Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho maakt Wenger met de grond gelijk in perspraatje

Laatste update:

Gabriel Paulista kreeg in de ontmoeting tusen Chelsea en Arsenal (2-0) een rode kaart, maar de Engelse bond FA gaf geen schorsing en pakte juist Chelsea-spits Diego Costa aan. De aanvaller kreeg drie wedstrijden schorsing voor zijn vervelende gedrag. Voor Chelsea-manager José Mourinho het sein om zijn aartsrivaal en collega Arsène Wenger met de grond gelijk te maken.

/

Dat Mourinho en Wenger geen vrienden zijn is wel duidelijk. Vrijdag pakte Mourinho bij de persconferentie voorafgaand aan het duel met Newcastle United maar eens de zeis erbij. Volgens Mourinho is er een lijst van managers die kritiek mogen hebben op de scheidsrechters, en zijn er managers die dat niet mogen. Zelf rekent hij zich uiteraard tot de laatste categorie, in de eerste categorie doelt hij vooral op Wenger.

“In dit land staan er allerlei managers onder druk. Steve McClaren van Newcastle staat onder druk. Brendan Rodgers van Liverpool staat onder druk. Ik leef met hen mee. In dit land is er maar één manager die nooit onder druk staat”, zegt Mourinho. Namen noemen doet hij niet, maar het is duidelijk dat het over Wenger gaat. “Een manager die kan praten over scheidsrechters, een manager die mag duwen, een manager die mag klagen voor de wedstrijd, een manager die wedstrijden mag verliezen. Mooi voor hem. Hij presteert niet, mag zijn baan houden en is nog steeds de koning”, zo tekenen diverse Engelse media op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft wel een punt... Maar dat is nu ook nou eenmaal het huidige beleid van het bestuur van arsenal dus jah..

25 september 2015 om 15:33

Arsenal en Wenger hebben tenminste een beleid, in plaats van kopen, kopen, kopen.

Mourinho zit in het nauw, dan zie je maar weer wat voor slecht persoon het is. Betrek het lekker op jezelf. Nee altijd anderen de schuld geven, naar anderen wijzen, de aandacht afleiden van je eigen falen.

Geen slechte coach, wel een in en in triest persoon.

25 september 2015 om 16:02

Kopen kopen kopen is ook beleid. Het gaat uiteindelijk om successen en in dat geval is Mourinhos beleid beter

25 september 2015 om 16:21

Fan123

Beter had ik het niet kunnen verwoorden!

Mourinho heeft wat mij betreft hier ook gewoon gelijk, Wenger staat niet onder druk bij Arsenal en heeft zich zelf ook niet altijd als een gentleman gedragen.

25 september 2015 om 16:23

Dan weet jij niet wat beleid is.
Als het beleid van Arsenal gezond blijven is door middel van de wat mindere spelers te kopen, is dat ook een beleid, en heel succesvol. Want het lukt.

Het beleid van Chelsea is me onduidelijk. Als dat beleid kampioen worden dmv kopen is, dan is ook dat succesvol.

25 september 2015 om 16:27

Wie had ook alweer allemaal externe financiën nodig om een topclub te worden? En wie hebben dat door goede bedrijfsvoering bereikt? Het is maar wat je nastreeft.

Helaas wint een grote berg geld van buitenaf het vaak. Gelukkig geen reden voor Arsenal hun beleid zomaar overboord te gooien en elk jaar een andere manager en een andere speelstijl te hebben.

Iets met identiteit. Had Chelsea ooit ook.

25 september 2015 om 16:37

Arsenal is geen topclub. Subtop is het woord wat je zoekt.

25 september 2015 om 16:41

Zonder externe financiën ging Chelsea voor de Uefa cup plekken. Alleen topclubs spelen jaarlijks Champions League.

25 september 2015 om 16:43

Wenger is inderdaad iemand die ongeschonden blijft bij arsenal wat vrij belachelijk is als je ook goed oplet hoeft wenger ook nooit een doelstelling te geven hahahaha kan je het ook geen falen noemen maar ik kan je vertellen dat vele arsenal fans hem helemaal zat zijn.. Waarom? Ten eerste de man geeft giro (middelmatige spits) kans op kans op kans ten tweede de man haalt weinig beslissende spelers ten derde je kan wel minder salaris uitkeren maar als je 40 selectie spelers hebt kom je op het zelfde neer als chelle qua uitgaven als salaris ten vierde telkens als een andere club een grote transfer waarmaakt hoor je direct erna of een jaartje later dat wenger hem zogenaamd als sinds dr jeugd in de gaten hield ten vijfde vele arsenal fans zien arsenal nog als een Engelse topclub en als topclub mag je denk ik wel s je competitie winnen wat niet gebeurd en ik persoonlijk vind het belachelijk dat je vrij weinig presteert, veel middelmatige spelers hebt en gewoon geen goede mooie grote transfers doorvoert je wel de hoogste prijs hanteert in de hele premier league voor je seizoenskaarten

25 september 2015 om 17:10

Het lukt lol.. Je praat alsof Arsenal prijs na prijs pakt

25 september 2015 om 17:11

Voor de korte termijn is kopen, kopen, kopen beter. Voor de lange termijn zeker niet

25 september 2015 om 17:18

Zonder externe financien is het uberhaupt al onmogelijk om als amateurclub te draaien. Hoe groter een club hoe hoger de externe financien. Je bedoelt waarschijnlijk de overname door abramovic. Zo heeft manchester united ook een buitenlander als eigenaar. het verschil is de ene pompt geld in de club en de ander pomt eruit.

25 september 2015 om 17:27

Aandelen in bezit hebben is iets anders dan geld de begroting in pompen. Waarom denk je dat Financial Fairplay in het leven is geroepen? Begrotingen moeten sluiten. Krediet moet onderpand hebben.

Ik heb niks gezegd over prijzen, en zal ook niet ontkennen dat Chelsea veel prijzen pakt sinds Abramovic.

Ik zeg alleen dat Arsenal altijd bij de top 4 in Engeland zit en dat ze een beleid hebben.

25 september 2015 om 18:29

Beleid van Arsenal levert ze geen mooie prijzen.
Die kopen kopen ploegen worden om en om kampioen. Sommige pakken zelfs een CL tussendoor.

Altijd dat net niet blijft niet leuk.

25 september 2015 om 18:43

Beleid? Pfff ze winnen nooit iets. Dat noem je wAnbeleid dan toch? Mourinho heeft hier groot gelijk.

25 september 2015 om 23:21

Het beleid van chelsea is al jaren duidelijk.

Eerst sportief succesvol worden op korte termijn. Dat betekent dus kop, kopen kopen. Vervolgens jonge talenten kopen en een goede jeugd opleiding bouwen zodat je op termijn geen koop club meer hoeft te zijn.

De cijfers laten de afgelopen jaren laten zien dat de club goed bezig is.

27 september 2015 om 15:35

Goede jeugdopleiding of gewoon een onnodig grote poule van 60 man in Jong Chelsea, in de hoop dat er één doorbreekt? En de andere 59 worden heel Europa doorgestuurd totdat ze met winst doorverkocht kunnen worden.

Matic is er een mooi voorbeeld van dat je bij Chelsea als talent eerst ergens een reputatie op moet bouwen. Als het nodig is kopen ze je dan gewoon weer terug.

25 september 2015 om 15:34

Ik vind ook dat Mourinho hier een punt heeft hoor. Maar wel een beetje triest om hem een week na de wedstrijd nog zo omlaag te halen.

25 september 2015 om 15:55

Vergeet niet dat Wenger vandaag had gezegd dat Ranieri de weg naar het kampioenschap voor Mourinho geplaveid had.

25 september 2015 om 17:35

Idd. Maar volgens die gooners is het mourinho die erover begon. Nee het is echt wenger die steeds de confrontatie zoekt.. Alleen voetbalzone plaatst maar weinig..

25 september 2015 om 15:58

Ach Mourinho presteert zelf ook niet, beledigt de eigen dokter, steekt vingers in ogen van coaches van de tegenpartij. Misschien zou hij eens kritischer moeten zijn op zijn eigen prestaties!

25 september 2015 om 16:08

Presteert niet? Eerste seizoen kampioen worden noem ik toch wel presteren

25 september 2015 om 16:06

Mourinho zegt gewoon wat meer mensen denken.

25 september 2015 om 16:06

Haha ga ff huilen joh, de enige reden is omdat Wenger goeie, gefundeerde kritiek geeft zonder mensen in diskrediet te brengen. Leermomentje Mourinho?

25 september 2015 om 16:17

Klopt, maar dat neemt niet weg dat Wenger nu 2-3 jaar aan het falen is. (voor die tijd kon Arsenal absoluut niet mee met de rest qua financiën en slaagde Wenger erin om Arsenal in de CL te houden omdat de focus lag op de stabiliteit van de club) Ik beoordeel hem sinds de komst van Özil.

25 september 2015 om 16:38

falen? de cup twee keer op rij gewonnen..

25 september 2015 om 16:48

Falen.. vriend cup twee x op rij gewonnen na 8 a 9 jaar hou op man ze hebben daar een aandeelhouder die is een van de rijkste personen die rondlopen en wilt graag zn eigen geld beschikbaar stellen.. maar dat wilt me neer weer niet

25 september 2015 om 23:17

hij heeft het over de laatste 2 jaar..laatste 2 jaar de fa cup gewonnen..en dat is niet zomaar een beker bijna net zo belangrijk als een landstitel daar in engeland..

25 september 2015 om 17:32

Wenger heeft deze status verdient, hij heeft de Arsenal gemaakt wat nu is, Mourinho is gek als hij wil de trainers van PL vergelijk met Wenger. Probeer Zielig man

25 september 2015 om 18:33

Je weet dat als een Guardiola of een Simeone bij Arsenal zou coachen dat ze dit team gewoon kampioen maken hea..?!!

Wenger is gewoon een net niet coach.

Kansloos dit, beide mannen zijn volwassen, maar gedragen zich als kleuters.

25 september 2015 om 15:27

Inderdaad. Lekker kansloos om een week na de pot tegen arsenal nog wat steken onder water te geven. Chelsea kweekt in ieder geval veel sympathie de laatste tijd.

25 september 2015 om 15:31

Volwassen of niet, hij heeft wel gelijk

25 september 2015 om 19:31

Hij probeert iedereen die Arsenal en Wenger heilig verklaart en Chelsea en Mourinho als de grote slechterik zien aan te tonen dat ook Arsenal en Wenger hun slechte kanten kennen.

Overigens begin ik Mourinho en le proffezeur flink zat te worden. Ik ben een bewonderaar van Mourinho, al sinds zijn Portojaren, maar hij moet dit seizoen wat meer zijn gemak gaan houden als je het mij vraagt!

25 september 2015 om 15:29

Inderdaad. Om moe van te worden.

Maar blijkbaar kan geen een van hen zich er overheen zetten. Houd gewoon je mond over je collega's/concurrenten in negatieve zin. Bij dergelijk grote clubs past zulk gedrag gewoon niet. Daar moet je boven staan.

25 september 2015 om 15:38

Is toch geweldig dit man?
Dit zorgt voor de nodige sensatie en draagt bij aan de wedstrijdbeleving voor ons als toeschouwer.

25 september 2015 om 15:57

Ik zou het zelf als club in elk geval niet willen. Maar ik kan begrijpen dat je een andere mening hebt. Ook ik vind het wel leuk een beetje rivaliteit, maar het begint wel erg kinderachtig te worden naar mijn mening.

25 september 2015 om 18:49

Heel erg kansloos. Mourinho doet dit vaker en het siert hem niet, maar ook Wenger houdt zijn mond maar niet. Die twee moeten even een avondje fight club tegen elkaar, dan zijn we van dit geouwehoer af.

Hij heeft een keihard punt

25 september 2015 om 16:30

Yes. Jose vertelt de keiharde waarheid hier. Velen hier op voetbalzone zullen het daarmee oneens zijn en in de verdediging treden. Dat zijn de fans van Wenger. Wat aan de ene kant logisch is maar aan de andere kant niet.

25 september 2015 om 16:33

Ik ben helemaal geen voorstander van Wenger, maar hier heb ik toch de neiging om hem te verdedigen, al is het maar om het gevoel te krijgen Mourinho ongelijk te geven.

25 september 2015 om 17:37

Ik ben helemaal geen fan van Wenger. Maar nog minder van Mourinho door zulke achterlijke uitspraken. Heeft als trainer uitstekende resultaten gehaald, maar heeft als mens 0 klasse. In Madrid heeft het ook even geduurd totdat ze daar het besef kregen dat een zelf respecterende topclub zich niet wil associëren met het bij tijd en wijle debiele gedrag van Mourinho. Zodra Chelsea minder presteert zullen ze ook in London (weer) snel uit gekeken zijn op onze Portugees.

Er valt genoeg aan te merken op Wenger, maar in in dit geval probeert Jose gewoon de aandacht af te leiden van zijn eigen dramatische prestaties dit jaar. Gewoon je mond houden en de boel weer aan de praat krijgen.

25 september 2015 om 15:35

nou dat heeft wenger dus ook gedaan hé, wenger heeft niet over de wedstrijd gepraat , wenger vergat mooi zijn analyse te maken... niemand die sprak over de zwakke eerste helft ....
ondertussen weten de arsenal supporters nu al dat de titel niet voor hen zal zijn , daar is hun elftal net als chelsea dit seizoen niet sterk genoeg voor maar wenger had het in de zomer toch over dat ze het ' gat ' hadden gedicht en dat de titel nakende was .... nou dus niet !

25 september 2015 om 16:04

Dat doet ie toch ook? Chelsea wint al drie wedstrijden oprij

Ik vind het ergens schitterend dat twee van zulke goede trainers zoveel ruzie maken

Misschien moet Mourinho eens zijn energie gaan richten op zijn eigen team in plaats van zijn tijd en waardigheid te verdoen aan andere managers.
Wat een akelige zuren man is dit toch!

Wel jammer dat Mourinho er over begint, maar eigenlijk heeft die gelijk. Wenger presteert niks maar hij is de koning van Arsenal volgens velen. Een nieuw gezicht zou Arsenal goed doen.

25 september 2015 om 15:42

Wat was Arsenal voor Wenger? Heb je daar wel een over nagedacht?

En waarom gingen goede spelers weg bij Arsenal? (naar koopclubs als City. Chelsea is ook een koopclub) Omdat zij wel een gezond financieel beleid voeren.

Wat is het beleid van Arsenal? Vertrouwen in elkaar, (in goede en mindere tijden) vertrouwen in talenten, vertrouwen in een speelwijze. Het grote geld van Chelsea en City heeft de verhoudingen in Engeland veranderd, maar daarvoor was Wenger met dit beleid gewoon de grootste uitdager van United hoor. En nu de bezuinigingen klaar zijn bouwt Arsenal geleidelijk weer aan een betere toekomst. Ze kopen niet in een keer een team bij elkaar.

Ze hebben tenminste beleid. Kijk hoeveel verschillende coaches, speelwijzen, aankopen Chelsea de laatste jaren gehad heeft. Is dat beleid?

Mourinho zit nu in het nauw, en laat zich weer van zijn slechte kant zien. Altijd anderen de schuld geven, naar anderen wijzen. Verbetering begint bij jezelf.

Triest intervieuw dit. Voor de zoveelste keer.

25 september 2015 om 15:49

Jij moet even rustig doen en terug gaan naar de kern waar het over gaat. Die jongen zegt dat een nieuw gezicht arsenal goed zou doen. Niet over hoe wenger arsenal in zijn beginjaren terug naar de top heeft gebracht.

25 september 2015 om 16:08

Of een nieuw gezicht Arsenal goed zou doen weet niemand, misschien wel helemaal niet. Dat Arsenal de laatste jaren niet meer echt meedoet komt omdat de Premier League een miljardairs-competitie is geworden, niet omdat Wenger heeft gefaald.

Ik ben blij dat er nog clubs als Arsenal zijn, waar een trainer niet om de paar jaar de laan uit wordt gestuurd. Een club met een echte identiteit.

25 september 2015 om 16:09

zo heel slecht was arsenal ook niet voordat wenger naar noord-londen verhuisde..hadden net de europa cup 2 te pakken gehad

25 september 2015 om 16:15

'maar hij is volgens velen de koning van Arsenal'

Op deze uitspraak ga ik gewoon in. Op je teentjes getrapt?

'mourinho heeft eigenlijk gelijk'

Mourinho heeft helemaal geen gelijk, die is gewoon weer huilie huilie aan het doen nu het slecht gaat.

Moet hij niet eens toegeven dat Diego Costa er in de wedstrijd eigenlijk ook uitgestuurd had moeten worden? Moet hij niet eens toegeven dat Hazard vals aan het spelen was ipv zijn Medische staf de schuld geven? Trieste man.

25 september 2015 om 17:08

Arsenal was een van de grootste en meest succesvolle clubs van het land voor Wenger en pakte het kampioenschap, de beker en een Europese prijs in de 5 jaar voor Wenger er kwam.

26 september 2015 om 01:46

Boring arsenal

Ja hoor, daar gaan de heren kleuters weer. Mourinho voelt zich nu weer benadeeld en dan begint en spelletje weer van voor af aan. Ik ben er wel klaar mee met deze vete van beide heren.

Walgelijke vent die Mourinho. Bij een winstpartij is hij 'the special one'. Bij een verliespartij deugt de arbitrage niet of zelfs de medische staf.

25 september 2015 om 15:32

Heb je wel gelezen?
Hij zegt dat iedereen een mening heeft maar een aantal managers die mening niet mogen uitten.

25 september 2015 om 15:35

Want?

25 september 2015 om 15:38

Ben jij wel op de hoogte van Mourinho zijn nabeschouwingen? Dan weet je dat hij zeker niet tot de laatste categorie behoort, of zichzelf daartoe beschouwt. Bij verlies is de hele wereld tegen Mourinho inclusief de arbiters. Gewoon een triest mannetje. Costa misdraagt zich structureel en benadeeld keer op keer z'n team. Beter trekt ie daar een keer zijn bek over open.

25 september 2015 om 15:41

Ben jij wel op de hoogte van de FA die achter de managers en spelers hun broek aanzitten. Je hoort nu wel te weten dat Mourinho tot de managers behoort die zich niet mag uitlaten over de arbitrage omdat hij ander geschorst wordt.

Dus heeft hij hier een heel mooi punt wat hij aankaart.

En wie zegt dat Mourinho Costa niet in de kleedkamer daarop aanspreekt? Had je nou echt verwacht dat hij in het openbaar en al helemaal voor de media negatief over Costa zal praten en hem in diskrediet brengen?

Mourinho is een topcoach, geen Ron Jans.

25 september 2015 om 16:17

Wat heeft Ron Jans hiermee te maken? Noem een ander voorbeeld van iemand die geen topcoach is, wat Jans met PEC presteert kan alleen een topcoach

25 september 2015 om 18:30

Weetjeniet, je doet je naam eer aan. Je weet het inderdaad niet. Mourinho is een topcoach en een walgelijke vent. De FA pakt hem aan wanneer hij een walgelijke vent is en op cryptische doch zeer opvallende wijze andere personen aanvalt. De FA pakt hem nooit aan wanneer hij de topcoach is die de prijzen pakt. Misschien weet je nu wel.

28 september 2015 om 17:32

Juicher! Bedankt voor die topuitleg man hé! Nú is het kwartje gevallen en snap ik het.

Wat een bacherargumentatie zeg. Naar buiten toe is Mourinho walgelijk maar hij beschermt zijn spelers.

Vind dit nou niet echt als een topcoach beredeneerd:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6683636/ffa9c9e6/v...

Helemaal met Jose eens. Wenger heeft nog nooit een grote prijs met Arsenal gewonnen en staat nog steeds aan de zijlijn alsof hij de beste trainer op deze planeet is.
Arsenal had al jaren geleden van deze trainer afgemoeten. En kom ajb niet met van die verhalen aan oh wij spelen al 15 jaar iop rij CL en hij heeft ons een nieuwe stadion gegeven en wij zijn een zeer gezonde club. Arsenal moet gewoon prijzen winnen iets wat ze, behalve dan zo nu en dan een FA cup of een andere nietszeggende prijs, echte prijzen winnen.

25 september 2015 om 15:32

Nooit een grote prijs gewonnen? Google eens op de Invincibles zou ik zeggen.

25 september 2015 om 15:32

The invincibles. Het is te lang geleden, maar vergeet het eerste team in engeland dat geen wedstrijd verloor niet.

25 september 2015 om 15:32

Pardon?

Engels landskampioenschap
1997-98, 2001-02, 2003-04

FA Cup
1998, 2002, 2003, 2005, 2014, 2015

FA Community Shield
1998, 1999, 2002, 2004, 2014, 2015

25 september 2015 om 15:36

Waarom niet met die verhalen aankomen? Hij presteert in elk geval wel constant. Al hadden er wel meer uitschieters naar boven mogen zijn. Maar ik vind het wel mooi dat Arsenal niet mee gaat in de waan/gekte van de dag, en Wenger gewoon vertrouwen geeft. Dat is ook iets wat de club sympathie en fans oplevert.

Je kan je ook afvragen of je blij moet zijn als club zijnde met een coach als Mourinho waarmee je ook regelmatig negatief in de media komt en waardoor neutrale voetbalfans een aversie tegen je krijgen.

25 september 2015 om 15:36

Nog nooit een grote prijs gewonnen??? Hahahahaha ga jij maar weer terug naar de steen waar jij de afgelopen 20 jaar onder gelegen hebt want Wenger is de enige coach ooit die de BPL heeft gewonnen zonder ook maar 1 verliespartij!! The Invincibles werden ze genoemd, huiswerk doen voordat je domme dingen gaat roepen zeg!!

25 september 2015 om 16:45

met dank aan ruud van nistelrooij destijds..hij miste toen een penalty snoeihard op de lat en daarom bleef het gelijk op old trafford..lauren en keown zaten ruud na die gemiste pingel uit te lachen die beelden zijn de hele wereld over gegaan; dit terzijde..

25 september 2015 om 20:26

En dat had Ruud aan zichzelf te danken, omdat hij Vieira in principe een tweede kaart aannaaide.

En Mikoe, Preston is ook ooit ongeslagen kampioen geworden, maar dat was nog voor 1900. Niet in de PL dus, maar dat is een detail.

25 september 2015 om 15:36

Wat heb ik met jou te doen. Dommere reacties dan dit vind ik zelden, zelfs op Voetbalzone.

Wenger heeft nog nooit een grote prijs gewonnen? Zoek even de geschiedenis op, voordat je zoveel onzin praat.

Dom. Dommer. Domst. Laatsgenoemde ben jij.

25 september 2015 om 15:40

Beter dit beleid dan wat de Chelsea's en City's de laatste jaren gedaan hebben.
Beter dit dan Wenger ontslaan, een manager aantrekken die voor de korte termijn is gehaald, tientallen miljoenen aan spelers uitgeven (vooral oude spelers en nauwelijks jeugd), mogelijk een incidenteel succes boeken, en vervolgens als het tegen gaat zitten de coach weer ontslaan en de club als puinhoop achter laten.

25 september 2015 om 15:43

Beter dit beleid van Arsenal en al jaren niks winnen? Ga spelen hoor. Beter incidenteel succes dan geen succes.

25 september 2015 om 17:41

Ja maar dat incidenteel succes is ook geen zekerheid.

En alsnog beter dit ja dan je hele club omgooien naar een geldmachine die zich puur richt op prijzen halen op de korte termijn. Als het even tegenzit of als er geen geld meer wordt ingestopt vallen die clubs als een kaartenhuis uit elkaar, Dan ga ik veel liever voor Arsenal's degelijke en stabiele beleid, en dat je dan door gebrek aan miljoenen iets minder competitief mee zou doen om de prijzen, op termijn, is een afweging die ik neem.

Of Wenger wel of niet ontslagen moet worden is, voor een deel, een ander verhaal. Ik kijk te weinig wedstrijden van Arsenal om te beoordelen of hij nog geschikt is als coach, maar het beleid wat ie nastreeft met Arsenal sta ik volledig achter.

25 september 2015 om 15:47

Wat voor grote prijs heeft dan Mourinho gewonnen met Chelsea ? en dan nog wat ik betaal liever 100 pond om naar Arsenal te kijken dan dat ik gratis naar Chelsea zou mogen , gaat om de aantrekkelijkheid van het voetbal Arsenal zal niet zo gauw kampioen worden maar spelen wel het meest attractieve voetbal .

25 september 2015 om 16:14

Waarschijnlijk ben jij net 15 geworden en sinds Chelsea een beetje meedoet ben je 'supporter' geworden. Houd aub je mond over zaken waar je geen verstand van hebt en ook geen goede research over hebt gedaan. Tot ziens!

Een status die Wenger zelf heeft afgedwongen door al zijn verdiensten voor de club door de jaren heen. Ik ben blij dat er nog clubs bestaan met de normen en waarden van Arsenal. Overigens vind ik Wenger ook maar regelmatig een zuurpruim hoor, maar Mourinho begint zo langzamerhand een lachertje te worden. Ik vind hem maar een sneu figuur in elk geval.

25 september 2015 om 15:40

Precies dit!
Ben het lang niet altijd eens rondom beslissingen en transfers van wenger, maar hij krijgt toch altijd zijn team aan t draaien. Zonder mee te doen met de transfergekte van tegenwoordig. Tottenham en Liverpool gooien elk jaar veel geld over de balk en telkens zegt men "dit jaar zullen ze wel boven Arsenal eindigen" maar Arsenal bewijst altijd het tegendeel.

En mourinho bij chelsea.. tsja.. Als je zonder problemen voor miljoenen Cuadrado en Filippe Luiz kan kopen en dan het hele jaar laten banken. Dán doe je het goed hoor als manager...

25 september 2015 om 15:44

Dat dus, als je ziet dat Spurs en Liverpool vele malen meer miljoenen in de club pompen dan Arsenal, en dan zien wat voor team op het veld staat en wat ze voor voetbal laten zien...
Ik ben Wenger dankbaar dat hij Arsenal nooit de rug heeft toegekeerd.
Dit geeft niet aan dat ik met alles eens ben wat Wenger doet, maar dat mensen is wat verder moeten kijken.

25 september 2015 om 15:55

Klopt als een bus. Door velen wordt de dag dat Wenger weggaat als een verlossing gezien. Zelf denk ik dat het een zwarte dag wordt voor arsenal.. Kan me geen coach bedenken behalve Klopp of Pep die ik er vind passen qua filosofie

25 september 2015 om 15:57

Het mooie is, ze hebben nu de middelen om zich serieus te versterken, maar ze doen het alsnog zeer gericht zonder al te gek te doen. Enkel een absolute meerwaarde komt in aanmerking voor een transfer naar Londen en dat valt alleen maar te prijzen naar mijn mening. Slim beleid ook, want 1 of 2 nieuwe spelers per seizoen pas je natuurlijk een stuk sneller in dan 3 of zelfs nog meer. Enigste probleem is dat het vijvertje voor sommige posities wel erg dun bezaaid is, want ik heb sterk het vermoeden dat hij echt wel een absolute topspits had willen aantrekken deze zomer. Enigste overduidelijke kritische noot: een extra controleur op het middenveld was en is natuurlijk overduidelijk nog steeds een must.

25 september 2015 om 17:47

Misschien Frenk the Farmer.

Hey Jose, can I have a taste of your ice cream? Can I lick the crumbles from your table? Can I interfere with your crises? No, Mind Your OWN Business! :-)

Geen speld tussen te krijgen, Wenger heeft bepaalde bevoegdheden die andere managers klaarblijkelijk niet hebben. Dat hij een gouden generatie onder z'n hoede heeft gehad 11 jaar geleden doet niets af aan het feit dat hij al 11 jaar onder de maat presteert en allang ontslagen zou worden bij elk andere club.

25 september 2015 om 15:39

Hij heeft minimaal 85% van die 11 jaar minder geld besteed dan minstens 4 clubs in de BPL en is toch telkens minimaal 4e geworden met zeer aantrekkelijk spel. Daarnaast is Mourinho een vreselijk narcistische, arrogante man die totaal geen respect en klasse vertoond of verdiend, behalve voor zijn gewonnen prijzen (in meredeel van de gevallen na het uitgeven van honderden miljoenen, och wat knap). Wat nou geen speld tussen te krijgen?

25 september 2015 om 15:41

Ze zullen het toch nooit snappen Ruuuud.. Ze willen liever zoveel mogelijk wereldsterren op de bank en bij het grof vuil.. Dát is het voetbal dat ze kennen..

Échte prestaties herkennen ze niet meer.. Laat staan mooi voetbal..

25 september 2015 om 15:44

Hij heeft toch een punt dat Wenger veel minder onder druk staat omdat hij zonder grote prijzen, no matter what mag aanblijven?

Daarnaast is er ook wel een wezenlijk verschil te constateren in het straffen van managers zodra zij zich negatief uitlaten over de arbitrage toch?

25 september 2015 om 15:45

Het verschil tussen de twee heren is dat de ene het na kan vertellen met prijzen en de ander niet. Dat Wenger weinig te besteden had is een keuze die hij samen met zijn organisatie heeft gemaakt en daarbij niemand anders te verwijten valt.

Bovendien heeft Wenger al een aantal jaar groter budget dan Mourinho als ik mij niet vergis.

Belachelijke aanstellerij weer van Mourinho. Ik hoop dat Wenger zich hier niets van aantrekt.
Tip voor Mourinho, als hij vijftien jaar bij zijn club blijft in plaats van te clubhoppen of zichzelf bij elke club na drie jaar onmogelijk te maken, en zich daarnaast eens als een gentlemen gaat gedragen in plaats van als een klein kind dat geen ijsje krijgt van zijn moeder, dan zou hij misschien ook wat meer respect terugkrijgen van de pers, zijn clubs en de FA.

Wordt misschien eens tijd voor Wenger om eens plaats te maken voor een ander... Klopp zou perfect passen, maar zie ik liever naar Liverpool gaan

25 september 2015 om 15:44

t word vooral eens tijd voor mourinho om eens plaats te maken zolang hij zich niet kan gedragen.
Het zal je uithangbord toch maar zijn..dan sta je als club toch gewoon voor l*l.
Zelden zo'n groot klein kind gezien.

25 september 2015 om 16:56

Dat klopt, heb je gelijk in

Maar hier is Wenger ook debet aan, die laat ook geen mogelijk liggen om te zeggen wat hij er van vindt

25 september 2015 om 17:38

Die babymongo zal mourinho altijd blijven haten, dus bespaar je moeite de bever.. Het was wenger die over mourinho begon..

28 september 2015 om 08:50

@blink182 ik haat geen voetbalcoach. Weet je wel wat haten betekent?

Ik vind mourinho gewoon een heel slecht uithangbord voor een club, omdat hij zich nooit kan gedragen. En je kunt moeilijk zeggen dat dat niet zo is.

Nu zijn zn prestaties ook nog eens waardeloos, dan wordt zn gedrag vaak nog erger want hij moet toch iemand anders de schuld geven. Sta je als club helemaal voor paal.

Zelf geen klap presteren en dus maar om de boel af te leiden weer eens over Wenger beginnen. Sneu figuur deze man. Wenger bezit meer stijl en klasse in zijn pinkie dan Mourinho in zn hele lijf.

Alsof Mourinho zelf nooit iets zegt over arbiters, alsof Mourinho zelf nooit allerlei complottheorieën ontwikkelt... Zijn "por que" is mij alvast nog altijd gekend.

Als ik mag kiezen tussen de provocateur Mourinho of Wenger dan kies ik altijd voor die laatste. Zo een type als Mourinho, daar keert mijn maag van om.

Altijd naar anderen wijzen en zelf de vermoorde onschuld spelen. En dat calimerogedrag terwijl hij coach is van de allerrijkste clubs.

Wenger deelt eerst een sneer uit door te zeggen dat ranieri verantwoordelijk was voor het succes van chelsea in mourinho zijn eerste periode,maar dat plaatsen ze niet op voetbalzone want het het is altijd mourinho die het gedaan heeft.

25 september 2015 om 16:11

Doet Wenger wel vaker. Eerst een sneer uitdelen en dan in de slachtoffer rol kruipen.

25 september 2015 om 22:18

En jij zult altijd eerst naar de ander wijzen als het Mourinho betreft blink. Kleutergedrag.

En daarom zal Mourinho altijd tegenwind krijgen van officiele instanties als de FA, Uefa en Fifa. Wanneer je geen respect toont voor anderen, zul je dat zelf ook nooit terugkrijgen. Een keiharde deksel op Mourinho's neus, de man leert nooit.

Iedereen die er een beetje inzit weet dat Wenger bij Arsenal gewoon heel lang heel weinig heeft mogen uitgeven. De laatste paar jaren heeft hij dan weer ingekocht maar wel met zijn visie en nog steeds in een systeem waar Arsenal jeugd de kans krijgt.

Mourinho kan alleen maar shoppen en klagen. Bij Porto was hij een held, wat hij met inter heeft gepreseteerd was fenomenaal maar daarbuiten had ieder ander heltzelfde gepresteerd bij het zo makkelijk trekken van de portomonnee. H

Hahaha, Types als Mourinho maken het voetbal nog leuker. Alleen mag ie zijn bus minder vaak voor het doel parkeren👹

Ik kan Mourinho nu wel keihard gaan uitschelden, maar deze man heeft de kern bereikt. Als Jurgen Klopp een keer mag bij Arsenal wordt hij 2 keer in 5 jaar kampioen en haalt hij de CL-finale

Mourinho begint steeds zieliger te worden. Er zijn de laatste tijd zoveel incidenten rond hem, dat er iets goed mis moet zijn. Hij zorgt er zelf voor dat het een grote puinhoop is en alleen resultaten van het team kunnen hem nog redden.

Trieste opmerkingen van een man die zich als een klein kind gedraagt.

Mourinho boekt resultaten op korte termijn, maar voert geen beleid. Daarom kan hij vast niet begrijpen dat iemand als Wenger niet ontslagen wordt na een paar slechte resultaten. Wenger maakt beleid en daarom mag hij blijven als de korte termijn resultaten tegenvallen.

Hij heeft wel een punt. Kijk sir alex was een dominant figuur in het hedendaagse engels voetbal. Hij kocht bijna nooit ultieme toppers maar matige spelers die top gingen worden of zich aanpaste aan de filo van Saf. Arsenal was dominant tijdens periode Bergkamp Henry. In dit periode was SAF vijand met Wenger omdat ze beide domineerde. Maar er was een periode dat die rivaliteit minderde wrm omdat arsenal een ander visie had jonkies kopen. En ze kunnen niet opboxen tegen sterke ploegen. Als je het zo bekijkt pet af voor de visie van Wenger. Maar dat haalt niks uit maar echt niks. Arsenal wint we fa cup ze zijn blij met een 4 de plaats en poste selfies. Dit kan toch ni. Er zijn managers die beginnen te pissen na 2 verloren matchen achter elkaar. En je hebt een wenger die nu echt een kampioenen ploeg hft en zero druk heeft. Wenger heeft grweldigey bazen

Nou ja met de grond gelijkmaken... hij zegt geen hele bizarre dingen en noemt hem niet eens bij naam. Niettemin blijft het kinderachtig gedrag.

Eindelijk iemand die het zegt. Begrijp niet wrm wenger er elke jaar voor elkaar krijgt om nog een kans te krijgen van arsenal. Voorheen was "jonge team, ze moeten nog wennen" inmiddels Is dat veranderd naar hij heeft selectie er niet voor.. Ruil wenger en ik geloof dat arsenal beter zal presteren.

Pff.. Mourinho is weer aan het huilen hoor.. Volgens mij heeft hij een crush op Wenger want hij kan maar niet stoppen over hem.

Waarom klaagt hij altijd, ik zou me kapot schamen als zo'n persoon mijn club zou moeten vertegenwoordigen in de media. Ook nog het baldadig gedrag van een speler beschermen? Dan ben je al helemaal ver weg van huis.. Koek koek!

Prachtig Mourinho, schijnheilig tot in zijn kleine teen. Alsof Wenger niet onder druk staat. Ik denk dat Wenger en Mourinho ongeveer evenveel druk moeten incasseren. Iedereen weet dat beiden nooit ontslagen worden, maar het verschil is dat Mou onder druk staat van Abramovic, terwijl Wenger die druk van de fans moet incasseren. Maar ja, Mourinho doet alweer niks anders dan provoceren, niks nieuws dus.

25 september 2015 om 17:31

Onder welke druk staat ie dan? 2 fa cup in 12 jaar is het doel?

25 september 2015 om 21:51

Nee natuurlijk niet, maar zoals Arsenaladdict hierboven al had aangegeven kunnen we eigenlijk pas oordelen vanaf het seizoen waarin Özil kwam. Dat is 2 jaar geleden en hij pakte al 2 FA Cups. Dat is best wel netjes.

Als Wenger niet presteert, zijn de fans niet echt mild. Stoke uit vorig jaar was daar het beste voorbeeld van, dat doet wel wat met een man, zeker met Wenger. Ik zeg niet dat de druk enorm is, maar geloof me, als Wenger niet presteert wordt hij heus wel ontslagen. Gelukkig voor ons presteert hij al bijna 20 jaar goed, maar dit jaar moet de laatste stap gezet worden.

Mourinho kan zich beter focusen op zijn eigen team dat voor geen meter draait. Seizoen is nog lang, maar met zo'n lange neus te trekken, duurt het nog langer.

Wenger haalt al 17 jaar op rij de groepsfase van de Champions League met een club waar nooit meer geld is uitgegeven dan er binnen kwam. Ook speelt Arsenal al jaren goed voetbal, en is Arsenal uitgegroeid tot een club met een van de grootste merknamen van alle clubs ter wereld. Alleen maar hulde voor Wenger. Vind dat Mourinho zich weer eens ontzettend laat kennen.

Ook als je voor Chelsea bent mag je gewoon zeggen dat Mo niet spoort hoor. Altijd blind achter je coach staan is pas ernstig.

Wat is die vent toch een vervelend en verongelijkt klein kind.

Triest mannetje die steeds de schuld van alles wat fout gaat bij anderen neerlegt en keihard begint te roepen dat hij de uitverkorene is als het goed gaat.

Misselijk makend figuur

Wenger was echt erg zielig bezig de laatste tijd door op de persoon (costa) te spelen. Zodra de wedstrijd afgelopen is moet je weer tot de orde van de dag komen. De FA is net als de Fifa gewoon een corrupt zooitje. Ze stelden onderzoek in naar Costa terwijl ze de straf al vooraf belpaald hadden zo te zien.

Ondanks dat Mourinho hier gewoon groot gelijk heeft vind ik dat hij ook niet op persoon moet spelen.

Mourinho heeft gewoon gelijk, hoewel ik geen fan ben van hem. Wordt wel tijd dat Wenger wordt ontslagen als die dit jaar geen kampioen wordt. Zelfde geldt voor van Gaal overigens.

Tijd dat deze man geschorst wordt voor zon 8 a 10 wedstrijden.
Geld overigens ook voor Wenger, wangedrag van beide mannen die elkaar nog niet aan willen kijken als ze elkaar een slap handje geven.

Deze twee coaches zijn voorbeelden en misdragen zich keer op keer, tijd dat de FA het gaat aanpakken.

Ik snap mourinho wel.. Cfc staat bijna degradatiezone en zijn beste spits wordt ten onrechte, in zijn ogen dan, alsnog voor 3 wedstrijden geschorst.
Wenger duwde hem maar kreeg niet eens een waarschuwing, dus ik snap zijn punt wel, alhoewel ik van mening ben dat mourinho zich beter op cfc kan richten. Dit kan weer op een schorsing komen te staan.

25 september 2015 om 18:16

Het slaat natuurlijk nergens op dat je zo over een collega praat, maar ik vind langzamerhand die Wenger ook wel een zielig mannetje.. eerst veel respect voor, maar zo lang geen belangrijke prijs winnen .... Het zakt elke keer als een pudding in elkaar

25 september 2015 om 22:33

Degradatiezone (lol) Cfc Staat idd 15e maar de nummer 6 heeft 2 punten meer.
Zullen we eens kijken hoe zij ervoor staan begin december?
Ik gok op 3e op 5 punten van City.

Tsja, Chelsea can buy anything, except for class. You can't buy class!

En Mourinho moet eens naar zichzelf kijken, wat hij allemaal aanricht bij Chelsea. Costa verdedigen, het hele gebeuren met Eva, en ondertussen gewoon zwaar ondermaats presteren. Mourinho is niet geschikt voor een lange termijn bij een club, en Wenger is geen coach voor snel succes, maar juist meer voor de lange termijn.

25 september 2015 om 22:28

Wenger is geen coach voor snel succes, maar juist meer voor de lange termijn? Hoe lang moet dat termijn dan zijn?
Er zijn daar jonge zeer getalenteerde spelers begonnen bij Wenger die al lang gestopt zijn met voetballen, of aan het einde van hun carriere zijn aanbeland, zonder dat Arsenal maar een aansprekende prijs heeft gewonnen.
Je bedoelt dus dat Mourinho een coach is voor snel succes en Wenger een is van geen succes.

Tot een paar jaar geleden heeft Wenger jaar in jaar uit aan het begin van het seizoen geroepen dat ze niet als een titel kandidaat mochten worden bestempeld omdat zijn team in de opbouw was met alleen maar jonge spelers. Maar jaar in jaar uit trok hij alleen jonge spelers aan.
In de afgelopen jaren is hij ermee gestopt dat te roepen omdat niemand Arsenal nog als een potentiele titel kandidaat zag.
Toevallig omdat zij vorige seizoen een sterk eindspurt hadden en best goed hebben ingekocht, werden zij voor het eerst sinds jaren weer als een kanshebber gezien.
Maar na 6 wedstrijden staan zij alweer op een vertrouwde 5e plaats.
Wat dat betreft heeft Mourinho een beetje gelijk maar ja hij heeft zelf al jaren geleden aangegeven best jaloers te zijn op Ferguson en Wenger die alle tijd krijgen om een team op te bouwen. Dat het bestuur van Arsenal schijnbaar geen ambitie heeft kun je Wenger ook niet kwalijk nemen, maar de twee passen wel goed bij elkaar, want Wenger heeft jarenlang excuses gezocht om maar niet voor het allerhoogste te hoeven gaan.

25 september 2015 om 23:24

Onzin de bestuur geeft juist vaak genoeg aan dat er genoeg geld is voor investeringen en dat wenger moet aangeven wie hij nodig heeft.

28 september 2015 om 12:29

Dus? Hij kan volgens jou kopen wie hij wil maar kiest steeds voor jongere spelers om maar te kunnen blijven opbouwen. Dat is wat ik bedoel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren