Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ronaldo was net een 'showpony', hij wilde laten zien hoe goed hij was'

Laatste update:
/

Cristiano Ronaldo schoot woensdag tegen Malmö FF de vijfhonderdste treffer in zijn loopbaan tegen de touwen en gaat daarmee de geschiedenisboeken in. Dat de Portugees over het talent beschikte om het ver te gaan schoppen betwijfelde oud-teamgenoot Rio Ferdinand nooit, maar de inmiddels gestopte verdediger van onder meer Manchester United verbaast zich wel over de impact die CR7 op de voetbalwereld heeft.

Ferdinand zag Ronaldo als jonge jongen binnenkomen bij United. “Toen hij net bij Manchester United kwam, was hij een showpony”, haalt de oud-stopper herinneringen op in gesprek met BT Sport. “Hij wilde continu trucs doen, laten zien hoe goed hij was. Maar op een gegeven moment realiseerde hij dat het om het eindproduct draaide.”

Ronaldo gingen werken aan zijn effectiviteit en gooide alle onnodige poespas overboord. “Om de beste speler ter wereld te worden moest hij doelpunten maken, anderen voor de goal zetten en een impact op wedstrijden hebben”, vertelt Ferdinand. “Hij heeft zichzelf gedwongen zo te worden. Hij is meedogenloos geweest voor zichzelf. Steeds heeft hij de lat hoger gelegd. Dat is het grote aan hem.”

Gaat Cristiano Ronaldo de 750 treffers nog halen, denk jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft van zichzelf inderdaad een behoorlijke machine gemaakt inmiddels. Echter vond ik de 'Showpony' C. Ronaldo een genot op naar te kijken. Lekker vrij aan het voetballen en je kunsten laten zien, voetbal is uiteraard ook entertainment.

1 oktober 2015 om 10:58

Precies. Ik vind t dan ook jammer dat men er bij spelers als Neymar en Douglas Costa zo moeilijk over doet wanneer ze iets heerlijks laten zien!

1 oktober 2015 om 11:02

Eens, alsof met een truuc iemand voorbij spelen makkelijk is.. dat id juist knapper dan ervoorbij spelen en rennen. Wie kon nou niet genieten van ronaldinho?

1 oktober 2015 om 12:08

Alleen valt het showen bij Neymar en Costa nog hartstikke mee vergeleken met Ronaldo toentertijd. Ronaldo had geen enkel balcontact zonder schaar en gooide er elk seizoen een aantal akka's, 360's en weet ik het allemaal eruit. Vernederde werkelijk elke verdediger. De enige speler die enigsinds daarmee te vergelijken is/was was Ronaldinho en Neymar toen hij bij Santos speelde. Zo extreem getruct als Ronaldo was is erg zeldzaam.

1 oktober 2015 om 12:41

Die vuurpijl van een verdediger van Atletico langs de achterlijn. De bal viel uit de lucht en Ronaldo draaide zich om en liet de bal op zijn rug stuiteren.
de bal ging over de verdediger en zo voor Ramos die hem helaas net naast kopte voor een lege doel.
Na afloop bleek de verdediger van Atletico pisnijdig op Ronaldo omdat hij zich vernederd voelde.

1 oktober 2015 om 13:00

Br-7

Ronaldinho enige die in de buurt kwam? Ronaldinho heeft straatvoetbal op de kaart gezet op het veld gap. Wat Ronaldinho qua techniek in zich had en liet zien, daar mag CR7 van dromen. Niemand evenaart
tita tovenaar aan de bal !!

1 oktober 2015 om 13:12

Ik ben het hier wel met Xaviola eens, tuurlijk is Ronaldo verschrikkelijk getruct en helemaal in z'n begintijd bij United. Maar wat Ronaldinho in z'n hoogtijdagen liet zien, one of a kind!

1 oktober 2015 om 13:47

Ik snap dat zelf ook niet, zo'n speler die effectief en mooi voetbal laat zien levert toch veel meer sponsor/media aandacht op?

Alleen al de compilatie filmpjes etc zorgen voor meer populariteit. Ik kon zo genieten van een Ronaldinho ongeloofelijk

1 oktober 2015 om 10:59

Het is ook mooi om te zien dat een speler in 6 jaar tijd evenveel goals maakt als een club icoon die er 15 jaar heeft gespeeld.

1 oktober 2015 om 11:59

Raul en Ronaldo zijn totaal niet te vergelijken, totaal andere spelers, andere posities en ook totaal andere tijden. Maar alsnog, petje af voor het scoren van veel goals

1 oktober 2015 om 15:57

We hebben het over het aantal goals. Daar gaat de vergelijking over.

1 oktober 2015 om 18:48

Raúl was een spits..... Ronaldo een linksbuiten.... Des te knapper.

1 oktober 2015 om 11:14

Hij legt juist uit dat hij is veranderd naar een doelpunten machine, die 'showpony' was vroeger.

1 oktober 2015 om 12:47

Ferdinand vergeet de tussenfase van Ronaldo: de assist gever. Meerdere jaren de meeste assists in de PL. Aan Van Nistelrooy en Forlan.
Toen hij eindelijk topscoorder werd in de PL had hij dat jaar ook de meeste assists.
En dat zou nu nog altijd zo kunnen zijn bij Real, ware het niet dat Benzema en Higuain, minstens 4 geweldige voorzetten nodig hebben om een goal te maken.
Als Ronaldo zijn eigen assists zou kunnen geven....dan was hij nu al de 500 in Spanje gepasseerd. Maar helaas. Momenteel moet hij het o.a. doen met Carvajal

1 oktober 2015 om 12:00

Dit artikel*

OT: Ronaldo is ook beperkt, hij is een doelpuntenmachine en daarmee is hij de 2e beste voetballer in de wereld... Omdat je om de beste te kunnen zijn toch meer moet dan alleen scoren. Denk dat hij uiteindelijk verder was gekomen als hij (in ieder geval iets) frivoler had blijven spelen.

1 oktober 2015 om 12:10

Dit laat zien dat je totaal geen wedstrijden kijkt. Hij heeft nog steeds een beetje show in zijn spel. In zijn beginjaren bij Real had hij het ook zeker nog en hij laat het nog steeds regelmatig zien dmv scharen en lichaamsbewegingen. Krijgt er alleen minder ruimte voor en is zoals al gezegd, een machine geworden.

1 oktober 2015 om 13:03

En dat is het verschil met Messi: die heeft geen ruimte nodig of
Creert uit het niets zijn eigen ruimte. Gelukkig zeg je dit misschien dat je het nu zelf ook door hebt wat men bedoeld?

1 oktober 2015 om 13:09

Wat heeft dit artikel met Messi te maken?

1 oktober 2015 om 13:12

en wie is dan de beste?? Ik hoop niet dat je Messi bedoeld, want als iemand juist afhankelijk is van de toevoer dan is hij het wel. Het is knap hoor en ik wil niet discusiieren wie nu beter is Ronaldo of Messi want het zijn gewoon andere spelers....maar ga niet vertellen dat Messi zich zo veel meer invloed heeft op het team "behalve" als afronder.

Heb je het over meer dan alleen scoren dan moet je hem vergelijken met spelers als Iniesta, Vidal, Pogba....maar dat is appels met peren vergelijken...of wellicht een Muller die wel als valse spits meer doet dan scoren alleen.

1 oktober 2015 om 13:15

Hahahah pprins,

Wat heb je gezopen zo vroeg al? Messi is juist meer dan een afmaker. Hij is de toevoer van Neymar en Suarez. Heeft zelf gezegd ga maar in de spits spelen Suarez, ik kom wel vanaf rechts. Hoe messi steeds die 2 en de opkomende backs met passes alleen voor de keeper zet kan niemand. Hoe hij ballen ophaalt bij busquets, mannen passeert, combinaties aangaat en aanvallen opzet kan niemand. Messi afhankelijk van de toevoer? Hij is de toevoer als het moet doet hij alles zelf.
De bal ophalen,
Mensen voorbijlopen en scoren.

1 oktober 2015 om 13:24

ach jongen, houd je bij de statistieken a.u.b.. Vorig jaar alle competities bij elkaar:

Messi: 58 goals, 28 assists
Ronaldo: 61 goals, 23 assists

Het ontloopt elkaar dus vrijwel niks....

Liever gewoon naar de statistieken kijken dan door je roze Barca-bril...

1 oktober 2015 om 15:24

Dat zijn natuurlijk geen complete statistieken.complete statistieken behelzen ook het aantal dribbels, keypasses en bijvoorbeeld zelf gecreëerde goals.

Op al die vlakken is Ronaldo by far de mindere van Messi.

Kijk anders een keer op whoscored en Squawka, dat zijn de grootste statistieken sites, daar kun je vinden dat het verschil tussen Messi en Ronaldo ongeveer net zo groot is als tussen Ronaldo en de rest van de wereld. Enorm dus.

Wel geinig, die opmerking over die roze bril.

1 oktober 2015 om 15:42

Xaviola weer lekker aan het stoken op een Ronaldo gerelateerd bericht en weer lekker diep in Messi.

Dat met die statistieken over key passes enz is onzin aangezien Ronaldo niet sjokt rond de middenlijn en vanuit daar 1-2 tjes aangaat. Hij speelt vanaf de flank op explosiviteit namelijk en met goed positioneren. Dat balletje ophalen en gaan dribbelen heeft hij al laten zien en bewezen er de beste in te zijn. En als het waar is wat meneer Xaviola zegt, dat Messi de toevoer is van Neymar en Suarez, waar zijn die 50 assists dan en is er geen aantoonbaar gat tussen het aantal assist van Messi en Ronaldo? Neymar en Suarez hadden gezamelijk ruim 50 goals maar Messi maar 28 assist en lang niet allen op hun. Dus wat een onzin dat Messi aanvoer is en geen pure afmaker.

1 oktober 2015 om 15:53

Het punt is dat enkel goals en assists niet alles zeggen. Spelers kunnen op zeer veel manieren bijdragen aan het spel. Iniesta levert amper 5 assists per jaar en scoort ongeveer 3 goals, toch zijn we het er over eens dat het een hele goede voetballer is.

Ronaldo wordt vaak pas in de eindfase van een aanval aangespeeld, waardoor hij in staat wordt gesteld de assist te leveren of de goal te maken, maar dat betekent niet dat Modric en Kroos niks hebben bijgedragen aan die goal.

Lees anders ook het artikel 'messi is impossible'. Daar staat ook een mooi stuk over welk aandeel van de goals door de speler zelf gecreëerd is, dus bijvoorbeeld dmv een individuele actie. Messi scoort daar waanzinnig hoog.

Maar kijk eerst gewoon even op Squawka en Whoscored, om een beeld te krijgen hoe de statistieken er echt uit zien.

Dit zegt eigenlijk alles:

“hij heeft zichzelf gedwongen zo te worden. Hij is meedogenloos geweest voor zichzelf. Steeds heeft hij de lat hoger gelegd. Dat is het grote aan hem.”

Hij is een product van zijn eigen werklust en drang om de beste te zijn en te worden. Messi is gewoon van nature een groot talent en heeft er naar mijn weten maar weinig voor hoeven doen. Ronaldo heeft zijn succes aan zich zelf te danken. Bewonderenswaardig als je het mij vraagt.

Ik zie dit ook een beetje in Depay. Depay komt arrogant over maar is dit totaal niet en is een harde werker die constant bezig is om beter te worden. Hij heeft denk ik niet het talent van Ronaldo maar als hij hard werkt kan hij over een aantal jaar zeker bij de beste spelers ter wereld horen.

1 oktober 2015 om 11:14

Eens met de analyse over Ronaldo. Ik heb nog nooit een voetballer gezien die met zoveel drive en zoveel focus zichzelf verbetert. Een beest en een machine tegelijk, een ongelooflijke atleet. Alle voetballers kunnen daar een voorbeeld aan nemen, en ik vind het mooi om te zien dat bijvoorbeeld een jongen als El Ghazi dat ook letterlijk zo doet. Oogkleppen op, en gaan. Depay idem dito. Werken, werken, werken, dan word je vanzelf beter.

Met deze kop dacht ik trouwens dat ze over het juichen van Ronaldo spraken, na zijn goal van gisteren.

1 oktober 2015 om 11:29

Grootste onzin wat ik hier heb gelezen dat Messi er maar weinig voor hoeft te doen?! Zo'n niveau als die 2 haal je niet zomaar daar zit altijd veel werk achter.

1 oktober 2015 om 11:36

Natuurlijk werkt Messi er ook hard voor. Maar mijn punt is dat Ronaldo er veel harder voor heeft moeten werken. Messi heeft zijn talant van nature, Ronaldo is een machine die zichzelf gevormd heeft tot de geweldenaar die hij nu is.

1 oktober 2015 om 12:13

In zijn tijd bij United had hij het talent van Messi. Alleen heeft hij er nog van alles bij getraind. Messi heeft enkel de vrije trap erbij getraind aangezien daar goals mee te halen zijn, die Ronaldo toen wel regelmatig maakte en Messi ze nog niet nam omdat het nog geen specialist was. Jammer dat ze nu beide geen vrije trappen meer scoren.

1 oktober 2015 om 13:10

Hahahha je blijft maar onzin verkondigen. Ronaldo had het talent van Messi? Dat hij sierlijker speelde en meer trucjes deed zegt niks over hetzelfde talent als Messi hebben. Het talent dat Messi heeft heeft Cronaldo nooit gehad hoe durf je dit te roepen ? Het gemak waarmee Messi voetbalt, dribbelt, passeert, passes geeft etc heb ik Cronaldo nooit zien doen?

Is het nieuw om te verwijzen naar de ronaldo van united en dan te roepen dat hij toen net zo goed als Messi was? Haal dat poep uit uw ogen en die illusies ook. cronaldo is goed maar net zoals de meeste mensen ter wereld altijd zeggen: hoe
Goed en magnifiek ronaldo ook is, hij heeft pech dat hij in hetzelfde tijdperk als Messi voetbalt. Hij voelt en weet zelf ook dat men hem als de nummer 2 ziet. Daar is niks mis mee overigens. Het is een beest, geweldenaar. Maar er is altijd een baas boven de baas.

Wordt tijd dat deze discussie stopt man. Alles spreekt in Messi zijn voordeel: gewonnen teamprijzen en vooral gewonnen individuele prijzen. Daarnaast heeft Messi ook records verbroken die absurd zijn. En ja topscorer allertijden van de CL en Real is knap, maar er zijn talloze andere records die allemaal in het voordeel van Messi spreken.

1 oktober 2015 om 13:55

Juist en Messi had fysiek niet alles tegen zitten toen hij kleiner was? Vertel me niet dat dat geen hard werk/moeite/tijd/geduld heeft gekost.

Messi werkt net zo hard als Ronaldo, alleen bij Ronaldo wordt het vaker herhaald.

Alhoewel ik het basistalent/inzicht v.n.l voetbal intelligentie/inzicht/voorspelbaarheid van Messi wel hoger inschat dan Ronaldo

Ronaldo heeft het fysieke mee

1 oktober 2015 om 11:44

Messi heeft juist ook veel moeten werken iedereen ziet dan hij ontzettend veel talent heeft maar heeft juist veel in zich zelf geïnvesteerd. Ik kan me dan er ook aan storen waarneer mensen denken dat Messi zo goed is omdat hij zoveel talent heeft. Als je nou een Ronaldinho ziet wie nooit voor ze sport leefde en nooit meer trainde dan nodig was die speelde puur op talent. Ook Barca fans maken de fout daarin want veel mensen bij Barca waren het eens dat Bojan het grooste talent wie in de jeugd rond liep.
Ook Neymar is completer dan Messi als het om talent gaat maar is nog steeds de zelfde speler als bij Santos is fysiek niks verbeterd omdat hij daar niet aan werkt en Messi verbeterd zich elke dag wel dat is het grotere verschil. Dat men dat niet ziet is hun probleem maar Messi is op alle vlakken flink gegroeid waar door hij nu zo goed is. Alleen omdat Messi meer bewegelijke speelt lijkt het anders

1 oktober 2015 om 13:12

Ben het vaak met je eens en een groot
Fan van neymar. Maar Neymar completer dan talent als Messi? Helemaal niet waar. Neymar mag nog
Werken aan zijn passing, inzicht en overzicht, het leren zakelijk spelen en inderdaad fysiek veeel sterker worden. Zo
Goed als Messi wordt hij nooit.

1 oktober 2015 om 12:02

Ronaldinho koppelde het heel erg aan effectiviteit... Functionele techniek.

Tja, soms mis je de tijden wel hoor dat er van die heerlijke acties tevoorschijn getoverd worden. Echte straatvoetbalacties. Dan denk ik aan een Neymar of een Ronaldinho die dat zo mooi kunnen.

En ondanks die conversie naar een efficiënte resultaatvoetballer, spelend bij de rijkste club ter wereld, toch slechts 1 landstitel in 6 jaar. Pijnlijk en frustrerend... Dan vraag ik me altijd af: is de ploeg gewoon niet goed genoeg of is de balans in het elftal niet goed net omdat Ronaldo zo allesoverheersend is?

1 oktober 2015 om 11:36

Je hebt de te maken met het beste Barcelona aller tijden, waarbij Ronaldo niet gestopt is met scoren. Dat bewijst hoe goed hij werkelijk is

1 oktober 2015 om 11:48

Dat heeft niks met Messi te maken maar met het speel stijl dat Messi goed is oké maar zo goed ook niet want waar zijn ze prijzen of geweldige aantal doelpunten bij Argentinië waar hij juist bijna nooit wat presteert en dat vind ik als Barca fan ook zonder Messi kan Barca zoveel winnen alleen moeten ze de speel stijl iets aanpassen

1 oktober 2015 om 12:46

Alsjeblieft zeg. Barcelona heeft dit jaar 3x verloren met hele grote cijfers terwijl Messi wel gewoon mee speelde. Ze spelen waardeloos met en zonder omdat hun verdediging en middenveld geen systeem hebben. Er zit geen rust in.

1 oktober 2015 om 18:33

Dit jaar 3x verloren, ok. Maar ga je nu echt je oordeel over al die jaren baseren op die 3 wedstrijden?

Hij is inderdaad een doelpuntenmachine geworden, maar daar is alles ook mee gezegd. Want meevoetballen, en anderen voor de goal zetten doet hij juist nauwelijks. Dat was gisteravond ook weer maar al te duidelijk.
2 doelpunten waar hij het eindstation was van een mooie aanval.
Verder
13 schoten
0 keypasses
1 succesvolle dribbel
Alleen de wissels en de keeper hadden minder balcontacten dan hem.
Modric heeft in 20 minuten meer passes gegeven dan Ronaldo in 90 minuten.
Doelpunten scoren betekent niet per definitie dat je geweldig speelt, maar dat begrijpen veel mensen tegenwoordig niet.

1 oktober 2015 om 12:47

Zegt iemand die footballstats heet xD

Waar gaat het met stats uiteindelijk om? Scoren.. scoor je meer dan je tegenstander dan win je.

Dat zit erachter.

1 oktober 2015 om 13:20

Hoeveel prijzen heeft ronaldo real opgeleverd in de afgelopen 6 jaar? Vergelijk even hoeveel Barca in diezelfde afgelopen 6 jaar met Messi heeft gewonnen.

I rest my case

1 oktober 2015 om 13:30

Totaal onzinnige vergelijking. Net alsof het winnen van prijzen van 1 speler afhankelijk is. Winnen doe je als een team, Barcelona was een periode lang als team gewoon sterker dan RM.

1 oktober 2015 om 13:44

Scoor je meer dan je tegenstander dan win je, correct. Maar als je bij 98 van je gescoorde doelpunten een eindstation bent van een aanval, is het een team prestatie, vooral als je voetballend verder ook weinig brengt. Veel doelpunten scoren maakt je niet per definitie de beste voetballer.

1 oktober 2015 om 14:18

Klopt. Dat maakt het "wie is de beste" verhaal altijd subjectief. Hoe vergelijk je een verdediger bv met een aanvaller...

1 oktober 2015 om 15:17

Dat is het hem juist.

Waarom zou hij voetballend meer moeten brengen (vorig jaar meer dan 25 assists) (en daar bij inleveren op doelpunten) als je al die andere voetballende vedettes hebt in Madrid.

Niemand scoort zo makkelijk als Ronaldo, geen wonder dat hij dan altijd ook eindstation is. Hij kan hem verder pasen maar dat is niet nodig..

Stel dat Ronaldo het voetbal brengt zo als jij dat wilt, denk je dat Benzema die er dan allemaal inschiet zoals Ronaldo dat doet? Weinig kans.

Hij weet dat hij daarin de beste is en ik vind dit het beste tactiek. Toch mis ik voor de show zijn kunstjes en geweldigr balcontrole zoals vroeger

R

2 oktober 2015 om 08:42

Helemaal gelijk in, is niet nodig als je zoveel scoort. Maar zijn passing is gewoon matig, als je elke wedstrijd kijkt van Madrid, dan had je dat zelf ook wel gezien. Hoe vaak hij de bal te kort, te lang, of achter de man speelt, en ook 1 v 1 heeft hij moeite, hij komt zelden zn tegenstander voorbij, behalve wanneer hij op snelheid is. Hoeft allemaal niet, maar Messi, die scoort ongeveer net zoveel, scoort veel meer individuele goals, is voetballend ook nog eens dwingend aanwezig, zet bijna elke aanval op, en geeft assists die je bijna niemand ziet geven, dus geen tikkie breed assists, maar assists waarmee je een hele verdediging uit mekaar speelt.

Af en toe hoop ik echt dat showpony ronaldo weer wat leuke dribbels doet, maar ja dat kan nou eenmaal niet altijd, maar in de kleinere wedstrijden zou het wel leuk zijn

Ronaldo en geen techniek/balcontrole zie je vaak voorbij komen. Wie kan het beter weten dan zijn voormalige teamspeler.

Wat hij hier zegt klopt helemaal.

Kan mij nog zijn tijd bij man u goed herinneren. Was net de Ronaldinho bij man u en toen was hij maar 20!

https://youtu.be/gkWFDQlLNQU

Zo zie ik tegenwoordig niemand meer de verdediging voor schut zetten, en eigenlijk hadden die trucjes allemaal wel degelijl nut

Mooi, weer die kansloze discussies tussen de Messi en Ronaldo groupies. Net een stel kleine meisjes wanneer er iets negatiefs over hun droom prins wordt gezegd. Ontopic: goede voetballer hoor die Ronaldo.

Met dank aan Ruudje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren