Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Wenger reageert op Keane: ‘Waarom die vragen over zwakheid?’

Laatste update:

In de Premier League doet Arsenal prima mee en zeker met een overwinning op Manchester United, zondag, kunnen the Gunners opgeschreven worden als belangrijke titelkandidaat. In de Champions League zit de ploeg van manager Arsène Wenger echter nu al in de problemen, na nederlagen tegen Dinamo Zagreb en Olympiacos. Oud-prof Roy Keane haalt de Londenaren flink door de mangel.

/

Keane, die zijn beste jaren kende als speler van Manchester United, is tegenwoordig analyticus voor ITV. “Arsenal is soft en zwak. Als je de doelpunten weggeeft zoals Arsenal doet, dan win je nooit een grote wedstrijd. Er zit een bepaalde zwakheid in die selectie. Arsenal heeft geen karakters, geen leiders en geen winnaars.”

De Ier is wel een bewonderaar van Arsenal, maar hij is bijzonder kritisch op de verdediging. “Ik geniet ervan om naar Arsenal te kijken, met name in aanvallend opzicht. Helaas hoort verdedigen ook bij voetballen. En mentaal is Arsenal ook nog eens bijzonder zwak”, vindt Keane.

Update 14.30 uur - Wenger reageert op Keane: ‘Waarom die vragen over zwakheid?’
Arsenal doet het prima in de Premier League, maar in de Champions League presteren the Gunners dramatisch. Analyticus en oud-prof Roy Keane haalt hard uit naar Arsenal: hij noemt de ploeg ‘soft’ en ‘zwak’. “Waarom krijg ik daar vragen over?”, reageert Wenger op het perspraatje voorafgaand aan het competitieduel met Manchester United. “Een analyticus zegt iets op televisie en iedereen roept vervolgens hetzelfde. Verschrikkelijk vervelend, want niemand komt met cijfers waarom we de wedstrijd tegen Olympiacos hebben verloren. Deprimerend. Ja, onze keeper maakte een fout, maar we hadden de wedstrijd nog altijd kunnen winnen.”

In verdedigend opzicht is Arsenal bijzonder zwak

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Arsenal fan ben ik het eindelijk met Keane eens. Arsenal is een genot om te zien aanvallen en scoren, maar verdedigend vraag je je af waarom het soms zo makkelijk mag gebeuren voor de tegenstanders. Kampioen word je inderdaad niet door die persoonlijke fouten die je de winst vaak genoeg kosten

2 oktober 2015 om 09:33

dit is al jaren het probleem bij arsenal, ook de keepers vind ik al jaren matig maar er wordt eigenlijk nooit over gepraat, ook in de transferperiode is arsenal nooit met verdedigers bezig

2 oktober 2015 om 09:39

Klopt. Cech moet gewoon altijd spelen, onbegrijpelijk waarom Ospina in de basis stond. Arsenal zit opzich prima defensief, al moet je nog een vervanger voor Bellerin halen, want Debuchy kan echt niet.

Het probleem is de mentaliteit vooral, niet de kwaliteit.

2 oktober 2015 om 14:43

Ospina heeft vorig jaar, tijdens hun hele goede run, super gekeept! Nu is het makkelijk na zijn fouten om te zeggen dat het een slecht ekeeper is. terwijl op het einge van vorig seizoen hij een hele goede keeper was.

Hij heeft gewoon domme fouten gemaakt, maar is normaal een goede keeper. (geen top als cech, maar nog altijd goed)

2 oktober 2015 om 15:27

Ja of ze halen iemand als die Gabriel. Goede verdediger (ook de nodige agressie), maar ook geen wereldtop.

2 oktober 2015 om 09:36

Andere trainer aanstellen. Wenger laat al zoveel jaren na winners te halen. Het zit misschien ook niet in hem zelf.

2 oktober 2015 om 09:39

Wenger dumpen bereik je niks mee, tenzij je 100% zeker bent van de vervanger (klopp, Guardiola of Ancelotti)

2 oktober 2015 om 09:43

ben ik het niet mee eens, het spel is gewoon heel goed en de laatste jaren zijn er echt wel goede spelers gehaald zoals ozil en sanchez.. Wenger heeft zijn ploeg altijd aantrekkelijk laten spelen alleen de laatste jaren geen prijzen gewonnen mede door de zwakke verdediging en geen echt goede verdedigende middenvelder

en uiteraard het met geld smijten van city en chelsea en nu united, daar kan arsenal toch niet tegenop, dit wordt door de meeste mensen vergeten...als je daar de resultaten mee vergelijkt doen ze het gewoon heel erg goed hoor want de andere clubs in engeland blijven ze ruim voor

2 oktober 2015 om 09:44

Helemaal mee eens!
Wenger met pensioen

2 oktober 2015 om 09:53

Arsenal deed het qua uitgaven tot 2013 gewoon uitstekend, maar sindsdien is het bergafwaarts gegaan en zijn de resultaten gewoon matig vergeleken met de uitgaven. Ja, we hebben afgelopen zomer niets gehaald, dus je kunt zeggen dat we daarnaar presteren...

2 oktober 2015 om 10:25

Dat is niet genoeg. Arsenal is een topclub, altijd geweest en zal zo blijven. Het moet concurreren, slimmer aankopen mentaal sterker worden om bepaalde verliezen te voorkomen

2 oktober 2015 om 11:02

raar om dit van een arsenal "fan" te horen, bijna elke wedstrijd spelen ze gewoon heel erg goed, alleen zoals ik ook al zei kun je op een gegeven moment niet meer op tegen de extreme uitgaven van city, chelsea en united, dan moet je ook 100en miljoenen uitgeven om dit bij te benen en dat kan arsenal niet, en dan krijg je allemaal net niet aankopen en dan gaat de club kapot

gewoon zo verder gaan, ik geniet meer van arsenal dan van chelsea en united hoor

2 oktober 2015 om 11:09

Ik verwacht ook niet dat we honderden miljoenen euro's gaan uitgeven, maar helemaal niets uitgeven gaat er bij mij niet in. Dat is gewoon een gebrek aan ambitie.

2 oktober 2015 om 11:43

Oh ik geniet ook enorm en als je minder uitgeeft dan hen, dan is het ook gewoon heel moeilijk. Ik baal gewoon enorm, omdat de titel al zo lang geleden is en het ook dit jaar niet lijkt te lukken.

2 oktober 2015 om 15:34

Wat een onzin gezeik over 'honderdenmiljoenen'. Dit is een beetje als: ik heb 100.000 euro op m'n bank en rijd een kapotte twingo, maar ik klaag over mijn buurman die zojuist een w205 heeft aangeschaft.

Als je prijzen wilt winnen geef je geld uit en anders moet je gewoon stil blijven en zeggen dat je gaat voor plek 4. Kan je ook niemand teleurstellen. Eigenlijk zouden de Arsenal fans Wenger moeten aanklagen voor fraude, want hij geeft telkens aan dat Arsenal voor de titel speelt, maar dat ziet men nergens terug.

2 oktober 2015 om 16:12

het probleem wat jullie niet begrijpen is dat aankopen voor Arsenal die van meerwaarde zijn bijna altijd aankopen zijn van minimaal 40 miljoen euro en salarissen van 8 miljoen euro per jaar, dus die honderden miljoenen zit je dan zo aan met contracten van 5 jaar

het verschil met de top en net dat stapje hoger kost zoveel geld dat wil je niet weten, des te knapper is dat clubs als arsenal en dortmund er zo dicht tegenaan zitten door hun visie

wanneer je wenger ontslaat krijg je een vervanger die zoveel druk op zich krijgt dat hij dan waarschijnlijk wel met geld gaat smijten, lukt het dan "weer" niet komt er weer een nieuwe trainer met hetzelfde verhaaltje..

als arsenal fan moet je wel zo enorm blij zijn met wenger als trainer, maar daar komen jullie pas achter als hij is vertrokken...de enige trainer die perfect bij arsenal zou passen en de visie van wenger verder uit kan zetten lijkt mij Klopp, ancelotti werd genoemd door mensen maar dat is geen arsenal trainer

2 oktober 2015 om 16:18

wat een onzin praat jij, het is logisch dat hij die ambities heeft maar zelf weet hij ook wel dat het heel erg lastig is en bijna onmogelijk tegen clubs die 500 miljoen uitgeven in 10 jaar, alleen spreekt hij dit uit in het vertrouwen dat hij toch in zijn eigen visie heeft en ook richting de fans

Weinig aan gelogen. Het ziet er goed en mooi uit maar als je dan ziet hoe makkelijk ze een wedstrijd weg kunnen geven. Ze kunnen ook moeilijk spelen tegen een ploeg dat voor staat.
Het zou wel mooi zijn als Arsenal weer eens kampioen kan worden maar dan moet Wenger wel werken aan meerdere tactieken ipv altijd hetzelfde.

Welke topclub heeft nou iemand als Arteta als aanvoerder? Dat is toch compleet lachwekkend man. Moet je eens zien wie vroeger de aanvoerders waren van Arsenal: Tony Adams, Patrick Vieira, Thierry Henry, etc... Dat waren echte leiders, gerespecteerde spelers in de voetbalwereld, wereldklasse spelers en boezemden angst in bij de tegenstander. Welke tegenstander is nou bang voor Arteta? Hij is juist degene waar de tegenstanders niet bang voor zijn, en wanneer hij speelt, zoeken tegenstanders juist hem op, want ze weten dat hij slecht is. Mourinho maakte hem zelfs belachelijk door tegen zijn spelers te zeggen dat ze Arteta vrij moeten laten, want hij kan toch niets klaarspelen... Ik snap daarom ook niet waarom hij een contractverlenging heeft gekregen.

2 oktober 2015 om 09:53

Met alle respect voor Arteta en Mertesacker, maar na Henry heb ik de keuze van captains ook nooit begrepen. Ik zou een Coquelin Koscielny of zelfs Cazorla eerder captain maken.

2 oktober 2015 om 09:55

Fabregas en Van Persie waren tenminste wereldklasse spelers, dat kun je niet van Arteta en Mertesacker zeggen. Mertesacker is bovendien iemand die meer praat dan uitvoert. Moet je eens zien wat hij altijd zegt nadat we weer eens gefaald hebben... maar de wedstrijd erna is hij juist een van de eerste die weer de fout ingaat. HIj gaf twee goals weg tegen Leicester door zijn man gewoon vrij te laten schieten en hij doet niet eens een poging om het schot te blokkeren, en tegen Olympiakos liet hij Finnbogason ook gewoon schieten zonder enige weerstand.

2 oktober 2015 om 10:08

Onze aanvoerder is Henderson....

2 oktober 2015 om 11:56

@kopitered nou ik denk dat ik toch liever Henderson dan Arteta als aanvoerder zou willen

2 oktober 2015 om 10:05

Je hebt echt 100% gelijk. Ik raak gewoon geïrriteerd bij het idee dat Arteta onze aanvoerder is, ik snap dcht niet hoe hij de aanvoerder van ARSENAL kan zijn. Ik zou nog eerder Coquelin de aanvoedersband geven, hij is een echte voetballer die strijd levert. Arteta mag van mij allang weg!!

Wenger moet gewoon even een fatsoenlijke spits halen. Walcott in de spits is allemaal leuk en aardig maar bij welke Europese topclub zou Walcott in de basis starten? Al helemaal niet als spits. Walcott kan je goed gebruiken in uit wedstrijden waar de verdediging met een hoge lijn speelt.

Ik snap niet waarom een club als Arsenal geen topspits heeft, het is allemaal net niet. Ik begrijp niet waarom Wenger niet een spits haalt die er 20 in schiet in de competitie. Giroud doet dat niet, is allemaal weer net niet. Als je ziet wat voor kansen Arsenal krijgt en die de spitsen missen, niet normaal! Als Giroud die kansen er nou eens inschiet dan zou die zeker op 20 uitkomen maar hij is gewoon geen topspits hetzelfde voor Walcott. Zo winnen we nooit een prijs.

2 oktober 2015 om 10:08

Giroud is niet eens net-niet, hij komt echt gewoon zwaar tekort. Walcott is wel net-niet.

2 oktober 2015 om 10:19

Ollie is ook de belichaming van wat Keane hier bedoelt. Een schutterig en onzeker tienermeisje. Kijk eens hoe die jongen knakt als het tegen zit. En van die kwaal hebben er bij ons heel wat een tik meegekregen.
Ik denk dat een al te grote nadruk op de technische verzorging van het spel ten koste is gegaan van de mentale weerbaarheid.

2 oktober 2015 om 10:27

Je hebt helemaal gelijk over de aanvoerders..
Maar ik denk wel dat als Walcott heel het seizoen fit blijft. Hij er minimaal 20 in schiet.

2 oktober 2015 om 10:37

Walcott kan er 20 inschieten ja, Giroud zou zelfs met de aanvoer van Messi, Özil, Iniesta en Neymar er nog geen 20 maken, zo slecht is hij.

2 oktober 2015 om 11:55

Haha! Ja klopt, Giroud is natuurlijk niet de spits die Arsenal nodig heeft. Maar ik vind Walcott vaak slecht in de afronding. Ozil achter Walcott kan in veel wedstrijden goed uitpakken maar zodra de verdediging bijna op hun eigen 16 speelt word het erg lastig met hem.

Het verbaasd mij nog steeds dat wij de bal het doel in willen passen. Cazorla, Ox en Ramsey willen nog wel eens schieten (en Flamini natuurlijk). Vind Ramsey ook vaak te wild uithalen.

Kan het alleen maar eens zijn met Keane, het gebrek aan leiderschap is echt schrijnend. Nu doet coquelin me bij vlagen denken aan viera, maar in de verdediging is het echt schrijnend. Kijk bijv. Het Chelsea van een aantal jaar terug, die hadden met terry lampard en drogba gewoon een topper en leider in elke linie.

2 oktober 2015 om 10:49

Cech is wel een leider, maar ja hij mag niet spelen in de CL van Wenger.

2 oktober 2015 om 11:57

Ik zag op Arsenalfantv dat Cech een lichte blessure had opgelopen vandaar dat hij niet speelde. Hij zei ook dat hij tegen Leicster al licht geblesseerd was. (wenger)

Heel pijnlijk maar waar, waarom zou je Arteta als aanvoerder hebben als die meer dan helft van de wedstrijden niet eens in de basis staat? En dan krijgt 'ie ook nog een jaar verlenging wat ik al helemaal niet snap. Dat is geen strijder, alleen Coquelin, Sanchez, Wilshere en Koscielny vind ik persoonlijk echte strijders alleen is Wilshere na 2 tackles alweer geblesseerd. Er moeten meer spelers als hun worden aangetrokken worden en vooral achterin.

BFG is een goede verdediger maar niet met het spel dat Arsenal hanteert, dan kunnen ze beter Gabriel naast Kos zetten. En Ospina hoort alleen te keepen in cupwedstrijden, niet in de CL. 3 dagen later en ben er nog steeds geïrriteerd over, als Cech niet basis staat tegen Bayern dan stap je minimaal met 3-0 van het veld af.

P.s. Ik denk nog steeds dat Arsenal kans maakt tegen Bayern.

Als Koscielny en Mertesacker onomstreden zijn, heb je in verdedigend opzicht het een en ander aan te passen. Hetzelfde is die rechtsback Bellerin. Veel te onervaren en te zwak. Beter was dat hij eerst verhuurd werd aan een andere club. De enige die laatste tijd fatsoenlijk presteert is Nacho Monreal. Maar die is qua leeftijd op zijn top. Die gaat niet veel beter meer worden.

2 oktober 2015 om 11:29

Bellerin zou ik gewoon blijven opstellen, want Debuchy is ook slecht. Bellerin heeft tenminste de potentie om top te zijn, terwijl Debuchy alleen maar minder zal worden. Mertesacker moet gewoon weg, hij geeft in de laatste 2 wedstrijden gewoon even 3 goals weg. Koscielny en Gabriel moet ons vaste duo worden.

2 oktober 2015 om 11:46

Ja maar op dat niveau zou het niet moeten draaien om potentie, maar om prestaties. Hij is echt te zwak voor Arsenal op sommige momenten. Ze hadden slimmer in moeten kopen.

Naar wie moeten de spelers opkijken? Of bang voor zijn? Walcott? Ozil? Arteta? Koscielny?

Arsenal mist wereld spelers, routiniers, spelers met aanzien.

Dit roep ik al 5 jaar. En werd elke keer afgebrand, ironisch om te zien hoe sommige mensen mij nu napraten.

Lol.

2 oktober 2015 om 11:59

Klopt. Zou voor niemand 'bang' zijn behalve Coq. Waren er maar meer spelers als hem.

2 oktober 2015 om 12:03

Arteta: geen topspeler, geen ervaring in prijzen winnen, faalt zelf altijd in topwedstrijden.
Mertesacker: geen topspeler, praat veel en zegt dat het beter moet maar faalt zelf altijd als een van de eerste.
Cazorla: te vriendelijk, te aardig, geen leider.

Dat zijn dus onze drie aanvoerders...

2 oktober 2015 om 12:22

Daar ligt dan ook meteen de zwakte van Wenger in. Eindeloos vertrouwen houden in zijn spelers en iedereen maar tevreden willen houden.

2 oktober 2015 om 14:40

Gabriel, Koscielny en Flamini zijn ook wel harde spelers, waar je bang van word. Ik vind dat ze de verdediging echt moeten versterken want aanvallend staat het allemaal prima.

2 oktober 2015 om 14:57

Koscielny vind ik niet hard, vind hem juist soft. Gabriel en Coquelin zijn wel keihard.

Gelijk heeft ie, allemaal 'fluwelen handschoenen' boys. Enige vechters zijn Sanchez en Ramsey.

Snap niet dat Wenger niet eens inziet dat het beter is om te vertrekken. Elk jaar hetzelfde jaar. Op de fa cups na, wat heeft ie nou gepresenteerd de laatste 10 jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren