Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Halve finale Ajax best denkbaar: ‘Frank bouwt aan zijn team’

Laatste update:

Ajax is in de Eredivisie goed bezig met zes overwinningen en een gelijkspel in de eerste zeven wedstrijden. In Europa is het minder voorspoedig verlopen, tot nu toe: Rapid Wien elimineerde Ajax in de derde voorronde van de Champions League en daarna ging het maar net goed tegen FK Jablonec in het laatste voorportaal van de Europa League. Oud-voetballer Stefan Pettersson ziet Ajax worstelen, maar ziet ook voldoende kwaliteit.

/

Dat Frank de Boer het na de uitschakeling tegen Rapid al had over de halve finale van de Europa League, vond Pettersson niet zo gek. “De lat bij Ajax moet altijd omhoog”, legt de Zweed uit aan het Algemeen Dagblad. “Tegelijk ziet hij genoeg potentie in deze selectie om het doel daadwerkelijk te halen. En het kan. Kijk hier in Zweden. Malmö FF speelt in de Champions League, daar rekende ook helemaal niemand op.”

Rob Alflen maakte net als Pettersson deel uit van het team van Ajax dat in 1992 de halve finale van de UEFA Cup haalde. Hij denkt dat het niet realistisch is om te spreken van een plek bij de laatste vier. Voor een Nederlandse club is zoiets bijna ondenkbaar, zegt de man die na vorig seizoen moest plaatsmaken bij FC Utrecht. “Tegen Celtic zag je het ook weer. De Hollandse ziekte: op internationaal niveau vallen de tegendoelpunten zó simpel.”

“Maar Frank is wel een trainer die bouwt aan zijn team. Dus als ze de poulefase overleven...”, houdt Alflen een slag om de arm. Twee andere oud-teamgenoten, Michel Kreek en Sonny Silooy, spreken zich ook uit in de krant. Kreek vindt dat Ajax’ Europese optredens tot nu toe weinig hoop bieden en Silooy meent dat de Amsterdammers barsten van het talent. “Maar ja, neem dat Molde. Die gasten hebben weinig te verliezen tegen het ‘grote’ Ajax.”

Denk je dat Ajax echt ver kan komen in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

halve finale? In 92 wonnen ze hem toch gewoon...

30 september 2015 om 08:57

Precies.

30 september 2015 om 09:03

haha 1992

nee dit zie ik niet gebeuren, als je naar de laatste jaren kijkt in de europa league is het zo matig..en dit elftal is niet beter geworden, vooral de net niet subtoppers uit europa zul je het lastig tegen krijgen want die zijn gemotiveerd in de europa league, de grotere clubs in de europa league heb je meer kans tegen want die nemen het allemaal niet zo serieus

30 september 2015 om 09:39

Dan is er toch niets gelogen in de tekst dat ze de halve finale hebben gehaald

30 september 2015 om 10:04

Ja halve finale klopt wel en omdat in het bericht ook over een halve finale bereiken wordt gesproken zal dit genoemd worden maar in '92 won Ajax hem zelfs..

Persoonlijk vind ik dat als Ajax zijnde bescheidenheid past als je net bent uitgeschakeld door Rapid Wien en vrij recent nog pakken slaag hebt gehad van clubs als Salzburg of Boekarest in de Europa League..

Ik snap de ambitie wel en die is op zich goed maar nuanceer dat wel op een goede manier.. Presteer eerst maar eens goed.

Als ik het Ajax van Frank analyseer in Europa dan is het goed tegen clubs waarbij Ajax de underdog is (van Milan tot Barcelona of de clubs uit Manchester) maar bijna altijd tegenvallend als Ajax de favoriet is.. Dus houd maar een bescheiden mindset aan in Europa om van daaruit te presteren..

Volgens mij deed Koeman dit ook in Europa in de periode 2002-2004 en dat is toch het laatste Ajax team dat nog enigszins presteerde (met bijna een halve finale plek voor de Cl)..

En dat Ajax had inderdaad spelers als v.d. Vaart, Sneijder, Zlatan, Maxwell maar dat waren ook nog maar talenten destijds.. Alleen had Ajax toen nog wel de routine in de vorm van Galasek, Litmanen en Witschge..

30 september 2015 om 10:12

"persoonlijk vind ik dat als Ajax zijnde bescheidenheid past als je net bent uitgeschakeld door Rapid Wien en vrij recent nog pakken slaag hebt gehad van clubs als Salzburg of Boekarest in de Europa League.."

Tja Rapid Wien houdt ook gewoon de koploper va Spanje op een gelijkspel. Goede ploeg, het is lang niet zo'n grote schande als sommige doen voorkomen. Salzburg was ook gewoon een heel sterk en talentvol team, leverde meerdere jaren de topscorer van de EL af. En Steaua was moeilijk een pak slaag te noemen vind je niet? Op penalties verliezen.

Dit Ajax is zeer talentvol en als ze eenmaal in een flow komen is een halve finale zeker bereikbaar. Maar dan is een beetje geluk ook nodig bij de loting.

30 september 2015 om 10:42

@ surreal.

Tja, ik bedoel ook niet zo zeer dat die clubs zo slecht zijn op zich (zoals RB Salzburg of Rapid Wien) maar meer dat het management van Ajax iig zich vooraf rijk rekent met deze tegenstanders en dat deze makkelijk te verslaan zullen zijn.. enerzijds maar anderzijds ook wel dat deze clubs moeilijk tot de Europese (sub)top gerekend kunnen worden (ajax of een andere NL club trouwens ook niet)..

En Boekarest was sec genomen geen pak slaag maar Ajax werd wel in die
uitwedstrijd overrompelt.. Die penalty serie werd ternauwernood gehaald. Maar daarvoor had ik misc beter een andere woordkeuze kunnen gebruiken. Bedoelde iig meer dat de uitschakeling niet zeer onterecht was tegen deze clubs..

30 september 2015 om 12:37

Helemaal geen bescheidenheid, je moet je ogen uit je kop schamen dat je tegen tegenstanders met een begroting van 14 miljoen wordt uitgeschakeld in de voorronde. Die spelers horen op het veld te lopen van wij zijn ajax en wij gaan NIET verliezen.

30 september 2015 om 10:29

petersson heeft de finale niet gespeeld , was toen geblesseerd.En volgens mij heeft Alfen ook de finale niet gespeeld

30 september 2015 om 12:38

Finale was toen nog over twee wedstrijden. Als ik me het goed herinner ging de schouder van Petterson uit de kom in de heenwedstrijd in Turijn, bij de cornervlag. Van Loen speelde toen omdat ook Bergkamp geblesseerd was. Mooie tijd met het eerste serieuze resultaat van Van Gaal.

Ze mogen al blij als ze de groepsfase doorkomen, zelfs dat gaat al een hele klus worden, laat staan de halve finale bereiken.

Met al de top teams in de el en de nog bijkomende cl teams zitten er te veel toppers voor ajax om zo ver te komen. Vraag me überhaupt af of ze verder dan de 2e ronde komen.

Als ze morgenavond verliezen is het gewoon alweer klaar...

30 september 2015 om 09:04

Juist, dat bedoel ik maar! Hoe komen we er bij dat dit wel even mogelijk is.

Nu is dit niet iemand van Ajax, maar de Boer vond ook dat hem winnen mogelijk was. Zolang we in die waan blijven leven hier zal het ook nooit gaan veranderen. Al de Nederlandse teams hebben het maar wta moeilijk hoe durve we dan te praten over een halve finale?

De groep is al erg lastig. Je merkt gewoon dat de teams in het buiteland harder zijn en meer volwassen dan de teams van ons hier. (zelfs de mindere teams weten zo te winnen op vechtlust)

30 september 2015 om 09:47

Maar als je bekijkt dat AZ het een aantal jaar terug wel is gelukt en ook nog eens de kwartfinale bereikt? Wij hadden destijdes echt geen wonderbaarlijk goed team hoor!
Dus het is in principe gewoon mogelijk voor Ajax, alleen moeten die jochies volwassene worden en moeten jongens als Sinkgraven in Europa niet opgesteld worden, want daar zijn ze te licht voor. Voorderest zou het moeten lukken. Vroeg druk zetten enzovoorts, dan weten die tegenstanders in de EL al vaak niet meer wat ze moeten doen. Hoop dat het zowel Ajax als AZ gaat lukken.

In Europa gaat het veredelde A-elftal van Ajax gewoon weer kopje onder.

Wauw. Gebrek aan realiteitszin. Ajax mag de handjes dichtknijpen als ze de groepsronde doorkomen.

Als je door Rapid Wien kansloos wordt uitgeschakeld in de voorronde van de CL lijkt me een halve finale in de EL nagenoeg onbereikbaar voor Ajax.

30 september 2015 om 09:32

Het woord kansloos vind ik niet passen, omdat Ajax meer verdiende en er meer uit had moeten halen. Desondanks eens met de rest van je reactie. Laat die hoge verwachtingen in Europa maar lekker thuis.

30 september 2015 om 09:33

Ik weet niet of jij met hoofd ergens tegen aan bent gelopen de afgelopen paar dagen, want als Ajax iets niet was tegen Rapid Wien is kansloos. Waren echt veel beter en mede door pech en het missen van kansen zijn we er uiteindelijk uitgevlogen tegen ze. Ik heb z'n verschrikkelijke hekel aan die mensen die iets gaan roepen wat totaal niet klopt, zeg dan gewoon niks.

30 september 2015 om 09:43

Kijk naar de uitslagen (scoren bord journalistiek ik weet het) en Ajax is met duidelijke cijfers uitgeschakeld. Kansen afmaken hoort ook bij voetbal. Als en dan tellen niet in het topvoetbal. kansen missen is meestal geen pech maar vaak onkunde zoals ook tegen Rapid Wien.

30 september 2015 om 10:03

Ja, kansen moet je benutten anders win je niet.
Maar dus is Ajax niet kansloos ten onder gegaan tegen Rapid, zeker in de eerste helft in Wenen hadden ze alle kans om het te beslissen met drie tot vier bijna 100 procent doelkansen.

Soms zit het mee, soms zit het dan tegen. Dat het missen enkel onkunde is is onzin, soms scheelt het een paar centimeter of staat de keeper goed te keepen.
De dubbele ontmoeting had eigenlijk de eerste helft in Wenen allang beslist moeten zijn.

En toen een op dat moment veel beter Ajax de 2-2 in Amsterdam maakte en het een kwestie van tijd leek dat de derde zou vallen, (de Rapid-spelers liepen op hun laatste benen) viel hij op een bijzonder lullig moment aan de ander kant. Kansloos uitgeschakeld zijn slaat negens op.

Bovendien kwamen de wedstrijden te vroeg in het seizoen tijden de voorbereiding nog. Het elftal van Ajax was nog niet geheel goed ingespeeld. Wil ze nu nog wel eens tegen Rapid een wedstrijd zien spelen.

30 september 2015 om 10:23

Duidelijke cijfers? Ging zich maar om 1 doelpuntje.. Dus geen duidelijke cijfers kerel.. En dat terwijl je beide wedstrijden de bovenliggende partij was

30 september 2015 om 17:52

2-2 en 2-3, ja duidelijke cijfers.

30 september 2015 om 09:35

Kansloos terwijl ze in Oostenrijk gewoon 4-0 voor moeten staan met rust......hoe heeft jouw club het gedaan in de EL?
Neemt niet weg dat ik ook niet in een halve finale geloof, maar om reden dat clubs 2 bussen parkeren en daar kom je nou eenmaal niet zo makkelijk door. Tenzij je het 1x raken en moordend hoog baltempo beheerst.

30 september 2015 om 09:55

Aan hadden voor moeten staan heb je natuurlijk helemaal niets. Kansen afmaken is een essentieel onderdeel van het voetbalspel. Ajax is eigenlijk gewoon te kijk gezet door Rapid Wien. Uiteindelijk gaat het er niet om wie er beter was of mooier voetbal speelt het gaat erom wie er de meeste doelpunten maak en die is de terechte winnaar.
De vraag van je over wat mijn club gedaan heeft in de EL snap ik niet helemaal? Het gaat hier volgens mij over Ajax, die in mij ogen gefaald hebben in de voorronde van de CL en zeker niet de halve finale van de EL gaan halen. Laat Ajax eerst maar overwinteren in Europa dan hebben ze het prima gedaan.

30 september 2015 om 10:31

Ik zal het 1x uitleggen, als je kansloos bent zoals jij zegt verlies je 2x met 4-0. Gezien ze in Oostenrijk hadden moeten winnen met duidelijke cijfers en thuis gewoon gelijk spelen slaat kansloos dus nergens op. Het enige was kansloos is, is dat provoceren van je, waarschijnlijk omdat je eigen club helemaal niet in de EL speelt.

30 september 2015 om 10:38

Ja idd. Tegen Rapid is Ajax nipt uitgeschakeld (een schande, maar das wat anders)

Tegen Salzburg dat was echt helemaal kansloos. Als daar naar gerefereerd wordt oke, maar Rapid kon beide kanten op en dan ben je dus niet weggeveegd.

30 september 2015 om 10:45

Tornado

Kijk de wedstrijden nog eens terug, vraag me sowieso af of de de wedstrijden intergraal hebt gezien. Je opmerkingen over kansloos en duidelijke cijfers verloren spreken boekdelen.

De winnaar is niet altijd de terechte winnaar. En niet de kansen benutten is niet alleen onkunde of slecht zijn. Je bewering dat Ajax te kijk gezet is scorebordjounalistiek.

Het is duidelijk dat je geen fervent kijker van Ajax-wedstrijden bent, hoewel je je wel uitspreekt alsof dat wel het geval is. Je invalshoek is daarbij evident.

30 september 2015 om 13:28

probeert alleen maar uit te dagen, laat hem lekker hij heeft zn broek al vol voor vanavond en aankomende zondag, 2 wedstrijden en allebei kansloos eraf, beide voetjes weer op de grond.

Hoe is het toch mogelijk dat mensen die in het bezit zijn van hun verstandelijke vermogens dit soort uitspraken doen? Er is niets, maar dan ook helemaal niets dat enig optimisme rechtvaardigt dat Ajax ook maar de poulefase zal overleven. Wedstrijden tegen Rapid Wien, Jablonec en Celtic laten zien dat Ajax niets te zoeken heeft in Europa. Keer op keer worden dezelfde fouten gemaakt, zoals knullig balverlies en niet afmaken van kansen en ook nog eens wordt in een tempo gespeeld waar De Boer zelf nog bij zou meekunnen. Natuurlijk hoop ik dat ik geen gelijk heb, maar niets wijst op een succesvolle Europese campagne van dit Ajax.

30 september 2015 om 09:44

Maar ajax speelde toch al die wedstrijden gewoon beter dan hun tegenstander in Europa en hun tegenstanders waren al vele malen verder in de voorbereiding, geloof mij als ajax straks op stoom iss komt er geen houden meer aan, dan krijgt elke tegenstander het moeilijk in de EL.

30 september 2015 om 09:50

@clitz22
Ik wil je graag geloven, maar ik ben er bang voor. Ik hoor zo vaak dat Ajax beter was dan de tegenstander, maar telkens wordt er weer verloren. Ook wordt telkens verwezen naar het percentage balbezit alsof je daar een ronde verder mee komt. Ik wacht al een paar jaar tot Ajax op stoom komt, maar tot nu toe pruttelt het slechts.

30 september 2015 om 12:54

Ik kijk niet naar balbezit dat is niet boeiend want je kan 99% de bal hebben en nog verliezen maar aan het creeren van kansen heeft het niet gelegen, als de bal gewoon aan de goede kant van de paal komt dan loop je over je tegenstander heen, en ze kunnen score dat is het probleem niet maar je moet ook op dat moment een beetje het geluk mee hebben en als dat geluk krijgen gaan ze zeker ver komen, en als de tegenstander de bal niet heeft is het moeilijker voor hun om te score. maar ja tijd zal het leren, ik heb goede hoop. fijne dag verder

30 september 2015 om 11:24

Ajax heeft al 4 jaar de poulefase CL overleefd, weliswaar als derde, maar de EL is dan ook een niveau lager. Ajax was in alle wedstrijden beter, alleen soms gaven ze het eenvoudig weg.

30 september 2015 om 14:03

Juist alles maar dan ook alles wijst erop dat ze ver gaan komen. Volgens mij heeft PSV de Europacup 1 wel eens gewonnen met bijna alleen maar gelijke spelen. Van de vijf wedstrijden die jij opnoemt ging er slechts 1 verloren, 1 gewonnen en de rest gelijk.

Je kan heel ver komen op die manier. Eigenlijk hoeven ze er maar 1 te winnen. Als ze de overige wedstijden gelijk spelen, is de kans vrij groot dat ze door gaan naar de knock out fase. Daar moeten ze niets anders doen dan in de uitwedstrijden meer doelpunten maken dan in de thuis wedstrijden tegen krijgen (redenerend vanuit gelijke spelen) en ja haalt gewoon de finale hoor....

De groepsfase zullen we wel doorkomen denk ik. Daarna is het maar weer geluk hebben welke tegenstander we loten. Er zijn op dit moment genoeg clubs in de Europa league die grotere kans hebben om te winnen van Ajax dan Ajax van hun. Dat is de realiteit. Echter, als dit team 3/4 jaar lang bij mekaar blijft is het tot veel in staat.

Hoezo zouden ze het niet kunnen had iemand verwacht dat djenpert in de finale zou komen, ajax had vorige seizoen pech thuis anders hadden ze ook zomaar in de finale kunnen staan, als ajax zorgt dat ze niet zoveel doelpunten tegen krijgen vanaf nu dan is het gewoon mogelijk, het kwartje moet nu de juiste kant op vallen. En een goede loting hebben dat is ook belangrijk. ZEG Nooit Nooit... Zonder hoop is er geen leven.

30 september 2015 om 19:48

Plaats vier in de poule denkbaar... En nu is het eens afgelopen met het gelul over presteren in Europa. Ik wil een keer goed voetbal en daden zien.
Het is al twee jaar niet meer om aan te gluren bij Ajax en falen altijd op dezelfde blunders.
Zit geen groei in het team en ze lopen al jaren te bluffen dat ze wel even door de Europa League rollen.
Het enige wat ze doen is op een zwakke manier eruit rollen. Laat nou eens wat zien en doe investeringen!!

Mensen kunnen dat wel zeggen, maar dat vind ik niet erg verstandig om te doen. Eerst de focus op Molde FK. Wedstrijd voor wedstrijd bekijken. Voorgaande jaren riep, onder andere Frank de Boer ook dat de halve finale haalbaar is, en we weten allemaal hoe ver Ajax steeds is gekomen.

Eerste Europese doelstelling voor dit voetbaljaar is gewoon overwinteren. Daarna kun je verder kijken.

30 september 2015 om 10:39

Helemaal mee eens. Die dramatische prestaties in Europa de laatste jaren en ook tot nu toe dit jaar zouden toch voldoende reden moeten zijn om eens wat minder hoog van de toren te blazen. In plaats daarvan gaat het alweer over een halve finale... Zucht. Eerst maar Molde. Precies zoals jij zegt: per wedstrijd bekijken. Ook geen handige opmerking van De Boer.

30 september 2015 om 11:08

Wat is er nu verkeerd om je verwachtingen of doelstellingen uit te spreken? Je moet voor jezelf en je spelersgroep toch een doel voor ogen hebben? Men spreekt hier niet over het zeker winnen van de Europa League, maar over het behalen van de halve finale. Zo hoog van de toren wordt er toch niet geblazen?

30 september 2015 om 14:35

Daar is niks mis mee, maar de verwachtingen en doelstellingen moeten wel realistisch zijn en op een goed moment uitspreken. Deze doelstelling is totaaaal niet realistisch en wordt op een totaaaal verkeerd moment uitgesproken, namelijk na herhaaldelijk falen.

Dat Ajax aan het begin van het seizoen de doelstelling bespreekt is logisch. Maar na wedstrijden tegen Wenen nog zeggen dat een halve finale denkbaar is, is compleet misplaatst.

Dat ze bijvoorbeeld de doelstelling uitspreken om kampioen te worden is logisch en ook zelfs een beetje verplicht gezien het budget. Maar de halve finale EL is niet realistisch, daar is Ajax gewoon niet goed genoeg voor. Helaas.

Ajax heeft teveel moeite met clubs uit onbekende competities. Het lijkt er af en toe wel op alsof een speler van Ajax maximaal 24 jaar mag zijn. Ervaring ontbeert, en zij die ervaring hebben, zijn niet goed genoeg

Met het spel van Ajax van tegenwoordig haal je geen halve finale. Ajax moet eerst maar eens zien te winnen morgen, dat lijkt mij ook al een aardig moeilijk karwei. Molde heeft niks te verliezen, Ajax moet winnen.

Lijkt mij ook een gezonde ambitie, vorig naar bij de laatste 16 en op het nippertje uitgeschakeld door finalist dnjepr. Dit jaar het team bij elkaar gehouden en er zijn versterkingen doorgestroomd en gekocht, nu hopen dat ze snel lessen trekken uit Rapid en Celtic, Ajax domineert elke keer wel maar geeft het soms eenvoudig weg, dat moet eruit o. Te beginnen tegen molde.

Hahah wat een onzin. Ik durf er geld op te zetten dat Ajax de halve finale echt niet haalt.

Dat bouwen doet hij al jaren
Hij had beter bouwvakker kunnen worden

Als Ajax de stijgende lijn weet vast te houden en ernstige blessures uitblijven zie ik ze wel degelijk ver komen. Verdedigend loopt het steeds beter en aanvallend zijn er ook lichtpuntjes. Vooral op tactisch gebied moet deze ploeg nog stappen maken. Heb het gevoel dat Trustfull daarin een belangrijke rol zal vertolken.

Tot nu toe is het zeer matig wat we Europees laten zien dat zeer zeker maar een overtuigende overwinning kan wonderen doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren