Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Vorig jaar was botte pech, dit jaar gaan de Engelse clubs ver komen'

Laatste update:

Geen enkele Engelse club reikte vorig jaar in de Champions League verder dan de achtste finales en ook dit jaar zijn de Premier League-teams slecht van start gegaan. Op Chelsea na, dat met 4-0 won, gingen alle deelnemers op de eerste speeldag onderuit. Toch is dat geen aanleiding tot grote zorgen, zegt Arsenal-spelmaker Mesut Özil. “Vorig jaar was ook gewoon botte pech”, claimt hij.

/

The Gunners sneuvelden zelf bij de laatste zestien na een off-day bij AS Monaco, waar Chelsea zich stukliep op Paris Saint-Germain en Manchester City een maatje te klein bleek voor Barcelona. “In de knock-outfase kan één goal de doorslag geven”, weet Özil. “Dat ondervonden wij tegen Monaco. We hadden pech, waar je soms geluk nodig hebt. Dit jaar zal het anders zijn. De Engelse ploegen zullen ver komen.”

Qua spelersmateriaal hoeven de topclubs uit de Premier League voor niemand onder te doen, betoogt de Duitse international. “Als je naar de Engelse teams kijkt zie je dat we over veel spelers beschikken die het verschil kunnen maken. De clubs beschikken over veel kwaliteit”, aldus Özil op de website van zijn club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De eerste ronde geeft daar inderdaad al aanleiding voor om zoiets te zeggen...

29 september 2015 om 18:40

Want zo'n eerste ronde zegt natuurlijk meteen alles over het vervolg van de CL.

In principe had Arsenal ook kunnen winnen bij Monaco en liet Chelsea het zelf liggen tegen PSG door laf te voetballen. Wat dat betreft heeft Ozil hier wel gelijk. Echter is het verschil tussen de Engelse topteams en de Europese topteams (barca, Bayern en Real) toch te groot. Als een van de engelse ploegen een van deze 3 teams loot is de kans groot dat de Engelse ploeg eruit vliegt.

29 september 2015 om 13:59

Een van de PL managers gaf laatst aan dat de intensiteit van de competitie fysiek gezien behoorlijk hoog is, en dat dit ten nadele werkt in Europese wedstrijden.

Daarnaast heb ik het idee dat in de Premier League over het algemeen behoorlijk ander voetbal wordt gespeeld dan in de rest van Europa. De nadruk ligt in de PL meer op het fysieke deel, terwijl dat in de andere landen minder is.

29 september 2015 om 14:39

Ook het overvolle programma en het niet hebben van een winterstop werkt nadelig voor de Engelse ploegen, maar ja voetbal tijdens de kerstvakantie is zo heerlijk...

29 september 2015 om 14:51

Dit vind ik tegenwoordig maar een aparte reden. Elk jaar hoor je dezelfde reden dat de Europese resultaten tegenvallen, want 'het programma is overvol'. Wanneer dat zolang al het geval is, kun je je daar toch op instellen? Dat het niet hebben van een winterstop tegenwerkt kan ik dan wel begrijpen, waar teams uit andere competities rust pakken moeten de Engelse clubs nog aan de bak.

29 september 2015 om 17:10

Wat ook een voordeel is want ze verliezen dan blijven ze fit en hebben wedstrijdritme..

29 september 2015 om 17:16

Het voetbal is inderdaad anders in de PL door het fysieke aspect, maar blijkbaar is dit dus niet beter, omdat er verloren wordt in Europa. Misschien zouden PL teams hiervan moeten leren en techniek/tactiek meer aandacht moeten geven

Tegen Paris Saint-Germain of Barcelona eruit vliegen vind ik tot daaraan toe. Maar tegen AS Monaco niet kunnen winnen over twee wedstrijden blijft gênant Özil. Wat je ook zegt. Als Engelse ploeg heb je veel meer mogelijkheden en aantrekkingskracht en hoor je dan ook te winnen. Vorig jaar was AS Monaco ook gewoon de mindere, maar mis je teveel kansen. Dat is het hele verhaal van Arsenal, een echte 'killer 9' voorin missen. Al jaren worden er namen van spitsen genoemd en uiteindelijk komt niemand. Loop je met een Giroud voorin te kl*ten. Als je daar een Benzema, Higuaín of Lewandowski hebt lopen, wordt het al een heel ander verhaal.

Met de spelers erachter zou het helemaal feest kunnen zijn. Ramsey, Özil, Cazorla, Walcott, Sanchez, Wilshere, 'the Ox' etc.

Ik verwacht in de Champions League meer van Engelse ploegen. Al denk ik dat een Chelsea het ook heel lastig gaat krijgen tegen FC Porto. Arsenal tegen Olympiacos in eigen huis moet toch wel een zekerheidje zijn?

29 september 2015 om 14:07

Ik ben nog steeds woedend als ik aan die tweeluik tegen Monaco terugdenk... Monaco was in beide wedstrijden de mindere, en toch slagen we erin om te verliezen. Typisch Arsenal ook.

29 september 2015 om 14:21

In londen was Monaco echt de betere hoor.

29 september 2015 om 14:47

Nee, de effectievere. Puur op de counter gepakt die wedstrijd.

Zal eens tijd worden want Engeland dreigt zo langzamerhand een CL plaats kwijt te raken aan Italië. Als dat gebeurt zal er waarschijnlijk nog meer geld worden uitgegeven, alles om maar in de top 3 te komen

Ik zie geen enkel Engels team ook dit jaar een overwinning boeken tegen Real, Barca of Bayern. En dan vind ik Atletico misschien ook nog wel sterker. Misschien bedoeld Ozil als ze derde worden en dan in de Europa League ver komen, want daar lijkt het voorlopig meer op.

29 september 2015 om 14:36

Ik denk dat Atletico elke Engelse ploeg opvreet.

Als Italie dit jaar beter presteert europees dan Engeland dan halen we ze in en dan heeft Engeland nog maar 3 CL tickets, Dat word wat.

Ik denk dat hij ongelijk heeft. De Engelse teams doen het de laatste tijd niet zo goed in Europa. De uitschakeling van Southampton, middenmoter, zegt al genoeg.

Vorig jaar was geen botte pech. Het was misschien een wel erg bedroevend jaar, maar wel degelijk tekenend voor de kwaliteit in Engeland. Ondanks torenhoge budgetten en gigantisch dure spelers zijn minder rijke buitenlandse clubs vaak voetballend niet minder of zelfs beter. De teams met vergelijkbare budgetten (madrid, Munchen, Barcelona) staan zelfs mijlenver voor qua veldspel tov de Engelse top.

29 september 2015 om 16:27

Inderdaad, qua financiën en actractiewaarde is de Engelse competitie op een hoog niveau.
Maar als we het voetbaltechnische aspect gaan analyseren dan is het echt bagger, best vreemd aangezien er toch geen misselijke spelers in deze teams rondlopen. Zou het dan echt komen door de kwalitatief magere Engelse spelers die ze genoodzaakt zijn op te stellen? Barca, Real, Bayern zijn een klasse apart, maar ik zie geen enkele Engelse team zomaar even van Sevilla, Atletico, Juventus, Dortmund, Porto of Benfica winnen. Het zal vast wel eens een keer lukken maar structureel zullen ze bijna altijd het onderspit delven.

29 september 2015 om 17:27

Het onderspit delven tegen ploegen als Sevilla of Dortmund? Haha ook weer niet overdrijven. De Engelse top clubs zijn op zijn minst gelijk aan deze clubs of zelfs beter.

1 oktober 2015 om 11:44

Wat is het geworden tegen Olympiakos? Toch mindere goden als Sevilla en Dortmund.
Wat heeft City gedaan? O ja gewonnen met een onterechte penalty in de laatste minuut. Chelsea?
Volgens mij is deze ronde toch maar weer eens bewezen dat de Engelse "top"clubs toch niet minstens gelijk zijn, laat staan beter.

29 september 2015 om 17:28

Financieël is enkel Bayern Munchen beter eerlijk gezegd. Barcelona en Real Madrid steken zich diep in de schulden om net financieël voor te blijven (niet voor niets dat de 5 duurste transfers op naam staan van deze twee clubs).

29 september 2015 om 17:47

Ik denk dat jij nog even de schoolboeken in moet voor een lesje economie

Zowel Barcelona als Real Madrid maken, ondanks die mega aankopen, al jaren achtereen winst. Ze steken zich nu helemaal niet meer in de schulden om de clubs uit de BPL voor te blijven.

29 september 2015 om 18:48

Misschien wel verkeerd geformuleerd maar ze hebben niet voor niets een gigantische schuldenbergen

30 september 2015 om 08:39

Dat hebben de BPL clubs ook. Sterker nog. De Spaanse topclubs zijn momenteel hard op weg hun schulden weg te werken en draaien jaarlijks winst. Buiten Arsenal wordt de complete top in Engeland omhoog gehouden door miljardairs en hebben de clubs miljoenenschulden. Met de aankomende superdeal voor de tv rechten zullen deze clubs wellicht ook hun schulden terug kunnen verdienen, maar voorlopig zijn het eerder de Engelse clubs die boven hun stand leven. Madrid haalt jaarlijks meer geld binnen dan de Engelse concurrentie.

Vooral tactisch zijn de Engelse clubs zeer zwak. Het is vaak ook gewoon een bijeengekochte boel, geen hecht team.
Juventus is een mooi voorbeeld van hoe het met veel minder middelen, toch veel meer kan bereiken.

Het heeft niks met pech te maken imo snap niet dat hij dat zegt.
Dat zou 't geval zijn als ze een jaartje ofzo niet ver kwamen maar engelse teams presteren nagenoeg structureel niks in europa (althans het is niet veel soeps) en dit jaar kan dat best maar alsnog , ik zie het niet zo snel gebeuren. Er zijn nog enkele andere teams die ik best sterker acht dan de engelse kandidaten.
Ze zijn gewoon de laatste jaren niet opgewassen tegen de tactisch en technisch sterkere/betere ploegen.
In UK draait het veel meer om fysiek, en die tactisch sterkere clubs kunnen daar meestal best mee omgaan..terwijl de engelse weer niet zo goed om kunnen gaan met het tactische.
Engelsen hebben het voetbal uitgevonden zo wordt gezegd, maar ze zijn niet erg geevolueerd wat dat betreft.
Tot slot, het vele geld dat ze beschikken is ook al geen garantie tot nu toe op europees succes.
Zo zie je maar dat geld ook lang niet alles is.

29 september 2015 om 17:29

Geld is niet alles....hoe denk je dat Real Madrid en Barcelona zo goed zijn geworden/zijn?

29 september 2015 om 18:08

Geld is niet alles nee.
Dat geldt niet enkel in het voetbal maar voor alles.
Als t zo is wat je zegt kan je je zelf ook even de vraag stellen hoe het komt dat Atletico Madrid zo goed is terwijl ze nog aan rand van faillissement stonden
Dusss...
Daarnaast als het alles was had Real al weet ik veel hoeveel CL gewonnen.
Dus nee..geld is niet alles.

Voor duidelijkheid die engelse teams hebben veel meer te besteden dus ik vraag jou nu dan ook even: hoe komt het dat ze niks (in europa ) presteren ondanks dat geld??

just saying..

29 september 2015 om 18:46

Atletico Madrid is nu goed. Ze halen dit niveau nog maar een paar jaar en is niks structureel.
En om terug te komen op de Engelse clubs, ze krijgen pas vanaf dit seizoen (of volgend) de gigantische inkomsten die worden verdeeld over alle clubs (i.t.t Barcelona of Real Madrid).

29 september 2015 om 19:24

T gaat mij er om dat jij beweert dat alles om geld draait.. Dan moet je even de betekenis van t woord alles opzoeken.
Engelse clubs hebben al jaren genoeg geld te besteden en dit jaar gewoon NOG meer!
Feit is gewoon dat engelsen niet kunnen meedraaien op t moment ( Dat moment is al jaren gaande lol) miss Chelsea nog die deed t aardig afgelopen jaren.
man U zie ik ook zeker weer structureel in de cl komende jaren en ze kunnen t zeker winnen zie ik ook best gebeuren eens , maar al met al is t al jaren beroerd gesteld met UK clubs in europa en ja ik geef toe geld speelt rol maar nogmaals het is niet alles.
Als t alles was zouden bepaalde clubs altijd ten alle tijden toernooien winnen . dat gebeurt niet dus dan kan je t niet allemaal op geld gooien. Als ik nu miljarden heb en wat spelers koop van weet ik veel hoe duur garandeerd dat nog helemaal niks.

29 september 2015 om 19:26

En sorry oke athletico nu zeg je? Whatabout clubs als sevilla etc die gewoon wel structureel meer presteren? Ook daar weer geen engelse tussen die presteren en wederom dus een bewijs dat geld niet alles is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren