Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Celtic en Rangers in de Engelse Premier League is onvermijdelijk'

Laatste update:

Celtic en Glasgow Rangers (inmiddels Rangers FC) hebben in de afgelopen jaren al verschillende keren geprobeerd om in de Engelse Premier League terecht te komen, maar vooralsnog zonder succes. Dermot Desmond, de eigenaar van de Schotse kampioen Celtic, blijft er desondanks van overtuigd dat het er op een dag nog eens van zal gaan komen.

/

In 2009 werd het plan om Celtic en Rangers toe te laten tot de Premier League nog resoluut afgewezen, maar Desmond laat het hier niet bij zitten. “We zouden ontzettend graag mee willen doen in Engeland”, zegt hij tegen Sky Sports. “Het zal meer geld naar Schotland brengen en de komst van Manchester United, Arsenal en al die andere topclubs naar Schotland zou het voetbal hier een enorme boost geven.”

“Misschien gaat het nog tien jaar duren, maar het is onvermijdelijk dat Rangers en Celtic naar de Engelse Premier League gaan", meent Desmond. "Rangers en Celtic horen gewoon bij de top tien van de Britse voetbalclubs, die horen dan ook op het hoogste niveau uit te komen.” Rangers speelt op het moment overigens nog niet eens in de Schotse Premier League, maar in de Championship, waar het wel met een flinke voorsprong op Falkirk bovenaan staat. In de Engelse Premier League zitten niet alleen maar ploegen uit Engeland: Swansea City komt uit Wales.

Zou jij Celtic en Rangers graag in de Premier League willen zien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb mijn twijfels of Celtics bij de top 10 zou geraken. Omdat qua spelers zijn ze niet echt beter dan ploegen als Swansea, Southampton, West Ham,....

30 september 2015 om 17:28

Dit gaat toch niet om het heden maar om de toekomst.

30 september 2015 om 17:30

Nee maar als Celtic in de premier league mee zal doen hebben ze ook in eens een heel ander budget waarmee ze dingen kunnen ondernemen. Voor Celtic en straks de Rangers de enige manier om nog een beetje aan te haken in Europa anders gaan ze nooit meer iets betekenen in Europa.

30 september 2015 om 17:37

Ik snap je punt, en denk tegelijk dat het ook de insteek is voor Celtic en Rangers maar in hoeverre doet geld er toe om aan te haken in Europa. Kijk naar de prestaties van de Engelse ploegen in Europa dit seizoen. Dat terwijl er net als ieder jaar records gebroken worden met inkomsten en transfers.

30 september 2015 om 18:01

nou ja, ik vrees dat het dan het einde van Celtic en Rangers in Europa is. Ze moeten zich dan namelijk kwalificeren vanuit de Engelse competitie en spelen dus namens Engeland in Europa. Swansea speelt ook in Europa namens Engeland en niet namens Wales. De schotse startbewijzen zullen bij een vertrek van Celtic en Rangers gewoon verdeeld gaan worden tussen de teams die overblijven in de Schotse competitie.

In de Engelse competitie zie ik Celtic en Rangers zich niet structureel plaatsen voor Europees voetbal, laat staan de CL.

30 september 2015 om 18:43

Die maar erbij wordt de PL alleen maar leuker door.. en naar de toekomst toe kunnen ze zeker aan competatieve teams werken. Er zullen weer spelers gehaald kunnen worden die anders niet zouden komen

30 september 2015 om 21:15

heb je gelijk in en dat betekend ook de doodsteek voor de schotse competitie want buiten celtic is er geen enkele ploeg serieus te nemen in schotland

30 september 2015 om 17:31

Omdat ze nu ook niet aantrekkelijk zijn voor spelers in die competitie. Wacht maar, als ze in de PL zouden spelen zou het een geweldige club zijn om als speler voor te kiezen.

30 september 2015 om 17:32

Klopt idd, mochten ze ooit de overstap maken dan zullen ze wel in het Championship moeten beginnen, en dan vraag ik me ook af hoe ze die competitie indelingen gaan want je hebt dan gewoon 2 ploegen extra.

30 september 2015 om 21:16

misschien nog wel lager want hoe ga je dat verklaren aan clubs die degraderen uit de championsship, volgens mij mag dat niet eens zomaar

30 september 2015 om 17:32

Helemaal met je eens die opmerking is echt nergens op gebaseerd. Puur qua entourage zouden ze er niet mistaan maar ook dat is goed bij de andere pl clubs. Ik zie het niet gebeuren.

30 september 2015 om 17:33

Als je in Engeland speelt, deel je ook mee met de winst van de tv deals etc. Een Swansea dat een speler als Gomis kan halen. Stel je voor dat spelers van dat kaliber voor Celtic gaan spelen en dan met dat geweldige publiek erachter. Meedoen om de titel lijkt me natuurlijk teveel van het goede. Maar een plek in de top 10 op de lange termijn moet makkelijk kunnen voor een gigant als Celtic.

30 september 2015 om 17:33

ik heb hier ook mijn twijfels over, ik vind Celtic een hele matige ploeg hebben en niet aantoonbaar beter dan welke PL club dan ook, ik denk ook echt dat ze tegen degradatie zouden spelen en het verschil zal ook alleen maar groter worden ivm de grote financiele verschillen.
het zal Celtic wel een enorme financiële boost geven dus als club zijnde zal ik wel zo snel mogelijk willen aansluiten voordat de verschillen onoverbrugbaar zijn.
ik heb geen beeld bij the Rangers die ben ik uit het oog verloren sinds ze niet meer in de hoogste afdeling spelen

30 september 2015 om 17:42

Het zou voor de competitie inderdaad leuker zijn als Celtic of Rangers zijnde. Meer interessante wedstrijden. Maar ik heb er ook mijn twijfels over.

Ik vraag me af in hoeverre beide ploegen een rol zouden kunnen spelen in de Bpl. Natuurlijk zijn het mooie inkomsten en wedstrijden om te spelen, maar de top in Engeland is al niet veel ruimte voor een extra ploeg. Daar kan je dan bakken met geld tegenaan smijten, maar ook dat maakt niet veel uit tegenwoordig. Het betekend dan ook dat de grote Schotse ploegen ook Europees weinig meer klaar zullen spelen en rechtstreekse plaatsing voor de toernooien waarschijnlijk voortaan op hun buik kunnen schrijven.

30 september 2015 om 17:56

Wat meer geld dan momenteel, en dan springen ze er zo bovenuit hoor.. de entourage van die club is echt in heel Europa aan te voelen

30 september 2015 om 18:52

Nee. nu niet meer maar als ze al in de PL zouden hebben gezeten en net zoveel inkomsten hadden gehad dan zouden ze daar zeker wel bij zitten. En Rangers ook.

30 september 2015 om 20:22

Nu nog niet maar dat komt door de competitie waar ze in spelen.

Uitstekend initiatief en goed voor het Schotse nationale voetbal. Ik vergelijk dit graag met de Trappers uit Tilburg, de ijshockeyploeg die sinds dit seizoen in de Duitse bundesliga 3 speelt. Leuke competitie en geinige sfeer daar.

Waarom zouden ze er niet in mogen? Afstand valt ook nog wel te overbruggen denk ik.

30 september 2015 om 17:45

Ik zou graag een combinatie van Belgie/Nederland/Luxemburg willen zien. Dat zal echt lache zijn, want dan heb je clubs als Brugge, Anderlecht, Luik, Ajax, PSV en Feyenoord in 1 competitie. Dat zou het echt sterker maken denk ik en dan komen geen onzin clubs in de Europa League/Champions League. Ik denk dat de Luxemburgse clubs bij de Topklasse spelen. Afstand valt dan hetzelfde als die clubs zijn te overbruggen.

Celtic en Rangers zijn de Schotse Premier League ontgroeid en heeft echt een ambiance.

30 september 2015 om 17:51

Waarom daar stoppen? Belgie Nederland en Luxemburg zijn samen nog steeds maar een fractie van de grotere landen daarnaast. Duitsland, Frankrijk of de UK. Als we dan toch bezig zijn kunnen we ons toch net zo goed ergens daarbij aansluiten met de grotere clubs?

Kom op, zou hou je toch niks over. Het idee is leuk, maar gaat totaal niet werken en zal ervoor zorgen dat de nationale competities (nog verder) in verval raken. Het lijkt mij een compleet verkeerde oplossing. Net als het idee om Celtic en Rangers aan te laten sluiten in Engeland.

30 september 2015 om 17:58

Waarom in verval raken dan? De besten blijven toch alleen maar over uiteindelijk? Je moet gewoon zorgen dat er niet meer Belgische dan Nederlandse teams degraderen

30 september 2015 om 18:46

Ik denk dat een Nederlands Belgische competitie vooral interessant is voor de grote clubs zoals Psv, Ajax, Feyenoord, Anderlecht, Club Brugge etc. Want in een divisie lager waar dan clubs als Heracles, Nec, Kortrijk, Lokeren etc. spelen daar komt waarschijnlijk geen hond kijken en ik betwijfel of het financieel interessant is voor die kleinere clubs. Maar een Bene Liga zou het niveau inderdaad wel flink omhoog krikken.

1 oktober 2015 om 01:35

Een Beneliga is leuk voor de topclubs, zodat die geen aansluiting verliezen met de absolute top, maar dan maak je mooie kleine clubs als KV Mechelen, FC Utrecht, etc. kapot door ze in een secundaire competitie te laten voetballen.

Celtic is en blijft een Britse topclub. De club en stadion ademen historie uit en het was de eerste Britse club met een Europa League dacht ik. De club is simpelweg te groot voor Schotland. Dat was Rangers ook, maar recente gebeurtenissen rondom die club hebben ervoor gezorgd dat Celtic absolute alleenheerser is. Een start in de Engelse competitie zou voor alle partijen geweldig zijn. Zo kan een Aberdeen of een Hearts in eigen competitie ook eens Champions League voetbal gaan spelen.

30 september 2015 om 17:37

Europa Cup uiteraard*

30 september 2015 om 17:48

Waarmee het Schotse voetbal in zijn geheel verder zal afglijden. En waarom zouden een Hearts of Aberdeen dan niet in de BPL mee mogen spelen? omdat dat "kleinere" clubs zijn? Rangers is nota bene opnieuw opgestart. Knokken zich knap terug omhoog, maar het zou toch raar zijn.
Bovendien, het zou in de optie die jij stelt ook betekenen dat de "mindere" Schotse ploegen de nationale eer moeten gaan verdedigen in Europa en dus ook een mindere kans hebben om ver te komen in die competities.

Ik vind het een slecht idee en denk dat het behalve Celtic en Rangers voor niemand een interessante optie zou zijn. niet voor de Bpl, niet voor het Engelse voetbal en niet voor het Schotse voetbal.

Ik vind het een verschrikkelijk plan. Omdat je A de clubs onder de Premier League gewoon passeert, B deze clubs helemaal niet uit Engeland komen C, je dus eigenlijk een Britse Super League krijgt in plaats van een Engelse competitie.

30 september 2015 om 17:42

Ja maar Swansea City en twee jaar geleden Cardiff spelen/speelden ook in de BPL, terwijl het toch clubs uit Wales komen. Als er competitie was in Wales, dan zouden deze twee clubs de Celtic en Rangers van Wales zijn.

30 september 2015 om 19:04

Er is een competitie in Wales en Wales stuurt ook jaarlijks deelnemers naar de Europese toernooien.

30 september 2015 om 17:45

Dat is het al. De twee beste clubs uit Wales spelen al tijden in de PL, Swansea en Cardiff.

30 september 2015 om 17:54

Mja en die twee clubs hebben in de tussentijd zware financiële problemen doorstaan en spelen geen echte rol van betekenis in de PL, zeker Cardiff niet. En in hoeverre zou dat het voetbal van Wales vooruit gebracht hebben?

30 september 2015 om 17:55

Wrexham united, new port county en Cowlyn zijn clubs die uit Wales komen maar in de Engelse competitie spelen
Maar gebeurt ook anders Berwick Rangers speelt bijvoorbeeld in de Schotse competitie en komen uit Engeland. Wel helemaal noord Engeland maar wel Engeland.
Het is voor de clubs beter maar ik acht op dit moment alleen Celtic

Hehe, dan wordt de positie van de Premier League als 'beste competitie' nog meer versterkt, wordt het voor de topclubs nog zwaarder en zakken de Engelse clubs Europees gezien nog verder weg...

Zou wel een mooi idee zijn waarom niet weetje, Celtic is een europese topclub en ik zou het mooi vinden als ze weer wat sterker worden, In Schotland gaan ze echt niks bereiken, De competitite is slap en spelers willen daar niet spelen, Met zo een stadion en zo een club kan je als je in de Premier League zit echt groeien en stappen maken!

Zou zelf niet snappen waarom het niet zou kunnen of niet moet gebeuren. Swansea en Cardiff komen ook uit Wales dus waarom zou dit niet kunnen, Plus dat Celtic nog een veel grotere club is ook

Tja waarom niet. cardiff en Swansea komen ook in de engelse competitie uit. Denk dat het qua geld misschien ook nog wel beter is voor celtic. Vanwege de tv rechten in Engeland

30 september 2015 om 17:50

Ja, maar Wales valt min of meer onder Engeland. Ik denk niet dat het ooit gaat lukken. Waarom zouden Rangers en Celtic wel in de Premier League mogen uitkomen en Leeds United en Blackburn Rovers niet?

30 september 2015 om 18:03

Wales hoort net zo min bij Engeland als Schotland. Een aantal clubs kiezen er gewoon voor om bij de FA te gaan. Verder heeft Wales gewoon een eigen premier league en bond. En leeds en Blackburn mogen best meedoen als ze goed genoeg zijn.

30 september 2015 om 18:53

Celtic en Rangers hebben niet meer rechten dan clubs uit de Championship of lager.

Hoe willen ze dat doen dan, ze kunnen niet Celtic en Rangers gelijk in de competitie stoppen, dus ze zullen moeten beginnen in de laagste leauge ,betekent dat het 5 jaar gaat duren voor ze op het hoogste niveau komen, denk niet dat ze daar trek hebben?

30 september 2015 om 18:07

Ik denk zelf dat een eerlijke methode is om ze met de nrs 3tm6 van de championship om promotie te laten strijden en dan minder teams laten promoveren vanuit league1 en ook vanuit league2 waardoor alles weer wordt rechtgetrokken. En als het de teams van Glasgow niet lukt komen ze dus in de championship terecht.

Tja schrijf je direct complete Schotse voetbal af. Ik zie het niet gebeuren, denk eerder dat die eigenaar het persoonlijk erg graag wil.

Hoop poen wat er dan binnenstroomt en zou Celtic echt een powerhouse kunnen worden natuurlijk.

Beide teams zou je toe moeten laten tot het Championship. En als ze dan promoveren kunnen ze aansluiten in de Premier League. Dat is volgens mij ook het eerlijkste naar de andere teams. Die hebben het ook eerst moeten wijzen voordat ze de tv gelden kregen etc.

Wat mij betreft gewoon de hele competities van Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland opheffen (dat zijn immers geen landen, maar deelstaten van het Verenigd Koninkrijk!) en gewoon net zoals in (vrijwel) alle landen één competitiestructuur voor het hele land opzetten. Dus een competitie van het Verenigd Koninkrijk en ook met één nationaal team gaan spelen.

Het is opzich toch raar dat we eisen dat alleen onafhankelijke (zelfbesturende) landen lid mogen worden en geen landsdelen, maar bij het Verenigd Koninkrijk staan we dat dan wel toe. Moeten we dan straks ook toestaan als Beieren een nationale elftal wil opzetten om 2 Duitse teams op het EK en/of WK te krijgen? Of de VS die met Texas, Californië en New York State apart gaan meedoen?

Zou qua sfeer en ambiamce een absolute meerwaarde zijn. Echter, qua spelersmateriaal zouden ze nu beiden rechtstreeks degraderen. Maar ze werken nu dan ook nog niet met het budget dat er ongetwijfeld in het geval het wel zou gebeuren vrijkomt.

Zou wel mooi zijn als Celtic met hun supporters en stadion in zo'n competitie mee mag doen. Ik zie ze niet bij de top 7 komen maar als middenmoter lijkt het me best een aanwinst voor de competitie. En waarschijnlijk kunnen ze dan ook meer spelers aantrekken want het lijkt mij zeker een mooie club om voor te spelen alleen de competitie trekt gewoon niet aan. Beetje zoals Nederlandse topclubs weinig spelers aan kunnen trekken omdat die geen zin hebben in Eredivisie. Als België en Nederland nou is een competitie samen maken dan kunnen wij ook weer is mee gaan doen in Europa op een paar incidentele winsten na.

Je bedoelt in de Championship. Tja op die manier zouden ze kunnen meeprofiteren van de lucratieve Premier League, zou een droom zijn voor hun. Maar laat de Schotse competitie maar gewoon bestaan, anders gaan clubs als Hearts en Aberdeen ook weinig voorstellen als het competitieniveau teveel omlaag gaat.

Weet iemand toevallig waarom Celtic en Rangers niet toegelaten worden? Ik dacht persoonlijk altijd dat de schotse bond er zelf voor koos om geen deel te nemen aan de BPL maar dir artikel

1 oktober 2015 om 03:02

Wekt toch een hele andere indruk

Zouden 2 echte mooie traditionele en fanatieke clubs bijkomen. Het geld en aanzien van de PL zou ze ook een geweldige boost in het sportieve aspect geven. Enige nadeel wat ik zie: geen kans meer op de CL. Waar Celtic nu elk jaar het ticket makkelijk pakt, wordt dat een stuk lastiger tegenover Manchesters, Arsenal, Chelsea etc. Toch zeg ik als neutrale supporter doen! Wat een heerlijke uitwedstrijden zullen dat worden bij Celtic.

Als Rangers vijf jaar geleden ofzo al in de Premier League zat waren ze nooit failliet gegaan. Ze kunnen sowieso in het linkerrijtje komen in de Premier League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren