Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cristiano Ronaldo adviseerde El Ghazi bij keuze voor interlandcarrière

Laatste update:

Hakim Ziyech besloot deze week om voor een interlandloopbaan bij Marokko te kiezen, maar Anwar El Ghazi volgt zijn voorbeeld niet. De aanvaller van Ajax werd vrijdag voor het eerst opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal en maakte kort daarna bekend dat hij ervoor heeft gekozen om ook voor Oranje zijn interlands te gaan spelen.

/

El Ghazi sprak met verschillende personen over zijn dilemma en de meest opvallende gesprekspartner over dit onderwerp was Cristiano Ronaldo. De twee hadden in mei een korte ontmoeting met elkaar. “Het kwam ter sprake met Ronaldo”, zegt El Ghazi op de website van Ajax. “Hij vroeg hoe ik er voor stond om voor Nederland te kiezen. Hij zei dat als hij mij was, dat hij dan voor Nederland zou kiezen. Hij zei dat ik het wel zelf moest beslissen en dat mensen altijd een mening hebben.”

“Kies je voor Nederland dan zeggen de Marokkanen dat ik geen echte Marokkaan ben, kies je voor Marokko dan zeggen de Nederlanders 'hé, je bent hier toch geboren en getogen, wat is dat nou?'." El Ghazi moest er dus goed over nadenken, maar heeft uiteindelijk voor Oranje gekozen. Schiet de topscorer van de Eredivisie Nederland toch nog naar het EK in Frankrijk? “Nou, dat zijn weer te hoge verwachtingen van mij. Ik ga in elk geval mijn uiterste best doen. Ik ga alles geven voor het land, want ik ben hier geboren en getogen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima keuze, leuk talent. Hoop dat hij net zo goed kan worden als Depay.

25 september 2015 om 15:11

Qua talent is hij beter dan Depay, ik hoop dat ie dezelfde drive heeft om de absolute top te halen.

25 september 2015 om 16:58

Zeg jij als psv er ? Ik als ajaxied vind toch echt Memphis al behoorlijk verder hoor ook op die leeftijd. Veel meer dreiging en ook qua lichaam veel verder ontwikkeld..

25 september 2015 om 17:24

Talent is meer het technische gedeelte en voetbalinzicht.
Depay heeft ongelooflijk veel talent, maar heeft ook een hoop te danken aan zijn inzet (en als gevolg daarvan zijn lichaam).
Als Psv'er ben ik het wel eens met Hoodrich dat El Ghazi meer talent heeft.
Dat gezegd hebbende, ik kan het niet laten om te zeggen dat ik hem een vervelend mannetje, met een hoop slechte maniertjes, vind.

25 september 2015 om 17:28

Nou wat is dit voor belachelijk iets dat je plaatst.

El Ghazi is zeker een talent, en sleept ajax er nu doorheen.
Maar Memphis is veel verder dan El Ghazi

25 september 2015 om 18:19

kramer145 Memphis is ook een aantal jaartjes ouder. Ze hebben het over talent en vergelijken El Ghazi met de Depay van een paar jaar geleden.

25 september 2015 om 18:35

'aantal jaartjes'. Het scheelt een jaar... Maar dat Depay nu verder is betekent niet dat Depay qua talent beter is. Voetballend heeft Anwar veel meer aanleg dan Depay.

Dat Depay zo vroeg is komt vanwege zijn indrukwekkende fysiek. Ik wil Memphis niets te kort doen hier, hij is gewoon een goede voetballer met aardige potentie, maar wereldtop zal het nooit worden. Veel Psv'er hebben namelijk ook de momenten gezien dat hij er niet stond, en toen was het echt helemaal niets.

El Ghazi heeft van nature gewoon een hele fijne techniek en zijn trap is minstens gelijkwaardig aan die van Depay. Zijn fysiek zal met de jaren komen, en daarmee wordt zijn cariere ook geleidelijk aan opgebouwd. Ik durf ook te wedden dat El Ghazi wél de wereldtop kan halen en dat Depay blijft zwerven op het subtop niveau, misschien wel daaronder. Ik hoop natuurlijk dat beide ons de wereldbeker bezorgen over enkele jaren.

25 september 2015 om 22:13

Mwoah ik denk niet dat Memphis en El Ghazi elkaar in potentie veel ontlopen. Alleen Memphis gaat vanaf nu echt acceleren omdat hij veel meer tegenstand gaat ervaren dan El Ghazi. Plus Memphis is lichamelijk de sterkere van de twee. Al met al denk ik dat Memphis de sterkere van de twee. Al met al heeft Oranje een mooie linker en rechter vleugel als El Ghazi en Memphis zich door blijven ontwikkelen.

25 september 2015 om 22:24

Het Nederlands elftal heeft inderdaad in potentie de beste flankspelers ter wereld. Links Willems - Depay, rechts Tete - El Ghazi, als Tete zo goed blijft spelen.

Ik zie het rooskleurig in, maar het moet er allemaal wel uitkomen, Depay zal de komende jaren echt moeten ontwikkelen, en El Ghazi doet er goed aan om minstens nog 3-4 jaar eredivisie te pakken.

25 september 2015 om 23:17

@hoodrich maar uiteindelijk draait het erom wat je in de as hebt staan. Je flanken kunnen nog zo goed zijn, als er in de as niks geweldigs rondloopt heb je er vrij weinig aan. Dat zijn wel de plekken waar ik me zorgen over maak. Enige echte wereldtopper in wording in de as van het veld is Riedewald.

26 september 2015 om 07:33

Depay is een veel groter talent dan El Ghazi. Toch heb ik ook nog steeds een beetje mijn twijfels over Depay bij United of hij het werkelijk gaat halen.
Ik vind hem tot nu toe vaak ook niet overtuigend spelen

25 september 2015 om 15:11

Zou wel mooi zijn. Ik vind ze allebei een beetje een type Ronaldo. Depay vanwege zijn trainingsmentaliteit en El Ghazi vanwege zijn houding en techniek.

25 september 2015 om 15:36

Heeft wel ongeveer dezelfde lichaamsbouw op die leeftijd. Maar of hij de absolute top gaat halen moet ik nog Maar zien.

25 september 2015 om 22:14

Kan niemand voorspellen. Veel hangt af van zijn arbeidsethos EN het maken van de juiste keuze na Ajax. Gaat hij te snel naar een te grote club dan verwacht ik dat het hem niet wordt met El Ghazi. Eerst nog twee/drie jaar groeien bij Ajax.

25 september 2015 om 22:15

Nee, gewoon nee! Memphis is lichamelijk wel iets robuuster dan el Ghazi. Niet dat El Ghazi niet goed getraind is. Maar niet zo als Memphis.

25 september 2015 om 15:11

Alsof depay de beste voetballer van de wereld is? Ik hoop dat hij veel beter wordt

25 september 2015 om 16:50

Dat beweert niemand toch? Depay speelt inmiddels bij Manu wat een stuk hoger niveau is dan Ajax. Niemand heeft het over de beste voetballer van de wereld.

25 september 2015 om 16:29

Net dat beetje pit/onbezonnenheid wat Nederland wel kan gebruiken in de laatste 2 wedstrijden.. toch een speler die de eredivisie het kijken waard maakt.

Jongen je blijft in hun ogen altijd een Marokkaan,straks op tribunes zullen ze altijd iets slechts gaan roepen als het wat minder gaat.. en dan ben je in een jihad ganger of je hebt een bom onder je shirt.

maar goed mensen over een jaar of 10 zal het nederlandse elftal alleen maar bestaan uit marokkaanse nederlanders,

25 september 2015 om 15:20

Hun ogen?! Wiens ogen bedoel je en waar baseer je jouw aanname op?

25 september 2015 om 15:21

Jimmy Karim

'in hun ogen'. Serieus? Hun? Dat is net zo generaliserend over mij als racisten over buitenlanders.

Ooit bedacht dat een deel van de bevolking dom en racistisch is, en een groot deel niet? Ik ben objectief en zie het volgende:

- Er is een groep Nederlanders (met Marokkaanse roots) die het imago van de rest geen goed doen.
- Er is een groep Nederlanders (zonder Marokkaanse roots) die het imago van de rest geen goed doen.

Beiden scheren alles over één kam en kunnen niet inzien:

- Dat er ook een grote groep Nederlanders (met Marokkaanse roots) zijn die goed bezig zijn, en die niks te maken willen hebben met die probleemjongens en jihadgangers (van dit laatste zijn er uberhaubt maar 100 tot 200)
- Dat er ook een grote groep Nederanders (zonder Marokkaanse roots) zijn die wel gewoon inzien dat niet elke Moslim problemen veroorzaakt of een terrorist is.

Deze twee groepen schreeuwen heen en weer en dit krijgt veel media aandacht. Maar besef nou gewoon dat elk persoon anders is. De ene Nederlander is wel racistisch, de ander niet. De ene marokkaan zorgt voor problemen, de ander niet.

Niet in vakjes denken, en gun El Ghazi gewoon zijn keuze. Klaar met dat gezeik.

25 september 2015 om 15:31

Klasse reactie

25 september 2015 om 15:34

Goed Verwoord amigo, het zijn altijd weer die jankers die zich laten meeslepen,
Wel marokaan geen marokaan,hij kiest voor oranje zijn goed recht wens hem het beste.

25 september 2015 om 17:40

Mooi gezegd! Ik hoop dat we in een samenleving leven waarin je Nederlander bent maar ook Marokkaans mag voelen. Voor mij is Ziyech nog steeds een Nederlander. Dat hij zich ook verbonden voelt met Marokko en voor Marokko wil uitkomen is zijn goed recht. Daarin mag hij zijn gevoel volgen. Ik hou niet zo van het hokjes denken. Het hoeft niet altijd of of te zijn. Soms is het en en. Ghazi is een Nederlander met Marokkaanse roots. Harstikke mooi dat hij voor Nederland wil voetballen!

25 september 2015 om 22:06

Natuurlijk is Ziyech een Nederlander. Hij is hier geboren en getogen, spreekt de taal. En hij is een Marokkaan. Kan beide, ik vind het jammer dat er altijd zo'n probleem van gemaakt wordt. Veel mensen denken teveel in hokjes, jammer.

Ohja, hulde voor Louis El Pisto, had het niet beter kunnen zeggen.

26 september 2015 om 12:19

Is Mohammed B in jou ogen ool een Nedelander?

26 september 2015 om 12:19

Mohammed B ook een Nederlander?

26 september 2015 om 12:31

Ja, uiteraard. Volgens mij is hij hier geboren en getogen is de situatie in niets anders dan Hakim Ziyech.

25 september 2015 om 15:25

Hele rare reactie is dit, maar als jij je er maar goed bij voelt..

25 september 2015 om 15:27

Hij heeft twee Marokkaanse ouders? Hij is hier geboren en heeft een Nederlands paspoort maar hij zal altijd een marrokkaan blijven.

25 september 2015 om 15:34

@juloanjeka

wil je nu een sticker?

zou mij een grote zorg zijn, al is het een volbloed chinees.. als hij maar van waarde kan zijn net zoals die nu bij ajax is, dat is het belangrijkste, niet van welke komaf, voor sommige blijft dat een overdreven bezigheid.

25 september 2015 om 16:18

Ik zou niet een vol nederlands elftal willen met spelers als douglas die na 5 jaar in nederland wonen de nationaliteit krijgen en denken bij het nederlands elftal krijg ik meer kans dus ga ik daar maar spelen. Maar het maakt me niet uit of iemand een andere afkomst heeft en een echte nederlander is zoals el ghazi.

25 september 2015 om 17:15

Wat een onzin reactie zeg ,ik heb ook buitenlandse ouders maar ben hier geboren en heb nooit een stap gezet in het geboorte land van mijn ouders !ik voel mij nederlander,zat in het leger ...als het volkslied klinkt dan sta ik met mijn hand op de borst en krijg er nog altijd kippenvel van!

25 september 2015 om 21:48

Idd Lacazette. Ik sta er ook zo in. Zo' Douglas heeft echt nul komma nul met Nederland, behalve zijn echtgenote die Nederlandse is. Die gast is een Braziliaan pur sang. Als hij nou hier geboren was, of Piet de Boer als papa of zelfs opa had gehad was het anders geweest.

El Ghazi is geboren en getogen Nler. Daarnaast door zijn ouders ook voor een deel Marokkaan. Prima. Hij kan voor beide landen spelen en beide keuzes kan ik begrijpen.

25 september 2015 om 15:28

wat een onzin zeg, en dan zeggen ze dat Nederlanders alles over 1 kam scheren..

wat heeft el ghazi daar in godsnaam mee te maken, omdat hij marokaans bloed heeft zou iedereen die dingen gaan roepen als het even slecht zou gaan? wat een grap, andere topic dat el ghazi in de voorselectie zit kwam jij ook al met van die rare opmerkingen. zit je iets dwars, of kan je het gewoon niet hebben dat hij voor nederland gekozen heeft?

25 september 2015 om 15:44

futsal selectie is ook al 90 procent mocro....alleen de keepers niet haha

25 september 2015 om 16:41

Gelukkig zijn er ook nog zat Nederlandse Surinamers, Antillianen, Turken en tata's om ook een potje mee te ballen

25 september 2015 om 22:06

Precies, goeie skills op de vierkante meter. Daar houdt 't ook wel bij op. Zo'n Taarabt had zaalvoetballer moeten worden.

25 september 2015 om 16:43

@jimmy Karim

Zit niet zo te janken man nerd. Wordt Wijnaldum uitgescholden vanwege zijn kleur als het ff wat minder gaat? Of Vd wiel? Of Willems? Zo kunnen we wel ff doorgaan. El ghazi zal net als alle andere voetballers gwn worden geaccepteerd bij het publiek.

Trouwens, in Marokko vinden ze zulke jongens nep Marokkanen, kan die beter voor ons komen spelen

25 september 2015 om 16:56

Nee hij niet maar jij blijft in onze ogen een marokaan met zulk gedachtengoed

25 september 2015 om 17:01

Ach ach jimmy, alle neserlanders over 1 kam scheren en vervolgens zeggen dat de Nederlanders discrimineren? Zie je er zelf ook de humor niet van in hoe je laat blijken dat je niet echt snugger bent in 1 zin...

25 september 2015 om 17:19

Ik vind El Ghazi een goede gozer en ben blij dat hij voor Nederland heeft gekozen, en ik zou hem altijd respecteren, ook al zou hij voor Marokko gekozen hebben, ik vind dit een beetje hatelijk over komen tegen Nederlanders zoals mij.

Kunnen de meesten op Voetbalzone nog iets van leren. Objectief tegen een situatie aan kijken, netjes de voors en tegens afwegen, en dan je eigen keuze maken.

Blij dat dit grote talent voor Nederland gaat spelen.

Ik zie de link tussen Ronaldo en El Ghazi nog niet helemaal...

25 september 2015 om 15:13

Moet die er zijn dan?

25 september 2015 om 16:23

Nee maar El Ghazi doet heel hard z'n best om die link te krijgen

25 september 2015 om 16:27

Als iemand "ineens" aan je gaat vragen voor welk land je uit wil komen (wat toch redelijk persoonlijk is) en je inhoudelijk advies gaat geven, dan lijkt het met toch dat je een link met elkaar hebt.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Ronaldo weet wie El Ghazi is, weet dat hij een dubbele nationaliteit heeft en weet dat hij voor beide landen is gevraagd om daar te spelen. Dus ja, een link lijkt me dan wel handig

25 september 2015 om 16:57

Ach, zo moeilijk is het niet denk ik. Het is een kleine wereld waarin constant netwerken is een vereiste is. Iedereen kan met iedereen in contact komen als je inner circle bent. El Ghazi regelt via zaakwaarnemer 10 min met Cristiano en vraagt advies. Cristiano voelt zich sowieso gevleid dus ik zie niet in waarom dat zo moeilijk is.

25 september 2015 om 21:15

Nee fia een marrokaanse acteur is dat geregeld cr7 had dezelfdd keuze mogelijkheid maar dan portugal ipv nl

26 september 2015 om 12:16

Acteur dan. In elk geval kan je via via zoveel uit je netwerk halen. De meeste mensen met een baantje die hier zitten begrijpen dat niet en daarom hebben ze een baantje ipv zelf de handen uit de mouwen te steken. Zo leer je dat namelijk.

25 september 2015 om 15:20

Die ziet alleen Ghazi zelf, leuk talent maar afschuwelijke maniertjes, om maar een voorbeeld te geven: scoort tegen, met alle respect, Excelsior(!!) en viert zijn goal als Ronaldo, bah. Misselijkmakend ventje.

25 september 2015 om 15:24

Jij bent typisch een azijnzeiker. Wat boeit het nou hoe hij zijn goals viert? Heb liever dat hij die zo doet dan dat hij tegenstanders gaat slaan of doodschoppen uitdeeld.

25 september 2015 om 15:42

Kijk jij pakt weer een uiterste. Meneer el ghazi kan zijn doelpunten ook gewoon vieren met het team zoals klaassen, de jong, kuyt etc. Dat doet hij niet hij wijst alleen maar naar zichzelf en denkt dat het allemaal om hem draait. Terwijl voetbal nou echt een teamsport is. Voordat iemand de "depay deed het vorig jaar ook" kaart gaat spelen. Toen vond ik het ook al irritant.

25 september 2015 om 16:34

Ieder weekend scoren er mannetjes op de velden en vieren het vervolgens net als hun idool. Wat is daar mis mee?

25 september 2015 om 17:24

@ rombomcu

Dat met het team vieren en een man die de assist heeft gegeven openlijk bedanken heb ik El Ghazi vaak zat zien doen. Dit was een hele mooie individuele actie van meneer tegen "alle respect" (jouw woorden) Exelsior, die mag dan ook gewoon op een individuele manier gevierd worden. Allemaal klaassen's kuyts en de jongs word het voetbal niet leuker van.

25 september 2015 om 15:23

El Ghazi heeft ergens afgelopen seizoen een keer meegekeken met een training van Madrid om zijn idool (ronaldo) eens in actie te zien. Waarschijnlijk hebben ze toen ook gesproken en contactinformatie uitgewisseld.

25 september 2015 om 16:58

Ja hoor, de gevestigde orde is vaak gevleid als er nieuwelingen komen die van ze willen leren. In elke branche werkt dat.

25 september 2015 om 21:49

Waarom zou Ronaldo zich niet interesseren voor jong en komend talent en daar geen advies aan willen geven. Het doorgeven van kennis aan anderen is iets moois dat gewoon goed voelt om te doen. Volgens mij is Christiano een prima peer die zich daar best toe geroepen voelt. Zijn hele image is natuurlijk niks meer dan een façade.

25 september 2015 om 17:56

Waarom zie je dat niet? Beide getalenteerde, technische vleugelspelers waarbij de één het idool is van de ander en zijn maniertjes heeft overgenomen. Ook vind ik ze qua bouw best op elkaar lijken. Ik betwijfel dat El Ghazi het zelfde niveau gaat halen, maar een link is er zeker.

Ikzelf ben deels buitenlands, en weet ook van mijzelf dat ik niet zou kunnen kiezen tussen Nederland en mijn moederland. Dit zal voor 'buitenlandse' spelers als El Ghazi niet anders zijn. Zoals ronaldo het hier perfect omschreef, er zal altijd een grote groep mensen zijn die ontevreden met zijn keus zullen zijn

Jammer voor ons de mountakhab fans dat hij voor NL heeft gekozen. Aan de andere kant hebben we nu met Ziyech, Kaddouri, Amrabat, Tighadouini, Labyad, Dirar en hoop anderen genoeg buitenspelers

25 september 2015 om 15:22

ik denk dat el ghazi gewoon is geschrokken van het hoge niveau van de marokkaanse jeugdploeg op het afgelopen toernooi in toulon waar ze de finale nipt verloren en hij met jong oranje de eerste ronde er al uitlag.

hij kiest gewoon eieren voor zn geld.

25 september 2015 om 15:32

@zindin - Moet zeggen dat ik El ghazi wel meer talent vind hebben dan de bovenstaande spelers die je noemt. Ziyech is op dit moment nog wel gelijk qua niveau.

Moet wel zeggen dat het Marokkaanse team toch wel hele leuke spelers heeft en Nederland op dit moment allemaal maar middelmaat (op Robben na) is. Maar ik ben blij dat hij voor Nederland heeft gekozen. Als hij en Depay een beetje leuk doorgroeien heeft Nederland toch wel een leuke aanval over een paar jaartjes.

25 september 2015 om 21:52

Ja, denk ik ook. Ik denk dat de meeste Nederlandse spelers verbijsterd zullen zijn wanneer ze ook maar in de buurt komen van de magische Leeuwen van de Atlas die werkelijk elke balaanraking in goud veranderen. El Ghazi is met de broek vol weggerend.

En ik sprak laatst met Messi over mijn keuze tussen Mozzarella en Salami pizza. Messi vertelde mij toch voor de salami pizza te gaan. Kom nou toch, hij is gewoon een dikke fanboy van Cristiano en zit hier gewoon uit z'n nek te lullen. Ze zullen vast even een fotootje hebben gemaakt en thats it. Lijkt mij niet dat Cristiano tijd heeft om een dieptegesprek aan te gaan met El Ghazi. Waarschijnlijk weet Cristiano niet eens wie dat is en dacht hij dat het een random fan was (wat ook zo is, want zijn fanboyism neemt zorgelijke vormen aan)

25 september 2015 om 15:33

Haha, de haat spat van de reactie af. Hij had aan het begin van de zomer een ontmoeting met CR7. Ze hebben zelfs even samen getraind. Je kan het opzoeken ( het stond volgend mij in de telegraaf)

25 september 2015 om 16:18

Hahaha geweldige reactie!

25 september 2015 om 17:00

Onzin. Omdat het voor ons zo ver weg lijkt is dat niet voor Anwar zo. Die jongen regelt dat heus wel. Zit in dezelfde wereld en dan is het heus niet moeilijk zoiets voor elkaar te krijgen.

als dit waar is dat hij Cristiano Ronaldo zijn keuze heeft laten beïnvloeden dan begint zijn aanbidding voor cr7 wel echt zielige vormen aan te nemen...

25 september 2015 om 16:18

Maar als die voor het Marokkaanse elftal had gekozen had je het wel gesnapt toch?

25 september 2015 om 17:51

niet als het door ronaldo is..

25 september 2015 om 21:35

@mr bombastic ik lees hier wel vaker reacties van jou. Mijn idee is dat je wil overkomen als een Marokkaan die toevallig in Nederland woont en buiten het feit dat je hier toevallig woont er verder maar affiniteit mee hebt.

Vriend ook jij weet dat Marokko op een paar plaatsen na nog een middeleeuws land is en veel minder te bieden heeft aan jonge mensen in tegenstelling tot Nederland. Toon eens wat respect aan het land waar je alles aan te danken hebt.

El Ghazi denkt nou eenmaal anders en minder bekrompen dan jij. Ook daar zou je wel iets meer respect voor kunnen hebben.

26 september 2015 om 01:03

Maar zijn aanbidding voor cr7 is wel echt zielig

hehe eindelijk zit hij erbij, had het al wel langer verdiend. Het is nou niet echt dat hij enorm veel concurrentie aan de rechterkant heeft als Robben geblesseerd is. Is natuurlijk een paar niveautjes beter dan Narsingh en is stukken creatiever dan Promes.

Ronaldo zal uit beleefdheid wel een praatje met hem hebben gemaakt maar om dat als El Ghazi zo belangrijk te maken alsof Ronaldo hem geadviseerd zou hebben voor Nederland te kiezen slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Ik denk zelfs als je Ronaldo vraagt wie El Ghazi is dat hij dan schouderophalend het antwoord schuldig moet blijven.

25 september 2015 om 15:46

Staat in Spanje al een tijdje op de radar als een groot talent, dus daar kennen ze deze jongeman inmiddels echt wel. En daarnaast, een mens kan ook nog wel eens oprecht geïnteresseerd zijn in een ander, ook al heet die persoon toevallig Ronaldo. Niet ieder bekend persoon is een ongeïnteresseerde hork in het dagelijkse leven.

25 september 2015 om 18:32

Scoorde ook nog uit bij barca vorig jaar in de slotfase.

25 september 2015 om 21:54

Ach, zal wel meevallen. Die profvoetballers hebben de hele dag niks om handen, de hele dag een beetje Fifa'en, instagrammen, 'ploppen' en uit de neus peuteren etc. Hij is heus wel op de hoogte van andere spelers, zeker als deze langskomt en voorgesteld wordt.

Hmm ik hoor hier veel reacties van dat het zielig is Enzo. Maar het is wel een van de beste voetballers ooit. Ik denk ook dat spelers als Ronaldo en Messi zo goed zijn omdat ze zichzelf eigen patronen hebben aangeleerd kijk maar eens naar de traptechniek dribbel en de pose bij een vrije trap. Die zijn uniek in de wereld. Als El Ghazi door die patronen een betere speler word wie zijn wij dan om daar commentaar op te geven. Ik zou ook natuurlijk liever zien dat El Ghazi een eigen speelstijl creëert maar als hij hier duidelijk van beter word en die Ronaldo maniertjes een beetje achter wegen laat en blijft scoren mag hij van mijn betreft een standbeeld van Ronaldo in zijn achtertuin zetten.

25 september 2015 om 15:51

@frankieajax

nam hij maar zn speelstijl over en zn efficiëntie. ik denk dat elke ajacied daar blij mee zou zijn.

maar het enige wat hij overneemt zijn zn rare maniertjes en constant in de media roepen hoeveel hij van m houd. dat is gewoon klef en zielig.

en daarnaast, als je je over je interlandcarriere door een portugees laat adviseren die geen affiniteit heeft met zowel Nederland als Marokko, slaafser kan het niet.

ik denk dat als Ronaldo zei dat el ghazi voor Trinidad en Tobago moet kiezen dat el ghazi dat misschien nog had gedaan..

25 september 2015 om 15:57

Hij neemt op het het veld toch duidelijk bepaalde lijnen over van Ronaldo. Als je dat niet ziet ben je duidelijk blind. Ik zeg niet dat hij dat evengoed doet als Ronaldo duidelijk niet. Maar het helpt hem wel beter te spelen en meer goals te maken. Ja die maniertjes zijn strontvervelend maar daar moet je maar mee leren leven dat is gewoon deze tijd. En dat van Trinidad slaat werkelijk waar nergens op. De keuze tussen Marokko en Nederland was voor hem enorm moeilijk hij kon zelf bijna geen keuze maken dus dan weegt commentaar van je idool 200 x zwaarder dan bij een keus tussen Trinidad en Tobago waar je bijna nooit een wedstrijd voor zou spelen. Dan zou je dat nationalistische gevoel veel makkelijker kunnen laten vallen.

25 september 2015 om 16:01

@frankieajax

dus je geeft eigenlijk toe dat hij zn keuze heeft gemaakt op basis van wat ronaldo hem heeft gezegd?

met andere woorden als ronaldo zei dat het Marokko moest worden dan had ie voor Marokko gekozen...

dat vind ik dus best wel zwak.

25 september 2015 om 18:18

Nee dat zeg ik niet maar dat heeft wel een rol erin gespeeld. Wat jij zegt is dat het puur en alleen door Ronaldo komt dat hij voor Nederland heeft gekozen terwijl niemand dit zegt. Als jij bij een vereniging speelt en iemand met heel veel ervaring geeft jou advies is het logisch dat je daar ook naar luistert helemaal met zo,n grote speler. Dit betekent natuurlijk niet dat jou beslissing alleen daar van af hangt. Ik hoop dat ik nu helder ben.

Hij gaat er al van uit dat hij wordt geselecteerd om daadwerkelijk te spelen. Betreft een voorselectie toch? Als Robben fit is dan zijn Promes en Narsingh normaal gesproken de alternatieven. Even rustig aan CR fanboy.

25 september 2015 om 15:50

Narsingh is een blind paard dat alleen maar hard kan rennen en niet bepaald de pannen van het dak speelt. El Ghazi als backup voor Robben is dan ook een prima alternatief

25 september 2015 om 16:01

Omdat ie 7 goals scoort in de inmiddels Mini Mouse competitie?

25 september 2015 om 16:31

Ja. Op dit moment is hij nog geen topspeler, en hij heeft nog een lange weg te gaan voordat hij dat is, maar hij is wel beter dan Narsingh. Zowel als je kijkt naar het aantal aantal acties, als naar alleen de doelpunten en assists. Op elk vlak scoort El Ghazi beter, dus als je dan toch een speler uit deze Mini Mouse competitie erbij haalt wegens gebrek aan beter, dan maar degene met het meeste talent van de twee.

Anwar je bent gewoon een Nederlandse topper, als hij zo door kan gaan met scoren en steeds consistenter word dan kan het gewoon een grote speler worden!

25 september 2015 om 16:19

Dat kan hij zeker lijn doorpakken en doorgroeien naar een toonaangevende speler bij Ajax. Ik ben wel weer toe aan een echte smaakmaker bij Ajax. Na Suarez toch niet echt meer gehad.

Logisch dat Ronaldo dat zegt. Als je even buiten beschouwing laat of je je als persoon (meer) Nederlander of Marokkaan voelt is Nederland natuurlijk wel de betere optie. Betere voetballers, halen vaker een WK en een EK is ook sterker/trekt meer bekijks dan een African Cup of Nations. Mocht El Ghazi uitgroeien tot een echte grote meneer worden dreigt toch een beetje een Zlatan-scenario als hij bij Marokko zou spelen: één absolute topspeler in de vorm van El Ghazi, twee leuke spelertjes erbij in de vorm van Ziyech en wellicht nog een andere jongen en voor de rest alleen maar spelers die geen potten kunnen breken.

25 september 2015 om 20:14

"mocht El Ghazi uitgroeien tot een echte grote meneer worden dreigt toch een beetje een Zlatan-scenario als hij bij Marokko zou spelen: één absolute topspeler in de vorm van El Ghazi, twee leuke spelertjes erbij in de vorm van Ziyech en wellicht nog een andere jongen en voor de rest alleen maar spelers die geen potten kunnen breken."

Wat is dit nou voor Onzin man heel de selectie van Marokko is al veder dan El Ghazi

25 september 2015 om 21:59

Haha, ik vind de reactie van Airbags wel geniaal. Lekker droog. Ach ja, ik zie hier ook een paar Marokkanen vol lof praten over het fantastische Marokko en veel mindere Nederland. Dat El Ghazi geen kansen zou hebben bij Marokko etc. Dat is toch ook wat overdreven. Laat Marokko eerst eens wat gaan winnen he, het is al 15 jaar grote woorden maar geen enkele daad.

25 september 2015 om 22:34

Je ziet ook genoeg "hollanders" het zelfde doen, wel apart dat je ze Marokkanen noemt maar El Ghazi een Nederlander.. beetje hypocriet niet??

Spelers als Kaddouri, Barrada, Dirar zijn gewoon stukken veder ze spelen niet voor niets bij Napoli, Monaco, Marseille..

El Ghazi zou niet misstaan voor de toekomst maar het is echt een domme opmerking om te zeggen dat El Ghazi Marokko moet dragen en het enige topper zou zijn terwijl Marokko ook spelers heeft bij Bayern en Juventus.

Ik denk ook niet dat jij het leuk zou vinden als ik zeg dat Narsingh de enige topper bij Nederland is.

25 september 2015 om 22:42

Wie is Narsingh? We hebben El Ghazi! ;-) Ach joh, je moet de reactie van Airbags niet te serieus nemen volgens mij. En noem ik El Ghazi een Nederlander? Correct, dat is hij toch ook? En hij is ook Marokkaan.

De mensen die hier Oranje af lopen te bekken en Marokko de hemel in lopen prijzen zijn volgens mij ook Marokkanen, geen idee wat ik hier heb miszegt.

Ja en Messi heeft me verteld rustig op de bank te blijven ;

Anwar je bent gewoon een Nederlandse topper, als hij zo door kan gaan met scoren en steeds consistenter word dan kan het gewoon een grote speler worden!

Geweldig dat Anwar zich zo uitspreekt voor NL! Aangezien het niet overloopt ban sterren in deze NL elftal lichting den welkome versterking! Na Robben en Depay absoluut de beste alternatief op de vleugel! 3x beter dan Narsing.

En van mij mag hij 30x op een Ronaldo wijze juigen als hij er dit seizoen 30 weet te maken! Altijd makkelijk om spelers af te zeiken e.d. maar zo misplaatst is de manier van juigen niet... zolang hij niemand een doodschop geeft prima!

En ik vind El Ghazi echt een prima talent! Hoop dat hij zich sterk verder ontwikkelt... genoeg ingrediënten om een goede speler te worden (niveau Chadli zit er zeker in... maar als hij zich blijft door ontwikkelen misschien wel meer)!

Goede keuze, heeft ie in de zomer lekker lang vakantie en hoeft ie in de winter niet weg om op het lekkere warme afrikaanse continent de afrika cup te spelen voor alle internationale scouts. Die ze man is het te hoog in de bol gestegen en zal nooit ook maar in de buurt komen van het niveau van Ronaldo. Veels te gehaast en slechte afronding.

Had voor marokko gekozen. Al die interlands in afrika is toch een veel groter avontuur

Al die ophef en iedereen bemoeit zich mee en heeft een mening daarover, en uiteindelijk wordt het een gevalletje Maher, Bousatta of die Turk van Herenveen een tijd geleden, na paar interlands kom je niet meer in aanmerking en kan je ook niet meer voor een ander land uitkomen.

Goed bezig Anwar! Een voorbeeld voor veel mensen in de eredivisie (en dan niet omdat ie toevallig voor NL kiest)!

Bij Ajax zijn de denk ik zeer gelukkig op de financiële afdeling het scheelt namelijk wel in transferwaarde of je Nederlands international bent of Marrokaans international

Als Cristiano hem had geadviseerd om voor Marokko te spelen dan had hij dat gedaan. Verder prima keuze, zou ik ook doen.

In de toekomst toch een prima aanval eventueel met el ghazi dost en depay. Jammer dat Ziyech daar niet achter gaat staan!

Persoonlijk vind ik hem leuke en verfrissende commentaren geven. Om eerlijk te zijn kennen we deze nuchtere en nederige houding (nog) niet echt van talenten met Marokkaanse roots, een paar uitzonderingen daargelaten.

Een discussie van nix mensen welles nietes el ghazi is een compl andere speler dan depay. Qua fysiek qua explosiviteit. Ik zie persoonlijk el ghazi graag spelen. Vind depay maar over het paard getild mannetje. El ghazi vind ik wat socialer overkomen. En speelt met zoveel meer flair. Depay toch echt krachtpatser en denk persoonlijk dat el ghazi mentaal gezien verder is. Depay is de 1e die zijn kop laat hangen als het niet lukt. Veel met andere dingen bezig in het veld. Maar het blijf koffie dik kijken. Wie de beste is weten we met een jaar of 10

Matige speler word enorm gehyped Dirar ( Monaco ) Barrada ( Marseille ) Amrabat ( Malaga ) El Kaddouri ( Napoli ) Taarabt ( Benfica ) Assaidi ( Al Ain ) zijn op de flanken betere opties bij Marokko zou hij niet eens spelen. Ik zou nooit voor Nederland kunnen spelen zeker niet nadatgene wat Wilders roept word altijd raar aangekeken door die Hollanders. Dit is gewoon je Volk verraden maar okee het is zijn keuze moet hij weten.

25 september 2015 om 22:03

Neem aan dat je niet (meer) in Nederland woont beste Adiltaarabt? Aan je mening te zien wil je daar echt niet wonen, tussen al die nare Hollanders.

Verder zijn de namen die je opnoemt ok maar niet allemaal top. Assaidi speelt op niveau Jan Lul in de zandbak, Dirar is weinig en Taarabt, laat ik daar maar niet teveel van zeggen hé. Leuke skills maar de mentaliteit van een zoutzak. Wordt nooit meer wat.
Marokko heeft een prima toekomst met mooie creatieve spelers maar van bovenstaande gasten zou ik niet al teveel verwachten.

Haha die mogen jullie hebben. Beperkte voetballer,

Volgens mij heeft Ronaldo heel zijn carriere opgebouwd buiten Portugal.. Engeland en Spanje dus is het niet een beetje tegenstrijdig?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren