloven wij niet meer te fluiten.

ik zou ajax in de comp iets aanvallender willen zien spelen. dus zo ongeveer :

Cillessen

Tete. Veltman. Riedewald. Dijks

Bazoer
Klaassen. Sinkgraven

El ghazi. Milik. Younes/Fischer

Gudelj eruit want we kunnen met ze allen zien die brengt niks extras. Totaal onzichtbaar in wedstrijden behalve met corners of vrijetrappen. Sinkgraven in de plaats voor meer creativiteit op het middenveld. Die kan is met een pass iemand voor de goal zetten of diep sturen. Younes of Fischer maakt eigenlijk niet uit. En gewoon weer met de punt naar achteren. Steeds by de opbouw staat iedereen er al en niemand komt eigenlijk in de bal of gaat diep. Gaat telkens maar weer terug of achteruit. En gewoon is vasthouden aan 1 opstelling niet om de week een andere spits ofzo want dat heeft toch totaal geen zin.

5 oktober 2015 om 23:49

Sowieso heeft dat experimenteren totaal geen nut. Frank moet iedereen gewoon eens op de plek zetten waar ze horen en ze daar laten staan. Hij heeft duidelijk weinig vertrouwen in Milik, maar hem op de bank zetten en iemand anders in de spitspositie posteren (die er niet hoort) heeft ook niemand baat bij. Het vertrouwen van Milik in zijn eigen capaciteiten wordt geschaad, er komt geen vastigheid in het team en de speler die op een andere positie is geposteerd zal heel onwennig spelen.

Waarom niet Gudelje als cv proberen. En Veltman als nummer 10 en Dijks in de spits. Lijkt me ook wel een kickenexperiment. De Boer doet maar wat.


Natuurlijk moet een publiek achter de team blijven staan maar de wedstrijd van zondag was nogal een stomp in de maag. Ajax probeerde na 1-2 niet echt de gelijkmaker te forceren. Dat was iets nieuws. Ik kan mij niet herinneren wanneer dat voor het laatst is gebeurd. Onder Wouters misschien?
.
Dus al dat gefluit was volkomen terecht. Dat gebeurt ook bij Barça, Real Madrid enz. Bij elke club waar men verzorgd voetbal met resultaat wil zien.

Get used to it.

Dat gefluit moet de Boer zich persoonlijk aanrekenen. Je zit zo vaak naar Ajax gefrustreerd te kijken en dat de Boer weer veels te laat ziet waar het misgaat terwijl ieder ander het ziet gebeuren. Daar wordt je helemaal knettergek van. Dat laffe gedoe. Dat komt toch echt door de trainer. En je ziet bij zijn reactie dat ie een bord voor zn kop heeft want hij neemt het niet persoonlijk op. Tja...

Jong elftal ja. Als je routeniers naast je op de bank houdt of wegzet op de tribune, dan moet je wel met youngsters spelen. Hou de eer aan jezelf en stop ermee. Wees trots op de 4 titels en dat Ajax financieel weer gezond is. Maar je gaat hier geen swingend en winnend Ajax van maken

Als je nergens tegen kan, dan moet je bij de amateurs t 5e elftal gaan spelen. Fluiten hoort nou eenmaal erbij. Vind publiek tegenwoordig maar timide over de gehele linie. Vroeger was er veel meer opstand onder supporters bij clubs. Er mag verdorie met al die dikke centen die je moet betalen wel meer ge eist worden van wat je krijgt voorgeschoteld

Nu houd ik niet van gefluit, maar ik vond wel dat de supporters mogen laten blijken wanneer zij niet tevreden zijn. Tegenwoordig mag je jezelf in principe niet meer kritisch uiten, dat het zogenaamd eerder negatief zou werken is ook onzin. De spelers worden ook vaak genoeg volop gesteund en desondanks lijkt het dan meestal ook nergens op, zijn eigen preken zijn hier ook een goed voorbeeld van. Of hij de spelers aardig (zo noem ik het maar even) of bulderend toe spreekt; ze vertikken het alsnog om simpele zaken uit te voeren. Het maakt dus geen enkel verschil voor onze luie pseudo profs.

Dat ze fouten maken omdat ze jong zijn komt me ook al jaren de spuigaten uit, bij de meeste mensen gaat er een lichtje branden wanneer men drie keer dezelfde soort fout hebben gemaakt. Ook andere jonge professionals in andere sport takken of sectoren beseffen dat je niet een miljoen keer dezelfde fouten kunt maken. Dan moeten die zogenaamde pseudo profs dat ook gewoon kunnen, maar goed tegenwoordig is alles moeilijk voor Ajax. Of het nu om het technisch hart gaat of de spelers; ook al voeren ze structureel iets niet uit dan nog komen ze met het argument aanzetten dat allemaal niet makkelijk is.

Is er dan echt niemand binnen Ajax dit zooitje ongeregeld eens goed de waarheid kan vertellen ? De meeste spelers, de trainer en het technische hart leven zoals hun voorgangers echt in hun eigen wereld, bah bah het lijkt politiek Den-Haag wel.

6 oktober 2015 om 02:30

Al die jongen spelers van tegenwoordig kunnen gewoon helemaal niets meer hebben. Ze leven als een god en worden ook zo behandeld. Elke vorm van kritiek zien ze als een persoonlijke aanval. Ik zou mijn team overigens nooit uitfluiten als zij hard werkend ten onder gaan. Maar als je ziet dat de helft van de team gewoon geen inzet toont, dan fluit ik tot ik er bij neer val. Dat kunnen die jongens simpelweg niet maken tegenover de betalende supporter.

6 oktober 2015 om 12:05

@ De Bieroloog

Precies, persoonlijk verwacht ik niet van Ajax dat ze oogstrelend spelen, alleen ik verwacht wel dat ze:

- Een wedstrijd serieus nemen.

- Zich fatsoenlijk kunnen concentreren, zodat men een pass over twee meter kan geven en niet zo ongelooflijk slordig zijn.

- Dat ze in staat zijn om een fatsoenlijk baltempo te kunnen hanteren, maar helaas moeten we bij "gods gratie" maar hopen dat de spelers het 1 of 2 fases het kunnen opbrengen om aan te zetten, en dan is het maar hopen dat het genoeg is.

- Dat ze scherp/gemotiveerd aan de aftrap verschijnen.

Kennelijk is dat teveel gevraagd, wat betreft de mentaliteit of beter gezegd, het ontbreken daarvan is helaas niet alleen een probleem wat we alleen bij Ajax zien. We zien het inderdaad in het hele Nederlandse voetbal, nu was het altijd wel een van die typische Nederlandse voetbalkwaaltjes, maar tegenwoordig loopt het echt de spuigaten uit. Voor elk wisse wasje fluiten vind ik ook onzin, maar wanneer zoals jij zei; dat spelers er bewust met de pet er naar gooien vind ik het ook geoorloofd.

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe jij over het volgende denkt. Persoonlijk denk ik dat veel spelers geen goed beeld hebben van de realiteit. Men beseft niet dat mensen elk jaar veel tijd en geld vrij maken om hun te kunnen zien presteren, daarbij verdenk ik ook een hele hoop spelers vandaag de dag ervan dat ze alleen voetballer zijn geworden om makkelijk en snel veel geld te verdienen. En alleen echt hun best doen wanneer er weer een nieuw of verbetert contract getekend moet worden, ik vind het echt stijlloos hoe vaak we in Nederland wel niet moeten horen dat spelers "niet scherp waren" of "het niet graag genoeg wilde" etc etc etc.

Wat betreft die tere zieltjes heb jij ook gelijk, persoonlijk neem ik het vaak ook met een korrel zout wanneer een speler zegt dat zijn omgeving er wel voor zorgt dat hij met beide benen op de grond blijft staan. Zoals jij zei; ze worden ook behoorlijk verwend, daarom ben ik blij dat Ajax vorig jaar aan haar sponsors heeft gevraagd de talenten niet zomaar te overladen met luxe cadeau´s en andere "perks".

Ze zien het echt als iets vanzelfsprekend, tenzij je ouders miljonair zijn is het op zich niet vanzelfsprekend dat iemand van bijvoorbeeld zestien een horloge van "hublot" draagt of zodra ze achttien zijn een vette vak onder hun kont hebben. Nu weet ik niet of andere Nederlandse clubs hier ook mee bezig zijn, maar bij Ajax moet er nu echt eerst gepresteerd worden voordat die luxe artikelen kunt krijgen.

Hetzelfde zien eigenlijk ook bij contract onderhandelingen, waar spelers echt het als vanzelfsprekend zien dat een verhoging krijgen ook al hebben ze oer slecht of helemaal niets nog gepresteerd. Wat dat betreft denk ik dat het een slop op een borrel zal schelen als meer bijvoorbeeld met een sport psycholoog gesproken word over het "bewust zijn", maar ook wat er van iemand als in het algemeen "goed betaalde prof" gevraagd word.

6 oktober 2015 om 15:53

Ben het volledig met je stuk eens. Gister was Raymond Verheijen in gesprek met Johan Derksen op Rtl7. Je kunt over die Verheijen zeggen wat je wil, maar toen het over de jeugd ging sloeg hij de spijker op zijn kop. Hij zei dat talenten geen sociale vaardigheden ontwikkelen omdat alles maar voor ze geregeld wordt. Zo ontwikkel je ook niet echt een schild. Elke tegenslag zie je dan als een persoonlijke aanval lijkt me.

Die jongens hebben totaal geen besef wat geld is. Daardoor hebben zij inderdaad een totaal verkeerd beeld van de realiteit. Wat zij als normaal zien, is voor de gewone man absurd veel geld. Maar dan vraag ik me af: Kunnen we het ze kwalijk nemen? Ik wil nog wel eens zien hoe ik me zou gedragen wanneer ik 19 jaar was, geld als water had en iedereen me adoreerde.

Dat Ajax probeert de spelers minder te verwennen zie ik als een positieve ontwikkeling. Wat ik dan echter niet begrijp is dat je toch vaak hoort dat Ajax extreme salarissen betaalt aan jeugdspelers vergeleken met andere Nederlandse topclubs. Of dit waar is, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Overigens vind ik, naast de geld kwestie, dat veel spelers sowieso een slechte mentaliteit hebben. Ik heb vaak genoeg artikels gelezen over El Ghazi en Depay, die na de training nog 20 minuten voor zichzelf trainen. Dat moeten wij dan heel bijzonder vinden?

Ik denk dat je zo eigenwijs bent dat je niks wilt horen. Als je spelers op de juiste plek zet dan spelen ze denk ik wat beter. Het is terecht dat het publiek fluit ja ik was er een van gister! Ik kon me oren niet geloven toen ik de opstelling gister hoorde. Snap niet dat De Boer gewoon nog trainer is nadat hij voor de tweede keer een belangrijke wedstrijd weet te verpesten door met een vreemde opstelling te komen dat alleen hij begrijpt! Thuis voor de CL zet je Sinkgraven voor de verdediging en nu tegen psv zet je Fisher in de spits nou Jol had dit moeten proberen ongelofelijk! Ik hoop dat ze blijven verliezen totdat hij oprot!

Juist ja,koffers pakken en wegwezen Frank.tijd voor een andere trainer,ron Jans

Helemaal met Frank eens, zat in het stadion, hield echt een naar gevoel over aan al dat gefluit. El Ghazi die een actie maakt, maar niet slaagt of een Veltman die voor de 2e keer op rij een steekpass verprutst... Jammer dan! Met al dat gefluit durven die gasten het dadelijk niet nog een keer te doen en krijg je robots die de bal achterin rondtikken. Juist die flair moet je positief aanmoedigen, hoeveel kansen had Ajax nou gecreëerd zaterdag? Niet veel, maar ze kwamen tot stand dankzij flair die een individu ondernam (younes goal, schot Fischer op de paal). Het zijn nog jonge gasten, die dien je vertrouwen te geven, dan kunnen ze nog heel veel mooie dingen laten zien voor ons cluppie Ajax.

6 oktober 2015 om 12:23

@ Eendenkweker

Alsof dat gefluit echt zoveel verschil maakt voor de spelers, ze zijn ook vaak genoeg volop gesteund en ook dan sorteert het amper effect. En zien we nog steeds dezelfde drab, nu ben ik het met jou eens dat fluiten voor elke wisse wasje overdreven is, maar wat Ajax nu al jaren voetballend laat zien is echt een profclub/topclub onwaardig.

Dat heeft niets met onervarenheid te maken, als je jezelf als "prof" structureel niet kunt opladen voor wedstrijden vraag ik mij af waarom ze voetballer zijn geworden. Hetzelfde geldt min of meer ook voor het eeuwige fouten festijn, niemand ter wereld kan het zich veroorloven om een miljoen keer dezelfde fouten te maken. Er zijn zat jonge professionals in andere sport takken en sectoren die dit heel goed beseffen, bij de meeste mensen gaat er een lichtje branden wanneer je drie keer dezelfde fout maakt. Alleen voor spelers bij Ajax en in Nederland is dat op een of andere manier onmogelijk.

We krijgen die robots omdat:

- De Boer structureel spelers positioneel misbruikt, waardoor ze onzeker worden en het dan maar op safe spelen.

- De spelers het vertikken om een fatsoenlijk baltempo te hanteren of naar voren te spelen wanneer dat kan en moet. Hetzelfde geldt voor het gewoon stil staan tijdens wedstrijden, waardoor alles zo statisch word.

Vertrouwen ? De jonkies bij Ajax krijgen genoeg vertrouwen, alleen wanneer het al te veel gevraagd is voor ze om de basis vaardigheden waaronder "inzet/motivatie" op te brengen zit er iets goed fout. Ze hebben vooraf en achteraf altijd een hoop praatjes, maar tijdens de wedstrijd is er niets terug te zien van al die praatjes.

6 oktober 2015 om 22:45

Je verwoordt het leuk Afca_leeds en ik sluit me aan bij je opmerkingen wat neerkomt dat het voetbal niet om aan te zien is.

Ik probeer met mijn bericht alleen de gedachtegang van de jongens op het veld in woorden uit te drukken. Nu kan ik niet in de huid van een ander kruipen, maar zelf voetbal ik ook wekelijks en de minst prettige, maar doch de makkelijkste manier van coachen is de negatieve manier. Van een pass die niet aankomt besef je zelf ook dat het zo niet moet. Moeten 50.000 man dit dan nog eens benadrukken door in anonimiteit te gaan fluiten? De beste stuurlui staan aan wal. Op deze manier creëer je een sfeer wat resulteert in dat geen enkele speler meer iets durft te proberen. Sterker nog, die sfeer is er al; wat je zegt: er staan robots op het veld.

Hoewel er geen kampioenschap behaald werd, mis ik het team met Suarez, die jongen had maling aan alles en iedereen. Al ging het tien keer mis, je wist dat er een elfde poging zou komen. Zo hoort het en wat werden we verwend destijds. Maar dat is een ruwe diamant gebleken, binnen de huidige selectie steekt niemand zo in elkaar en daar heb je als supporter mee te dealen. En om met een stadion vol een individu bij een miskleun uit te fluiten, hoort het niet. Vorm van pesten. Laat die gasten lekker in hun waarde; kunnen het ook niet helpen dat de Boer ze het veld in blijft sturen.

Het enige verwijt richting de Boer vind ik de wekelijkse wisseling van opstelling. Laat Milik een halfjaar staan en geef andere spelers een vaste plek, zal ook al een hoop schelen!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren