Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman greep keihard in: 'Ik raakte de bal, dus ik vind het geen overtreding'

Laatste update:

Voor het doelpunt van Amin Younes, de 1-1 tegen PSV, was er veel te doen over de sliding van Joël Veltman op Joshua Brenet. De verdediger van Ajax zette een keiharde tackle in, waarbij hij zijn beide benen gebruikte, maar Bas Nijhuis oordeelde dat de bal werd gespeeld en vond het dus niet nodig om te fluiten voor een overtreding of, erger nog, een directe rode kaart te trekken.

/

Dat vond Veltman een juiste beslissing van de scheidsrechter. “Brenet speelde de bal net even te ver voor zich uit", keek Veltman voor de camera van FOX Sports terug op het moment. "Ik ging er met rechts vol in en hield mijn linker been een beetje gebogen. Het was dus geen tackle met twee benen. Ik knalde er gewoon lekker in. Ik raakte de bal, dus ik vind het geen overtreding."

Ajax kwam na de tackle van Veltman in balbezit en dat resulteerde in de gelijkmaker van Younes, maar in de tweede helft trok PSV toch aan het langste eind. Net als Frank de Boer gaf Veltman toe dat de overwinning van de regerend landskampioen zeker verdiend was.

Joël Veltman had rood moeten krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga maar even praten met Shaw, zal het wel eens zijn met deze uitspraak.

4 oktober 2015 om 17:56

De tackle van Veltman was met twee benen. Dat hij zegt dat hij dan de bal raakt is vreemd, zo inkomen met twee benen vind ik al een overtreding waard. Hard voetbal is oké, maar het moet niet gemeen worden.

4 oktober 2015 om 19:04

Denk toch dat die overtreding op Shaw harder was... komop he

4 oktober 2015 om 19:21

Zou je dat ook zeggen als Veltman een been brak vandaag?

Dit was veel erger dan die tackle van Moreno, schandalig en diep rood. Zal nog wel flink gestraft worden op basis van televisiebeelden.

En dan ook nog ontkennen.

Veltman speelde vandaag ook dramatisch trouwens. Had veel overtredingen nodig om PSV af te stoppen.

4 oktober 2015 om 19:29

Ja hoor, overdrijf nog even verder. Het was een stevige tackle. Had best voor gefloten kunnen worden. Absoluut geen kaart waard, maar vandaag werden al gele kaarten gegeven voor een schouderduw. Perspectief dat op tv werd laten zien van deze actie vertekend enorm. Veltman had de bal al ruim voordat de tegenstander er was. Hooguit gevaarlijk inkomen dus.

4 oktober 2015 om 19:42

Nee Shaw kon niet springen en stond vast. Veltman komt met twee benen in en Moreno niet. Alle Ajax supporters vonden dat een dwaas als Moreno 10 wedstrijden moest krijgen. Dan moet Veltman er 40 krijgen.....

4 oktober 2015 om 19:54

@tommyhp psv supporters vonden het goed dat er eindelijk een felle verdediger was, dus dan is dit een prima tackle.

4 oktober 2015 om 20:09

overdrijven is een vak @tommyhp, vergeleken met die tackle van Moreno viel die van Veltman wel mee.. Beide waren wel hard maar correct

4 oktober 2015 om 20:27

Precies wat ik dus zeg frenkie. Hard is oké, maar Veltman komt onbesuisd in met twee benen, gemeen spel dus. Die van Moreno was harder maar niet met twee benen vooruit.

4 oktober 2015 om 21:13

Kan niet meer bestraft worden op basis van televisiebeelden. Scheidsrechter heeft de situatie namelijk beoordeeld, wat te zien was aan het feit dat hij aangaf dat de bal werd gespeeld. Voor zover ik weet kan een schorsing op basis van televisiebeelden alleen gegeven worden als de scheids iets niet heeft gezien en niet als de scheids iets verkeerd beoordeeld.

4 oktober 2015 om 22:21

Hou toch op man. Als Veltman geen overtredingen maakt is het een softie. Nu zou hij er te veel maken? Veltman was een van de weinige spelers die een krappe voldoende haalde van Ajax.

5 oktober 2015 om 06:39

Moreno houdt zijn linkerbeen naar achteren gebogen, om de kans op een blessure zo klein mogelijk te maken. Dat het zo ongelukkig afloopt is vervelend, maar maakt de overtreding niet erger. Veltman komt hier gewoon op snelheid met 2 benen, waarvan 1 gestrekt naar voren in. Ook al raak je de bal, de manier van inkomen is al een overtreding en minimaal geel

5 oktober 2015 om 13:34

Superstick, hij verdedigde als een oud wijf bij de 0-1 joh. Een schouderduw... Had hij gewoon doorgelopen had hij er makkelijk een corner van kunnen maken.

4 oktober 2015 om 23:01

Totaal andere soort tackle. Bij die van Moreno op Shaw maakt ie een schaartackle (waarbij met die snelheid de kans gewoon gigantisch is dat je je been breekt), terwijl Veltman met 2 benen vooruit inkomt. Bij Veltman is de kans een stuk kleiner dat er iets breekt. Wordt namelijk gewoon een botsing van 1 kant als ie de man raakt. Echter was ook deze gewoon rood geweest.

Die 2e van Veltman was echter wel ok, geen gestrekte benen, op de bal, noppen naar beneden. Hard, maar fair, dat mag wel.

Grijpt hij een x hard in, komt er discussie.. Meer van deze tackles!!

4 oktober 2015 om 17:53

Harde tackles mogen, maar 2 benen dr in gooien is wel een beetje overdreven.

4 oktober 2015 om 17:55

Tuurlijk, maar zolang er maar geen intentie is om de man te raken mag het van mij..

4 oktober 2015 om 17:57

Ja alleen mag het eigenlijk niet van de scheids... Hard inkomen is iets anders dan onbesuisd met twee benen.

4 oktober 2015 om 17:54

Harde tackles mogen, maar 2 benen dr in gooien is wel een beetje overdreven.

4 oktober 2015 om 18:41

Het was 1 been, dat zegt ie net...

4 oktober 2015 om 18:53

Als Veltman het zegt moet het wel waar zijn...

4 oktober 2015 om 19:19

Lastig dat de videobeelden dit tegen spreken.

4 oktober 2015 om 19:52

Twee benen inkomen op de tegenstander mag inderdaad niet. Dit was op een losse bal. Veltman tikte de bal weg ruim voordat Brenet en bij was. Geen overtreding dus. Overigens hulde voor Veltman, die uitdeelde maar ook incasseerde zonder te zeuren. Volle elleboog van Maher lachte hij ook weg.

5 oktober 2015 om 08:22

Je z8et toch ook dat zijn linkerbeen niet gestrekt was, of ben je blind? Dit was een goede sliding, en van dit soort gezeik krijgen wij nou ballerinna verdedigers. Verdedigers zijn gewoon hard en gemeen, daar zijn het verdedigers voor.

Misschien had Joel bij de eerste goal van Pereiro keihard in moeten grijpen. En de Boer moet keihard ingrijpen, en deze jongen op de bank zetten. Heitinga is toch niet nog slechter?

4 oktober 2015 om 17:55

Zelfde laken in pak.
Ajax had gewoon ervaren verdediger(s) moeten halen in plaats van ervaring op de tribune. Die hebben we genoeg

4 oktober 2015 om 17:55

Riedewald speelde een slechtere wedwtrijd dan veltman, eerder die wisselen voor heitinga dan toch? Meer ervaring in het centrum.

4 oktober 2015 om 17:57

Riedewald is 19 jaar oud, dus ik kan inzien dat het zin heeft om hem te laten staan. Hij kan wat opsteken van z'n fouten. Veltman zou echter de ervaren man in de verdediging moeten zijn, maar bakt er echt helemaal niks van. Verdedigend is het al niet best, maar als je zijn voortzettingen vandaag zag, echt abominabel. En dan wordt hij geroemd voor zijn opbouwende kwaliteiten.

4 oktober 2015 om 18:01

Een speler moet spelen om zijn kwaliteiten en niet om zijn leeftijd. Riedewald begon goed aan het seizoen, maar nu tegen PSV leed hij wel erg veel balverlies, ook op gevaarlijke plaatsen op het veld. Alleen Tete vond ik goed vandaag achterin, veel goede tackles en lekker fel verdedigen.

4 oktober 2015 om 18:15

Dat klopt zeker, en als hij zulke fouten blijft maken, moet hij ook zeker een keer plek maken voor een ander. Veltman heeft echter meer fouten gemaakt dat Riedewald als je over een langere periode kijkt, terwijl hij juist de ervaring achterin moet brengen.

5 oktober 2015 om 08:24

Verdedigend was het juist goed bij Veltman. Hij won het meerendeel van zijn duels. Organisatorisch is hij geen leider nee.

4 oktober 2015 om 17:56

Nou ik vond Veltman goed spelen. Riedewald eas een drama.

Graag meer voetbal in die ploeg. Heitinga voor riedewald. Sinkgraven op positie klaassen. Schone op.plek gudelj. En gewoon met 1 verdedigende middenvelder. En 2 aanvallende ingestelde middenvelders. Er is gewoon angst om een bal.in te spelen. 1 positieve speler wedwrom Tete

4 oktober 2015 om 17:59

Riedewald was niet best, maar is een jongen van 19. Die vergeef ik het wel. Veltman moet echter juist de verdediging dragen, met zijn ervaring. Vandaag was het verdedigend niet eens echt slecht, maar al z'n voortzettingen leidde tot balverlies. Letterlijk alle voortzettingen.

Wat betreft het middenveld, helemaal met je eens. Gudelj moet er zeker uit ipv Schöne, want we missen zo veel creativiteit nu.

4 oktober 2015 om 18:42

Dus Ajax 1 is het niveau waarop je fouten mag maken?? Dan zie ik het nut van een jeugdopleiding niet echt in. Haal dan spelers van 24 jaar die zo'n periode al gehad hebben, alleen de prestaties van eerste tellen toch!

4 oktober 2015 om 19:35

Nee, maar hij is jong. Dan kan hij toch wel eens door het ijs zakken? Dat moet je accepteren als je met jonge spelers wil werken in het eerste. En bovendien is er momenteel geen betere optie voor Lcv, want de enige andere optie die de Boer zou overwegen is Viergever. Ik heb liever dat Riedewald daar staat en leert van z'n fouten, dan Viergever, die veel minder potentie heeft en echt niet minder fouten maakt.

4 oktober 2015 om 22:41

Is Veltman dan een ouwe lul ofzo? Blijkbaar ben je met 23 jaar al ervaren...

ben benieuwd of er nu ook een onderzoek komt , of zou de aanklager het weer niet gezien hebben ?

4 oktober 2015 om 18:12

De scheidsrechter heeft de tackle gezien en beoordeeld. Dan kan de aanklager geen onderzoek meer instellen.

4 oktober 2015 om 19:26

De scheidsrechter heeft deze correcte tackle al beoordeeld.. En daarnaast waarom zou er een onderzoek moeten worden ingesteld voor een correcte tackle op de bal?

4 oktober 2015 om 19:42

met 2 benen inkomen is nooit correct en heeft helemaal niks met een tackle te maken .

Moreno tackle. Volgens Psv'ers dus niet eens een overtreding maar ik deel die mening niet echt. Veel te hard en je neemt het risico dat je de tegenstander blesseert.

4 oktober 2015 om 17:54

Dit inderdaad.
Psv'ers moeten nu niet hypocriet gaan zeggen dat dit rood was. Dit was ook gewoon op de bal, gewoon fel.
Is juist verfrissend te zien dat braaf schooljongetje Veltman dit doet, kan wel wat meer gif gebruiken die jongen.

4 oktober 2015 om 18:01

Maar wel met het gevaar om je tegenstander te blesseren? Niks goeds aan dus.

4 oktober 2015 om 18:06

Hoezo dat dan?
Voetbal is een contact sport.
Kijk eens naar American Football, rugby of ijshockey, daar gaat alles er veel en veel lomper aan toe en daar is ook niet elke wedstrijd een blessure.
Voetballers moeten zich niet zo aanstellen (i'm talking to you Tannane)

4 oktober 2015 om 18:11

Wat een rare reactie. Hoe kan je voetbal in godsnaam vergelijken met sporten die je hierboven noemt... Wereld van verschil.

4 oktober 2015 om 18:13

Voetbal is een contact sport maar met 2 benen naar voren inkomen moet gewoon altijd afgefloten worden. Dat is een 100% overtreding.

4 oktober 2015 om 18:18

Inderdaad, in drie van de vier sporten heb je sporters die na een klap gewoon opstaan en bij de andere heb je sporters die na een klein duwtje al naar hun knie pakken alsof er net met een shotgun op is geschoten.
Voetballers stellen zich ontzettend aan, dat is een van de redenen dat het in Amerika niet zo populair is als bijvoorbeeld american football.

4 oktober 2015 om 18:44

Waarom zou je bij de overige sporten allemaal body protection krijgen en bij voetbal niet? Zijn allemaal contact sporten dus meteen alle bescherming bij ijshockey afschaffen, stelletje watjes daar! Is een contact sport dus niet huilen.

4 oktober 2015 om 18:54

Ik heb ook niet veel Psv'ers horen zeggen dat het rood was?

Ik denk dat het wel een overtreding was, maar dat heeft niks meer met die goal van ajax te maken, dus daar moet PSV niet naar excuses zoeken, daar werd gewoon niet goed verdedigd en werd ook mooi binnen geschoten. Staat redelijk los van die tackle van Veltman.

4 oktober 2015 om 18:53

De tackle van Moreno was niet met twee benen. Moreno ging met zijn rechterbeen naar de bal en raakte Shaw met zijn linkerbeen, dat 90 graden gekromd was en niet naar voren stond. Dat is pure pecht. Veltman ging met twee benen vooruit frontaal op Brenet af, als een bowlingbal naar een stel kegels. Totaal andere actie dus, niet te vergelijken.

Was gewoon een harde maar faire tackle. Het was goed op de bal, niet op de man.

4 oktober 2015 om 17:54

Met 2 benen dus niets fairs aan! Doelpunt had nooit mogen tellen.

4 oktober 2015 om 17:56

Ach, tussen de goal en de sliding stonden meer dan genoeg PSV'ers. Hadden die maar beter moeten ingrijpen.

4 oktober 2015 om 18:14

De goal kan je niet 1 op 1 hierop schuiven, maar het blijft natuurlijk een overtreding.

Middelmatige speler.

Overigens vond ik het geen overtreding, het was hard, maar 100% bal zonder gesterkte benen. Veltman had vandaag weer grote moeite. Hij zou Riedewald moeten sturen, maar moet in dit soort wedstrijden telkens alle zeilen bijzetten om niet zelf te verzuipen.

2 benen vooruit met het gevaar iemand te blesseren.
Enige juiste conclusie, minimaal geel en geen doelpunt voor ajax.

4 oktober 2015 om 18:02

@ psvajax

Jij zult binnenkort direct aangenomen worden bij de Knvb. De regeltjes ken je al. Veltman speelt voor de volle 100% de bal en is een stuk eerder bij de bal, dus complete onzin dat dit een overtreding is. Daarbij was het geen gestrekt been en waren beide benen dicht tegen de grond. Harde, maar keurige tackle.

4 oktober 2015 om 18:23

Hennie kent de regels niet. Nog 1 keer dan. Je mag niet met 2 benen tegelijk een tackle inzetten en dat doet Veltman dus een overtreding.

4 oktober 2015 om 18:48

Als hij gewoon netjes op tijd is kan hij makkelijk een sliding met 1 been inzetten toch? Dan was deze discussie niet nodig, maar blijkbaar heeft hij toch twee benen nodig, dan vraag je erom. En in de spelregels staat dat je niet buitenspel mag lopen, niet met de handen de bal aan mag raken maar ook niet met twee benen in mag komen. Of bestaat er een artikel 13.2.5.4.1 dat Veltman dat wel mag en de rest niet??

6 oktober 2015 om 11:27

@hen_nie,
Kijk de beelden er nog eens op na dan zie je dat Brenet hard geraakt wordt aan de binnenkanr van zijn knie, dus hoezo kun je dan beweren dat ziijn benen dicht tegen de grond waren.
En met 2 benen een tackle inzetten mag volgens de regels niet.
Heb je overigens de tackle met 2 benen van Veltman op Guardado gezien waarbij Guardado net op tijd op springt.
Als hij niet opgesprongen was had het zomaar einde carriere kunnen zijn voor Guardado.
Vreemd dat we daar niets over horen of zien.

4 oktober 2015 om 19:29

Correcte tackle op de bal, niks mis mee.. Vergelijkbaar met de twee tackles van Moreno

4 oktober 2015 om 22:37

Vreemd, want je vond wel dat Moreno rood had moeten krijgen voor die tackles.

4 oktober 2015 om 22:46

Zo vreemd is het niet. Volgens Limboroy is alles wat met Ajax te maken heeft goed, correct en bedoeld. Bij andere clubs is dat juist het tegenovergestelde. Zeer objectief lid dus onze Roy.

5 oktober 2015 om 00:37

Beste bosche bol, ik heb nergens gezet dat Moreno rood had moeten krijgen, je verwisseld mij, kan gebueren.

5 oktober 2015 om 00:39

Waar slaat deze onzinreactie op juicher?

5 oktober 2015 om 03:44

Limboroy..

Misschien ben je wat zwak van geheugen, maar daar help ik je graag bij.

Onder een artikel na de actie van Moreno bij Heracles uit schreef jij dit:

Limboroy 23 september 2015 om 18:18

"die situatie met Tanane is niet uitvergroot. Moreno maakt hier een grove overtreding.. Iedereen die zegt dat dit geen rood is kan beter gaan darten."

Je spreekt jezelf een beetje tegen, niet?

Tja, we zullen zien of er een compleet belachelijke hetze tegen Veltman start de komende week...

Gekkigheid, ik ga geen vergelijking maken, dat is veel te makkelijk. Overigens vond ik het wel link inkomen, Nijhuis had prima kunnen fluiten voor een overtreding.

4 oktober 2015 om 18:00

@ viskaal

Een vergelijking maken is ook volledig onterecht, omdat Veltman 100% bal speelde. Als hij nu de man geraakt had is het een ander verhaal. Dit was echter volledig de bal en niet met gestrekte benen. Ik vond het een harde, maar keurige tackle. Een van de weinige dingen die hij vandaag goed deed.

4 oktober 2015 om 18:08

Die benen waren gewoon op de manier hoe je een been kan breken. Het is geen overtreding, want je raakt gewoon de bal. Maar het gevaar van een blessure was er gewoon, dus absoluut wel vergelijkbaar.
Moreno raakte overigens ook 100% de bal en omdat Shaw niet meebewoog ook Shaw.

4 oktober 2015 om 18:12

@ yamiown

In je laatste zin zit al een tegenstrijdigheid die ik niet kan rijmen. Ik ben het er dus niet mee eens.

4 oktober 2015 om 18:17

Als Brenet was doorgelopen was de kans op een gebroken been ontzettend groot, want dan zou de situatie als die van Moreno/shaw precies hetzelfde zijn.

4 oktober 2015 om 18:26

Laten we niet vergeten dat hij het later nog een keer deed en de PSV-er gelukkig zijn been op tijd optrok. Dus 2x doldwaas erin vliegen.

4 oktober 2015 om 19:11

@ hen_nie

Kijk nog maar even goed dan. Op de slomo (waar je Veltman van achter ziet) zie je toch duidelijk dat hij daarna het scheenbeen van Brenet flink raakt, in potentie best link. Maar Veltman ging duidelijk voor de bal, ik zou dus ook zeggen: faire tackle, waarbij de scheids evt kan fluiten voor de intentie.

Daarom is de vergelijking wel degelijk te maken. Waar ik in het geval van onze Mexicaanse verdediger vond dat de scheids had kunnen fluiten voor een overtreding (en geen kaart) had Nijhuis dat hier ook kunnen doen (dus: overtreding, geen kaart).

Ik wil er verder ook geen nadruk op leggen, aangezien dat voor anderen riekt naar hypocrisie. Het stoorde mij wel dat Moreno een week lang persona non grata is verklaard door de gehele landelijke media. Daarom stelde ik ook de hypothetische vraag: zou er een hetze volgen? Wijdt Lex Müller hier ook een columnpje aan?
Niet dat het me verder bezig houd, ik heb een leuke topper gezien en kijk alweer uit naar de volgende speelronde!

Ik vond het wel degelijk een overtreding. Hij komt met een enorme vaart erin en neemt dus het risico de tegenstander te blesseren. Ik ben blij dat we zo'n soort tackles wat meer in Nederland zien, geeft toch een soort onverzettelijk weer wat we misten de laatste jaren. Daarom wat mij betreft geen kaart maar wel een vrije trap tegen.
Overigens heb ik precies dezelfde mening over Moreno's tackle op Shaw. Op de bal maar te hard, dat had wat mij betreft een penalty moeten zijn. Lens was gisteren ook een goed voorbeeld, die ging er hard in en raakte de bal vol. Maar de manier waarop kon gewoon niet (daarom kreeg hij ook nog eens geel).

Dit is gewoon een onbesuisde tackle. Dus een vrije trap en een gele kaart voor Veltman. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat Nijhuis hier niet voor heeft gefloten.

4 oktober 2015 om 19:30

haha man, en bij Moreno vond je het niet?? Dit was een correcte tackle op de bal, was veel eerder bij de bal dan Brenet.

Bal? Sinds wanneer is de knie van Brenet de bal? Hij had alles behalve de bal. Op het Ajax Netwerk zijn ze overigens objectiever dan hier, iedereen zag dat er 0 bal bij zat en dat tackle puur op de man was. Daarna doet hij het gewoon nogmaals, zonder nadenken met 2 benen vooruit glijden. Vergelijken met Moreno is overigens een zwaktebod en doet niets af en deze doldwaze tackles.

4 oktober 2015 om 19:31

Dan bestudeer nogmaals de beelden en dan zie je dat hij puur en alleen de bal raakt

6 oktober 2015 om 11:32

Ik zou zeggen, bestudeer jij de beelden eens en dan met een juiste bril op want Veltman raakt Brenet weldegelijk.

6 oktober 2015 om 19:03

zo even bekeken zonder bril, en ja was een correcte tackle op de bal

Donkerrode kaart natuurlijk. Veltman heeft geluk dat hij hem niet vol raakte want dan was het slecht afgelopen. Kwam veel en veel te hard in met noppen naar voren.

4 oktober 2015 om 19:31

en puur en alleen op de bal,, correcte tackle dus

Als je hier niet tegen kan moet je lekker naar zaalvoetbal gaan kijken,dan word er om bijna elke contact gefloten.

Nijhuis durfde het niet aan om in de tiende minuut al rood te geven aan Ajax. Een vliegende tackle met twee gestrekte benen is normaal gesproken rood. Daar kwam Veltman en Ajax goed weg. Gelukkig voor Nijhuis dat de blunder niet van invloed is geweest op de uiteindelijke overwinning voor Psv.

Twee benen een gestrekt dus rood.

Volgens mij is het gewoon een simpele overtreding door die 2e been. Geel kan, hoeft niet. Rood zeker geen sprake van, wel had de goal dus nooit goedgekeurd moeten worden. Deze tackle met die van Moreno vergelijken is onzin. Moreno komt heel hard met 1 been invliegen en breekt met zijn andere been heel ongelukkig Shaw's been. Veltman gebruikt beide benen voor de sliding, wat de reden is dat je moet affluiten. In mijn ogen kon het ook daarbij blijven, rood is weer eens typisch Nederlands zeikgedrag. Doorspelen was echter ook een foute keuze, wat de goal van Ajax opleverde.

4 oktober 2015 om 19:33

Beide tackles kun je met elkaar vergelijken
, aangezien Veltman veel eerder bij de bal is dan brenet, en daarbij ook de bal speelt is het een juiste beslissing geweest van Nijhuis om door te spelen

4 oktober 2015 om 20:12

@limboroy

Als je ze met elkaar kunt vergelijken, vind ik het op z'n minst apart en eigenlijk heel hypocriet dat Moreno zo wordt verafschuwd dat het een slager is die minstens 5 wedstrijden zou moeten toekijken, terwijl Veltman dan terecht door mag spelen, beetje krom vind je ook niet?

Blijf overigens bij mijn standpunt dat ze beiden een overtreding maakten, waar Moreno dan rood had moeten krijgen voor doorgebroken speler, niet voor de overtreding zelf.

4 oktober 2015 om 21:00

Denk meer dat dat komt omdat Shaw zijn been heeft gebroken, dat Moreno verafschuwd wordt.
zeg nergens dat de ene wel rood is en de andere niet..

4 oktober 2015 om 22:56

Jawel hoor. Het fijne aan een site als deze is dat je eerdere reacties kan terugvinden. Dus niet liegen, want je hebt meerdere malen verkondigt dat Moreno rood had moeten krijgen.

6 oktober 2015 om 11:35

Je zegt weldegelijk dat het rood was voor Moreno.
Als je geheugen je in de steek laat kun je je eigen reacties nog eens nalezen.
Te beginnen in dit topic.

Was zeker een misselijke overtreding. Kwam goed weg daar.

Ik vond het zeker wel een overtreding. Hij kletst met twee benen vooruit frontaal op een tegemoet komende speler. En ja, als die speler dan net een bal voor zijn voeten heeft liggen, dan is de kans dat je ook de bal raakt vrij groot. Maar om dan te zeggen dat je gewoon de bal speelt...

Ik zie ook vergelijkingen met die tackle van Moreno, maar dat is onzin. Moreno kwam hard maar wel netjes met maar één been in en met dat ene been ging hij 100% voor de bal. Hij raakte Shaw met zijn andere been, dat krom naar achteren hing. Dat is gewoon pech.

Nu ineens een faire tackle volgens de ajaxieden. Schei toch uit dan over moreno. Veltman moest de hele tijd overtredingen maken en zelfs natrappen. Zal volgens de mannen uit amsterdam niet zo zijn....

Het was gewoon een lompe actie die wel bestraft had mogen worden met een vrije trap tegen.... Veltman was sowieso erg lomp vandaag en alle Ajacieden maar lachen over bruma hahah

Het is niet snel goed. Fluit een scheidsrechter overal voor dan valt heel voetbal minnend Nederland over hem heen en krijgt de arbitrage mede de schuld dat Nederlandse clubs in Europa alle duels verliezen omdat in de eredivisie alles wordt afgefloten. Nu is er een scheidsrechter die een duel een duel laat worden, mede door Nijhuis was Ajax - Psv eindelijk weer een wedstrijd van niveau in de eredivisie, en ja hoor het is weer niet goed.
Dodelijk vermoeiend die azijnzeikers.

Prima teckle. Op zijn ebgels. Mogen vaker in het voetbal. Is niet voor mietjes. Al gedragen veel voetballers xich wel zo.

Maken de psvers zich druk om de tackle van veltman, terwijl die van moreno op shaw erger was, want die is zwaar geblesseerd en vraag het eens aan tanane, die werd ook door moreno getackeld en dat mag dan, want dan is het in een keer een mannelijke tackle, ga eens voor de spiegel staan voordat men wat zegt. Wel was psv gewoon scherper en de goals waren zelfs mooi te noemen.

Was echt helemaal niks aan de hand, hij ging voor de bal en raakte de bal ook. Bovendien kon iedereen gewoon weer door dus 100% terecht doelpunt.

4 oktober 2015 om 20:38

Dan was de overtreding van Moreno helemaal in orde.

4 oktober 2015 om 20:40

Nee hoor want die heeft iemand wel degelijk de wedstijd uitgeschopt is niet te vergelijken.

4 oktober 2015 om 22:32

Of een speler geblesseerd raakt of niet heeft er niks mee te maken of het een overtreding is of niet.
Speler kan op tijd wegspringen of ongelukkig terecht komen.

Belachelijke tackel met 2 benen vooruit. Was donker rood. Ajax heeft geluk gehad dat nijhuis in hun voordeel floot, anders hadden ze de wedstrijd niet met 11 man geëindigt.

4 oktober 2015 om 21:05

Dan kun je hetzelfde zeggen over Psv.. eerste helft slaan van Bruma richting Dijks, en in de tweede helft constant natrappen van Locadia.. .

5 oktober 2015 om 00:57

Bij Ajax deden Veltman en Dijks ook lekker mee. Dijks had binnen 10 seconden twee keer geel kunnen krijgen en Veltman liep de hele wedstrijd gefrustreerd om zich heen te duwen en schoppen. Er wordt van twee kanten zo gespeeld en scheids is er om daar tegen op te treden. Hier had de scheids gewoon moeten fluiten. Twee benen naar voren is naar mijn mening altijd een overtreding en wellicht een kaart. Hier wordt Brenet geraakt, maar raakt Veltman de bal ook dus geel is op z'n plaats.

Op zich ben ik blij met deze overtreding. Nu kan geen enkele ajax supporter met droge ogen nog eens een opmerking over de overtredingen van Moreno iets zeggen. Deze sliding was nog veel ongecontroleerde dan de sliding van Moreno.

Was natuurlijk een overtreding, maar vond 't geen rood. Kwam trouwens nog veel harder met twee benen in op Guardado, die het gelukkig aan zag komen en opsprong. Had die dat niet gedaan lag hij er weer een paar weekjes uit...

Wat een hypocrieten die ajax supporters.
Eerst moord en brand schreeuwen bij Moreno.
Deze van Veltman is nog veel erger. Gewoon frontaal inkomen met 2 benen met 100% kans om Brenet te raken.

4 oktober 2015 om 22:53

En later nogmaals bij Guardado en later in de wedstrijd nog een keer bij Pereiro. Gewoon tot drie keer toe met twee gestrekte benen in komen vliegen. Zelfs Davids lukte het destijds bij zijn laatste Ajax - PSV maar twee keer voordat hij met rood kon vertrekken (twee aanslagen op Farfan).

Schandalige slidings van Veltman vandaag. Met twee gestrekte benen zo in komen vliegen, moet rood zijn. En vandaag had Veltman dus drie keer rood moeten krijgen met die achterlijke slidings van hem.

Edit:
Als men toch wilt vergelijken, vergelijk deze slidings dan met die van die Rapid Wien speler op Riedewald. Met twee gestrekte benen in komen vliegen. Toen was het een aanslag op Riedewald en heel donker rood. Daar was iedereen het over eens (behalve Kramer dan).
Nu Veltman zo tot drie keer inkomt, is het niet eens een overtreding volgens vele Ajacieden, laat staan rood. Lekker hypocriet!

Wel hard inkomen maak zeker geen 2 benen en raakt de bal dus idd geen overtreding

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren