Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola loopt geïrriteerd weg bij persconferentie: 'Auf wiedersehen'

Laatste update:

Josep Guardiola beschikt over een aflopend contract bij Bayern München en werd daardoor al veelvuldig in verband gebracht met clubs uit Engeland, en dan vooral Manchester City. Vrijdag beweerde The Sun dat de Spanjaard ook in beeld was om Roy Hodgson na het EK van 2016 op te volgen als bondscoach van het voetbalgekke land. Guardiola weet daar echter niets van.

/

De coach schoof vrijdag aan voor een persconferentie en werd daar gevraagd naar een mogelijke baan als bondscoach van Engeland. Eerst vroeg Guardiola direct om de volgende vraag, maar toen er even later weer werd gesproken over een bondscoachschap, was hij het zat en stapte hij op. “Kom op, ik ben coach van Bayern München”, zei hij nog. “Bedankt en auf wiedersehen.”

De 44-jarige Guardiola is begonnen aan zijn derde seizoen bij Bayern en het is geen geheim dat de Duitse kampioen het contract van de trainer graag wil verlengen. “We hebben een heel erg mooi aanbod op tafel liggen, dat je niet zomaar weigert: een geweldige selectie, een fantastische club, een prachtig stadion en een wonderbaarlijk mooie stad”, zei voorzitter Karl-Heinz Rummenige donderdag nog.

Denk je dat Josep Guardiola een goede bondscoach zou zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar lijkt mij meer aan de hand. Bij zo'n vraag kan een trainer toch wel het voorgeprogrammeerde 'perspraatje' afdraaien? Deze reactie van Pep doet vermoeden dat er meer speelt.

25 september 2015 om 13:37

mwah, als je zoveel persconferenties doet kan ik me goed voorstellen dat je soms denkt: "ach zak er toch ook in".

25 september 2015 om 13:42

Uiteraard is dat een logische reactie. Maar een figuur als Pep zou toch moeten weten hoe de media werkt? De reactie die hij nu geeft levert een hoop meer commotie op dan wanneer hij zijn antwoord neutraal had gelaten.

25 september 2015 om 13:44

jawel, maar die commotie komt dan door de slechte journalist. Niet door hem. Neemt niet weg dat het in principe beter is om netjes antwoord te geven. Zelfs aan de grootste malloten.

Bovendien denk ik dat Guardiola veel te zuinig is op zijn carrière om zich naar de slachtbank te laten leiden.

25 september 2015 om 13:50

Er wordt tegenwoordig natuurlijk ook wel 500x dezelfde vraag gesteld in korte tijd, dus hij geeft hier niet (veel) meer prijs dan de laatste keer dat hij die vraag kreeg

25 september 2015 om 13:51

Correctie: had de vraag over het bondscoachschap nog niet eerder gezien

25 september 2015 om 14:18

Het lijkt me wel eens vervelend worden als mensen zonder enige aanleiding verbanden leggen die er niet zijn. Voetbalpers is gewoon vrijwel hetzelfde als de roddelpers. Als er niets gebeurd gaan ze zoeken.

Het is ook wel een tikkeltje genante vraag.. ten eerste: wie wil die baan nou? ten tweede: hij heeft een baan (en een aanbod dus) en ten derde: zelfs als, zou hij er geen antwoord op kunnen geven. Gewoon barre journalistiek..

Ik heb 0,0% respect voor deze trainer na zijn cynisch applaus richting de vertrokken clubarts van Bayern. Als deze man zo geweldig is, laat hem dan kanpioen worden met AC Milan of Liverpool,of Feyenoord of Vitesse...., oooh wacht hij is al kampioen geweest met oppermachtig Barcelona en Bayern. (Rolt met zijn ogen)

25 september 2015 om 13:59

Ik denk dat veel mensen, zoals jij, de kwaliteit van Pep niet waarderen. Hoe hij Barca liet spelen, is geen enkele trainer na hem gelukt. Het afjagen, druk zetten en aanvalsspel kwam allemaal van zijn hand.
Ja, er zijn lastigere trainersklussen beschikbaar, maar deze man beschikt over zeer veel kwaliteit als trainer.

Kan me voorstellen dat hij geïrriteerd raakt van die vragen, maar weglopen is wel het andere uiterste.

25 september 2015 om 14:31

ik wil pepje wel eens zie bij een team waar nog niet alles geregeld is . ten 2e , dat geweldige spel waar jij het over hebt is ontieglijk slaapverwekkend , dat was de reden dat ik niet meer naar barca keek toen hij daar trainer was . en hij heeft het nu weer voor elkaar , nu kijk ik bayern niet meer . zwaar overschatte trainer .

25 september 2015 om 14:41

Doe eerst even wat research voor je blind dit soort dingen roept.
Guardiola heeft een team van Rijkaard geërfd met o.a. Ronaldinho, Deco, Eto'o en Henry als sterren.
Hij veranderde heel de speelstijl, was mede verantwoordelijk voor de groei van Messi. Bracht Pedro en Sergio Busquets. Haalde Pique en Dani Alves. Oftewel hij bouwde gewoon een heel ander team. Waarin hij Xavi belangrijker maakte dan ooit. Mensen doen altijd net alsof dat hele team al klaar stond, maar dat is gewoon niet zo. (Ik vond het overigens 1 seizoen leuk om te zien, maar uiteindelijk vond ik het ook vreselijk saai, omdat het altijd rpecies hetzelfde ging.)

25 september 2015 om 15:33

Daar lopen we meerdere van rond die zwaar overschat worden. Zou een Frank de Boer ook weleens willen zien, bij een andere club dan Ajax. Hoe zal hij daar presteren. Pep is een trainer die mensen kan motiveren en een goed tactisch inzicht heeft. Guus Hiddink had dat ook, daar liepen de spelers mee weg. Die sprak de talen. En wist spelers te motiveren..

25 september 2015 om 14:35

Ik dacht dat in eerste instantie dus ook altijd. Totdat iemand mij het volgende vertelde:
Guardiola is trainer van Barcelona vanaf juli 2008.
Weet je welke spelers er toen o.a. onder contract stonden bij Barcelona: Eto'o, Ronaldinho, Henry, Deco.

Dani Alves en Pique werden door Guardiola gehaald. Sergio Busquets debuteerde onder hem. Messi werd door hem zo belangrijk gemaakt en ontpopte zich onder Guardiola tot de grootheid die hij nu is. Pedro veroverde een basisplek.
Dit zijn allemaal voorbeelden waarmee ik aangeef dat Guariola helemaal niet in een gespreid bedje terecht kwam zoals mensen vaak denken. Hij heeft dat team gewoon gesmeed.
Het elftal dat Rijkaard voor hem achterliet was een heel ander elftal dan het elftal waar Guardiola furore mee maakte.

Zo erg was het ook weer niet. De persconferentie was sowieso bijna ten einde, en hij had van tevoren aangegeven op deze vragen niet te reageren.

Veel spannender is de vraag waarom die niet bijtekent. Bij Bayern halen ze werkelijk alles uit de kast om een contractverlenging te realiseren. Waarom duurt dat zo lang.

Als die weggaat zal het waarschijnlijk moeilijk worden een trainer met zo'n palmares naar de Bundesliga te halen. Neemt niet weg dat er voldoende Duitse top trainers aanwezig zijn.

25 september 2015 om 14:42

Dan kunnen ze altijd wel bij die oud trainer van Dortmund aan"klopp"en

25 september 2015 om 14:59

@ feliingood

Ja, ze zullen zeker met hem een gesprek voeren, onafhankelijk van Pep's verlenging. Het enige wat bij deze constellatie een obstakel zal kunnen zijn, is de aanwezigheid van Sammer. Hij is een soort persoonlijk adviseur voor alle spelers. Ik denk niet dat klopp zo'n situatie leuk vind. Grappig, als die naar Bayern gaat, ontmoet die veel oude bekenden. Naast Götze en Lewa ook de opvolger van Müller-Wohlfahrt, en twee scouts.

25 september 2015 om 20:06

Ik zou het persoonlijk helemaal niet grappig vinden. Het zou maar weer eens laten zien hoe verziekt de voetballerij is.
Dat team van Dortmund was gewoon genieten. Behaalde kampioenschappen en het was een genot om naar te kijken. Vroeger wilde je kampioen worden met jouw club, voor jouw supporters in jouw stadion. Tegenwoordig willen spelers geld verdienen en prijzen winnen, maakt niet uit waar. Het gevoel lijkt gewoon verdwenen.
Als Klopp naar Bayern gaat mogen ze mij ook gelijk een geel-zwart uitshirt presenteren.

25 september 2015 om 16:47

Ik ben het meestal niet eens met wat je altijd zegt maar het is toch geweldig hoe je dingen verwoord. Maar ik vroeg me af wat vind jij ervan als Pep verlengt of vertrekt? Als Dortmund supporter heb jij vast een mening over.

25 september 2015 om 18:17

@ Superbuli

Ik vind Pep een van de beste trainers ooit. De redenen zijn (voor mij):

a) Hij heeft een eigen filosofie,
b) positieve opvatting door altijd aanvallend te spelen
c) bereid om risico's in te gaan

Bij Bayern zitten ze momenteel in een moeilijke situatie, want veel spelers zijn op wens van Pep gekomen:, Alonso, Rafinha, Bernat, Thiago, plus dat de laatste aanwinsten ook Zuid Amerikaans of tenminste van Zuid Europese afkomst zijn. Dit is volledig tegen de historie van de club. Het is ook bekend dat Duitse trainers het liefst met Duitse spelers werken. Zelfs Klopp hoort in dat rijtje, zie ook zijn tijd bij Bvb.. Bayern was voor de komst van Pep een verzameling van de beste Duitse spelers, die meestal middels kapitaalkracht van de concurrentie weggekocht worden. Wij non Bayern supporters willen dan ook heel graag dat Pep aanblijft, en nog meer buitenlanders naar Bayern haalt, met het effect dat het wegkopen van de beste spelers van de concurrentie stopt.

Veel Bayern supporters, speciaal de ultras, geven ook de voorkeur aan Duitse spelers. Ze zijn bang dat Bayern hun oude identificatie gaat verliezen. Is ook een beetje vreemd, alle die Zuid Amerikanen in een Lederhose

Het dilemma is nu dat als Pep niet verlengd, zit je misschien met veel "zuidelijke" spelers en misschien een Duitse trainer. Denk niet dat dat werkt. Zelfs vgaal probeert altijd wat Nederlanders bij zijn team te halen om een betere communicatie te hebben.

Een uitweg zal kunnen zijn, zo iemand als Ancelotti te contracteren. Ik denk dat we bij einde December/begin januari meer weten. Mijn mening over Klopp heb je al gelezen.

25 september 2015 om 18:37

Precies. Geweldig wat je hier zegt. Ik ben al jaren Bundesliga supporter merendeels voor Bayern. Ik heb een soort gemengde gevoelens hier bij.

Wat Pep wilt spelen past niet bij Bayern. Sinds zijn komst is het spel wat Bayern nu speelt Duits onwaardig. Ik heb mezelf altijd afgevraagd: Hoelang zal het Duitse voetbal domineren. Moet het Duits voetbal niet evolueren? Zoals je ziet moet je kunnen varieren, als voorbeeld Dortmund. Sinds de komst van Tuchel is Dortmund een beetje afgestapt van het Duits voetbal maar die zit er nog voor een deel in.

Maar aan de ene kant tijdens wedstrijden zie je de Spanjaarden ( Pep ook meegerekend ) wandelen in het veld wanneer ze merken dat het niet lukt. Terwijl de Duitsers maar beleven doorgaan ook al bij een 3-0 achterstand

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren