Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bazoer mijdt PSV-fans: ‘Ik heb geen nieuwe telefoon nodig’

Laatste update:

Riechedly Bazoer staat zondag weer oog in oog met de supporters van PSV. Precies zeven maanden geleden scholden zij de middenvelder van Ajax de huid vol toen Bazoer op kwam in Eindhoven, de plek waar hij de nodige jaren doorbracht in de jeugdacademie. Bazoer koos ervoor PSV in 2012 na zes jaar de rug toe te keren en verder te gaan bij Ajax. De vraag is hoe de bezoekende fans in de Amsterdam Arena zich nu tegenover hem gedragen.

/

In De Telegraaf lacht Bazoer de spanning vast wat weg. “Nee, ik ga zondag na Ajax-PSV niet langs het uitvak. Ik heb geen nieuwe telefoon nodig”, zegt de Ajacied, daarmee doelend op de wedstrijd van 1 maart dit jaar. Toen gooiden fans van PSV allerlei zaken naar Bazoer, waaronder zelfs een iPhone.

De verwensingen die hij naar zijn hoofd geslingerd kreeg deden hem wel wat, maar inmiddels heeft hij het achter zich gelaten, zegt Bazoer in de ochtendkrant. Hij is ook nog altijd blij dat hij drie jaar geleden het besluit nam Eindhoven te verruilen voor Amsterdam. “Kijk waar ik nu sta. Niks ten nadele van PSV, maar de kansen die ik hier krijg, had ik in Eindhoven nooit gekregen.”

Denk je dat de uitfans van PSV normaal doen tegen Riechedly Bazoer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie gozer. Niet teveel van die lui aantrekken. De frustratie zit bij sommigen klaarblijkelijk erg diep.

1 oktober 2015 om 08:45

alhoewel dingen naar iemand gooien niet goed te praten is, snap ik de frustraties van de PSV supporters wel.

1 oktober 2015 om 08:57

Ik snap de frustratie wel maar die moeten ze dan richten op cocu, die zag ik Menno Koch meer potentie. Bazoer heeft meerdere malen gevraagd om op het middenveld te mogen spelen maar dit zagen de trainer waaronder cocu niet zitten.

1 oktober 2015 om 09:04

Tja, maar zijn ze zo kinderachtig om daar door mee te blijven gaan? Hij zit nu alweer een paar jaar bij Ajax, "just deal with it". Is net zo zielig als Feyenoord-supporters jarenlang deden tegen vertrokken spelers als Fer en Wijnaldum.

1 oktober 2015 om 09:05

Frustraties zijn terecht maar volledig gericht op de verkeerde. De supporters moeten boos zijn om de leiding van PSV. Die hebben hem niet genoeg perpectief gegeven en daarom vertrok hij..

Daarnaast valt deze jongen niet te verwijten want hij trap niet na naar PSV

1 oktober 2015 om 09:08

Stop eens met dit verhaal. Ik denk inderdaad dat Bazoer minder wedstrijden had gekregen, maar dat Koch meer potentie had?! Wie is toch op dat sprookje gekomen? Er zit bijna drie jaar verschil tussen Bazoer en Koch, op het moment dat Bazoer 15 was, trainde Koch af en toe mee met het eerste. Dat betekent niet dat Koch in potentie een betere voetballer is dan Basket.

De positie van Bazoer in de B1 heeft ook vrij weinig met Cocu te maken...

1 oktober 2015 om 09:14

Ach zo is er altijd wel wat. Seedorf werd jaren na z'n vertrek uit Amsterdam ook nog voor rotte vis uitgemaakt in de Arena en dat terwijl hij 1 van de sterkhouders was van het team wat in 1995 de EC1 won.

1 oktober 2015 om 09:35

@WTK_Nl

Situati Wijnaldum/Fer lag wat anders dan de situatie van Bazoer. Totaal niet te vergelijken.

1 oktober 2015 om 09:44

Ik neem aan datje als voetballiefhebber de vi krijgt en leest, daarin zegt Bazoer dit zelf. Dat Cocu in de A1 vond dat Koch een streepje voor had op hem.

Ik weet dit is een verhaal van een kant maar dichter bij de bron kan je niet zijn lijkt mij.

1 oktober 2015 om 09:54

Natuurlijk lag het anders, maar voor beiden geldt dat er overdreven wordt gereageerd door sommigen. Overeenkomst is wel dat ze beiden naar een rivaal overstapten (twente was op dat moment ook wel een sportieve rivaal); als Bazoer naar bijv. sc Heerenveen was gegaan en daar nu had uitgeblonken, was er natuurlijk nooit zo gereageerd.

1 oktober 2015 om 10:06

Ik vond juist dat dat wel meeviel aangezien Feyenoord een jaar later boven PSV en Twente eindigde en uiteindelijk dus niet heel veel slechter af was zonder ze.
Komt bij natuurlijk dat die situaties nog wel iets heftiger waren.

1 oktober 2015 om 10:15

@Avec

De grootste onzin die je daar verteld.

Bazoer had bij PSV, als hij gebleven was sneller zijn debuut gemaakt dan bij Ajax. Maar hij kon het 3 dubbele verdienen bij Ajax. Dan is het simpel voor zo'n arme jongen.

1 oktober 2015 om 10:58

Helemaal niet Malafronte9. Er was geen uitzicht op een basisplaats bij PSV terwijl bij Ajax er meer perspectief was. Heeft echt 0 met geld te maken anders was die dit seizoen al lang weggeweest naar een andere club die het 3 voudige betaalt dan Ajax. Niet elke voetballer kijkt puur naar geld, sommige wegen meerdere zaken tegen elkaar af zoals toekomst/ontwikkeling en perspectief.

1 oktober 2015 om 11:06

@ malafronte9

Te makkelijk geredeneerd en op basis van het verleden (wat wel degelijk toentertijd een garantie op de toekomst was voor Bazoer) een juiste beslissing van hem.

Psv is pas sinds hooguit twee jaar tot de conclusie gekomen dat de eigen jeugd meer kansen moet krijgen, daarvoor was het alleen maar kopen, terwijl er minder in eigen jeugd geinvesteerd werd (leiding van psv geeft dit ook aan).

Dus op basis van zijn gevoel in de tijd dat hij nog in de jeugd speelde is dat gewoonweg een juiste beslissing geweest. Niks met salaris te maken, dat verschil speelt pas als je in de basis staat van een eerste elftal.

1 oktober 2015 om 11:32

Is goed, dan snap je het natuurlijk ook als Ajax fans zwaar gefrustreerd gaan lopen doen over Bergwijn of niet??? Of ligt dat dan weer anders....

Ze moeten gewoon normaal doen en verder niets. Die jongen heeft zijn keuze gemaakt en daarmee klaar. Gelukkig koos hij voor Ajax i.p.v. man city en meer ook niet.

1 oktober 2015 om 12:51

Fer en Wijnaldum hebben Feyenoord geholpen wat betreft financien, die waren toen niet bijster best bij Feyenoord. Zonde dat deze jongens als 'verraders' werden gezien

1 oktober 2015 om 13:52

@malafronte

Als hij het voor het geld had gedaan was hij wel naar Man City gegaan he ..

1 oktober 2015 om 15:03

Snap je de frustratie wel ?

Het is maar een spelletje.
Of ben jij ook zo hersenloos...?
Van die gastjes die spullen gooien naar andere personen of bepaalde dingen roepen naar mensen.

1 oktober 2015 om 17:32

Jawel hoor. Bazoer voordat hij tekende bij Forza en zijn broer zijn droombaan kreeg. toen had hij na de gesprekken met Cocu namelijk een goed gevoel en waren ze bezig met contractbesprekingen.

1 oktober 2015 om 09:37

Ik vind het echt ongelooflijk dat volwassen kerels als primitievelingen reageren op een kereltje van 18 die op z'n 15e van voetbalclub is veranderd.

1 oktober 2015 om 09:55

Helemaal mee eens. En jammer ook dat het vaak maar een paar van die simpele minkukels zijn, waarbij door anderen wordt gedacht dat ze een hele groep vertegenwoordigen.

1 oktober 2015 om 10:51

Precies dit. Hoe triest kan het zijn.. En dat om voetbal, kun je toch zien hoe zwaar sommige wegen aan voetbal. Als je ook die foto ziet bij dit artikel op de FB pagina van VZ, die supporters op de eerste rij. Net 18, middelvinger omhoog. Dan heb je nog een paar van die meelopers erbij, en maar meelachen met de stoere jongens naast hun. Manmanman ga vissen ofzo.

De enige reden dat ze het hem zo kwalijk nemen is omdat ie succes heeft... Het is pure jaloezie dat hij het bij ajax zo goed doet. Bazoer moet gewoom zijn voeten laten spreken en dat zal ie zeker doen.

1 oktober 2015 om 11:01

Onzin, Bazoer werd meteen na de overstap al uitgescholden. Labyad wordt ook nog continue uitgescholden in Eindhoven en je kunt niet zeggen dat hij nou succes heeft.

Niet dat ik het goed wil praten, maar dat het om het succes gaat is onzin. Jaloezie wel.

Wanneer komt de Iphone 6S plus uit? Anders mag hij die voor mij wel oprapen

Ik snap dat niet in het voetbal. Die haat en nijd tegen elkaar en dat gejank als een speler verhuisd naar een andere club. Om een voorbeeld te geven: Kenneth Vermeer. Lekker belangrijk dat hij nu bij Feyenoord speelt? Bij Ajax was het drama dus nu lekker bij een club waar hij wel kan spelen.

Als iedereen er nou eens zo mee om gaat en met deze instelling naar een voetbalwedstrijd gaat dan kunnen we voortaan ook altijd met uit supporters weg. Het is zo'n ontzettend laag niveau om iemand iets ergs toe te wensen omdat hij naar een andere club gaat.

1 oktober 2015 om 09:57

Is hier al uit gebruik hem nu(canada) top telefoon

Snap dat echt niet van sommige supporters hij wil gewoon stappen maken en zag dat niet bij Psv. Ik vind het dan ook logisch dat je ergens anders wel gaat proberen. Ik sta voor PSV maar snap niet dat sommige supporters dan allemaal dingen naar hem gaan gooien. Laat hem gewoon lekker spelen.

1 oktober 2015 om 08:48

Je hebt volkomen gelijk. De supporters hadde beter hun woede kunnen richten op de beleidsbepalers van toen.

1 oktober 2015 om 08:51

Ik snap dit ook niet. Natuurlijk is het frustrerend als een van je grootste talenten naar de concurrent overstapt, Maar het verhaal van Bazoer is gewoon heel helder en hij heeft ook nog eens groot gelijk gekregen. Maar ja, voetbal maakt nu eenmaal bijzondere dingen in de mensen los....

Niks aantrekken van die gasten Bazoer. Je hebt gewoon gekozen voor je carriere. Iets wat die gasten op de tribune waarschijnlijk nooit gedaan hebben (behalve die gast die z'n iphone kon missen).

Als PSV er vind ik ook dat hij de juiste heeft gemaakt. Kijk een wat er na Hendrix is aangehaakt bij het eerste elftal. Niks! Steeds valt Cocu weer terug op de vaste namen/wissels. Vrijwel niemand debuteert bij Psv, ja Bergwijn vorig jaar 2x 10 min. Gisteren had je 3 jonge gasten op de bank, niemand krijgt minuten. Ja Vloet, maar die loopt ook alweer 3 jaar rond. En dan raar opkijken dat de jeugd wegloopt...

1 oktober 2015 om 09:56

Hoewel het resultaat belabberd was stonden er gisteren van de eigen jeugd ook Zoet, Brenet (helaas), Locadia en Hendrix in de basis. Dus je verhaal klopt van geen kant

1 oktober 2015 om 16:54

Locadia omdat Luuk de Jong geblesseerd is en Hendrix omdat Guardado geblesseerd is, Die jongens kunnen ook gewoon meteen in de basis.

1 oktober 2015 om 16:58

Dat is de lichting van 3 jaar terug, en sindsdien?

1 oktober 2015 om 17:35

Locadia heeft voordat Luuk de Jong kwam in een seizoen meer dan de helft van de wedstrijden basis gestaan bij Psv. Hendrix heeft tot nu toe meer wedstrijden samen met Guardado gespeeld als in plats van.

1 oktober 2015 om 10:17

Dat is deels lekker makkelijk oordelen maar laten we de vraag eens omdraaien…welke spelers uit de jeugd zouden volgens jouw op dit moment een kans moeten krijgen in het eerste? Je kan wel heel makkelijk roepen dat je de jeugd een kans moet geven maar dan moet er in de jeugd ook wel een speler rondlopen die daar klaar voor moet zijn. En een jeugdopleiding verander je niet in een korte periode, dat kost gewoon tijd. Vergeet tenslotte niet dat heel veel jonge spelers, waaronder ook spelers die in de A-jeugd horen, nu hun minuten maken in de jupiler league bij Jong-PSV. Daar wordt namelijk nauwelijks gebruik gemaakt van oude(re) spelers of spelers die ook in het eerste spelen.

1 oktober 2015 om 11:06

@dammie, ik trek het vergelijk met Ajax. Jongens worden daar voor de leeuwen gegooid. Soms kun je een stap pas maken als je daadwerkelijk op een bepaald niveau mag acteren. De jongens die een kans zouden moeten krijgen (al is het alleen al een paar x minuten maken) zijn Paal, Lunqvist, Hermansson, Bergwijn en de Wijs.

Wat ik eigenlijk zeg is dat je die jongens ook wel mag kietelen. Dat doet Ajax wel. Nee PSV laat met een 5-0 voor Schaars invallen ipv paal of een ander jonkie. waarom denk ik dan. Dit terwijl Schaars het niet meer kan belopen en de toekomst niet is. Nee hij wordt beloond voor t harde werken. "ja en die jonge gasten dan?" Denk ik dan altijd.

Nogmaals ik heb het niet over basisplaatsdn etc maar langzaam laten proeven door minuutjes te maken. Zo houdt je die jongens ook gemotiveerder.

Altijd wordt er dan Locadia, Zoet, Hendrix, Bakkali en Depay gezegd. Klopt dat is eigen jeugd maar wel de lichting van 3 haar terug. Wat is er sindsdien bijgekomen?

Ik denk dat dit zeker een heel belangrijke reden voor Bazoer is geweest. Het moet allemaal wel heel gek lopen wil PSV een jonkie brengen. Zelfs nu met een aantal geblesseerden krijgen die jongens geen kans. Ja hooguit een bekerwedstrijd tegen amateurs kunnen ze een paar Minuutjes krijgen. Dit is ook den slecht signaal naar eventuele jonkies die PSV wil hebben. Die zullen eerder naar Ajax gaan omdat je daar gewoon wel die kans krijgt. Moet je kijken wie daar allemaal minuten hebben mogen maken de afgelopen 3 jaar (kishna, elghazi, Klaassen, Tete, Riedewald, younes) en dan vast nog een paar. Maar deze gasten hebben zelfs al echte kansen gekregen (en gepakt) de afgelopen 3 jaar. Dit terwijl jong Ajax echt niet heel veel beter is dan die van PSV de afgelopen jaren. Het is een kwestie Van durven brengen

De jeugd van PSV is prima en er zit genoeg talent. Alleen door ze bij jong PSV te laten houdt je ze klein.

1 oktober 2015 om 13:00

Maar denk je niet dat een dergelijke jongen er meer aan heeft om 90 minuten op JL niveau te spelen in plaats van 10 minuten in de Eredivisie terwijl de wedstrijd al gespeeld is? PSV heeft nooit echt de traditie gehad om te steunen op zelfopgeleide spelers dus als je dat wil veranderen, dan gaat dat niet zomaar. Toen de plannen voor verandering werden aangekocht, was de jeugd die achter het eerste zat van het niveau Rahji, en Van Overbeek. Dergelijke spelers zijn misschien leuke spelers voor NEC maar te licht voor het niveau dat PSV nastreeft. Dan ga je die jongens natuurlijk ook niet brengen omdat ze nu eenmaal jong zijn. Een groot deel van de rest van de spelers bestond nog uit spelers die eigenlijk in de A-jeugd horen te spelen. Een dergelijk proces heeft gewoon tijd nodig en je ziet ook dat er nu langzaam wat jongens aan zitten te komen zoals Alberto (19), Lukovic (20), Leemans (20), Lundqvist (18), Laursen (17), Boljevic (19) en Bergwijn (17). Die jongens hebben er wat mij betreft meer aan om elk weekend op het een na hoogste niveau te spelen en daar ervaring op te doen dan de bank warm houden en af en toe een paar minuutjes te maken. Want hoe leuk dat ook is voor de buitenwereld, daar leer je niet veel van.

Ik denk ook dat je naar het andere grote plaatje moet kijken, namelijk naar het hele seizoen. Natuurlijk is het leuk om een Paal minuten te laten maken en Schaars niet maar wat nu als Hendrix ook geblesseerd raakt? Dan moet je een andere speler brengen voor de basis en je geeft zelf al aan dat Paal dat niet zal worden. Dus dan breng je toch weer een Stijn Schaars maar die heeft in jouw voorstel alleen maar op de bank gezeten en totaal geen wedstrijdritme… Dan kun je Schaars wel minuten laten maken in Jong-PSV (zoals Ajax met Sanogo etc. doet) maar dat betekent ook dat er jongen jongens niet gaan spelen. Ook denk ik dat je een jonge jongen gemotiveerd houdt door hem elke week in de JL te laten spelen en te laten weten dat hij steeds dichter bij het eerste komt dan door hem alleen maar op de bank te laten zitten. Een mooi voorbeeld loopt bij PSV rond in de vorm van Locadia.

Verder is het inderdaad zo dat er bij Ajax veel spelers heel jong debuteren maar je ziet ook dat die spelers hun (toegeschreven) potentie vaak niet waarmaken. Het begin is vaak leuk maar na een jaar of drie is de conclusie toch vaak dat het net niet is wat ze brengen. Of dat aan het vroege debuteren ligt of bijvoorbeeld aan de trainer(s) is natuurlijk gissen maar opvallend is het wel. Persoonlijk denk ik dat de weg naar de top voor de meesten er eentje van geleidelijkheid is. Er is niets mis met de opvatting ‘zorg er maar voor dat je op JL er bovenuit steekt, dan kun je daarna de stap naar de Eredivisie maken’. En kun je daar niet op wachten, dan is dat je goed recht maar dan heb ik je in ieder geval meer ervaring opgedaan dan het op de bank zitten en af en toe invallen.

Kortom het is in mijn ogen te makkelijk om te zeggen dat PSV jeugdspelers te klein houdt of geen kans geeft. Het is een feit dat ze bij Ajax eerder gebracht worden maar of dat beter is? Ik waag het te betwijfelen en ik denk dat goede spelers vanzelf boven komen drijven en dat dit een ‘probleem’ is dat PSV wordt aangepraat. Zoals Bazoer nu speelt, had hij bij PSV ook een kans gekregen en had hij misschien de minuten kunnen maken die Ritzmaier gekregen (en verpest) heeft of had hij in plaats van Hendrix kunnen spelen.

1 oktober 2015 om 17:52

Bij Ajax praat je over dezelfde lichting zo ongeveer. met Riedewald, klaassen, Veltman, Tete en noem ze maar op. Daar komt bij dat iedereen roept dat ze Bergwijn (17) en Van der Paal (18) maar voor de leeuwen moeten gooien. Bij Ajax heb je deze spelers die rond hun twintigste en sommige nog ouder er nu staan. Buiten de aankopen van Ajax, waarvan iedereen al wist dat ze een uitzonderlijk talent hadden (bazoer en El Ghazi) is iedereen van dezelfde lichting als Hendrix, Brenet, Depay. Dus wat dat betreft wordt het allemaal nogal overtrokken hoor.

1 oktober 2015 om 16:53

Juist! Mooi dat je het zo objectief kan bekijken. Ik vind als ajacied zijnde dat PSV met Guardado, Luuk de Jong en Moreno prima inkoopt maar het lijkt wel wat ten koste te gaan van de jeugd. Zeker nu er weer wat centen zijn liggen de prioriteiten ergens anders, daar kun je als talent niet op bouwen.

Ach andersom zou supporters van Ajax misschien hetzelfde doen denk ik. Kan mij herinneren hoe er werd gesproken over vermeer's "verraad " toen hij besloot voor meer speelminuten.

1 oktober 2015 om 09:03

Overstappen naar de klassieke 'vijand' is wel wat anders dan in de jeugd van club wisselen. Helemaal als je kijkt naar wat Vermeer al heeft meegemaakt (en gespeeld!) bij Ajax. Een jeugdspeler na 1,5 jaar zo uitschelden omdat hij z'n heil ergens anders gaat zoeken is lekker makkelijk vind ik.

1 oktober 2015 om 10:36

De overstap van Vermeer naar Feyenoord wekte in eerste instantie vooral verbazing op bij veel Ajax-supporters en de reacties waren afgelopen seizoen vrij mild te noemen.
Veel Ajacieden gunden en gunnen nog steeds Vermeer het beste ( behalve in de onderlinge wedstrijden niet uiteraard ;-) en zagen zijn uitzichtsloze positie op de bank achterr Cillissen ook wel.
Ook al blijft het voor velen een onbegrijpelijke beslissing om voor Feyenoord te kiezen, er is wel berusting.
Dat is anders dan de blinde haat jegens jongens als Bazoer en Labyat bij sommige PSV-supporters.

1 oktober 2015 om 11:23

Dat klopt maar hoor de ajax supports nu praten over Bouy bij pec, ze hopen dat hij nooit de top haalt een vinden hem een verrader, beetje het zelfde verhaal.

1 oktober 2015 om 11:45

@gw6ss
Er zal altijd wel een malloot zijn die dat soort dingen wenst. Je moet zeker niet alle supporters over 1 kam scheren en ik zie het ook niet gebeuren dat Buoy telefoons naar zijn hoofd gegooid gaat krijgen. In het geval van Buoy is het naar mijn idee ook geen verraad. Eerder zonde als je ziet waar de jongen nu staat, bij PEC Zwolle.

1 oktober 2015 om 14:03

@ gw6ss

" hoor de ajax supports nu praten over Bouy"

Stop nou eens met het generaliseren, en doe niet alsof die Ajacieden die hem niets meer gunnen alle andere Ajacieden vertegenwoordigen.

1 oktober 2015 om 14:37

@gw6ss

Ik krijg niet het idee dat er zoveel Ajacieden met Bouy bezig zijn en hem het succes of geluk niet gunnen bij Pec.

Verrader heb ik sowieso nooit iemand horen zeggen. Bouy is één van de vele Ajax-talenten die vroegtijdig de jeugdopleiding verliet om het geluk elders in het buitenland te zoeken.

Geen Ajacied die daar uberhaubt zijn iphone voor wil opofferen.

Het was achteraf gezien voor hemzelf geen slimme beslissing om Ajax te verlaten, maar na hem stond er wel weer een ander talent op.
Daar is weinig hetzelfde verhaal aan als bij Bazoer.

1 oktober 2015 om 15:07

Vind ik altijd beter dan iphone naar ze kop te gooien.

1 oktober 2015 om 09:06

Tuurlijk, het gedrag van de ene supportersgroep is niet beter dan de andere groep. Maar gooien met telefoons is echt niet ok.

1 oktober 2015 om 09:18

Vooral bizar, dat je zo gefrustreerd raakt als je een jongen ziet lopen in het tenue van een andere club dat je gewoon je iphone in je frustratie naar hem toegooit. Die dingen zijn niet gratis en bevatten meestal toch foto's en telefoonnummers die je liever niet kwijt raakt. Dan heb je ze gewoon niet op een rijtje.

1 oktober 2015 om 09:33

Haha, ja dat is niet te geloven. Het is alsof je een opgevouwen stapeltje van 12-16 biljetten van 50 euro naar een speler gooit... Maar goed, zelf al gooi je een apparaatje van 20 euro het veld op, dan ben je toch niet lekker...

Laat die jongen lekker voetballen en zich ontwikkelen. En voor wat betreft wie die jongen nou zo goed heeft gemaakt? Laten we eerlijk zijn, deze jongen was zelfs bij Barcelona wel doorgebroken, dat is gewoon een exceptioneel talent. Dus zoals PSV als Ajax moeten zichzelf niet op de borst kloppen.

Wanneer je de nieuwe rijkaard genoemd wordt kan je ook maar voor een club spelen toch haha.
Maar zonder gekheid wat moet die cocu balen dat hij in Koch meer zag als in Bazoer, en dat hij en de andere trainers niet geluisterd hebben toen Bazoer aangaf op het middenveld te willen spelen.
Denk niet dat hij 6jaar bij Ajax gaat vol maken, wat een talent deze jongen gaat de absolute top halen als hij zich zo blijft ontwikkelen.

1 oktober 2015 om 11:01

Ja precies, echt een zeer domme beslissing om hem geen toekomst bij PSV te bieden. Is nu al een van de meest veelbelovende talenten in zijn leeftijdsklasse wereldwijd, hem bijv. liever hem op het middenveld lopen als controleur dan een Anita. Zou zo maar eens opgeroepen kunnen worden binnenkort.

PSV doet precies hetzelfde, afgelopen zomer trokken ze bijvoorbeeld toptalent gudmundson van Heerenveen A1 aan.

1 oktober 2015 om 09:11

Is toch wel een verschil. Ajax en PSV doen niet voor elkaar onder op papier, van Heereveen naar PSV is gewoon een stap omhoog voor zo'n speler.

1 oktober 2015 om 09:37

Zo haalt iedere club spelers bij elkaar weg. Piroe is van Feyenoord naar PSV gegaan en zo had PSV laatst nog geprobeerd een jeugdspeler over te nemen maar de jeugdspeler wilde niet.

Als een jeugdspeler meer vertrouwen voelt bij een club kan je hem dat toch niet kwalijk nemen?

1 oktober 2015 om 09:40

De jeugdopleiding van Heerenveen is beter en daar profiteert PSV van, in het geval van Bazoer profiteert Ajax van de jeugdopleiding van PSV.

1 oktober 2015 om 09:46

De jeugdopleiding van Heereveen is beter? Haha laat me niet lachen man... De PSV jeugd wint toernooien van Bacelona, Liverpool etc. De Heereveen jeugd komt niet eens in aanmerking voor zo'n toernooi.

1 oktober 2015 om 10:42

Als de jeugd van PSV beter is, waarom zie ik niemand debuteren dan? Feyenoord, Ajax en AZ hebben de beste jeugd opleiding van Nederland. Heerenveen heeft ook een goede, vind hem zelfs beter dan die van PSV.

1 oktober 2015 om 11:28

David1988

Je voorbeeld slaat kant nog wal.

Heerenveen, AZ en in mindere mate Feyenoord zijn niet vergelijkbaar met Psv. Dat daar een speler doorbreekt wil nog niet zeggen dat deze goed genoeg is voor Psv. De lat ligt daar een stuk hoger dus het is logisch dat daar minder spelers doorbreken.

Spelers als Bazoer, Depay, Pereira en Bakalli komen allemaal uit de opleiding van Psv. Heerenveen AZ en Feyenoord mogen alleen maar dromen over zulke talenten.

1 oktober 2015 om 11:49

Al dat gelul over jeugdopleidingen, het vergelijken en welke de betere is slaat volgens mij sowieso nergens op. Uiteindelijk hangt het succes per voetballer toch ook af van het talent? De beste jeugdopleiding haal je niet uit welke club de beste voetballer(s) voortbrengt.

1 oktober 2015 om 11:51

@panerai

Depay en Bakkali zijn beiden gescout door andere clubs, het enige wat PSV heeft gedaan is de ouders van deze clubs een huis bieden en de spelers een contract in het vooruitzicht stellen zodat ze overstapten naar Psv. Dit heeft niks met opleiden te maken volgens mij.

Verder ben ik het er wel mee eens dat een talent die doorbreekt bij Heereveen of Az vaak niet genoeg kwaliteiten heeft om door te breken bij Psv.

1 oktober 2015 om 11:55

@dvv20
Het is weer de eeuwige discussie wat wel en wat niet opleiden is. Dit is toch al zo uitgemolken man. Bakkali en Depay hebben meerdere jaren bij PSV gespeeld en zijn na hun eerste club(s) dus (verder) opgeleid door Psv. Klaar, uit. En zo geld dat ook voor spelers bij andere clubs.

Als jij op school een opleiding volgt voor metaalbewerking, en je gaat het laatste jaar van je opleiding stage lopen bij een bedrijf die je de fijne kneepjes van het vak leert. Wie heeft je dan uiteindelijk opgeleid? je school, het stagebedrijf of beide?

1 oktober 2015 om 11:57

@dvv20

Zo kan je altijd terug in de tijd gaan en zeggen dat ze ergens anders gescout zijn. Depay speelde al vanaf zijn 12e voor PSV en voor Bakalli gold het zelfde.

Het is onmogelijk voor clubs als PSV en Ajax om al hun grote talenten in de jeugd puur bij amateurclubs te scouten, daar is de vijver gewoonweg te groot voor.

Helaas zijn Pereira, Bazoer, en Bakalli om verschillende redenen vroegtijdig vertrokken maar er loopt wel degelijk groot talent in de opleiding van Psv.

Bergwijn en Paal zijn de grootste op dit momkent.

1 oktober 2015 om 23:17

Ziyech, Sinkgraven en st Juste zijn anders grote talenten die in hetzelfde rijtje als Bazoer kunnen staan.

Ik ben er zeker van dat hij wel zijn kansen had gekregen.

Alleen was het probleem dat PSV in zijn jaren dat hij bij PSV zat relatief matige jeugdspelers had die op een enkeling na gewoon weg niet goed genoeg waren en dus niet doorstroomde. Daardoor leek het alsof de jeugd geen kans kreeg maar er waren gewoonweg niet genoeg getalenteerde jeugdspelers.

Net na zijn vertrek is PSV ook nadrukkelijker met de jeugd aan de slag gegaan en hebben zelfs minder grote talenten hun kans gekregen en gezien het grote talent van Bazoer had hij gewoon zijn kans gekregen en ook een basisplek in de hoofdmacht afgedwongen.

Desondanks snap ik zijn keus op dat moment wel, maar achteraf gezien was hij beter bij PSV gebleven want dan was hij al een keer landskampioen geworden :P

1 oktober 2015 om 09:30

haha daar zal die zich niet druk om maken, die ene uitschieter in 5 jaar tijd.
die gaat er nog genoeg vieren nu die in Amsterdam is!

ben het verder wel met je eens, als bazoer in eindhoven was gebleven dan had die nu waarschijnlijk ook in de basis gestaan bij psv. maar ben blij toe dat hij voor ajax heeft gekozen, wat een juweeltje is dat zeg.

1 oktober 2015 om 09:49

Die ene uitschieter? Als je de laatste pakweg 30 jaar bekijkt is PSV vaker kampioen geworden dan Ajax. De afgelopen 5 jaar is Ajax weer beter maar op papier doen deze ploegen totaal niet voor elkaar onder. Het zal op en af gaan tussen deze 2 clubs met afentoe een uitschieter uit van de subtop.

1 oktober 2015 om 10:07

als je zover terug gaat dan kan je overal wel iets moois van maken, het was toch maar een grapje man, zet er niet voor niets een smiley achter.

1 oktober 2015 om 10:14

Hahah nou voorruit dan.

1 oktober 2015 om 16:52

Ik zie daar weinig van terug op dit moment. De talenten uit de opleiding komen vooral van een paar jaar geleden toen PSV even minder geld had, nu lijken ze weer meer op aankopen in te zetten. Vloet, Bergwijn het is niet dat ze er niks mee doen maar wel te weinig om jezelf echt een opleidingsclub te noemen en dus ook voldoende perspectief aan jongens zoals Bazoer te bieden.

Nee tuurlijk niet meneer bazoer. Hendrix staat nu ook op het middenveld. En nu niet gaan praten alsof je weet wat der gebeurt was als je wel gebleven
Bij ajax speelde je ook inmiddels al weer geruime tijd jupiler leage en hendrix bij psv 1.dus niet zo speculeren. Goedemorgen!

Nog maar 18 jaar en toch al een stuk volwassener dan de gemiddelde Iphone gooier... Leuk dat hij zo open reageert ipv niks zeggen of diplomatieke kul.

Ach het moet nu ook maar eens afgelopen zijn. Het feit dat we baalde moet hij maar als een compliment zien. PSV heeft sindsdien wel stappen gemaakt gelukkig. Als ik zie dat we gisteren in een belangrijke CL wedstrijd met Zoet, Hendrix, Brenet en Locadia spelen denk ik dat we in dat opzicht goed bezig zijn. Van mij en vele supporters mag Bergwijn echter best al invallen tegen de kleinere tegenstanders in de eredivisie. Niet dat jeugd opstellen een doel opzich moet zijn, hij heeft behoorlijk potentie.

Gelijk heeft hij, als je kijkt hoe weinig kansen Hendrixs en Ritzmaier kregen, nu er blessures zijn krijgt Hendrixs meer kans, maar deze jongen had al veel meer voor PSV kunnen betekenen. Multi inzetbaar (mid of verdediging) en altijd 110% inzet, kan je van Maher niet zeggen.

1 oktober 2015 om 10:04

Hendrix heeft vorig jaar en het jaar daarvoor gewoon 20 wedstrijd (mee)gespeeld en is nu een gewaardeerde kracht in de selectie. Dat eeuwige gezever over het aantal jeugdspelers en de kansen die ze wel of niet krijgen slaat gewoon nergens op. Als je goed bent dan krijg je kansen en kom je er wel; Maar als je die kansen niet pakt (lees: Ritzmaier, Vloet) dan ben je of niet goed genoeg of moet je bij jezelf te rade gaan.

En ja, Bazoer is een goede speler en die had bij PSV ook echt wel zijn kansen gekregen en gegrepen. Cocu zag in hem een centrale verdediger en op die positie zie ik ook inderdaad Meer potentie in Menno Koch. Dat Bazoer daarom zijn heil anders gezocht heeft is een logische en redelijke keuze.

En waarom je Maher erbij moet halen is me echt een compleet raadsel...

1 oktober 2015 om 11:52

Je moet geen jeugd inzetten omdat het jeugd is. De speler die speelt/invalt moet van toegevoegde waarde zijn en goed kunnen functioneren. Dat is nou de valkuil en juist waarom de NL competitie de Mickymouse league wordt genoemd.

1 oktober 2015 om 13:35

Een speler moet spelen en vertrouwen krijgen om beter te worden, in potentie vind ik Hendrixs een speler die dus alleen beter wordt als je hem opstelt, niet alleen halve wedstrijden als het er niet om gaat, als 2 spelers even goed presteren zou ik altijd voor de speler gaan met de meeste potentie.

Tja, zo'n overstap ligt gevoelig natuurlijk, zeker nu hij een succesnummer blijkt te zijn. PSV is wel bezig meer met de jeugd te doen maar voor hem kwam het wat te laat. De overstap is in alle opzichten dan ook wel te begrijpen.

1 oktober 2015 om 10:07

Wordt ook wel lastig om de supporters van PSV op te zoeken in de Arena? Die zitten op de eerste ring, dus dingen gooien wordt ook lastig. Snap dit bericht niet helemaal van voetbalzone.

Deze man kan nog heeeeeeeeel wat leren van Bakkali. Bakkali doet zijn ding in Valencia en spreekt nooit negatief over PSV in de media, terwijl het andersom wel veel voorkomt. Bazoer is altijd negatief over PSV in de media, terwijl PSV nooit negatief spreekt over Bazoer. 1 tip bazoer word volwassen hier bereik je niets mee.

1 oktober 2015 om 14:20

@ Malapata13

Stel je niet zo aan man, moet hij dan zeggen dat hij het leuk vond dat hij letterlijk en figuurlijk van alles naar zijn kop geslingerd kreeg. Of hoopt dat hij bij de aankomende wedstrijd weer met van alles en nog wat bekogeld word.

Wat betreft zijn kritiek op PSV toen des tijds, daar had hij ook volkomen gelijk in. Toen des tijd waren er een hoop talenten en hun ouders zwaar ontevreden over hoe PSV met de jeugd omging; want hij was zeker niet het enigste talent wat toen des tijd klaagde. Men klaagde over "het niet nakomen van beloftes van Psv", het ontbreken van een goed ontwikkelingsplan en het ontbreken aan een goed toekomst perspectief qua speeltijd. De veranderingen van PSV kwamen voor hem gewoon te laat, al kun je nog je discussiëren of talenten nu wel meer kansen bij het eerste krijgen. Volgens mij heeft men wel de andere kritiek punten van de talenten en hun ouders ten harte genomen en besteed men daar nu wel serieuze aandacht aan.

Erg ondankbaar, die supporter heeft destijds waarschijnlijk erg hard gewerkt voor dje telefoon.

On: Bazoer heeft uiteindelijk gewoon de goede keus gemaakt en gaat een enorme groei door. Ik zie hem wel ver komen

Je weet dat je met een geweldig talent te maken hebt als je op je zeventiende invalt bij Ajax en per direct als zekerheidje in de opstelling geldt. Wat kan ik genieten van die jongen! Van mij mag hij nog meer flair in zijn acties naar voren tonen, lekker plezier maken jongen!

PSV supporters die moeite hebben met bazoer vind ik maar hypocriet.. Wanneer Feyenoord supporters moeite hadden met Wijnaldum moesten die zich niet zo aanstellen want het was sportief beter voor de jongen. Maar als bazoer de overstap maakt naar ajax is het onbegrijpelijk..

1 oktober 2015 om 11:11

Zo gaat het overal dus waarom je nu net moet doen alsof dit iets specifieks is voor PSV snap ik niet. Als er een jeugdspeler van Ajax naar een andere Club vertrekt zijn de supporters daar ook boos.

1 oktober 2015 om 11:51

Je hebt natuurlijk boos zijn en boos zijn. Je mag het er niet mee eens zijn, maar doe gewoon normaal en ga die jongens geen spullen naar hun hoofd gooien. Triest gedoe.

1 oktober 2015 om 12:14

Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn

2 oktober 2015 om 21:23

misschien omdat deze topic over psv supporters gaat?

Waar is Menno Koch nu? Hij is nu 21, ik heb hem nog nooit zien spelen eerlijk gezegd, maar ik kijk ook nooit naar Psv, maar ook nooit van hem gehoord...

Bazoer is een kanjer.. zo sterk en rustig aan de bal, echt een revelatie.. Beetje kruizing tussen Seedorf en Rijkaard, heel volwassen voor zijn 18 jaar

Ik denk dat hij de volgende toptansfer van Ajax naar een grote topclub wordt... Ik denk dat van Gaal hem nu al op zijn lijstje heeft staan. Voor Manchester zal het een koopje zijn voor zo'n 12 miljoen of zo.. Als ze te lang wachten wordt het misschien 20 miljoen

1 oktober 2015 om 13:02

Menno Koch is vorig jaar zwaar geblesseerd geraakt toen hij was uitgeleend aan Nac. Hij heeft inmiddels geloof ik een nieuw contract getekend dus het vertrouwen in hem is er zeker nog wel

Dit snap ik dus echt totaal niet. Waarom die jongen de huid vol schelden. Hij heeft voor die overstap gekozen naar Ajax toe. Dan is dat toch zijn keuze. Er wordt zoveel getransfered tussen clubs. Wij hebben nu Steven Bergwijn van Ajax wat ook een geweldig talent is. Bazoer is een geweldig talent en kan nog zoveel betekenen voor Nederland. Tevens laat dit ook zien wat voor goeie jeugopleiding PSV weer eens heeft . Ik wens die jongen het beste toe in zijn verdere carriere. Die 'fans' van PSV moeten zich gewoon gedragen

Laten we nu gewoon allemaal maar blij zijn dat hij naar Ajax is gegaan...
Moet er niet aan denken dat deze topper op het middenveld als verdediger misbruikt zou blijven.
Alleen maar goed voor het Nederlands voetbal in het algemeen dat hij naar Ajax is gegaan en daar als middenvelder opgeleid is.
Zeker voor het NL elftal in de toekomst, laten we allemaal maar gewoon blij zijn

1 oktober 2015 om 18:21

Misbruikt nog wel? Wie weet hoe hij zich ontwikkeld had als hij in de verdediging was blijven staan.... Maar verder gewoon een prima voetballer weer NL inderdaad veel plezier aan kan beleven

Het maakt mij niet zo veel uit dat hij nu daar speelt. Wat ik wil jammer vind is dat ze en potentiële top verdediger tot 1 van de 100 getalenteerde middenvelders hebben gemaakt. Dat is zo zonde, en typisch voor het Nederlandsvoetbal.
'oh je hebt balgevoel? dan moet je naar het middenveld!' en zo staat BMI basis in het NL 11tal.

Zit een goede kop op die jongen. Echt ongelooflijk volwassen zoals hij ook speelt

Tja, ik zit er niet zo mee. Tuurlijk is het achteraf gezien misschien wel jammer maar hij mag zelf bepalen waar hij speelt. Als het toen nou een dragende kracht was zou het misschien anders voelen, maar het was een talent wat zich nu goed aan het ontwikkelen is.

Helaas zitten in elk stadion lui die dit soort zaken (het roepen en gooien van dingen) normaal vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren