Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Liverpool en Everton azen op 'Ajax whizzkid' El Ghazi'

Laatste update:

De prestaties van Anwar El Ghazi beginnen nu serieus op te vallen in de Eredivisie. De aanvaller van Ajax is met zeven doelpunten topscorer van de Eredivisie en werd vrijdag voor het eerst uitgenodigd voor het Nederlands elftal. El Ghazi werd al in verband gebracht met een aantal mindere goden uit de Premier League en de belangstelling uit Engeland schijnt toe te nemen.

/

De Sunday People schrijft dat buurmannen Liverpool en Everton het tegen elkaar opnemen in de strijd om de Ajax whizzkid. Volgens de tabloid heeft Roberto Martinez, de coach van Everton, zelf al eens een wedstrijd van Ajax bezocht om de dribbelaar te bekijken. Er wordt gesproken over een transfersom die rond de zestien miljoen euro zou liggen.

De twintigjarige El Ghazi werd in de wandelgangen eerder al genoemd bij Stoke City, Bournemouth en Southampton en de Sunday People is ook op de hoogte van de interesse van laatstgenoemde club, waar Ronald Koeman trainer is. Over Stoke en Bournemouth wordt echter niets geschreven. El Ghazi neemt het zondagmiddag met Ajax op tegen landskampioen PSV.

Denk je dat Anwar El Ghazi goed in de Premier League zou passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat ie niet meteen voor Liverpool kiest.
Begin eerst maar met een club zoals Everton of Stoke city dat is een mooi begin in Engeland.

4 oktober 2015 om 07:49

Ik hoop dat hij gewoon nog even blijft en daarna wel voor Liverpool of een andere grotere club gaat.
Dus juist niet naar een Everton of Stoke maar door groeien naar een topspeler dat gun ik hem wel.

4 oktober 2015 om 09:18

Behoudens zijn goals vind ik het toch wel erg matig wat hij laat zien. Ongelofelijk als dit waar zou zijn. Denk dat hij nog wel paar jaar bij Ajax nodig heeft om stuk stabieler te worden. De potentie heeft hij wel.

4 oktober 2015 om 09:35

Inderdaad nog veel te jong om te vertrekken. Geweldige speler met heel veel potentie maar blinkt nog niet constant uit.

4 oktober 2015 om 09:41

Die gaat nergens heen voor 16 miljoen is veelste laag.
Hij heeft nog een contract tot 2019 ofzo gewoon minimaal 35 vragen en anders jammer dan.

4 oktober 2015 om 09:47

Het is een speler die ze graag in Engeland zien. Werkt ontzettend hard en dan kan je vaak al niet veel meer fout doen. Het feit dat ie ook nog heel veel goals maakt, is heel erg mooi meegenomen en het blijft een speler die een wedstrijd kan open breken.

Echter moet ie nog gewoon een tijdje bij Ajax blijven, constanter worden en nog beter. Vervolgens is misschien de directe stap naar de top al mogelijk. Als je naar een club onder top gaat, dan blijf je toch vaak hangen wanneer je niet constant uitblinkt.

4 oktober 2015 om 09:54

Hij een paar keer in de basis gestaan wat denk je zelf

4 oktober 2015 om 10:44

35m voot El Ghazi.... waar heb jij je kop aan gestoten, die jongen moet zich nog gaan bewijzen... potentieel zat, constant, ho maar.


Memphis Depay was constant en heeft zich al lang bewezen bij PSV als ManU.... was ook geen 35m waard.

4 oktober 2015 om 11:09

Als tegenwoordig al 50-80 miljoen voor martial wordt betaald, die nog niks bewezem had. Dan mag je gerust ook wel een grof bedrag vragen. Gewoon 80 miljoen vragen.. die engelse clubs zijn wel zo gek om 50+ miljoen te betalen.

4 oktober 2015 om 11:24

Wat heeft El Ghazi op dit moment dan al bewezen? Laten we eerlijk zijn, hij is op dit moment nog erg wisselvallig. Daar is wat mij betreft niets mis mee en dat moeten we gezien zijn leeftijd accepteren. Ik vind het in potentie een geweldige speler, met een behoorlijke technische bagage, welke hij nog constructiever moet inzetten. In de eredivisie krijgt hij veel minder weerstand dan in Europa. Hij moet in de eredivisie wat constanter gaan presteren, hij scoort voldoende, maar het spel is niet altijd even goed. In Europa moet hij een voortrekkersrol gaan innemen. Als hij zich daarin voldoende ontwikkelt dan kan hij voor miljoenen naar het buitenland. Nu is het echt nog een jongetje die ze in het buitenland amper serieus nemen. Daarbij komt meneer Martial uit de Franse competitie, daar liggen de standaard bedragen toch al hoger. Competitie heeft net iets mee aanzien, wat overigens ook terecht is.

4 oktober 2015 om 11:34

Oh god, daar gaan we weer. Het bedrag voor Martial is alweer van stal gehaald, en we vragen ons af wat El Ghazi "bewezen" heeft.

Ik heb nieuws voor jullie: zo werkt de voetballerij niet. Beide kanten op niet. Dat ze voor Martial een duizelingwekkend bedrag hebben betaald, betekent niets voor de transferwaarde van El Ghazi. En dat hij nog niets "bewezen" heeft, betekent ook niets.

Die clubs kijken naar aanleg en potentie. En naar welke spelers en vaardigheden ze tekort komen. En hoe dringend dat tekort is. En hoe lang het contract van die speler nog loopt. En daar rolt iets uit, en dat is iedere keer anders. Het ene toptalent loopt gratis de deur uit, en de ander levert tientallen miljoenen op.

El Ghazi is op dit moment geen garantie voor succes. Maar laat wel heel veel potentie zien, en er zit een heel goede kop op. Oogkleppen op, en keihard werken. Goede drive en overtuiging. Dat is heel belangrijk. Dus dan gaan topclubs proberen hem zo vroeg mogelijk te halen, en daar kunnen dan rare bedragen uit rollen.

Vanuit El Ghazi's perspectief moet hij nu natuurlijk gewoon blijven waar hij is. Hij is net opgeroepen voor Oranje, is nog jong, en bij Ajax kan hij zich in de selectie voor het EK spelen, als we dat nog halen. En anders een vaste plek in Oranje proberen te krijgen. Als hij nu naar Liverpool gaat, kan hij net zo goed Blind bellen en zeggen dat hij over een paar jaar maar weer terug moet komen.

4 oktober 2015 om 11:37

Of de opvolger van Blind natuurlijk

4 oktober 2015 om 12:31

Martial werd in de laatste dagen gehaald, dan is de prijs sowieso hoger. En Martial speelde basis bij Monaco, dat gewoon een betere ploeg is/was dan Ajax. Ook stond hij te boek als een groter talent.

4 oktober 2015 om 14:01

Je weet niet waar je over praat man. Everton staat hoger op de ranglijst en speelt veel beter voetbal dan liverpool. Maarja, we zullen over een half uur zien wat er gaat gebeuren..

4 oktober 2015 om 09:36

Te jong, nog niks gepresteerd in europa EN 16 miljoen zal ajax zijn neus voor ophalen. 100 miljoen op de bank, lang contract....wat denken ze wel.

4 oktober 2015 om 09:42

Ajax is in principe in staat dit bod af te slaan, zelfs al is 16 mln op dit moment behoorlijk over betaald voor deze jongen. Maakt zo nu en dan leuke acties in de eredivisie maar heeft amper internationale ervaring. De wedstrijden die hij op z'n naam heeft staan internationaal gezien waren nog niet best.

Hoop dat dat ventje verstandig is en nog minstens 2/3 jaar in Nederland door groeit.

4 oktober 2015 om 09:48

Over betaald? Nee hoor, als je ziet wat deze jongen al gepresteerd heeft op zo'n jonge leeftijd, dan kun je hem sowieso al hoger inschatten. Een lage leeftijd trekt namelijk een transferprijs een stuk omhoog. Net zoals men voor een speler van 35 geen hoofdprijs gaat betalen.

4 oktober 2015 om 10:07

Tja die gaat niet voor 16 miljoen weg.
Zal het zelfde op moeten leveren als Depay vermoed ik.
Nu er zoveel geld in Engeland zit kan je vragen wat je wil.
27 miljoen voor Depay was al krankzinnig dus dat moet hij ook wel op kunnen leveren.

4 oktober 2015 om 10:17

Luukie, 27 misschien over een tijdje. Hij is nog lang niet zo goed als Depay en vraag mij af of hij dat wordt. Maar ajax heeft geld minder hard nodig en kan vragen wat ze willen. Ook steeds meer geld beschikbaar in de UK dus waarom op termijn ook niet...

4 oktober 2015 om 10:21

@luukie:
Het verschil in niveau met El Ghazi en Depay is wel gigantisch. Ik schrok al een beetje van 16 miljoen, want veel heeft El Ghazi nog niet laten zien, behoudens zijn doelpunten.
Echter kan iedereen zien dat hij het wel in zich heeft. Volgens mij zit het in zijn koppie ook wel goed en hoop ik dat hij niet blind gaat worden voor clubs als Liverpool en door wil groeien in de Eredivisie. Depay moet een voorbeeld voor meerdere spelers worden. Hij is gebleven en het wordt nu beloond. Dit moeten andere jonge spelers ook kunnen zien

4 oktober 2015 om 10:27

Hij heeft nog vrij weinig gepresteerd hoor.

4 oktober 2015 om 11:41

Snizzle, clubs betalen in deze categorie voor potentie en talent, niet voor internationale ervaring.

Het probleem is dat er nu gewoon nog geen waarde op deze jongen is te plakken. We weten het gewoon niet, het is een grote gok. 16 miljoen is niet overbetaald en niet onderbetaald, het is een slag in de lucht. En dat werkt bij een club die geld nodig heeft, maar dat heeft Ajax niet. Ajax heeft goede spelers nodig, want iedereen is ontevreden over de prestaties. Dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er nu een deal uit gaat komen. Alleen als er een bedrag komt wat zo absurd is dat Ajax niet meer kan weigeren, en als El Ghazi ook echt wil.

4 oktober 2015 om 17:40

Dat zeg ik...Ajax is in de positie om nee te zeggen op zon bod...als 1 van de weinige Nl clubs.

En ben je eens dat clubs voor talenten betalen voor potentie. Maar iemand die alleen in de eredivisie uit blinkt is moeilijk im te bepalen hoeveel potentie die heeft. Aangezien hij in Europa onzichtbaar is vind ik 16mln over betaald. Dat is namelijk te veel geld voor iemand die alleen op Mickey koude niveau mee kan...ook een talent.

5 oktober 2015 om 17:10

Ik vond om deze reden ook de overgang van die jonge Noor naar Real Madrid zo apart. Toptalent, zeker, maar ineens naar Madrid? Ajax en Liverpool liggen dan een stuk dichter bij elkaar, en El Ghazi is ook geen 16 meer natuurlijk.

We gaan het zien, nu Narsingh er niet bij zit en Promes geblesseerd is, kan El Ghazi zomaar direct speelminuten gaan krijgen in oranje. Dus misschien begint zijn echte internationale carriere nu ook wel.

Hij is een grote fan van ronaldo als manU voor hem is hij weg denk zou ook een lekkere aanval zijn voor in de toekomst depay martial ghazi

4 oktober 2015 om 09:01

Als je als man united zijnde el ghazi gaat halen ben je gek 😂

4 oktober 2015 om 11:16

Niet nu maar over 3,4 jaar als hij zich op deze manier door blijft ontwikkelen vind ik het niet ondenkbaar.

Hij heeft alles wat een speler tegenwoordig nodig heeft. Groot, sterk, techniek, neus voor de goalen snelheid.

4 oktober 2015 om 11:50

Als hij dat niveau haalt, gaat het geen 3 jaar meer duren. Daarom gaan clubs nu ook beginnen met bieden. Eerst even aangekeken, en nu hij blijft groeien, gaan ze handelen.

Toen ik El Ghazi nog niet kenden en voor het eerst zag spelen, zei ik direct hardop dat hij schiet als Ronaldo. En na de wedstrijd vertelde hij dat hij altijd kijkt naar Ronaldo en probeert te leren. Dat soort dingen zijn echt heel veelbelovend, dat je zo doelgericht aan jezelf werkt, en dat het dan ook begint te lukken. Dat wil niet zeggen dat hij hetzelfde niveau haalt, maar waarschijnlijk wel dat hij het maximale eruit zal gaan halen wat er in zit.

Voor 16 miljoen gelijk op het vliegtuig zetten .
Zn op volger becker doet het prima bij pec zwolle

4 oktober 2015 om 08:12

Deze jongen gaat denk ik niet voor minder dan 30 miljoen euro weg. Is een wandelende cash cow voor Ajax. Mocht hij er bijvoorbeeld 20 maken dit seizoen (wat mij niet zal verbazen), dan wordt hij alleen maar meer gewild. Blijkbaar hebben we toch kapitaal op het veld.

4 oktober 2015 om 08:27

Precies Lee.
Als je ziet hoe snel de prijs van Depay steeg dan kan El Ghazi het zelfde gaan kosten. Maakt hij ons kampioen, schiet zo een twintig keer het doel in van de tegenpartij en hoppa de prijs zal rond de dertig miljoen uitkomen.

4 oktober 2015 om 08:44

De prijs van Depay is mede bepaald door een goed WK. Nu hebben we als ED clubs het geluk dat de Premier League clubs nog wat meer te besteden hebben, maar voor niet weg voor minder dan 30!? Die verwachting moet je denk ik toch echt iets gaan bijstellen.

4 oktober 2015 om 09:06

Ik stel niets bij. Ik vergelijk het niet eens met depay, maar deze Anwar is gewoon verdomd goed bezig. Als Ajax al spelers voor 12 miljoen euro kan verkopen met een 1 jarig contract op zak, dan ben ik er heilig van overtuigd dat een doelpuntenmaker als Anwar die zelfs bij cr7 er goed voor staat echt de 30 miljoen minimaal gaat halen. Als hij oranje international wordt zal het zijn waarde ook alleen maar goed doen. Hij heeft ook nog een contract voor een jaar of 4 over. Wie weet verlengd hij nog in de tussentijd. Nee 30 miljoen minimaal vind ik nog zeer realistisch.

4 oktober 2015 om 09:16

Helemaal eens. 30 miljoen is in deze markt voor een speler als El Ghazi zeer realistisch. Helemaal als hij zulke statistieken blijft overleggen. Voor een bedrag als 16, zoals in het artikel vermeld, gaat hij in ieder geval nooit weg. Nederlandse clubs moeten voor zulke spelers ook niet meer genoegen nemen met dergelijke bedragen. Engelse clubs hebben het geld? Laat ze dan ook maar flink betalen.

4 oktober 2015 om 09:24

@lee112

Je zult van een koude kermis thuis komen denk ik dan. El Ghazi moet het geluk hebben dat we ons kwalificeren voor het EK, dat vervolgens Robben niet fit is en dat hij daarna de eerste man op rechts is (ik denk dat Promes voor hem staat). Als hij dan speel minuten krijgt dat hij elke linksback op het EK helemaal aan flarden speelt en ook nog eens topscorer wordt van de ED en ook nog wat gaat laten zien in de EL. Dan heb je een kans dat ze de 30 mil gaan aantikken. Maar we zullen het zien.

4 oktober 2015 om 09:53

In potentie is Anwar een completere voetballer dan Memphis. Kijk eerst eens naar zijn atletisch vermogen, snel, kopsterk, fysiek sterk. Het is een speler die alleen nog een of twee jaar in NL moet blijven.in potentie kan hij ver komen. Ik denk ook dat hij minder beinvloedbaar is voor randzaken dan Memphis met zijn rode Patta's en gouden rooster in de mond.... die loopt nu al naast zijn schoenen wat een malloot

4 oktober 2015 om 10:00

Voorlopig hebben ze het over 16 M....

4 oktober 2015 om 10:21

@digennaro.

Zo een EK zegt ook niets. 2 jaar later staat er een ander eindtoernooi op het programma. Wie zegt dat deze jongen bijvoorbeeld aankomende zomer wordt verkocht? En zelfs voor een miezerige bedrag als 16 miljoen euro? In geen miljoen jaar! Hij blijft denk ik echt wel bij Ajax. Men heeft het nu zelfs over 16 miljoen euro. Wat te denken als hij zo door blijft gaan?

En hij hoeft ook geen linksback kapot te spelen op een eindtoernooi. Depay heeft dat dan wel weer bewezen met 2 lucky goals op het WK en 0 x een verdediger gepasseerd, 2 matige wedstrijdendaarna (wat hem uiteindelijk op de bank hield), maar alsnog heeft hij een droomtransfer weten te maken. Zelfs top 3 talent op datzelfde wk. Kortom zo geweldig hoef je niet te spelen als je maar scoort. Anwar bewijst dat nu ook. Ik vind hem verreweg van goed spelen, maar hij scoort en daar kijken velen clubs naar.
Dus ook nu beiden clubs uit Liverpool.

4 oktober 2015 om 11:53

@digennaro, het punt is denk ik dat Ajax hem gewoon niet gaat verkopen voor een bedrag dat echt lager ligt dan ongeveer die 30. Dat wil niet zeggen dat er clubs zijn die dit al gaan bieden. Het wil alleen zeggen dat die jongen supergoed bezig is, en Ajax het geld niet nodig heeft. Ajax heeft goede spelers nodig. Dus biedt niemand die 30 of meer? Dan blijft hij gewoon. Als er niks geks gebeurt is hij volgend jaar ook nog supergoed (of beter) dus minder gaat hij waarschijnlijk niet waard worden. Dus lekker houden, tenzij er een absoluut topbedrag komt.

4 oktober 2015 om 09:02

Zit wekelijks bij PEC op de tribune Becker is zeker een leuke speler. Maar ik vraag me af of het echt de vervanger van EL Ghazi is...

4 oktober 2015 om 09:19

Idd Becker heeft ruimte nodig. Bij PEC heb je dat, bij Ajax niet.

4 oktober 2015 om 09:50

Er zit genoeg geld in Engeland dus ik zie geen reden om een speler voor zo weinig geld weg te doen.
Ze zijn echt wel idioot genoeg om 25+ voor El ghazi te betalen als hij er dit jaar een stuk of 18 maakt.
Daarnaast kan Ajax ook vragen wat het wilt want hij heeft nog een lang cotnract

Spreken ze nu al over een transfersom van €16 miljoen, niet meer normaal...... De prijzen zijn niet leuk meer tegenwoordig, het hele voetbal gaat/is kapot

4 oktober 2015 om 08:19

Stel je niet aan man, Nederlandse clubs en fans mogen blij zijn met dergelijke sommen. Als dit volgens jou alles kapotmaakt dan heb je wel goed je ogen dicht gedaan de afgelopen jaren en zelfs afgelopen zomer met Martial.

4 oktober 2015 om 08:29

Staat bij tegenwoordig blinde dus betekent dat het niet alleen voor de 16 miljoen betekent

4 oktober 2015 om 08:31

Tuurlijk is het geweldig voor Nederlandse clubs dat ze deze sommen evt willen betalen maar het gaat nergens meer over de laatste jaren

4 oktober 2015 om 08:35

Het gaat ook nergens meer over Arnhem1979. In dat opzicht zal het alleen nog maar erger gaan worden. Ik vind het ziekelijk, maar het is wel de realiteit.

4 oktober 2015 om 08:51

Het is absurd dat vind ik ook. Maar evenzeer vind ik het absurd dat 160 miljoen voor 2 schilderijen wordt betaald. De markt bepaalt nu eenmaal de prijs!

4 oktober 2015 om 10:31

Ik hoop dat alles op een dag helemaal instort. Dat er grote clubs failliet gaan. En dat voetballers weer een redelijk acceptabel salaris gaan verdienen om tegen een balletje te trappen.

4 oktober 2015 om 13:04

@svw zolang het economisch goed gaat in de wereld, zal dat niet gaan gebeuren. Of er moet iets gebeuren waardoor de kijkers massaal van voetbal afstappen. Maar als er kijkers zijn en er is geld in de wereld, dan zit er (te) veel geld in voetbal. Helaas.

Perfect vergelijkbare situatie tussen Assaidi en El Ghazi.

El Ghazi moet nog minstens 2 jaar bij Ajax blijven voordat hij denkt een transfer te maken naar Liverpool of een andere club want ik zie dit al compleet fout aflopen daar. Hij kan een goede speler worden maar in Engeland zie ik hem op de bank belanden en maar sporadisch mee doen en dan duurt het 2-3 jaar voordat hij daar kan doorbreken als hij die kans nog krijgt.

4 oktober 2015 om 08:38

Goede reactie, maar wat gaat er gebeuren als de Boer trainer van Liverpool gaat worden? Ik garandeer je dan nu al de El Ghazi meteen vertrekt. Je gaat dan een situatie krijgen net als Blind en Depay bij Manchester United. Beide hadden nooit in Old Trafford geland als van Gaal daar geen trainer was.

Als El Ghazi zich zo blijft ontwikkelen ga ik er van uit dat hij volgend seizoen weg is. Zeker als Ajax kampioen wordt en de Boer misschien naar Liverpool vertrekt.

4 oktober 2015 om 09:30

Als aanvulling op 007, ik denk dat je El Ghazi niet helemaal met Assaidi kan vergelijken om het simpele feit dat El Ghazi niet alleen maar een snelle winger is. Deze jongen is vrij groot voor een buitenspeler (ik denk dat hij op den duur gewoon centrum spits wordt) en kan zich daarom denk ik beter staande houden. Daarbij is het ook zo dat hij bij een ploeg terecht moet komen dat op de helft van de tegenstander speelt en als het scenario van 007 zou kloppen dan zie ik dat met Liverpool zeker wel gebeuren.

4 oktober 2015 om 09:37

Dan zou ik dat een erg domme keuze vinden van El Ghazi. Je hebt dan wel het geluk dat De Boer er is en je weet dat hij je de kans blijft geven (dus je hebt minstens 2 jaar de tijd, indien De Boer ontslagen wordt) maar je moet wel minuten gaan maken en ik denk dat hij momenteel niet direct geschikt is voor dat niveau.

Hij is nog veel te wisselvallig, fysiek moet hij ook nog stappen zetten wat eigenlijk gradueel opgebouwd moet worden, want hij komt er wel hoor maar niet binnen het jaar.

En wanneer denk je dat El Ghazi vertrekt, na dit seizoen al? Of in de zomer van 2016 (voor/na het Ek)? Ik denk of hoop toch dat hij nog minstens 2 jaar bij Ajax blijft.

4 oktober 2015 om 10:53

De enige reden dat jij hem vergelijkt met assaidi is om hun Marokkaanse roots maar dat zijn we wel van jou gewend net zoals bakkali altijd met labyad. Volgens jou moet el ghazi dus nog minimaal 5 jaar bij Ajax blijven aangezien assaidi op 24 jarige leeftijd naar Liverpool is gegaan en mislukt. Denk dat je el ghazi beter kan vergelijken met Kishna , kijken hoe hij het na een jaar bij lazio heeft gedaan en dan conclusies trekken. Verder denk ik dat el ghazi beter richting Spanje kan club als Sevilla, atletico Madrid of Valencia.

4 oktober 2015 om 13:47

El Ghazi heeft op dit moment helemaal niks te zoeken in een grote competitie. Mooi voor hem dat hij het leuk doet in de dwergen competitie maar in Europa is het duidelijk te zien dat hij nog heel wat mist. Ik zou dit wel typisch een Liverpool aankoop vinden

Als je het kunt presteren onzichtbaar te zijn tegen Molde heb je niks, maar dan ook niks, te zoeken in de PL. Nog lang niet. Draai eerst maar eens een stabiel seizoen.

4 oktober 2015 om 08:34

Hoe lang duurde het tot Depay dertig miljoen waard was? Die was afgelopen seizoen ook een 'ster' in Europa, niet?

Als El Ghazi zo doorgaat dan zal hij ook rond de dertig miljoen waard zijn. Met eventueel twintig eredivisie doelpunten en een kampioenschap zal Liverpool ook heel wat geld aan Ajax gaan geven. Let maar op.

7 oktober 2015 om 13:10

Nee, maar hij won wel, mede met Wijnaldum, de Eredivisie voor PSV en speelde een aardig WK. Dus; eerst presteren en bepalend zijn, dan praten we verder.

Geen enige twijfel dat als El Ghazi zich zo blijft ontwikkelen dat hij voor maar liefst derdtig miljoen euro kan verkocht worden. We leven pas in oktober, het seizoen is pas net begonnen. Ik ga er al van uit dat de Ajacied niet voor minder dan twintig miljoen wordt verkocht. Het is ook sowieso tijd dat Ajax eens de Engelse clubs gaat uitmelken. Liverpool heeft geld genoeg...

Ik hoop dat hij nog even blijft, is nog te vroeg voor een transfer, vindt ik.

Scouting van Liverpool is wel heel matig zeg. Kom op zeg. Leuke voetballer voor niveau QPR maar geen Liverpool

Laat hem eerst maar eens rijpen in Nederland. Hij zakt nu telkens door de hoeven als de druk te hoog wordt. En als buitenspeler moet je wel zorgvuldig omgaan met je keuzes. Een systeem waar hij goed past.

Hahaha El Ghazi in de premier league. Ze zijn daar ook niet helemaal gek. Ze gaan 'm echt niet kopen voor zo'n bedrag vanwege zijn goaltjes tegen de laagvliegers in Nederland. Die scouts kijken de wedstrijden voorronde CL en Europa league en evt. met Nederland straks. Ook zal vandaag zwaar tellen tegen PSV. En ik kan je verzekeren hij zal op zo'n podium niet schitteren. Zodra de ruimtes kleiner worden, weet ie het niet meer. Deze jongen rendeert voornamelijk op zijn snelheid.

Flauwekul, vandaag is de Merseyside en dit voegt daar lekker weer een dimensie aan toe. 'Ze nemen het buiten het veld ook tegen elkaar op om dezelfde speler.'

El Ghazi is nog lang niet klaar voor een stap hogerop. Laat Europees nog niets zien, kan me ook echt niet voorstellen dat Martinez naar Ajax geweest is en dat niemand hem gezien heeft. Dat had zeker in de media gekomen, social of reguliere.

El Ghazi, gimme a break.... totaal geen Liverpool mentaliteit en daar scouten we tegenwoordig ook op. Laat hem maar lekker bij Ajax en dan naar een Spaanse topclub gaan

4 oktober 2015 om 09:35

Je kan alles over El Ghazi zeggen maar geen 'liverpool mentaliteit' is natuurlijk onzin. Wat is dit dan voor mentaliteit?! Dezelfde mentaliteit als Balotelli had?

4 oktober 2015 om 09:37

Hoezo? Mensen hebben het constant over zijn Ronaldo maniertjes maar dat interesseert mij niet. Hij is altijd enorm zelfkritisch en niet gauw tevreden over zijn eigen spel. Niettemin, laat hem nog maar minstens anderhalf jaar bij Ajax

4 oktober 2015 om 10:10

Stom van mij, ik vroeg me eigenlijk af wat voor mentaliteit voor Liverpool je dan nodig hebt. Aangezien ze Balotelli wel haalden hoef je dus niet zo'n goede mentaliteit te hebben Ik had mijn stukje wat raar verwoord.

5 oktober 2015 om 16:30

Beetje simpel om te zeggen over een geflopte speler die al verkocht is en door de club zelfs is toegegeven dat het een fout was.

Ga er ook niet verder op in, want als je Liverpool's mentaliteit niet kent of niet weet wat ze nastreven, word het een lang verhaal.....

Kom over 3 jaar maar terug met een goed bod.

Tegenwoordig praten we alleen nog maar over transfers en transfersommen. Wat schiet Ajax er in hemelsnaam mee op. Het heeft ook met de mindset in Nederland te maken. Praat toch weer eens over voetbal en hoe je Europees weer wat kunt presteren, in eerste instantie op EL-niveau. Dan komt geld vanzelf. Kwestie van volgorde.

4 oktober 2015 om 10:16

Inderdaad. Eigenlijk gaat iedereen er nu al vanuit dat we onze beste spelers kwijt raken. Speler worden gekocht en/of opgeleid om ze later voor een mooi bedrag te kunnen verkopen. What the fuck zeg; dat kan je doel toch niet zijn?

Zo veel mogelijk winnen met bij voorkeur mooi voetbal. Dat is het doel.

Dat je daarvoor een goede financiële huishouding nodig hebt is logisch. Maar stel je doet dit: Je houdt El Ghazi aan zijn contract. Dan heb je nog 4 jaar lang een (zeker voor Nederlandse begrippen) topper op de rechtsbuiten staan. Dat is veel waardevoller (in mijn ogen althans).

4 oktober 2015 om 11:18

Helemaal met je eens. De publieke opinie en media werkt zelf ook mee aan het creëren van een calimeroklimaat. Er wordt direct geroepen dat iemand in Nederland uitgeleerd is en prestaties in de eredivisie worden moedwillig gebagatelliseerd. Daarnaast worden de spaarzame Nederlandse successen in Europa ook nog eens gediskwalificeerd. Kortom, als Nederland zijnde krijg je met zo weinig eigenwaarde uiteindelijk wat je verdient. Het is een selffulfilling prophecy.

Je zou eens voor de gein een ochtendje naar 'match of the day' moeten kijken. Dan zie je wat onze spitsen te kort komen, El Ghazi heeft nog genoeg te leren en zou m.i. nog een paar jaar bij Ajax moeten blijven.
Echter ... Als het grote geld er aan komt, staat zo'n jongen dan sterk genoeg in zijn schoenen.

4 oktober 2015 om 10:02

Nee, dat bewijst het verleden.
Voetballers zijn gek op centjes en zeker jongens als El gazi zullen daar altijd voor bezwijken.
Bij Ajax of een Psv of een Feyenoord verdienen ze een keurig loon, maar ze willen altijd maar meer en meer vaak ten kostte van hun sportieve prestaties.
De keuze tussen wekelijks basis of een bank/tribuneklant vervaagd als men met een zak geld rammelt.

Ach ja....we hebben al jaren te dealen met het feit dat onze topscoorders verkassen aan het einde van het seizoen, nu komen we wellicht in het tijdperk terecht dat ze in de winter al geplukt worden.

Je kan alleen maar hopen dat Zo n joch zn verstand gebruikt en zich niet door het grote geld laat verleiden, natuurlijk het grote geld is ook een doel maar deze jongen kan het beste nog 2 jaar bij Ajax blijven en zich goed ontwikkelen en een transfer kan altijd nog.

Ik ben van mening dat een stap naar dit soort clubs alleen een goed idee is als je 2/3 jaar lang de beste speler van de eredivisie bent.

Als Ajax serieus is met haar "revolutionaire" beleid, dan houden ze die jongen nog 5 jaar vast, alvorens te verkopen. Om te beginnen met een 5 jarig contract.

Wat vreemd om te lezen dat Liverpool interesse heeft. Natuurlijk is El Ghazi een talent, maar hij heeft nog tijd en speelminuten nodig voor hij klaar is. Heeft Liverpool nou nog steeds niet geleerd van al die net-niet spelers die ze voor de hoofdprijs binnen hebben gehaald?

Ten eerste is het nog te vroeg, ten tweede 16 miljoen voor een club uit engeland een lachertje. Minimaal 30 miljoen, ligt nog 4 jaar vast en waarom zou minder dan bv. martial zijn?

4 oktober 2015 om 10:53

Omdat Martial excelleerde in de Champions Leaugue en Ligue 1, en El Ghazi tegen PEC Zwolle

Deze wannabe Ronaldo met z'n vervelende maniertjes gaat een gevalletje assaidi worden als hij nu zou vertrekken!

Tsja als Liverpool El Ghazi voor 25 miljoen haalt en hij doet het gewoon goed daarna, dan hoor je niemand.
Zelfs een gevestigde naam aantrekken geeft geen garanties. Echter weet ik niet waar El Ghazi moet gaan voetballen.
Benteke, Sturridge, Ings en mss zelfs Origi schat ik momenteel hoger in.

Op de een of andere manier heb ik bij deze jongen het idee dat Ajax een bod van 12-15 miljoen gewoon moet accepteren, in plaats van deze jongen langer houden.

Kruipt op belangrijke momenten in de schulp, excelleert tegen nietzeggende tegenstanders, heeft een air van heb ik jou daar.. Daarnaast heb ik heb gevoel dat het Marokanen-syndroom van Ajax toch voort blijft duren. Die jongens passen daar op de een of andere manier niet.. Hopelijk loopt dat met Nouri wel goed

4 oktober 2015 om 11:21

Vind ik een beetje nergens op slaan, deze opmerking.
Ajacieden lopen als het een beetje goed gaat helemaal met El Ghazi weg, hij is 'het nieuwe toptalent uit de Eredivisie, en als hij een keer een teleurstellende pot speelt in de Europa League hebben jullie het over het Marokkanen-syndroom...

4 oktober 2015 om 11:28

Is niet gebaseerd op één pot, ik neem aan dat je doelt op de pot afgelopen donderdag? Ik baseer m'n mening op 2 jaar El Ghazi, ik ben voor Ajax maar loop absoluut niet met hem weg, maar dat geldt overigens voor meer spelers uit de Ajax selectie.. Deze ploeg is de meest zielloze Ajaxploeg sinds jaren, El Ghazi, Milik, Cilissen, Sinkgraven, Veltman, Fdb, zomaar wat mensen die ik niet persé terug hoef te zien volgend seizoen.

Leuk voor hem, maar hij is nu nog lang niet klaar voor deze stap. Kijk maar eens naar zijn rapportcijfers van VZ. Hij haalt achten en zevens tegen Groningen, Excelsior en De Graafschap, maar in de Europa League een zesje tegen Celtic en een dramatische 3 tegen Molde.
Dan ben je gewoon nog lang niet goed genoeg voor Liverpool, of überhaupt de Bpl.

16 miljoen, hou maar, geld zat en nog veels te vroeg om te gaan, die moet nog veel constanter worden. donderdag had ie na 20 gewisseld kunnen worden, zo dramatisch speelde hij.

Deze jongen kan het verschil nog niet maken tegen Celtic of Molde. Wat ziet Liverpool in hem?

El-Ghazi is een blind paard! Denkt zelf dat hij Ronaldo is en heeft geen enkel oog voor zijn medespelers. In Europese wedstrijden of topwedstrijden zie je hem nooit. Om nou 16 miljoen uit te geven voor iemand die alleen tegen Excelsior en Willem II presteert, lijkt me totaal idioot.

Als deze knaap slim is blijft ie nog ff een jaar of 2 bij ajax voordat ie weggaat

Weer gelijk Depay erbij halen en vergelijken! El Ghazi is meer waard dan Depay. El Ghazi heeft meer talent maar nu op dit moment nog niet zo ver als Depay. Het enige waarom het voor mensen niet verassend was dat Depay naar Man U. is gegaan voor zoveel geld. Depay had z'n debuut in Oranje al gemaakt en heeft het daar ook goed gedaan.

Heeft verder weinig zin om spelers te vergelijken met elkaar, deze twee zijn ook totaal verschillend.
Wel mooi dat Nederland straks deze twee voorin hebben staan. El Ghazi als opvolger van Robben samen met Depay en wie als Centrum spits? Misschien die jongen die van Ajax naar Arsenal is gegaan?

El Ghazi moet nog minstens 2 jaar blijven en dan voor een record bedrag
a 40 mil. naar een top club gaan.

Geen uitverkoop meer in de eredivisie! 30 miljoen en niet minder..enigste manier om de eredivisie te redden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren