Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje zakt na desastreuze reeks verder weg op FIFA-ranglijst

Laatste update:
/

Het Nederlands elftal verliest verder terrein op de ranking van de FIFA. De nederlagen tegen IJsland en Turkije in het kader van de EK-kwalificatie, betekenen dat het elftal van bondscoach Danny Blind twee plaatsen moet inleveren. Oranje ziet onder meer Oostenrijk en Zwitserland passeren en staat nu veertiende.

Nederland staat in de rangschikking van oktober één plek achter Roemenië, terwijl ook landen als Wales (achtste, was negende) inmiddels uit zicht zijn. Dat heeft alles te maken met de bijzonder slechte kwalificatiereeks. Oranje kan over anderhalve week nog wat schade repareren, maar moet dan in ieder geval winnen van Kazachstan en Tsjechië. Turkije moet dan wel punten laten liggen in de duels met Tsjechië en/of IJsland.

Bovenin de rangschikking verandert er weinig. Argentinië blijft lijstaanvoerder, gevolgd door wereldkampioen Duitsland. Die Mannschaft schuift wel een plaatsje op ten koste van België, dat nu derde staat. Portugal en Colombia completeren de top vijf, terwijl Spanje terug is in de top tien. De nog altijd regerend Europees kampioen stond in september nog elfde.

Voor de volledige rangschikking van de FIFA, klik je hier.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar dit is natuurlijk niet Bert van Oostveen zijn fout! -_-"!!!!!!!!!

1 oktober 2015 om 13:25

Benieuwd hoe vaak meneer Van Oostveen tijdens de volgende persconferentie de woorden 'beleid', 'proces' en 'evalueren' laat vallen.

Lijst van niks, Portugal uitgeschakeld in de groepsfase in de top 5. België jaren niet actief op WK's en EK's op een 3de plek. Wales in de top 10, deze lijst is net zo corrupt als de FIFA

1 oktober 2015 om 11:03

Dat kan zeker zo zijn, maar het feit blijft wel dat België ons voorbij heeft gestreefd. De lijst vind ik opzich wel goed aangeven wie er op dit moment de beste zijn.

1 oktober 2015 om 11:31

Wat lul jij nou weer? Hoe hoger op de lijst hoe meer punten je krijgt voor een overwinning. Dus Duitsland is wel degelijk meer punten waard dan Andorra

1 oktober 2015 om 11:35

Dit is dus helemaal niet waar, je krijgt niet evenveel punten voor het verslaan van Duitsland of Andorra.

In de verdeling van de punten spelen de volgende factoren mee:
- Heb je gewonnen, verloren of gelijkgespeeld?
- Van hoeveel belang was de wedstrijd (eindtoernooi, kwalificatie of vriendschappelijk)
- Hoe sterk was de tegenstander?
- Hoe sterk is de confederatie van de tegenstander? (uefa, concaf etc)

Vervolgens komt dat allemaal samen in de formule: P = M x I x T x C

Voorbeeld uit Nederlands oogpunt, de komende 2 kwalificatie wedstrijden.
Ik ga uit van 2x 1-0 winst voor Nederland.

Tegen Tsjechië: 3 x 2.5 x 185 x 0.99 = 1374 punten
Tegen Kazachstan: 3 x 2.5 x 58 x 0.99 = 431 punten.

Tegen sterkere tegenstanders (op basis van de Fifa ranking) krijg je dus ook veel meer punten.

1 oktober 2015 om 11:40

Ik zie net het bovenstaande post, die omschrijft het met meer detail!!!

Jij hebt er niet veel van begrepen.
Ik raad je aan om de formule voor de puntentoekenning opnieuw te bestuderen en daarna met statements te komen.

Jij typt : "dus als je veel tegen zwakke ploegen speelt kan je snel stijgen (zie bv Wales)." wat een uiterst domme conlussie is.

Er bestaat in de puntentoekenning het begrip waarde van een ranking, Wales heeft tegen de voor hun begrippen sterkere landen gewonnen, zoals Belgie, Israel en Cyprus, allemaal landen die een betere ranking hebben/hadden dan Wales.

Dus om het jouw duidelijke uit te leggen, Wales zal meer punten verdienen als het Israel of Belgie wint dan als Nederland van Belgie of Israel wint.

Als iedere land hetzelfde aantal punten zouden krijgen voor winst denk jij dan dat de rankingsysteem enig nut zou hebben?

Nee het zou geen enkel nut hebben omdat de ranglijst ongeveer hetzelfde zou blijven, dus de zwakkere lanen Altijd onderaan en de sterkere landen Altijd bovenaan.

Met dit systeem wordt winnen tegen een sterkere land dan het land zelf extra beloont wat logisch is, vandaar dat Wales boven Nederland staat, omdat het land volgens Wales begrippen gewonnen heeft tegen een land dat sterker was of is.

Win/gelijkspel je van meerdere landen die sterker zijn dan wat je zelf bent als land, dan stijg je als een komeet omhoog.

Het nadeel nu is als Wales van Nederland verliest, verlies het Veel punten en Nederland wint dan Veel punten.

Ik hoop dat het duidelijk is voor je

Meer woorden maak ik mij er niet aan vuil.

1 oktober 2015 om 11:45

@hangover96
De lijst die jij noemt die als je sterkere landen verslaat meer punten krijgt is juist wel van toepassing... zo werkt namelijk de fifa lijst.

Ik raad je aan om je eigen wat beter te informeren voor je absolute nonsens uitslaat. Je maakt je namelijk ontzettend ongeloofwaardig.

1 oktober 2015 om 11:03

Nee man deze lijst is zoals het hoort. Het geeft een beeld van de sterkte van de teams nu op basis van de meest recente prestaties. Een lijst op basis van verleden dat zou paa corrupt zijn.

1 oktober 2015 om 11:08

Dit België veegt de vloer aan met ons. Wat een kwaliteit als je dat tegenover ons elftal zet dat aan elkaar hangt van subtop, middelmaat en over the hill zijnde oude spelers.

1 oktober 2015 om 11:28

Het gaat niet om het voetbal geschiedenis van een land, maar om wat ze presteren de afgelopen jaar. Hoe kan Wales volgens jou niet in de top 10 staan terwijl ze juist veel winnen? België is Nederland voorbij omdat ze vaker winnen dan Nederland misschien? Of was de eredivisie ook corrupt toen Heracles zo hoog stond en PSV (de kampioen van afgelopen seizoen) niet?

1 oktober 2015 om 11:38

Die vergelijking met Heracles PSV is toch totaal niet relevant, daar spoelt iedereen 2x tegen elkaar in competitie vorm.

1 oktober 2015 om 11:38

* sprelt

1 oktober 2015 om 11:38

Pfff dikke vingers speelt

1 oktober 2015 om 12:55

Misschien dat het je is ontgaan dat België zich heeft geplaatst voor vorig wk zonder verliespartij, op het wk aardig heeft gepresteerd, in de nieuwe kwalificatie-reeks ook weer aardig doet en daarnaast enkele oefenwedstrijden heeft gewonnen van toplanden.

Ik ben het wel met je eens met bijvoorbeeld een Wales. De lijst hecht te weinig waarde aan traditie van een land, zodat een Wales met een aardige reeks ineens in de top 10 staat. Aan de andere kant is de lijst natuurlijk een afspiegeling van de huidige vorm, en die is bij Wales wel goed....

1 oktober 2015 om 13:33

Idd lijst slaat helemaal nergens op.. Onzin lijst

In deze vorm hoort Nederland niet eens bij de beste 50.

1 oktober 2015 om 15:23

Klopt, als je alleen de punten voor dit jaar zou bekijken, zou Nederland inderdaad buiten de top-50 staan. Juist het goede WK zorgt er nog voor dat we nog 14e staan.

Tja dit lijstje is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar als je sommige landen daar ziet staan. Echter is het inderdaad zo dat de prestaties sinds 2014 enorm achteruit zijn gegaan. Bert neem aub je verantwoordelijkheid en neem ome Blind mee....

1 oktober 2015 om 13:16

Dit lijstje is hardstikke betrouwbaar, het berekent gewoon in feite de huidige vorm van de landen, en die is bij Wales, Oostenrijk, Zwitserland en Roemenie gewoon een stuk beter dan bij Nederland momenteel. Ook België heeft gewoon twee vrijwel foutloze kwalificaties gespeeld en redelijk goed gepresteerd op het WK.

2 oktober 2015 om 07:42

Na 2012 was het zekker ook niet betrouwbaar. Dat EK telt ook mee.

Lijkt me terecht, als je al niet kan winnen van landen als Ijsland en Turkije is het wel tijd om even af te dalen richting plek 20.

1 oktober 2015 om 13:28

Inderdaad.. ik had graag gewild dat we konden zeggen dat het lijstje niet klopt, maar met de prestaties van het afgelopen jaar vind ik zelfs een 14de plek nog hoog.

2 oktober 2015 om 07:45

Ik verwacht eerder plek 30 naarmate 2014 steeds verder achterop raakt.

Tja, naast Robben hebben we ook gewoon 0,0 uitzonderlijke voetballers. De derde plek op het WK verbloemde een hoop, al ben ik van mening dat we op het WK ook verre van goed voetbal speelden. Toen hadden we het al lastig met landen als Costa Rico, Australië en Mexico.

Met een Robben in vorm komen we nog wel een aardig eind, net zoals Wales dat nu doet met Bale. Zodra die topper weg valt blijft er niet meer over dan een aantal leuke (of talentvolle) spelers en een hoop middelmaat. Niet genoeg om internationaal top te kunnen presteren en dat blijkt.

Een hoop mensen zeuren over deze ranking, maar ik vind het wel een behoorlijk goede reflectie van de krachtsverhoudingen van dat moment. Roepen dat we echt niet slechter zijn dan bijvoorbeeld Wales en dat de ranking dus niet klopt is te simpel gedacht. Feit is dat Wales beter presteert en dus terecht hoger staat.

1 oktober 2015 om 14:06

Daar die je een Mexico echt te kort mee hoor, erg gevaarlijk team.

Snap iets niet, toen Nederland heel lang 2de stond en een korte tijd zelfs op 1 stond hechte er niemand waarde eraan en waren en veel jaloerse opmerkingen van mensen die Nederland niet supporten. Nu dat we lager staan worden we opeens uitgelachen en hechten mensen opeens wel waarde aan deze lijst... Weird..

1 oktober 2015 om 14:59

Wellicht zijn het gewoon andere mensen.. Je hebt vast niet bijgehouden wie er toentertijd reageerde neem ik aan.

1 oktober 2015 om 19:39

Ach das andersom ook het geval hoor. Ik vindt dat de wereldkampioen tenminste 4 jaar bovenaan de lijst moet staan. En pas kan zakken als het van zijn troon wordt gestoten en de titel naar de volgende gaat. Is bekand bij elke sport zo maar bij voetbal, ho maar. Een rare lijst opstellen door de corrupte fifa of uefa, nee die zijn geloofwaardig. Eereldkampioen worden en daarna paar wedstrijden verliezen zak je van je troon. Wat voor bullshit is dat. Je blijft kampioen en op 1e plek tot de volgende wk winnaar bekend is vindt ik. Maar ja.

2 oktober 2015 om 07:57

Je bent gewoon 4 jaar wereldkampioen. Deze ranglijst verandert gewoon maandelijks. Net als bij tennis tellen alle wedstrijden mee. Een geblesseerde tenniser zal punten verliezen en als een ploeg uit vorm. En wat heeft deze formule met corruptie te maken?

maar ajax wil het stadion verbouwen voor het ek van 2020 maar met deze vooruitzichten halen we dat echt niet hoor en helemaal niet met zo'n bondscoach

1 oktober 2015 om 11:42

Ek 2020 bedoel je.

1 oktober 2015 om 14:13

Waardeloze opmerking want die wedstrijden in Amsterdam worden gewoon gespeeld, met of zonder Nederland

Laat ik vooropstellen; Het is huilen met de pet op wat Nederland laat zien maar wellicht is een keer overslaan niet zo verkeerd. In deze kwalificatie reeks heeft ook gewoon alles tegen gezeten, beginnend met de blunder van Janmaat uit bij Tsjechie tot aan de rode kaart van Indi thuis tegen Ijsland…alles ging fout. Tel daar bij op het gemis van spelers als Strootman, Robben, Clasie, Vlaar…het valt dan niet mee.

De toekomst ziet er daarnaast niet zo vreselijk uit zoals iedereen beweerd maar dat is mijn mening. Er spelen aardig wat jongens in het buitenland op een behoorlijk niveau en er komen talenten aan. Uit deze lijst moet je een aardige basiself kunnen opstellen.

Clasie, Virgil (southampton)
Depay, Blind (man United)
De Jong (AC Milan)
Robben (bayern Munchen)
Dost (wolfsburg)
Martins Indi (porto)
Janmaat, Wijnaldum (newcastle united)
Promes (moskou)
De Vrij (lazio Roma)
Strootman (AS Roma)
Vlaar (….)

Daarnaast jongere / nieuwe talenten waarvan er ongetwijfeld een aantal gaan doorbreken zoals;

Cillessen, Bazoer, Riedewald, El Ghazi (ajax)
De Roon (atalanta)
Kishna, Hoedt (lazio Roma)
Castaignos (frankfurt)
Ake (watford)
Van Beek, Kongolo, Karsdorp (feyenoord)
Zoet, Hendricx, maher (psv)

Ik zal er ongetwifeld nog wat vergeten zijn maar dit is een club waar je je gewoon voor de Ek’s en Wk’s moet kunnen plaatsen.

Wat mij betreft ligt er een groot deel van de schuld bij de Knvb zelf en de trainerstaf, hier valt gewoon meer uit te halen en dat hebben voorgangers bewezen.

1 oktober 2015 om 11:50

Het missen van een eindtoernooi is wel erg, al is het alleen maar om de ervaring. Je zag het afgelopen WK aan België, die gasten hadden echt een goed team maar vrijwel allemaal zonder Ek/wk ervaring. Dan mis je gewoon iets wat je net wat verder kan brengen.

Overigens vergeet je misschien wel het grootste Nederlandse spits talent, Locadia. Ik zie het Castaignos, De Jong en Dost niet worden dus hopelijk kan Locadia of wellicht El Ghazi (al is dat meer een winger) flink doorgroeien.

1 oktober 2015 om 12:23

@m1ch.
Niet dat ik je veroordeel ofzo hoor. Maar persoonlijk zie ik bij Locadia helemaal niets wat duid op enig voetbaltalent. Dost en De Jong hebben nog specifieke kwaliteiten wat van hun een, mogelijk, vaste international maakt. Dost met zijn positionering en afronding waarbij je de bal blind kan voorgeven wetende dat Dost er wel staat. De Jong met zijn kop vaardigheden die bij lange ballen en standaardsituaties altijd levensgevaarlijk is. Bij Locadia zie ik dat allemaal niet. Hij is ook niet snel ofzo.

PS. Over talenten gesproken. Ik heb afgelopen weekend een spits bij FC Twente zien rondlopen: Oosterwijk. Had nog nooit van hem gehoord maar wat viel hij in positieve zin op zeg! Hij deed me denken aan Van Nistelrooij!

1 oktober 2015 om 12:36

Het is misschien ook wel een beetje hopen tegen beter weten in.

Eerlijk gezegd zie ik zowel De Jong als Dost nooit doorgroeien naar een internationale sub-top spits, laat staan de echte top. (echte top is Benzema, Aguero, Suarez etc)

Van Oosterwijk heb ik nog niet veel gezien, maar volgens mij niet dat absolute toptalent wat er kan komen. Ik hoop dan eerder dat Castaignos (is net 23) door kan groeien in Duitsland of Locadia vanuit Nederland. Of wellicht dat El Ghazi het pad van een Van Persie volgt, dat was eerst ook meer een winger.

1 oktober 2015 om 15:01

Rember '88? Hoeveel ervaring hadden die jongens?

1 oktober 2015 om 15:27

In '88 kwamen de meesten van PSV en die hadden toen net de Europa Cup 1 gewonnen.
Nu komen de meesten van Ajax en dat is door het nietige Rapid Wien uitgeschakeld in de voorrondes van de CL en wist zich maar ternauwernood door het nog nietigere Jablonec te plaatsen voor de El.

Verschil duidelijk?

1 oktober 2015 om 11:52

@sverige4u

Dingen die tegenzitten zijn dingen die je niet in de hand hebt zoals een veld dat niet voldoende gesproeid is of een arbitrale fout. De dingen die jij opnoemt zijn juist dingen die je wel in de hand hebt een bal in eigen doel koppen zonder druk van de tegenstander of een domme rode kaart pakken dat is gewoon een gebrek aan voetbalverstand of kwaliteit.

Want zoals jij het brengt kan pakweg Andorra ook zeggen goh jammer van die 50 tegendoelpunten anders hadden we ons geplaatst.

1 oktober 2015 om 12:15

Ik begrijp je punt en je hebt grotendeels gelijk maar je brengt het wel heel zwart wit he? Daarnaast ga je niet in op de blessures, dit heb je ook zelf in de hand vind je?

Jammer dat je probeerd te scoren hier terwijl je heel goed weet wat ik hier mee bedoel, je voorbeeld met Andorra raakt helemaal kant noch wal.

1 oktober 2015 om 12:54

Ik probeer helemaal niet te scoren? ik geef alleen maar aan dat niet alle dingen die jij opnoemt echt "tegen zit"

vind het een vreemde reactie van jouw aangezien je mij eerst grotendeels gelijk geeft en mijn punt begrijpt en dan op het einde van de zin beticht je mij dat ik probeer te scoren? Ik wil alleen maar zeggen dat pakweg Andorra ook kan zeggen het zit tegen omdat we bv geen betere spelers beschikbaar hebben.

1 oktober 2015 om 17:06

Tuurlijk kun je het niet plaatsen van nl niet toeschrijven aan puur pech. Maar geloof me, ik mis geen wedstrijd en heb het toch wel zien tegen zitten. Kleine beslissingen die de wedstrijd beslissen, kansen niet afmaken en op de counter weer net wel een goal slikken. Ik las een artikel over de meest dominante ploegen deze kwalificatie, en daar stond nederland samen met spanje en duitsland gewoon in de top 4. Achja, komt wel weer goed. Komen leuke spelers aan.

1 oktober 2015 om 17:08

* en Belgie natuurlijk

1 oktober 2015 om 12:09

Met all respect maar De Jong, Robben, Vlaar kun je het best uit je elftal halen dat zijn opa's die meer en meer geblesseerd raken.

Janmaan is dramatisch bij zijn club en Nederland en hetzelfde geldt voor Martins Indi.
De enige namen uit het lijstje dat ik in overweging zou nemen is Strootman(als hij ooit nog eens fit wordt), De Vrij, Dost, Depay en bij Clasie heb ik zwaar me twijfels.

Over talenten kan ik vrij weinig zeggen, het is nog altijd afwachten wat er gaat gebeuren met hun.

1 oktober 2015 om 12:20

Robben heeft altijd blessures gehad, dat is niet iets van de laatste jaren. Vlaar en De Jong zijn wat ouder ja, maar nog nuttig in een komende kwalificatie reeks al verliest de Jong zijn meeste waarde omdat we daar ook goede vervangers hebben.

Dat je zegt dat Janmaat en Indi dramatisch bij hun club zijn baseer je vooral op de prestaties bij nederland. beide spelers doen het over het algemeen prima, zeker Janmaat. Indi speelt ook vaker basis dan niet in een elftal wat in de subtop van europa speelt qua niveau en hij speelt niet omdat hij er zo lief uit ziet....tactisch is het alleen geen meesterbrein.

Bij talenten blijft het altijd koffiedik kijken inderdaad, feit is dat deze spelers wel de toekomst lijken te zijn van Nederland. Ik ben er vrij zeker van dat men bij de Vrij ook twijfels had toen hij weg ging naar Italie en zie wat er van is gekomen, lijkt mij niet verkeerd toch?

1 oktober 2015 om 13:02

BMI zit haast elke wedstrijd op de bank hij heeft dit seizoen maar 270 minuten gespeeld en dat was door schorsing van Marcano geloof ik.

Over janmaat moet je alleen maar eens kijken naar Motd die analyseren alles en ik kan je verzekeren dat er soms nogal mee gelachen wordt over hoe hij als een blind paard naar voren trekt en zijn positie helemaal in de steek laat waardoor mbemba dat moet corrigeren en er een gat ontstaat in de verdediging.

Het enige voordeel van het niet halen van een eindronde is dat we van die grote roze wolk af zijn en weer vanaf onderaf aan moeten beginnen. Een terugval na het verrassend goed verlopen WK is normaal, maar dit is gewoon een complete afgang aan het worden.
Volledige her-organisatie eisen is wat het volk moet doen.

14e plaats is zelfs nog te hoog. Ik tel minstens 12 landen onder Nederland waarvan ik vrijwel zeker van ben dat ze er nu van zouden verliezen. En dan heb ik het nog niet eens over Turkije

1 oktober 2015 om 15:31

Dat komt omdat de lijst over de laatste 4 jaar gaat en we dankzij het hele goede WK nog zeer hoog staan (een WK telt namelijk veel zwaarder mee dan de rest). Zou de lijst alleen over het afgelopen jaar gaan (dus alle wedstrijd die na het WK volgde), dan zou Nederland niet eens meer in de top-50 staan!

Aan deze ranglijst heb je niks. Een ranglijst na een groot toernooi, dat is hoe het zou moeten zijn.

1 oktober 2015 om 13:22

Onzin, als we kijken naar het afgelopen WK, dan zou Nederland dus 3e van de wereld zijn, maar denk je niet dat Belgie, Frankrijk, Uruguay, Colombia, Spanje, Italie, Portugal en nog een hele sloot landen die lager zijn geëindigd gewoon beter zijn dan Oranje? Deze lijst is gewoon een prima afspiegeling van de huidige vorm van de landen.

1 oktober 2015 om 15:32

Daarom is de lijst over de afgelopen 4 jaar, zodat alle grote toernooien per continent én het WK er altijd in verwerkt zijn.

Deze ranglijst zegt dus weldegelijk wat. Wees blij dat het WK er nog in staat, anders zou Nederland veel en veel lager staan. Op basis van het afgelopen jaar staan we niet eens meer in de top-50!

Tel daarbij op dat her rechtstreekse ticket voor de Champions League serieus in gevaar is, maar volgens van Oosterveen is er geen crisis in het Nederlands voetbal. Zullen we er nog maar een congresje tegen aangooien ? Het word eens tijd dat de Knvb een sterke baas krijgt, die eens serieus met de clubs om de tafel gaat zitten om die typische Nederlandse voetbal kwaaltjes nu eens en voor altijd uit ons spel te halen. In mijn ogen is het "grote" geld niet het grootste probleem van het Nederlands voetbal, maar is het die koppigheid om de nu al eeuwen bekende kwaaltjes op te lossen waarvoor je geen tig miljoenen nodig hebt.

Ik zie de toekomst ook niet zo negatief in, talent zat (heel jammer dat Blind niet meer moeite dan alleen een telefoontje heeft gedaan om Zyech te laten spelen). Het enige waar ik bang voor ben is een spiraal waar Belgie ook heel lang in heeft gezeten: zak je op de ranking, krijg je altijd een topland in je kwallificatie-poule, waardoor het lastig is je te plaatsen voor een toernooi, waardoor je nog meer zakt in de ranking......(gelukkig zijn de regels voor ek-kwallificatie een stuk gemakkelijker geworden)

1 oktober 2015 om 13:07

Jullie hebben idd geluk dat de regels soepeler zijn geworden en het jullie vast geen 10 jaar zal kosten om daaruit te geraken. Ik zie veel mensen reageren met 1 jaartje missen kan geen kwaad.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat wij dat ook dachten toen we in 2004 de boot misten naar het EK je zakt op de ranking je krijgt moeilijke tegenstanders en je raakt in die negatieve spiraal waardoor je er heel moeilijk uit kan komen als je spelersmateriaal niet goed is. in de kwalificatiegroep voor het WK zaten wij in poule 3 uit 1 hadden we kroatë en uit 2 Servië.

1 oktober 2015 om 13:18

Inderdaad...als je altijd minimaal 1 topland in je poule hebt is het gewoon heel lastig....kan me herinneren dat Belgie altijd bij een land als Duitsland in de poule zat...probeer je dan maar eens rechtstreeks te plaatsen....en dan hadden jullie bij het laatste wk nog mazzel dat Servie en Kroatie nog relatief makkelijk waren....je kunt er echt door in een vicieuze cirkel geraken, ik zie Oranje zich bijvoorbeeld niet rechtstreeks plaatsen voor het wk met Frankrijk in de poule (wellicht via de play-offs met wat mazzel)...gelukkig voor Belgie dat ze er uiteindelijk uit zijn gekomen met een heel sterke generatie momenteel.

Deze lijst is al jaren een farce. Wedstrijden van het EK en WK zouden meer punten moeten opleveren dan oefenduels of kwalificatie. We zullen onder Blind en Van Oostveen wel snel uit de toptwintig vallen.

1 oktober 2015 om 14:20

Wedstrijden op eindtoernooien leveren ook meer punten op.

1 oktober 2015 om 15:38

Als je je gewoon eens zou verdiepen, dan weet je dat een wedstrijd op een WK zelfs 4x zo veel punten oplevert als een vriendschapelijk duel tegen hetzelfde land.

1 oktober 2015 om 15:45

Thanks voor de info. Dacht toch echt dat er weinig verschil zat in die verschillende wedstrijden. Dan staan we nu vrij laag voor een land dat vorig jaar nog derde werd op het WK.

1 oktober 2015 om 18:24

Dat komt dus doordat we dramatisch presteren sindsdien. Over de resultaten van na het WK zouden we niet eens meer in de top-50 staan.

KNVB goed gedaan. Met deze coaches gaan we nog verder zakken en terecht. Er staan nog genoeg landen onder ons die ons verslaan.

Ik vind het raar dat vriendschappelijke wedstrijden punten opleveren. Dat maakt het in mijn ogen een stuk minder vriendschappelijk.

Alles is verder eigenlijk al gezegd. Dit is misschien wel het slechtste Oranje dat ik ooit heb gezien. En dat terwijl NL in 2001/2002 ook zo slecht was in de kwalificatiereeks.
Als je kijkt naar het EK van 2012 en de prestaties van Nederland in deze kwalificatiereeks, is het een briljante prestatie van Van Gaal geweest afgelopen WK.

Nog hoog.
Ze verdienen het ek niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren