Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De missie van Cruijff is volledig mislukt, hij is géén verlosser meer'

Laatste update:

Door de vernietigende column van Marco van Basten in Voetbal International is er in de afgelopen week weer veel gesproken over de zogenaamde ‘fluwelen revolutie’ van Johan Cruijff bij Ajax. Ook bij Studio Voetbal was dit onderwerp van gesprek en Arno Vermeulen, chef voetbal bij de NOS en een van de tafelgasten, meent dat er een pijnlijke conclusie moet worden getrokken.

/

“De missie van Cruijff is volledig mislukt”, zei Vermeulen. “Het doel was om Ajax terug te brengen aan Europese top, maar vijf jaar verder is het gat met de Europese top alleen maar groter geworden. Er zijn veel slachtoffers gevallen en dat was niet nodig. Alleen de mensen die in de polonaise achter Cruijff aan liepen, mochten blijven.”

Volgens Vermeulen is er sprake van een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Ajax. “Mensen dachten dat Ajax, met dank aan de in Spanje woonachtige Cruijff, weer met de Champions League in handen zou komen te staan. Cruijff was een fantastische voetballer, een heel interessante trainer, maar hij is géén verlosser meer”, maakte Vermeulen duidelijk.

Arno Vermeulen heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha Hoe voorspelbaar allemaal weer. In de polemiek die ontstaat na de column van vbasten wordt hij met de grond gelijk gemaakt door Jaap de Groot en de snor, maar Vermeulen valt hem natuurlijk gelijk bij

28 september 2015 om 07:43

Haha, hoe voorspelbaar weer dat Vermeulen az'ter en fervent Ajax hater (wat hij nooit zal toegeven)
Uit alle macht probeert om Ajax en welk beleid dan ook met de grond gelijk te maken.

Dankjewel arno vermeulen alleen zit niemand op jou mening te wachtten. Comentatortje van niks

28 september 2015 om 07:37

Haha Arno Vermeulen wat een nietsnut is dat zeg. Hij zegt ook gewoon dingen om een vuurtje op te stoken. Is Ajax nog wel een topclub? Ajax verliest van PEC Zwolle 2x in een hele seizoen. Allemaal onzin wat die man uitkraamt. Echt geen zin om nog 100 voorbeelden te geven. Die man is zwaar irritant. Misschien moeten hun proberen een beter Studio Voetbal neer te zetten. Ze zijn de CL rechten ook al kwijt.

28 september 2015 om 08:04

Hij geeft anders gewoon feiten hoor. Dat is iets wat jij niet kunt. Kan me wel voorstellen dat dit irritant is voor jou trouwens

28 september 2015 om 08:52

Welke feiten? De zogenaamde fluwelen revolutie is pas in 2012 ingezet, dus om nu al de conclusie te trekken dat het in 5 jaar niet gehaald is, is wel heel erg voorbarig.

28 september 2015 om 10:47

Beste Robert41,
Kan jij dan aub benoemen waar Vermeulen feitelijk gelijk in heeft? Volgens mij is het feitelijk zelfs complete onzin die hij verkondigt. De resultaten van het eerste elftal was één van de peilers van de revolutie. Eén waar vanaf het begin voor aangegeven was dat deze doelstelling op de lange termijn behaald kon worden. Van de eerste dag is er gezegd dat het hervormen van de opleiding minimaal 5 jaar gaat duren voordat er resultaat verwacht mag worden. Het gevolg van een betere opleiding is een beter eerste elftal. Sinds 2012 zitten alle poppetjes op hun plek bij Ajax. Om dan nu al, ruim voor het verstrijken van de gestelde termijn, te roepen dat de revolutie volledig mislukt is, is lachwekkend. Dan geef je aan dat je net zoals Vermeulen niet geïnteresseerd bent in feiten, maar puur uit rancune of onwetendheid reageert.

28 september 2015 om 13:57

@ Robert41

Hij komt niet met feiten, hij komt met onwaarheden.

- Hij beweert dat de fans voorgeschoteld is dat we de CL weer gingen winnen. Niemand dacht dat wij de CL weer gingen winnen.
- Mensen zouden onnodig weggestuurd zijn. Dus je kan één beleid voeren als er allerlei kampen zijn?

Het doel was om binnen 5 jaar de jeugdopleiding te hervormen, zodat er tegen deze tijd talenten klaar zouden staan. En staan die klaar? In tegenstelling tot de 3 van meneer van Basten (veel clubs komen niet eens aan 3) staan er 5 compleet eigen talenten in de basis. En dan laat ik er nog een aantal buiten, terwijl die ook een deel van hun opleiding hier hebben gehad.

Dat Overmars de jeugd goed heeft aangevuld is mooi. Helaas heeft hij voor het eerste 7/8 zeer matige spelers gehaald, terwijl het beleid aangaf dat er alleen zou worden gekocht als het aantoonbare versterkingen zouden zijn.

Daarnaast stonden pas na 2 jaar de neuzen dezelfde kant op. Iets wat ik me nog steeds afvraag omdat Overmars en de Boer zich ook niet aan het beleid houden. (iedereen dezelfde speelwijze, geen breedte aankopen)

Dan kan je dus wel roepen over het resultaat, maar dan moet je ook objectief zijn en ook de redenen bekijken.

Betere jeugd + goede aankopen = mogelijk een stap zetten.
Betere jeugd + drama aankopen = een stap terug.

De jeugd kan nog zo goed zijn, je kan ze niet met 11 tegelijk het diepe in gooien.

van Basten was een fantastische voetballer, een dramatische trainer, een dramatische assistant trainer, en dat is wél de verlosser? En sinds wanneer mag een 'verslaggevertje' ook een mening geven? Als hij al een rol aan die tafel zou moeten hebben is het die van presentator, niet die van analist..

Kom maar op met die feiten Robert, ben erg benieuwd.

28 september 2015 om 17:55

jan en alleman heeft een mening over Ajax tegenwoordig. Iedereen geeft die ook, dus kan die van Vermeulen er ook wel bij.

De jeugdopleiding is inderdaad nog een beetje vroeg om daarover te oordelen maar Jij geeft in je betoog toch ook precies aan waar het misgaat. Bij de aankopen, dus liggen onze meningen niet zo ver uit elkaar.. 😉

28 september 2015 om 19:59

Precies! Hoe zelf ingenomen ben je, als je als chef voetbal bij de NOS in je eigen programma gaat zitten en ook nog voetballers die in de top hebben gevoetbald tegen gaat spreken als het gaat over wat er komt kijken in het topvoetbal. Nou, dan voel je jezelf wel een hele belangrijke man. Wat een een eikelbijter die kerel

Waarom is het mislukt? Omdat we een keer geen kampioen worden. Omdat we een seizoen minder mooi voetbal spelen? Volgens mij zijn dat de verdienste van Frank. De revolutie is bedoeld voor achter de schermen. De jeugdelftallen zullen hiervan de vruchten moeten pakken. Het eerste is weer een heel ander verhaal.

Maar wat een kansloze bende dat Studio Voetbal. Met die zielige David Endt die ook een sneer probeert uit te geven. Hij kan niet eens bus regelen voor Ajax 1.

Weet je wat mislukt is, al die aankopen en het beleid van Marco van Basten. Waar Ajax nog 2 a 5 jaar nog last van had. Diverse onnozele spelers voor miljoenen gehaald.

28 september 2015 om 07:39

Een seizoen?? Onder welke steen heb jij geleefd? Het wordt al 4 jaar steeds minder. Maar dat komt door de slechte aankopen die gedaan worden en volgens mij heeft dat niet zozeer iets met Cruijff te maken

28 september 2015 om 07:44

Lees even het commentaar van Maduro in een ander topic. Overdrijven is ook een vak.

28 september 2015 om 07:47

@robert41

Oh krijgen we deze praat. Maar wat heeft dit met de revolutie te maken. Marco Overmars is verantwoordelijk voor de aankopen. Niet Johan Cruijff hoor.

28 september 2015 om 07:49

Ik zou zeggen kijk eens een wedstrijd. Of ga eens eens een internationale wedstrijd van Ajax kijken. Dan kun je helemaal je lol op.

28 september 2015 om 07:51

@robert41

Robert praat jij de media na of ben je gehersenspoeld. Maar 4 jaar achter elkaar kampioen worden doet sommige supporters wel wat. Ajax speelt een keer wat minder en het deugt niet. Je hebt ook mindere en betere tijden.

28 september 2015 om 07:59

Nee hoor dat roep ik al 4 jaar. Maar je hebt wel echt sterke inhoudelijk argumenten kerel....

Het is toch lachwekkend dat je internationaal elke keer in de problemen komt tegen clubs met een fractie van de omzet van Ajax. Dan zit er iets in je beleid flink fout. Ik denk het aankoopsbeleid. Een veredeld jeugdelftal opstellen is echt niet mogelijk hoor...

28 september 2015 om 11:02

Dat jij dat lachwekkend vind zegt genoeg over jou.
Daarnaast begrijp je er niet veel van.
Ajax heeft Europees gezien teleurgesteld maar zo slecht als jij het nu zegt is en was het zeker niet.
Voetballend vind ik Ajax veel beter dan een paar jaar geleden.
Ik zie steeds vaker aanvallen om je vingers bij af te likken.. Voetballend zit het wel heel goed in elkaar. Ajax is een paar keer kampioen geworden omdat ze punten pakten met slecht voetbal maar uit corners en vrijtrappen vaak de 1 of 2-0 maakten.

Vorig jaar was het voetballend al veel beter, de leeftijd is alleen wel erg jong en statistisch gezien deden ze vorig jaar niet onder voor de jaren ervoor alleen PSV was vorig jaar gewoon beter.

Europees kan Ajax mee gaan doen wanneer ze dit team bij elkaar houden en fysiek sterker, slimmer of volwassener worden.

28 september 2015 om 11:26

Valt me op dat alleen de Ajacieden nog niet willen inzien dat de missie hoogstwaarschijnlijk gefaald is. 4 x kampioen geworden is knap, maar de missie was aanhaken in Europa. We zijn alleen maar verder weg gezakt. Heel Nederland trouwens, niet alleen Ajax.

En het hervormen van de jeugdopleiding zou zon 5 jaar duren. We zijn nu 4 jaar onderweg en er breekt bar weinig eigen jeugd door bij Ajax. Dus het zou allemaal in het laatste jaartje moeten gebeuren. Die kans is natuurlijk gewoon heel klein.

En kom asjeblieft niet aan met verhalen als...de volgende lichting spelers is super goed etc. Want dat horen we al jaren en iedere keer valt het vies tegen als ze een jaartje mee doen in het 1e.

28 september 2015 om 11:37

Eerste drie seizoenen hoorde je niemand. Pas na het vertrek van Eriksen werd het spel slecht. 13-14 was wat dat betreft een dieptepunt. Daarna is het echter steeds beter geworden en inmiddels is het soms al zeer goed.

28 september 2015 om 13:04

Inmiddels is het zeer goed????
Kijk jij wel eens wedstrijden? Dodelijk traag en saai voetbal met af en toe een bevlieging maar thats it.

28 september 2015 om 13:15

Bij Feyenoord noemen ze dat hard werken, bij Ajax noemen ze het saai.

28 september 2015 om 13:38

Zucht,

Aan alle Cruijff haters en domoren.

Cruijff wil dat Ajax door voetbalminnend geleid wordt en niet door bedrijfs mensen. Hoe deze voetbal mensen het dan invullen is aan hun, maar het gaat erom dat Ajax door voetballers bestuurd moet worden.

Dan kan Arno wel weer komen met er zijn mensen alleen maar slechter geworden, maar die ten have had helemaal niks bij Ajax te zoeken, heeft zelf nog nooit een wedstrijd op niveau gespeeld en die gaat dan even vertellen hoe het moet bij een voetbal club?

Iedereen heeft het over prestaties en hoe ze het in Europa doen etc. Maar ik weet zeker dat als Ajax een ten have nog als directeur hadden dat frank de boer bv al ontslagen was of ontslag had genomen. Terwijl een van der sar en overmars elkaar veel minder zouden naaien omdat het teamgenoten zijn en waren. Zij hebben een soort van voetbal relatie.

Alle voetballers moeten een voorstander zijn van hoe Cruijff denkt, Cruijff wil gewoon dat voetbal door voetballers bepaald wordt en niet door nitwits zoals Arno Vermeulen..

Maar ja mensen lopen liever de media achterna en willen Ajax maar al te graag erop wijzen als het niet goed gaat.

Het gaat er gewoon om dat voetbal voetbal moet blijven en niet allemaal Bv's zoals in den haag..

28 september 2015 om 13:52

Ja ik kijk alle wedstrijden en lennonturbo heeft gelijk! Eigenlijk is het jammer dat Ajax 4 x kampioen is geworden. De missie begon in het kampioensjaar, maar de plannen komen uit de tijd dat Ajax al 7 jaar geen kampioenschap meer had gevierd.. Toen hunkerde alles wat Ajax was naar een kampioenschap en werden er veel spelers gehaald zoals Atoeba en Middo(z'n 2e periode). Dan is het logisch dat je gaat kijken wat je kan verbeteren.

Ik denk dat er al veel verbeterd is en of ze ooit Europees weer mee gaan doen, dat kunnen we alleen maar hopen.
Voetballend is het veel beter er zit ten minste een gedachte achter en als ik zie hoe Groningen verdedigt tegen Ajax zijn echt ze stukken verder dan een aantal jaar geleden.

Alleen de mensen die echt geen verstand van voetballen hebben zullen zeggen dat het saai is. Sommige wedstrijden lijken saai, omdat alles een richtingsverkeer is en tegen een basketball verdediging is het lastig voetballen.
Toch zie je dat Ajax dan best eenvoudig wint, kansen creert en 1 a 2 mooie goals maken.

28 september 2015 om 15:23

Je laat het belangrijkste woordje weg uit mijn zin: "soms". Ik hoef hier verder geen woorden over vuil te maken denk ik...

28 september 2015 om 07:46

@ahjacied

Hij zeg toch niks geks? Verschil tussen subtop Europa en Ajax is alleen maar groter geworden, tuurlijk heeft dit ook met de groter budget te maken die de andere Europese clubs wel te besteden hebben maar ik zie ook clubs met een kleinere omzet of zelfde soort budget als Ajax het veel beter doen. Ambitie die ze vooraf geroepen hebben klopt niet echt bij waar we nu staan maar ik heb er wel nog steeds geloof in.

Het is een idd wel een beetje te snel om te roepen dat wat Cruijff wilde mislukt is. We zien nu al een aantal grote talenten in de selectie lopen. Spelers als Bazoer, Klaassen, El Ghazi, Tete, Riedewaald zijn werkelijk waar om van te genieten en er komt ook een hoop goede talenten aanstormen zoals Van Beek, Nouri, Muric etc. Als we nou eens deze spelers gewoon wat langer bij de club kunnen houden met die meer dan 100 miljoen dat we op de bank hebben zie ik het wel ergens goed komen.

28 september 2015 om 07:49

@caribbean

Hoeveel verschil is er tussen Ajax en de subtop dan? Heb je cijfers of onderzoek?

We hebben zat talent en het is ook te hopen dat ze bij Ajax langer blijven. Maar dat is aan de spelers zelf. Als Real Madrid over 2 jaar komt voor Bazoer. Dan gaat Bazoer gewoon na Real Madrid. Hoe kan je zoiets nou weigeren als Ajax zijnde en Bazoer zijnde.

Nederland is een opleidingsland wij komen niet rond van commerciële zaken.

28 september 2015 om 08:17

@ahjacied

Moet je daar echt cijfers of een onderzoek voor hebben? Als je al jaren achter elkaar moeite heb met clubs als Dinamo Zagreb, Celtic. Rapid wien,
Dnipro Dnipropetrovsk, Redbull Salzburg, Steaua Boekarest etc. welke bewijzen heb je nog nodig dan? Meeste van hier genoemde clubs kan je niet eens tot subtop rekenen.

Tuurlijk zijn we een opleidingsland en daar ben ik het zeker mee eens maar daar kunnen we ook zelf veranderingen in brengen. Waar wil Ajax heen met 100 miljoen op de bank? als je spelers als Bazoer en El Ghazi over 2/3 jaar gewoon wat hoger salarissen gaat aanbieden ( jaa boven de 1 miljoen ) kan je wellicht aansluiting vinden. Zo,n jongen als Bazoer beseft ook wel dat als hij naar een Real Madrid of Barcelona etc. gaat dat hij een van de velen word en wellicht op de bank plaats moet nemen. De stap van Ajax naar Real Madrid is gewoon veels te groot en daar komt hij ook als nobody binnen omdat ze daar niet eens weten wie Bazoer is.

Als Ajax nou eens weet te gaan presteren in bijvoorbeeld CL en zo,n Bazoer/el Ghazi blink dan in zo,n toernooi uit heeft dat vele gevolgen. Op zo,n moment kan je ook een hogere transfer bedrag gaan vragen voor zo,n speler. Het is makkelijker praten dan gedaan maar ik word er zo moe van als supporter om steeds te horen dat we opleidings club zijn als ajax zijnde. Ik wil een deel van het geld op het veld zien staan en niet op de bank. We hoeven geen speler te halen van 80 miljoen maar wat we wel kunnen doen is een deel van de bedrag investeren in spelers als El Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewaald etc. en hopend dat ze langer blijven met als gevolg dat we nou eens wel bij subtop aansluiten en een hoger aanzien krijgen bij topclubs waardoor ze af en toe wel 40 a 50 miljoen gaan betalen voor een El Ghazi of Bazoer inplaats van steeds maar dat 20 a 30 miljoen te moeten ontvangen omdat wij ' niks voorstellen'.

28 september 2015 om 08:28

Alsof ze daar bij Ajax nu nog niet mee bezig zijn met €110 mil op de bank. Je hebt het wiel wel opnieuw uitgevonden hoor.

Het is fijn dat Arno Vermeulen een mening heeft over de huidige situatie bij Ajax. Ik ben blij dat de club voor deze weg heeft gekozen vier jaar geleden. Het 5-jaren plan blijkt achteraf een te idealistisch tijdsbestek om doelstellingen te realiseren. Van mij mag het nog gerust 15 jaar langer duren voordat er daadwerkelijk resultaten behaald worden op Europees gebied. Dit is het beste voor Ajax.

28 september 2015 om 09:30

@lunice

Heey sorry dat ik het wiel opnieuw uitgevonden hebt, wist niet dat je boos zou worden hoor.

Ik heb niet echt de indruk dat ze op die manier bij Ajax ermee bezig zijn, volgens mij zijn ze iets heel anders van plan met dat geld dan het terug investeren in het elftal, maar ok wie weet.

28 september 2015 om 10:16

caribbean,

Ook al bied je je spelers nog zoveel geld, ze willen uiteindelijk allemaal naar het buitenland.

Ajax blijft een opleidingsclub, maar dankzij de fluwelenrevolutie gaan er steeds kwalitatief betere spelers doorstromen in het eerste en er zullen er ook een aantal voor veel geld verkocht worden.

Maar de instroom gaat gewoon door en het gat aan kwaliteit wat er nu was heeft Frank al direct aangevuld met eigen jeugdspelers.

Heeft tot nu toe goede resultaten tot gevolg, na wat opstart problemen en wat uitprobeersels.( Sinkgraven)

Ben blij met de huidige discussies,( o.a. Cruijff over de punt naar achteren) dat zal ons uitendelijk naar een hoger niveau leiden.

28 september 2015 om 11:02

Alleen de ambitie zoals gesteld door Vermeulen is nooit door Cruijff of Ajax zelf gesteld. Cruijff zei juist dat ajax altijd een opleidingsclub voor de grote clubs zou blijven omdat het gat financieel te groot is en groter is geworden ook nog. Ambitie is altijd het hoogste maar dat is geen doelstelling.

28 september 2015 om 11:27

5 december 2011: Cruijff: 'wij zijn vastbesloten om Ajax terug naar Europese top te brengen'

Op AT5 voor de wedstrijd tegen Barcelona: Cruijff: 'ajax op weg naar Europese top'

Column Telegraaf dat jaar: "veel beter moet, wil je Ajax terug aan de Europese top brengen"

VI 13 mei 2013: 'zoals ook tijdens de Cup Final bleek. Daarom geloven we binnen Ajax ook oprecht dat we de stap richting de Europese top kunnen maken', aldus de Ajax-icoon.

etc, etc, etc

28 september 2015 om 12:23

@wisconsin

Waar staat dat dit binnen 5 jaar moest gebeuren? Juist, ambitie is goed maar dit is lange termijn gedachten en beleid. En een stap richting de EU top is een ronde verder, dat zegt dat er nog lang niet zijn.

28 september 2015 om 12:23

dubbelpost

Wat een walgelijke vent is dit ook!! Er komt geen positief woord bij hem uit, wanneer halen ze hem eens van de buis? Hij mag maar onzin blijven roepen zonder dat hem eens het vuur aan de schenen wordt gelegd. Volgens mij is de revolutie gebouwd op 4 pijlers; 1 financieel verantwoord en gezond (lukt aardig) 2 hogere kwaliteit jeugdspelers afleveren door oa individuele training te geven ( zijn aardig op weg, maar effecten zijn pas zichtbaar tussen de 5 en 10 jaar) 3 bindt talenten vroegtijdig langer aan je ( zijn we volop mee bezig zodat ze later en met een hoger niveau doorstromen). 4 speel binnen de club allemaal op dezelfde manier. Ook dat lukt aardig, het eerste is nog een beetje een dissonant, maar de A1 en B1 geven hoop op betere tijden... Maw het gaat nog niet eens zo slecht!! Snap de kritiek van Arno dus niet zo goed... Het is maar net hoe je er naar kijkt; Kijk je praktisch en meetbaar dan kun je best wat kritiek uiten. Geloof je me meer i de visie van de revolutie dan kijk je ook naar de wat langere termijn, want een verandering kost nu eenmaal tijd. Wat dat betreft is het net het bedrijfsleven, wanneer je daar reorganiseert en een andere koers gaat varen is dat ook niet van vandaag of morgen gerealiseerd.

28 september 2015 om 07:42

Jij bent dus 1 van die personen die blind achter Cruijff aanlopen.

Je kunt toch zien aan het vertoonde spel en de internationale resultaten dat er iets flink miszit bij Ajax.

Mijn mening is echter dat ze eens goed naar het aankoopsbeleid moeten kijken want daar gaat het volledig mis....

28 september 2015 om 07:55

@robert

Toen Ajax thuis van Barcelona won toen zei je zeker, wat als we het team bij elkaar kunnen houden en verder zijn in de revolutie haha.

28 september 2015 om 08:01

Vent hou toch eens op met dat ene wedstrijdje!! Barcelona was toen al lang geplaatst voor de volgende ronde en spelers als Messi deden niet mee...

Een nietszeggend potje in de ogen van de tegenstander... En mensen als jij hebben het er 3 jaar later nog steeds over

28 september 2015 om 08:02

Ik vind anders dat hij zijn mening prima onderbouwd en dat zie ik Arno vermeulen beslist niet doen.

De grootste fout die er tot nu toe gemaakt is bij Ajax is dat de mensen die het plan moeten uitvoeren allemaal een groot ego blijken te hebben. Toch stromen er elk jaar nog steeds prima spelers vanuit de jeugd door naar het eerste elftal en behoren de grote fouten die er Onder Coronel zijn gemaakt tot het verleden.

28 september 2015 om 08:02

@robert41, Dat is zeker niet blind en heb de wijsheid iet in pacht. Aan de andere kant, je reageert op mijn post, maar in je reactie lijkt het net of je hem niet gelezen hebt. Waar ben je het niet mee eens, zie bijv mijn 4 pijlers waarde revolutie op gebouwd is.

Wat jee wel ziet is dat het buitenland fors meer inkomsten is gaan genereren, waardoor het lastiger wordt en de noodzaak nog groter is om kwalitatief betere jeugdspelers op te leiden.

Het punt is juist, we moeten niet zoveel aankopen. Die aankopen blijken maar zelden een echt versterking..

28 september 2015 om 08:08

Dat punt betreffende omzet gaat ook niet op. ajax speelt internationaal tegen clubs met een fractie van de omzet van Ajax en dan blijken ze totaal niet mee te kunnen

Probleem is dat je wel een hogere omzetkunt hebben maar als je vervolgens niet met dit geld doet maar op de bank laat staan schiet het niet op. Ik begrijp de mensen die dat niet zien niet. Je kunt toch niet met een jeugdelftal gaan voetballen

28 september 2015 om 08:18

@ robert,

wat men bij ajax nu doet is deze spelers langdurigelangdurug vast leggen, zodat ze mogelijk langer blijven. ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat men voor een aantal talenten het salaris plafond verhoogd.. helaas kan het nederlandse voetbal op dit moment financieel niet meer concurreren met veel buitenlandse clubs.

28 september 2015 om 08:29

Cruijff zegt zelf dat de portomonnee getrokken mag worden als de speler een toevoeging heeft op de selectie. Helaas heeft de persoon die verantwoordelijk is voor aankopen tot op heden zijn werk nog niet fatsoenlijk gedaan. Tijd voor wat verandering.

28 september 2015 om 09:35

@robert41,

Ok dus je bent het over de rest dus wel eens, dat is mooi :-)

Verder heb ik echt geen idee wat je verder bedoeld

28 september 2015 om 07:53

Hij heeft toch gewoon een punt als hij zegt dat het verschil tussen Ajax en de top groter is geworden?

28 september 2015 om 08:12

Nee dat heeft hij niet...altans niet qua voetbal. Destijds was het alle (lange) ballen naar voren rossen en hopen dat Suarez er iets nuttigs mee deed. Nu is het geen sprankeling voetbal maar wel verzorgder. Daarnaast staat er nu veel meer potentieel op het velt en worden er minder (direct inzetbare) spelers gekocht. Meer spelers opgeleid en langer vastgehouden. Daarnaast zijn ze financieel zeer gezond...en dat was ook anders.

Nu hebben ze de mogelijkheid om nee te zeggen tegen een redelijk bod op een speler. Hebben ze de mogelijkheid...en dat gebeurd al...om spelers langere contracten aan te laten gaan. En vooral.....spelers gaan niet meer zomaar weg. Ze gaan nu naar echt mooie clubs.

Zulke processen hebben tijd nodig, jong talent doorstromen duurt jaren. Teveel mensen hebben tegenwoordig totaal geen geduld meer met zaken. Dat zie je overal in terug. Kortweg, geef het de tijd.

28 september 2015 om 07:46

@oostje, ja klopt, dat soort resultaten zie je pas na 5 tt 10 jaar. Het gekke is dat zo een vermeulen ook niet achterlijk is en prima weet hoe dat soort processen werken... Dat maakt het des te vreemder en eigenlijk gewoon zielig hoe hij zich opstelt...

Ik denk niet dat je de conclusie zo kunt trekken. Denk nog steeds dat de jeugd de oplossing is. Ze zijn alleen te ver doorgeslaan bij Ajax. 3/4 ervaren spelers, vooral voorin, en de wereld ziet er anders uit.

Denk dat een aantal mensen gewoon niet goed functioneren. Mensen als Overmars en van der Sar mij niet obertuigd

28 september 2015 om 10:59

Die ervaren spelers zijn te duur, nog althans, door het gezonde financiele beleid van de afgelopen jaren kunnen we wellicht onze begroting structureel opkrikken en zijn qua salaris en ervaren spelers misschien wat meer mogelijkheden.

Van der Sar doet het commercieel heel goed, de jaarcijfer tonen dat aan, dit jaar al 22 miljoen aan sponsorgeld en stijgende. Overmars doet het ook prima

Absoluut mee eens, wie het precies toe te schrijven is lastig te zeggen. Maar zowel Cruijf als Marc Overmars en F. de Boer. Zijn debet aan deze veredelde A-selectie die zeker de laatste twee jaar anti-reclame is voor de Hollandse school/Ajax-voetbal en verder terugzakt van het Europees niveau dan ooit.

Oud voetballers in de top van een miljoenen bedrijf geeft geen garantie op succes. Men kijkt naar het voorbeeld Bayern, vergeet niet dat daar buiten een aantal voetballers nog wat andere mensen rondlopen in de top.

Bij Ajax liggen zelfs de oud voetballers niet op een lijn, dus dan is en word het erg moeilijk werken

Arno Vermeulen... Alsjeblieft zeg.
Die jongen wordt toch door niemand serieus genomen als voetbalkenner.

28 september 2015 om 08:17

Wat is dat uberhaupr voor functie, chef voetbal voor de NOS? Hij zet zichzelf daar dus aan tafel? Dat is lachwekkend. Dit is toch geen autoriteit waar we wat van willen horen?

28 september 2015 om 08:24

Beslist niet, maar ik heb ook niet echt de indruk dat Arno Vermeulen serieus genomen wordt. Zeker niet door Perez en Mulder.

28 september 2015 om 09:05

Waar is hier en daar?? Ik zie het niet hier en ook daar niet

Ik vind Vermeulen een irritante en vaak zure kerel, maar ik moet zeggen dat hij wel een punt heeft; de Europese top lijkt verder dan ooit, ipv dat die dichterbij is gekomen. Ook zijn er mensen beschadigd tijdens de revolutie, ongeacht voor welk kamp je bent...

De 4 kampioenschappen waren top, maar hebben veel verdoezeld. Europees maak je geen vuist (meer)...

Zit je om aandacht verlegen, Arno Vermeulen? Misschien wordt het tijd dat je
je eens verdiept in de materie voor je allerlei kletspraat uitslaat.
Ajax heeft de weg van de jeugd gekozen ipv voetballers die er al staan.
Aanleiding hiervoor, mijneer Vermeulen ,was de inbreng van Marco van
Basten die Ajax op de rand van bankroet zette. Weet je dat nog?
Dat nooit meer dachten ze bij Ajax! De fluwelen revolutie heeft alles te
maken met de jeugd. Ajax koopt tallentvolle jeugdspelers en gaat daar
mee aan de slag, Wat heeft dat na 5 jaar opgeleverd? Een vijver met
spelers uit de jeugd die nu in het eerste spelen en waar je je vingers
bij aflikt, en een jeugd die daar zeker niet voor onder doet. Vervolgens
is Ajax met afstand de gezondste club van Nederland, met een banksaldo
van ruim 80 miljoen.

Cruijff heeft Nooit geroepen dat ze met 5 jaar de champions league
zouden winnen mijnheer vermeulen. Sterker nog.....cruijff heeft altijd
gezegd dat we zullen moeten accepteren dat we opleidingsclubs voor
de grote jongens zullen zijn.....omdat we tegen die financien nooit op
kunnen.

Het is wel beleid om de grootste talenten langer aan je te binden.....ook
dat...mijnheer verneulen is aardig gelukt.

Dat je van spelers in deze leeftijscategorie nog niet de weerbaarheid
van gelouterde profs mag verwachten...is volstrekt logisch.
Dus zullen het piken en dalen blijven.......tot deze jongens een aantal
jaren met elkaar kan spelen. Dan heb je wat moois......maar een
championsleague winnen......daar denkt...behalve jij mijnheer Vermeulen
helemaal niemand aan

Gewoon in en in triest hoe je mensen met jarenlange binding met Ajax zo op straat zet. Het is op dat vlak wel degelijk mislukt, wie lopen er nog rond als oud spelers?
Gisteren loopt ie weer te schreeuwen dat hij niets kan doen vanuit Spanje. Dan moet hij ook het lef hebben om op stoel te gaan zitten en verantwoordelijkheid te nemen! Je kunt er veel over zeggen en snap het chauvinisme van de Ajax supporters maar het wel degelijk en compleet mislukt!!!

28 september 2015 om 09:17

Nou de Boer, Overmars, Bergkamp, van der Sar, Jonk. Als je niet weet waar je het over hebt reageer dan niet want je zet jezelf voor paal.

"mensen dachten dat Ajax, met dank aan de in Spanje woonachtige Cruijff, weer met de Champions League in handen zou komen te staan"

haha.....zou deze man zichzelf echt serieus nemen?
Er is helemaal niemand die dacht dat ajax wel even de cl zou winnen met hulp van cruijff.
Das weer beetje populair roepen in zn eigen voordeel

Niet gehinderd door enige objectiviteit buitelen de ajax fans over elkaar heen om Vermeulen af te kraken. Kom niet aan ajax! Nee hoor jongens. Het spel is aantrekkelijk en europees gaat het ook al jaren lekker. En de samenwerking tussen de trainers gaat ook prima.

28 september 2015 om 14:08

Iedereen mag Ajax van mij afkraken. Maar doe dat dan wel met kloppende feiten.

van Basten ging al aan een hoop feiten voorbij, Vermeulen is hier gewoon aan het liegen.

Dus als je het over objectiviteit hebt, ben ik erg benieuwd waarom Vermeulen volgens jou dan gelijk zou moeten hebben?

Ach.. De generatie Riedewald en Tete is eigenlijk de eerste generatie die nog een redelijke periode gespeeld hebben in de jeugd volgens de "cruijff-methode". De rest eigenlijk niet echt. De jonkies die er nu aan gaan komen zijn dus steeds meer volgens de nieuwe methode opgeleid. Gastjes die nu nog in D1 zitten zijn alleen met deze methode opgeleid. Je kunt pas echt zeggen dat het mislukt is als die jongens falen. Dat kan dus pas over 5-8 jaar ongeveer. Het was ook geen 5-jarenplan, maar een lange termijn strategie.

Arno vermeulen... dan moet je het internet en de tv dan mee vullen.

Als ik me herinner van wat de bedoeling was toen Cruijf kwam vijf jaar terug. Heb ik me niet een keer de illusie gemaakt dat het de CL zou opleveren. Voor zover het 'plan' bekend is, zou het gaan om het anders opleiden van de jeugd. Dus meer individuele training van oud spelers. De oud spelers waren van belang, omdat al die gescoute jongens wel kunnen voetballen, maar het juist de kleine dingen zijn waar je ze mee kan helpen. Dingen waar oud ajax spelers allemaal ervaring mee hebben. Maar de jeugdopleiding .. niets anders dan de jeugdopleiding. Er is sindsdien sterk gescout en er zijn een hoop talenten gehaald. Er is niet met geld gesmeten, maar het tegenovergestelde juist. Dat was allemaal bekend toen het plan er kwam.

Het lijkt mij een verdomd logisch gevolg dat als de top sindsdien gemiddeld rond de 500 miljoen heeft uitgegeven en Ajax juist minder is gaan uitgeven dat het verschil groter wordt tusen die clubs.

De jongens die er nu rondlopen in ajax 1, daarvan hebben Tete en Riedewald misschien wat meegekregen, maar die spelen ook alweer 3 jaar bij de senioren.
De jeugd anders opleiden was het plan, dan lijkt mij het een goed idee om over een jaar of 4 a 5 eens te gaan kijken wat voor spelers er dan doorkomen. Je kan niet binnen 5 jaar een jeugdopleiding veranderen en een eind-oordeel vellen zonder de jeugd te hebben gezien. Je kan in een marathon niet na 10 kilometer de winnaar aanwijzen toch...

28 september 2015 om 10:53

Juist! Het is allemaal lekker voorbarig als het aankomt op kritiek geven, speerpunt was juist de opleiding. Ajax leefde boven hun stand financieel, leide weinig toptalenten meer op, had een extreem falend aankoopbeleid, continu wisselende samenstelling van bestuur, chaotische structuur zeker rondom technisch beleid en won bovendien geen prijzen. Dat is allemaal verbeterd, bovendien speelden we nauwelijks CL, kortom ook in europa zijn er stappen gemaakt.

De echte effecten kunnen we op de lange termijn beoordelen, kan Vermeulen wel met wanargumenten komen dat je op korte termijn moet presteren (wat ondanks gebeurd), maar het gaat juist om een lange termijn plan. Tja een lange termijn plan op korte termijn beoordelen en met name afzeiken, gewoon te dom voor woorden. Enige wat je kunt zeggen dat ajax het in de midden en bovenbouw goed lijkt te doen met Veltman, Klaassen (die miste zowel van Basten als Vermeulen), Fischer, Dijks, Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi, of die nou kort of lang in de opleiding zitten, daar ontwikkelen spelers zich goed en worden bovendien de juiste spelers aangetrokken, ook krijgen deze jongens de kans terwijl eerder ajax voor aankopen was gegaan.

Ik zal de eerste zijn om te erkennen dat het niet allemaal hosanna is bij Ajax, maar bespaar me a.u.b. de kritiek van Arno Vermeulen. Ik heb deze 'objectieve' journalist nog nooit kunnen betrappen op ook maar een positief woord over Ajax.

Vermeulen moet echt van de buis af, wat een waardeloze sensatie zoeker. Hij had geen enkel steekhoudend argument waarom het mislukt zou moeten zijn en viel in woorden als, geen verlosser meer, mislukt etc. etc. Nou waarom dan?

De europa doelstelling zoals Cruijff die in gedachten had is heel wat anders dan Vermeulen doet voorkomen. Cruijff zag juist in dat Ajax moeilijk tot de EU top kon horen ook met de revolutie maar ze willen een keer tot bv. de kwartfinale komen. Maar voor de revolutie speelde we geen eens CL en wonnen we niet van Barca, Man City en hielden we PSG en Milan niet op een gelijkspel met een extreem jong elftal, kortom er is gewoon vooruitgang.

De revolutie is nog geen 5 jaar gaande, het duurde een jaar of 2 voordat er wat wijzigingen doorgevoerd waren in met name de opleiding (vermeulen dit was ook een van de speerpunten) en ook financiele beleid (flink verbeterd). Het echte resultaat hiervan komt over jaren en jaren, als de huidige Dtjes doorbreken. Daar gaan beide geweldige onderbouwingen van Vermeulen.

Ondertussen kunnen we naar de midden en bovenbouw kijken en daar doet Ajax het juist goed.
Klaassen, Veltman, Dijks en Fischer zijn nog kort onder het plan Cruijff opgeleid in de bovenbouw, de generatie daarna met Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi iets langer. Dit zijn gewoon allemaal basiswaardige spelers en zelfs toptalenten. Scouten, kopen en vervolgens opleiden hoort zeker in de bovenbouw ook bij opleiden. Gezien de tijdspanne kun je alleen hier iets zinnigs over zeggen, daar gaat het in mijn ogen redelijk goed aangezien nu ook weer van de Beek, Nouri en Cerny er aankomen bv. Tevens lijkt het beleid om jeugdspelers aan te trekken succesvol te zijn.

Studio voetbal hoef ik met Endt en Vermeulen niet meer te zien, bij het enige goed onderbouwde commentaar van Mulder en Perez moesten ze er ook nog eens doorheen praten.

Het gat moest eerst groter worden voordat het kan gaan dichten. Soms moet je eerst een stap terug zetten om er vervolgens drie vooruit te doen.

Ik ben PSV er, maar een feit is gewoon dat Ajax zijn positiespel uitstekend is. Hier kan Cocu een voorbeeld aan nemen. Door gebrek aan positiespel, kunnen we momenteel van iedereen verliezen.
Dat Ajax dit beheerst is te danken aan de jeugdopleiding en indirect dus ook de "fluwelen revolutie.
Feit is wel dat de afstand naar de Europese sub/top, grote is geworden, dat was ook een Utopie, Geld bepaald namelijk bijna alles.

Het is toch belachelijk dat iedereen achter zo'n man blijft lopen omdat hij een begenadigd voetballer was. Je zit werkelijk met bewondering te kijken naar programma's als voetbalinside waar zo'n Derksen werkelijk alles verdedigt waar de beste man aan wartaal spreekt. Zegt Johan dat wit zwart is dan is dat ook omdat er een diepere gedachte achter zit. Ook leuk hoe ze een wereld trainer als van Gaal keer op keer afbranden omdat 't niet het beste vriendje van Cruijff is.
Wordt het niet is tijd anno 2015 dat we niet meer in sprookjes geloven wat de goede man achter zijn stoel in het warme Espanjol ons allemaal laat weten.
Maar ja.. als Ajax wellicht in het jaar 2020, 2030 nog eens Europees presteert dan weten we dat het allemaal aan Johan hebben te danken.

28 september 2015 om 15:24

Cruijff zegt over voetbal bijna alleen maar zinnige dingen hoor. Bovendien is hij de enige ter wereld die nadat hij de beste speler ter wereld was ook gewoon een goede trainer is geweest met een groot verstand aan voetbal. En wat jij zegt is niet waar omdat Cruijff het juist heel simpel maakt. Er zit nooit een diepe gedachte achter. Het zijn de journalisten en presentatoren die er juist heel zweverig mee omgaan.

We moeten juist blij zijn dat Cruijff zich inzet voor een beter Ajax.

Studio voetbal had gisteren Voetbal inside neigingen, ze gingen nog net niet schunnig worden tegen elkaar. Maar dat krijg je als je kamp van Basten (endt en Vermeulen) uitnodigt en kamp Cruijff (perez). Daarnaast hebben Perez en Endt ook nog eens een pesthekel aan elkaar en een host (ehh ehh Egbers) die werkelijk niets bij elkaar kan houden. Kortom vermakelijke televisie

28 september 2015 om 13:56

Daarbij komt ook nog dat Perez verstand van voetbal heeft en dat Endt niet eens een busreis kon organiseren in zijn tijd bij Ajax.

Wat een engerd die Vermeulen. Die begon na 1 jaar na die revolutie al te schreeuwen waar die aanvallende talenten nou bleven. Daarnaast hebben ten Have en co er een grote pestzooi van gemaakt door de tegenpool van Cruijff binnen te halen in de vorm van Van Gaal en Blind. Vervolgens heeft er ook nog een FC Utrecht supporter in de vorm van Sturkenboom huis mogen houden in Ajax om zoveel mogelijk te blokkeren.

De opleiding was verloederd door de veranderingen die van Gaal heeft doorgevoerd. Daar zijn de eenheidsworsten vandaan gekomen. In een jeugdopleiding waar Zeegelaar, de Mul, Ebecilio, Jozefzoon, Ozbiliz enzo wel doorbreken en spelers als Assaidi, Lens, Amrabat, Narsingh, Elia niet ja dan zit er wat mis.

Het enige wat er nu echt mis gaat is dat er bij vertrek van een sterkhouder geen directe versterking wordt gehaald maar middelmatige spelers zoals Viergever, van der Hoorn, Duarte, Hoessen, Sana enzo. Die spelers wel halen stagneert de doorstroming van eigen jeugd naar het 1e dus wat dat betreft heeft Jonk gewoon helemaal gelijk en zit Overmars helemaal mis.

Daarnaast zaten er voor die hele revolutie veels te veel engnekken in alle Ajax lagen en het wegsnijden van figuren die niets toevoegen en vervangen door Ajacieden zal op de lange termijn echt wel zijn effect gaan hebben. Daarnaast is Ajax super gezond financieel gezien.

Het loopt alleen nog niet helemaal hoe het zou moeten lopen maar dat kan toch? Er staat toch nergens geschreven dat een revolutie gelijk in 1x goed zou moeten gaan? Ik hoop alleen dat ze bij Ajax gewoon leren van hun fouten en dat je het Ajax publiek niet aan kunt doen om met aankopen te komen zoals Viergever en van der Hoorn. Stel dan maar eigen jeugd op.

Arno Vermeulen is gewoon een vuilak die tijdens die verschuiving al in het verkeerde kamp zat met ten Have en die denkt nu dat hij gelijk heeft omdat het niet zo snel gaat als waar iedereen op gehoopt heeft.

Als Overmars ervan heeft geleerd om geen middelmaat meer in te slaan dan zit dat ook op 1 lijn met Jonk en de rest van de opleiding. Trainers die niet kunnen werken met team roulatie ja die mogen vertrekken. Het gaat niet om een jeugdteam. Het gaat erom dat de jeugdspelers beter worden. En wat jeugdspelers betreft hoop ik dat er tot de A1 niet al teveel op tactiek getraind wordt en dat vooral de basis dingen aangemoedigt worden. Dus een aanvaller moet zich kunnen richten op pingelen en schieten. Een verdediger op duels winnen en tackles.

Arno Vermeulen is altijd al tegen de plannen van Cruijff geweest. Destijds was hij ongeveer de persvoorlichter van Ten Have en deed hij er alles aan om zijn positie als hoofd voetbal van de NOS te misbruiken om deze man als engel, en Cruijff als duivel af te schilderen.

Het zal ook wel een idee van Vermeulen geweest zijn om David Endt uit te nodigen. De man die overloopt van de rancune en dat in de uitzending wegwuift met de mededeling: "ik wil niet dat het over mij gaat."

Samen willen ze dan het publiek laten geloven dat de revolutie van Cruijff totaal mislukt is en dat een assistent-bondscoach hetzelfde is als een onafhankelijke columnist.

Het resultaat is lachwekkende televisie van een instituut dat altijd getracht heeft objectief en serieus over voetbal te berichten. Je kunt van de mannen van Voetbal Inside moeilijk zeggen dat ze onafhankelijk zijn ("zeg Jan, heb jij soms wat met dat clubje?", maar juist omdat duidelijk is waar ze voor staan, kun je hun woorden afwegen en beoordelen.

Hopelijk heeft de top van de NOS gisteravond ook gekeken en geeft iemand die Vermeulen de schop die hij verdiend heeft

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren