Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We zouden blij moeten zijn met mannelijke verdedigers’

Laatste update:

Héctor Moreno is de laatste tijd onderwerp van gesprek vanwege zijn spel bij PSV. De Mexicaanse verdediger brak het been van Luke Shaw op twee plaatsen in de wedstrijd tegen Manchester United en zette ook een stevige tackle in op Oussama Tannane in de daaropvolgende ontmoeting met Heracles Almelo. Toch zeggen de mensen die hem kennen dat Moreno geen vuile voetballer is. Dat is hij ook nooit geweest.

/

Moreno keerde deze zomer terug op de Nederlandse velden, na een verblijf van vier jaar bij Espanyol. Eerder speelde de Noord-Amerikaan dik drie jaar bij AZ en daar leerde Martin Haar hem kennen. In het Algemeen Dagblad zegt Haar dat Moreno een voorbeeld is voor buitenlandse voetballers die naar de Eredivisie trekken. De Alkmaarse club haalde hem destijds binnen om zijn inzicht en de Nederlandse manier van voetballen. “Héctor herkent situaties goed, dát is zijn kwaliteit. Niet dat hij zijn poot ooit terugtrekt, dat niet”, aldus Haar. Een andere ex-coach van AZ, Gertjan Verbeek, vindt de kritiek op Moreno erg overtrokken.

Hij noemt het ‘typisch Nederlands’ en vindt dat spelers als Moreno er te weinig zijn. “We zouden blij moeten zijn met mannelijke verdedigers zoals hij. Die overtreding op Tannane tegen Heracles zag ik van dichtbij. Er was niet veel aan hand”, aldus Verbeek. De charge waardoor Shaw zijn been brak was vooral ongelukkig, vindt de coach van VfL Bochum. “Héctor is geen domme slager. We hadden hier vroeger Israel en Laseroms. En later Fraser. Die waren veel harder. Dan moeten we niet gaan zeuren om Moreno.”

Héctor Moreno speelt over het randje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het eens met Gert Jan. Hadden we maar een paar Moreno's in Oranje

26 september 2015 om 08:48

Ik heb liever een paar extra de vrij's

26 september 2015 om 09:32

Nou ik niet....als de vrij onze beste verdediger is dan komt het echt niet meer goed...

26 september 2015 om 09:35

Hoort bij de beste verdedigers van Italië, maak jij je nou maar geen zorgen over De Vrij.

26 september 2015 om 10:43

Volgens mij lopen daar wel betere verdedigers. De Vrij heeft in Oranje 5-3-2 nodig om te presteren, in een viermansverdediging is hij net als de rest bijzonder kwetsbaar! Trouwens, niet zo lang geleden zat in nog bij Koeman op de bank, het moet wel erg raar lopen wil je intussen al de beste verdediger van Italië zijn geworden. Wij Nederlanders strooien onszelf nog steeds graag zand in de ogen... Zo goed zijn we niet meer.

26 september 2015 om 12:41

Dat is omdat het bij het NL-elftal omringd wordt door matige verdedigers, je kunt moeilijk in je eentje de hele verdediging dragen al ben je nog zo goed

26 september 2015 om 12:43

De vrij staat elke wedstrijd in oranje met een nieuwe partner die veel fouten maakt. In italie is hij gewoon de leider van de lazio defensie, als hij geblesseerd is (zoals nu) loopt het daar helemaal verkeerd.

26 september 2015 om 12:44

Gezien wie er centraal achterin stond in het elftal van het jaar in de Serie A? En dat in zijn debuutseizoen, nadat hij op het WK ook al was verkozen tot beste centrale verdediger.

26 september 2015 om 09:36

Ja en als de Nigel dat dan doet wordt hij ff niet opgeroepen. Hard tot aan de grens is goed maar als je er dan overheen gaat moet je op de blaren zitten. Dat is Nigel gebeurdt en nu Hector.

26 september 2015 om 10:46

Wat een onzin.. ten eerste, die "grens" staat nergens aangegeven. ten tweede dat van Nigel was toch een andere situatie. Ten derde als dit bij Ajax gebeurde was het een geweldenaar en werd er niet eens meer over gepraat nu.

On: De acties van Hector vind ik gewoon bij voetbal horen, het maakt voetbal misschien wel mooier en spectaculairder met zo nu en dan een stevige tackle. Zoon beenbreuk of blessure kan gebeuren bij voetbal, als je daar al bang van word kun je beter stoppen of Veltman heten ;p

26 september 2015 om 11:25

Precies.

Ik houd niet van spelers die té grof spelen maar Moreno had pech met Shaw en was onhandig met Tannane. Beide erg vervelend.

Moreno is wel een speler die je nodig hebt als ploeg. Als Ajacied ben ik jaloers op Psv: die zorgen wél dat ze met Moreno en Guardado een paar spelers met ervaring, met fysieke kracht, met een echte winnaarsmentaliteit in het team hebben.

Op dit gebied baal ik van het beleid bij Ajax. Ik ben voorstander van het de kans geven van de jeugd én het aantrekken van jonge topjeugd. Beide doet Ajax geweldig en volgens mij heeft Ajax één van de meest getalenteerde selecties van Europa. De opleiding is goed en de jeugdscouting is prima.

Wat ontbreekt is scouting naar het soort speler wat ik eerder aanhaalde: ervaren, fysiek en de 'echte winnaar'. Mijn stokpaardje is dat Ajax een stuk of 10 topscouts moet weghalen bij andere clubs (zo kunnen jeugdscouts lekker doorgaan met waar ze mee bezig zijn) en ze op pad sturen, op zoek naar spelers van 24-30 jaar oud. Ik ben ervan overtuigd dat er ontzettend veel spelers met toegevoegde waarde te vinden zijn in Zuid-Amerika, Midden-Amerika, Oost-Europa en landen als Frankrijk en Protugal.

27 september 2015 om 11:58

Ik ben van mening dat als een speler echt goed is hij op de leeftijd van 24 tot 30 niet in Zuid Amerika, Midden Amerika, Oost Europa, Frankrijk (buiten Psg) en Portugal (buiten Benfica, FC Porto, willen overigens ook niet in Nederland voetballen) spelen maar allang in een topcompetitie. Dat zie je ook aan spelers al Moreno en Guardado, de een komt van RCD Espanyol en de ander van Valencia. Zelfs de bankzitters daar hebben een toegevoegde waarde voor het Nederlands voetbal alleen vinden velen het salaris niet aantrekkelijk genoeg om te komen.

Dat zou dus moeten veranderen. Ajax maakt jaarlijks ongeveer een winst van 10 miljoen Euro als het niet meer is. Waarom Gebruiken ze daar geen deel van om bijvoorbeeld een Nigel de Jong 3 miljoen euro te betalen of een Wesley Snijder? Als je ieder jaar 1 a twee uitzonderingen maakt dan staat er binnen twee jaar een kapstok waarmee je jeugdspelers verder kunt laten groeien. Je hoeft niet de complete winst eraan te besteden maar een deel kun je wel besteden. Je hoort vaak bij Ajax: die speler is niet haalbaar. Hij is wel haalbaar maar Ajax wilt gewoon dat salaris niet betalen. Kwestie van vraag en aanbod maar ik garandeer je dat van der Vaart wel was komen voetballen voor een brutosalaris van 3 miljoen euro. bij wijze van spreken

27 september 2015 om 16:38

Ik ben het niet met je eens wat betreft spelers van 24-30. Als je goed scout kun je honderden spelers vinden in die competities die echt wat toevoegen aan Ajax. Zelfde geldt inderdaad voor de topcompetities; ook daar spelen spelers die Ajax beter maken.

Je moet alleen goed scouten. En voor sommige spelers een uitzondering maken wat betreft salaris. Ik vind jouw voorbeelden dan weer niet zo sterk; Van der Vaart is niet eens goed genoeg voor de bank van Ajax. Nigel zou ik er wel bij willen hebben maar hem 3 miljoen betalen gaat mij wat ver. Zelfde geldt voor Sneijder, al is die wel een flink salaris waard. Maar met je idee ben ik het eens: Ajax heeft geld en het is goed dat er geen belachelijke salarissen worden betaald. Af en toe iets minder karig mag best.

26 september 2015 om 09:02

Alleen ligt Mexico niet in zuid Amerika..

26 september 2015 om 09:32

Scherp

26 september 2015 om 09:36

Latijns-Amerikaans dan maar

Dat is precies de reden waarom de united spelers niet klaagde, dit is normaal in engeland

26 september 2015 om 12:23

Nee dat was omdat ze geen herhaling hadden. De meeste hadden het niet gezien en konden het moeilijk beoordelen. Ze maakten zich liever druk om Shaw!

Verder heb ik geen spelers van ManU gehoord dat ze het niets vonden.
De Engelse pers vond het een schande. Van Gaal ook maar zei dat hij maar beter niet kon zeggen wat hij dacht.

Lekker alles ingekleurd vanwege jouw eigen kijk op de situatie maar feitelijk onjuist.

26 september 2015 om 12:49

Dit soort tackles worden vaker gemaakt in Engeland. Het enige wat hier erg aan was, was de blessure. Als die er niet was geweest, dan was er helemaal niks aan de hand geweest. Het was gewoon een ongelukkige situatie. Dit hebben meerdere voetballers bevestigd.

De media maakt er altijd weer een erg leuk verhaal van. Dit verkoopt natuurlijk.

26 september 2015 om 12:28

Als jij zegt dat dit in Engeland normaal is waarom stond de dag erna dan een artikel op VZ met de titel: Britse media walgen van tackle Moreno?

Leg dat eens uit!

26 september 2015 om 12:46

Omdat Shaw bij een topclub speelt en bovendien Engels is. Dan balen heel Engelsen dat hij eruit ligt en tabbloids spelen daar mooi op in door het veel aandacht te geven en Moreno lekker de schuld te geven. Was een willekeurige buitenlander bij een middelmatige ploeg uit de Premier League door zo'n tackle zwaar geblesseerd geraakt zou er nauwelijks aandacht aan gegeven worden en vinden ook veel mensen het een correcte tackel

Een echte man is keihard, maar fair. Die wint een duel op een eerlijke manier omdat hij sterker is en slimmer gepositioneerd staat dan zijn tegenstander. Een goed voorbeeld was Lucio, die ooit geloof ik in 2 seizoenen geen kaart heeft gepakt, terwijl hij een van de meest gevreesde verdedigers ter wereld was. Dat was een echte man.

Een smerige laffe man trapt mensen met noppen vooruit op hun knie. Een smerige man schiet met een tackle van achter eerst de bal weg, maar gaat dan met zijn tweede been vol door op het standbeen van de tegenstander, terwijl dat niet hoeft. Dat is een smerige man. Dat is Moreno.

26 september 2015 om 10:33

Ik heb niet gezegd dat de speler van Heracles wel een man is. Je moet maar eens naar het WK rugby kijken. Daar zie je dat je mannelijk maar tegelijk fair kan zijn. Die smerige trappen en vele theater verziekt een groot deel van de voetbalsport. Noem mij maar een wijf. Ik vind jou kortzichtig dat je dit 'mannelijk' vindt. Ieder zijn mening.

26 september 2015 om 11:01

Jij vindt gestrekt been met noppen vooruit hard maar fair verdedigen? Met een groot risico, dat je ook het been van Tannane breekt? Net als het verdedigen van Luke Shaw (de bal niet meer kunnen raken, dan het been van Shaw maar door ook nog eens zijn andere been omhoog te halen). Ik vind, dat grof verdedigen met het nemen van zulke risico's voor een tegenstander zwaar moeten worden bestraft. En graag net zo lang als het slachtoffer niet in staat is te spelen. Misschien dat dat het fairplay in de sport weer terug brengt. 'betaald' hoeft (nee mag) niet betekenen, dat je je tegenstander maar ordinair mag uitschakelen, desnoods met lichamelijk letsel als risico.

26 september 2015 om 18:50

Tannane (de speler van Heracles) Speelde de bal laag met de voet over de grond, en hij had zijn blik omlaag gericht zodat hij zeker was dat die de bal zou raken en geen tegenstander, Moreno komt echter met zijn been gestrekt op kniehoogte in. Terwijl de bal op de grond rolt (niet stuitert oid)

26 september 2015 om 09:49

Sorry Hernanes, maar jij valt door de mand en hebt blijkbaar geen verstand van voetbal. Helaas!
Als jij het voorval met Shaw smerig vindt, gaat jouw voetbalkunde niet verder dan de F'jes van je lokale voetbalclub.

26 september 2015 om 11:37

Als jij een tackle in zet, ben je ook verantwoordelijk voor je 2e been. Doe je daar dan zoiets mee, ben je een smerige voetballer en hoor je niet op de velden thuis.

26 september 2015 om 09:52

Pure Onzin

26 september 2015 om 10:04

Kan het niet beter verwoorden. Verbaas mij dan ook over dat hypocriete gezemel ineens over mannelijk verdedigen.

26 september 2015 om 11:38

Klopt. De feiten spreken voor zich, maar toch nemen te veel mensen Moreno in bescherming.

Actie op Tannane, te laat, gestrekt en kniehoogte, maar hou gewoon vol dat er niet veel aan de hand is. En dat ze in Engeland meer mogen prima, wij leven nog steeds in Nederland, waar sneller geel of rood gegeven wordt.

26 september 2015 om 09:27

Blijkt toch wel dat er niet veel aan de hand was...tuchtcommissie start geen onderzoek dus zij denken er ook zo over.

26 september 2015 om 09:35

Je bedoeld de scheids heeft het gezien dus kon er geen onderzoek meer komen

26 september 2015 om 09:55

Laat je haat niet de overhand krijgen,dan ga je dingen zien die er niet zijn.

26 september 2015 om 11:45

Wat heeft dit met haat te maken? Iedereen kan de beelden zien, er is amper discussie mogelijk, maar toch zijn er nog mensen die Moreno in bescherming nemen. Dat de scheids de situatie 2x verkeerd beoordeeld doet daar niets aan af.

26 september 2015 om 12:54

Je zegt het verkeerd. Jij vindt dat de scheids het 2x verkeerd beoordeeld. Er zijn er ook genoeg, die vinden dat de scheids het wel goed heeft gezien. Wat jij geeft is een mening, geen feit.

26 september 2015 om 09:44

En Moreno kreeg geen geel of rood

26 september 2015 om 11:26

In welke zin was hij te laat? Hij had de bal nog?

26 september 2015 om 18:50

Bij Tannane absoluut niet.

26 september 2015 om 11:50

Hoezo te laat? Hij raakt gewoon eerst de bal.

Ik kijk nu al uit naar Feyenoord-PSV, met Moreno-Kazim (als hij speelminuten krijgt). Dat kan interessant worden!

26 september 2015 om 08:50

Ik kijk liever voetbal voor het voetbal en ik denk sowieso niet dat Moreno iemand is die zich snel uit de tent laat lokken.al helemaal niet door flapdrol Richards

26 september 2015 om 10:15

Dan moet je nog wel even wachten tot 17 jan. Ik hoop dat kazim dan al verkocht is.

on. Harde spelers horen bij het voetbal echter zit er een groot verschil tussen hard en gemeen hard voetbal. Ik vind dat moreno fair speelt. Hard maar niet gemeen.

26 september 2015 om 11:29

Als Kazim geen speelminuten krijgt kan hij alsnog mot krijgen hoor. Die jongen krijgt het echt wel voor elkaar.

Jaman jaman, hebben we over een paar maanden helemaal geen spelers meer over in de ere divisie.

Mannelijk spelen is heel iets anders dan er steeds als een ongecontroleerde dwaas invliegen.

26 september 2015 om 08:55

Gelukkig doet hij dat ook niet

26 september 2015 om 10:24

Het was dus bewust zeg je. Dan is het nog schandaliger!

26 september 2015 om 11:28

Bij Shaw kan je er over discussieren. Maar bij Tannane was het gewoon lomp inkomen.

Ik snap van de ene kant de ophef niet helemaal. Ik heb Huntelaar deze week een overtreding zien maken waar een donker rode kaart voor geheven moest worden. Deze actie was bewuster dan beide overtredingen van Moreno bij elkaar. Hier hoor ik helemaal niets over, en over Moreno is dit misschien wel het 10 artikel.

26 september 2015 om 09:54

Misschien omdat Moreno in Nederland voetbalt en het hier relevanter is, dan de overtreding van Huntelaar in de Bundesliga?

Weer een hoop korfballers hier op vz grow Some ball's. Moesten meer van dit soort spelers hebben in de eredivisie

26 september 2015 om 10:37

Balls*

Rekik en Van Beek. Beide ook meer potentie als Moreno

26 september 2015 om 10:19

Zou je denken? ? Moreno speelde vorig seizoen oa Griezman totaal uit de wedstrijd en scoorde tegen Real Madrid. Als Moreno niet geblesseerd was geraakt was hij totaal onhaalbaar voor PSV en zat hij nu misschien wel bij een Europese topclub.

Mannelijke verdedigers niet inderdaad, maar deze kerel schopt op onmogelijke domme en lompe manieren mensen het ziekenhuis. Dat is niet mannelijk, maar achterlijk.

26 september 2015 om 10:03

Inderdaad, daar heb je gelijk in. Mannelijk voetbal mag hard zijn, maar vergt wel enig gecontroleerd technische aanleg en vermogen van een speler voor een faire uitvoering. Zoals Hans Kraay jr dat vroeger als voetballer dat ook miste.

Moreno is een grote eindbaas. Toppert voor de eredivisie!!!

Het Nederlands voetbal mist inderdaad mannelijke verdedigers. In het verleden had je ook harde verdedigers in de personen van Adri van Tiggelen, Hans Kraay jr. Henk Fraser etc.

26 september 2015 om 10:13

Ja, Midden Amerika valt onder het continent Noord-Amerika

Waren we ook zo blij als hij een penalty en gele kaart tegen had gekregen.
Overtredingen zijn gewoon te hard, je hoort geen spelers zwaar te kunnen blesseren.

Wat een gezeik in de reacties allemaal. Dit is voetbal.....ga anders lekker zaalvoetballen of op zwemmen.

Met uitstek beste verdediger van de Eredivisie. Wel grappig dat er eerst gezeikt wordt dat we echte verdedigers nodig hebben, nu loopt er een en is het weer te hard. Nederlanders moeten ook overal op zeiken, nooit tevreden zijn met wat je hebt. Misschien is dat ook wel onze eerste stap terug naar de weg in Europa. Realiseren dat we niets meer zijn, een simpel opleidingsland, zodat we daarop verder kunnen bouwen.

26 september 2015 om 11:35

Reageer je ook zo als een speler van Psv zwaar geblesseerd raakt door een onbesuisde tackle?

Ben het helemaal met Gert-Jan eens. Als je ziet hoe zo'n Bruma of Veltman geregeld staan toe te kijken dan ben je blij dat er ook spelers zijn die durven in te grijpen. Met een beetje meer hardheid af en toe komt het Nederlands voetbal met name internationaal wat verder.

Nee, hij is de beste verdediger in de Eredvisie sinds tijden. Verthonghen was de laatste echt goede verdediger. We moeten niet zo zeuren, in elk ander voetballand is er wel respect voor een harde verdediger. Collins, centraal achter bij West Ham United, schiet 90 minuten lang ballen het stadion uit, en wordt vervolgens gekozen tot man of the match.
Die tackle op Shaw was pech, en dat met Tannane, dat was gewoon slim, omdat hij gevaar rook.

ons voetbal is "gezegend" met geweldige toneelspelede matennaaiers Misschien kan voetbal inside er een nieuwe prijs aanwijden ipv de gouden veter...

Nog steeds een schande dat hij niet geschorst voor die overtreding op Tannane. Een harde verdediger is niks mis mee mits fair maar een rode kaart is gewoon een rode kaart en die had hij moeten krijgen tegen Heracles.

Met mannelijke verdedigers wel, maar met spelers zoals jij niet! Hij zou zichzelf beter in vraag stellen met zijn tackels. Ik vrees dat Shaw niet de laatse zal zijn bij hem.

Eens met Verbeek, dat was ook mijn conclusie naar aanleiding van beide momenten.
De actie met Shaw was vooral erg ongelukkig, het akkefietje met Tannane mag geen naam hebben.

Ik hoop dat Moreno komende weken even niet in dit soort momenten beland of met tegenstanders te maken krijgt die zin hebben in een theatertje, kan die rare hetze tegen Moreno mooi wat afzakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren