Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Fenerbahçe en Yildirim worden vrijgesproken van omkoping

Laatste update:

Fenerbahçe is door de officier van justitie van Istanbul vrijgesproken van omkoping. Onder anderen voorzitter Aziz Yildirim zou in het seizoen 2010/11 spelers en trainers hebben omgekocht en aanmoedigingspremies hebben uitgedeeld om de club uit Aziatisch Istanbul aan het kampioenschap te helpen, maar die aanklacht kan volgens het Openbaar Ministerie dus niet worden bewezen.

/

De rechtbank spreekt zich vrijdag tijdens een hoorzitting uit over de zaak en als Fenerbahçe definitief wordt vrijgesproken, eist men naar verluidt een schadevergoeding van in totaal 210 miljoen euro van de UEFA en de Turkse voetbalbond TFF. Fenerbahçe kreeg in augustus 2013 immers te horen dat men twee seizoenen lang geen Europees voetbal mocht spelen.

Yildirim werd in juli 2012 veroordeeld tot een celstraf van zes jaar en drie maanden, maar hij zat uiteindelijk maar één jaar vast en in juli van dit jaar kreeg Yildirim vanwege mogelijke manipulatie en valse bewijzen een nieuw proces. In dat proces is hij nu dus door de officier van justitie vrijgesproken. Yildirim heeft altijd beweerd dat de beweging van de invloedrijke moslimgeestelijke Fethullah Gülen achter de omkopingszaak zit en hij sprak eerder al van een ‘complot’ tegen hem en Fenerbahçe.

Update 9 oktober 19.04 uur - Fenerbahçe en Yildirim worden vrijgesproken van omkoping
De zesde meervoudige kamer in zware strafzaken te Istanbul heeft Aziz Yildirim vrijdag vrijgesproken van omkoping. De rechter ging hierbij dus mee in het oordeel van de openbaar aanklager die afgelopen maandag om vrijspraak voor de voorzitter van Fenerbahçe vroeg. De club uit Istanbul gaat nu waarschijnlijk een miljoenenclaim indienen bij de Europese voetbalbond UEFA en de Turkse voetbalbond TFF, omdat men in totaal drie jaar werd geweerd uit de Europese competities. De presidenten van Besiktas en Sivasspor zijn eveneens van alle blaam gezuiverd.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft Juventus afgelopen jaar ook gehad met Calciopoli. Alleen gaat dat over een schadeclaim van 450 miljoen euro, er is echter een probleem. Als Juventus dat geld van de Figc wilt dan is de Italiaanse bond failliet. Het geld kan dus niet worden geïnd en laten het hierbij zitten. Geen geld en geen titels terug ...

Fenerbache supports, die 210 miljoen euro kunnen jullie vergeten. Hoe hard je ook bent genaaid je krijgt niets terug.

5 oktober 2015 om 16:16

Titel is nooit afgenomen, ik denk dat aziz het niet gaat laten bij een nee, hij laat liever de turkse bond failliet gaan na zoveel lijden dat dat hij het laat zitten.

5 oktober 2015 om 18:17

Ik denk dat miljoenen FB fans, waaronder ik, prio geeft aan gerechtigheid. Geld komt op de tweede plaats. Wat ook niet onbelangrijk is trouwens.

5 oktober 2015 om 18:42

Tuurlijk is dat niet onbelangrijk.. Fenerbahce stond in 2011 voor dit gebeuren op de beurs met een waarde van anderhalf miljard dollar.

Fenerbahce werd in elke hoofdbranche bij zowel de mannen als de vrouwen kampioen in Turkije.

Fenerbahce moet tot op de laatste cent dat ze denkten te zijn verloren door dit gedoe, terug gaan vragen bij de Uefa, en de Tff.

Laten we vooral de toenmalige TFF voorzitter niet vergeten met zijn uitspraak : Als Fenerbahce onschuldig wordt bevonden, dan betaal ik 45 miljoen euro uit eigen zak voor het verlies van de CL rechten in 2011.

in 2013 zijn wij ook kampioen geworden en konden weer niet naar de CL gaan. Dat is dus ook ik denk minimaal 30 a 40 miljoen euro dat je moet terugvragen.

5 oktober 2015 om 18:23

Maar Fener wil ook een schade vergoeding van de Uefa en die kunnen wel een deel van het bedrag betalen.

Aziz wat een held, hij had gewoon alle tijd gelijk.

Nou alle schaden die is geleden terug krijgen, aardig bedragje 210 miljoen euro. ( of die zoveel krijgt is de vraag)

Onlangs dat geen Europees mocht spelen etc door valse beschuldigingen, gingen ze niet een kopje onder.

Gerechtigheid dit voor de fener supporters geniet er van jongens.

5 oktober 2015 om 16:23

Duurt echt jaren, waarschijnlijk zelfs nooit. Tja vrijgesproken nadat vrij veel mensen ze toch niet meer geloofden, een goede zaak!

Aykut Kocaman: "De waarheid heeft altijd een slechte gewoonte om ooit boven water te komen"

6 oktober 2015 om 09:22

De vraag is alleen wanneer..

De Turkse bond zal in 1 klap failliet gaan mocht dit gebeuren. Ä°k neem aan dat de regering mee gaat betalen. Het was altijd al een zaak met enorm veel complottheorien. De Gulen beweging probeerde Aziz te veroodelen omdat zijn bedrijf het alleenrecht had was op Navo-wapens of zoiets dergelijks. De zaak stonk in ieder geval van alle kanten. Aan de andere kant heeft Aziz weldegelijk een uitspraakt die luidt: 'Ä°k heb omkoping niet voor mezelf gedaan, maar voor Fenerbahce'. Ä°n Turkije faalt helaas het hele rechtsysteem, bijna alle legerleiders in Turkije werden 2 jaar geleden nog allemaal opgepakt en ieder veroordeelt tot 10 jaar cel omdat ze zogenaamd verraders waren, maar vandaag de dag zijn ze allemaal weer vrijgelaten sinds de Gulen-beweging eruit is gekegelt door Erdogan.

5 oktober 2015 om 16:51

Aziz Yildirim zei dat omdat de regering (!) met een voorstel kwam : Laten we de hoofdpersonen straffen en de clubs niet.

Daardoor zei Aziz Yildirim : Dat is toch onzin ? Als ik heb omgekocht heb ik dat voor Fenerbahce gedaan en niet voor me zelf.

in deze context is het zeer begrijpelijk wat hij daarmee bedoelde.

5 oktober 2015 om 17:10

Het klopt trouwens dat Aziz Yildirim en zijn bedrijf het monopoly heeft (had) op de Nato veilingen in Turkije, in 2010 de laatste veilig twv 22 miljard dollar binnen gehaald en daarna begon al het ellende.

Een ander stuk is ook de positie van het stadion, pal voor het marine die door t regering verkocht wilt worden aan rijke investeerders, Fener ging daar natuurlijk niet mee akkoord. Istanbul als gemeente heeft in 2009 zelfs in Parijs boekjes laten drukken en aan investeerders getoond wat er komt te staan in de marine zodra de stadion weg is.

Er spelen heel veel factoren mee, Fenerbahce is hier de dupe van geworden maar we krijgen eer in herstel en hopelijk ook geld

5 oktober 2015 om 23:07

In het begin riepen ze nog dat Fenerbahce werd aangepakt door Erdogan omdat Aziz en de schoonzoon van Erdogan om die Nato-veilingen aan het vechten waren. Daarna riepen ze juist het tegenovergestelde en dat Erdogan Fenerbahce en Aziz heeft geholpen. Deze hele zaak stinkt aan alle kanten en het Turkse voetbal heeft er onder moeten lijden. Besiktas werd er in meegesleurd door een bekerfinale die we bijna hadden verloren, mede door de spelers die we omgekocht zouden hebben.

Al jaren geleden zei ik dat Fener niet schuldig was en dit allemaal een spelletje was om Aziz Yildirim kapot te maken en hiervoor Fener gebruikten. Die man heeft macht en die macht werd hem zo afgepakt.

Stapje na stapje komen we bij gerechtigheid.

Gerechtigheid!

Fener gaat miljoenen euro's krijgen na de definitieve beslissing (vrijdag). Ik riep het al jaren, maar niemand wilde het maar geloven. Wij zijn Fenerbahce en Fenerbahce kan niemand zo maar vernietigen. Fener is niet kapot te maken en na deze proces zullen we zo snel als een straaljager groeien!

Gefeliciteerd Fener fans! Jullie hebben sinds 3 juli hard gevochten voor de gerechtigheid.

Goeie zaak voor fener. Hun naam toch wel een beetje in eer hersteld. Vind to be fair 210 nog best wel weinig voor wat ze moesten lijden.

5 oktober 2015 om 17:06

3 jaar lang geen Europa, en je naam is helemaal verpest destijds.. Fener moet hoog in de boom zitten en veel meer gaan vragen.

7 oktober 2015 om 15:45

klopt inderdaad, dat is ook wat bedoel met best wel weinig.

Foute informatie. Hij wordt hoogstwaarschijnlijk vrijgesproken omdat de bewijslast op een " illegale" manier is verkregen. In de tijd dat de voorzitter werd afgeluisterd was matchfixing voor de Turkse wet niet strafbaar. Dus hij mocht volgens de nieuwe rechtbank niet worden vervolgd. Er waren telefoontapes, videobeelden, Dit is ook nooit tegengesproken door de verdachten. Het enige wat zij beweerden was dat de bewijzen op een illegale manier waren verzameld.verschillende verdachten hadden het ook toegegeven dat ze waren omgekocht. Zelfs een bestuurslid van Fenerbahce had toegegeven dat ze premies aan tegenstanders hadden gegeven. Maar voor deze rechtbank was de beginfase belangrijker. dat betekent niet dat hij sportief is vrijgesproken. Want op sportieve vlak maakt het niet uit op welke manier de bewijslast is verkregen. Dit was ook de uitspraak van CAS en de Zwitserse hooggerechtshof. Met andere woorden Voorzitter is/ wordt vrijgesproken, Fenerbahce is wel veroordeeld voor matchfixing.
De uitspraak van de aanklager is ook een tegenslag voor de voorzitter van Fenerbahce. Hij zegt niet dat de bewijslast vals is , integendeel, alleen de manier waarop ( als de telefoontapes twee weken later was gebeurt, dan was matchfixing wel strafbaar voor de Turkse wet).

5 oktober 2015 om 17:22

Dit is feitelijk incorrect. Fenerbahce is niet veroordeeld voor matchfixing. Ze worden vrijgesproken voor matchfixing en andere beschuldigingen. Op sportieve vlak is het duidelijk dat Fenerbahce door Fetullah Gulen vals is beschuldigd. Misschien was het allemaal wel waar, maar hoe men het bewijs heeft verkregen is absoluut niet bruikbaar binnen de Zwitserse hooggerechtshof of Cas. Anders kan iedereen valste beschuldigingen naar elkaar maken. Er moet officieel bewijs zijn, en die is nu te niet verklaart.

5 oktober 2015 om 18:18

Cas uitspraak paragraaf 267: Ook al komt er een nieuwe rechtszaak en wordt iedereen
vrijgesproken, dan alsnog veranderd er niks aan mijn uitspraak. Ik heb mijn eigen
onderzoek gedaan en ben tot conclusie gekomen dat fenerbahce 4 wedstrijden heeft
gemanipuleerd.
De verklaring van de aanklager van vandaag: iedereen wordt vrijgesproken van het
lid zijn van een criminele organisatie en daar door zijn alle bewijzen niet meer rechtsgeldig. dit betekent dus niet omkoperij nooit is geweest.
Als je echt in de onschuld gelooft van de club, lees de uitspraak van Cas. Daarin staat ook bijvoorbeeld in dat Fenerbahce heeft gezegd dat ze schuldig waren maar dat ze hun straf hebben uitgezeten door in 2011-2012 niet naar CL te zijn gegaan. De rechter van CAS vroeg daarna, waarom ze de verklaring van vijf jaar niet schuldig zijn aan matchfixing hebben ingevuld. de reactie van de club en schrik niet" Die is zonder ons medeweten door Sercan acar die overleden is ingevuld.
de rechter schreef daarna dat ze het een schande vond dat fenerbahce de schuld gaf aan iemand die was overleden en zich niet meer kon verdedigen.
Dit staat allemaal in de verklaring van CAS die te vinden is op internet.
Nogmaals er zijn bewijzen dat er gefixt is, maar voor de turkse wet is het niet geldig, maar voor de sportrechter is het allemaal bewijs, het maakt hen niet uit waar het vandaan komt.
Alleen al dat Ibrahim Akin had toegegeven in het bijzijn van zijn advocaat dat hij de wedstrijd had verkocht is al een reden om clubs te straffen.

5 oktober 2015 om 18:24

En jij bent...?! Waarom zouden we jouw conclusies en "onderzoekjes" serieus moeten nemen?

5 oktober 2015 om 18:29

Dit is onzin.. Aziz Yildirim wordt vrijgesproken voor het samen smeden van een criminele organisaties, en Aziz Yildirim wordt vrijgesproken voor het matchfixing, de documenten van de aanklager van vandaag is al gepubliceerd op internet en met name twitter dus dat kan je daar terug in vinden.

Cas heeft geen onafhankelijke onderzoek gedaan, dat doet de CAS sowieso niet, CAS heeft een besluit genomen met de gemanipuleerde en gefabriceerde documenten die ze voorgeschoteld kregen van de Uefa, en de Uefa heeft op haar beurt weer die documenten gekregen van de criminele aanklagers en rechters.

Het is dus duidelijk dat er geen gezond besluit kon genomen worden met vals 'bewijs'... Dat is ook exact de reden dat die criminelen momenteel allemaal buiten Turkije zijn ( en met name in Armenie ) en gezocht worden door de Interpol en de Turkse diensten.

Het zijn criminelen die een dubbele agenda hebben en die werken voor de geestelijke kwal uit Amerika, genaamd Fetullah Gulen.

Over Ibrahim Akin, dat is een nog groter leugen, Ibrahim Akin heeft meerdere malen aangegeven dat hij zijn eerste verklaring onder grote bedreiging heeft moeten afleggen, dit zijn zijn exacte woorden, ik citeer : We stonden voor de raam, de aanklager wees buiten op mijn vrouw en pasgeboren kind, als jij hun nog wilt zien dan verklaar jij wat wij willen dat je verklaard.

Ibrahim Akin heeft daarna vaak genoeg aangegeven dat zijn verklaring vals is.

5 oktober 2015 om 18:31

Zijn mijn onderzoekjes niet, helaas leest niet iedereen de uitspraken of is niet hoog genoeg opgeleid om alles te begrijpen.

5 oktober 2015 om 18:37

Hebben ze een pistool tegen zijn hoofd gehouden? Als jij onschuldig bent, dan blijf je erbij dat je onschuldig bent. Het is niet allen Ibrahim akin, ook jullie eigen bestuurslid geeft toe dat er een premie richting eskisehirspor is gegaan. en ook na aafloop van de wedstrijd tegen genclerbirligi dat ze het geld dat ze betaald hadden coor de spelers terug wouden hebben.
Alles wat nu gebeurt wordt verhaald aan fethulla gulen. zelfs een inbreker die gepakt wordt zeg dat paralel het heeft gedaan.
De gasten die gesmeerd zijn naar armenie, zijn gesmeerd voor erdogan en niet voor fenerbahce

5 oktober 2015 om 18:52

Sorry hoor maar jij geeft jouw eigen onderzoekjes je eigen spin

En nee, CAS heeft geen onderzoek uitgevoerd, ze hebben gefabriceerde documenten gekregen van de Uefa. Zo simpel is het. Volgens mij begrijp jij zelf niet hoe het allemaal in elkaar steekt. De bewijzen, ookal zijn ze waar, tellen niet meer mee, omdat er mee gesjoemeld is. Zo simpel is het. Wat voor uitspraken er zijn gemaakt op valse bewijzen, tellen niet meer mee. Dit omdat je ook kan liegen om de rechter over te halen tegenover vals bewijs. Dus alle uitspraken die zijn gemaakt, kan je niet serieus meer nemen. Daarom is er ook opnieuw veroordeeld. Ze zijn dus van 0 begonnen. En nu gelden de bewijzen die de Uefa aan CAS heeft gepresenteerd, niet meer. Dus de statements zullen uiteraard veranderen. Wat eerder is verteld, geld niet meer. Want Fenerbahce heeft ook een financiele verlies als men de CL niet in kan gaan. Daarvoor kan er gelogen worden om te redden wat er te redden valt. Jij snapt het volgens mij niet helemaal.

5 oktober 2015 om 23:09

Matchfixing was niet strafbaar? Volgens mij bedoel je dat het geven van aanmoedigingspremies niet strafbaar waren.

3 jaar geen Europa, daarnaast geen landsttel doordat zij cruciale spelers gelijk moesten verkopen. Zeer veel schade aan image. 210 miljoen is echt te weinig voor wat deze club heeft moeten doorstaan. Mensen claimen nog steeds dat er omkoping is gedaan, maar deze operatie is illegaal tegenover Aziz yildirim opgestart, en je kan het zo zien dat hij er is ingeluisd. Daarom is er een her proces gestart en wordt hij nu vrijgesproken. Ik ben nog steeds voorstander van dat omkoping goed onderzocht moet worden in de Turkse liga, maar zowat elke club heeft zijn handen eraan vies en niet alleen Fenerbahce. Dit is daarom ook een grote overwinning voor deze club.

Nog een belangrijke stuk wordt hier vergeten. Die zogenaamde rechter die deze zaak in zijn handen had. Is een aantal maanden terug naar Armenie en is daar gebleven. Wanneer hij terugkomt naar Turkije heeft hij één heel groot probleem....

Gerechtigheid! 4 jaar lang hebben ze Fener beschuldigd van alles en zie nu.

5 oktober 2015 om 17:12

Inderdaad, de rechters en aanklagers van 2011 zijn nu allemaal voortvluchtig ivm het fabriceren van vals bewijs.. Ze worden door iedereen gezocht maar ze zijn met grote sommen geld ervandoor

5 oktober 2015 om 18:29

voortvluchtig wegens fenerbahce of wegens erdogan? Als de diefstal van erdogan niet naar boven was gekomen, dan zou het heel anders zijn afgelopen met fenerbahce.
Trouwens de rechter was Mehmet ekinci en die zit nog steeds in Turkije.

5 oktober 2015 om 18:33

Voortvluchtig omdat ze vals bewijs fabriceren, Zekeriya Oz, de hoofdaanklager is em gepeerd naar het buitenland met immens grote sommen geld, die zie je dus niet terug want met geld kan je je goed verbergen.

Dus jij wilt nu zeggen, dat als het gedoe van Erdogan er niet was geweest, Fenerbahce onterecht toch nog een lekker dik pak straf zou krijgen.. En jij zou daar gelukkig van worden ?

Het moest zo lopen, het is heerlijk dat dit nu gebeurd. Fenerbahce heeft omkoping helemaal niet nodig omdat wij de laatste 12 jaar steevast in de top 2 eindigen.. Waar is Trabzonspor gebleven na 2011, kan jij hun eindpositie van alle jaren eens naar boven halen ? Dan kunnen we zien wie er meer baat heeft bij omkoping.

5 oktober 2015 om 18:41

er staat nergens dat ik gelukkig zou worden als fenerbahce gestraft zou worden. echt niet. Maar ik heb geen vertrouwen in het recht systeem van turkije van de laatste jaren.
Iedereen die macht heeft, vriendjes is met erdogan, wordt vrijgesproken van allerlei dingen. daar kan ik niet tegen.

Nou, ben benieuwd wat er daarna gaat gebeuren. Heb verder niet zo"n enorme hoop op de schadeclaim want anders gaat de TFF gewoon faiiliet...

5 oktober 2015 om 17:14

Is dat de probleem van Fenerbahce ? Dan springt de regering maar in, Fenerbahce heeft 4 jaar lang geleden en is 3 jaar lang geweerd uit Europa, onterecht dus.

Fener moet nu juist de genadeklap uitdelen aan de Franse kwal Platini door de Uefa verder in een hoekje te drukken.

5 oktober 2015 om 17:20

Tuurlijk is dat de probleem van FB, als de TFF failliet gaat bestaat FB ook niet meer aangezien de competitie weg geschrapt word.

5 oktober 2015 om 17:39

Daar moet Fenerbahce geen boodschap aan hebben. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.

Galatasaray dat 8ste eindigde en aan de rand van afgrond stond, is mede door dit valse complot weer op been gekomen.

Fenerbahce moet alles eraan doen om zoveel mogelijk geld eruit te krijgen zonder te kijken wat andere clubs of de competitie in dit geval ervan vinden of zullen ondervinden.

Eerherstel gebeurd sowieso, geld is het probleem nu.

5 oktober 2015 om 18:22

Precies! Jij snapt 'm!

5 oktober 2015 om 21:58

Waarom is Galatasaray op de been gekomen door de valse complot? Sorry dat snap ik dus niet, ze kunnen wel wat geld er uit trekken maar 210 miljoen gaat em niet worden, de Turkse competitie zal opgeheven worden als zei werkelijk 210 miljoen moeten betalen.

5 oktober 2015 om 23:06

Omdat Fenerbahce op dat moment alleen maar het gat zou vergroten.

Het interesseert mij niet, dan doeken ze GS BJK en de rest maar op, zolang Fener zijn geld krijgt, spelen we wel in een ander competitie, 1tje waarvan andere club officials geen valse documenten sturen naar de Uefa

9 oktober 2015 om 19:18

@sheva7

Galatasaray werd het seizoen er na kampioen doordat de concurrentie afgezwakt werd. Ze speelden een seizoen lang tegen een Fener met een B-ploeg omdat het halve elftal moest vertrekken om financieel de schade te beperken. Gala werd daardoor op de allerlaatste speeldag kampioen.

Gala staat nu trouwens op het randje on geweert te worden uit de Europese competities door Ffp, dat terwijl ze 'gratis' hebben deelgenomen aan de CL vorig seizoen. Want zoals jullie weten is Fener 2 x direct geplaatst in de CL en 1 x in de Uefa League maar vanwege de straf namen de concurrenten die plaatsen in.

Dat zijn toch heel wat inkomsten die de financieel zwakke concurrenten, o.a. Gala, op de been hebben gehouden.

Het klopt dat er mensen waren om Fenerbahce over te nemen. Het klopt tevens dat ze de voorzitter Aziz Yildirim kapot wilden maken, want Fenerbahce is een van de grootste clubs in Turkije. Het is waar dat de vreselijke groepering Gulen - met als moslimgeleerde Fetullah Gulen - Fenerbahce wou overnemen, maar het is ook een feit dat de toenmalige regering, de huidige regering AKP een groot aandeel hierin heeft, aangezien zij tot en met december 2013 hand in hand was met Fetullah Gulen. De huidige regering is zoals bij de andere zaken - Balyoz, Ergenekon, de onschuldige journalisten - verantwoordelijke voor deze schandalige toestand in de het land, dus ook de omkoopschandaal. Erdogan en zijn meelopers zijn even schuldig aan alles wat er is gebeurd en nog steeds gebeurd. Nu zeggen Erdogan en de regering dat ze in de maling zijn genomen door deze groepering. Schande om dit te horen van regeringsleiders.
Kortom, Aziz Yildirim en Fenerbahce moeten doorgaan met het eisen van een enorme compensatie. Laat Erdogan en zijn dienaar premier Davutoglu ( Mickey Mouse premier) lekker betalen vanuit het geld dat ze hebben gestolen in de " beroemde " schoenendozen. Anders kan die Reza Zaraf ook wel bijbetalen. Walgelijke mensen zijn dit. Schande voor het voetbal.politiek en Voetbal gaan niet samen!!!

Cemaatciler hebben gefaald op alle vlakten. Als het echt met hen te maken heeft sta ik volledig achter Fenerbahce. Nu is het ons plicht om komende maand te stemmen, natuurlijk niet alleen door deze complot .

Zoals bij de andere zaken tegen de generalen, leger, advocaten, journalisten, heeft de regering gezegd dat de Gulen-beweging de regering in de maling heeft genomen. Lachwekkend. Als regering ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurt in je land. Ook in dit geval.
In plaats van Fenerbahce moeten ze Basaksehirspor, Osamlispor controleren, vooral Osmanlispor. Osmanlispor is verbonden met de Osmanli Ocaklari van Akp, van Erdoagn. Deze club is binnen een jaar of 2 heel rijk geworden en ze spelen nu in de Super Lig.
Antalyaspor is ook een voorbeeld van. De gemeente Antalya - AKP regeert hier - betaalt de kosten en Etoo'o. Als AKP erin zit, moet de Uefa controle doen, want in Turkije weet iedereen dat AKP corrupt is!

Fener is door de officiel justitie van istanbul vrij gesproken hahahah. Voor alle niet turken, daar zit juist het probleem fener koopt iedereen om omdat de staat dit toestaat. De afhankelijkheid van de istanbul ploegen is financieel zo groot in turkije dat de regering ook op dat gebied corrupt is

5 oktober 2015 om 18:19

Geloof je dit onzin zelf ook? Toen dezelfde rechters FB schuldig vonden was het ok maar nu niet? Ga ergens anders huilen.

5 oktober 2015 om 19:28

Daar zat ik eigenlijk ook al aan te denken, aangezien het in die contreien vaker gebeurt dat een officier van Justitie, of rechters worden omgekocht

Iedere keer dezelfde opmerking: Fenerb koopt iedereen om. pffff Kom met bewijzen. Er zijn namelijk wel bewijzen dat Erdogan en AKP heel veel hebben gestolen en zeer corrupt zijn. De tapes, uitspraken van Erdogan en zijn regering zijn voorbeelde van.

Ik zeg dus: Erdogan, laat voetbal en het land met rust. Rot op debiel. Je einde als politicus is in zicht.

5 oktober 2015 om 18:26

Volgens de zelfde rechter is Erdogan en zijn organisatie ook vrijgesproken van het stelen van miljarden dollars.
jij en ik weten het beter

uitspraak van Aziz Yildirim tijdens zo'n ledenvergadering. " ik wou die auto stelen, deed de deur open, ging er in zitten en deed de sleutel in het contact. maar heb het niet gestart en ben weggegaan. Is dit een strafbaar feit?"
Dus als ik ergens in een woning inbreek, maar neem niks mee, dan ben ik ook onschuldig?

Arme feytullah Gulen leeft in Amerika en iedereen in Turkije ziet hem als vijand

5 oktober 2015 om 18:36

Fetullah Gulen, hij leidt een opleidingsinstituut, heeft weet ik veel hoeveel duizenden scholen. Daar is op zich niks mis mee, hij leidt heel veel kinderen op tot advocaten, aanklagers, dokters noem maar op. Dat is iets eigenlijk waar je respect voor moet hebben.

Maar daarna gebeurd het volgende, de opgeleide mannen en vrouwen verbreken hun beroepseed door hun functie te gebruiken naar de wensen van meneer Gulen. Zo heeft Gulen super veel mensen in allemaal hoge posities in Turkije, die mensen komen daar ook via hem. Daar gaat het fout.

Gulen heeft er ook mede voor gezorgd, met zijn leger aan opgeleide mensen dat al die generalen vast kwamen te zitten en er een megaproces tegen hen werd gestart door de zelfde opgeleide aanklagers en rechters.

Nogmaals als Fenerbahce 1 mijard euro als schadevergoeding zou krijgen, zou ik het juist toejuichen.
Maar ik wil alleen vertellen dat sport wetten en rechtbanken twee verschillende dingen zijn. voor de een is een kleine bewijs genoeg en voor de rechtbank niet.

Ik als Nederlander heb zo veel respect voor Galatasaray. Een van de weinige clubs in Turkije die puur zijn in hun denken en doen. Als ik beelden van Fener bekijk, kom ik bijna iedere match tot de conclusie dat ze worden geholpen door de arbiter of wie dan ook. Ook heb ik vernomen dat Fenerbahçe en de hoge meneertjes van de competitie samenzweren... Te triest gewoon!

Ik blijf erin geloven dat Aziz Yildirim degelijk heeft omgekocht. Er zijn wel degelijk bewijzen, alleen is het allemaal een politieke spel.

Waarom is Fenerbahce uitgesloten van Europees voetbal. Fifa gaat echt niet zomaar een club twee jaar uitsluiten. Fenerbahce is toentertijd ook niet overgestapt naar de Cas. Op het nieuws zijn er toentertijd genoeg opnames vrijgegeven tussen verschillende bestuursleden van Fenerbahce. Ik kan uren hierover door gaan, maar het heeft toch geen nut. Iedereen is natuurlijk vrij om te geloven wat hij of zij wilt. Ik geloof dat de bewijzen ooit degelijk boven water komen.

De rechters van 2011 zijn weg inderdaad. Dit komt omdat die mensen verschillende dingen weten wat de rest niet mag weten.

Ik heb bekenden die werken bij de AKP en tevens ook in het gerechtshof. Waarschijnlijk geloven maar weinigen dit, I don't care. Maar die mensen zijn zelf ook Fenerbahce aanhangers. Hun hebben mij weinig verteld omdat hun eigen carriã¨re anders in bedreiging komt, maar geloof me Fenerbahce heeft omgekocht en Erdogan heeft ze gered.

Edit: Alinea's werken kennelijk niet via de smartphone App

5 oktober 2015 om 19:09

Hahahaha dit had ik allang voorspeld dat ze vrijgesproken zouden worden.
Turkse rechtssysteem deugd voor geen meter vreselijk corrupt allemaal smerig.
En die rechter zit in armenie omdat fenerliler hem hebben bedreigd

Het recht heeft eindelijk gesproken!!

Het Turkse rechtssysteem deugt niet. Het is spijtig om het te vermelden, maar het is eenmaal zo. Als je pro-Erdogan bent, kun je alles maken. Zelfs tegenstanders laten mishandelen, stelen, noem maar op, maar als je anti-Erdogan bent, hang je...jullie weten hoe dit systeem heet.

Justiceforall? Dezelfde rechter heeft Erdagan niet "vrijgesproken"! Dat was een rechter die een kontenlikker is van Erdogan. Trouwens, de zaak rond Erdogan en zijn organisatie loopt door. Alleen de informatie aan de in Nederland woonachtige Turken wordt weer verkeerd overgebracht.

Jij en ik weten dat de complete chaos momenteel in Turkije plaast moet vinden om Erdogan de winst te geven op 1 november 2015, welke hij niet zal krijgen.

Ben ik degene die zaken deed met de Gulen-beweging, waarna ik zei dat ik in de maling ben genomen door Gulen?
Ben ik degene die zei: " Asad is mijn goede vriend. We zijn samen op vakantie geweest". Nu: Asad heeft mij in de maling genomen
Ben ik degene die aan tafel zat met de terroristen(pkk)? Ben ik degene die zei: met het vredesproces hoopten wij dat de terroristen zouden bijkomen en normaal zouden gedragen? WIJ hebben opdracht gegeven niet aan te vallen En nu: de terroristenhebben ons in de maling genomen.
Ben ik degene die op het podium in zuidoost-Turkije zijn tranen liet zien met Barzani?
Ben ik degene die zei: Ik ben de persoonlijke officier van justitie in de zaak tegen de generalen, leger, journalisten, advocaten. En nu: "het spijt ons".

Ben ik degene die zei: stem niet op " die" partij, reken met hun op 1 november.
Ben ik degene die zei: ik ben president, maar ik steun natuurlijk de huidige regering, want ik ben de oprichter ervan!!!

Kortom, vul het zelf in wat betreft deze walgelijke, smaakdervende psychopaat, narcist, fascist!

Fani_madida,

Lees je reactie nog een keer. Er staan dingen in die niet heb geschreven. Heb ik gezegd dat meer dan de helft van de Turken dom is? Heb ik het over poepen gehad? Over groeien gehad?
Altijd hetzelfde antwoord, een cliché! De waarheid is hard.

Als je bekritiseert, wil je niet dat het land groeit? Onzin.... Goedkope reactie! Ik wil dat Turkije groeit en dat kan als deze dieven weg zijn voorgoed. Ze stelen allemaal, maar wat hebben deze mensen gestolen...miljarden! Zwitserse bank is blij met deze gasten. Wat heeft het volk? Niks, maar ach ja laat ze stelen, laat ze gaan, ze mogen alles doen. Geloof misbruiken, geloof als propoganda, noem maar op. Ga door met je kleppen op je hoofd en kijk heel smal naar de wereld. Simpel wezentje!

Over het groeien van een land: jij bepaalt niet of ik tegen Turkije ben of niet. Ik ben Turks, klopt, maar ik ben een voorstander dat een land altijd groeit. Ook Nederland moet groeien. Kom met concrete reacties.
Hieronder zie je mijn concrete antwoorden.

1. De opkomst van presidentsverkiezingen was niet hoog zoals de andere verkiezingen; als de opkomst even hoog was, had Erdogan niet eens % 30 gehad. Lees en zie de onderzoeksverslagen.
2. De verkiezingen van 7 juni laten zien dat iets minder dan %42 akp steunt, dus iets meer dan %58 is tegen de regering en Erdogan.
3. Hoe komt het dat opeens na de verkiezingen van 7 juni alles anders is geworden? Waarom is de terreur weer gaan opbloeien? Dit zijn concrete vragen, waarop de regering en vooral Erdogan geen antwoord willen geven uit Angst. Anders is het meteen bye bye met hun en daarna rechtzaak.
4. Persvrijheid is er niet.
5. Indien alles wat ik schrijf in Turkije verschijnt, word ik opgepakt. Klopt dit of niet? Waarom? Omdat die fascist, narcist niet kan uitstaan dat mensen hem bekritiseren. De leiders hiervoor werden bekritiseerd, ze werden nagaapt in komedieshows, noem maar op. Er werd niks gedaan. Deze man is gek!!!

Wie is de voorzitter van de Kulupler Birligi? Familie van Erdogan.

Nog 1 ding: hoe komt het dat Fatih Terim is aangesteld als bondscoach? Wie staat achter hem? Waarom wordt hij nooit ontslagen? Omdat Erdogan achter hem staat. Jij weet waar ik het over heb. Zelfs het stadion is naar hem vernoemd. Maar let op Terim, straks ben jij ook een verrader. Want zo gek is Erdogan wel.

9 oktober 2015 om 20:23

Vertel mij maar wie er op dit moment Turkije beter kan regeren dan Erdogan doet. Demirtas? Kilicdaroglu? Bahceli? Alsjeblieft zeg..

Fenerbahce heeft omgekocht en hier zijn bewijzen van. Alleen heeft de officier van justitie besloten dat de bewijzen niet op wettelijke manier zijn verkregen. Ik denk niet dat ze schadeclaim zullen ontvangen, omdat de rechten in sportwereld en bestuursrechterlijke zaken worden onderscheiden. De CAS heeft dan in zijn laatste uitspraak ook meegedeeld dat de uitspraak van de Turkse rechter niet bindend is.

Btw: Het was al bekend dat de rechter Fenerbahce vrij zou spreken aangezien de toenmalige Turkse president Erdogan in januari al had beloofd dat er een nieuwe zaak zou komen. Blijkbaar oordeelt niet de rechter, maar de president in Turkije!!

Iedereen is hier opeens een rechter of een advocaat!
Fenerbahce is vrijgesproken KLAAR!
En dan zie ik opeens mensen slecht praten over ons president, die het geweldig doet.
Nu is er niets meer te lullen over FB en Aziz Yildirim dan maar lullen over Erdogan?
Dit is een voetbal topic, dus ga discuseren over voetbal!

Uefa, CAS en de Zwitserse Federale rechtbank hebben allen besloten dat Fenerbahce schuldig is aan matchfixing. De rechtszaak in Turkije is dan ook niet bindend, omdat bij een sportieve rechtszaak bewijzen al genoeg zijn. Aziz Yildirim is vrijgesproken, omdat de bewijzen op illegale manier zijn verkregen ( althans volgens de off. van justitie)

Btw:
-Mensen moeten paragraaf 267 lezen van de uitspraak van CAS.

- De bestuursleden hebben gezegd dat zij niet hebben ondertekend dat ze alsware 100% schoon zijn, maar dat Serkan Acar (die overleden is) deze document heeft getekend. ( het gaat om de document dat clubs voor het deelname aan toernooien moeten tekenen om ermee akkoord te gaan dat ze niet in verkeerde praktijken bezig zijn geweest).

- Bestuurslid Ilhan Eksioglu heeft gezegd dat de helft van de 500.000 dollar die naar Ankara ging was bedoelt om een huis te kopen, en de andere helft voor belasting. Vervolgens had hij geen antwoord op de vraag " sinds wanneer betaal je belasting in Turkije in Dollars"...

- Aziz Yildirim tijdens bijeenkomst; ik wil een auto stelen, maar op het laatste moment haal ik de sleutel eruit. Ben ik dan alsnog onschuldig??

Mensen kunnen beweren dat Fenerbahce onschuldig is, maar dat zegt de Uefa,Cas en Zwitserse Rechtbank niet!!!

5 oktober 2015 om 23:35

Uefa en Cas handelden uit valse documenten! Wil je ajb je geel/rood gekleurde hersenscellen ff spoelen en objectief dus helder nadenken! Als eigen rechtbank (samenzwering) en Uefa je schuldig verklaren waarom zou Cas je vrij moeten pleiten? Btw we weten allemaal hoe "clean" Platini is. Geef hem een zakcentje en hij lult met je mee.

6 oktober 2015 om 20:49

Laten we zeggen dat het inderdaad valse documenten waren.

Waarom hebben jullie dan Trabzonspor beschuldigt van matchfixing, terwijl het om dezelfde documenten ging?

Waarom hebben jullie nooit rechtszaak geopend, omdat het om valse documenten ging?
(jullie hebben alleen rechtszaak geopend, omdat jullie vonden dat bewijzen op illegale manier waren verkregen en dat in de tijdsperiode van onderzoek poging tot omkopen niet strafbaar was).

Dus CAS kan niet vrijspreken, omdat Uefa etc. jullie ook schuldig vonden? Dus als jij naar Hoger Raad gaat, mag hij niet een ander straf (of vrijspreken ) geven dan de rechtbank?

Ik denk objectief na adhv de documenten die ik heb gelezen. Niet fb tv of zo volgen, maar de inhoud van de uitspraken gaan lezen jongen. Dan weet je waarom jullie schuldig zijn aan matchfixing!!!

9 oktober 2015 om 19:13

Eu ik weet niet hoor maar Vrijspraal . Weet jij überhaupt wel wat dat inhoud ??

Het zou me niets verbazen als die rechters ook zijn omgekocht.

Hopppaaa! Ik zei het nog. De dag is uitgebroken en we zijn vrijgesproken. Lang leve Fener!

9 oktober 2015: Game Over !

Altijd al gezegd!!! We zullen wraak nemen op alles en iedereen!

Haha vanaf moment één is dit een 'save Fener zn ass' operatie geweest. Voetbalbond heeft diverse spelers bestraft voor omkoping, maar Fener kreeg nooit een straf. Hoe zijn deze spelers dan bestraft ? Hebben ze zichzelf omgekocht ? Vervolgens ontstaat er een politieke dispuut in Turkije en profiteert Fener hier optimaal van.

We weten natuurlijk allemaal dat Aziz Yildirim heeft omgekocht. De bewijzen waren blijkbaar niet wettelijk, maar zijn daden ook niet.

9 oktober 2015 om 20:24

Die spelers zijn ook allemaal vrijgesproken. Tevens is Fener ook zwaar bestraft, anders zouden ze nu geen recht hebben op een miljoenenclaim.

9 oktober 2015 om 21:00

Dus destijds zijn er zomaar 50-60 mensen opgepakt ? Hehehe.

In Turkije is er geen scheiding der machten meer. Maar goed, dat is voor een andere topic.

9 oktober 2015 om 21:26

Het zijn niet slechts 50-60 mensen gangstarr, het zijn er honderden. Denk aan journalisten, commandanten, generalen en oud-politici etc..

Ik geloof niet dat FB schoon is nee, maar die gedachte heb ik over de hele traditionele top. Daar hoort Galatasaray zeker ook bij. Alleen stonk deze zaak heel erg, met beschuldigingen als het organiseren van een terroristische organisatie etc..

Ik riep al jaren te schreeuwen dat Fener schoon was. Ze hebben geen één harde bewijs dat er omkoping is geweest. Als men het echt zeker wist, dan hadden ze de mensen meteen tijdens de omkoping opgepakt. Er zijn foto's gemaakt en er werd gezegd dat er geld in een koffer zat. Als men zo zeker was van zijn zaak, dan hadden ze de personen meteen op dat moment opgepakt.

Ik ben benieuwd hoeveel miljoenen euro's Fener hier op vooruit gaat

Fenerbahce kan van de huidige regeringspartij Akp niks krijgen. Akp zal dit echt niet geven. Ze steken het geld liefst in eigen zak, net als in 2013...anders zal ene dief genaamd Reza Zarraf weer van de partij zijn. Hij werkt voor Erdogan, ook een dief. Er is nu ook een zaak gaande van Fenerbahce vs Akp. Fenerbahce heeft de grond naast het stadion gekregen, met de handtekening van de desbetreffende minister (is van Akp ). Nu wil de regering die grond terug, omdat het heeeeeel erg waard. Een van de waardevolste plekken van Istanbul. Fenerbahce heeft plannen om hier een sportacademie neer te zetten: onderwijs en sport. Akp is hier vel tegen. Trouwens, ieder die tegen Erdogan en Akp is, is een vijand, verrader en noe maar op. Dus Fenerbahce en IK ook volgens Erdogan en Akp. Sukkels.

Nu gaan we horen dat de regering Fener heeft gered, bla bla bla. Deze hele zaak vanaf 2011 was een vies spelletje tegen Fenerbahce met als doel Fener over te nemen. Of het nou de Fetullah Gueln-beweging is of Akp en Erdogan, maar Fener heeft weer gewonnen. Zowel Gulen alsmede Akp en Erdogan krijgen Fenerbahce niet! Twee soort groepen die het land helemaal hebben verneukt. Erdogan en Gulen zijn hier verantwoordelijk voor. Ze konden het land niet delen.

Nu mag Akp nadenken....fenerbahce komt eraan!

10 oktober 2015 om 01:39

Hahahaha dude, rustig aan. Je gaat wel heel off topic.

Ik denk dat je teveel luistert naar je oudere broers/neven/ooms. Als je je maar ook een heel klein beetje gaat verdiepen, dan moet je weten dat juist Erdogan en zijn partij AKP Aziz en Fener heeft gered. Onder andere Aziz Yildirim en Ridvan Dilmen hebben meerdere malen live op tv Erdogan bedankt. Dit zegt genoeg..

10 oktober 2015 om 05:06

Ik weet niet hoor maar de politiek heeft niks met het oordeel van de zesvoudige raadkamer te maken.

Vrijspraak is vrijspraak. Wat een figuren lopen er hier rond zeg .

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren