Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sportief directeur van Barcelona scout ‘nieuwe Rijkaard’ van Ajax’

Laatste update:

Riechedly Bazoer heeft zich in de kijker gespeeld bij Barcelona. Mundo Deportivo meldt maandagavond dat sportief directeur Robert Fernández afgelopen zondag tijdens de topper tussen Ajax en PSV op de tribune zat om de achttienjarige middenvelder aan het werk te zien.

/

Fernández, wiens officiële functie die van technisch secretaris is, zou in de Amsterdam ArenA vergezeld zijn door zijn Italiaanse collega Ariedo Braida. De bovengenoemde krant omschrijft Bazoer als el nuevo Rijkaard. Hoe concreet de belangstelling van de Catalanen is, is niet bekend.

Bazoer speelde tot dusver 36 officiële wedstrijden in het eerste van Ajax en heeft nog een contract tot medio 2020. Trainer Frank de Boer zei in augustus in het Algemeen Dagblad nog dat hij veel van Bazoer verwacht: “Hij kan op termijn naar elke topclub.”

Is Riechedly Bazoer nu al goed genoeg voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mja dit zijn van die dingen. Vind de stap van Ajax naar Barca sowieso te groot geworden om in 1 keer te maken en verwacht dat Barca aankomende transferperiodes flink gaat investeren. Laatstgenoemde zou er dan voor zorgen dat Bazoer zou moeten concurreren met een vracht gevestigde namen. Hij heeft er het karakter voor lijkt mij maar lekker een tuseenstapje maken, zeg ik. Sowieso na dit seizoen nog minimaal een jaartje Ajax.

Braida..was

5 oktober 2015 om 19:06

Hij mag van mij nog wel een seizoen of vier a vijf bij ajax blijven. Tegen die tijd is hij 22, dan is hij mig jong zat om een stap hogerop te maken.

5 oktober 2015 om 19:13

Maar ik denk dat Bazoer over twee jaar wel is uitgeleerd bij Ajax. Hij is namelijk voor zijn leeftijd vrij constant en basisspeler. Iedereen ziet zijn potentie, hij kan echt een toekomstige topper zijn.

5 oktober 2015 om 20:01

Idd haha lachwekkend

5 oktober 2015 om 20:37

Hahahaha, heerlijke reactie

5 oktober 2015 om 23:15

Stiekem zaten deze afgevaardigden van Barcelona voor Hendrix in de Arena, en niet voor Bazoer.

6 oktober 2015 om 01:13

Dat is mooi voor Hendrix, die was namelijk een paar klasses beter dan Bazoer.

5 oktober 2015 om 19:26

Psv naar united is niet te groot????

5 oktober 2015 om 19:37

Niet naar dit United nee...

5 oktober 2015 om 20:09

te groot of niet meng ik mij niet in maar je kan uberhaupt niet Man U vergelijken met Barcelona

6 oktober 2015 om 08:11

Want Memphis doet het op dit moment ook zo goed in Manchester...

5 oktober 2015 om 20:01

Suarez had het makkelijk gered die had de stap liverpool niet nodig

5 oktober 2015 om 20:27

Lol.

Bij Suarez was juist de twijfel of hij de BPL wel aankon,suarez werd bij Liverpool pas de beste spits ter wereld.

5 oktober 2015 om 20:59

Ja bij de doorsnee Nederlandse azijnpisser misschien. Bij Ajax wist men atijd al dat hij zou slagen op het allerhoogste niveau (ook zonder tussenstap)

Voor Barcelona B zeker?

5 oktober 2015 om 19:20

Nee, basiskracht eerste elftal.

5 oktober 2015 om 19:38

Bepalende speler

5 oktober 2015 om 22:28

Hahaha. Ik zie hem eerlijk gezegd in de toekomst wel bij Barca spelen

6 oktober 2015 om 01:15

Contract tot 2020. Voor ieder jaar 15miljoen vragen.

Nou maar eens kijken of ie Ajax trouw blijft als ie een aanbieding krijgt

5 oktober 2015 om 20:14

Lekker €40 miljoen voor hem vragen en anders niet laten gaan. Een van de grootste talenten op zijn leeftijd die Ajax nu al af en toe op sleeptouw moet nemen.

5 oktober 2015 om 21:39

Haha 40 is natuurlijk veeeeelste veel maar dat besef je zelf wel.

5 oktober 2015 om 21:42

80* kijk naar Martial, deze jongen heeft minstens zoveel potentie

6 oktober 2015 om 07:04

80 is wel overdreven. Was voor Martial al te veel, en dan zijn aanvallers ook nog eens duurder dan middenvelders. Als Ajax 40 miljoen voor hem kan krijgen, wil ik hem er desnoods persoonlijk heenbrengen. Dan heb je prima onderhandeld.

6 oktober 2015 om 07:39

Tuurlijk is het overdreven maar dat is de hele transfermarkt! Als je echt eens stappen wil maken moet je idiote bedragen vragen om de spelers nog even een jaartje langer te kunnen houden en anders ontiegelijk veel geld binnen halen

Nou ik verwacht wel dat Bazoer jong een transfer gaat maken maar niet voordat hij hier is uitgeleerd en altijd een 7 gaat halen. Zo'n speler is het zeker wel. Dus ik verwacht dat hij rond zijn 20/21e een transfer gaat maken.

5 oktober 2015 om 22:22

Hij haalt nu al altijd een 8 ;-)

Nee hopen dat hij voor Ajax nog een paar jaar kan blijven. Gelukkig heb ik in de vorige interviews met hem gelezen dat hij een verstandige moeder heeft, dus die zal hem wel met beide beentjes op de grond houden, tenminste daar hoop ik natuurlijk stiekem op.

Wat een geweldenaar, niet meer dan terecht dat hij nu ook voor oranje is opgeroepen.

Normaal zou ik zeggen: wachten. Maar nu met het huidige niveau van de eredivisie en het Nederlands voetbal moet je misschien maar blij zijn als je weg bent. Dan maar hopen dat hij een van de weinigen is die wel doorkomt als talent

Barcelona komt nu nog te vroeg voor hem, laat hem nog maar eerst een paar jaar bij Ajax uitgroeien tot een grote meneer..
De potentie om ooit naar de absolute top te gaan heeft hij wel

Als Mounir bij Ajax speelde zou een iedere de stap naar Barca ook te groot vinden.

5 oktober 2015 om 19:48

Is het ook voor hem. Anders zou hij echt wel meer spelen met zijn potentie.

Tuurlijk is Bazoer nu nog niet goed genoeg. Speelt prima bij Ajax maar dat kan je nooit vergelijken met Barcelona. Op termijn zie ik hem wel het niveau van een Barcelona of een dergelijke topclub bereiken.

Ben blij dat hij tot 2020 vast ligt, lijkt me voor iedereen het beste, rond 2018 or 2019 kan hij voor 70 miljoen vertrekken.

5 oktober 2015 om 19:27

70 miljoen peso's

5 oktober 2015 om 19:30

Zet een nulletje erbij en je hebt een deal.

5 oktober 2015 om 22:24

2019 voor 70 miljoen vertrekken? Met nog maar een contract voor 1 jaar?

De transfermarkt is uit de hand gelopen maar zal mij benieuwen of het zo erg word haha

Verbaasd me niks, is een fantastische speler. Moet ook in de basis bij NL.

6 oktober 2015 om 00:55

Dat lijkt me nog wat overdreven. Toegegeven, hij kan goed spelen, maar hij is nog maar 18 geloof ik. In het Nederlands elftal mag absoluut niet verloren worden, dus eigenlijk vind ik dat het die jongen niet aangedaan kan worden om in de basis te starten.

Stel je voor dat hij een beslissende fout maakt, dan is zijn zelfvertrouwen denk ik verdwenen en zal hij ontzettend veel kritiek krijgen.

Ajax is goed bezig op gebied van financieel beleid.
Er is een buffer van 100 miljoen euro,die verder zal worden uitgebouwd.
Op een gegeven moment is Ajax voor nl begrippen dermate kapitaal krachtig geworden,dat ze hun spelers/talenten betere contracten kunnen aanbieden,om de stap naar buitenlandse clubs uit te stellen.
Zodat het nog aantrekkelijker wordt om bijvoorbeeld twee seizoenen langer in Amsterdam te blijven.
Een investering in de toekomst lijkt me dit.
Zodat je een speler voor een absolute hoofdprijs van de hand kunt doen.
Wie niet sterk is (europees) moet slim zijn.
Ben benieuwd hoe de situatie er in mokum uitziet over pak hem beet vier jaar.

5 oktober 2015 om 19:35

Met een buffer van dan 200 miljoen en nog steeds een veredeld jeugdelftal.

Zo lang Overmars het beleid voert zal er niks veranderen en zullen er nooit en te nimmer risico's genomen worden of worden geïnvesteerd in eigen talenten om ze langer binnen boord te houden.

5 oktober 2015 om 19:52

Maar misschien stelt Overmars het beleid bij.
Stel voor:bazoer krijgt een contract,dat aantrekkelijk is om voor bijvoorbeeld drie jaar langer in Amsterdam te blijven,om vervolgens voor de hoofdprijs weg te gaan,dan is de investering maar een schijntje van datgene wat er tegen over staat.
Maar natuurlijk lukt dit niet bij elk talent.
Met deze handelswijze loop je volgens mij weinig risico,het lijkt mij een gezonde verkopers mentaliteit.
Misschien zijn ze daar in het management bezig met financieel beleid waar wij nog geen weet van hebben.
De Cruyff/visie loopt hier parallel aan, volgens mij.

5 oktober 2015 om 21:53

Juist! Ajax is gewoon op de lange termijn goed bezig, alleen je moet wel voor structurele inkomsten zorgen. Zoals een moderne stadion waar je meer geld voor kunt vragen en minder kosten aan hebt.

6 oktober 2015 om 00:57

Ik denk dat voor veel spelers niet het geld een doorslaggevende factor speelt. Vooral voor spelers als Bazoer is het noodzakelijk om op een hoger niveau te gaan spelen.

Als je dan 3 miljoen per jaar krijgt bijvoorbeeld, maar alsnog iedere week tegen Ado, AZ en Utrecht moet spelen, dan wordt hij daar niet beter van. Dan kun je beter 3 miljoen per jaar ophalen bij United of iets dergelijks zodat je iedere week tot het uiterste moet gaan en dus beter zal worden.

Maar als Blind hem oproept is het alleen omdat ie ajacied zou zijn volgens de meeste haters hier. Zou die jongen misschien toch echt kunnen voetballen? Of moet Barcelona nu ook voor Karsdorp komen omdat Barcelona anders te pro-ajax is?

Noem het een scheve vergelijking, maar ben het gebash op zowel blind als bazoer een beetje zat.

OT: Barcelona mag over 2 a 3 jaar even lekker terug komen. Eerst vlammen in Nederland!

5 oktober 2015 om 19:45

Heel Nederland ziet gewoon dat hij een super groot talent is, en hij is niet eens in eerste instantie opgeroepen. Er is in de Eredivisie geen enkele Nederlander beter dan hem. Mensen met voetbalverstand vinden het echt niet erg dat hij is opgeroepen, alleen is het wel zo dat Blind liever eerst bij Ajax kijkt, dan bij andere clubs.

Bazoer is een wereldtalent!

In tegenstelling tot alle niet-Ajacieden die nu opeens totaal krankjorum zijn geworden en vinden dat Hendrix zo geweldig is na een goede wedstrijd, zien ze bij Barcelona wel wat echt talent is. Als deze jongen zo doorgaat zijn wij hem helaas binnen 1,5 seizoen kwijt. Het is lang geleden dat ik zo'n groot talent op het middenveld bij Ajax heb gezien.

5 oktober 2015 om 20:00

Hendrix speelt al véél langer goed bij PSV maar heeft zich na gisteren echt definitief in de basis gespeeld, zowel Hendrix en Bazoer zijn nog erg jong en we weten allemaal dat jonge spelers vaak pieken en dalen hebben. Ajax heeft geluk met Bazoer, die gaan ze voor een 'memphis' achtig bedrag verkopen maar ik denk dat PSV nu ook geluk heeft met Hendrix. Want als hij elke wedstrijd speelt zoals hij gister speelde gaat hij ook voor een zelfde bedrag weg bij Psv. Eigenlijk is het best triest, dat wij supporters meteen al denken aan een eventuele transfersom als een speler doorbreekt... Maar dat is het lot van de Eredivisie

5 oktober 2015 om 20:07

@ bootsjungen

Kom nou eens op zeg, Hendrix komt toch niet in de buurt bij Bazoer of ben ik nu helemaal gek? Blijkbaar niet, want Barcelona zit al op de tribune. Hendrix is voor PSV een prima toevoeging, maar komt alles te kort om echt hogerop te kunnen. Als Maher een beetje in vorm is zit Hendrix gewoon op de bank. Bazoer heeft dat talent wel, maar het moet blijken of het er ook uit komt. Gezien zijn mentaliteit en werklust denk ik dat wel. Hij is al week in week uit de beste speler bij Ajax. Niettemin zal ook hij, zoals iedere jonge speler, een terugval gaan krijgen. Eerst eens kijken hoe hij daarmee om gaat. Maar dat we dit soort spelers steeds minder lang kunnen behouden is treurig, maar gezien financieel en sportief niet meer dan logisch.

5 oktober 2015 om 20:14

Met alle respect hoor, maar ik denk dat Hendrix never een depay achtig bedrag gaat opleveren. Is gewoon een nuttige speler. Een soort van toekomstige clasie. Bazoer is van een andere level. Misschien wel een toekomstige yaya. Met de nadruk op misschien.

5 oktober 2015 om 20:31

Op basis waarvan? Op basis van één seizoen in de Eredivisie? Ik vind Bazoer een uitstekende speler en ik weet wel zeker dat hij voor een mooie som de deur uit gaat maar ik denk dat Hendrix ook veel potentie heeft. Natuurlijk is Hendrix nog niet zo 'ver' als Bazoer maar ik denk het een hele grote gaat worden, gisteren in de Arena deed hij me een beetje denken aan Mark van Bommel in z'n jonge jaren.

5 oktober 2015 om 20:33

@stroopwafel, goed onderbouwd zeg! Interesse van Barcelona maakt op mij geen indruk, die topclubs gooien hun sleepnet uit en alles wat een beetje technisch is en boven de 1,80 nemen ze.

5 oktober 2015 om 21:49

We zien wel waar de echte talenten vandaan komen.. PSV dus Bazoer en Hendrix, maar je moet de concurrent ook wat gunnen natuurlijk. Dan maar de bikkelaar (hendrix) houden.

Zoals op de Herdgang geschreven staat: 'hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt!'

6 oktober 2015 om 01:00

Beste hen_nie,

Je kunt toch wel zien dat Hendrix een ongelooflijk groot talent is op zijn positie? Welke CDM speelt er op die leeftijd al zo volwassen? Verdedigend is hij heel goed, en daarnaast is het ook een kwaliteit van hem om altijd simpel te voetballen en de oplossing vooruit te zoeken.

Bazoer is uiteraard ook een extreem talent, maar dan op een andere positie. Qua talent op hun beide specifieke positie, denk ik dat je ze in kan schalen op dezelfde hoogte.

Laat Bazoer maar genieten van interesse van Barca, dan kan Hendrix zich mooi rustig ontwikkelen en nog een jaar of vier bij PSV blijven om als regisseur te vertrekken.

6 oktober 2015 om 07:55

Hendrix speelt al veel langer goed? Heb ik iets gemist? Volgens mij was hij meestal wissel? Als hij zo goed was dan stond hij geen wissel?

En blind is gek dat hij hem selecteerd? Is gewoon een groot talent . Walking cash cow deze Bazoer.

Hahaha na afgelopen zondag zullen de scouts hun blik gaan richten op Hendrix. Klasse beter dan de overhypte Bazoer...

5 oktober 2015 om 20:43

Hele goede voetballer, heel snel weggaan bij ajax. Kan daar alleen maar slechter worden.

5 oktober 2015 om 22:00

Haha wat een jaloerse reactie. Ga nou maar blij zijn met Hendrix. Wij blij met Bazoer. Onze ruwe diamant!

Goed van psv om hem weg te sturen! Was gistere weer overduidelijk dat hij het nivo niet aan kan.

5 oktober 2015 om 22:03

Lol en daarom wilde PSV hem maar al te graag houden... Hij wilde zelf weg en achteraf voor hem een tot nu toe goeie keuze.

6 oktober 2015 om 01:03

Waarom is het achteraf een goede keuze geweest? Sinds Bazoer in de basis staat is het bergafwaarts gegaan met de prestaties van Ajax. Dit komt uiteraard niet door Bazoer, hij is namelijk verreweg de beste speler van Ajax (nu al) en ook nog eens degene met de meeste potentie.

Het had voor hem natuurlijk niets uitgemaakt of hij bij PSV of Ajax was doorgebroken. Bazoer is zo'n speler die niets leert in een jeugdopleiding. De jeugdopleiding is voor spelers die tekort komen, om die misschien toch nog wat beter te kunnen maken zodat ze kunnen aanhaken.

6 oktober 2015 om 01:50

@WetroJillems

De kans op doorbreken bij Ajax is alleen groter dan de kans op doorbreken bij PSV. Naar mijn mening een logische transfer.

Als jeugdspeler krijg je bij Ajax nou eenmaal sneller de kans, alhoewel ze bij PSV ook steeds actiever te werk gaan met hun jeugd kan dit nog veranderen.

6 oktober 2015 om 02:00

Dat is waar, maar een speler als Bazoer zou bij PSV natuurlijk ook de kans krijgen. Een natuurtalent.

Het verschil indeze tussen Ajax en PSV is dat ik denk dat een Rai Vloet bijvoorbeeld, bij Ajax een kans zou krijgen en bij PSV niet. Om eerlijk te zijn, ben ik blij met die 'strategie'. Ik vind dat jeugdspelers alleen de kans moeten krijgen als ze laten zien dat ze het niveau aankunnen.

Het algehele niveau van de jeugd van Ajax is gewoon hoger dan dat van PSV tot op heden.

6 oktober 2015 om 02:32

Het gaat niet om Ajax, maar om hemzelf he. Hij koos voor Ajax en speelt wekelijks. Staat op de radar van talloze clubs, speelt op een voor hem gewilde positie en zit nu bij het grote oranje. Nogmaals achteraf een goeie keuze. Of hij dit allemaal ook bij PSV had weet je niet. Is puur speculeren wat je doet. Je houdt ook amper rekening met het feit dat de jeugdtrainers en het technisch hart van Ajax overuren hadden gedraaid om Bazoer om te scholen tot middenvelder. Ik kan het me nog herinneren hoe velen PSV'ers aan het lachen waren toen Bazoer er amper wat van bakte op het middenveld tijdens de wedstrijden van jong Ajax. Zogenaamd was hij niet zo goed en weet ik veel allemaal. Bij Ajax bleven ze in hem geloven en zie nu het resultaat.

6 oktober 2015 om 02:36

En je argument over een speler die niets leert in de jeugd is ook gewoon onzin. Hij heeft namelijk genoeg geleerd bij Ajax. Met name hoe te spelen met ruimte in je rug en momenten kiezen in de omschakeling. Dat waren zijn absolute minpunten en ook zijn handelingssnelheid was destijds te laag voor op het middenveld.

6 oktober 2015 om 11:18

Denk jij dat Bazoer dat niet geleerd had bij Feyenoord, PEC of Utrecht? Een speler met het talent van Bazoer was sowieso goed geworden, welke jeugdopleiding hij ook had gevolgd.

Als stand-in van Iniesta zou hij zo mee kunnen.
Ja, het is wat vroeg, en nee, je hoopt natuurlijk dat dit niet waar is en van intresse geen sprake is.

Maar Bazoer is wel hét talent dat het in zich heeft een echte wereldtopper te worden.
Nog een paar jaar bij Ajax en Nederland groeien en dan is een tussenstap wellicht niet eens nodig. Bazoer is wel het type speler dat bij Barcelona past.

5 oktober 2015 om 23:31

Meer een stand in van Busquets. Hij heeft dezelfde flair en schudt een tegenstander gemakkelijk af met een simpele schijnbeweging.

Absoluut een heerlijke voetballer. 18 jaar pas, als je die jongen ziet rondlopen denk je soms even dat hij al 32 is wat betreft zn uitstraling. Ik kan er echt van genieten.

Maar barcelona is wel een grote stap, als ik hem was zou ik wachten tot ik er met kop en schouders boven uit zou steken voordat ik naar barcelona zou gaan. Als blijkt dat die stap in eerste instantie nog te groot is kan je altijd nog naar een soort tussenclub. Al denk ik dat dat niet nodig gaat zijn bij deze jongen, wat een klasbak is het.

Hij is gewoon op dit moment het grootste talent op zijn positie op de Nederlandse velden. Als, en de nadruk ligt echt op als, hij zich op deze manier blijft ontwikkelen zie ik hem al op jonge leeftijd de stap maken naar een Europese topclub. Maar zoals bij vele talenten voor hem zal het met name gaan om hoe hij de komende jaren omgaat met deze aandacht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren