Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse wil opheldering over ‘terugzetten van de klok’ door Makkelie

Laatste update:

Vitesse wil opheldering van de KNVB over het terugzetten van de klok gedurende de bekerwedstrijd van woensdag in Almelo. Uit bij Heracles legde Danny Makkelie de wedstrijd na 81 minuten en 55 seconden stil om naar de kant te gaan en Peter Bosz weg te sturen. Een paar minuten later hervatte hij het bekerduel en ging de tijd verder vanaf 80 minuten, in plaats van 81:55.

/

Directeur Joost de Wit vindt het een vreemde gang van zaken, laat hij weten op de clubwebsite van Vitesse. De wedstrijd werd teruggezet naar een te vroege tijd en dat klopt niet. “Opmerkelijk, zeker aangezien Marvelous Nakamba volgens onze beelden in de 81e minuut een rode kaart heeft ontvangen en het duel pas minuten later werd stilgelegd”, licht De Wit toe.

“We willen graag weten wat de precieze afwegingen van de arbitrage zijn geweest om een reis in de tijd te maken en wat de regels zijn in dergelijke gevallen. Het kan niet zijn dat de duur van een wedstrijd met een natte vinger in de lucht wordt bepaald. We willen helderheid, al is het maar om volgende keer niet voor een verrassing komen te staan”, aldus De Wit.

Vitesse stond vlak voor tijd met 0-1 voor in het Polman Stadion en voetbalde met acht (!) man na rood voor Renato Ibarra, Marvelous Nakamba en Guram Kashia. Diep in blessuretijd tekende Robin Gosens voor de 1-1 en in de verlenging wonnen de elf Heraclieden van het Arnhemse ondertal. Oussama Tannane schoot een strafschop binnen en daarna bepaalden Paul Gladon en Wout Weghorst de eindstand op 4-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht, dit kan gewoon niet het lijkt bijna op omkoping van Makkelie. Hier kan hij zich niet uitredden.

24 september 2015 om 18:05

Belachelijke actie van Makkelie! KNVB staat zwaar voor schut! Het riekt niet naar omkoping, maar naar een incompetente scheids ... Wat een afgang !

24 september 2015 om 18:12

Als we de foto in de Telegraaf goed bekijken dan denk ik dat een vooronderzoek naar het gedrag van Tananne ook op zijn plaats is ... Bosz krijgt schikking voorstel van 4 wedstrijden ... ! Voor de goede orde, ik heb niets met beide clubs, maar de genomen beslissingen zijn prof voetbal onwaardig ...

24 september 2015 om 18:16

Tannane is volgens mij maar een gefrustreerd mannetje die graag in de belangstelling staat

24 september 2015 om 18:22

Hahahahahaha je kent hem zeker ofniet? De overwinning wordt alleen maar mooier! Lekker irritant doen bosz om de wedstrijd te staken bij een 0-1 stand. Je had gehoopt om het tempo eruit te krijgen. Helaas, vanavond zit Heracles in de koker!

24 september 2015 om 18:59

Nog trots zijn ook. Met pijn en moeite met 12 tegen 8 een gelijkspelletje eruit slepen in de laatste minuut. Je weet wel, die minuut die al niet meer gespeeld had moeten worden.

24 september 2015 om 18:59

Voor de kaarten was Heracles helemaal nergens (lees het intervieuw maar met de assistent coach van Heracles). Je kan wel blij zijn dat Heracles in de koker zit maar als ik op zo'n manier in de koker zou moeten komen dan zou ik er niet eens blij mee kunnen zijn.
Tannane had de eerste helft al met rood het veld af gemoeten en ook als die achterlijke wurgpoging niet gezien was was er nog genoeg reden geweest o.a. die gast met 2x keer geel het veld af te zetten (zeker als Makkelie net zo consequent geel had gegeven aan Heracles als dat hij bij Vitesse heeft gedaan. Daarbij maakt makkelie zich ook nog eens belachelijk om Kashia een 2e gele te geven voor een niet bedoelde "handsbal" en dat niet te doen bij Leerdam die door een door Makkelie ingeschatte overtreding een penalty veroorzaakte. Zou dat er mee te maken hebben gehad dat de wedstrijd dan niet meer verder gespeeld had mogen worden en men achter hun oren gekrabd zou hebben waarom een scheids zoveel kaarten nodig heeft om een wedstrijd onder controle te houden? En waarom in verhouding zo eenzijdig? Je zag hem steeds gefrustreerder worden toen Vitesse maar voor bleef staan met 0-1 hij wist letterlijk van gekheid niet meer wat hij er aan moest doen met alle gevolgen van dien.
Ik heb nog nooit een wedstrijd gezien die zo erg naar partijdigheid riekte.

24 september 2015 om 19:10

Ik denk dat er serieus naar de optie moet worden gekeken om deze wedstrijd over te spelen. Makkelie heeft er zo'n puinhoop van gemaakt dat deze uitslag niet geaccepteerd kan worden.

24 september 2015 om 19:19

Vitesse moet eens naar zichzelf kijken..dan hadden ze meer moeten scorenn

24 september 2015 om 19:31

@blackw.army: gefeliciteerd hoor. Maar ik denk niet dat je met nog zo weinig tijd over de wedstrijd stil wilt hebben.. Dat is juist een nadeel

24 september 2015 om 20:52

Welke kaart was dan niet terecht? Dus als Bosz niet zo stom had gedaan had vitesse gewonnen want dan was de wedstrijd al afgelopen geweest.

24 september 2015 om 22:32

Ik ben voor heracles, maar de klok had naar de 82e minuut gezet moeten worden. Ik vind de rest van de beslissingen niet erg gek:
- Als je als coach rood krijgt moet je, net als een speler, gewoon gaan.
- de spelers van vitesse die hun tweede geel kregen maakten oliedomme overtredingen.

25 september 2015 om 03:08

Om een paar minuten een wedstrijd over spelen? Whaha zoiets belachelijke heb ik nog nooit gehoord

24 september 2015 om 18:13

Ach maak er niet zo'n drama van. Nee het hoort niet, maar omkoperij? Hou toch op man. Incompetente scheidsrechter? Bullshit, over het algemeen gewoon een meer dan prima scheidsrechter. Vitesse verpest het zelf met die 3 idiote rode kaarten, een coach die zichzelf voor schut zet (terwijl ik Bosz hoog heb zitten). Al was de klok niet teruggezet, er hadden verdomme wel 15 min blessuretijd bij gekund..

24 september 2015 om 18:18

Juist. Met rutger eens. Zielig van vitesse om zo proberen wraak te krijgen. Ga lekker in de jupiler league spelen. B-chelsea

24 september 2015 om 18:19

Bou in theorie is die ene rode kaart dus nooit gevallen. Dus je mag toch van redelijke incompetitentie spreken wel lijkt me. Of die goal wel of niet valt, dat doet er niet toe. Maar hoe noteer je een start van de wedstrijd in minuur 80 in je boekje, als je een rode kaart hebt in minuut 81.

Wat Vitesse en Tannane flikte daarnaast, was van de zotte. En die Bosz die denkt dat die mourinho is sinds hij bij vitesse zit, daar wordt ik ook wel beetje simpel van.

24 september 2015 om 18:34

@ Edwinhaan,

Ik heb nooit gezegd dat het zielig is van Vitesse om zo wraak te nemen. Vitesse weet dondersgoed dat het de hand in eigen boezem moet steken, maar vraagt in dit geval alleen om opheldering van dit voorval. Vitesse heeft het zelf verpest en misschien heeft de scheidsrechter er wel een kleine rol in gespeeld.. maar ik vind het wel meevallen in welke mate Vitesse nu de schuld legt bij de leidsman. Het is alleen vrij logisch wanneer er 3 rode kaarten gegeven worden, de coach weggstuurd wordt en in blessuretijd de 1-1 valt, de scheidsrechter ook in de spotlight komt.

@ Jdg84,

Ik geef toe dat het gedoe rond de 80e minuut nogal vaag is, maar om er nou zo'n punt van te maken.. Ik noem maar even een simpele mogelijkheid: niet goed op de stopwatch gedrukt? Dusdanig veel gebeurd rond die minuten dat hij 2 gebeurtenissen door elkaar gehaald heeft? Het gaat erom dat hij het verkeerd in het verslag gezet heeft, maar verder heeft iedereen kunnen zien wat er gebeurd is. Het hoort niet en hij had het beter moeten doen. Ik praat het ook absoluut niet goed, maar we moeten nu niet zo zielig gaan roepen en van zo'n kleine mug een olifant maken.

We hadden ooit een scheidsrechter die 3 gele kaarten aan 1 speler gaf, of een keeper een rode kaart gaf omdat hij (blijkbaar niet) uit zijn 16 kwam met de bal in zijn handen. Shit happens, dit is echt niet veel erger.

Bosz is geen Mouringo maar begint idd wel die trekjes te krijgen. Ik vind hem echter zeer professioneel overkomen en vaak ook realistisch, op gisteravond en vandaag na. Ik had het geen probleem gevonden als Bosz bij Ajax zou verschijnen, hij houdt van aanvallend voetbal. Ik vind het jammer dat hij bij Vitesse zit, want volgens mij kan hij meer uit zijn carriere halen bij bijvoorbeeld een PSV (na cocu bijv.).

24 september 2015 om 19:03

Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Kan je even toelichten waarom Vitesse in de jupiler league moet gaan spelen? En chelsea B noem je omdat er welgeteld 1 Chelsea speler in de basis stond?

24 september 2015 om 20:20

@rutgerrr.er mag volgens de regels alleen tijd bijgetrokken worden.nooit mag een klok worden teruggezet!het is tevens via tv beelden te bewijzen.in de uk ,italie en andere landen waren het geeneens gele kaarten geweest.apart dat nederlan achterloopt in Europa.ik dacht het niet wij spelen op kunstgras met zaalvoetbal scheidsrechters

24 september 2015 om 23:08

@ iedereen

Er is maar 1 klok die telt en dat is die van de scheidsrechter. Hij is namelijk diegene die bepaald hoeveel blessuretijd erbij komt. Een stadion klok staat namelijk nooit stil bij blessures.

Daarbij op het moment van staken gaat het om de klok van de scheidsrechter en niet welke klok dan ook.

Over de kaarten kan je lang en breed discussieren, echter is de scheidsrechter die bepaald of een overtreding wel of geen kaart is.

Leukste voorbeeld is misschien wel dat Dhr Shaw over de tackle van Moreno zegt dat hij gewoon domme pech heeft gehad en dat dit soort tackles met de regelmaat van een klok worden uitgevoerd in Engeland.

Wij vallen over dingen, maar kennen wij de spelregels eigenlijk wel toepassen op wedstrijdsituaties?
Kennen wij uberhaupt de spelregels wel?

Ga je dat maar eerst eens afvragen voor je weer commentaar levert op een arbiter.

Overigens als Makkelie aangeeft dat Bosz moet wieberen richting de tribune heeft hij gewoon te gaan, een speler krijgt ook niet altijd uitleg waarom hij rood heeft. Het is geen vraag en antwoord uurtje.

24 september 2015 om 23:22

@ref

De scheidsrechter kan tijd bijtellen, dit wordt aangegeven met het bord van de vierde man. De scheidsrechter kan nimmer de klok terug draaien. Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik kan niet oordelen maar als de tijd echt terug gezet is, dan is dat een unicum. Ik ken geen gevallen waarbij dat eerder gebeurt is.

25 september 2015 om 12:46

@ Speedyafc

En de 4de man en de scheidsrechter staan in contact met elkaar en wie is er eindverantwoordelijk? Juist de scheidsrechter. Dus hij bepaald en niet de 4de man.

Over de klok is het heel simpel. Als hij bij het begin van de wedstrijd niet aanstaat mag hij niet meer aangezet worden.
Als Makkelie in het kader van de juiste tijdsweergave iets wil gebeurt dat. Als de klok niet teruggaat naar het tijdstip van staken (minuut 80 op zijn klokkie en dus niet de stadionklok die op bijna 82 stond) gebeurt dat anders gaat de klok uit.
Overigens lopen stadionklokken nooit langer dan 90 minuten en ben je daarna heerlijk op je eigen klokkie als supporter aangewezen. Alle middelen die gebruikt worden zijn hulpmiddelen zo ook het bord dat de extra tijd / wissel aangeeft. Immers als dat bord stuk is en de reserve zou ook stuk zijn heb je die info niet.

Dus daarom is er maar 1 klok die geldig is en dat is de klok die de scheidsrechter op zijn pols heeft. Want als er in de blessuretijd nog een flink op onthoudt is wegens een zware blessure staat de tijd ook stil en zul je die tijd ie er nog rest ook gewoon moeten uitspelen.

Omdat het bijna nooit gebeurd. En daarbij het wegsturen van Bosz verdiend geen uitleg ter plaatse. De tijd die daarmee gemoeid is mag Makkelie gewoon bij trekken als tijd, net zoals tijd die men verbruikt bij het geven van geel en wissels zeker als hier een tijd rekkend karakter aan vast zit.

25 september 2015 om 14:20

@rutgerr

Heb jij de wedstrijd gezien?

Ik zat in de buurt van Jaap Uilenberg tijdens de wedstrijd.
Die gaf heel duidelijk zijn mening over het fluiten van de heer Makkelie.

Zijn woorden: Makkelie voelt de wedstrijd totaal niet aan, laat het volledig escaleren.
Eerste gele kaarten voor met name Ibarra en Nkamba waren onterecht, de 2e overigens niet.....maar toen had Makkelie de wedstrijd totaal niet meer onder controle.

24 september 2015 om 19:47

Inderdaad, toen Bosz bij de rode kaart weigerde van het veld te gaan had de wedstrijd gewoon definitief gestaakt moeten worden en er een 3-0 overwinning voor Heracles genoteerd moeten worden. Dat was de grootste fout van de scheidsrechter.

24 september 2015 om 20:28

Waarom heeft Vitesse er toen niks van gezegd? Nu beetje achteraf janken omdat ze in de laatste minuten zijn uitgeschakeld. Triest, evenals het onacceptabele gedrag van Bosz. Hoop dat Bosz er nog twee wedstrijden bij krijgt, bah wat een aanstellers.

25 september 2015 om 10:28

Dat is niet bepaald triets, aangezien ze het pas na het terugzien van de beelden hebben geconstateerd.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar als de Nakamba in 81ste minuut rood krijgt is het dan niet gewoon logisch dat ze dan vanaf de 81ste minuut weer doorvoetballen. Volgens mij werd er ook nog een penalty gegeven voor blessuretijd de overige wedstrijdonderbrekingen in de gehele 2de helft, het mij helemaal geen rare beslissingen.

24 september 2015 om 18:10

oke ik begin opnieuw:

Nakamba krijgt in 81ste minuut rood, als er daarna meteen wordt gestaakt (of niet gevoetbald wordt) is het dan niet meer dan logisch dat ze dan vanaf hetzelfde punt weer doorgaan?

Voor de rest heb ik de wedstrijd niet gezien, maar een penalty dat gegeven wordt kost ook weer 1 a 2 minuten, plus de overige onderbrekingen in de 2de helft (wissels overtredingen etc.) is 5 minuten toch niet zo raar.

24 september 2015 om 18:13

dan nog zet je de klok niet verder terug maar laat je langer doorvoetballen en daar gaat het vitesse om volgens mij en gelijk hebben ze ook waren het overigens geen 5 maar 9 minuten

24 september 2015 om 18:20

of de klok terug zetten, of de minuten die hij teruggezet heeft aan het einde er bij tellen bij die extra tijd, blijft hetzelfde. Vitesse moet hand in eigen boezem steken

24 september 2015 om 18:39

Maar als je de klok terugzet en je telt de tijd er aan het einde bij, dan klopt er iets niet. bovendien was zoals Bon Sai zegt 5 minuten heel normaal geweest. Nu is er 2 minuten plus die 2 minuten klok terugzetten bijgetrokken. Dan heb je het over behoorlijk wat tijd, oftewel door laten spelen totdat Heracles scoort. Zo is Bayern Munchen een keer kampioen geworden geloof ik.

24 september 2015 om 19:05

Lees je reactie nog eens. De teruggezette tijd er nog eens bij optellen lijkt me dubbel genaaid

24 september 2015 om 19:23

Ze hadden het beter terug kunnen zetten naar 75 min.
Wat een tijdrekkers bij vitesse, dat begon al toen ze voor stonden en in keer haasten als ze achter staan...echt zielig!

24 september 2015 om 19:31

Welkom in de voetbalwereld

24 september 2015 om 19:34

Eens, alleen is dit niet de normale gang van zaken. Ik kan mij geen wedstrijd bedenken waar ooit de klok is teruggezet.

24 september 2015 om 20:21

@limboroy.volgens de knvb regels niet!er mag alleen tijd worden bijgeteld .het kan niet zo zijn dat een scheidsrechter eigen regels verzint ,dan is het einde zoek

Lachwekkend allemaal, als bosz 4 wedstrijden krijgt, krijgt makkelie dan levenslang?? Mafkezen daar bij KNVB

24 september 2015 om 18:17

Waarom levenslang? Bosz is diegene die zich misdragen heeft. Enige rare aan de wedstrijd was dat de klok een kleine twee minuten teruggezet is..
Als ze ipv schoppen en rotzooi trappen waren blijven voetbalen dan waren die drie rode kaarten niet gevallen. Grootste schuld bij de nederlaag van Vitesse ligt gewoon bij Vitesse zelf

24 september 2015 om 18:23

Wat Vitesse hier ook mee wil bereiken snap ik ook niet helemaal. Vitesse mag zich best schamen over die vertoning met al die rode kaarten en Bosz' zijn gedrag, Heracles trouwens net zo goed.

24 september 2015 om 18:35

Zijn jullie er allemaal bij geweest? Was de 1e kaart van nakamba en kashia terecht? En de 2e kaart van kashia. Dat was zeker geen geel, gewoon een kaart om Vitesse nog harder te naaien

24 september 2015 om 19:09

Ik heb alle momenten gezien en alle kaarten waren terecht. Daarbij was het wegsturen van Bosz ook terecht. Een schandalige wanvertoning van Vitesse.

24 september 2015 om 19:18

En het niet wegsturen van Tanane was ook terecht?

24 september 2015 om 19:22

Heb je alle gele kaarten en de wedstrijd gezien?

24 september 2015 om 19:24

Alle kaarten waren terecht, tannane had er ook een moeten hebben.

24 september 2015 om 20:21

@objectiv, tanane had bij dat opstootje net zoals de andere raddraaiers ook een gele kaart moeten krijgen.

@schepie en nummer1gld de gele kaarten die er toe deden waren allemaal te zien in de samenvatting, en ze waren allemaal terecht

24 september 2015 om 20:37

Daar hoef je geen supporter van Heracles voor te zijn. Ik zag het zeer objectief en alle kaarten waren terecht.

24 september 2015 om 20:41

Ik heb alle momenten gezien die ertoe deden. Alle gele kaarten waren terecht, en het wegsturen van Bosz ook. Dat Tannane die kaart niet kreeg kan gebeuren. Wij zien het 100 keer in de herhaling en de scheids moet het in 1 oogopslag constateren. Aangezien er op dat moment vanalles gebeurde kan ik me indenken dat hij het niet gezien heeft. Al met al, Vitesse heeft de uitschakeling aan zichzelf te danken.

24 september 2015 om 22:01

@maximus: tannana had donkerrood moeten krijgen en de meeste kaarten van vitesse waren discutabel

Makkelie bakt er al jaren niks van de man marchandeert vrolijk door met dank aan de Knvb. Helaas is de tijd van goede scheidsrechters die de wedstrijd aanvoelen voorbij, het is bijna elk weekend wel raak met schandalige foutieve beslissingen.

24 september 2015 om 18:24

En waarom niet dan? Omdat die 3x tegen meneer bosz moet zeggen dat die op moet flikkeren?

24 september 2015 om 19:04

En Tannane dan? Is het normaal dat je iemand probeert te onthoofden?

24 september 2015 om 19:10

Volgens de cijfers is Makkelie toch de beste scheidsrechter van Nederland. Hij zat bij alle beslissingen goed. Vitesse moet naar zichzelf kijken.

Incompetentie ten top deze wereldscheids. Thuis ws niks in te brengen

Kansloze actie van Vitesse, laat ze maar naar hun eigen spelers kijken en vooral de trainer, "ik ging niet weg, want ik wilde weten waarom".

24 september 2015 om 18:23

Inderdaad, volkomen mee eens! Meneertje Peter Bosz moet meer duidelijkheid hebben op het antwoord: "herhaaldelijk commentaar" . Hij was de hele wedstrijd al bezig !

24 september 2015 om 18:39

@BlackWhiteArmy ga alsjeblieft niet op alles en iedereen reageren met je zwart-witte Heracliedenbril op je neus. Jij weet dondersgoed dat wat er allemaal gebeurd is niet kan. Ik wil het gedrag van Bosz niet goedpraten, maar wat jij doet al helemaal niet. Ons clubje zwartmaken. De eerste 2 rode kaarten waren gewoon oliedom, maar de 3e was gewoon pure onzin. Een penalty moet op zo'n moment inderdaad worden gegeven, maar van rood zou geen sprake moeten zijn. Een scheidsrechter zou een voetbalwedstrijd onder controle moeten hebben. Niet aan alles en iedereen een kaart cadeau doen. Verder wat Tannane en Bel Hassani deden was ook donkerrood, al was het niet vuurrood. Dus stop met Vitesse belachelijk liggen maken.

24 september 2015 om 18:48

waarom noem je wel de spelers van heracles op maar niet die van vitesse..? over bril ophebben gesproken..

24 september 2015 om 18:48

Ach Dimitri, als Heracles een kleinigheidje overkomt tegen een Ajax of zo, dan zitten ze allemaal te huilen dat de grote ploegen bevoordeelt worden etc. Ik weet ook zeker dat als Ajax of PSV of Feyenoord ipv Vitesse zoiets had overkomen, dat deze supporters dan heel VZ vol zouden zetten met verontwaardigde reacties. Waar sommigen nu net doen alsof het allemaal zo terecht was. Een beetje neutraal een mening geven is er niet bij, anders reageerden ze wel anders en vonden ze dit op zijn minst zeer bedenkelijk.

24 september 2015 om 19:13

Op overtreding in het strafschopgebied staat volgens de Fifa regels gewoon een kaart en een penalty. Dat het in dit geval het 2de geel was doet daar niks vanaf. En wij kunnen een situatie 100 keer in de herhaling op tv zien en de scheids moet het in 1 keer beoordelen. Gewoon naar eigen falen kijken en verder niks.

24 september 2015 om 21:35

@raymond1972: het is te merken dat jij geen scheidsrechter bent, want je roept echt de grootste onzin. Overtredingen rond het strafschopgebied moeten gelijk behandeld worden als overtreding rond de middellijn. Er staat werkelijk waar nergens in de regels dat een overtreding rond het strafschopgebied altijd een kaart is. Dat is ook de grootste onzin die er bestaat.

Heracles had ook 2 rode kaarten moeten krijgen.
Tannane wurgde Leerdam bijna, en Bel Hassani deelde een kopstoot uit.
Makkelie liet de wedstrijd ook compleet uit de hand lopen.
De eerste gele kaart van Ibarra sloeg nergens op en de 2de van Kashia kan je ook afdoen met
alleen een penalty.
Daarbij komt natuurlijk wel dat het gedrag van Bosz nergens op slaat.
je dient een beslissing van de scheidsrechter altijd te accepteren.

24 september 2015 om 18:49

hands binnen de 16 is toch geel..

24 september 2015 om 18:52

Even terug redeneren naar de tijd als er in de 81ste minuut een kaart wordt gegeven dan betekent dat niet dat er al 81 minuten gespeeld zijn. Het is dus 80 minuten en bijvoorbeeld 1 seconde. Dus als de wedstrijd dan meteen gestaakt wordt is hel logisch dat het dan verder gaat.

24 september 2015 om 20:18

Kopstoot?word steeds intressanter,haha als zo is krijgen ze een schorsing,en anders niet.Maar ga het niet nog intressanter maken dadelijk met een karate trap.pff

Misschien is het wel heel simpel en is de klok van het Heracles stadion alleen op ronde getallen in te stellen? Uiteindelijk bepaalt de stopwatch van de scheidsrechter en misschien klopte die wel gewoon.

24 september 2015 om 19:35

Lijkt me sowieso wel handig om na te gaan: is de stadionklok teruggezet en staat die gelijk met het horloge van de scheidsrechter? Vermoed van niet en dan gaat het hier dus nergens over.

Volgens mij kijkt een scheidsrechter niet naar de stadionklok wanneer hij gaat affluiten, maar op zijn eigen horloge.

Verder: Vitesse zou vooral naar zichzelf moeten kijken. Wie geel heeft moet opletten niet tegen een tweede op te lopen. Drie spelers doen dat niet (waarbij Kashia ongelukkig is). In zekere zin lijken ze op hun trainer, want die heeft zichzelf ook niet in de hand.

24 september 2015 om 19:45

Als er 1 correcte en beschaafde trainer is, is het Bosz wel. Nu gaat hij een stapje te ver, maar als je zo genaaid wordt volkomen begrijpelijk.

24 september 2015 om 19:58

Blijft toch staan dat als op de stadionklok in de 81ste minuut een rode kaart wordt gegeven en de scheids in de 84ste minuut staakt je toch niet weer in de 80ste minuut op de stadionklok kan beginnen? Dan zal je gewoon in de 84ste moeten beginnen en na de 90ste min nog blessurerijd moeten bijtrekken. Nu ging t dubbelop.

24 september 2015 om 20:00

Op het moment dat hij naar de tribune gestuurd wordt had hij nog geen reden tot klagen. Twee spelers van hem gaan over de streep met reeds geel op zak, das gewoon dom. Het penalty moment daarna was hands en hij hoeft geen geel te geven, maar doet het wel. De penalty daarna was idd discutabel maar toen was Bosz dus al lang en breed weggestuurd.

24 september 2015 om 20:04

Bosz heeft in de rust al zn beklag gedaan over het benadelen van Vitesse. Bekijk het interview met Bosz anders even.

24 september 2015 om 20:59

Het klopt dat hij in de rust al geklaagd heeft en hem is toen verzocht om daar mee te stoppen. Dat heeft hij niet gedaan en is daarvoor naar de tribune gestuurd. Wat ik aan wil geven is dat de echte redenen tot klagen (penalties, tijd) gebeurde nadat hij naar de tribune is gestuurd. Hij was om niks aan het zeuren. Tenzij jij vindt dat de scheidsrechter alles had kunnen waarnemen wat er in de hectiek gebeurde. Het was duidelijk dat Tananne over de schreef ging maar ik kan me voorstellen dat in die melee van spelers niet alles gezien wordt. Ik ga er vanuit dat Tananne alsnog geschorst wordt als de Knvb consequent is.

25 september 2015 om 10:46

Stadionklok is zelfs op verzoek van Makelie teruggezet. Dus zal hij op zijn eigen klokje ook wel met 10 minuten officiele speeltijd zijn begonnen. Dat is gewoon fout. De minuut waarin Nakamba rood heeft gekregen is twee keer gespeeld. Dat kan niet.

Het wordt 'tijd' dat binnen het voetbal de manier van wedstrijden leiden op de Rugby of Hockey manier gedaan gaat. Video ref, spel stil leggen, evt time out zelf aanvragen om beelden te bekijken. De enige reden dat dit niet gebeurt is omdat de Fifa corrupt is. Bij Rugby en Hockey gaat het om minder centen, dus kan het eerlijker.

Als Bosz 4 wedstrijden krijgt neem ik aan dat Tanane er 12 krijgt. Fysiek geweld zou in mijn optiek zwaarder gestraft moeten worden dan het niet luisteren naar een bevel van de scheidsrechter

De Knvb wordt echt een lachertje op deze manier .
Laat ze eerst maar eens wat gaan doen aan die belachelijk slechte scheidsrechters van ze .
Of is dit weer zo'n om de aandacht af te leiden van wat ze van het nederlands elftal gemaakt hebben.
Ik geef Vitesse alle gelijk van de wereld in deze.

Makkelie is al jaren de weg kwijt. Marchandeert ten top en heeft ook een enge houding voor een scheidsrechter

Ik heb alleen 2e helft gezien, maar de kaarten kon hij gewoon allemaal geven. En in Nederland is het soms not done, als iemand al geel heeft mag hij opeens nog 4 geel waardige overtredingen maken, maar dat zegt meer over de rest van de arbitrage dan over gisteren. En Kashia snap ik ook dat die 2e geel krijgt, hands in de 16 is normaal geel.
En Bosz begint gewoon Mourinho trekjes te krijgen, niet van het veld willen gaan, dan wordt er gestaakt. En dan gaan we klagen? Op het moment dat de scheids fluit en geel geeft moet klok stil, dan noteert ie kaart nog, dat duurt al even voordat de speler weg is, dan gaat Bosz commentaar geven, voor scheids daar is, is het 82ste minuut, maar dan ligt het dus al 'even' stil.
En misschien Bosz ook gewoon weg moeten gaan, dan wordt er niet gestaakt. Dit maakt de zaak echt niet sterker

Kansloos. Een stadionklok heeft helemaal geen officiële status. Is puur service voor het publiek.

24 september 2015 om 20:08

Toch ging de blessuretijd in op het moment dat de stadionklok de 90e minuut aangaf. Dus is er 2 minuten te lang gespeeld. Het is mosterd na de maaltijd maar het goed recht van Vitesse om hier vraagtekens bij te stellen

24 september 2015 om 21:44

Niet helemaal, de klok moet namelijk wel ongeveer gelijk lopen met de tijd van de scheidsrechter, anders moet die klok uit. Makkelie heeft tegenover Fox ook al aangegeven dat hij Heracles had opgedragen de stadionklok terug te draaien naar minuut 80 of anders de klok uit te zetten. Hij gaf zelf al aan dat de wedstrijd op minuut 80 diende te hervatten, dus hij heeft het zelf toegegeven dat die tijd in zijn ogen 'klopte', terwijl iedereen kon zien dat het niet klopte, want Nakamba werd pas bijna 2 minuten na minuut 80 eruit gestuurd.

Lijkt me dat Vitesse dan terecht om opheldering vraagt bij de knvb, want dit is wel zeer merkwaardig.

Het kan onmogelijk om twee keer dezelfde minuut te hebben gespeeld dat zou betekenen dat gokkers te maken hebben met een ongeldige wedstrijd en hun geld terug kunnen eisen.

Ik als fan in het stadion begreep het terugzetten van de stadionklok ook niet, feit is wel dat Vitesse na de 1e rode kaart de wedstrijd kapot probeerde te maken (niet onlogisch met 1-0 voor) en dat Makkelie wel 4/5 keer aangaf zijn klokje stil te zetten, maar hij had ook gewoon 7 minuten ipv 5 minuten blessuretijd kunnen bijtellen.
Vind overigens dat Bosz niet moet klagen, die eerste 2 rode kaarten waren meer dan terecht en die 2e rode kaart was ongelofelijk dom, Bosz had kwaad moeten worden op de speler om een gele kaart te pakken diep op de helft van de tegenstander in plaats van zijn frustratie botvieren op de scheids.

24 september 2015 om 20:35

Ik als fan in het uitvak. ..waarom werden al die kaarten uitgedeeld? De eerste kaarten op commentaar op de leiding. Kasia Had recht op een strafschop toen hij tijdens een kop duel bij de 2e paal naar de grond werd getrokken. Vervolgens waren alle dubieuze en toch ook duidelijke missers van de arbitrage in het voordeel van de thuisclub. Hierdoor had Makkelie het niet meer in de hand. En maakte er een bende van. De 2e gele kaarten waren terecht. Maar waarom Leerdam geen 2e gele kaart toen hij voor een zogenaamde overtreding in het strafschopgebied de 2e (discutabele) strafschop gaf? Nee ....ik begrijp het ff niet meer. Bosz brengt het voetbal in discrediet volgens de beschulding. Maar wat doen we met Tanane? Dat mag wel? En Makkelie die zijn eigen aflevering van back To the future maakt tijdens een voetbal wedstrijd. KNVB is volkomen de weg kwijt. ....

24 september 2015 om 20:35

Ik als fan in het uitvak. ..waarom werden al die kaarten uitgedeeld? De eerste kaarten op commentaar op de leiding. Kasia Had recht op een strafschop toen hij tijdens een kop duel bij de 2e paal naar de grond werd getrokken. Vervolgens waren alle dubieuze en toch ook duidelijke missers van de arbitrage in het voordeel van de thuisclub. Hierdoor had Makkelie het niet meer in de hand. En maakte er een bende van. De 2e gele kaarten waren terecht. Maar waarom Leerdam geen 2e gele kaart toen hij voor een zogenaamde overtreding in het strafschopgebied de 2e (discutabele) strafschop gaf? Nee ....ik begrijp het ff niet meer. Bosz brengt het voetbal in discrediet volgens de beschulding. Maar wat doen we met Tanane? Dat mag wel? En Makkelie die zijn eigen aflevering van back To the future maakt tijdens een voetbal wedstrijd. KNVB is volkomen de weg kwijt. ....

24 september 2015 om 20:38

Het terugzetten van een klok is onregelmentair.dit zegt alles over de scheidsrechter .wij hebben in Nederland zaalvoetbal scheidsrechters ,die hun regels zelf verzinnen.
makelie is volledig incompetent,maar met zijn verleden is dat niet raar

24 september 2015 om 21:25

Die klok is de verantwoordelijkheid van de thuisclub. Makkelie heeft zijn eigen tijdwaarneming en die is leidend.

Overigens kan er geen 2 minuten teveel gespeeld zijn, want de scheidsrechter geeft slechts de minimale extra speeltijd door. Minimaal 3 kan dus in de praktijk ook 6 worden. Dus reglementair verlies je zo'n klacht altijd.

24 september 2015 om 21:48

Alleen wanny, heeft Makkalie zelf voor de camera's van Fox al toegegeven dat hij van Heracles eiste dat de klok teruggezet werd naar de 80e minuut, om zo de tijd weer gelijk te zetten met zijn waarneming.

verlies accepteren en doorgaan ipv zeuren

25 september 2015 om 00:55

Inderdaad. Het is allang bekend dat het niveau van de knvb laag ligt. Ik als supporter heb er zelfs om gelachen. Met het jaar wordt het erger. Accepteren, goed hard uitlachen en hopen dat je een week later weer goed speelt en geen rare beslissingen om je oren krijgt.

Ik heb de wedstrijd niet gezien. En kan derhalve niet oordelen over de (on)juistheid van de drie rode kaarten. Al vind ik wel dat het, kijkend naar de scheidsrechter, niet getuigt van het souverein in de hand hebben van het bekerduel. Als het echter klopt wat hierboven vermeld staat m.b.t. het onjuist terugzetten van de klok bij hervatting van de wedstrijd, dan is dat iets dat je als Knvb niet achteloos over je kant kunt laten gaan. Kan het zijn dat ik Danny Makkelie vanavond tegenkwam bij de Chinees?

Serieus je mag toch noooooit een klok terugzetten alleen blessuretijd bijtellen. Een blunder van jewelste en beschamend dat zoiets gebeurd. Wat een amateurs bij de KNVB zeg. Als ik in de vitesse directie zat had ik dit hogerop aangekaart grote kans dat je gelijk krijgt dit is gewoon tegen de regelementen

Men moet niet zo zeuren. Zeikland zijn we. Wordt almaar erger. Hoe meer regeltjes hoe meer gezeur. Ja t is amateuristisch wat deze man heeft gedaan. Tis gebeurd maar al die ophef om een paar minuutjes. Laat me niet lache. Azijn is dagelijks in de aanbieding geloof ik

Mensen een Stadionklok is een leidraad om het publiek te informeren. Niet een bindende tijdswaarneming. De scheidsrechter, assistenten en vierde official behoren de juiste tijd in acht te nemen, waar de scheidsrechter de eindverantwoording over heeft.
Zaken die op een wedstrijdformulier worden ingevuld met bv de tijd erbij is de tijd van de scheidsrechter en niet van de stadionklok.. vergeet die klok en kijk of er wedstrijd inhoudelijke zaken niet kloppen..

25 september 2015 om 18:01

Precies wat ik in het stadion zei...echter is er na de onderbreking "gewoon" 15 minuten gevoetbald, iets meer zelfs.. (10 "reguliere" minuten en 5 minuten extra tijd)

Misschien als je de acties stuk voor stuk bekijkt is er op de kaarten niet eens zo veel aan te merken. Maar als je 11 kaarten (waarvan 10 in reguliere speeltijd) trekt en een trainer wegstuurt , de wedstrijd stillegt en twee penalty's geeft en rare dingen met de klok doet, toon je aan dat het ofwel een belachelijke schoppartij is geweest, of je gewoon de controle kwijt bent geweest. Nou het eerste was het zeker niet. Deze vent heeft gewoon nul overwicht en nul gevoel voor het aanvoelen van een wedstrijd. Beetje autoritair gaan doen. Op zich zijn regels regels, maar in de praktijk is er ook nog zoiets als interpreteren van en aanvoelen. In dit geval heeft hij gewoon de hele wedstrijd kapot gemaakt. Bosz zijn actie is op zich niet te rechtvaardigen, maar als een scheids er zo'n potje van maakt wel enigszins te begrijpen.

Mensen die een samenvatting van 3 minuten gezien hebben en denken te weten wat er allemaal gebeurd is, zucht (laten we het maar niet over de kwaliteit van die samenvatting hebben)

De frustratie bij ons (en Bosz) zat hem vooral in het feit dat wij de kaarten wel kregen waar zij hem niet kregen. Ja, de 2de van Ibarra was terecht. En die van Nakamba ook. Probleem was alleen dat ook Heracles dat soort overtredingen maakte (niet te zien in die samenvatting van FOX of Sbs)

Bosz klaagde idd veel, en had daar alle reden toe! De spelers van Vitesse zag je tijdens de wedstrijd ook al kijken wat gebeurd ons hier?! En ja dat zorgde al voor de kaarten voor frustraties ondanks de voorsprong. Die frustraties ken je vast zelf ook wel als je op zondag morgen ergens op een afgelegen veldje tegen balopdak 3 speelt met thuisfluiter.

Dan over de klok, waarover wij volgens vele hier niet mogen zeiken. Waren jullie erbij? Nee vast niet. Nou, dan nogmaals de uitleg hoe het gegaan is:

Nakamba maakt in ruim 81ste minuut de overtreding (volgens Vitesse, dat de beelden heeft terug gekeken: 81.55) ik weet dit heel zeker omdat ik toen zelf ook op scherm gekeken heb om te kijken hoelang we het vol moesten houden met 9 man. Vervolgens is daar het akkefietje met Bosz.. Dat duurde tot zeker de 84ste minuut en toen liep Makkelie het veld af. Vervolgens vergeet Heracles de tijd stil te zetten op het scorebord (kan gebeuren). De klok loopt dus door tot de 90ste minuut. Daarna word hij terug gezet naar de 80ste minuut. Ik dacht toen nog , wat vreemd maar Makkelie heeft ook een klokkie om dus dat loopt wel los. Echter is er toen Gewoon tot aan de 90ste minuut gevoetbald voordat de 5 minuten extra tijd aanbraken (en ook die 5 minuten zijn gewoon gespeeld.

Voor de duidelijkheid: en ik denk dat de meeste hier die geregeld in het stadion komen (en/of fox kijken) 5 minuten is veel! Dus we kunnen er wel vanuit gaan dat daar het akkefietje met Bosz in meegenomen is. (Is dat niet het geval is 5 minuten gewoon achterlijk veel)

Snel gerekend dus zijn er 9 minuten extra tijd geweest ipv 5. Heracles scoorde in de 90 +3 (volgens de verzette tijd) tel daar de 4 "spook" minuten bij op je je komt op 90+ 7, kortom op het moment dat de spelers eigenlijk al in de kleedkamer hadden moeten zitten.

Makkelie bekend dit inprinciepe ook met zijn: voor ons gevoel was dat in de 80ste minuut en daarom zijn we daar verder gegaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren