Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ferguson passeert Beckham: ‘Maar ik voel me helemaal niet beledigd’

Laatste update:

Sir Alex Ferguson is veel in het nieuws, want de legendarische oud-manager van Manchester United heeft net een nieuw boek uitgebracht. Zo gaf Ferguson in een interview te kennen dat hij in zijn carrière met vier spelers van wereldklasse heeft gewerkt: Eric Cantona, Cristiano Ronaldo, Ryan Giggs en Paul Scholes. Daarmee passeerde Ferguson tal van andere topspelers.

/

Zo werd David Beckham gevraagd of hij zich belededigd voelt door de uitspraken van Ferguson. “Ik voel me helemaal niet beledigd. Ik heb het geluk gehad deel uit te maken van de selectie van de grootste manager aller tijden”, aldus Beckham, die speelde bij clubs als Manchester United, Real Madrid en AC Milan, tegen de BBC.

“Ik denk dat ik het wel eens ben met de manager. Er zijn bepaalde spelers die je wereldklasse kan noemen en gelukkig heb ik met veel van hen gespeeld”, aldus Beckham, die tussen 1992 en 2003 onder contract stond bij Manchester United. In 2013 sloot hij als speler van Paris Saint-Germain zijn voetballoopbaan af.

Was David Beckham van wereldklasse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is natuurlijk wel typisch dat Fergie niemand opnoemt waarmee hij mot heeft gehad. Aan de andere kant kan ik ook zo 1 2 3 geen andere speler bedenken voor dit rijtje. Ik vind Giggs en Scholes persoonlijk overigens wel wat minder dan Cantona en Ronaldo.

25 september 2015 om 09:25

ze zijn natuurlijk wat minder opvallend....maar een scholes is natuurlijk een geweldige voetballer die over heel veel kwaliteiten beschikt waarover ronaldo alleen maar kan dromen. Andersom natuurlijk ook, maar daarom staan ze op verschillende posities.

25 september 2015 om 09:32

Inderdaad, Ze spelen minder in de kijker, maar zijn minstens net zo belangrijk! Ik denk dat ze zelf belangrijker waren dat ronaldo of cantona. Maar dat is voor discussie vatbaar natuurlijk

25 september 2015 om 09:32

Dat is absoluut waar. Maar Ronaldo en Cantona waren zo ontzettend bepalend, dat heeft in mijn ogen ook iets met kwaliteit te maken. Scholes kan inderdaad dingen die een Ronaldo niet zou kunnen.

25 september 2015 om 11:51

Scholes was minstens zo bepalend als Ronaldo en Cantona. Zonder hem stortte United vrijwel altijd als een kaartenhuis in elkaar. Beste middenvelder aller tijden.

25 september 2015 om 14:40

Ja in mijn optiek belangrijker. Maar voor de meeste mensen is de speler die zich in de kijker speelt natuurlijk het beste.

Nog nooit een speler gezien met een mooiere trap. Voor mij zeker wereldklasse in zn tijd

25 september 2015 om 09:32

Juninho.

25 september 2015 om 09:33

Nog nooit Juninho gezien? Hij speelde bji Lyon, en was denk ik de beste vrijetrappe nemer ooit

25 september 2015 om 09:43

Trap zei ik, geen vrije trap. Zn voorzetten waren geweldig

25 september 2015 om 09:51

Ja, de trappen van Juninho waren beter, hadden een hoger rendement. Over schoonheid kan je twisten. Juninho had vaak een zweverige streep in de kruising, terwijl een Beckham en bijvoorbeeld een Mihajlovic veel meer curve in de trap hadden. Persoonlijk vind ik dat laatste mooier om te zien. Overigens zijn die echte snoeiharde strepen, zoals die van ballack op het EK 2008 ook wel heel gaaf.

25 september 2015 om 20:10

Of Ugur Yildirim haha

25 september 2015 om 09:57

Maar die trap was ook ongeveer het enige wat Beckham had. (Niet negatief bedoeld overigens)

Ja, er hebben zoveel toppers bij Manu gespeeld, je kan daar eeuwig over twisten.
Vanuit een Nederlands perspectief vraag je je af waarom hij Stam, Van der Sar en Van Nistelrooij niet noemt.
Maar verder liepen ook Keane, Yorke, Ferdinand, Smeichel, Vidic en Rooney daar rond. En vergeet ik er nog genoeg waarschijnlijk.

Wat wel opvalt is dat Scholes er waarschijnlijk in staat omdat hij één van de meeste complete voetballers ooit is. De rest zijn allemaal spelers die met één beslissende actie een wedstrijd konden beslissen. Een dribbel of pass die alles veranderde. Beckham past met zijn voorzetten de zijn vrije trappen zeker in dat rijtje.

Als je zo rustig hierop reageert, ben je inderdaad van wereldklasse. Lees je mee Rio?

25 september 2015 om 12:07

Inderdaad, ik dacht het ook. Klasse reactie van Beckham, misschien dat het hem toch wel raakt, maar hij laat zich niet kennen in de media. Sterker nog, hij deelt nog een compliment uit aan Ferguson. Kan Ferdinand nog een puntje aan zuigen

Wat heeft Ferguson toch tegen Beckham? Hij kraakte hem volgens mij ook af in zijn boek, ook toen reageerde Beckham net zo professioneel als nu. Maar Beckham was toch ook een speler van wereldklasse? Niet zo goed als Messi of Ronaldo maar naar mijn mening wel net zo goed als Giggs etc.

25 september 2015 om 10:41

Hoe kom je (en vele VZ leden met je) erbij dat hij Beckham afkraakt. Hij noemt in het bewuste artikel 4 man wereldspelers en de rest hele goede spelers. Nou nou nou wat een belediging zeg als je een hele goede speler genoemd wordt en geen wereldspeler. Het egootje van Rio is hierdoor gekrenkt, maar reageert Beckham gewoon op een volwassen manier.

De vraagstelling is meer spraakmakend (en aanmatigend) dan het antwoord......

Met alle respect voor Ferguson, maar ik mis Ruud van Nistelrooy in dit rijtje. Cantona heeft op de één of andere reden de fame, terwijl RVN beter was.

25 september 2015 om 11:37

Ruud heeft meer gescoord. Hij was geen beter voetballer dan Cantona hoor, absoluut niet zelfs. En Cantona heeft gewoon die cultstatus ja. Misschien had Ruud ook eens een supporter een karatetrap moeten geven.

25 september 2015 om 11:46

Waarin was Cantona beter in dan van Nistelrooy volgens jou? Ik vind van Nistelrooy een fenomeen. Zijn fantastische techniek gebruikte hij zeer functioneel, hij had snelheid en was zowel binnen als buiten de zestien dodelijk met hoofd en voeten. Ik weet niet wat Cantona wat dat betreft meer had dan een van Nistelrooy...

25 september 2015 om 14:35

Uitstraling en vooral een echte leider. Iets wat Ruud nooit is geweest. Over zijn kwaliteiten twijfelt denk ik niemand.

Hahah heerlijk nuchtere reactie van heer Beckham.
Ach ja..wereldklasse of niet hij heeft het al met al prima voor elkaar. Bij grootse clubs gespeeld.
Nu lekker business in amerika wat alleen maar verder kan groeien.
Iig (nogsteeds) een aanwinst voor het hedendaags voetbal.
Go Beckham!

Ik vond Beckham een geweldige speler, die trap van hem was of is ongeevenaard. Maar iemand van absolute wereldklasse is iemand die bepalend is en in principe onvervangbaar in je elftal. In mijn ogen. Oke bij manu paste hij perfect in het systeem naast scholes keane giggs maar bij real bv was zijn impact niet zo groot en had er genakkelijk een andere speler in kunnen staan, wat je bv bin ronaldo niet hebt en je zag na dat scholes stopte dat het bij united ook ibeens in eljaar viel op t middenveld. Vandaar look dat ze m tijdelijk uit zn pensioen haalden.

25 september 2015 om 13:06

Ja dat dacht Capello ook, dat Beckham inwisselbaar was tegen willekeurig elke speler. Dus stelde hij hem niet op. Maar dat ging niet zo best. En toen capello het licht had gezien en Beckham in de basis zette, werd Real alsnog kampioen.

Beckham is absoluut een van de betere spelers op de velden geweest. Niet alleen een mooie trap. De passes op maat getuigen niet alleen van een mooie traptechniek, maar ook op een goede inzicht.
Niet zo goed als Messi of Ronaldo, die op het moment boven iedereen staan, maar wel op een plek daaronder.

Dat is mooi om te lezen. Eerder naar anderen kijken en trots zijn dat je daar mee gespeeld hebt dan te denken, waarom vind ie mij niet wereldklas. Het is ook een beetje egoïstisch van een Ferdinand om zich af te vragen waarom hij geen wereldklas was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren