Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB krijgt geen hulp bij Ziyech: ‘FC Twente heeft al genoeg gedaan’

Laatste update:

Hakim Ziyech lijkt in actie te gaan komen voor Marokko en als dat gebeurt, is er geen weg meer terug naar Oranje. De middenvelder kan maar één keer van voetbalnationaliteit wisselen en aangezien hij al voor Jong Oranje heeft gespeeld, zou een switch naar Marokko een permanente keuze zijn. FC Twente houdt zich afzijdig in de zaak en geeft niet aan wat men het liefst wil voor Ziyech.

/

De club vindt de voetbalnationaliteit van Ziyech een zaak voor de KNVB, niet voor de club. Ted van Leeuwen laat aan Voetbal International weten dat men zich er niet mee bemoeit in Enschede. “Het is niet aan ons om een speler te behouden voor vertegenwoordigende elftallen, dat is de taak van de KNVB”, aldus de technisch directeur van FC Twente.

“Doordat we vorig seizoen Ziyech kochten, heeft ons dat zes punten gekost. FC Twente heeft dus al genoeg gedaan voor het Nederlandse voetbal”, meent Van Leeuwen. Hij zegt dat hij geen weet had van de regeling dat een keuze van Ziyech voor Marokko voor eens en voor altijd zou zijn. Als de Nederlandse bond het echter niet ziet zitten in de middenvelder, dan houdt het volgens Van Leeuwen gewoon op.

Het is logisch dat FC Twente zich niet bemoeit met deze kwestie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verstandige woorden van Ted van Leeuwen. Hij is zo gepokt en gemazeld dat hij weet wat hij wel en niet moet zeggen.

22 september 2015 om 18:17

Dat hij zegt dat hij die regel niet kent vind ik anders vrij matig overkomen.

22 september 2015 om 18:25

Van Leeuwen wordt toch niet betaald als zaakwaarnemer. Dat is, als ze belang hebben bij Ziyech in Oranje, een taak van de KNVB. En in eerste instantie natuurlijk van de speler zelf, in combinatie met z'n zaakwaarnemer.

22 september 2015 om 20:09

Ik vind dst hij er versta dig aan doet om naar Marokko te gaan. Daar is hij ee van de grootste en heeft iedereen veel respect voor hem. Knvb moet niet zo janken, alsof de prestaties afhangen van 1 speler. En dan ook nog een middenvelder uit de eredivisie die net 1x is opgeroepen

22 september 2015 om 19:49

Je vergeet dat Ziyech geboren is in Nederland. Marokko doet het ook en zet al druk op spelers als ze net 18 zijn. Dit gebeurt altijd als een speler de keuze tussen verschillende nationaliteiten heeft. De Fifa moet gewoon met een duidelijke regelgeving komen zonder uitzonderingen. Als je 18 bent, het besluit laten nemen en die persoon moet daar de positieve en negatieve gevolgen van inzien. Dan is het ook niet zo'n mediaspektakel. Ziyech is een goede speler, maar is niet bepaald een wereldtalent. Het is nog maar afwachten hoe goed Ziyech uiteindelijk wordt.

23 september 2015 om 12:06

ja ze hebben die 6 punten ingeleverd om het nederlands voetbal te redden onzin natuurlijk wat die van leeuwen uitkraamt

Prima! Laat hem lekker zelf beslissen! Wat doet de knvb krampachtig om een spelertje zeg... Belachelijk! De knvb kan zich beter concentreren op hun beleid etc

Ziyech, leuke voetballer, maar we hebben hem echt niet nodig...

Laat hem lekker voor Marokko uitkomen. Je wil voor Nederland spelen of niet. Hij twijfelt dan hoeft hij van mij niet meer in Oranje te spelen.

22 september 2015 om 19:07

Marokko doet het gewoon heel slim hij roept alle spelers buiten marokko op en laat ze debuteren. Dan is het bindend en is er geen weg terug mocht hij een goede optie blijken goed anders jammer.

22 september 2015 om 20:09

Ja zeker slim. Al vind ik die tactiek ook wel een beetje vervelend af en toe. Bij januzaj was dat ook zo'n hoop gedoe. Belgie wilde hem per se en laten hem debuteren maar voor het zelfde geld breekt ie niet door en had ie beter voor een ander land kunnen kiezen. Heb trouwens het idee dat het alleen maar aanvallers of aanvallende middenvelders zijn bij Marokko. behalve benatia

Echt typisch Nederlands dit moord en brand schreeuwen nadat het gebeurd is. Ik heb niemand in de afgelopen twee interlands horen roepen dat Ziyech bij het Nederlandse elftal hoort.

Bovendien zal het enorm verbazen als hij voor het NLse elftal kiest, want dan heeft hij gezicht verlies bij het Marokkaanse volk.

En vz gaat deze reactie verwijderen want je mag hier niet objectief en direct zijn, maar je moet braaf en vooral op de poll stemmen.

22 september 2015 om 19:29

Nou ik heb anders genoeg berichten gezien waarom Ziyech niet werd opgeroepen of Klaassen wel. Of doe je net of je dat niet gezien hebt omdat anders je bericht niet meer klopt?

22 september 2015 om 23:21

Gezichtsverlies? Leg uit?

Is toch meer dan logisch dat een club zich afzijdig houdt met dit soort keuzes? Ik snap alleen niet wat de keuze te maken zou hebben met de 6 punten mindering.

22 september 2015 om 18:48

Inderdaad. Van Leeuwen heeft helemaal gelijk dat de keuze van een speler voor een bepaald land niet iets is waar een club zich mee moet bemoeien.

Alleen het argument dat hij gebruikt (die 6 strafpunten) is natuurlijk wel lachwekkend. Die 6 punten in mindering kregen ze doordat ze zich niet aan de regels hielden. Die kregen ze niet omdat ze een grote vrienedelijke geste naar het Nederlandse voetbal wilde maken, zoals Van Leeuwen dit nu probeert te verkopen.

22 september 2015 om 19:03

Je moet wel even de kwinkslag in die uitspraak zien. Is gewoon lollig bedoeld.
In ieder geval heeft Blind nu een goed excuus om Klaassen niet te hoeven opofferen.

23 september 2015 om 01:42

Die 6 punten snap ik ook niet, maar nu ben je een speler voor een tijdje kwijt met de Afrika cup. Clubs zouden liever een Nederlandse keuze zien.

Donder op man! Altijd weer dat handje ophouden bij de Knvb. Clubs moeten ook 1 zijn met de bond. De bond heeft het moeilijk zat met die prutser als koning daar. Knvb moet de clubs omhoog helpen en de clubs Knvb, anders is het straks een A-jeugdcompetitie

22 september 2015 om 19:35

@ Kharika

Precies, ik vind het maar een vaag antwoord van van Leeuwen. Het hele Nederlandse voetbal staat zowat op het punt om compleet te verzuipen maar hij vind wel dat FC Twente genoeg heeft betekend voor het Nederlandse voetbal. Een paar keer een leuk seizoen draaien met een kampioenschap als kers op de slagroomtaart is leuk en hartstikke knap, maar dat wilt niet zeggen dat je daarom dan maar genoeg hebt betekend voor het Nederlandse voetbal.

Als FC Twente kan bijdragen om een in potentie goede spelers te behouden voor Oranje is het toch niet teveel gevraagd om een goed woordje te doen ? Met dit soort verdeeldheid in deze donkere voetbal periode kunnen we het als Nederlands voetbal zijnde wel shaken, we hebben elkaar verdomme hartstikke nodig.

Nu was hij niet verantwoordelijk voor de lieg en bedrieg praktijken van zijn voorgangers of dat Mclaren het nodig vond om de Europa League niet serieus te nemen. En dat punten aftrek had de club ook aan zichzelf te danken (goede bijdrages inderdaad), maar met dat in het achterhoofd vind ik het wel opmerkelijk dat de algemeen directeur van die club denkt te menen dat "de club" wel genoeg betekend heeft voor het Nederlands voetbal. Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat de FC Twente supporters van deze uitspraak vinden, het is nu meer dan ooit vijf voor twaalf voor het Nederlandse voetbal. Dit soort rancune is wel het laatste wat we nu kunnen gebruiken.

22 september 2015 om 19:55

Dat zyech niet is opgeroepen heeft gewoon met het beleid van Zeist te maken. Zo veel mogelijk spelers uit de traditionele top 3 selecteren ivm oude afspraken en vriendjespolitiek. Zyech, v dijk, douglas, krul, promes etc. krijgen geen eerlijke kans.Logisch deze keus van zyech.
Ook je verhaal dat mcclaren niet zijn sterkste elftal opstelde in europa klopt niet. Fer en john waren niet fit, dat bleek ook toen mcclaren ze wel inbracht.
F de boer trad met ajax wel met een b elftal aan in de return tegen Red bull en advocaat deed het ook vaak in europa.

22 september 2015 om 19:57

Iets meer respect a.u.b. voor de historisch 4e club van de eredivisie.... (gerekend naar behaalde punten) Dat jij een stuk historie hebt gemist is wel duidelijk.

22 september 2015 om 19:57

Afcaleeds, zelden heb ik iemand zulke verstandige dingen zien zeggen. Direct een groen randje voor deze meneer bitte

22 september 2015 om 20:56

Waarom zou een club in de clinch moeten gaan liggen voor de eigen keuze van de speler? Dat is de wereld op zijn kop! Klop maar aan bij de bondscoaches. Die worden er dik voor betaald..

Nieuws: Ziyech Heeft NET Bekend Gemaakt OP Instagram DAT HIJ Definitief Voor Marokko Gaat Spelen!!!

Ziyech heeft zojuist op Instagram bekend gemaakt dat hij definitief kiest voor Marokko.

Ik weet dat het eigenlijk gewoon klopt dat we 6 punten mindering hadden door de aankoop van Hakim Ziyech, maar is dit nu echt zo verstandig om het zo openbaar mee te geven aan de media? Ik vind het nogal onnodig en niet van toevoegde waarde. Vooral voor Ziyech zou dit toch niet leuk zijn om te lezen? Mjaa goed al met al snap ik dat Twente verder niks te maken heeft met de keuze voor oranje of Marokko. Uiteindelijk gewoon eigen schuld dikke bult als hij uiteindelijk voor Marokko kiest. Hij had al merendeels aangegeven voor Oranje te willen spelen, maar d.m.v. keuzes van de bondscoaches die hem maar steeds negeerden vind ik het alleen maar meer dan terecht als hij uiteindelijk voor Marokko heeft gekozen.

22 september 2015 om 18:46

Gelul dit, 6 punten in mindering om Zyjech, structureel jarenlang verkeerd uitgavenpatroon, 60 miljoen schuld ondanks megaverkopen en geen goed plan om te saneren. dat was de reden van de 6 ptn minus, Zijech was een heel klein schakeltje, maar goed als international van Marokko gaat hij straks zeker wel 3-4 miljoen opleveren, of hij dient z'n contract uit en hij gaat gratis,

22 september 2015 om 19:16

Wat een onzin loop jjj te verkondigen. De zes punten aftrek heeft helemaal niets met de transfer van Ziyech te maken.

22 september 2015 om 19:50

Joop Munsterman heeft het zelf aangegeven toen die tijd. Hij zei zelf dat dat we in de zomer wanneer Hakim Ziyech werd aangetrokken, Fc Twente helemaal geen aankopen mocht doen omdat het toen al een beetje rommelig liep. Daardoor dus de financiële situatie en de punten mindering.

22 september 2015 om 19:59

De waarschuwing als gevolg van de transfer van Ziyech zette Twente op scherp bij de KNVB. Het PvA deed de rest.

Wat een gezeik zeg rond zijne koninklijke hoogheid prins Zyjech, laat hem lekker voor Marokko gaan spelen als hij dat wil. Missen we niet veel aan, aardige speler, meer ook niet.

Snap overigens niet dat de wet een dubbelpaspoort niet uitsluit. Je bent in mijn beleving of Nederlander of een andere nationaliteit. maar daar kan Ziyech niets aan doen.

22 september 2015 om 18:47

@jannac
Een vriend van mij is getrouwd met een Spaanse. Hun zoontje wordt tweetalig opgevoed, heeft Nederlandse familie en familie in Spanje.
Voor hun zoontje is twee nationaliteiten niet meer dan normaal en dus ook twee paspoorten.
Mocht hun zoontje talent hebben, kan ik mij voorstellen dat hij ook moeite zou hebben om te kiezen, een deel van je eigen familie stel je dan toch teleur.

22 september 2015 om 19:02

Bij Ziyech is het nog moeilijker als hij voor Nederland kiest. Dan stelt hij zowel de familie van zijn vader als zijn moeder teleur 😉.

Ted moet niet zielig gaan doen over de punten...niet zijn schuld maar wel het probleem van Fc Twente en daarom moet de knvb maatregelen nemen. Verder logisch wat hij zegt Knvb moet dit regelen, overigens gaat hij voor defintief marokko spelen.

wat bedoel hij met zes punten?

22 september 2015 om 18:59

Twente heeft puntenaftrek gekregen omdat ze hun financiën niet op orde hadden. Dat kwam mede door het aantrekken van Ziyech en te veel dure jongens in de selectie zoals Corona en Bjelland. Natuurlijk gewoon eigen schuld maar hij probeert met zijn opmerking volgens mij de knvb iets duidelijk te maken.

22 september 2015 om 19:12

owja dankjewel

Wat heeft het het Nederlandse voetbal opgeleverd dat Ziyech naar Twente ging? Wat was er goed aan dat Twente punten in mindering heeft gehad?
Ziyech moet het gewoon zelf weten. Ziyech is er 1 van de 11 kan je hem niet opstellen stel je gewoon een ander op.

Dat Twente zich er niet in mengt is prima. Maar de reden van Ted van Leeuwen is natuurlijk lachwekkend. Twente heeft bewust gekozen voor het aantrekken van Zyech en boete/ punten in mindering voor lief genomen. Dus daar moet hij achteraf niet over piepen. Marokko heeft natuurlijk alle recht om Zyech op te roepe . Zeker als Blind dit nalaat. Dat Zyech daarom voor Marokko kiest moet hij zelf weten. De tijd dat je met Nederland internationaal meer aanzie hebt lijkt ook voorbij, maar clubs zijn natuurlijk ook niet echt happig op de Afrikaans internationals die minimaal een maand competitie moeten missen vanwege de Afrika cup.

Laatste zin zegt genoeg in dit artikel. De Nederlandse bond zag het (nog) niet zitten in deze jongen. Terwijl driekwart van de bevolking het al een jaar ziet zitten in Ziyech. Nu alle commotie is ontstaan nadat hij is opgeroepen door Marokko en het dan definitief zal blijven gaan de belletjes pas rinkelen bij Blind. Niet de zaakwaarnemer of Ziyech hebben gefaald maar de knvb. Zij hadden waarschijnlijk ook niet door dat hij op welke manier dan ook aan het Nederlandse elftal verbonden moest worden. Daarmee hadden ze deze soap kunnen voorkomen.

22 september 2015 om 19:09

Ik heb niemand gehoord over een willekeurige selectie van Blind of Hiddink en dat men daar de aanwezigheid van Ziyech in mistte. Ik vind het daarom erg makkelijk praten achteraf. Hij zat er zelfs een keer bij, maar moest geblesseerd afhaken. Hij was dus wel degelijk in beeld bij Oranje. Maar goed gezien de huidige situatie is gewoon goedkoop scoren met kritiek op de Knvb, terwijl niemand hier bijvoorbeeld rond de interlands met Ijsland en Turkije over is begonnen.

22 september 2015 om 19:59

Echt iedereen liep het selectiebeleid van Blind af te kraken.

22 september 2015 om 20:11

Ik heb de naam Ziyech nooit horen vallen. Wel verhalen over de selectie van Tete, Riedewald, Narsingh, Afellay. Het ontbreken van Janmaat, van Dijk, Pieters, etc. Ook dat Mitchell Dijks en Bazoer in beeld zouden zijn. Echter het ontbreken van Ziyech is door niemand opgemerkt.

22 september 2015 om 20:22

Tuurlijk wel. Ik heb het nog herhaaldelijk gezegd. Hij heeft in een half jaar betere stats depay ooit in 1 kalanderjaar. En betere seizoens stats dan wijnaldum ooit heeft gehaald. De stats van klaassen en narsingh worden compleet verpulverd door die van zyech. Nee, schandalig dat hij niet is opgeroepen door blind. Dure misser.

22 september 2015 om 20:30

Als je goed leest dan zie je dat ik duidelijk vermeld dat de knvb inclusief Blind hard hebben gefaald in deze. Lees nog maar eens terug waarom. Er wordt al een jaar geroepen in de media dat deze jongen een oproep verdiende. Kijk alleen al naar de teleurgestelde reacties van de afgelopen dagen hier op voetbalzone. Dat jij bij de 25% hoort die het niet in hem zag zitten dat kan. Mensen hebben vaak genoeg hun ongenoegen geuit. Bij de laatste interlands werden er sowieso minder over kandidaten gesproken doordat de meeste meer bezig waren met het de spanning die er was rond die wedstrijden.

Prima keuze dat FC Twente zich er niet mee bemoeit hoor. Maar hoezo hebben ze al genoeg gedaan voor het Nederlandse voetbal en daarmee 6 strafpunten te incasseren? Ze hebben daarmee niemand een dienst bewezen wat mij betreft.

23 september 2015 om 09:42

Inderdaad. Die opmerking slaat kant noch wal.

De KNVB doet zo krampachtig omdat ze weer volop hebben geslapen en geblunderd! Dit soort zaken moeten op de radar van de bond prioriteit zijn. Dit is toch gewoon bij te houden. Trieste idioten in Zeist! Het gaat niet om Ziyech, maar om het principe dat ze gewoon te laat zijn. Ons hele Nederlandse voetbal is afhankelijk ban wat er in Zeist gebeurt, en iedere idioot die dit niet snapt, begrijpt de ernst van de situatie niet. Als ze Ziyech niet in kaart hebben, dan hebben ze dus niemand in de kaart. Er moet eens een grote schoonmaak komen in die geldverslindende bossen.

22 september 2015 om 19:23

Oh ja. Dat gezeik over die boete bij aankoop van Ziyech. Dat is toch ook een belachelijk domme regel! En achteraf gaan ze verontwaardigd doen. Hetzelfde met die trainersconstructie; men geeft akkoord, en pas als VI er op tv wekelijks grappen over maakt gaat uitgerekend Beenhakker zeggen dat dit niet kan. (Wie kwam er ooit naast Leo zitten zonder diploma?). De KNVB had gewoon moeten zorgen dat de regels goed zijn, dan is er niets aan de hand. Ik ben er van overtuigd dat FCT uiteindelijk veel credits heeft verspeeld hierdoor, en dat ze dit uiteindelijk voldoende heeft gekost..... Maar ook hier heeft de KNVB keer op keer geblunderd...

Lekker laks gedrag proberen goed te maken, laat de KNVB en Danny Blind zich diep schamen. Persoonlijk ben ik voor 1 nationaltiteit, wat dan ook inhoudt dat je voor dat land in actie komt, het voorkomt in ieder geval op sportief gebied het eea

Toch zou het ook voor Twente beter zijn als hij voor Nederland zou kiezen. Ik kan me voorstellen dat je liever hebt dat je speler interlands moet spelen in Frankrijk, Zweden, Bulgarije, Wit-Rusland en Luxemburg (de WK-kwalificatiepoule van Nederland) dan in pak 'm beet Somalië, de Centraal Afrikaanse Republiek, Angola of Congo.

Prima zijn keuze, laten gaan, want we hebben meer keus voor de toekomst dus einde discussie.

Knvb heeft zitten slapen,,ik heb het gevoel dat er meerdre spelers hun keuze gaan bekend maken om voor de Atlas-Lions te spelen.

succes iedereen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren